Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, які витрати при визначенні
сукупного чистого доходу має право врахувати адвокат, що здійснює незалежну
професійну діяльність, в тому числі, якщо він надає безоплатну вторинну правову
допомогу.
Адвокати, як особи, які провадять незалежну професійну діяльність, мають
право на вирахування з суми отриманого доходу документально підтверджених
витрат, необхідних для провадження їх незалежної професійної діяльності.
Узагальнюючою податковою консультацією щодо деяких питань оподаткування
фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (приватних
нотаріусів, адвокатів), затвердженою наказом ДПС України від 24.12.2012 № 1185
(далі – Наказ № 1185), визначено необхідний перелік витрат, обумовлений
вимогами Закону України від 05 липня 2012 року № 5076 «Про адвокатуру та
адвокатську діяльність», які можуть бути враховані для визначення сукупного
чистого доходу фізичними особами при здійснення незалежної адвокатської
діяльності, а саме:
орендна плата за користування приміщенням, яке є робочим місцем адвоката, у
тому числі його поточний ремонт, обладнання пандусу для під’їзду осіб з
інвалідністю;
технічне забезпечення діяльності робочого місця адвоката та його
обслуговування (охоронна та пожежна сигналізація, вогнестійкий сейф,
інформаційна вивіска, металеві двері або металеві ролети);
обслуговування технічного обладнання (комп’ютери, у тому числі їх програмне
забезпечення, принтери, сканер, ксерокс, факс, телефон тощо);
витрати на виготовлення печаток та штампів, а також їх заміну;
сплата щорічних внесків адвокатів на забезпечення реалізації адвокатського
самоврядування;
відкриття рахунків у банках та їх розрахунково-касове обслуговування
(депозитні рахунки);
оплата праці та обов’язкові нарахування на фонд оплати праці помічників,
секретарів, стажистів (найманих працівників);
проходження підвищення кваліфікації адвокатом; участь у короткотермінових
семінарах, симпозіумах, науково-практичних конференціях;
удосконалення професійної майстерності. Придбання та передплата юридичної
літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо);
витрати на збирання доказів, отримання висновків спеціалістів (експертів)
відповідно до умов договору про надання правової допомоги;
витрати на користування електронною базою законодавства;
витрати на підключення та користування мережею Інтернет;
виготовлення бланків (у тому числі ордерів) із зазначенням прізвища, імені
та по батькові адвоката, номера і дати видачі свідоцтва про право на заняття
адвокатською діяльністю;
придбання канцелярського приладдя;
сплата адвокатами внесків до Пенсійного фонду України, у тому числі на
користь найманих працівників, та фондів загальнообов’язкового державного
соціального страхування;
програмне забезпечення;
поштові та кур’єрські послуги, необхідні для виконання адвокатської
діяльності;
витрати на послуги телекомунікаційного зв’язку, електронні цифрові підписи
для ведення бухгалтерського та податкового обліку та для подання податкової
звітності, звітності до органів статистики, Пенсійного Фонду України, інших
фондів загальнообов’язкового державного страхування.
Порядок оплати послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають
безоплатну вторинну правову допомогу, затверджено постановою Кабінету Міністрів
України від 17 вересня 2014 року № 465 (далі – Постанова № 465). При цьому,
перелік витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу
визначено узагальнюючою податковою консультацією, яка затверджена наказом
Міндоходів України від 30.12.2013 № 885.
Таким чином, при визначені сукупного річного чистого доходу фізичних осіб,
які здійснюють незалежну адвокатську діяльність та надали у звітному
податковому році безоплатну вторинну правову допомогу, у разі отримання з
бюджету відшкодування витрат, відповідно до Постанови № 465 та включення сум
зазначеного відшкодування до доходу, такі фізичні особи мають право
враховувати, крім витрат передбачених Наказом № 1185, додаткові документально
підтверджені витрати, пов’язані з наданням безоплатної вторинної правової
допомоги, зокрема:
витрати на проїзд транспортом загального користування (крім авіаційного,
залізничного у м’яких вагонах поїздів, суднами морського та річкового
транспорту);
витрати на придбання пально-мастильних матеріалів у разі використання
власного транспортного засобу у нічний час або сільській місцевості чи за
відсутності сполучення транспортом загального користування.
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що згідно із п. п. 166.3.1 п.
166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку має
право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу
платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з
урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, частину суми процентів, сплачених
таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, що
визначається відповідно до ст.175 ПКУ.
Платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину
суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим
позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом
звітного податкового року (п.175.1 ст.175 ПКУ).
