Зустріч з бізнесом на тему «Актуальні питання стосовно застосування
РРО/програмних РРО суб’єктами господарювання».
Нещодавно, 12 листопада 2021 року, за організацією Головного управління ДПС
у Дніпропетровській області у форматі онлайн проведено зустріч з бізнесом на
тему «Актуальні питання стосовно застосування РРО/програмних РРО суб’єктами
господарювання».
Зустріч відбулась за ініціативою начальника Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Чуб Ганни.
У заході прийняли участь та голова Спілки Підприємців Дніпропетровщини,
заступник голови робочої групи щодо вирішення проблемних питань діяльності
фізичних осіб – підприємців у Дніпропетровській області Григоренко Олег,
начальник управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС Осипова Манушак; начальник
управління податкового адміністрування фізичних осіб ГУ ДПС Самсоненко Євгенія;
начальник управління електронних сервісів ГУ ДПС Свірська Алла; начальник
відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС Аратюнова
Світлана та представники бізнес-спільноти Дніпропетровського регіону.
На зустрічі розглядались нагальні питання, пов’язані із застосуванням
РРО/програмних РРО.
Податківці Дніпропетровщини завжди зацікавлені у конструктивному діалозі з
бізнес-колами регіону.
Почути кожного платника, побудувати ефективну співпрацю з бізнесом, знайти
точки порозуміння та спільно працювати для розвитку області незалежно від
ситуації – це не просто гасла, це наша щоденна робота!
Податкова служба області оперативно реагує на питання та заяви платників,
йде назустріч легальному бізнесу у питаннях зведення до мінімуму ризиків
недобросовісної конкуренції.
Григоренко Олег визначив позитивний вплив інформаційної взаємодії
податкової служби області з платниками та подякував за організацію онлайн зустрічі
з такого важливого для бізнесу питання.
Фахівці ГУ ДПС з урахуванням вимог законодавства проінформували платників
податків про умови, за яких суб’єкти господарювання зобов’язані використовувати
РРО/програмні РРО, акцентували увагу, що з 01.01.2022 всі платники єдиного
податку другої – четвертої груп при здійсненні господарської діяльності мають
використовувати РРО або програмні РРО, ознайомили з електронними сервісами ДПС.
Особливу увагу приділено реалізації сервісу «ПРРО» та порядку роботи з програмними
РРО. Акцент також зроблено на дотриманні вимог Закону України «Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг».
У ході проведення заходу до уваги платників представлені відеоролик «8
легких кроків роботи з ПРРО» та презентаційні матеріали.
Під час онлайн зустрічі представники бізнес-спільноти Дніпропетровщини
отримали важливу інформацію щодо застосування РРО/програмних РРО. Також
учасники заходу вирішили продовжити комунікації за визначеною тематикою шляхом
проведення таких зустрічей у найближчий час.
Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень – жовтень
2021 року склали майже 25 млрд 602,5 млн грн, що на 5 млрд 517,6 млн грн більше
аналогічного періоду 2020 року. Про це повідомила начальник Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Чуб.
Більше половини надходжень у місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону
забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 15 млрд 527,9 млн
грн, що перевищує минулорічні показники на 2 млрд 817,7 млн гривень.
Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та
землекористувачі сплатили протягом 2021 року 3 млрд 894,2 млн грн, що на
1 млрд 057,7 млн грн більше аналогічного періоду минулого року.
Платники, що застосовують спрощену систему, протягом січня – жовтня
поточного року сплатили єдиного податку на суму 2 млрд 990,5 млн грн, що
на 475,1 млн грн більше рівня аналогічного періоду 2020 року.
Замикає четвірку лідерів сплата рентних та ресурсних платежів, яких
надійшло майже 1 млрд 317,9 млн грн, що перевищує майже на 747,0 млн грн
минулорічні показники.
За підсумками деклараційної кампанії 2021 року упродовж січня – жовтня 2021
року мешканці Дніпропетровщини та особи, які провадять незалежну професійну
діяльність, подали майже 47,7 тис. податкових декларацій про майновий стан і
доходи за 2020 рік, що на 2,4 тис. перевищує показник на аналогічну дату
минулого року. Про це проінформував заступник начальника Головного управління
ДПС у Дніпропетровській області Валерій Леонов.
