Що
таке єдиний рахунок?
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює.
Єдиний рахунок – це рахунок, відкритий
у Казначействі для ДПС, який може використовуватися платником податків для
сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів,
передбачених Податковим кодексом України єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за справлянням яких
покладено на контролюючі органи.
Єдиний рахунок не може використовуватися
платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з
податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту
етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету
державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями.
Повідомлення про використання або про відмову від
використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі
через Електронний кабінет.
Платник податків має право повідомити про використання
або про відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом календарного
року.
На підставі повідомлення про використання єдиного рахунка
ДПС не пізніше наступного робочого дня після його подання платником включає
такого платника до реєстру платників, які
використовують єдиний рахунок.
Використання єдиного рахунку платником податків
розпочинається з дня, наступного за днем подання ним повідомлення про
використання єдиного рахунку.
З початком використання єдиного рахунку платник
податків зобов’язаний здійснювати сплату грошових зобов’язань та/або
податкового боргу з податків та зборів, єдиного внеску, інших платежів,
контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи,
через єдиний рахунок, крім сплати грошових зобов’язань та/або
податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації
пального та спирту етилового, а також сплати частини чистого прибутку (доходу)
до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх
об’єднаннями.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що Закон «Про внесення змін до Податкового
кодексу України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів
та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового
(спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів
та сплати одноразового збору до бюджету» № 1539-ІХ (далі - Закон), почав діяти
з 01 вересня 2021 року
Закон визначає особливості проведення одноразового
(спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб, яке
відбуватиметься з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року. У цей час
громадяни України матимуть право подати одноразову добровільну декларацію із
зазначенням активів, що їм належать, і з яких не були сплачені податки і збори
до 1 січня 2021 року. При цьому у добровільній декларації не потрібно буде
вказувати інформацію про джерела походження задекларованих активів.
Декларант може вказати серед активів валютні цінності
(крім коштів у готівковій формі), цінні папери, рухоме та нерухоме майно,
зокрема об'єкти незавершеного будівництва, частки у майні юридичних осіб, які
знаходяться в Україні чи за кордоном.
Із задекларованих активів громадянин повинен буде
сплатити збір, зокрема 5% щодо валютних цінностей на рахунках у банках в
Україні, а також інших активів, що знаходяться (зареєстровані) в Україні; 9%
щодо валютних цінностей на рахунках в іноземних фінансових установах, а також з
інших активів, що знаходяться за кордоном; 2,5% щодо номінальної вартості державних
облігацій України, придбаних декларантом у період з 1 вересня 2021 року до 31
серпня 2022 року.
Якщо громадянин сплатить усі необхідні збори, держава
гарантує йому звільнення від відповідальності за порушення податкового,
валютного законодавства. Також гарантує нерозголошення державними органами та
їхніми посадовими особами відомостей, що містяться в одноразових добровільних
деклараціях, без відповідного рішення суду.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної
взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія
обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює, що порядок виникнення та застосування податкової
застави регламентується нормами Податкового кодексу України.
Зокрема, право податкової застави виникає:
- у разі несплати у строки, встановлені ПКУ, суми
грошового зобов’язання, самостійно визначеної платником податків у податковій
декларації, – з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;
- у разі несплати у строки, встановлені ПКУ, суми
грошового зобов’язання, самостійно визначеної контролюючим органом, – з дня
виникнення податкового боргу;
- у випадку, визначеному в п. 100.11 ст. 100 ПКУ, – з дня
укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань.
Право податкової застави поширюється на будь-яке майно
платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або
оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість
якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків,
передбачених п. 89.5 ст. 89 ПКУ, а також на інше майно, на яке платник податків
набуде прав власності у майбутньому. У разі якщо балансова вартість майна, на
яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника
податків, право податкової застави поширюється на таке майно. Якщо балансова
вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами
оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України від 12 липня 2001 року №
2658-III «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в
Україні» зі змінами та доповненнями. Майно, на яке поширюється право податкової
застави, оформлюється актом опису.
Звертаємо увагу, що право податкової застави не
застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не
перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що користувачі кваліфікованого
сертифіката ключа, зобов’язані невідкладно звернутися до надавача електронних
довірчих послуг за скасуванням кваліфікованого сертифіката у разі:
- компрометації особистого ключа користувача (факт або
обґрунтована підозра того, що особистий ключ став відомий іншим особам, втрата
можливості подальшого використання особистого ключа із будь-яких обставин,
зокрема, втрата або пошкодження носія ключової інформації тощо);
- зміни відомостей, зазначених у кваліфікованому
сертифікаті;
- виявлення помилок у реквізитах кваліфікованого
сертифіката тощо.
Разом з тим платник подає необхідні документи
на отримання електронних довірчих послуг щодо формування нових кваліфікованих
сертифікатів відкритих ключів. Нагадаємо, що скасування кваліфікованого
сертифіката ключа – це дострокове припиненням його чинності. Скасовані
сертифікати ключів поновленню не підлягають.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює, що згідно з п.п 298.1.1 п.298.1 ст. 298 Податкового
кодексу України (далі - ПКУ) для переходу на спрощену систему оподаткування
суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової
адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування.
