Державна податкова служба продовжує цикл навчальних семінарів для
працівників органів ДПС щодо норм закону про одноразове добровільне
декларування.
Наразі податківці беруть участь у розробці нормативних актів, що є
необхідними для реалізації закону, та відповідного ІТ-забезпечення. За короткий
час вони мають не лише вивчити всі положення закону, але й зрозуміло пояснити
їх платникам податків. По всій країні тривають семінари для працівників
податкових органів для того, щоб рівень консультування платників був на
надзвичайно високому рівні.
«Ми повинні докласти всіх зусиль для того, щоб одноразове декларування
пройшло на високому рівні і всі бажаючі могли ним скористатися. Цей процес має
бути прозорим, верифікованим, який переконає суспільство у тому, що дійсно
відбулося правильне, законне декларування активів і належна сплата з них
податкових платежів. Це не просто процес легалізації коштів, а фактично частина
нового суспільного договору, коли перегортається певна сторінка і починаються
нові взаємовідносини», – наголосив в.о. Голови ДПС Євген Олейніков під час
онлайн семінару.
Він також підкреслив, що для ДПС пріоритетним буде, по-перше, належне
виконання процедур, забезпечення їх зручності та стабільної реалізації. По –
друге, якісний контроль за цими процесами, показниками, які в будуть
отримуватись, і належне реагування та недопущення зловживань з боку як
платників податків, так і посадових осіб служби.
У свою чергу, заступник Голови ДПС з питань цифрового розвитку, цифрових
трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко зазначила про необхідність
проведення широкої розʼяснювальної роботи серед платників податків. Саме від
якості відповідей працівників ДПС на питання платників залежать подальші дії
потенційних декларантів.
Питання та відповіді на них щодо особливостей закону про одноразове
добровільне декларування будуть ретельно опрацьовані та включені до Бази знань
для того, щоб ними могли скористатися і платники, і працівники служби.
Під час сьогоднішнього семінару учасники детально розглянули, які активи
підлягають декларування, як визначити базу для нарахування одноразового збору
для обʼєктів декларування, можливості застосування альтернативних ставок збору
тощо.
Також розʼяснювалися можливості застосування електронних сервісів, які
можуть бути використані при поданні одноразової добровільної декларації.
Так, декларація подаватиметься особисто декларантами виключно в електронній
формі засобами Електронного кабінету. При цьому вони отримають допомогу
при заповненні декларації, пояснення щодо заповнення розділів. Декларант зможе
заповнити та надіслати декларацію, сплатити визначені податкові зобовʼязання,
скориставшись платіжними системами. Також у кабінеті відображатимуться
результати звірки декларації з даними Державного реєстру фізичних осіб. У разі
встановлення невідповідності, платник отримає відповідне повідомлення.
Для зручності декларанта в окремому меню Електронного кабінету
відображатимуться всі види декларацій (звітна, нова звітна, уточнююча),
результати їх обробки, повідомлення, стан розрахунків з бюджетом тощо.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за
посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/489916.html.
З 1 вересня 2021 року громадяни України матимуть право задекларувати
активи, з яких не були сплачені податки, та таким чином легалізувати їх. Ця
можливість надана нормами закону про проведення одноразового добровільного
декларування.
Для ефективної імплементації закону ДПС було організовано онлайн семінар
для працівників територіальних органів.
Як відзначив в.о. Голови ДПС Євген Олейніков, було багато спроб
запровадження так званої податкової амністії, зокрема, у 2005 році. Однак з
низки причин це питання відкладалося. Сьогодні рішення щодо проведення
одноразового добровільного декларування прийнято. І зацікавленість до цього
питання з боку суспільства досить висока.
«Наше з вами завдання полягає у двох речах. По-перше, реалізація
закону має відбуватися у рамках виконання двох податкових функцій – сервісної
та контролюючої. В частині сервісної функції потрібно зробити усе для
того, щоб платники податків могли максимально скористатися можливостями закону.