Загальна сума задекларованого ними оподатковуваного доходу склала 7 млрд
208,8 млн грн, що майже на 1,9 млн грн більше, ніж минулого року. Сума податку
на доходи фізичних осіб, визначена громадянами до сплати в бюджет, становить
141,7 млн грн, сума військового збору – 19,4 млн гривень.
«Оподатковуваний дохід більше одного мільйона гривень задекларували
393 громадян регіону із сумою оподатковуваного доходу понад 4 млрд 747,8
млн гривень. За результатами розрахунків вони доплатять в бюджет 57,6 млн
грн податку на доходи фізичних осіб та 6,5 млн грн військового збору», -
зауважив податківець.
Серед декларантів 7,9 тис. осіб скористались правом на отримання податкової
знижки. Усім претендентам на податкову знижку до повернення нараховано
21,3 млн грн, з яких 19,2 млн грн уже повернуто.
Валерій Леонов звернув увагу, що для тих, хто хоче подати декларацію,
реалізувавши своє право на податкову знижку, ще є час. Останнім днем, коли це
можна буде зробити за витратами, понесеними упродовж 2020 року, є 31 грудня
2021 року. Після цього шанс буде втрачено, адже на наступний рік таке право не
переноситься.
Центрами обслуговування платників Нікопольського регіону
з початку 2021 року надано 17069 адміністративних послуг
Як повідомила начальник Нікопольського відділу електронних сервісів управління електронних
сервісів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Жевнерова, за січень – жовтень 2021 року до Центрів
обслуговування платників Нікопольського регіону звернулось 17123 платників.
Надано 17069 адміністративних послуг.
Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру
облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників
податків (9788) та отримання відомостей з Державного реєстру фізичних
осіб-платників податків про суми та джерела виплачених доходів та утриманих
податків (2831). Також зареєстровано 1045 платників єдиного податку, надано
1569 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 295
реєстраторів розрахункових операцій. Центр обслуговування платників працює за
принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут
видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання,
забезпечується швидкий доступ до інформації.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області нещодавно було
проведено перше засідання Ініціативної групи з підготовки установчих зборів для
формування Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській
області (далі – Ініціативна група).
Під час засідання членів Ініціативної групи ознайомлено з Положенням про
Ініціативну групу, затвердженого наказом Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області від 08.11.2021 № 769 «Про створення Ініціативної
групи з підготовки установчих зборів для формування Громадської ради при
Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області», обрано голову та
секретаря Ініціативної групи, визначено дату, місце проведення установчих
зборів та розглянуто організаційні питання, пов’язані з форматом їх проведення
для формування Громадської ради при Головному управлінні ДПС у
Дніпропетровській області.
Крім того, обговорено зміст повідомлення інститутів громадянського
суспільства про проведення установчих зборів (дата, час, інформаційне
наповнення тощо); формат заяви від інститутів громадянського суспільства на
участь в установчих зборах; формат додатків до заяви інститутів громадянського
суспільства та інше.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує,
що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/520775.html
повідомила.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2021
року № 1114 затверджено нову редакцію Порядку
попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях, за
результатами якого укладаються договори, що мають односторонній, двосторонній
та багатосторонній характер, для цілей трансфертного ціноутворення.
Прийнятою постановою передбачено:
- форму заяви про попереднє узгодження ціноутворення, яка подається
засобами електронного зв'язку;
- подання заяви за єдиною формою великими платниками податків, які бажають
ініціювати підготовчий розгляд ДПС питання проведення (припинення) процедури
узгодження ціноутворення, або саму процедуру попереднього узгодження
ціноутворення у контрольованих операціях, продовжити (припинити) строк дії
договору, подати заперечення щодо припинення дії договору, або процедури
узгодження цін (якщо таке припинення було ініційовано ДПС), або просто надати
додаткові документи;
- впорядкування процедури звернення до іноземного податкового органу у разі
укладення двосторонніх та багатосторонніх договорів.
