Хто
може скористатись одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням та хто
не може бути декларантом?
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) інформує.
Згідно з абзацом першим п. 3 підрозд. 9 прим.
4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010
року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) скористатися одноразовим
(спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у
тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами
України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів
декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були
отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до ПКУ є чи були
платниками податків.
При цьому, визначення фізичної особи як
«резедента» для ПКУ регулює п.п. «в» п.п. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 ПКУ,
відповідно до якого:
фізична особа – резидент – це фізична особа,
яка має місце проживання в Україні.
У разі якщо
фізична особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається
резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні; якщо особа
має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається
резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв’язки (центр життєвих
інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр
життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця
постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо
перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від’їзду)
протягом періоду або періодів податкового року.
Достатньою (але не виключною) умовою
визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце
постійного проживання членів її сім’ї або її реєстрації як суб’єкта
підприємницької діяльності.
Якщо неможливо визначити резидентський статус
фізичної особи, використовуючи попередні положення цього підпункту, фізична
особа вважається резидентом, якщо вона є громадянином України.
Якщо всупереч закону фізична особа –
громадянин України має також громадянство іншої країни, то з метою
оподаткування цим податком така особа вважається громадянином України, який не
має права на залік податків, сплачених за кордоном, передбаченого цим Кодексом
або нормами міжнародних угод України.
Якщо фізична особа є особою без громадянства і
на неї не поширюються положення абзаців першого – четвертого п.п. «в» п.п.
14.1.213 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, то її статус визначається згідно з нормами
міжнародного права.
Достатньою підставою для визначення особи
резидентом є самостійне визначення нею основного місця проживання на території
України у порядку, встановленому ПКУ, або її реєстрація як самозайнятої особи.
Відповідно до абзаців другого – четвертого п.
3 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ декларантами не можуть
бути особи, які станом на дату початку періоду одноразового (спеціального)
добровільного декларування є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними
особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі
батьків) та/або держави, або є особами, дієздатність яких обмежена і над такими
особами встановлена опіка/піклування.
Декларантами також не можуть бути особи, які
за будь-який рік, починаючи з 01 січня 2005 року, подавали або мають подавати
декларації відповідно до законів, що визначають чи визначали правові та
організаційні засади у сфері запобігання корупції (крім тих, які претендували
або претендують на зайняття посад, перебування на яких вимагає чи вимагало від
особи подання відповідної декларації, та не були призначені або обрані на
відповідні посади).
Декларантами не можуть бути особи, стосовно
яких з боку України застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні
заходи (санкції) відповідно до Закону України від 14 серпня 2014 року №
1644-VII «Про санкції» із змінами та доповненнями.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує.
Відповідно до Закону України від 15.06.2021№ 1539-IX "Про внесення
змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання
детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом
запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними
особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету"
(набрав чинності з 21.07.2021 р.) cплата збору з одноразового (спеціального)
добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних
днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного
декларування ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного
декларування, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами,
сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування
здійснюється декларантом: першого платежу - протягом 30 календарних днів з дати
подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації; другого платежу - до
1 листопада 2023 року; третього платежу - до 1 листопада 2024 року.
У разі подання декларантом уточнюючої одноразової (спеціальної) добровільної
декларації:
якщо сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування,
визначена в уточнюючій декларації, є меншою за суму збору, сплачену на підставі
попередньо поданої одноразової (спеціальної) добровільної декларації, повернення
надміру сплаченої суми збору здійснюється у порядку, визначеному статтею 43
Податкового кодексу України;
якщо сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування,
визначена в уточнюючій декларації, є більшою за суму збору, сплачену на підставі
попередньо поданої одноразової (спеціальної) добровільної декларації,
декларант, який подав відповідну декларацію, зобов’язаний сплатити суму
недоплати збору в розмірі такої різниці протягом 30 календарних днів з дати
подання уточнюючої декларації.