Роз’яснювальна робота має бути спрямована на те, щоб платник не залишився один
на один зі своїми сумнівами, нерозуміннями. З іншого боку ми маємо чітко
усвідомлювати, що будь-які амністії, звільнення від відповідальності завжди
породжують чисельні питання: чи були для цього підстави, чи були дотримані
процедури. І саме тут робота має бути організована так, щоб ми мали відповіді
на всі питання, які виникатимуть», – наголосив Євген Олейніков.
Під час семінару роз’яснювалися основні норми та положення закону,
прийняття декларації, її форма тощо.
Так, декларування активів здійснюється виключно за бажанням громадянина,
який має право на таке декларування. Це – фізичні особи - резиденти, у
тому числі самозайняті особи, та фізичні особи – нерезиденти України, які на
момент отримання об'єкту декларування були резидентами і які є чи були
платниками податків.
Декларація подається до центрального органу виконавчої влади, який реалізує
державну податкову політику, безпосередньо платниками в електронній формі
засобами Електронного кабінету.
Під час семінару наголошувалося, що декларація підлягає лише камеральній
перевірці, тобто на предмет наявності арифметичних та логічних помилок.
Проведення перевірок податківцями щодо джерела походження активів, набутих
декларантом, заборонено. Також задекларована інформація не може бути
використана при проведенні планових перевірок або як докази у
кримінальних провадженнях тощо.
Фахівці ДПС поінформували про правила подання уточнюючої та нової звітної
декларації, надали вичерпні відповіді на запитання.
Також під час семінару були окреслені основні вектори
інформаційно-розʼяснювальної роботи щодо інформування платників про можливості
закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання
детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом
запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними
особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету».
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за
посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/488596.html.
Єдиний підхід до організації та реалізації процесу системи адаптації
новопризначених працівників ДПС обговорювався під час семінару, який нещодавно
відбувся в ДПС.
Учасниками заходу стали в.о. Голови ДПС Євген Олейніков, Перший заступник
Голови ДПС Наталія Рубан, заступник Голови ДПС з питань цифрового розвитку,
цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко, представники ДПС та
її територіальних органів, експерти Програми підтримки управління державними
фінансами України (EU4PFM) Олена Пилипенко та Олеся Домбровська.
Результативність роботи відомства безпосередньо залежить від фахового та
мотивованого колективу, здатного успішно виконувати свої обовʼязки,
впроваджувати нові ідеї та технології, прораховувати можливі ризики та
працювати на їх упередження.
Саме тому, за словами в.о. Голови ДПС Євгена Олейнікова, в податковій
службі велику увагу приділяють HR-політиці та роботі з персоналом, особливо,
якщо мова йде про новопризначених працівників. Так, зокрема, розроблена та
впроваджена Програма адаптації новопризначених працівників органів ДПС.
До Програми включено сучасний та зручний посібник «Зручнобук», який
відповідає на більшість запитань новопризначеного працівника ДПС та слугує
корисним навігатором.
«Успішна адаптація працівника до нового місця роботи – запорука його
подальшої результативної роботи та можливість повної реалізації потенціалу.
Кожна професія містить певні особливості, а їх знання та застосування на
практиці спільно з високою самореалізацією дозволяють досягти високих
показників у роботі. Саме тому завдання наставника, якого отримує кожний
новопризначений працівник, навчити, розкрити деталі і так зацікавити
працівника, щоб податкова служба стала не просто місцем роботи, а покликанням»,
– наголосив Євген Олейніков.
ДПС, як відзначила експерт EU4PFM Олена Пилипенко, є одним з перших
центральних органів виконавчої влади в країні, які розробили та впровадили на
практиці Програму адаптації новопризначених працівників.
Про важливість програми зазначали і безпосередньо працівники, які лише
розпочали свою роботу в органах ДПС. На їх думку, завдяки процесу адаптації та
фахової допомоги наставників з першого робочого дня новий працівник відчуває
захищеність і підтримку, що допомагає йому швидше продемонструвати свої
здібності та уміння і працювати на результат.