Зміни спрямовані спростити процеси на всіх етапах процедури попереднього
узгодження ціноутворення у контрольованих операціях в тому числі шляхом їх
цифрового розвитку, зокрема, під час листування між ДПС i великим платником
податків.
Постанова набирає чинність через місяць з дня її опублікування, але не
раніше 1 січня 2022 року.
Зустріч фахівців податкової
служби з представниками Європейської Бізнес Асоціації
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія
обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на
офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/522155.html повідомила.
ДПС
продовжує політику відкритості та прозорості у своїй діяльності. У рамках
Комунікаційної податкової платформи відбулася чергова зустріч фахівців
податкової служби з представниками Європейської Бізнес Асоціації.
Учасники
обговорили особливості реєстрації іноземних компаній, які мають або не мають
свої постійні представництва в Україні, подання податкової звітності за кожний
звітний період у 2021 році, питання проведення перевірок іноземних компаній.
Представники
ЄБА, зокрема, цікавилися особливостями оподаткування податком на прибуток. Так,
зазначалося, що відповідно до Податкового кодексу України суми прибутків
нерезидентів, які провадять свою діяльність на території України через постійне
представництво, оподатковуються в загальному порядку. При цьому таке постійне
представництво прирівнюється з метою оподаткування до платника податку, який
провадить свою діяльність незалежно від такого нерезидента.
Під час зустрічі також розглядалися нововведення, запроваджені Законом
України 466-IX від 16 січня 2020 щодо переліку платників податку на
прибуток-нерезидентів.
Нагадаємо,
що у рамках Комунікаційної податкової платформи систематично відбуваються
зустрічі з представниками бізнесу та громадськості. Такий формат взаємодії
дозволяє визначати системні проблемні питання та оперативно їх вирішувати.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує,
що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/522622.html повідомила.
Державна податкова служба України постійно аналізує наявну в інформаційних
базах ДПС інформацію щодо господарської діяльності суб’єктів господарювання,
діяльність яких пов’язана з роздрібною реалізацією пального. Особлива увага
приділяється обліку залишків пального на акцизних складах.
Так, ДПС проведено аналіз інформації, що міститься в ІТС «Податковий
блок», Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівномірів-лічильників
рівня пального у резервуарі, довідок про розпорядника акцизного складу
пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального,
довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу
(отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального, тощо.
Результати проведеного аналізу засвідчили факт невідповідності звітних
даних витратомірів/рівномірів лічильників однієї з мереж АЗС, даним Єдиного
реєстру акцизних накладних, які свідчать про рух пального, зокрема встановлено
нестачу пального, що в свою чергу може свідчити про реалізацію пального без
застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Територіальним підрозділом податкового аудиту організовано та проведено
фактичні перевірки цієї мережі АЗС.
Фактичними перевірками встановлено:
проведення розрахункових операцій через РРО із використанням режиму
програмування для підакцизних товарів без відображення в розрахункових
документах коду товарної підкатегорії згідно УКТ ЗЕД;
продаж пального без застосування РРО, зокрема за результатами співставлення
зареєстрованих акцизних накладних із даними рівномірів-лічильників встановлено
факт нестачі пального.
Всього за результатами проведених фактичних перевірок до суб’єкта
господарювання застосовано близько 2,9 млн грн штрафних (фінансових)
санкцій, які на даний час сплачені до бюджету в повному обсязі.
У разі встановлення випадків реалізації пального на АЗС (АГЗС) з порушенням
вимог законодавства України просимо невідкладно інформувати Державну податкову службу
України для вжиття контрольно-перевірочних заходів.
Для всебічного та якісного розгляду таких звернень просимо за можливості
зазначати: адресу господарського об’єкту, назву суб’єкта господарювання, з
наданням підтверджуючих документів (за наявності), або будь-яку іншу
інформацію, яка може бути використана при проведенні контрольно-перевірочних
заходів.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує,
що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/523075.html повідомила.
