Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за
посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/487793.html
повідомила.
Питання
управління персоналом/реформи державного управління обговорювалися під час
онлайн зустрічі представників Департаменту кадрового забезпечення та розвитку
персоналу ДПС з міжнародними ключовими експертами проєкту EU4PFM. Участь у
заході, що відбувся у рамках Програми підтримки державного управління фінансами
для України – EU4PFM, також взяли представники Міністерства фінансів України,
Рахункової палати України та Державної митної служби України.
Під час
заходу обговорювалися основні зміни у сфері управління персоналом та
організаційні зміни, які відбулися у ІІ кварталі 2021 року, у тому числі за
підтримки проєкту EU4PFM. Учасники поділились досягненнями у сфері управління
персоналом, досягненнями HR-стратегій та планами на майбутнє.
Так,
директор Департаменту кадрового забезпечення та розвитку персоналу ДПС Лариса
Ящук представила результати роботи щодо виконання Плану заходів щодо реалізації
Програми управління людськими ресурсами Державної податкової служби України за
ІІ квартал 2021 року. Зокрема, мова йшла про початок роботи з впровадження Інформаційної
системи управління людськими ресурсами (HRMIS) в ДПС, затвердження процедури
внутрішнього навчання державних службовців ДПС, аналізом впровадження Програми
адаптації новопризначених працівників, розробкою моделі компетенцій тощо.
Представники
ДПС також презентували Програму розвитку системи внутрішніх комунікацій ДПС та
План заходів щодо її реалізації, які стали предметом активного обговорення
серед учасників.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує.
За
організацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбулась ZOOM-нарада
з платниками, які використовують єдиний рахунок для сплати податків і зборів.
Тема наради
«Порядок заповнення поля «Призначення платежу» розрахункових документів
на переказ податків, зборів платниками податків з використанням єдиного
рахунку, відповідно до вимог Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу»
розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів,
платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, а також на єдиний
рахунок», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №
666 (із змінами) (далі – Порядок № 666)».
Від
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) присутні
в.о. заступника начальника ГУ ДПС Леонов Валерій, начальник управління
електронних сервісів ГУ ДПС Свірська Алла та фахівці ГУ ДПС.
В. о.
заступника начальника ГУ ДПС акцентував увагу на важливості теми, пов’язаної зі
сплатою податків і зборів на єдиний рахунок, особливо – що стосується
заповнення поля «Призначення платежу» розрахункових документів.
Свірська
Алла зазначила, що починаючи з 01.01.2021 року ДПС України впроваджено
функціонування єдиного рахунка для сплати грошових зобов’язань та/або
податкового боргу з податків і зборів, передбачених Податковим кодексом
України, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Кабінет Міністрів України постановою від 29 квітня 2020 року № 321 на
виконання норм статті 351 Податкового
кодексу України затвердив Порядок функціонування єдиного рахунку, який
визначає:
-
механізм зарахування платниками коштів на єдиний рахунок;
-
механізм перерахування коштів з єдиного рахунка та/або на небюджетні рахунки
органів ДПС, відкриті в Казначействі для зарахування єдиного внеску;
-
повернення (врахування) помилково та/або надміру зарахованих коштів;
-
інформаційну взаємодію між ДПС та Казначейством про рух коштів на єдиному
рахунку.
У зв’язку з
тим, що при сплаті податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне страхування з використанням єдиного рахунку, трапляються випадки
заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документів з
порушенням вимог Порядку № 666 і вказаний факт не дає змогу зараховувати
вчасно та в повному обсязі кошти на бюджетні/небюджетні рахунки, на заході
детально розглянуті питання, пов’язані із заповненням поля
«Призначення платежу» розрахункових документів на переказ податків, зборів
платниками податків з використанням єдиного рахунку.
Під час
спілкування платники отримали повну інформацію щодо функціонування єдиного
рахунка для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків і
зборів.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) інформує. Начальником управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
Манушак Осиповою 30 липня 2021 року в інформаційному агентстві «МОСТ-ДНЕПР»
проведено пресконференцію за темою «Основні акценти одноразового (спеціального)
добровільного декларування активів фізичних осіб».
Президентом
України 16 липня 2021 року підписано два важливих закони України. Це закони від
15 червня 2021 № 1539-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та
інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення
податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального)
добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового
збору до бюджету» (Закон № 1539) та № 1542-ІХ «Про внесення змін до
Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу
України та Кримінального процесуального кодексу України у зв’язку із внесенням
змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та
підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження добровільного
декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору
до бюджету» (Закон
№ 1542).