Під час семінару, зокрема, наголошувалося на необхідності проведення
постійного моніторингу ефективності адаптації новоприйнятих працівників,
проведення всебічного аналізу та удосконалення Програми адаптації. Це дозволить
не лише забезпечити швидке пристосування та ефективну діяльність
новопризначених працівників, а й зменшить плинність кадрів та підтримуватиме
позитивний імідж та престижність роботи в органах ДПС.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС)
повідомляє, що сьогодні, 04 серпня 2021 року, у режимах онлайн та офлайн
відбулося засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у
Дніпропетровській області (далі – Громадська рада), в якому прийняли участь
представники Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ
ДПС): в. о. заступника начальника ГУ ДПС Леонов Валерій та начальник управління
інформаційної взаємодії Осипова Манушак.
Під час засідання розглянуто проєкт наказу Міністерства фінансів України
«Про затвердження змін до Порядку формування плану-графіка проведення
документальних планових перевірок платників податків» (доопрацьований) (далі –
проєкт наказу), який оприлюднено на офіційному вебпорталі Державної податкової
служби України у розділі «Проекти регуляторних актів» за посиланням https://tax.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2021-rik/75875.html.
Проєкт наказу розроблено з метою забезпечення належного функціонування
міжрегіональних управлінь ДПС по роботі з великими платниками податків у
частині формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок
платників податків та удосконалення критеріїв ризиковості від провадження
господарської діяльності платників податків.
Осипова Манушак зупинилася на основних положеннях Закону України від 15
червня 2021 року № 1539-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та
інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення
податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального)
добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати
одноразового збору до бюджету» (далі – Закон № 1539), який набув чинності
21.07.2021, крім деяких його положень, які наберуть чинності з 01.01.2022.
Вона зазначила, що прийнятий Закон № 1539 – це
спосіб цивілізованої легалізації активів, які були приховані від оподаткування.
На засіданні також обговорювались та вирішені інші питання щодо діяльності
Громадської ради.
Гаряча лінія
«Нововведення запроваджені Законом №
1539. Новації у сфері
застосування програмного РРО»
Днями заступник начальника
Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличева
під час проведеного сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» розповідала про запровадження одноразового
(спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів
та сплати одноразового збору до бюджету. Платникам податків роз’яснено, що
одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок
добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених на
території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були
одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в
момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були
сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства
з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов'язковість
яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в
порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого
покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що
мали місце до 1 січня 2021 року.
У Томаківській ДПІ Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області проведено засідання «Круглий стіл»
Нещодавно, за організацією
відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольської, Марганецької, Томаківської
державних податкових інспекцій та ДПІ у м. Покрові), в приміщенні ЦОП Томаківської ДПІ
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбулося засідання
«круглого столу» на тему «Особливості застосування одноразового добровільного
декларування».
У заході взяла
участь начальник Томаківської
ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Руслана Рибка.
Під час заходу Руслана Рибка докладно інформувала учасників «круглого
столу» щодо вимог Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу
України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та
підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового
(спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів
та сплати одноразового збору до бюджету».
Під час засідання платники податків отримали
відповіді на запитання та друковану продукцію зазначеної тематики.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування
Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за
посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/490150.html
повідомила.
Для спрощення електронного обміну даними та інтеграції із системами, що
використовуються бізнесом, ДПС у відкритому доступі розміщено АРІ програмного
інтерфейсу, який дає змогу реалізувати всю повноту функціоналу Електронного
кабінету.
АРІ розміщено в розділі «Опис АРІ доступу до інформації приватної частини»
меню «Допомога» відкритої частини Е-кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua/help/api-registers-int.html).
У меню «Допомога» відкритої частини Е-кабінету розробники програмного
забезпечення можуть ознайомитись з описами АРІ Е-Кабінету та інтегрувати їх з
власними системами:
- «Опис АРІ Електронного кабінету»,
- «Опис АРІ доступу до реєстрів відкритої частини
ЕК»,
- «Опис АРІ доступу до інформації приватної частини
ЕК».
Для користувачів у режимі «Налаштування» приватної частини Е-Кабінету
у вкладці «Токени відкритої частини» (https://cabinet.tax.gov.ua/user/settings)
забезпечено можливість самостійного створення авторизаційного токену.
