Полтава відмовилася від 20 автономних тролейбусів на користь нової лінії на Огнівку

Полтава готується взяти в кредит 4,5 млн євро від ЄІБ терміном до 22 років із ставкою — менше 2%. За кредитні кошти мають замінити 40 км контактної мережі, модернізувати дві тягові підстанції і збудувати тролейбусну лінію на Огнівку

«Полтавщина» сьогодні повідомила про ратифікацію парламентом фінансової угоди по Проекту «Міський громадський транспорт України ІІ» між Україною та Європейським інвестиційним банком. Як повідомили у Кабміні, Полтава попередньо претендувала на 20 тролейбусів з автономним ходом.

Директорка КО «Інститут розвитку міста» Тетяна Татаріна уточнила цю інформацію:

— Ми ще в жовтні-листопаді змінили формат вираження інтересів ЄІБ. Наразі Полтава планує модернізувати 2 тягові підстанції (№ 7 і № 9), замінити 40 км контактної лінії з 73 км існуючої та збудувати тролейбусну лінію на Огнівку.

Вона також пояснила, чому Полтава відмовилася від 20 нових тролейбусів:

— Під час минулої кредитної програми, коли ми отримали 40 тролейбусів, то місто дещо втратило. Тому що у технічному завданні так було сформульована потужність батарей, що його можна було трактувати у 2-х варіаціях. І так вийшло, що в існуючих тролейбусах автономний хід — це 0,5 км. Можна було замінити батареї, але це час та кошти. До того ж, 20 нових тролейбусів — це розширення тролейбусного управління, можливо, навіть зміна місця розташування. Тому ми змінили пріоритети.

Звичайно, найцікавішим елементом проекту — є тролейбусна лінія на Огнівку. Тетяна Татаріна розкрила основні моменти проекту:

— Місто може претендувати орієнтовно на 4,5 млн євро, терміном на 20-22 роки, зі ставкою — менше 2%. Новий маршрут має довжину — 5 км (для чого потрібно 4000 електроопор). З вулиці Великотирнівської тролейбус повертає на вул. Героїв Сталінграда, потім їде вулицями Нікітченка, Огнівською, Симона Петлюри, Гончара і виїжджає на вул. Сінну. Для функціонування нової лінії потрібно модернізувати дві тягові підстанції та протягнути силові електрокабелі.

Схема проходження нової тролейбусної лінії | Основа: OpenStreetMap

На старті проекту управління капітального будівництва міськвиконкому має замовити проектно-кошторисну документацію, вартість робіт оплатять наші німецькі партнери із GIZ. Приблизна вартість ПКД — 40 тис. євро.

Конкурс на безпосередню реалізацію проекту оголошуватиме і проводитиме ЄІБ, після узгодження техніко-економічного обґрунтування з Мінфіном України та, звичайно, погодження від депутатського корпусу Полтавської міської ради.

На думку Тетяни Татаріної, реалізувати такий амбітний проект можна тільки в рамках кредиту:

— Сума у 4,5 млн євро — а це приблизно 135 млн грн — є для бюджету чималою. Тим більше, що проект потрібно буде реалізувати за рік-півтора, не затягувати його. А чи вийде це у нас і чи не здорожчає загальна вартість робіт? Миттєвий кредит на вигідних умовах усуває ці проблеми.

Нагадаємо, що Полтава тривалий час готувалася до будівництва нової тролейбусної лінії на Огнівку. Протягом 2017-2021 років місто витратило близько 110 млн грн на розширення вулиць Симона Петлюри, Колективної-Огнівської, та Нікітченка. Ще близько 20-30 млн грн дорожники отримають у 2022 році після завершення усіх робіт.


Источник: www.poltava.pl.ua

Категории: Новости Полтавы

17.02.2022 17:05