Як платнику податків отримати в електронному вигляді
довідку про відсутність заборгованості з платежів через
Електронний кабінет та на які нормативно – правові акти має посилатися платник
податків у заяві для отримання такої довідки?
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює.
Заява
про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів,
контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Заява)
подається, зокрема, в електронній формі – до державної податкової інспекції за
основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого
органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі –
уповноважений орган) через приватну частину Електронного кабінету, з
дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний
документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
Вхід
до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється
виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого
електронного підпису.
Меню
«Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного
кабінету дозволяє платнику створити та надіслати Заяву за формою J1300305 (для
юридичних осіб) або F1300305 (для фізичних осіб).
Заява
складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт,
яким передбачено необхідність підтвердження
відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких
покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб’єкта
(підприємства, установи, організації), до якого (якої) довідку
про відсутність заборгованості з платежів, контроль за
справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка) буде подано
платником.
Необхідність
у підтвердженні органами ДПС відсутності заборгованості Довідкою
вимагається численними нормативно-правовими актами України, з метою її
подальшого надання органам/суб’єктам, що уповноважені на надання фінансової
підтримки (компенсації, дотації), проведення закупівель за державні кошти,
виділення бюджетного фінансування тощо (наприклад, п. 13 частини першої ст. 17
Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким замовник приймає рішення
про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити
тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі
закупівлі, зокрема, в разі, якщо учасник процедури закупівлі має заборгованість
із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий
учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення
такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених
законодавством країни реєстрації такого учасника).
Довідка
надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він
зазначає у Заяві.
Довідку
або відмову у наданні Довідки в електронній формі платник отримує у вкладці
«Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного
кабінету з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та
електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
Довідка
або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5
робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було
подано.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює.
Відповідно до п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення»
Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та
доповненнями (далі –
ПКУ) одноразова (спеціальна) добровільна декларація (далі
– Декларація) підлягає перевірці у спеціальному порядку.
Уточнююча Декларація подається декларантом:
у разі виявлення контролюючим органом, за результатами камеральної
перевірки арифметичних та логічних помилок у відповідній Декларації, що не
призвели до недоплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного
декларування (абзац другий п.п. 15.1 п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX ПКУ);
у разі виявлення контролюючим органом, за результатами камеральної
перевірки відповідної Декларації арифметичної помилки, що призвела до недоплати
суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (абзац
третій п.п. 15.1 п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX ПКУ);
у разі виявлення контролюючим органом, за результатами камеральної
перевірки відповідної Декларації арифметичної помилки, що призвела до переплати
суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (абзац
четвертий п.п. 15.1 п. 15 підрозд. 9 прим. 4розд. XX ПКУ);
після подання Декларації з урахуванням положень абзацу першого п. 9
підрозд. 9 прим. 4 розд. XX ПКУ та протягом періоду одноразового (спеціального)
добровільного декларування декларант може одноразово скористатися правом
додаткового розміщення коштів у національній та/або іноземній валюті у
готівковій формі та/або банківських металах на спеціальному рахунку (абзац
другий п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX ПКУ).
При цьому, згідно з абзацом першим п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX ПКУ для
цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має
розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або
банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в
банках України до подання Декларації;
після завершення періоду проведення одноразового (спеціального)
добровільного декларування платник податків має право подати уточнюючий
розрахунок до раніше поданої Декларації виключно у випадках, передбачених
підрозд. 9 прим. 4 розд. XX ПКУ (абзац перший п.п. 6.3 п. 6 підрозд. 9 прим. 4
розд. XX ПКУ);
При цьому, в даному випадку уточнююча Декларація подається декларантом
за умови подання ним звітної (нової звітної) Декларації до строку закінчення
зазначеного декларування та отримання за результатами проведеної камеральної
перевірки повідомлення.
Уточнююча Декларація подається протягом 20 календарних днів
з дня отримання такого повідомлення.
Яким чином платник може
отримати довідку про відсутність заборгованості зі сплати ЄВ (в
тому числі в електронному вигляді)?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія
обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює.
Для отримання
Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за
справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка) платникові необхідно
подати заяву про надання довідки
про відсутність заборгованості з платежів, контроль за
справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі - Заява) за формою
згідно з додатком 2 до Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з
платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи
затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733.
Заява подається на
вибір платника:
-
у паперовій формі - до державної
податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до
відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з
погашення податкового боргу (далі –уповноважений орган).
-
- в електронній формі - на
адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету, з дотриманням
вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг»,
«Про електронні довірчі послуги».
Довідка надається
за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у
Заяві.
Довідка або відмова
у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з
дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної
взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія
обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що спрощена система оподаткування,
обліку та звітності – це особливий механізм справляння податків і зборів, що
встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст.
297 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), на сплату єдиного податку в
порядку та на умовах, визначених главою 1 розд. XIV ПКУ, з одночасним веденням
спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 ПКУ).