Якісні та зручні послуги платникам, сучасність та технологічність служби –
вагомі складові місії, визначеної для ДПС.
У січні – липні 2021 року до загального фонду державного бюджету
платники податків сплатили 330,5 млрд грн. Індикативні показники
Міністерства фінансів України виконано на 106,0 відс., додатково надійшло
18,6 млрд грн (до початкового індикативу, що був визначений до
збільшення дохідної частини державного бюджету, +26,8 млрд гривень).
Приріст надходжень порівняно з відповідним періодом 2020 року становить
31,1 млрд грн, або +10,4 відсотка. Без врахування частини
чистого прибутку та дивідендів державних компаній зростання надходжень
порівняно з відповідним періодом 2020 року становить 69,7 млрд грн,
або +29,7 відсотка.
Основною складовою такого зростання є надходження ПДВ з вироблених в
Україні товарів. Темп приросту цього податку становив 45,4 відсотка. При цьому
відшкодування ПДВ платникам забезпечено у повному обсязі.
Інформацію
розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/489674.html.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування
Нікопольського регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за
посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/488679.html
повідомила.
У липні поточного року 18,3 тис. осіб скористалися розділом «Відкриті дані»
ДПС. Вони здійснили перегляд (завантаження) наборів даних у формі відкритих
даних, які оприлюднюються на вебпорталі ДПС https://tax.gov.ua/datasets.php.
За вказаний період до ТОП-5 наборів даних, по яких найбільше здійснено
переглядів, увійшли:
Реєстр платників податку на додану вартість – 4,9 тис. переглядів (26,8 %);
Інформація про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість –
3,1 тис. переглядів (17,2
%);
Реєстр платників єдиного податку – 2,5 тис. переглядів (13,6 %);
Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг – 1,4
тис. переглядів (7,6
%);
Інформація про платників, які мають борг (недоїмку) зі сплати єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 1,2 тис.
переглядів (6,3 %).
З регіонів України найбільший перегляд наборів даних здійснювався
користувачами з м. Києва, Харківської, Дніпропетровської, Львівської,
Київської, Одеської, Чернігівської, Запорізької, та Полтавської областей.
Серед зарубіжних країн, з яких найбільше здійснювався користувачами перегляд
наборів даних, – Королівство Нідерландів та Федеративна Республіка Німеччина.
Довідково: ДПС здійснює оприлюднення та оновлення
наборів даних у формі відкритих даних відповідно до вимог статті 10 прим.1
Закону України «Про доступ до публічної інформації» та постанови Кабінету
Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про
набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» зі змінами
та доповненнями.
Відкриті дані ДПС також оприлюднені та оновлюються на Порталі відкритих
даних https://data.gov.ua/organization/tax.
Відповідно до інформаційних баз даних Державної податкової служби України
більше 120 тис. суб’єктів господарювання зареєстрували понад 380 тис. РРО/ПРРО.
Загальна сума виторгів, проведених через РРО, у 1 півріччі 2021 року склала
понад 700 млрд гривень.
Так, завдяки сумлінному декларуванню розрахункових операцій суб’єктами
господарювання, а також забезпеченню постійного дієвого контролю за повнотою
здійснення розрахунків з боку ДПС загальна сума задекларованих виторгів у І
півріччі 2021 року порівняно з аналогічним періодом минулого року зросла на 109
млрд грн, або 18,4 відсотка.
Такої динаміки вдалося досягти, зокрема, незважаючи на несприятливі умови
соціально-економічного розвитку, пов’язаних із поширенням коронавірусної
хвороби (COVID-19) та запровадженням адаптивного карантину на усій території
України.
Починаючи з серпня 2021 року, Декларації про максимальні роздрібні ціни на
підакцизні товари (продукцію) будуть прийматися за новими формами. Так,
Декларації подаються:
для максимальних роздрібних цін (далі – МРЦ), які запроваджуються з першого
числа місяця (термін подання Декларації з 15 по 25 число включно місяця, що
передує місяцю запровадження ціни ) – за кодом форми J/F0208904;
для МРЦ, які запроваджуються з п’ятнадцятого числа місяця (термін подання
Декларації з 1 по 10 число включно місяця запровадження ціни) – за кодом форми
J/F0207704.
