У січні регіональні представники Інституту Масової Інформації моніторили онлайн ЗМІ на кількість згадок українських, в тому числі місцевих компаній в редакційних матеріалах, також перевіряли наявність комерційної джинси, неналежно маркованих рекламних матеріалів зі згадками українських компаній.
Загалом за тиждень було опубліковано 808 статей. Згадки про компанії містились в 52 матеріалах, що складає 6,4% від загального числа публікацій. Найбільший відсоток таких новин, більше за 13%, було зафіксовано у karachun.com.ua. Найменший показник був на сайті v-variant.com.ua - 2,6%.
Такими є результати моніторингу проведеного Інститутом масової інформації в період з 10 по 14 січня поточного року. До вибірки потрапили матеріали видань karachun.com.ua, novosti.dn.ua, mrpl.city, 0629.com.ua та Восточный вариант.До уваги брались усі тексти стрічки новин окрім анонсів, оголошень та політичної джинси.
У топ найчастіше згадуваних потрапили компанії ДТЕК, КП Зеленбуд та КП Комунальник. По три згадки у компанії ДТЕК - це 6,7% (від загальної кількості згадок українських компаній в редакційних матеріалах), також 3 рази згадали про КП Зеленбуд та КП Комунальник, відповідно також по 6,7%. По дві згадки, 4,4% від загальної кількості згадок українських компаній в редакційних матеріалах у підприємств були у Укрхлібпром, Артемсіль та Укрзалізниця.
Інформаційними приводами для згадок у стрічках популярних сайтів стали наступні події. Зокрема, призначення в.о. директора підприємства Артемсіль, про що написали два сайти novosti.dn.ua та v-variant.com.ua.
А на маріупольському сайті 0629 вийшла новина «ДТЕК, виходь!» Що мітингувальники в Маріуполі зажадали від енергомонополіста”. Акцію протесту спровокували масові відключення електроенергії, які відбулися на новорічні та різдвяні свята у Маріуполі.
У статті з алармістським заголовком "Ситуація близька до катастрофічної". В "Укрхлібпромі" допустили повторення в Україні казахстанського сценарію”, сайт karachun.com.ua згадує Укрхлібпром. За період моніторингу цю компанію згадували двічі. Ще одна новина була про те, що “Українські хлібозаводи обіцяють подорожчання хліба через високі ціни на газ вже в січні”.
Зеленбуд та Комунальник згадували на 0629 у темі про утилізацію новорічних ялинок. Така ж новина і була опублікована на сайті mrpl.city.
Неналежно маркованої реклами за цей час не зустрілося, але лише тому, що сайти, які не гребують такими редакційними схемами, просто не маркують такі матеріали, а ставлять замовні статті у стрічку новин під виглядом редакційних.
Так, два сайти з п'ятьох розмістили в стручках джинсу. Це були маріупольський mrpl.city та слов'янський karachun.com.ua. До слова, в цих двох онлайн-виданнях і були зосереджені всі замовні комерційні тексти. Матеріали з ознаками замовних, без відповідного маркування на сайті karachun.com.ua стосувалися локальних комерційних пропозицій як от прихована реклама салону краси, або туристичних турів в Турцію.
У mrpl.city комерційна джинса стосувалася компанії Метінвест, тут писали про модернізацію доменного виробництва, процес будівництва Метінвест Політехніки, участь Метінвесту у реконструкції міського парку. Новин зі згадками Метінвесту було 33,3% від загальної кількості згадок українських компаній в матеріалах із ознаками замовності.
Загалом п’ять топових видань Донеччини за тиждень 57 разів згадали про різноманітні державні, комунальні та приватні підприємства. Більша частина матеріалів була у нейтральному або позитивному тоні. Лише окремі стосувалися негативних подій, зокрема, такі, як віялові відключення світла.
Юлія Гаркуша, регіональна представниця Інституту масової інформації у Донецькій області (неокуповані території).
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews
Джерело: guru.ua
Категорії: Новини Маріуполя
31.01.2022 10:43