Об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є
площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних
насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків,
водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника
або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди (п. 292 прим. 1.1
ст. 292 прим. 1 ПКУ).
При цьому розмір ставок податку для платників єдиного податку четвертої
групи визначено п. 293.9 ст. 293 ПКУ.
Враховуючи викладене, оскільки для фізичних осіб – підприємців – платників
єдиного податку четвертої групи об’єктом оподаткування є площа
сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних
насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків,
водосховищ), що перебуває у власності платника податку або надана йому у
користування, у тому числі на умовах оренди, а не сума доходу у розумінні п.
292.1 ст. 292 ПКУ, то обов’язку щодо ведення обліку доходів у фізичних осіб –
підприємці – платників єдиного податку четвертої групи не виникає.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія
обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє,що Законом
України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і
обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових
виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі
змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) встановлено річну плату за
ліцензії на виробництво пального в розмірі 780 гривень (частина перша ст. 4
Закону № 481).
Ліцензії видаються терміном на п’ять років, а плата за
них справляється щорічно (частина друга ст. 4 Закону № 481).
Згідно з частиною третьою ст. 4 Закону № 481 плата за
ліцензії справляється до початку виробництва зазначеної продукції органом, що
видає ліцензії, у розмірах, встановлених Законом № 481 і сплачується до
місцевих бюджетів.
Увага! Сплата за весь термін дії ліцензії не дозволяється
(частина п’ята ст. 4 Закону № 481).
Сплата чергового платежу за ліцензії здійснюється у
розмірах і справляється за кожний наступний щорічний термін дії ліцензії
(частина шоста ст. 4 Закону № 481).
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що
відповідно до ст. 169 Податкового кодексу України платник податку на доходи
фізичних осіб має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного
доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших
прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та
винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного
прожиткового мінімуму, чинного для працездатної особи на 01 січня звітного
податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
У 2021 році розмір заробітної плати, що дає право
на податкову соціальну пільгу, становить 3180 грн (прожитковий мінімум на
працездатну особу у розмірі 2270 грн х 1,4), у 2020 році – 2940 грн (2102 грн х
1,4), у 2019 році – 2690 грн (1921 грн. х 1,4).
Тобто, фізична особа, яка працює неповний робочий день,
має право на податкову соціальну пільгу за умови, якщо розмір її заробітної
плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє.
Головною умовою для суб’єкта господарювання, який має
намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО),
є обов’язкове перебування на обліку в контролюючому органі. Крім того, на
обліку має перебувати його господарська одиниця, на якій передбачається використання
ПРРО.
Суб’єкт господарювання повинен повідомити контролюючий
орган про ПРРО, який планує використовувати у подальшій роботі (п. 63.3 ст. 63
Податкового кодексу України).
Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про
реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО
(J/F 1316602), що подається в електронній формі за основним місцем обліку
суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет
(портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або
засобами телекомунікацій, - інформує відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів
розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом
господарювання.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія
обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє.
Відповідно до пп. 197.1.14 п. 197.1
ст. 197 Податкового кодексу звільняються від оподаткування ПДВ
операції з постачання житла (об’єктів житлового фонду), крім
їх першого постачання, якщо інше не передбачено зазначеним
підпунктом.
У цьому підпункті перше постачання житла (об’єкта
житлового фонду) означає:
- першу передачу готового новозбудованого житла (об’єкта
житлового фонду) у власність покупця або постачання послуг (включаючи
вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) із спорудження такого
житла за рахунок замовника;
- перший продаж реконструйованого або капітально
відремонтованого житла (об’єкта житлового фонду) покупцю, який є особою
іншою, ніж власник такого об’єкта на момент виведення його
з експлуатації (використання) у зв’язку з такою реконструкцією
або капітальним ремонтом, або постачання послуг (включаючи вартість
придбаних за рахунок виконавця матеріалів) на таку реконструкцію чи
капітальний ремонт за рахунок замовника.
Майнові права на об’єкт інвестування є правом
на одержання у власність об’єкта інвестування в майбутньому
(після прийняття об’єкта інвестування в експлуатацію).
Після прийняття об’єкта інвестування в експлуатацію
продавець зобов’язується передати підприємству-покупцю готовий об’єкт
інвестування за відповідним актом приймання-передачі. Майнові права
підприємства-покупця після прийняття об’єкта інвестування в експлуатацію
реалізуються шляхом набуття права власності на об’єкт інвестування,
оформлення та реєстрації платником податків — покупцем відповідних
правовстановлюючих документів на цей об’єкт. Отже, у цьому випадку
операція з реалізації майнових прав на нерухоме майно (квартири)
для продавця — забудовника об’єкта житлового фонду для цілей
оподаткування ПДВ є операцією з першого постачання житла (об’єкта
житлового фонду), яка оподатковується ПДВ у загальновстановленому порядку
за ставкою 20 %.