До поданої Заяви додається розрахунок доходу за
попередній календарний рік. Форми Заяви та Розрахунку доходу за попереднiй
календарний рiк, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування,
затверджені наказом МФУ від 16.07.2019 № 308. Заява подається за вибором
платника податків, зокрема, засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Для надіслання Заяви фізичною особою – підприємцем в меню
«Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирається рік та
місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирається
Заява за формою F0102003. При цьому за замовчуванням встановлюється орган ДПС
за місцем основної реєстрації.
У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити
відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні
дані платника податків заповнюються автоматично.
У разі переходу підприємця на спрощену систему
оподаткування (перша-третя група платників єдиного податку) додатково до Заяви
подається Розрахунок. Для цього платник у вкладці «Додатки» обирає опцію
«Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповнює обов’язкові поля. Перша
квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу
його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин
наступного операційного дня.
Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування
першої квитанції, формується друга квитанція.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття
(реєстрацію) або повідомленням про неприйняття електронного документа. В другій
квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого
(із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в
контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття,
реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного
документа та автора квитанції.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює, що відповідно до п. 133.2 ст. 133 Податкового
кодексу України (далі – ПКУ) платниками податку на прибуток підприємств –
нерезидентами є:
юридичні особи, які утворені в будь-якій
організаційно-правовій формі та отримують доходи з джерелом походження з
України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або
імунітет згідно з міжнародними договорами України (п.п. 133.2.1 п. 133.2 ст.
133 ПКУ);
нерезиденти, які здійснюють господарську діяльність на
території України через постійне представництво та/або отримують доходи із
джерелом походження з України, та інші нерезиденти, на яких покладено обов’язок
сплачувати податок у порядку, встановленому розд. ІІІ ПКУ (п.п. 133.2.2
п. 133.2 ст. 133 ПКУ).
Пунктом 133.3 ст. 133 ПКУ визначено, що нерезидент стає
на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням свого постійного
представництва до початку своєї господарської діяльності через таке
представництво у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади,
що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Нерезидент,
який розпочав господарську діяльність через своє постійне представництво до
реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування,
а одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, законодавчо не встановлено
обмежень щодо використання суб’єктом господарювання наряду з апаратним
реєстратором розрахункових операцій програмного реєстратора розрахункових
операцій.
Суб’єкт господарювання самостійно, виходячи з власних
потреб, обирає вид РРО (програмний та/або апаратний) засобами якого
здійснюється реєстрація розрахункових операцій.
У разі, якщо суб’єкт господарювання приймає рішення
використовувати програмний РРО замість апаратного РРО, реєстрацію апаратного
РРО необхідно скасувати.
При цьому, законодавством у сфері проведення розрахунків
за товари (роботи, послуги) у готівковій та безготівковій формі не передбачено
реєстрації та використання книги обліку розрахункових операцій на програмний
РРО.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює, що відповідно до п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд.
10 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із
змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платниками військового збору є особи,
визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ, зокрема ФО – резидент, яка отримує доходи з
джерела їх походження в Україні.
Згідно з п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ
об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.
Так, п. 163.1 ст. 163 ПКУ передбачено, що об’єктом
оподаткування резидента є, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний
дохід.
До складу загального місячного (річного) оподатковуваного
доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи
отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розд. ІV ПКУ
(п.п. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Оподаткування доходу, отриманого платником податку в
результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи
немайнових прав визначено ст. 174 ПКУ.
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до
бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ (п.п. 1.4 п. 16 прим.
1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).
Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта
оподаткування, визначеного п.п. 1.2 цього пункту (п.п. 1.3 п. 16 прим. 1
підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
Таким чином, дохід платника податку фізичної особи –
резидента, отриманий від фізичної особи – резидента у вигляді спадщини
(дарунку) включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу
такого платника та підлягає оподаткуванню, з урахуванням норм ст. 174 ПКУ,
військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує.
У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи
як платника податку на додану вартість (ПДВ) контролюючий орган зобов’язаний
протягом 3-х робочих днів після надходження реєстраційної заяви до
контролюючого органу внести до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої
особи як платника ПДВ (п. 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України (далі –
ПКУ)):
- з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного
у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду
(календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ та
матимуть право на складання податкових накладних, у разі добровільної
реєстрації особи як платника податку;
- з першого числа місяця, наступного за днем спливу 10
календарних днів після подання реєстраційної заяви до контролюючого органу або
державному реєстратору, у разі добровільної реєстрації особи як платника
податку на додану вартість, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві
не зазначено;
- з бажаного (запланованого) дня, що відповідає першому
числу календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного
податку, що передбачає сплату ПДВ, у разі переходу осіб на спрощену систему
оподаткування;
- з бажаного (запланованого) дня, що відповідає першому
числу календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку,
що передбачає сплату ПДВ, у разі зміни ставки єдиного податку третьої групи;
- з першого числа календарного місяця, в якому здійснено
перехід на сплату інших податків і зборів, у разі реєстрації осіб, визначених в
абзаці першому п. 183.4 ст. 183 ПКУ, що відповідають вимогам, визначеним п.