У разі несплати або сплати в неповному обсязі суми збору з одноразового
(спеціального) добровільного декларування, зазначеної в одноразовій
(спеціальній) добровільній декларації, у встановлений цим підрозділом строк
одноразова (спеціальна) добровільна декларація вважається неподаною та на
декларанта не поширюються передбачені цим підрозділом державні гарантії та
звільнення від відповідальності.
Як
повідомляють в Головному управлінні ДПС в Дніпропетровській області, з 1
вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року громадяни матимуть змогу задекларувати
свої активи, які були одержані ними у період до 1 січня 2021 року за
рахунок доходів, що підлягали в момент їх отримання оподаткуванню в Україні та
з яких не були сплачені або сплачені в неповному обсязі податки і збори.
Із
задекларованих активів потрібно сплатити збір – одноразовий обов’язковий
платіж, розмір якого самостійно визначається декларантом шляхом
застосування до бази для нарахування збору таких ставок:
5
відсотків:
- щодо
валютних цінностей, розміщених на рахунках у банках в Україні
- щодо
права грошової вимоги до резидентів України (депозит (вклад), кошти позичені
третім особам за договором позики);
- щодо
об'єктів декларування, що знаходяться (зареєстровані) в Україні, а саме:
нерухоме
майно (земельні ділянки, об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, об’єкти
незавершеного будівництва)
рухоме
майно (транспортні засоби, предмети мистецтва та антикваріату, дорогоцінні
метали, дорогоцінне каміння, ювелірні вироби тощо);
частки у
майні юридичних осіб, інші корпоративні права, майнові права на об’єкти
інтелектуальної власності;
цінні
папери або інші фінансові інструменти;
права на
отримання дивідендів, процентів чи іншої майнової вигоди, не пов’язані із
правом власності на цінні папери, частки у майні юридичних осіб;
інші
активи фізичної особи, у т.ч. майно, банківські метали, що не розміщені на
рахунках, пам’ятні банкноти та монети, майнові права.
Як
альтернативу платник податків може обрати ставку 6 відсотків із сплатою
податкового зобов'язання трьома рівними частинами щорічно.
У цілях
одноразового (спеціального) добровільного декларування для застосування 5-кової
ставки збору кошти декларанта в національній та іноземній валютах, банківських
металах мають бути розміщені на рахунках у банках України.
9
відсотків:
- щодо
валютних цінностей, розміщених на рахунках в іноземних банках або які
зберігаються в іноземних фінансових установах;
- щодо
права грошової вимоги до нерезидентів України;
- щодо об'єктів
декларування, що знаходяться (зареєстровані) за кордоном, а саме:
нерухоме
майно (земельні ділянки, об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, об’єкти
незавершеного будівництва)
рухоме
майно (транспортні засоби, предмети мистецтва та антикваріату, дорогоцінні
метали, дорогоцінне каміння, ювелірні вироби тощо);
частки у
майні юридичних осіб, інші корпоративні права, майнові права на об’єкти
інтелектуальної власності;
цінні
папери або інші фінансові інструменти;
права на
отримання дивідендів, процентів чи іншої майнової вигоди, не пов’язані із
правом власності на цінні папери, частки у майні юридичних осіб;
інші
активи фізичної особи, у т.ч. майно, банківські метали, що не розміщені на
рахунках, пам’ятні банкноти та монети, майнові права.
Як
альтернативу платник податків може обрати ставку 11,5 відсотка із сплатою
податкового зобов'язання трьома рівними частинами щорічно.
У цілях
одноразового (спеціального) добровільного декларування для застосування 9-кової
ставки збору кошти декларанта в іноземній валюті на дату подання такої
декларації мають бути розміщені на рахунках у банках та/або інших фінансових
установах за кордоном.
Звертаємо
увагу, що тимчасово з 1 вересня 2021 року по 1 березня 2022 року ставка збору з
одноразового (спеціального) добровільного декларування, до активів,
зазначених в цьому пункті, застосовується ставка у розмірі 7 відсотків.
