Нещодавно, 16.11.2021, за участі заступника начальника Головного управління
ДПС у Дніпропетровській області Валерія Леонова в Дніпропетровській обласній
державній адміністрації пройшло засідання обласної комісії з питань погашення
заборгованості з виплати заробітної плати, пенсій, стипендій та інших
соціальних виплат.
На засіданні міської тимчасової комісії з питань погашення заборгованості
із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших
соціальних виплат заслухано представників підприємств-боржників із виплати
заробітної плати щодо причин існування заборгованості із виплати заробітної
плати та про перспективи її погашення.
За результатами засідання прийняті компетентні та виважені рішення, які
спрямовані на недопущення росту заборгованості із заробітної плати та податків
і зборів до бюджетів різних рівнів.
Як повідомила заступник начальника Нікопольської
ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська –
Боличева, що відповідно до
абзацу першого п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення»
Податкового кодексу України (далі – ПКУ) декларант, який має намір скористатися
одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням щодо належних йому активів
фізичної особи, протягом визначеного підрозд. 9 прим. 4 розд. XX ПКУ періоду
одноразового (спеціального) добровільного декларування (з 01.09.2021 до
01.09.2022) має право добровільно подати до контролюючого органу одноразову
(спеціальну) добровільну декларацію (далі – Декларація) в порядку та за формою,
встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та
реалізує державну фінансову політику.
Форма Декларації та Порядок подання одноразової (спеціальної) добровільної
декларації затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2021
№439.
Відповідно до п. п. 6.2 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні
положення» ПКУ Декларація подається безпосередньо декларантом до контролюючого
органу, в електронній формі з урахуванням вимог, встановлених розд. II ПКУ, та
особливостей, встановлених підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення»
ПКУ.
Так, згідно із ст. 42 прим. 1 розд. II ПКУ платник податків стає
користувачем «Електронного кабінету» та набуває право, зокрема, подавати
звітність в електронній формі після проходження в електронному кабінеті
електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного
підпису (далі – КЕП) з дотриманням вимог Закону України «Про електронні
документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні
довірчі послуги» або тих сервісів ідентифікації, використання яких дозволяється
методологом «Електронного кабінету».
Для подання Декларації через вебпортал ДПС фізичній особі необхідно:
1. Увійти до «Електронного кабінету», вхід до якого здійснюється за
адресою: https://cabinet.tax.gov.ua,
а також через офіційний вебпортал ДПС. Вхід до приватної частини «Електронного
кабiнету» через офіційний вебпортал ДПС ініціюється користувачем кнопкою «Вхід»
у правому кутку верхньої горизонтальної навігаційної панелі.
При цьому доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного
кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації
онлайн з використанням КЕП, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача
електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної
ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
Інформація щодо порядку отримання КЕП у Кваліфікованого надавача
електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) розміщена на
офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua)
за посиланням: Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для
програмних РРО».
Для входу до приватної частини «Електронного кабiнету» користувачу
необхідно в полі «Оберіть АЦСК» обрати АЦСК, що сертифікував цей ключ, відкрити
файл ключа кнопкою «Обрати», ввести пароль ключа у полі «Пароль захисту ключа»,
та натиснути кнопку «Зчитати». Кнопка «Увійти» активується після зчитування
даних сертифікату ключа;
2. Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Одноразова (спеціальна)
добровільна декларація» та натиснути кнопку «Створити»;
3. У запропонованій формі Декларації персональні дані підтягуються
автоматично, але їх потрібно перевірити, та у разі наявності в таких даних
помилок – виправити їх;
4. Заповнити необхідні розділи та поля Декларації. При цьому для заповнення
інформації щодо вартості активів у розд. III – IX Декларації необхідно
скористатися кнопкою «+»;
5. Після того, як всі дані внесені, зберегти Декларацію шляхом натискання
кнопок «Зберегти» та «Закрити»;
6. Виділити рядок із створеною Декларацією, натиснути кнопку «Підписати» та
підписати за допомогою КЕП (у спливаючому вікні здійснити дії аналогічно для
входу до приватної частини Електронного кабінету) натиснути «Підписати»;
7. Виділити рядок із підписаною Декларацією та натиснути кнопку
«Відправити».
Слід зазначити, що переглянути відправлену Декларацію можливо в меню
«Перегляд звітності» розд. «Додатково» «Електронного кабінету».