Зокрема, ПКУ визначено, що у разі якщо будинок (квартира, кімната)
купується за рахунок іпотечного житлового кредиту, частина суми процентів, що
включається до податкової знижки платника податку – позичальника іпотечного
житлового кредиту, дорівнює добутку суми процентів, фактично сплачених
платником податку протягом звітного податкового року в рахунок його погашення,
і коефіцієнта, що враховує мінімальну площу житла для визначення податкової
знижки, розрахованого відповідно до п. 175.3 цієї статті.
Отже, право включити до складу податкової знижки частину суми процентів за
користування іпотечним житловим кредитом має той член подружжя, який є
позичальником такого кредиту.
Статтею 1 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-ІІІ «Про фінансові
послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» із змінами та
доповненнями встановлено, що ломбарди належать до фінансових установ і
здійснюють свою діяльність у сфері надання фінансових послуг, зокрема, надання
коштів у позику.
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР
«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) суб’єкти
господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в
безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних
чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для
подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну
суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому
порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій
(далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу
програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі
відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових
операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням
зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює свою діяльність у сфері надання
фінансових послуг, зокрема, надання коштів у позику ломбардами, повинен
проводити розрахункові операції із застосовуванням РРО або ПРРО.
Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних
часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні
ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки
(паї), які перебувають у власності. Це передбачено ст.ст. 269, 270 Податкового
кодексу України (далі – ПКУ). Статтею 6 Сімейного кодексу України визначено, що
правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття. Малолітньою
вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років. Неповнолітньою
вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років. Якщо дитина
або особа, дієздатність якої обмежена, не може самостійно здійснювати свої
права, ці права здійснюють батьки, опікун або самі ці особи за допомогою
батьків чи піклувальника.
Згідно із п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх
осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до
набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному
обсязі. Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні
у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть
солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або
податкового боргу.
Відповідно до п. 1 ст. 34 Цивільного кодексу України повну цивільну
дієздатність має фізична особа, яка досягла вісімнадцяти років (повноліття).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов’язаний сплачувати
податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Перелік категорій
фізичних осіб, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п.
281.1 ст. 281 ПКУ, але пільги щодо сплати земельного податку для малолітніх та
неповнолітніх дітей не передбачені. Підставою для нарахування земельного
податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).
Отже, земельний податок за земельні ділянки, що знаходяться у власності
малолітніх та неповнолітніх дітей, нараховується на загальних підставах, і
сплачується батьками, опікунами або самими малолітніми та неповнолітніми дітьми
за допомогою батьків чи піклувальників.
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) роз’яснює, чи зараховуються у зменшення
податку на прибуток сплачені за митним кордоном України податки (в тому числі
сплачені відокремленим підрозділом, що знаходиться за межами України).
Відповідно до п.п. 141.4.9 п. 141.4 ст. 14 Податкового кодексу України
(далі – ПКУ) суми податку на прибуток, отриманий з іноземних джерел, що
сплачені суб’єктами господарювання за кордоном, зараховуються під час сплати
ними податку в Україні. При цьому зарахуванню підлягає сума податку,
розрахована за правилами, встановленими розд. ІІІ ПКУ. Розмір зарахованих сум податку
з іноземних джерел протягом податкового (звітного) періоду не може перевищувати
суми податку, що підлягає сплаті в Україні таким платником податку протягом
такого періоду.
Не підлягають зарахуванню у зменшення податкових зобов’язань такі податки,
сплачені в інших країнах:
- податок на капітал/майно та приріст капіталу;
- поштові податки;
- податки на реалізацію (продаж);
- інші непрямі податки незалежно від того, підпадають вони під категорію
прибуткових податків чи оподатковуються іншими податками згідно із
законодавством іноземних держав.
Зарахування сплачених за митним кордоном України сум податку здійснюється
за умови подання письмового підтвердження контролюючого органу іншої держави
щодо факту сплати такого податку та за наявності чинного міжнародного договору
України про уникнення подвійного оподаткування доходів.
Якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання
протягом строків, визначених Податковим Кодексом України, такий платник
податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем
строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 5 % погашеної суми
податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем
строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 % погашеної суми
податкового боргу.
Вищенаведені діяння, вчинені платником умисно тягнуть за собою накладення
штрафу в розмірі 25 % від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового
зобов’язання).
Умисне порушення платником граничних строків сплати сум грошового
зобов’язання, вчинене повторно протягом 1095 календарних днів або якщо таке
порушення призвело до прострочення сплати грошового зобов’язання на строк
більше 90 календарних днів, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 % від
суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов’язання.
Повторне правопорушення визначається за результатами камеральних та
документальних перевірок по податках та зборах кожного контролюючого органу як
за основним, так і неосновним місцем обліку платника, незалежно від виду
податку, якщо до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання
(несвоєчасне подання) такої податкової звітності та винесено
повідомлення-рішення. З дати винесення контролюючим органом такого
повідомлення-рішення починається відлік 365 днів (для високосного року – 366
днів) для визначення повторності правопорушення про застосування штрафних
санкцій.
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що відповідно до законодавства
платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення
оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року фактично
здійснені ним протягом звітного податкового року витрати.
Перелік витрат, дозволених для включення до податкової знижки визначено у
п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
При цьому податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами
господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника
податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів
— фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється
зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за
наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати.
Нагадуємо, заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші
заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику
податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (пп. 14.1.48
п.14.1 ст.14 ПКУ).
Звертаємо увагу, право на податкову знижку має фізична особа-підприємець,
яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді
заробітної плати.
Разом з тим фізична особа — підприємець, яка отримала дохід від
підприємницької діяльності, не має права скористатись податковою знижкою щодо
таких доходів.
Для отримання податкової знижки платнику податку потрібно заповнити і
подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня року, що настає за
звітним.
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що відповідно до п.п. 14.1.145
п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України підакцизні товари (продукція) –
товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які ПКУ встановлено ставки акцизного
податку.
Згідно з п.п. 14.1.141 прим. 1 п. 14.1 ст. 14 ПКУ пальне – це
нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне
сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші
товари, зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ.
Перелік підакцизних товарів, їх коди згідно з УКТ ЗЕД та ставки акцизного
податку визначено п. 215.3 ст. 215 ПКУ. Зокрема, перелік підакцизних товарів,
віднесених до пального встановлено п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ.
Класифікація товарів згідно з УКТ ЗЕД, тобто визначення їх кодів,
здійснюється відповідно до Митного тарифу України, встановленого Законом
України від 04 червня 2020 року № 674-IX «Про митний тариф України», з
урахуванням визначальних для класифікації характеристик товару.
Так, класифікація нафтопродуктів здійснюється за їх фізико-хімічними
показниками (на підставі висновків компетентних експертних установ, відповідних
документів, де наведено, зокрема, фракційний склад і призначення товару).
З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТ ЗЕД в Україні
запроваджено Пояснення до УКТ ЗЕД, затверджені наказом ДМС України від
14.07.2020 №256 «Про затвердження Пояснень до Української класифікації товарів
зовнішньоекономічної діяльності».
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) звертає увагу, що відповідно до п.185.1
ст.185 Податкового кодексу (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування є операції
платників податку з:
- постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території
України, відповідно до ст. 186 ПКУ, у тому числі операції з безоплатної
передачі та з передачі права власності на об’єкти застави позичальнику
(кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з
передачі об’єкта фінансового лізингу у володіння та користування
лізингоодержувачу/орендарю;
- постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території
України, відповідно до ст. 186 ПКУ;
- ввезення товарів на митну територію України;
- вивезення товарів за межі митної території України;
- постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів
залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
З метою оподаткування ПДВ до операцій з ввезення товарів на митну територію
України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється
поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що платники єдиного податку
звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності
з ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких
розташоване на митній території України, крім ПДВ, що сплачується фізичними
особами та юридичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену
п.п. 1 п. 293.3 ст. 293 ПКУ (3 %), а також що сплачується
платниками єдиного податку четвертої групи.
Відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи
встановлюється у розмірі:
3% доходу – у разі сплати ПДВ згідно з ПКУ;
5% доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.
Ставка єдиного податку, визначена для третьої групи у розмірі 3 %, може
бути обрана:
а) суб’єктом господарювання, який зареєстрований платником ПДВ відповідно
до розд. V ПКУ, у разі переходу ним на спрощену систему оподаткування;
б) платником єдиного податку третьої групи, який обрав ставку єдиного
податку в розмірі 5 %, у разі добровільної зміни ставки єдиного податку;
в) суб’єктом господарювання, який не зареєстрований платником ПДВ, у разі
його переходу на спрощену систему оподаткування або зміни групи платників
єдиного податку шляхом реєстрації платником ПДВ відповідно до розд. V ПКУ (п.
293.8 ст. 293 ПКУ).
Тобто, платниками ПДВ можуть бути фізичні та юридичні особи платники
єдиного податку третьої групи, які обрали ставку єдиного податку у розмірі 3 %
доходу, а також сільськогосподарські товаровиробники - платники єдиного податку
четвертої групи.
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що по операціях з:
-
постачання
послуг із показу (проведення) театральних, оперних, балетних, музичних,
концертних, хореографічних, лялькових, циркових, звукових, світлових та інших
вистав, постановок, виступів професійних мистецьких колективів, артистичних груп,
акторів та артистів (виконавців), кінематографічних прем’єр,
культурно-мистецьких заходів;
-
постачання
послуг із показу оригіналів музичних творів, демонстрації виставкових проектів,
проведення екскурсій для груп та окремих відвідувачів у музеях, зоопарках та
заповідниках, відвідування їх територій та об’єктів відвідувачами;
- постачання послуг із розповсюдження,
демонстрування, публічного сповіщення і публічного показу фільмів, адаптованих
відповідно до законодавства в україномовні версії для осіб з порушеннями зору
та осіб з порушеннями слуху ставка ПДВ встановлюється в розмірі 7 %
- абз.4-6 п.п «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу України.
Крім того, до 1 січня 2023 року, звільняються від оподаткування ПДВ
операції:
-
з
постачання послуг з демонстрування, розповсюдження, показу та/або публічного
сповіщення національних фільмів та іноземних фільмів, дубльованих, озвучених
державною мовою на території України, демонстраторами, розповсюджувачами та/або
організаціями мовлення (публічними сповіщувачами);
-
суб’єктів
кінематографії, яким надається державна підтримка, з ввезення на митну
територію України у митному режимі імпорту товарів, що входять до складу
національної кінематографічної спадщини, та товарів, призначених для
використання у кінематографічній діяльності, що класифікуються за кодами УКТ
ЗЕД 3706, 3920 73 10 00, 3923 40 10 00, 8525, 8529, 9002, 9007, 9010, 9405.
Тимчасово,
до 1 січня 2025 року, звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання
національних фільмів виробниками, демонстраторами та розповсюджувачами
національних фільмів, а також з постачання робіт та послуг з виробництва
національних фільмів, а також з постачання робіт та послуг з виготовлення
архівного комплекту вихідних матеріалів національних фільмів та фільмів, створених
на території України, з постачання робіт та послуг з тиражування національних
фільмів та іноземних фільмів, дубльованих, озвучених державною мовою на
території України, а також з постачання робіт та послуг з дублювання, озвучення
державною мовою іноземних фільмів на території України, з постачання робіт та
послуг із збереження, відновлення та реставрації національної кінематографічної
спадщини.
Водокористувачі самостійно обчислюють рентну плату за спеціальне
використання води та за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики
і рибництва щокварталу наростаючим підсумком з початку року, а за спеціальне
використання води для потреб водного транспорту – починаючи з першого півріччя
поточного року, у якому було здійснено таке використання.
Згідно із п. п. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 Податкового кодексу України
рентна плата обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води
(підземної, поверхневої) водних об’єктів, встановлених у дозволі на спеціальне
водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та
коефіцієнтів.
Водокористувачі, які використовують воду із змішаного джерела, обчислюють
рентну плату, враховуючи обсяги води в тому співвідношенні, у якому формується
таке змішане джерело, що зазначається, зокрема в дозволах ставок рентної плати
та коефіцієнтів (п. п. 255.11.3 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Водокористувачі, які використовують воду з каналів, обчислюють рентну плату
виходячи з фактичних обсягів використаної води, встановлених лімітів
використання води, ставок рентної плати, встановлених для водного об’єкта, з
якого забирається вода в канал, та коефіцієнтів (п. п. 255.11.4 п. 255.11 ст.
255 ПКУ).
Рентна плата за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики
обчислюється виходячи з фактичних обсягів води, пропущеної через турбіни
гідроелектростанцій, та ставки рентної плати (п. п. 255.11.5 п. 255.11 ст. 255
ПКУ).
За умови експлуатації водних шляхів вантажними самохідними і несамохідними
суднами рентна плата за спеціальне використання води для потреб водного
транспорту обчислюється виходячи з фактичних даних обліку тоннаж-доби та ставки
рентної плати, а пасажирськими суднами - виходячи з місця-доби та ставки
рентної плати (п. п. 255.11.6 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Справляння рентної плати за спеціальне використання води для потреб
гідроенергетики, водного транспорту і рибництва не звільняє водокористувачів
від сплати рентної плати за спеціальне використання води (п. п. 255.11.7 п.
255.11 ст. 255 ПКУ).
Рентна плата за спеціальне використання води для потреб рибництва
обчислюється виходячи з фактичних обсягів води, необхідної для поповнення
водних об’єктів під час розведення риби та інших водних живих ресурсів (у тому
числі для поповнення, яке пов’язане із втратами води на фільтрацію та
випаровування), та ставок рентної плати (п. п. 255.11.8 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Водокористувачі, які застосовують для потреб охолодження обладнання
оборотну систему водопостачання, обчислюють рентну плату виходячи із фактичних
обсягів води, використаної на підживлення оборотної системи. За всі інші обсяги
фактично використаної води рентна плата обчислюється на загальних підставах (п.
п. 255.11.9 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Згідно з п. п. 255.11.10 п. 255.11 ст. 255 ПКУ обсяг фактично використаної
води обчислюється водокористувачами самостійно на підставі даних первинного
обліку згідно з показаннями вимірювальних приладів.
За відсутності вимірювальних приладів обсяг фактично використаної води
визначається водокористувачем за технологічними даними (тривалість роботи
агрегатів, обсяг виробленої продукції чи наданих послуг, витрати
електроенергії, пропускна спроможність водопровідних труб за одиницю часу
тощо). У разі відсутності вимірювальних приладів, якщо можливість їх
встановлення існує, рентна плата сплачується у двократному розмірі.
Обсяг фактично використаної води на державних системах у зрошувальному
землеробстві визначають органи водного господарства (п. п. 255.11.11 п. 255.11
ст. 255 ПКУ).
У разі перевищення водокористувачами встановленого річного ліміту
використання води рентна плата обчислюється і сплачується у п’ятикратному
розмірі виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт
використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів (п.п. 255.11.13 п. 255.11
ст. 255 ПКУ).
Виправлення самостійно виявлених помилок платником туристичного збору
здійснюється шляхом подання уточнюючої декларації з туристичного збору (далі –
Декларація) з позначкою «Уточнююча», або у разі уточнення показників раніше
поданої Декларації у складі Декларації з позначкою «Звітна» або «Звітна нова»
та додатка до Декларації «Розрахунок № податкового зобов’язання з туристичного
збору» (далі – Додаток), при цьому в заголовній частині зазначається квартал,
що уточнюється.
У разі коригування податкового зобов’язання з туристичного збору, уточнення
(виправлення) сум туристичного збору здійснюється у розд. І «Розрахунок
податкового зобов’язання» Додатка, при цьому заповнюються рядки 4-9, показники
яких переносяться відповідно до рядків 8.2. - 8.5 Декларації.
Зняття з обліку особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, у
разі прийняття рішення про припинення діяльності як платника єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок),
здійснюється контролюючим органом на підставі поданої нею заяви про зняття з
обліку платника єдиного внеску за формою № 7-ЄСВ, після проведення перевірки
щодо правильності нарахування, сплати єдиного внеску та здійснення остаточного
розрахунку платника єдиного внеску з контролюючим органом.
При цьому, датою зняття з обліку є дата внесення контролюючим органом
запису до реєстру страхувальників.
Після зняття з обліку особі, яка провадить незалежну професійну діяльність,
видається (надсилається) повідомлення про зняття з обліку платника єдиного
внеску за формою № 10-ЄСВ.
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що повернення надміру та/або
помилково сплачених сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування (далі – єдиний внесок) здійснюється на підставі заяви
платника про таке повернення, яка подається за місцем обліку надміру та/або
помилково сплачених сум єдиного внеску одним із таких способів:
особисто платником єдиного внеску чи уповноваженою на це особою;
надсилається поштою;
в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного
документообігу та електронних довірчих послуг.
До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною
особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній
системі оподаткування належать зокрема, суми єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у
розмірах і порядку, встановлених Закон України від 8 липня 2010 року № 2464-VI
«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування».
Норми визначені пп. 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України.
Отже, ФОП на загальній системі оподаткування мають право включити до
складу витрат суму сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування.
Тимчасово з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця
(включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом
Міністрів України на всій території України, не застосовуються штрафні санкції
за такі порушення:
несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;
неповна сплата або несвоєчасна сплата суми єдиного внеску одночасно з
видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);
несвоєчасне подання звітності до податкових органів. Якщо за несвоєчасне
подання звітності вже був накладений штраф, то за повторне таке порушення,
вчинене щодо періодів з 01 березня по останній календарний день місяця
(включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом
Міністрів України, штраф не застосовується.
Не здійснюється нарахування пені платникам єдиного внеску протягом періодів
з
01 березня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується
дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, на всій території
України, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.
Встановлено мораторій на проведення документальних перевірок правильності
нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на період з 18 березня
2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується
дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, на всій території
України.
Документальні перевірки з питань правильності нарахування, обчислення та
сплати єдиного внеску, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були
завершені, зупиняються по останній календарний день місяця (включно), в якому
завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, на всій
території України.
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
18.08.2021 12:16