Таким чином, оскільки відповідно
до пп. 197.1.14 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу
операції з постачання майнових прав на нерухоме майно (квартири)
для продавця — забудовника об’єкта житлового фонду в цілях
оподаткування ПДВ є операцією з першого постачання житла (об’єкта
житлового фонду), яка оподатковується ПДВ у загальновстановленому порядку
за ставкою 20 %, то операції з подальшого постачання майнових прав
на таке нерухоме майно (квартири) звільняються від оподаткування ПДВ
згідно із зазначеним підпунктом.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної
взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія
обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє.
База оподаткування ПДВ за операціями з надання в оренду
рухомого та нерухомого майна визначається виходячи з їх договірної вартості
(тобто орендної плати) (п. 188.1 ст. 188 ПКУ).
У вартості орендної плати за рухоме/нерухоме майно
орендар має здійснювати економічне відшкодування (компенсацію) всіх елементів
витрат, пов’язаних з послугами з надання майна в оренду.
Отже, база оподаткування за операціями з надання в оренду
рухомого та нерухомого майна визначається відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПКУ
виходячи з їх договірної вартості (тобто орендної плати).
У випадку, якщо орендодавцем (крім бюджетної установи)
отримуються кошти від орендаря як відшкодування (компенсація) витрат
орендодавця, понесених ним з метою утримання наданого в оренду майна, такі
кошти є складовою частиною орендної плати та включаються орендодавцем до бази
оподаткування у загальновстановленому порядку, у тому числі за умови, якщо між
орендодавцем та орендарем укладено окремі договори про надання орендарем
компенсації таких витрат.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє.
У разі порушення продавцем/покупцем граничних термінів
реєстрації в ЄРПН податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків
коригування, реєстрація яких зупинена згідно з п. 201.16 ст. 201 ПКУ)
податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких
товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний період
заяву із скаргою на такого продавця/покупця (додаток 8 до податкової
декларації) (п. 201.10 ст. 201 ПКУ).
Таке право зберігається протягом 365 календарних днів, що
настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний
(податковий) період, у якому порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН.
До заяви додаються копії товарних чеків або інших
розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з
придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених
відповідно до Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік
та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких
товарів/послуг.
Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої
заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених п.п. 78.1.9 ст. 78 ПКУ,
контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку зазначеного
продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з
ПДВ за такою операцією.
Отже, у разі порушення продавцем/покупцем граничних
термінів реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування
покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової
декларації з ПДВ за звітний податковий період заяву із скаргою на такого
продавця/покупця.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє.
Перелік категорій фізичних осіб – власників земельних
ділянок, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п. 281.1
ст. 281 ПКУ.
Звільнення від сплати земельного податку, передбачене для
відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним
видом використання у межах граничних норм, встановлених у п. 281.2 ст. 281 ПКУ.
Якщо фізична особа, яка звільняється від сплати
земельного податку, станом на 01 січня поточного року має у власності декілька
земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних
норм, визначених п. 281.2 ст. 282 ПКУ, така особа до 01 травня поточного року
подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем
знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних
ділянок для застосування пільги (п. 281.4 ст. 281).
Пільга починає застосовуватися до обраних земельних
ділянок з базового податкового (звітного) періоду, в якому подано таку заяву,
та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про
застосування пільги.
У разі подання заяви про застосування пільги після 01
травня поточного року, пільга починає застосовуватися до обраних земельних
ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.
Якщо право на пільгу у фізичної особи, яка має у
власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом
календарного року та/або вона набуває право власності на земельну
ділянку/земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про
застосування пільги до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої
земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на
пільгу та/або права власності (п. 281.5 ст. 281 ПКУ).
У разі недотримання фізичною особою вимог п. 281.5 ст.
281 ПКУ пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з
наступного податкового (звітного) періоду.
Отже, фізична особа – власник земельної ділянки або
декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових
категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання нею заяви
про застосування пільги разом з документи, що посвідчують її право на пільгу.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє.
Законом України від 24 жовтня 2013 року № 657-VII «Про
внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації
платників податків та удосконалення деяких положень» скасовано такі документи,
як свідоцтво про реєстрацію особи платником податку на додану вартість та
свідоцтво про реєстрацію як суб’єкта спеціального режиму оподаткування, та
надано право платникам податку на додану вартість за їх запитом отримувати
витяги із реєстру платників податку на додану вартість в контролюючих органах.
Оскільки отримання витягів з реєстру платників податку на
додану вартість не є обов’язковим для платників, контролюючі органи не мають
підстав вимагати їх у платників.
Підтвердженням факту реєстрації суб’єкта підприємницької
діяльності платником податку на додану вартість є наявність інформації про таку
реєстрацію на офіційному вебпорталі ДПС, яка оновлюється щоденно.
Відповідні роз’яснення надані в листі Міндоходів від
17.01.2014 № 1094/7/99-99-19-04-02-17 «Про окремі зміни в законодавстві».
Источник: guru.ua
Категории: Новости Днепропетровска Новости Никополя
31.08.2021 17:56