У січні-жовтні 2021 року зберігається позитивна динаміка надходжень
акцизного податку до Зведеного бюджету України.
Так, за 10 місяців поточного року надійшло понад 87,9 млрд грн
акцизного податку та плати за ліцензії на здійснення операцій з підакцизними
товарами. Це на 10,4 відс., або на 8,3 млрд грн більше
індикативного показника та на 15,9 відс., або на 12,1 млрд грн
більше надходжень аналогічного періоду минулого року.
У жовтні цього року такі надходження склали 9,3 млрд грн. Це на
6,9 відс., або на 603,6 млн грн більше індикативного показника
та на 8,4 відс., або на 717,7 млн грн більше показника жовтня
минулого року.
До загального фонду Державного бюджету України за січень-жовтень 2021 року
надійшло акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених на митну
територію України товарів у сумі понад 68,2 млрд грн. Це забезпечило
виконання індикативного показника на 105,5 відс. (додаткові надходження
–3,6 млрд гривень). Порівняно з відповідним періодом минулого року
надходження збільшилися на 15,3 відс., або на 9 млрд гривень.
За жовтень 2021 року до загального фонду Державного бюджету України
надійшло акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених на митну
територію України товарів у сумі 7,3 млрд грн. Виконання індикативного
показника склало 103,6 відс. (додаткові надходження –
254,5 млн гривень). Порівняно з жовтнем минулого року надходження
збільшилися на 10,2 відс., або на 676,1 млн гривень.
До спеціального фонду Державного бюджету України у січні-жовтні
2021 року надійшло 11,9 млрд грн акцизного податку з вироблених в Україні
підакцизних товарів (продукції). Це становить 145,7 відс. від
індикативного показника. До бюджету додатково надійшло 3,7 млрд гривень.
Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на
22,5 відс., або на 2,2 млрд гривень.
До спеціального фонду Державного бюджету України у жовтні 2021 року
надійшло 1,2 млрд грн акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних
товарів (продукції). Це становить 136,1 відс. від індикативного
показника, до бюджету додатково надійшло 325,6 млн гривень. Порівняно
з жовтнем минулого року надходження зросли на 4,3 відс., або на
50,4 млн гривень.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує,
що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/523666.html повідомила.
Державна податкова служба України постійно аналізує наявну в інформаційних
базах ДПС інформацію щодо повноти проведення розрахункових операцій через
РРО/ПРРО суб’єктами господарювання, діяльність яких пов’язана з роздрібною
реалізацією підакцизних товарів.
Проведеним аналізом станом на 1 жовтня 2021 року встановлено близько
6 тис. господарських об’єктів, через які здійснюється продаж підакцизних
товарів, у яких наявні виторги, проведені через РРО, що не відповідають
необхідним мінімальним витратам на утримання господарського об’єкту з продажу
таких товарів.
За дорученням ДПС територіальними підрозділами у 2021 році організовано та
проведено 2,5 тис. фактичних перевірок таких суб’єктів господарювання, за
результатами яких застосовано штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 24
млн гривень.
Так, завдяки постійній увазі ДПС щодо повноти проведення
розрахункових операцій через РРО/ПРРО загальна кількість господарських об’єктів
з низькими виторгами у 2021 році зменшилась майже вдвічі порівняно з кількістю
таких об’єктів у 2020 року.
У разі встановлення випадків реалізації підакцизних товарів з порушенням
вимог законодавства України просимо інформувати Державну податкову службу
України для вжиття контрольно-перевірочних заходів.
Для всебічного та якісного розгляду звернень просимо за можливості
зазначати: адресу господарського об’єкту, назву суб’єкта господарювання
(магазину, торгового об’єкту), з наданням (за наявності) підтверджуючого
документу (чека РРО) або будь яку іншу інформацію, яка може бути використана
при проведенні контрольно-перевірочних заходів.
