Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що у випадку коли платник
не є особою, яка реалізує пальне або спирт етиловий, або здійснює діяльність,
яка не ліцензується, тобто у нього відсутні діючі (в т.ч. призупинені) ліцензії
на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією та у звітному періоді у
такого платника не виникли об’єкти оподаткування, або не з’явились показники,
що підлягають декларуванню, то платник у такому звітному періоді не
зобов’язаний подавати декларацію з акцизного податку.
Відповідно до п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового
кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що платники податків зобов’язані
подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним
законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з
обчисленням і сплатою податків та зборів.
При цьому платник податків зобов’язаний за кожний
встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у
разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ
подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого
він є (п. 49.2 ст. 49 ПКУ).
Також платники, визначені п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212
ПКУ, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на
право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню
згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період
подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники
господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 прим. 1 ст. 49 ПКУ).
Отже, якщо платник не є особою, яка реалізує пальне або
спирт етиловий, або здійснює діяльність, яка не ліцензується, тобто у нього
відсутні діючі (в т.ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з
підакцизною продукцією та у звітному періоді у такого платника не виникли
об’єкти оподаткування, або не з’явились показники, що підлягають декларуванню,
то платник у такому звітному періоді не зобов’язаний подавати декларацію з
акцизного податку.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що запит щодо
надання декларантом пояснень або підтверджуючих документів направляється
контролюючим органом за адресою, яка зазначена таким декларантом у поданій
одноразовій добровільній декларації.
Водночас інформація про направлення зазначеного запиту
буде відображатися також у електронному кабінеті декларанта.
Довідково: подання одноразової добровільної декларації
передбачено Законом України від 15 червня 2021 року № 1539-IX, яким розділ ХХ
Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено спеціальним
підрозділом 9 4.
Відповідно до пп. 6.1 п. 6 підрозділу 9 4 розділу ХХ ПКУ одноразова (спеціальна)
добровільна декларація - це декларація, в якій відображаються, зокрема
відомості про декларанта, достатні для його ідентифікації (прізвище, ім'я, по
батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або у
визначених Кодексом випадках - серія (за наявності) та номер паспорта
громадянина України).
Формою одноразової (спеціальної) добровільної декларації
передбачено зазначення
декларантом своєї податкової адреси (місця проживання).
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що відповідно до
п. 3 розд. V Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних
реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства
фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства
фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» (далі – Порядок № 317)
програмне рішення програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО)
під час роботи в режимі офлайн має забезпечувати постійний контроль, зокрема,
щодо:
- відновлення зв’язку ПРРО із фіскальним сервером та
перевіряти наявність такого зв’язку перед формуванням кожного розрахункового
документа в режимі офлайн;
- дотримання граничних строків застосування режиму
офлайн, інформувати особу, яка здійснює розрахункову операцію про залишок часу,
протягом якого може тривати режим офлайн, та припинити проведення розрахункових
операцій у режимі офлайн у разі досягнення одного із граничних строків (36
годин підряд або 168 годин протягом календарного місяця).
ПРРО має бути автоматично переведений із режиму офлайн у
режим онлайн-обміну з фіскальним сервером у момент відновлення зв’язку між ПРРО
та фіскальним сервером (п. 2 розд. V Порядку № 317).
Отже, в ПРРО час перебування в режимі офлайн
рахується відповідно від моменту переходу в режим офлайн (перехід в режим
офлайн відбувається при формуванні Повідомлення про проведення розрахункових
операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових
операцій та фіскальним сервером за формою № 4-ПРРО (додаток 4 до Порядку № 317,
далі – Повідомлення за ф. № 4-ПРРО)) до виходу з режиму офлайн (передача
чеків/звітів сформованих в режимі офлайн на фіскальний сервер ДПС).
Роботу в режимі офлайн суб’єкт господарювання може
контролювати шляхом сумування періодів часу, протягом якого ПРРО перебував у
режимі офлайн: від дати та часу, що зазначаються у Повідомленні за ф. № 4-ПРРО
з відміткою «початок переведення ПРРО в режим офлайн» до дати та часу,
зазначених у Повідомленні за ф. № 4-ПРРО «завершення режиму офлайн».
В програмному рішенні «ПРРО Каса» налаштовано
відображення часу проведеного в режимі офлайн.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що туристичний збір -
це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету.
Перелік податкових агентів визначений статтею 268 розд.
ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та
доповненнями (далі – ПКУ).
Зокрема, згідно з рішенням сільської, селищної, міської
ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом
та перспективним планом формування територій громад, справляння збору може
здійснюватися такими податковими агентами:
а) юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими
відокремленими підрозділами юридичних осіб згідно з п.п. 268.7.2 п. 268.7 ст.
268 ПКУ, фізичними особами – підприємцями, які надають послуги з тимчасового
розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5
ст. 268 ПКУ;
б) квартирно-посередницькими організаціями, які
направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях
проживання (ночівлі), визначених п.п. «б» п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, що
належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за
договором найму;
в) юридичними особами, які уповноважуються сільською,
селищною, міською радою або радою об’єднаної територіальної громади, що
створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад,
справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
Перелік податкових агентів та інформація про них
розміщуються та оприлюднюються на офіційному вебсайті сільської, селищної,
міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із
законом та перспективним планом формування територій громад.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що згідно з
пп.196.1.3 п.196.1 ст.196 р. V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010
року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не є об’єктом оподаткування
ПДВ операції з надання послуг із страхування, співстрахування або
перестрахування особами, які мають ліцензію на здійснення страхової діяльності
відповідно до закону, а також пов’язаних з такою діяльністю послуг страхових
(перестрахових) брокерів та страхових агентів.
Відповідно до ст. 9 Закону України від 7 березня 1996
року №85/96-ВР «Про страхування» зі змінами та доповненнями страхова виплата -
грошова сума, яка виплачується страховиком відповідно до умов договору
страхування при настанні страхового випадку.
Розмір страхової суми та (або) розміри страхових виплат
визначаються за домовленістю між страховиком та страхувальником під час
укладання договору страхування або внесення змін до договору страхування, або у
випадках, передбачених чинним законодавством.
Тобто, оскільки надання послуг із страхування і
перестрахування не є об’єктом оподаткування, то виплата страхових платежів
також не є об’єктом оподаткування ПДВ та операція з отримання таких страхових
платежів чи операція з їх виплати не змінює суму податкового кредиту або
податкових зобов’язань ані у застрахованої особи, ані у страхової компанії
(страховика).
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що відповідно до
п.п. 100.12.2 п. 100.12 ст. 100 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010
року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) у разі якщо платник
податків порушує умови погашення розстроченого грошового зобов’язання чи
податкового боргу або відстроченого грошового зобов’язання чи податкового
боргу, то договори про розстрочення (відстрочення) можуть бути достроково
розірвані з ініціативи контролюючого органу.
Пунктом 4.6 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових
зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом
Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574, визначено, що з
дня, наступного за днем розірвання договору, на розстрочені (відстрочені) суми,
що залишились не сплаченими, нараховуються пеня та штраф у розмірах,
передбачених ПКУ.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону)повідомляє.
У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з
урахуванням строків давності) платник податків самостійно виявляє помилки, що
містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов'язаний
надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинною
на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок,
якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової
декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі
помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки)
виявлені.
Тож, якщо виправлення помилок впливає на дохід і
фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у
фінансовій звітності підприємства та як наслідок на показник об'єкта
оподаткування податком на прибуток, то платник податків здійснює виправлення
показників податкової декларації з податку на прибуток шляхом подання або
уточнюючого розрахунку, або у складі податкової декларації з податку на
прибуток за відповідний податковий (звітний) період за чинною на день їх
подання формою.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що підприємець, який використовує
працю найманих осіб, сплачує та подає звітність з єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування за своїм місцем реєстрації.
Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України
від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску є
фізичні особи підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на
умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством про
працю, чи за цивільно-правовим договором.
Платники єдиного внеску зобов’язані подавати звітність до
контролюючого органу за основним місцем обліку та сплачувати єдиний внесок у
строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої
влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за
погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного
соціального страхування.
Відповідно до п. 65.1 ст. 65 Податкового кодексу України
від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями взяття на облік
фізичної особи підприємця у контролюючих органах здійснюється за податковою
адресою. Податковою адресою платника податку – фізичної особи визначається
місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у
контролюючому органі.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону)
повідомляє, що після
закінчення строку прийняття спадщини грошові зобов’язання спадкодавця стають
грошовими зобов’язаннями або податковим боргом спадкоємців, які прийняли
спадщину пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття. Водночас у
відомстві повідомляють, що Податковий кодекс України не передбачає обов’язку
подання спадкоємцями податкової звітності у разі смерті фізичної особи –
підприємця.