Для приєднання до Декларації сканованих копій документів, що підтверджують
витрати на придбання активів, необхідно в кінці Декларації проставити позначку
«відмітка про наявність додатків» та у розділі «Додатки» заповнити поля щодо
основних реквізитів документів, що додаються. При цьому кожен документ має бути
збережений в окремому додатку. Для збереження сканованого документа необхідно
натиснути кнопку «Зберегти».
Центрами обслуговування платників Нікопольського регіону
з початку 2021 року надано 17069 адміністративних послуг
Як повідомила начальник Нікопольського відділу електронних сервісів управління електронних
сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Жевнерова, за січень – жовтень 2021 року до Центрів
обслуговування платників Нікопольського регіону звернулось 17123 платника.
Надано 17069 адміністративних послуг.
Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру
облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників
податків (9788) та отримання відомостей з Державного реєстру фізичних
осіб-платників податків про суми та джерела виплачених доходів та утриманих
податків (2831). Також зареєстровано 1045 платників єдиного податку, надано
1569 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 295 реєстраторів
розрахункових операцій. Центр обслуговування платників працює за принципом
оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються
довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується
швидкий доступ до інформації.
Засідання «круглого столу» в Марганецькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській
Днями у Марганецькій ДПІ Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області, за організацією відділу комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) проведено засідання «круглого столу» з громадянами.
У заході взяла участь старший державний інспектор
Марганецької ДПІ Головного управління
ДПС у Дніпропетровській області Валентина Плахотнік.
На засіданні Валентина Плахотнік розповіла учасникам
заходу, що одноразове декларування – це особливий порядок добровільного
декларування активів, розміщених як на території України так і за її межами,
якщо такі активи були одержані за рахунок доходів, з яких не сплачено податки.
Звернула увагу слухачів на форму одноразової (спеціальної) добровільної
декларації та розповіла про порядок її подання.
Крім того, Валентина Плахотнік висвітлила питання щодо
нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування та стосовно правильного заповнення платниками податків реквізиту
«Призначення платежу».
Посадовець проінформувала, що кампанія одноразового (спеціального)
добровільного декларування стартувала 1 вересня 2021 року і триватиме до 1
вересня 2022 року.
Звернула увагу присутніх також на той факт, що одноразове
декларування є виключно добровільним і громадяни повинні самостійно прийняти
рішення щодо нього. Також
присутнім доведено інформацію за якими ставками оподатковуватимуться
задекларовані активи під час одноразового декларування, які активи можуть бути
задекларовані, хто зобов’язаний задекларувати свої активи.
Також на зустрічі обговорювались питання легалізації трудових відносин,
роботи антикорупційного сервісу ДПС «Пульс».
На завершення платники податків отримали відповіді на запитання та
друковану продукцію зазначеної тематики.
«Гаряча лінія»
в Нікопольській ДПІ
За організацією
відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія
обслуговування Нікопольського регіону) в Нікопольській ДПІ Головного
управління ДПС у
Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на
тему «Одноразове (спеціальне)
добровільне декларування».
На питання
платників відповідала заступник начальника Нікопольської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличова.
Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі запитання, що надійшли від
платників податків.
Питання. Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, які передбачені ставки збору з
одноразового (спеціального) добровільного декларування?
Відповідь. Доброго
дня! Передбачено декілька ставок,
зокрема - 5 відсотків:
- щодо валютних цінностей, розміщених на рахунках в
банках України;
- щодо об'єктів декларування, про які ми говорили раніше,
а це нерухоме та рухоме майно, цінні папери, паї. частки що знаходяться
(зареєстровані) в Україні.
Як альтернативу платник податків може обрати ставку 6
відсотків із сплатою податкового зобов'язання трьома рівними частинами щорічно.
Також
є ставка 9 відсотків:
- щодо валютних цінностей, розміщених на рахунках в
іноземних банках або які зберігаються в іноземних фінансових установах;
- щодо об'єктів декларування, а це нерухоме та рухоме
майно, ціні папери, що знаходяться
(зареєстровані) за кордоном.
Як альтернативу платник податків може обрати ставку 11,5
відсотка із сплатою податкового зобов'язання трьома рівними частинами щорічно.
Тимчасово з 1 вересня 2021 року по 1 березня 2022 року
ставка збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, за
вказаними об'єктами декларування, застосовується у розмірі 7 відсотків.
Запроваджено також ставку 2,5 відсотка щодо номінальної
вартості державних облігацій України з терміном обігу більше ніж 365 днів без
права дострокового погашення, придбаних декларантом у період з 1 вересня 2021
року до 31 серпня 2022 року до подання одноразової (спеціальної) добровільної
декларації.
Як альтернативу платник податків може обрати ставку 3
відсотки із сплатою податкового зобов'язання трьома рівними частинами щорічно.
Питання. Вітаю! Скажіть, будь-ласка, в який термін необхідно сплатити в бюджет
податкове зобов’язання, яке визначено в одноразовій (спеціальній) добровільній
декларації?
Відповідь. Доброго
дня! Сплата збору здійснюється декларантом протягом тридцяти
календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної
декларації.
У разі вибору декларантом у межах одноразового
(спеціального) добровільного декларування ставки збору, що передбачає сплату
такого платежу трьома рівними частинами, сплата збору здійснюється декларантом:
– першого платежу – протягом тридцяти
календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної
декларації;
– другого платежу – до 1 листопада 2023
року;
– третього платежу – до 1 листопада
2024 року.
Питання. Доброго дня!
Скажіть, будь-ласка, яким чином проводиться процедура декларування?
Відповідь. Доброго дня! Декларації подаються безпосередньо
декларантами в електронній формі, через приватну частину Електронного кабінету
платника податків. Платник податків заповнює декларацію в електронному вигляді,
підписує її власним електронним цифровим підписом та надсилає до ДПС.
Декларація підлягає камеральній перевірці ДПС виключно на логічні та
арифметичні помилки протягом 60 днів.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує,
що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/524526.html
повідомила.
У жовтні 2021 року 22,3 тис. осіб скористалися розділом «Відкриті дані»
ДПС. Вони здійснили перегляд (завантаження) наборів даних у формі відкритих
даних, які оприлюднюються на вебпорталі ДПС https://tax.gov.ua/datasets.php.
За вказаний період найбільше здійснено переглядів наборів даних:
Реєстр платників податку на додану вартість – 6,8 тис. переглядів (30,4 %);
Інформація про анулювання реєстрації
платників податку на додану вартість – 5,1 тис. переглядів (22,9 %);
Реєстр платників єдиного податку – 2,7 тис. переглядів (12,0 %);
Реєстр платників акцизного податку з
реалізації пального та спирту етилового – 1,415 тис. переглядів (6,3 %);
Інформація про платників, які мають борг
(недоїмку) зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування – 1,373
тис. переглядів (6,2
%);
Інформація про суб’єктів господарювання, які
мають податковий борг –
1,1 тис. переглядів (4,9 %).
З регіонів України найбільший перегляд наборів даних здійснювався
користувачами з м. Києва, Харківської, Дніпропетровської, Львівської та
Одеської областей.
Серед зарубіжних країн, з яких найбільше здійснювався користувачами перегляд
наборів даних, – Королівство Нідерланди, Сполучене Королівство Великої Британії
та Північної Ірландії та Федеративна Республіка Німеччина.
Довідково: ДПС здійснює оприлюднення та оновлення
наборів даних у формі відкритих даних відповідно до вимог статті 101 Закону України «Про доступ до публічної
інформації» та постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835
«Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у
формі відкритих даних» зі змінами та доповненнями.
Відкриті дані ДПС також оприлюднені та оновлюються на Порталі відкритих
даних https://data.gov.ua/organization/tax.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що 20 липня 2021 року набрала
чинності постанова Кабінету Міністерства України від 14.07.2021 №718 «Про
внесення зміни до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини
чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх
об’єднаннями» (далі – Постанова №718).
Положенням Постанови №718, яка набрала чинності з 20 липня 2021 року
(термін дії до 31 грудня 2024 року), передбачено зменшення з 80 до 50 відсотків
базового нормативу відрахування частини чистого прибутку (доходу) до державного
бюджету для державних лісогосподарських, лісозахисних, інших підприємств, які
належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів за умови
спрямування ними 30 відсотків чистого прибутку (доходу) від своєї діяльності на
придбання необоротних активів, необхідних для здійснення заходів з охорони,
захисту, використання та відтворення лісів. Крім того, використання 30
відсотків чистого прибутку (доходу) підлягає щорічному державному фінансовому
аудиту.
Також звертаємо увагу, що у разі не дотримання платником умов Постанови
№718 щодо спрямування 30 відсотків чистого прибутку (доходу) від своє
діяльності на придбання необоротних активів, необхідних для здійснення заходів
з охорони, захисту, використання та відтворення лісів, то для обчислення
частини чистого прибутку (доходу), що відраховується до бюджету, застосовується
базова ставка у розмірі 80 відсотків.
Інформацію щодо зазначених змін доведено листом
Державної податкової служби України від 27.10.2021 №24057/7/99-00-21-02-01-07.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що сервіс «Пульс» ДПС України
у постійному режимі приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання
стосовно неправомірних дій, бездіяльності або можливих корупційних проявів з
боку посадових осіб структурних підрозділів та територіальних органів Державної
податкової служби.
Заявники можуть надавати інформацію за телефоном 0-800-501-007,
обравши в інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», або надіслати
відповідну інформацію на електронну адресу: idd@tax.gov.ua.
Крім того, на офіційному вебпорталі ДПС працює
електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено
на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/businesspartner).
Для перевірки надійності ділового партнера,
зокрема, щодо сумлінності у сплаті податків, достатньо ввести відому інформацію
в одне з полів або в обидва поля і система здійснить пошук у базах даних,
доступних для публічного використання та повідомить про результати пошуку з
зазначенням інформації щодо відсутності або наявності боргу у платника
податків.
У полі «Податковий номер» вказується код за
ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків/серія та/або
номер паспорта (для фізичних осіб – платників податків, які мають відмітку у
паспорті про право здійснювати платежі за серією та/або номером паспорта).
У полі «Найменування/прізвище, ім’я, по батькові
платника податків» зазначається повністю точна назва платника податків.
Оновлення інформації на вебпорталі ДПС щодо стану
розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості)
відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення
розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами
попереднього банківського дня.
Звертаємо увагу, що меню «Стан розрахунків з
бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає
платнику податків з використанням кваліфікованого електронного підпису,
отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг,
доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія
обслуговування Нікопольського
регіону) повідомляє, що у разі добровільної реєстрації особи
як платника податку або особи, яка відповідає вимогам, визначеним п.п. 6 п.
180.1 ст. 180 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), реєстраційна заява
подається згідно з п. 183.7 ст. 183 ПКУ не пізніше ніж за 10 календарних днів
до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками
податку та матимуть право на податковий кредит і складання податкових
накладних.
У разі переходу осіб із спрощеної системи оподаткування, що не передбачає
сплати податку, на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ, у
випадках, визначених главою 1 розд. XIV ПКУ, за умови, що такі особи
відповідають вимогам, визначеним п. 181.1 ст. 181 ПКУ, реєстраційна заява подається
не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на
сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ. Якщо такі особи відповідають
вимогам, визначеним п. 182.1 ст. 182 ПКУ, реєстраційна заява подається у строк,
визначений п. 183.3 ст. 183 ПКУ.
У разі зміни ставки єдиного податку відповідно до п.п. «б» п.п. 4 п. 293.8
ст. 293 ПКУ реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 10 календарних днів
до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного
податку, що передбачає сплату ПДВ (п. 183.4 ст. 183 ПКУ).
Згідно з п. 183.5 ст. 183 ПКУ особи, зазначені у п. 183.3 ст. 183 ПКУ,
можуть навести у заяві бажаний (запланований) день реєстрації як платника
податку, що відповідає даті початку податкового періоду (календарний місяць), з
якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на
складання податкових накладних.
Реєстрація осіб, зазначених в абзаці другому п. 183.4 ст. 183 ПКУ, діє з
першого числа календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного
податку, що передбачає сплату ПДВ.
У разі якщо останній день строку подання заяви припадає на вихідний,
святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за
вихідним, святковим або неробочим робочий день.
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія
обслуговування Нікопольського
регіону) повідомляє, що відповідно до абзацу другого п. 164.1
ст. 164 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами
та доповненнями (далі – ПКУ) загальний оподатковуваний дохід – будь-який дохід,
який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь
платника податку протягом звітного податкового періоду.
Загальний оподатковуваний дохід складається з доходів, які остаточно
оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання), доходів, які
оподатковуються у складі загального річного оподатковуваного доходу, та
доходів, які оподатковуються за іншими правилами, визначеними ПКУ (п.п. 164.1.1
п. 164.1 ст. 164 ПКУ).
Загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних
оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного
податкового року, доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від
провадження господарської діяльності згідно з ст. 177 ПКУ, та доходів,
отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність згідно
з ст. 178 ПКУ (п.п. 164.1.3 п. 164.1 ст. 164 ПКУ).
Загальний місячний оподатковуваний дохід складається із суми
оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) протягом такого
звітного податкового місяця (п.п. 164.1.2 п. 164.1 ст. 164 ПКУ).
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
17.11.2021 18:08