У ДПС відбулась серія семінарів у рамках співпраці з Проєктом «Програма
підтримки управління державними фінансами України (EU4PFM): компоненти 3 і 4»
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує,
що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/523812.html повідомила
У ДПС 8 - 10 листопада 2021 року відбулась серія семінарів у рамках
співпраці з Проєктом «Програма підтримки управління державними фінансами
України (EU4PFM): компоненти 3 і 4» для Державної податкової служби України.
Основні питання семінарів – міжнародні практики щодо заходів cooperative
compliance та їх законодавчого регулювання, використання даних, отриманих за
стандартом CRS для цілей податкового контролю, а також підходи до оцінки роботи
аудиторів.
Томас Судінтас, міжнародний експерт з питань оподаткування, презентував
працівникам Державної податкової служби України міжнародну практику з
використання програм cooperative compliance - дотримання вимог законодавства на
основі співробітництва, встановлення та розвиток відносин між платником податків
та податковими органами, які будуються на основі довіри та співробітництва обох
сторін з метою досягнення найвищого рівня добровільної сплати податків. Під час
семінару представлено порівняння основних діючих моделей cooperative compliance
у різних країнах - Ірландії, Литві, Австрії, також наголошено на проблемах, які
виникають під час впровадження програм, та шляхи їх усунення.
Оскільки Україна готується приєднатися до системи міжнародного
автоматичного обміну податковою інформацією між країнами за єдиним стандартом
звітності (CRS) починаючи з 2023 року, один день семінару був присвячений
питанням підготовки та навчанню використанню даних, отриманих за таким
стандартом, досвіду Литви у цій сфері та практичним запитанням, які виникають
під час запровадження єдиного стандарту звітності.
Окремими питаннями для обговорення були міжнародний досвід та практика з
підвищення якості аудиту, можливості використання інформаційних систем для
забезпечення якості податкового аудиту, практика контролю якості діяльності та
оцінки аудиторів, порівняння здійснення аудиту в Австралії, Ірландії, Литві.
Крім того, міжнародним експертом надано важливі поради щодо запровадження
електронного аудиту в Україні на підставі досвіду Литви у цій сфері.
Державна податкова служба України завдяки отриманим знанням готується
до впровадження європейських моделей співпраці з платниками податків та обміну
інформацією в Україні.
До
загального фонду держбюджету у січні – жовтні 2021 року платниками
Дніпропетровщини спрямовано понад 35,1 млн грн рентної плати за видобування
нафти
Платниками Дніпропетровської області до загального фонду держбюджету у
січні – жовтні 2021 року спрямовано понад 35,1 млн грн рентної плати за
видобування нафти. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження
виросли на 71,6 відс. або на майже 14,7 млн гривень.
Нагадуємо, що базовий податковий (звітний) період, зокрема для рентної
плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування
нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті
(нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану (далі – рентна плата за
користування надрами для видобування вуглеводної сировини), дорівнює
календарному місяцю.
Платник рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводної
сировини протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем
звітного (податкового) місяця, подає до контролюючого органу декларацію з
рентної плати та додаток з рентної плати за користування надрами для
видобування корисних копалин:
- за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, у
разі розміщення такої ділянки надр у межах території України;
- за місцем обліку платника рентної плати у разі розміщення ділянки надр, з
якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або
виключної (морської) економічної зони України.
Протягом десяти місяців 2021 року платниками Дніпропетровської області до
загального фонду державного бюджету спрямовано майже 399 млн грн екологічного
податку. Ця сума у порівнянні з січнем – жовтнем 2020 року виросла майже на
27,4 млн грн або на 7,4 відсотків.
Звертаємо увагу, що платниками екологічного податку є суб’єкти
господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку)
діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та
організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують
агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх
засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах
її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони
здійснюються:
- викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами
забруднення;
- скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти;
- розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як
вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів
господарювання);
- утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
- тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад
установлений особливими умовами ліцензії строк.
