Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що з 17 серпня 2021 року набрала
чинності постанова КМ України від 04 серпня 2021 року № 850 (далі –
Постанова № 850), якою внесено зміни до Порядку нарахування та сплати єдиного
внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за деякі категорії
застрахованих осіб, затвердженого постановою КМ України від 02 березня 2011
року № 178 (далі – Порядок).
Так, зокрема, механізм сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове
державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), встановлений зазначеним Порядком,
поширюється на непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів,
піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють
догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжке перинатальне
ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне
захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний
параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний),
гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, за дитиною, яка отримала
тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги,
якій не встановлено інвалідності, які перебувають у трудових відносинах і яким
надано відпустку без збереження заробітної плати на умовах, передбачених
пунктом 3 частини першої статті 25 Закону України «Про відпустки», якщо такі
особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства.
Крім цього, відповідно до Постанови № 850, обчислення ЄСВ провадиться
структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних,
районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчими
органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад
– за наступних осіб:
- які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно
до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного
віку та/або допомогу при народженні дитини, при усиновленні дитини;
- одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів,
піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють
догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжке перинатальне
ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне
захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний
параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний),
гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, за дитиною, яка отримала
тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги,
якій не встановлено інвалідності, а також непрацюючих працездатних осіб, які
здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або особою похилого віку,
яка згідно з висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду
або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують
допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства.
До числа непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів,
піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють
догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжке перинатальне
ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне
захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний
параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний),
гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, за дитиною, яка отримала
тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги,
якій не встановлено інвалідності, відносяться також працездатні особи, які
перебувають у трудових відносинах і яким надано відпустку без збереження
заробітної плати на умовах, передбачених пунктом 3 частини першої статті 25
Закону України «Про відпустки», якщо такі особи отримують допомогу, надбавку
або компенсацію відповідно до законодавства;
- патронатних вихователів, батьків-вихователів дитячих будинків сімейного
типу, прийомних батьків, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до
законодавства.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує.
Наказ Міністерства фінансів України від 26.07.2021 № 427 «Про затвердження
Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з
питання застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних
реєстраторів розрахункових операцій», який Зареєстровано в Міністерстві юстиції
України 07 вересня 2021 р. за № 1171/36793, набере чинності 17.09.2021 року, в
момент офіційної публікації.
Наказом затверджено зміни до нормативно-правових актів, що регламентують
процедури реєстрації, опломбування, застосування, обліку реєстраторів
розрахункових операцій та центрів сервісного обслуговування в ДПС.
Коротко про деякі зміни:
1. У Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових
операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари
(послуги), затвердженому наказом Міністерства фінансів України, від 14 червня
2016 року № 547, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 05 липня 2016
року за № 918/29048, оновлено перелік обставин, що передбачають проведення
операцій «службова видача» та «службове внесення», які не є фіскальними, на
РРО, а саме:
- внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків, якщо такі
внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій;
- реєстрація суми готівки, яка зберігається у місці проведення розрахунків
на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після
виконання Z-звіту (службове внесення);
- реєстрація суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків
та/або видається держателям електронних платіжних засобів (службова видача).
Зазначені операції уніфіковані та застосовуються тотожно як користувачами
«традиційних» РРО, так і програмних.
Також уточнено строки зберігання та обов’язок платника надати до перевірки,
під час її проведення актів «Про видачу коштів» та «Скасування помилково
проведених через РРО сум розрахунків», а саме:
«Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через
РРО суми розрахунку, помилкової форми оплати зберігаються протягом трьох років.
При цьому суб'єкт господарювання зобов'язаний надати зазначені акти
контролюючим органам під час проведення перевірки».
2. У Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних
реєстраторів розрахункових операцій, затвердженому наказом Міністерства
фінансів України від 23 червня 2020 року № 317, зареєстрованому у
Міністерстві юстиції України 7 липня 2020 року за № 635/34918, конкретизовано
вимоги до статусу пристрою після встановлення на нього безкоштовного або іншого
програмного рішення для програмного РРО, а саме:
«Після встановлення безкоштовного або іншого програмного рішення для ПРРО
на відповідний пристрій, що належить суб'єкту господарювання на праві
власності, володіння, користування, такий ПРРО підлягає реєстрації згідно з цим
Порядком».
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що фізичні особи – підприємці подають
декларацію про майновий стан і доходи за результатами календарного
року у строки, встановлені Податкового кодексу України для річного звітного
податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на
доходи фізичних осіб. Крім того, у податковій декларації поряд з доходами від
підприємницької діяльності мають зазначати і інші доходи з джерел їх походження
з України та іноземні доходи, а також відомості про суми єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахованого на доходи від
підприємницької діяльності в розмірах, визначених відповідно до закону.
Декларація подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім
календарним днем звітного (податкового) року. Звертаємо увагу, що у разі,
якщо протягом звітного періоду підприємець на загальній системі
оподаткування діяльність не проводив і дохід від підприємницької
діяльності не отримував, а також не мав інших доходів з джерел
їх походження з України та іноземних доходів, то має право не подавати
податкову декларацію та додаток Ф2.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що ставки акцизного податку на
пальне, для різних груп (продукції) згідно з УКТ ЗЕД, визначені
нормами Податкового кодексу України. При цьому до ставки
податку застосовується підвищувальний коефіцієнт 10 при ввезенні
на митну територію України пального та реалізації виробником
виробленого в Україні пального. Не застосовується такий коефіцієнт
для суб’єктів господарювання, які відповідно до п. 229.8 ст. 229 ПКУ
видали податковий вексель. Щодо продукції, яка використовується як пальне
для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами
внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього
згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з
кривошипно-шатунним механізмом, коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у цьому
підпункті (крім
газу природного у газоподібному стані за кодом 2711 21 00 00 згідно з УКТ ЗЕД), то
вона оподатковуються за ставкою податку 213,5 євро за 1000 літрів.
Звертаємо увагу, що з 24.03.2021 діє постанова Кабінету Міністрів
України від 17 березня 2021 р. № 232 «Деякі питання зарахування частини
акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію
України пального до загального фонду відповідних бюджетів місцевого
самоврядування», якою затверджено Порядок зарахування частини акцизного податку
з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до
загального фонду відповідних бюджетів місцевого самоврядування.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що питання застосування РРО та ПРРО
врегульовано Податковим кодексом України та Законом України від 06 липня 1995
року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг». Відповідно до п. 296.10 ст. 296
Податкового кодексу України РРО та/або ПРРО не застосовуються платниками
єдиного податку першої групи.
З 01 січня 2021 року до 01 січня 2022 року РРО та/або ПРРО не
застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними
особами – підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не
перевищує суму в розмірі 220 розмірів мінімальної заробітної плати,
встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, незалежно від
обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:
► реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають
гарантійному ремонту;
► реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання
платних послуг у сфері охорони здоров’я;
►реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів,
дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та
напівдорогоцінного каміння.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, якщо фізична особа, яка встановлює
енергоефективне обладнання, планує використовувати його для власних потреб і не
передбачає отримувати прибуток, то вона не повинна реєструватись як фізична особа
– підприємець.
Господарський кодекс України від 16 січня 2003 року № 436-IV із змінами і
доповненнями визначає основні засади господарювання в Україні і регулює
господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення
господарської діяльності між суб’єктами господарювання, а також між цими
суб’єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання (далі - ГКУ).
Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і
соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а
суб’єкти підприємництва – підприємцями (ст. 1 глави 1 розд. I ГКУ).
Підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик
господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання
(підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та
одержання прибутку (ст. 42 глави 4 розд. I ГКУ).
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, якщо суб’єкт господарювання приймає
рішення замість реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) використовувати
програмний РРО (далі – ПРРО), то при переході на ПРРО скасовується реєстрація
РРО.
Відповідно до п. 1 глави 4 розд. II Порядку реєстрації та застосування
реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації
розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства
фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями реєстрація
реєстратора розрахункових операцій діє до дати скасування реєстрації РРО, що
відбувається у випадках, коли, зокрема, суб’єкт господарювання у зв’язку із
застосовуванням програмного РРО вирішив відмовитись від застосування РРО, строк
служби якого не закінчився.
Законодавчо не передбачено обмежень на використання поряд з РРО також і
ПРРО. Суб’єкт господарювання може самостійно обрати для використання РРО або
ПРРО.