Нагадаємо, відповідно до пп. 37.3.2 ПКУ підставами для
припинення податкового обов’язку, крім його виконання, є смерть фізичної особи.
Згідно з п. 99.1 ПКУ виконання грошових зобов’язань або
погашення податкового боргу фізичної особи (у тому числі фізичної особи –
підприємця, фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) у
разі її смерті або оголошення судом померлою здійснюється її спадкоємцями, які
прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та
пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.
Претензії спадкоємцям пред’являються контролюючими
органами в порядку, встановленому цивільним законодавством України для
пред’явлення претензій кредиторами спадкодавця.
Після закінчення строку прийняття спадщини грошові
зобов’язання або податковий борг спадкодавця стають грошовими зобов’язаннями
або податковим боргом спадкоємців.
Протягом строку прийняття спадщини на грошові
зобов’язання або податковий борг спадкодавців пеня не нараховується.
Пунктом 162.3 ПКУ встановлено, що у разі смерті платника
податку або оголошення його судом померлим чи визнання безвісно відсутнім
податок за останній податковий період справляється з нарахованих на його користь
доходів. Відповідно до цього останнім податковим періодом вважається період,
який закінчується днем, на який відповідно припадає смерть такого платника
податку, винесення такого судового рішення. У разі відсутності нарахованих
доходів податок сплаті не підлягає.
Особою, відповідальною за погашення грошових зобов’язань
чи податкового боргу платника податків стосовно фізичної особи, яка померла або
визнана судом безвісно відсутньою або оголошена померлою, є особи, які
вступають у права спадщини або уповноважені здійснювати розпорядження майном
такої особи (п. 97.4 ПКУ).
Враховуючи викладене, після закінчення строку прийняття
спадщини грошові зобов’язання спадкодавця стають грошовими зобов’язаннями
та/або податковим боргом спадкоємців, які прийняли спадщину пропорційно частці
у спадщині на дату її відкриття.
Водночас повідомляємо, що ПКУ не передбачає обов’язку подання
спадкоємцями податкової звітності у разі смерті фізичної особи – підприємця.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що у відкритій та
приватній частинах Електронного кабiнету, розміщеного на офіційному вебпорталі
ДПС, платники податків мають доступ до сервісу «Реєстр платників
єдиного податку».
Наголошуємо, робота у приватній частині здійснюється з
використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного
підпису), що сертифікований у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних
довірчих послуг.
Відтак, для перевірки даних, зокрема, про дату (період)
обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платником податків або
дату виключення з реєстру платників єдиного податку достатньо здійснити пошук
за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням/ПІБ
платника податків.
Водночас інформація про юридичних осіб – платників
єдиного податку четвертої групи у відкритій та приватній частинах Електронного
кабінету відсутня.
Слід знати, набори даних про юридичних осіб – платників
єдиного податку четвертої групи оприлюднюються на офіційному вебпорталі ДПС
окремим файлом від основного Реєстру платників єдиного податку у форматі xlsx
за посиланням: Головна/Відкриті дані/Реєстр платників єдиного податку.
Звертаємо увагу, що в даному реєстрі не зазначається
ставка єдиного податку для платників четвертої групи (юридичних осіб), оскільки
відповідно до п. 293.9 ПКУ ставка єдиного податку встановлюється
залежно від категорії (типу) земель, їх розташування.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, у разі якщо фізична
особа- підприємець набула статус пенсіонера за віком або особи з інвалідністю
та отримує відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, або досягла
віку, встановленого статтею 26 Закону України від 09.07.2003 р. №
1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та отримує
відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, вона звільняється від
сплати за себе єдиного внеску з наступного місяця після набуття такого статусу.
Пропорційний розрахунок бази нарахування ЄВ для цієї
категорії платників Законом № 2464 не передбачений, тому місяць, в якому така
особа набула право на пенсію за віком або статус особи з інвалідністю, або
досягла віку, встановленого ст. 26 Закону № 1058, та отримує відповідно до
закону пенсію або соціальну допомогу, відноситься до базового звітного періоду,
за який сплачується ЄВ.
Источник: guru.ua
Категории: Новости Днепропетровска Новости Никополя
07.09.2021 17:27