181.1 ст. 181 ПКУ, якщо перше число календарного місяця, з якого здійснюється
перехід на сплату інших податків і зборів, на день подання реєстраційної заяви
не настало;
- з дня внесення запису до реєстру платників ПДВ у разі
обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ у або у разі реєстрації осіб,
визначених в абзаці першому п. 183.4 ст. 183 ПКУ, що відповідають вимогам,
визначеним п. 181.1 ст. 181 ПКУ, якщо перше число календарного місяця, в якому
здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, на день подання
реєстраційної заяви настало.
Датою реєстрації особи платником ПДВ, яка вноситься до реєстру
платників ПДВ, є зазначена вище дата.
Про
офіційне працевлаштування найманих працівників
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) звертає увагу роботодавців на важливість офіційного
працевлаштування найманих працівників. Адже працівник, який працює нелегально,
позбавляється соціального страхування, виплат у зв’язку з тимчасовою
непрацездатністю, допомоги у разі настання нещасного випадку під час
виробничого процесу, виплати своєчасно та не нижче мінімальної заробітної
плати, офіційної відпустки, відпустки по догляду за дитиною та багатьох інших
гарантій. А роботодавець, у свою чергу, ризикує отримати значні штрафні санкції.
Для того, щоб працювати у правовому полі, під час
оформлення нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання (роботодавцю)
необхідно:
укласти трудовий договір у письмовій формі;
оформити наказ (розпорядження) щодо прийняття працівника
на роботу;
до початку роботи працівника, подати до територіальних
органів Державної податкової служби за місцем обліку суб’єкта господарювання
(підприємця) як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне
соціальне страхування, повідомлення про прийняття працівника на роботу (форма
повідомлення встановлена постановою КМУ від 17 червня 2015 року №413);
зробити запис у трудовій книжці про прийняття працівника
на роботу (Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників,
затверджена наказом Мін'юсту, Мінпраці, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 №58).
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює.
Відповідно до п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні
положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із
змінами та доповненнями (далі – ПКУ) декларант, який має намір скористатися
одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням щодо належних йому активів
фізичної особи, протягом визначеного підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні
положення» ПКУ періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування,
має право добровільно подати до контролюючого органу одноразову (спеціальну)
добровільну декларацію (далі – Декларація) в порядку та за формою,
встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та
реалізує державну фінансову політику.
При цьому в Декларації не зазначається інформація про джерела одержання
(набуття) декларантом об’єктів декларування.
Крім того, п. 13 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні
положення» ПКУ передбачено, що податкова перевірка контролюючим органом не
проводиться щодо джерела отримання декларантом чи фізичною особою, що підпадає
під дію п. 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, доходів,
за рахунок яких було одержано (набуто) задекларовані таким декларантом активи
або активи, передбачені п. 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення»
ПКУ.
Водночас, відповідно до п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ
«Перехідні положення» ПКУ Декларація підлягає перевірці у спеціальному порядку.
Так, Декларація підлягає у порядку, передбаченому підрозд.
9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, камеральній перевірці, яку
контролюючий орган проводить протягом 60 календарних днів, що настають за днем
подання йому відповідної Декларації (п.п. 15.1 п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд.
ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Метою проведення камеральної перевірки Декларації є
виявлення арифметичних та логічних помилок.
Наразі контролюючим органом розробляється Порядок
проведення камеральних перевірок одноразових (спеціальних) добровільних
декларацій.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює.
Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року №
2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), який регламентує порядок
оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі військовослужбовців, не
передбачає звільнення від обкладання податком на доходи фізичних осіб грошового
забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних
військовослужбовцями у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби, крім сум
грошового або майнового утримання чи забезпечення військовослужбовців строкової
служби (у тому числі осіб, що проходять альтернативну службу), передбачених
законом, які виплачуються з бюджету чи бюджетною установою (п.п. 165.1.10 п.
165.1 ст. 165 ПКУ).
При цьому, згідно з п. 168.5 ст. 168 ПКУ суми податку на
доходи фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових
винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими,
особами рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої
служби України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації
України, державної пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту,
податкової міліції, а також визначених Закону України від 20 грудня 1991 року №
2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх
сімей» із змінами та доповненнями членами сім’ї, батьками, утриманцями
загиблого (померлого) військовослужбовця, у зв’язку з виконанням обов’язків під
час проходження служби, спрямовуються виключно на виплату рівноцінної та повної
компенсації втрат доходів цієї категорії громадян.
Відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податкова
знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це
документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента
у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або
юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його
загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого
звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.
Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні
та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у
зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом п.п. 14.1.48 п. 14.1
ст. 14 ПКУ.
Порядок застосування податкової знижки передбачений ст. 166 ПКУ.
Згідно з п.п. 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 ПКУ передбачено,
що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному
податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного
доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з
урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.
Враховуючи викладене, військовослужбовець, який отримує
грошове забезпечення, не має права на застосування податкової знижки.
Право на податкову знижку має фізична особа, яка є
найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді
заробітної плати.
Источник: guru.ua
Категории: Новости Днепропетровска Новости Никополя
11.10.2021 17:56