Отже, у серпні 2021 року Декларації будуть прийматися:
з початку місяця по 10.08.2021 (включно) – за кодом форми J/F0207704 (для
МРЦ, які запроваджуються з 15.08.2021);
з 15.08.2021 по 25.08.2021 (включно) – за кодом форми J/F0208904 (для МРЦ,
які запроваджуються з 01.09.2021).
Декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію)
подаються за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від
15.04.2021 № 218 «Про внесення змін до Форми декларації про максимальні
роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) та Порядку складання та подання
Декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію)».
За січень-липень 2021 року за користування надрами по Нікопольському регіону сплатили 109,1 млн гривень рентних
платежів. Порівняно з минулорічними надходженнями цьогорічні надходження зросли
на 61,05 млн гривень.
Із загальної суми надходжень до державного бюджету надійшло 76,4 млн
гривень, до місцевих бюджетів – 32,7 млн гривень.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування
Нікопольського регіону) інформує.
Для реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО)
складається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій
за ф. № 1-ПРРО (J/F 1316602) (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО).
Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в електронній формі з дотриманням вимог
законів у сфері електронного документообігу та використання електронних
документів подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як
платника податків до фіскального сервера засобами Електронного кабінету
(портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)) або
засобами телекомунікацій.
У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації ПРРО реєструється
шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального
номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових
операцій.
Про реєстрацію ПРРО суб’єкту господарювання направляється інформація у
другій квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального
номера ПРРО.
Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.
Про результати обробки реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, суб’єкту
господарювання надається або направляється інформація засобами Електронного
кабінету або засобами телекомунікацій:
у день отримання реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, якщо реєстраційна
заява за ф. № 1-ПРРО, надійшла не пізніше 16.00 робочого (операційного дня);
не пізніше наступного робочого дня, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО
надійшла після 16.00 робочого (операційного дня).
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування
Нікопольського регіону) повідомляє, що на період здійснення заходів,
спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на
території України, для отримання у Кваліфікованого надавача електронних
довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Надавач)
електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) необхідно:
1. Здійснити попередній запис до відповідного відокремленого пункту
реєстрації (далі – ВПР) (режим роботи ВПР та засоби зв’язку опубліковані на
офіційному інформаційному ресурсі Надавача у розділі «Контакти» (https://acskidd.gov.ua/contacts)).
Звертаємо увагу, що попередній запис здійснюється протягом дня на наступний
робочий день (рекомендований час попереднього запису з 8 год. 15 хв. до 9 год.
00 хв.);
2. Підготувати необхідний перелік реєстраційних документів для отримання
ЕДП, з яким можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих
послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу
Надавача (https://acskidd.gov.ua/etrusted-services), обравши
відповідну категорію;
3. Прийти у відповідний ВПР на зазначений час (повідомлений працівником ВПР
під час запису) з оригіналами документів для ідентифікації користувача та
передачі необхідних для реєстрації документів (ВПР не надає послуги з
копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших
документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв
особистих ключів). При цьому надання ЕДП здійснюватиметься лише за наявності у
клієнтів засобів захисту від респіраторних захворювань.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування
Нікопольського регіону) інформує, що отримати реєстраційний номер облікової
картки платника податків для дитини можна наступним чином.
1. Шляхом подання документів до контролюючого органу:
Згідно з п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1
розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі
фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від
29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), фізична особа незалежно
від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру
фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана
особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу
облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР
(далі – Облікова картка № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації
у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить
необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності),
дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).
Пунктом 4 розділу VII Положення № 822 передбачено, що Облікові картки
№ 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем,
опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та
документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна,
піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською
мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку
переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред'явлення повертається)
та його копію.