Закони №
1539 та № 1542 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 20.07.2021
№ 134 і вони набули чинності 21.07.2021, крім деяких положень Закону № 1539,
які наберуть чинності з 01.01.2022.
Так, Законом № 1539 внесено зміни, зокрема до розділу ХХ «Перехідні положення»
Податкового кодексу України (Кодекс).
Цей розділ Кодексу доповнено новим підрозділом 9 прим. 4, яким
запроваджуються особливості застосування одноразового (спеціального)
добровільного декларування активів фізичних осіб.
Що
ж таке одноразове (спеціальне) добровільне декларування?
За Кодексом – це особливий порядок добровільного декларування фізичною
особою – декларантом належних їй активів, розміщених на території України
та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті)
такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування
(отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не
в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань
оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана
Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення
податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено
на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали
місце до
01 січня 2021 року.
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться з 01 вересня 2021
року до 01 вересня 2022 року – це період одноразового
(спеціального) добровільного декларування. Таке декларування передбачає сплату
збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування у порядку,
строки і розмірах, встановлених Кодексом.
Збір
з одноразового (спеціального) добровільного декларування – це одноразовий обов’язковий
платіж, розмір якого самостійно розраховується декларантом з вартості належних
йому активів з урахуванням ставок такого збору, визначених підрозділом 9 прим.
4 розділу ХХ Кодексу, та відображається ним в одноразовій (спеціальній)
добровільній декларації.
Подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації не є окремим
спеціальним порядком офіційного визнання або підтвердження державою фактів
виникнення, переходу або припинення прав на активи, щодо яких подається така
одноразова (спеціальна) добровільна декларація.
Скористатися
одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть декларанти –
фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні
особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання
(набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів,
за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно
до Кодексу є чи були платниками податків.
Декларантами не
можуть бути особи,
які станом на дату початку періоду одноразового (спеціального) добровільного
декларування є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами.
Декларантами
також не можуть бути особи, які за будь-який рік, починаючи з 01 січня 2005 року, подавали або мають
подавати декларації відповідно до законів, що визначають чи визначали правові
та організаційні засади у сфері запобігання корупції (крім тих, які
претендували або претендують на зайняття посад, перебування на яких вимагає чи
вимагало від особи подання відповідної декларації, та не були призначені або
обрані на відповідні посади).
Декларантами не
можуть бути особи,
стосовно яких з боку України застосовані спеціальні економічні та інші
обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції».
Особи, які мають право скористатися правом на одноразове (спеціальне)
добровільне декларування та не скористалися таким правом, вважаються такими, що
повідомили контролюючий орган про відсутність у власності станом на дату
завершення періоду проведення одноразового (спеціального) добровільного
декларування активів фізичної особи, одержаних (набутих)
за рахунок доходів, з яких не сплачено або сплачено не в повному обсязі податки
і збори відповідно до податкового законодавства на момент нарахування
(отримання) таких доходів та/або склад та обсяг таких активів перебуває в
межах, визначених Кодексом.
Об’єктами
одноразового (спеціального)
добровільного декларування (об’єкти декларування) можуть бути активи фізичної особи,
що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної
часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться
(зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України
та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної)
добровільної декларації, у тому числі, але не виключно:
а)
валютні цінності (банківські
метали, крім тих, що не розміщені на рахунках, національна валюта (гривня) та
іноземна валюта, крім коштів у готівковій формі, та права грошової вимоги (у
тому числі депозит (вклад), кошти, позичені третім особам за договором позики),
оформлені у письмовій формі з юридичною особою або нотаріально посвідчені у
разі виникнення права вимоги декларанта до іншої фізичної особи;
б)
нерухоме майно (земельні
ділянки, об’єкти житлової і нежитлової нерухомості).
в)
рухоме майно, у
тому числі:
► транспортні засоби та інші самохідні машини і механізми;
► інше цінне рухоме майно (предмети мистецтва та антикваріату, дорогоцінні
метали, дорогоцінне каміння, ювелірні вироби тощо);
г)
частки (паї) у майні юридичних осіб або в утвореннях без статусу юридичної особи,
інші корпоративні права, майнові права на об’єкти інтелектуальної власності;
ґ)
цінні папери та/або
фінансові інструменти, визначені законом;
д)
права на отримання дивідендів, процентів чи іншої аналогічної майнової вигоди, не
пов’язані із правом власності на цінні папери, частки (паї) у майні юридичних
осіб та/або в утвореннях без статусу юридичної особи;
е)
інші активи фізичної особи, у тому числі майно, банківські метали, що не розміщені на рахунках,
пам’ятні банкноти та монети, майнові права, що належать декларанту або з яких
декларант отримує чи має право отримувати доходи на підставі договору про
управління майном чи іншого аналогічного правочину та не сплачує власнику
такого майна частину належного власнику доходу.
