На Полтавщині за рік закрили 61 сільську шкілу

Кадр з відео «Суспільного»

Через фінансові збитки і низьку якість освіти у Полтавській області закривають малокомплектні школи

З кожним роком у Полтавській області зменшується кількість малокомпетентних шкіл. Зокрема, це сільські заклади, в яких навчається менше як 50 осіб. Як правило, у малокомплектних школах розташовані лише початкові класи.

Динаміка зменшення кількості малокомпетентних шкіл в області є наступною:

  • 2016 рік — 238 закладів;
  • 2017 рік — 220 закладів;
  • 2018 рік — 210 закладів;
  • 2019 рік — 202 закладів;
  • 2020 рік — 179 закладів;
  • 2021 рік — 118 закладів.

Як бачимо, за останній рік у Полтавській області закрилася 61 сільська школа.

Як пояснюють в Полтавській ОДА, скорочення малокомплектних шкіл позитивно впливає на якість освіти та на раціональне використання бюджетних коштів. Школи з малою наповнюваністю не можуть належно забезпечити навчання, особливо в старших класах, де потрібно готуватись до складання зовнішнього незалежного оцінювання.

Після закриття малокомплектної школи виникає питання: а що робити учням та вчителям? Громада зобов’язана забезпечити переведення дитини у найближчу опорну школу. Однак, вчителі не гарантовано отримають там нове місце роботи. Якщо малокомплектна школа стає філією опорної школи, то педагоги залишаються працювати у цій школі.

ІВ «Полтавщина» поспілкувалася із вчителькою малокомплектної школи неподалік від обласного центру. В початковій школі навчається лише 7 учнів, які поділені на два класи. Більшість дітей населеного пункту їздить на навчення або у Полтаву, або у опорну школу сусіднього села. В минулому році цю школу хотіли закрити, але керівництво громади, до якої приєднали сільраду з такою школою, виступило проти такого рішення.

Зарплата вчителя залежить від різних факторів: кількості годин, перевірки зошитів, класне керівництво, розміру надбавки за престижність професії. В середньому молодий вчитель малокомплектної школи отримує 7 тис. грн. Для прикладу, у полтавській школі молодий вчитель зі стажем 2 роки в середньому отримує 10 тис. грн. Зарплати у місті вищі, бо тут педагоги мають більше завантаження по годинах і за кількістю учнів. Вчителька, з якою ми спілкувалися, для себе не бачить жодних перспектив роботи у сільській школі. Тому вона, як єдиний вчитель у сільській школі, вагається, чи варто працювати за таку платню.

Як повідомили у Департаменті освіти Полтавської ОДА, надання якісної освіти у сільській місцевості забезпечують опорні школи, які мають більш потужну матеріально-технічну базу та кадровий потенціал. Наразі в Полтавській області функціонує 91 опорний заклад, який має 72 філії. Загалом в опорних школах області навчають 37353 учнів, а у філіях 3597 учнів.

Дітей та педагогів з інших населених пунктів до опорних шкіл підвозять на автобусах. У Полтавській області працює 224 шкільних автобусів. 9059 учнів опорних закладів підвозять до місця навчання. Автопарк шкільних автобусів потребує щорічного оновлення. У 2021 році область придбала 18 шкільних автобусів, зокрема, 1 автобус обладнаний місцями для дітей з особливими освітніми потребами. Окремо громади придбали 10 шкільних автобусів за свої кошти.

Надалі у Полтавській області закриватимуть малокомплектні сільські школи. Зокрема, фахівці розробляють мережу освітніх закладів на 2022-2023 навчальні роки на основі демографічних показників і економічної ситуації.

Нагадаємо, що у Полтавській області проходить процес оптимізації закладів профтехосвіти.


Джерело: www.poltava.pl.ua

Категорії: Новости Полтавы

08.12.2021 09:53