У разі виникнення необхідності у реєстрації в Державному реєстрі малолітніх
осіб, які залишились без піклування батьків та стосовно яких не прийнято
рішення про встановлення опіки (піклування), документи на проведення реєстрації
подаються представником органу опіки і піклування з документальним
підтвердженням особи представника та його повноважень за наявності свідоцтва про
народження.
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Положення № 822 громадяни України
документи для проведення реєстрації у Державному реєстрі подають до
контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а ті, які
тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання або не мають
постійного місця проживання в Україні, – до будь-якого контролюючого
органу.
Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох
робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки
№ 1ДР.
У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Обліковій картці
№ 1ДР щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця
народження, місця проживання тощо фізичній особі може бути відмовлено у
реєстрації (у разі неможливості виправлення недостовірних даних або помилок у
встановлений строк) або продовжено строк реєстрації до 10 робочих днів.
За зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає
документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника
податків (додаток 3)), відповідно до порядку, визначеного Положенням
№ 822.
Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі малолітньої особи,
видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності
свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з
батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника), протягом трьох робочих днів з
дня звернення до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи та
може бути продовжено до п’яти робочих днів у разі звернення до іншого
контролюючого органу.
2. Шляхом подання документів в електронній формі:
На сьогодні Облікову картку № 1ДР та копії документів, необхідних для
реєстрації у Державному реєстрі, можна подати в електронному вигляді за
допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет»
(cabinet.tax.gov.ua) (далі – Електронний кабінет).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:
http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Електронний кабінет складається із двох функціональних частин:
відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет). Вхід до
приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється
після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням
кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру
сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або
через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та
BankID).
Для інформаційної підтримки та допомоги платникам при користуванні
Електронним кабінетом відкрита приватна частина Електронного кабінету, яка
містить режим «Допомога», де розміщено інструкцію користувача з кожного режиму
Електронного кабінету.
3. В рамках реалізації експериментального проєкту «єМалятко»:
Здійснити реєстрацію дитини у Державному реєстрі можна також в рамках
реалізації експериментального проєкту щодо створення сприятливих умов для
реалізації прав дитини та відповідно до Порядку надання комплексної послуги
«єМалятко», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня
2019 року № 691, з метою одержання за однією заявою комплексу
адміністративних послуг, зокрема:
за бажанням батьків дитини чи одного з них здійснювати реєстрацію дитини у
Державному реєстрі під час державної реєстрації її народження;
особам віком від 14 до 18 років, які не зареєстровані у Державному реєстрі,
за їх бажанням під час оформлення паспорта громадянина України вперше.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування
Нікопольського регіону) нагадує, що Державною податковою службою запроваджено
низку електронних сервісів, найпопулярнішим з яких є «Електронний кабінет».
Відтак, використання «Електронного кабінету» дає змогу заощадити кошти та
час платників податків, оскільки тут можна у будь-який час отримати необхідну
податкову інформацію та сплатити зобов’язання з податків і зборів.
Зокрема, в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини
електронного кабінету платник має доступ до своїх особових рахунків із сплати
податків, зборів та інших платежів та може дізнатись про суму нарахованих та
сплачених податків, недоїмки чи переплати, нарахованих штрафів тощо. Також тут
можна переглянути дані щодо сплати податків за попередні роки з детальною
інформацією в розрізі проведених операцій. Для зручності тут знаходиться
інформація про реквізити бюджетних рахунків.
Крім цього, меню «Стан розрахунків з бюджетом» надає можливість фізичним
особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки,
збори, платежі за допомогою платіжної карти.
Після натискання кнопки «Сплатити» відбувається перехід на сайт платіжної
системи, автоматично заповнюються всі необхідні платіжні реквізити. Користувачу
достатньо зазначити суму і реквізити платіжної картки.
Важливо, що у разі формування розрахункового документа через «Електронний
кабінет» такі поля заповнюються автоматично.
Нагадаємо, робота у приватній частині електронного кабінету здійснюється з
використанням кв
Джерело: guru.ua Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя