У Маріуполі змінився порядок подачі та розгляду петицій

З 1 вересня в Маріуполі змінився порядок подачі та розгляду петицій. Після невеликого тестового періоду міська рада зібрала відгуки, побажання та рекомендації щодо налагодження роботи в новому режимі. Ділимось основними моментами, як оформити петицію:

1. Що змінилось?

Раніше був один вид петиції – міський. Для розгляду петиції необхідно було набрати 250 підписів у строк до 90 днів. Петиції розглядались за дорученням міського голови профільними структурними підрозділами, за результатами розгляду надавалась відповідь стосовно питання, порушеного у петиції.

З 01.09.2021 запроваджено два види петицій. Міські петиції розглядаються міським головою, районні у місті – заступником міського голови за напрямком питання, зазначеного у петиції.

2. Навіщо запроваджено новий порядок?

Попередній порядок розгляду було прийнято у 2017 році. За цей час багато що змінилось як в організації роботи міської ради, так і в підході до комунікації з мешканцями. Тобто, старий порядок був недостатньо ефективним в нових умовах, що підтверджувалось невеликою кількістю поданих петицій та достатньо низькою участю мешканців у підписанні петицій. Таким чином, запроваджуючи нові умови роботи з петиціями, першими в Україні, ми привертаємо увагу мешканців до існуючого інструменту електронної демократії та залучаємо до участі частину громади, яка, зазвичай, не є активною у використанні інструментів діалогу з міською радою.

3. Чому збільшено кількість підписів?

Оскільки в Маріуполі вже декілька років проводяться масштабні реконструкції та будівництва, ми сподіваємось, що мешканці, натхненні змінами, пропонуватимуть міській владі втілення своїх ідей, проєктів та інфраструктурних рішень. Але, такі пропозиції, зазвичай, потребують значних коштів та часу. Для виявлення найпопулярнішіх ідей, що будуть доступні та актуальні максимальній кількості мешканців, було прийнято рішення про вимір зацікавленості громади кількостями підписів – якщо 1 500 маріупольців із 600 000 зацікавляться пропозицією, то її варто розглянути детально, а можливо й втілити.

Водночас, невеликі проєкти районного масштабу (створити паркову зону, поставити лавку тощо) не збирають такої кількості голосів, але все одно, мають право на реалізацію. Для таких пропозицій залишено районну петицію із невеликою кількістю голосів.

4. Чому зменшено строк збору підписів?

Для збереження актуальності питань. Умовно пропозиція обробки від комарів актуальна обмежену кількість часу, коли пройде строк збору, питання вже не буде мати сенсу. Практика роботи з петиціями 2016-2020 років показує, що в середньому одній петиції з актуального питання необхідно близько 14 днів для збору 250 підписів, а середня швидкість підписання петицій – 27 підписів у день. Із цих даних і вийшла пропозиція стосовно скорочення строку для збору підписів до 60 або 30 днів.

5. Як можна подати петицію?

Для подачі петиції необхідно перейти за посиланнями:

6. Чому можуть відмовити у подачі петиції?

Відмова у подачі петиції можлива, якщо петиція містить:

  •  Заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини, до створення та використання зброї масового ураження (в т.ч. нових видів зброї масового ураження),
  •  Інформацію, яка принижує честь і гідність, права та законні інтереси осіб.
  •  Матеріали та вислови, які становлять загрозу національним інтересам і безпеці України.
  •  Матеріали та вислови, які мають порнографічний, еротичний або сексуальний характер.
  •  Матеріали та вислови, що містять передвиборчу агітацію, рекламу товарів, робіт та послуг, в тому числі суб’єктів, що їх надають.
  •  Посилання на сторонні вебресурси, за винятком офіційних сайтів Маріупольської міської ради та органів державної влади.
  •  Нецензурну лексику та лайкові вислови.
  •  Питання, що не належать до повноважень міського голови, міської ради та її виконавчих органів або спонукають до перевищення їх повноважень.

7.  Хто визначає вид петиції?

Вид петиції обирає сам автор, розміщуючи петицію на відповідній сторінці.

8.  Петиція набрала необхідну кількість голосів. Що далі?

Термін для розгляду петиції – 10 робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок її розгляду. Через 10 робочих днів відповідь надсилається автору на електронну пошту та оприлюднюється на сайті.

9.  Петиція не набрала необхідну кількість голосів. Що робити?

Така петиція розглядається як звернення громадян, відповідь надається відповідальним структурним підрозділом міської ради безпосередньо автору.

10. Як подати петицію з мобільного телефону?


Джерело: https://mariupolrada.gov.ua

Категорії: Новини Маріуполя

22.09.2021 12:07