Якщо суб’єкт господарювання приймає рішення замість РРО використовувати
ПРРО, то при переході на ПРРО скасовується реєстрація РРО.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної
взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія
обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє.
У разі виявлення несправностей реєстратора розрахункових операцій (далі –
РРО), а також пошкодження засобів контролю, суб’єкт господарювання зобов’язаний
протягом робочого дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження, письмово
або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити центр сервісного
обслуговування, а також протягом двох робочих днів після дня виявлення
несправностей чи пошкодження письмово або засобами телекомунікацій в довільній
формі повідомити про це контролюючий орган, у якому такий суб’єкт
господарювання зареєстрований платником податків.
У разі виявлення несправностей програмного РРО (далі – ПРРО) або його
викрадення чи компрометації особистого ключа суб’єкт господарювання
зобов’язаний протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами
телекомунікацій направити до контролюючого органу, виробника ПРРО та/або центру
сервісного обслуговування (за наявності) Повідомлення про виявлення
несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою №
2-ПРРО.
Нормами Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг» не передбачено відповідальності до суб’єкта господарювання у разі не
повідомлення контролюючого органу про виявлення несправностей РРО та/або ПРРО,
а також пошкодження засобів контролю.
При цьому, за не проведення розрахункових операцій через РРО та/або ПРРО
застосовуються фінансові санкції передбачені до п. 1 ст. 17 Закону.
Відділ комунікацій з
громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що фізична особа – громадянин,
яка не є суб’єктом господарювання, може отримати інформацію про наявність або
відсутність податкового боргу, скориставшись Електронним кабінетом. У приватній
частині Електронного кабінету режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає
користувачу доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та
інших платежів (дані інтегрованої картки платника). Суми заборгованості перед
бюджетом буде позначено червоним кольором.
Водночас у разі виникнення у платника податків
податкового боргу, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в
порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися контролюючим
органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий
борг платника податків. Податкова вимога не надсилається, а заходи, спрямовані
на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна
сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми
податкового боргу до розміру, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову
вимогу такому платнику податків.
Слід зазначити, що фізичні особи – громадяни мають
право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу:
- за своєю податковою адресою для проведення
звірки даних щодо нарахованої суми податку на нерухоме майно, відмінне від
земельної ділянки;
- за своєю податковою адресою (місцем реєстрації)
для проведення звірки даних щодо нарахованої суми транспортного податку;
- за місцем знаходження земельної ділянки для
проведення звірки даних щодо нарахованої суми плати за землю.
Також нагадаємо, що вхід Електронного кабінету
здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний
вебпортал ДПС.
Вхід до приватної частини (особистого кабінету)
Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної
ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису,
отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг
або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID
та BankID).
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що відповідно до підпункту 8 підпункту
291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України від 02.12.2010
№2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – Податковий кодекс) не можуть бути
платниками єдиного податку третьої групи суб'єкти господарювання, які
здійснюють, зокрема, діяльність з надання послуг фіксованого телефонного
зв'язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних
мереж і надання в користування каналів електрозв'язку (місцевого, міжміського,
міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв'язку з
використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом
технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв'язку
(місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого
(мобільного) телефонного зв'язку з правом технічного обслуговування та
експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв'язку,
діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації
телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового
радіомовлення та телемереж.
Статтею 1 Закону України від 18 листопада 2003 року № 1280-ІУ «Про телекомунікації»
зі змінами (далі - Закон), визначено, що телекомунікаційною послугою є продукт
діяльності оператора та/або провайдера телекомунікацій, спрямований на
задоволення потреб споживачів у сфері телекомунікацій.
Провайдер телекомунікацій - суб'єкт господарювання, який має право на
здійснення діяльності у сфері телекомунікацій без права на технічне
обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж і надання в
користування каналів електрозв'язку.
До операторів телекомунікацій належать суб'єкти господарювання, які мають
право на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій із правом на технічне
обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж.
Згідно з пунктами 2 та 3 статті 27 Закону право власності та право на
технічне обслуговування і експлуатацію телекомунікаційних мереж може належати
будь-якій фізичній особі - суб'єкту підприємницької діяльності або юридичній
особі, які є резидентами України, незалежно від форм власності.
Управління телекомунікаційними мережами загального користування здійснюється
операторами телекомунікацій, які експлуатують ці мережі, на основі єдиних норм
та правил.