Як
альтернативу платник податків може обрати ставку 9,5 відсотка із сплатою
податкового зобов'язання трьома рівними частинами щорічно.
2,5
відсотка:
- щодо
номінальної вартості державних облігацій України з терміном обігу більше ніж
365 днів без права дострокового погашення, придбаних декларантом у період з 1
вересня 2021 року до 31 серпня 2022 року до подання одноразової (спеціальної)
добровільної декларації.
Як
альтернативу платник податків може обрати ставку 3 відсотки із сплатою
податкового зобов'язання трьома рівними частинами щорічно.
Сплатити
збір з одноразового (спеціального) добровільного декларування необхідно
протягом 30 календарних днів з дати подання декларації.
У разі
вибору декларантом ставки збору, що передбачає сплату такого платежу трьома
рівними частинами, сплата збору здійснюється декларантом: першого платежу –
протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної
декларації;
другого
платежу - до 1 листопада 2023 року;
третього
платежу - до 1 листопада 2024 року.
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує.
З 1 серпня 2021 року відновлено застосування ставки ПДВ 20 % для операцій з
постачання на митній території України та ввезення на митну територію України
окремих видів сільськогосподарської продукції. Мова йде про продукцію, яка
класифікується за такими кодами згідно з УКТ ЗЕД: 0102 (велика рогата худоба,
жива); 0103 (свині, живі), 0104 10 (вівці живі), 0401 (в частині молока
незбираного), 1002 (жито), 1004 (овес), 1204 00 (насіння льону, подрібнене або
неподрібнене), 1207 (насіння та плоди інших олійних культур, подрібнені або
неподрібнені), 1212 91 (цукрові буряки).
Такі зміни передбачені нормами Закону України від 1 липня 2021 року № 1600-IX
«Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану
вартість при оподаткуванні операцій з постачання окремих видів
сільсьгосподарської продукції», який набрав чинності 1 серпня 2021 року.
У той же час законом залишено ставку 14 %, яка діє з 1 березня 2021 року,
для операцій з постачання на митну територію України для такої
сільськогосподарської продукції: 1001 (пшениця і суміш пшениці та жита
(меслин), 1003 (ячмінь), 1005 (кукурудза), 1201 (соєві боби, подрібнене або
неподрібнене), 1205 (насіння свиріпи або ріпаку, подрібнене або неподрібнене),
1206 00 (насіння соняшнику, подрібнене або неподрібнене).
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує фізичним особам
– підприємцям, особам, які провадять незалежну професійну діяльність, та членам
фермерського господарства (якщо вони не належать до осіб, які підлягають
страхуванню на інших підставах), що вони є платниками єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Єдиний внесок встановлено у
розмірі 22 відсотки до бази нарахування. Звертаємо увагу, що єдиний внесок
підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Звільняються від сплати єдиного внеску особи, які отримують пенсію за
віком або за вислугою років, або є особами з інвалідністю та особи які
досягли пенсійного віку з наступного місяця після набуття такого статусу.
При цьому, до базового звітного періоду, за який сплачується єдиний внесок,
включається місяць, в якому такі особи набули право на пільгу
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що питання
оподаткування доходів громадян врегульовано Податковим кодексом України.
Зокрема і соціальна допомога по вагітності та пологах. Відповідно до п. 163.1
ст. 163 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування військовим збором
резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до складу якого
включаються доходи, перелік яких визначено підпунктами 164.2.1 – 164.2.18 п.
164.2 ст. 164 ПКУ. Крім того, до зазначеного вище переліку включаються інші
доходи, крім зазначених у ст. 165 ПКУ. Згідно з п. п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165
ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника
податку не включається сума допомоги по вагітності та пологах, яку отримує
платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного
соціального страхування. Тож отримувачі такої допомоги, не включають її до
загального місячного (річного) оподатковуваного доходу і, відповідно,
така сума не підлягає оподаткуванню ПДФО та військовим збором.
Яка черговість зарахування коштів, якщо СГ має заборгованість по
відповідному податку (збору), але платіжним дорученням спрямовує кошти на
сплату поточних грошових зобов’язань?
Відділ комунікацій
з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує.
Відповідно до п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України від 2 грудня
2010 року № 2755–VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) у разі наявності у
платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов’язані зарахувати
кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу
згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного
платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що
надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до
ст. 95 ПКУ або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов’язання
перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих
коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування.
Згідно з п. 131.2 ст. 131 ПКУ при погашенні суми податкового боргу (його
частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються
в рахунок податкового зобов’язання. У разі повного погашення суми податкового
боргу кошти, що сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються
у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені.
Якщо платник податків не виконує встановленої цим пунктом черговості
платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням
зазначеного порядку), контролюючий орган самостійно здійснює такий розподіл
такої суми у порядку, визначеному п. 131.2 ст. 131 ПКУ.
У який термін необхідно сплатити податкове зобов’язання,
у разі несвоєчасного
подання звітності?
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) інформує.
Відповідно до п. 31.1 ст. 31 Податкового
кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями
строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту
виникнення податкового обов’язку платника податку із сплати конкретного виду
податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи
збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством.
Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не
сплаченим своєчасно.
Момент виникнення податкового обов’язку
платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною
датою.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник
податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання,
зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що
настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для
подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.
Податковий агент зобов’язаний сплатити суму
податкового зобов’язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно
визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку –
фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені ПКУ.
Суму податкового зобов’язання, визначену у
митній декларації, платник податків зобов’язаний сплатити до/або на день
подання митної декларації.
Якщо граничний строк сплати податкового
зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати
податкового зобов’язання вважається операційний (банківський) день, що настає
за вихідним або святковим днем.
Отже, платник податків у разі подання
звітності до граничного терміну сплати, зобов’язаний самостійно сплатити суму
податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, до
граничного терміну сплати відповідної декларації.
У разі подання звітності платником податків
після граничного терміну сплати, він зобов’язаний самостійно сплатити суму
податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, до
подання такої декларації, оскільки граничний термін сплати вже минув.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує, що відповідно до п.п. 19 прим. 1.1.24 п. 19
прим. 1.1 ст. 19 прим. 1 та п.п. 20.1.29 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу
України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі –
ПКУ) контролюючі органи, визначені п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, мають право
приймати рішення про відстрочення, розстрочення та реструктуризацію грошових
зобов’язань та/або податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), а
також списання безнадійного податкового боргу у порядку, передбаченому
законодавством.
Контролюючими органами є – податкові органи (центральний орган виконавчої
влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) –
щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених
п.п. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску,
а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого
покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову
політику, чи його територіальні органи (п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ).
Підставою для розстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу
платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, перелік
яких визначається Кабінетом Міністрів України, що свідчать про наявність
загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків,
а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення
грошових зобов’язань та податкового боргу та/або збільшення податкових
надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення,
протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом
такого платника податків (п. 100.4 ст. 100 ПКУ).
Підставою для відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу
платника податків є надання ним доказів, перелік яких визначається Кабінетом
Міністрів України, що свідчать про наявність дії обставин непереборної сили, що
призвели до загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого
платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про
можливість погашення грошових зобов’язань або податкового боргу та/або
збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування
режиму відстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління
виробництвом чи збутом такого платника податків (п. 100.5 ст. 100 ПКУ).
Платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про
розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу.
Платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою про
розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань, вважається таким, що узгодив
суму такого грошового зобов’язання (п. 100.2 ст. 100 ПКУ).
Згідно з п. 1.4 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань
(податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства
доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574 (далі – Порядок), розстрочення
(відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) вважається наданим,
якщо на підставі заяви платника податків прийнято відповідне рішення
контролюючого органу та укладено договір про розстрочення (відстрочення).
Визначення сум грошових зобов’язань (податкового боргу), що підлягають
розстроченню (відстроченню), здійснюється за даними інформаційної системи, що
ведеться контролюючими органами.
Строк дії розстрочення (відстрочення) податкового боргу починається з дати
прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення (відстрочення)
грошового зобов’язання (податкового боргу) та закінчується датою, зазначеною у
договорі про розстрочення (відстрочення) грошового зобов’язання (податкового
боргу), за винятком випадків дострокового погашення такого податкового боргу
(абзац другий п. 1.9 Порядку).
Отже, контролюючі органи мають право надавати відстрочення та розстрочення
податкового боргу на підставі заяви платника податків, прийнятого контролюючим
органом відповідного рішення та укладеного договору про розстрочення
(відстрочення) податкового боргу.
Чи
підлягають списанню помилково та/або надміру сплачені суми податків (зборів),
які обліковуються в ІКП більше 1095 днів і на повернення яких платниками не
подано заяви?
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) інформує. Згідно з п. 43.3 ст.
43 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та
доповненнями обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового
зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення
(крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних
осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником
податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами
проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу)
протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми
та/або пені.
Заяви про повернення надміру сплачених
грошових зобов’язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених ПКУ,
можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем виникнення такої
переплати або отримання права на таке відшкодування (п. 102.5 ст. 102 ПКУ).
Відповідно до абзацу дев’ятого п. 7 підрозд. 2
розд. ІІI Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків,
зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.03.2021
№ 5, підрозділ, що здійснює облік платежів, на підставі рішення керівника
(заступника керівника або уповноваженої особи) територіального органу ДПС або
особи, яка виконує його обов’язки, про списання підтверджених сум помилково
та/або надміру сплачених грошових зобов’язань, що обліковуються більше 1095
календарних днів без руху, списує відповідну суму.
При цьому надміру сплачені грошові
зобов’язання – суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного
бюджету або на єдиний рахунок понад нараховані суми грошових зобов’язань,
граничний строк сплати яких настав на таку дату (п.п. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14
ПКУ).
Як
оформлюються копії документів, які надаються платниками податків на вимогу
контролюючих органів?
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) інформує. Згідно з п. 44.1
ст. 44 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами
та доповненнями для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести
облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів
оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів,
регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів,
пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено
законодавством.
Контролюючі органи на підставі п.п. 20.1.2 п.
20.1 ст. 20 ПКУ мають право для здійснення функцій, визначених законом,
отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших
неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному
законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або
його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про
фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків
та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів,
платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено
на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та
на підставах, визначених законом.
Також, абзацом першим п. 85.4 ст. 85 ПКУ
передбачено, що при проведенні перевірок посадові (службові) особи
контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином
завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших
документів, що свідчать про приховування (заниження) об’єктів оподаткування,
несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства,
контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії
повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та
скріплені печаткою (за наявності).
Відповідний запит на отримання копій
документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого
органу не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати закінчення перевірки (абзац
другий п. 85.4 ст. 85 ПКУ).
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує. Відповідно до п.п. 14.1.48 п. 14.1
ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами
і доповненнями (далі – ПКУ) заробітна плата для цілей розд. IV ПКУ - основна та
додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які
виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового
найму згідно із законом.
Згідно із п. 2.2 розд. 2 Інструкції зі статистики заробітної плати,
затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5
(далі – Інструкція), до фонду додаткової заробітної плати відносяться доплати,
надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним
законодавством, премії, пов’язані з виконанням виробничих завдань і функцій.
До інших заохочувальних та компенсаційних виплат включаються винагороди та
премії, які мають одноразовий характер, компенсаційні та інші грошові й
матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які
провадяться понад встановлені зазначеними актами норми (п. 2.3 озд. 2
Інструкції).
guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
10.08.2021 13:47