Протягом 2021 року платники Дніпропетровщини поповнили спеціальний фонд
державного бюджету майже на 17,5 млн гривень
Спеціальний фонд державного бюджету протягом 2021 року платники податків
Дніпропетровщини поповнили на суму майже 17,5 млн грн. Ця сума збільшилась у
порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 78,3 відс. або майже на 7,7
млн гривень.
Нормами ст. 14 Закону України 15 грудня 2020 року № 1082-IX «Про Державний
бюджет України на 2021 рік» встановлено, що у 2021 році кошти, отримані до
спеціального фонду Державного бюджету України спрямовуються, зокрема на:
- придбання Фондом соціального захисту осіб з
інвалідністю автомобілів для осіб з інвалідністю та інші заходи щодо
соціального захисту осіб з інвалідністю;
- державну підтримку заходів, спрямованих на
зменшення обсягів викидів (збільшення абсорбції) парникових газів, у тому числі
на утеплення приміщень закладів соціального забезпечення, розвиток міжнародного
співробітництва з питань зміни клімату;
- розвиток мережі та утримання автомобільних доріг
загального користування державного значення;
- надання пільгового довгострокового державного
кредиту внутрішньо переміщеним особам, учасникам проведення антитерористичної
операції (АТО) та/або учасникам проведення операції Об’єднаних сил (ООС) на
придбання житла;
- здійснення заходів, пов’язаних з вакцинацією
населення і запобіганням поширенню на території України гострої респіраторної
хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та боротьбою з її
наслідками, збільшення заробітної плати працівникам медичних закладів та інше.
Платники податку на прибуток підприємств Дніпропетровського регіону у січні
– жовтні 2021 року поповнили місцеві бюджети на суму майже
296,4 млн гривень. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року
надходження збільшились на понад 48,5 млн грн або на 19,6 відсотків.
Нагадуємо, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із
джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом
коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування
(прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства
відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або
міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають
відповідно до положень Податкового кодексу України.
З початку 2021 року місцеві бюджети Дніпропетровського регіону отримали від
платників майже 505,7 млн грн акцизного податку. Ця сума більше ніж у минулому
році на понад 143,3 млн грн або на 39,6 відсотків.
Звертаємо увагу, що реєстрація у контролюючих органах як платників
акцизного податку суб’єктів господарювання, постійних представництв, які
здійснюють діяльність з виробництва підакцизних товарів (продукції), яка
підлягає ліцензуванню, здійснюється на підставі відомостей, наданих органами
ліцензування, щодо видачі таким суб’єктам відповідних ліцензій.
Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового,
підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку на підставі
поданої не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку здійснення реалізації
пального або спирту етилового заяви, форма якої затверджується центральним
органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової
політики.
Реєстрація інших суб’єктів господарювання як платників акцизного податку
здійснюється на підставі поданих за встановленою формою декларацій, які
подаються:
- суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію
підакцизних товарів – за місцезнаходженням пункту продажу товарів;
- всіма іншими суб’єктами господарювання – за місцезнаходженням юридичних
осіб або місцем проживання фізичних осіб – підприємців.
У Дніпропетровській області станом на 01.11.2021 обліковується
6 385 платників акцизного податку, у тому числі:
5 927 – суб’єктів господарювання (далі – СГ) сплачують акцизний податок з
роздрібної реалізації підакцизних товарів;
344 – СГ зареєстровані платниками акцизного податку з пального;
79 – СГ, які мають ліцензії на виробництво електроенергії;
35 – СГ виробники та імпортери алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
За 10 місяців 2021 року до державного бюджету надійшло 79,1 млн грн
акцизного податку, у т. ч. з вироблених в Україні на митній території
Україні підакцизних товарів (продукції) – 50,7 млн грн, з ввезених на митну
територію України підакцизних товарів (продукції) – 28,4 млн гривень.
За 10 місяців 2021 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло
505,7 млн грн акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизних товарів. У
порівнянні з аналогічним періодом 2020 року надходження збільшились в 1,4 рази
(факт 10 місяців 2020 року – 362,2 млн гривень).
Источник: guru.ua
Категории: Новости Днепропетровска Новости Никополя
16.11.2021 11:57