Лише за 2021 рік Полтава заборгувала «Укрзалізниці» 3,4 млн грн за перевезення пільговиків у приміських електричках. Хоча залізниця заплатила у бюджет громади понад 80 млн грн податків
«Укрзалізниця» зазнає суттєвих збитків від перевезення пільгових категорій громадян на приміських електричках. Причина — недоотримання компенсації за ці перевезення від органів місцевого самоврядування. Зокрема такі збитки отримує і Полтавська дирекція «Південної залізниці», яка обслуговує пасажирів у Полтавській області.
Використаємо дані від Полтавської ОДА та АТ «Укрзалізниця», щоби описати стан перевезення пільговиків у приміських потягах Полтавської області.
За 2021 рік «Укрзалізниця» в межах Полтавської дирекції перевезла понад 700 тис. пасажирів. Залізниця надала послуг на 11,5 млн грн, з яких громади Полтавської області компенсували тільки 3,9 млн грн. За рік всі громади області заборгували залізниці 7,6 млн грн.
Найбільші боржники: Полтавська громада — 3,4 млн грн, Кременчуцька громада — 2,7 млн грн, Гребінківська громада — 1,5 млн грн, Лубенська громада — 796 тис. грн.
Громади Полтавської області хоча б частково намагаються компенсують перевезення пільговиків у приміських потягах Так у 2021 році 32 громади із 34 уклали договір на перевезення пільговиків. Полтава одна з громад, які взагалі відмовилися компенсувати збитки залізниці.
Як повідомили в Полтавській ОДА, адміністрація разом із залізницею та міськрадою не раз проводили нараду. Заступник міського голови Валерій Пархоменко погоджувався, що треба проводити компенсацію, але позиція самого міського голови Олександра Мамая незмінна. Полтава досі не підписала договір на компенсацію перевезень в міських електричках.
Деякі громади пояснюють, що не хочуть платити за перевезення пільговиків оскільки на їхніх вокзалах сідають мешканці інших громад. Так міський голова Кременчука Віталій Малецький на апаратній нараді 21 лютого заявив:
— Ми побачили, що Полтава і Кременчук і деякі інші громади мають заборгованість із цією компенсацією. Це викликано тим, що це є чиста географія, а не економіка і наше бажання. Саме в цих громадах розташовані станції посадки-висадки на яких пасажири просто заходять в потяг «Укрзалізниці». І пасажири можуть бути із Кам’янопотоківської громади, чи Піщанської громади у яких немає своєї залізниці. Вони приїжджають до міст, таких як Полтава й Кременчук, та сідають в потяг. Громада в яких вони сіли в потяг автоматично стає винною «Укрзалізниці». Мабуть, треба докорінно змінювати систему, а не нараховувати нам всі борги. Звісно ми платимо. Минулого року було заплачено більше мільйона гривень. Ми як можемо підтримаємо українську залізницю і її прагнення зробити доступними українські перевезення. Але якщо ми говоримо про формат відповідальної області, то, мабуть, треба розробити обласну цільову програму. А не переклади обов’язок на ті громади, у яких виявилися вокзали, чи станції й із яких здійснюється посадка. Ми винні уже тому, що ми маємо вокзали.
Скаржачись на недосконалі методи нарахування відшкодування, керівники громад не згадують про те, скільки коштів у місцеві бюджети платить сама «Укрзалізниця».
Так у 2021 році «Укрзалізниця» заплатила до Полтавської територіальної громади ПДФО в розмірі 60,8 млн грн та земельного податку — 20,3 млн грн. Кременчук отримав ПДФО — 55,3 млн грн і земельного податку 27,5 млн грн.
Всього у 2021 році громади Полтавської області отримали від «Укрзалізниці ПДФО — 177,7 млн грн та земельного податку — 122,5 млн грн. Тобто громади отримали від «Укрзалізниці» майже 300 млн грн, але не можуть заплатити за перевезення пільговиків у 2021 році 7,6 млн грн. За останній три роки борг громад Полтавської області перед залізницею склав 27 млн грн.
«Укрзалізниця» намагається отримати компенсацію за перевезення пільговиків різними методами. Наприклад, через скорочення кількості вагонів у приміських потягах та через позови до райрад, на території яких розташовані вокзали. Так, у 2021 році «Укрзалізниця» подала позов до Подільської районної ради, щоби отримати компенсацію.
У 2022 році «Укрзалізниця» планує змінити спосіб компенсації проїзду для пільговиків у приміських електричках. Щоби місцева влада підписала меморандум із компанією на певну суму і замовляла певну кількість перевезень. Зокрема такий меморандум у рамках реалізації пілотного проекту Public Service Obligation (PSO) уже підписали в Одеській ОДА. В обмін на суму не меншу 5 млн грн на рік «УЗ» запустила на соціально значущому маршруті Ізмаїл — Одеса сучасний дизель-поїзд.
У Полтавській ОДА повідомили, що підписання такого документа поки що не планується.
Источник: www.poltava.pl.ua
Категории: Новости Полтавы
22.02.2022 10:18