Таким чином, провайдерам телекомунікацій не надано право на технічне
обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж.
Враховуючи зазначене, юридичні особи, які є провайдерами телекомунікацій,
можуть обрати спрощену систему оподаткування та зареєструватись платниками
єдиного податку третьої групи у разі дотримання інших вимог, визначених главою
1 розділу XIV Податкового кодексу.
Застосування ставки єдиного податку ФОП – платникам ЄП, які здійснюють
діяльність не за податковою адресою
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, фізична особа – підприємець до
контролюючого органу за своєю податковою адресою подає заяви, звітність,
отримує довідки, сплачує податки, тобто, податкова адреса безпосередньо
пов’язана з діяльністю підприємця. При цьому господарську діяльність така особа
може здійснювати на свій вибір за межами сільської, селищної, місцевої ради, в
якій розташована її податкова адреса.
Фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку першої або другої
груп, у разі здійснення діяльності на території однієї сільської, селищної або
міської ради (не за місцем податкової адреси) застосовується максимальна ставка
єдиного податку на календарний місяць:
10% розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого
законом на 01 січня податкового (звітного) року – платником єдиного податку
першої групи (у 2021 році – 227 грн/міс.);
20% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01
січня податкового (звітного) року – платником єдиного податку другої групи (у
2021 році – 1200 грн/міс.).
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує.
Відповідно до п.п. 252.1.1 п. 252.1 ст. 252 Податкового кодексу України
(далі – ПКУ) платниками рентної плати за користування надрами для видобування
корисних копалин є суб’єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці
та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці,
які набули права користування об’єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих
спеціальних дозволів на користування надрами (далі – спеціальний дозвіл) в
межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з
видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або
геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах
зазначених у таких спеціальних дозволах об’єктах (ділянках) надр.
Платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних
копалин є землевласники та землекористувачі, крім суб’єктів підприємництва, які
відповідно до законодавства відносяться до фермерських господарств, що
провадять господарську діяльність з видобування підземних вод на підставі
дозволів на спеціальне водокористування.
Об’єктом оподаткування рентною платою за користування надрами для
видобування корисних копалин по кожній наданій у користування ділянці надр, що
визначена у відповідному спеціальному дозволі, є обсяг товарної продукції
гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини), що
є результатом господарської діяльності з видобування корисних копалин у
податковому (звітному) періоді, приведеної у відповідність із стандартом,
встановленим галузевим законодавством (п. 252.3 ст. 252 ПКУ).
Статтею 49 Водного кодексу України від 06 червня 1995 року № 213/95-ВР зі
змінами і доповненнями визначено, що спеціальне водокористування є платним та
здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування (далі –
Дозвіл).
У Дозволі встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та
ліміт скидання забруднюючих речовин.
Абзацом першим ст. 23 Кодексу України про надра від 27 липня 1994 року № 132/94-ВР
зі змінами та доповненнями визначено, що землевласники і землекористувачі в
межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та
гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф
загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім
мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови,
що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300
куб. м. на добу.
Підпунктом 3 п. 4 Положення про Державне агентство водних ресурсів України,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року №
393 зі змінами та доповненнями встановлено, що Державне агентство водних
ресурсів України (далі – Держводагентство) є центральним органом виконавчої
влади, яке відповідно до покладених на нього завдань видає та анулює Дозволи.
Таким чином, платником рентної плати за користування надрами для
видобування корисних копалин є суб’єкт господарювання, що на підставі Дозволу
здійснює видобування підземних вод в обсязі до 300 куб. м. на добу із власної
свердловини або свердловини, яка знаходиться на орендованій ним земельній
ділянці.
Суб’єкту
господарювання, який провадить господарську діяльність з видобування підземних
вод без Дозволу, необхідно звернутися до Держводагенства для визначення
приналежності провадження ним господарської діяльності із видобування підземної
води до спеціального водокористування. Якщо господарська діяльність із
видобування підземної води не відноситься до спеціального водокористування і
Дозвіл отримувати не потрібно, то в такому випадку суб’єкт господарювання не є
платником рентної плати за користування надрами для видобування корисних
копалин.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що підпунктом 14.1.136 п. 14.1 ст. 14
Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та
доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що орендна плата за земельні ділянки
державної і комунальної власності (далі – орендна плата) – обов’язковий платіж,
який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2 ст. 288
ПКУ).
Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п. 288.3 ст.
288 ПКУ).
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір
оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 ПКУ).
Статтею 13 Закону України від 16 жовтня 1998 року № 161-XIV «Про оренду
землі» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 161) встановлено, що договір
оренди землі – це договір, за яким орендодавець зобов’язаний за плату передати
орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а
орендар зобов’язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов
договору та вимог земельного законодавства.
Відповідно до ст. 15 Закону № 161 істотними умовами договору оренди землі,
зокрема, є:
дата укладення та строк дії договору оренди;
орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов
розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її
несплату.
При цьому за згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші
умови.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди
між орендодавцем (власником) і орендарем (п. 288.4 ст. 288 ПКУкодексу).
Згідно з частиною першою ст. 116 Земельного України від 25 жовтня 2001 року
№ 2768-III зі змінами та доповненнями (далі – ЗКУ) громадяни та юридичні особи
набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель
державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або
органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених ЗКУ, або за
результатами аукціону.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування
та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих
прав (ст. 125 ЗКУ).
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до
Закону України від 01 липня 2004 року № 1952-IV «Про державну реєстрацію
речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» зі змінами та доповненнями (ст.
126 ЗКУ).
Слід зазначити, що орендар земельної ділянки зобов’язаний приступати до
використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі,
але не раніше державної реєстрації відповідного права оренди (ст. 25
Закону № 161).
Відповідно до п.п. 15 п. 196 Порядку ведення Державного земельного
кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня
2012 року № 1051 зі змінами та доповненнями, на офіційному вебсайті
Держгеокадастру за допомогою технологічних та програмних засобів Державного
земельного кадастру оприлюднюються відомості Державного земельного кадастру,
зокрема, про державну реєстрацію права оренди (суборенди) земельною ділянкою.
Отже, орендна плата сплачується орендарем з дня державної реєстрації права
оренди земельної ділянки, якщо інше не встановлено умовами договору.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, відповідно до п. 49.3 ст. 49 Податкового
кодексу України (далі – ПКУ) податкова декларація подається за вибором платника
податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог
законів України "Про електронні документи та електронний
документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Єдиною підставою для неприйняття податкової декларації засобами
електронного зв'язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого
електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у
зв'язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за
умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного
документа, містить достовірні обов'язкові реквізити та надана у форматі,
доступному для її технічної обробки.
Платники податків, що належать до великих та середніх підприємств,
подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з
дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний
документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" (п. 49.4
ст.49 ПКУ) .
Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній
формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог
законів України "Про електронні документи та електронний
документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Фінансова звітність, звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки
та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються
згідно з вимогами абзаців першого та другого пункту 46.2 статті 46 ПКУ,
подаються в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про
електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні
довірчі послуги" до контролюючих органів платниками податку на прибуток
підприємств та неприбутковими підприємствами, установами, організаціями, які
подають податкову звітність в електронній формі.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що відповідно до п.п. «а» п. 185.1 ст.
185 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та
доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників
податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній
території України, відповідно до ст. 186 ПКУ, у тому числі операції з
безоплатної передачі та з передачі права власності на об’єкти застави
позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного
кредиту, а також з передачі об’єкта фінансового лізингу у володіння та
користування лізингоодержувачу/орендарю.
Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на
розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування
такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.
При цьому продаж (реалізація) товарів – це будь-які операції, що
здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими
господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав
власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її
надання, а також операції з безоплатного надання товарів.
Отже, операції з переоцінки (уцінки/дооцінки) необоротних активів не є
об’єктом оподаткування ПДВ, оскільки такі операції не є операціями з постачання
товарів.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
(територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що відповідно до Узагальнюючої
податкової консультації щодо сплати екологічного податку, що справляється за
розміщення побутових відходів, затвердженої наказом ДПС України від 16.12.2011
№ 258, платниками екологічного податку за розміщення побутових відходів є лише
ті суб’єкти господарювання, що розміщують їх у спеціально відведених для цього
місцях чи об’єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально
уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони
навколишнього природного середовища або його органів на місцях.
Источник: guru.ua
Категории: Новости Днепропетровска Новости Никополя
29.09.2021 12:09