Об’єктами
декларування не можуть бути, зокрема:
а) активи фізичної особи, одержані (набуті) декларантом внаслідок вчинення
діяння, що містить ознаки кримінального правопорушення, крім кримінальних
правопорушень або інших порушень законодавства, пов’язаних із:
► ухиленням від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів);
► ухиленням від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування та страхових внесків на загальнообов’язкове державне
пенсійне страхування;
► порушеннями у сфері валютного законодавства;
► порушеннями у сфері захисту економічної конкуренції в частині порушення,
передбаченого пунктом 12 статті 50 Закону України «Про захист економічної
конкуренції»;
б) активи фізичної особи, які належать декларанту, стосовно якого розпочато
досудове розслідування або судове провадження щодо таких активів за ознаками
кримінальних правопорушень;
г) кошти в національній та іноземній валютах, які на дату подання
одноразової (спеціальної) добровільної декларації перебувають у готівковій
формі;
ґ) активи декларанта, які обліковуються (знаходяться) на рахунках
фінансових установ та/або розташовані (зареєстровані) на території країни,
визнаної державою-агресором згідно із законом, чи мають джерела походження з
такої країни.
Одноразова
(спеціальна) добровільна декларація – це декларація, в якій відображається,
зокрема така інформація:
► відомості про декларанта, достатні для його ідентифікації (це прізвище,
ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або у
визначених Кодексом випадках – серія (за наявності) та номер паспорта
громадянина України);
► відомості про об’єкти декларування, в обсязі, достатньому для
ідентифікації кожного з них;
► самостійно визначена декларантом у національній валюті база для
нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.
► ставка та сума збору з одноразового (спеціального) добровільного
декларування;
До одноразової (спеціальної) добровільної декларації декларант зобов’язаний
додати копії документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування.
В одноразовій (спеціальній) добровільній декларації не зазначається
інформація про джерела одержання (набуття) декларантом об’єктів декларування.
Контролюючому органу забороняється вимагати додаткові документи, крім
передбачених підрозділом 9 прим. 4 розділу ХХ Кодексу.
Інформація, що міститься в одноразовій (спеціальній) добровільній
декларації, є
податковою інформацією.
Із
задекларованих активів фізичній особі необхідно буде сплатити збір:
► 9 відсотків щодо валютних цінностей на
рахунках в іноземних фінансових установах, а також з інших активів, що знаходяться за
кордоном;
Як
альтернативу платник податків може обрати ставку 11,5 відсотка із сплатою
податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно.
► 5 відсотків щодо валютних цінностей на рахунках у банках
в Україні, а також інших активів, що знаходяться (зареєстровані) в
Україні;
Як
альтернативу платник податків може обрати ставку 6 відсотків із
сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно.
► 2,5 відсотки щодо
номінальної вартості державних облігацій України, придбаних декларантом у
період з 01 вересня 2021 року до 31 серпня 2022 року.
Як альтернативу платник податків може обрати ставку 3 відсотки із
сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно.
Базою для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного
декларування є грошова вартість відповідного об’єкта декларування або
номінальна вартість грошової вимоги, у тому числі за позиками, наданими третім
особам.
Одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається
безпосередньо декларантом до центрального органу
виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронній формі.
У період проведення одноразового (спеціального) добровільного
декларування декларант
має право уточнити інформацію, зазначену у попередньо поданій
одноразовій (спеціальній) добровільній декларації, виключно шляхом подання
нової одноразової (спеціальної) добровільної декларації у порядку, визначеному
Кодексом.
Для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант
має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі
та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом
використання в банках України до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
Сума збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування,
визначена в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації, вважається
узгодженою.
Сплата
збору з
одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30
календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної)
добровільної декларації.
У разі вибору декларантом ставки збору, що передбачає сплату такого платежу
трьома рівними частинами, сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного
декларування здійснюється декларантом таким чином: перший платіж –
протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової
(спеціальної) добровільної декларації; другий платіж – до 01 листопада 2023 року; третій платіж – до 01
листопада 2024 року.
Декларант, який сплатив у повному обсязі суму збору з одноразового
(спеціального) добровільного декларування звільняється від відповідальності за
порушення податкового і валютного законодавства.
Законами № 1539 і № 1542 у частині відповідальності декларанта внесено
відповідні зміни до Податкового кодексу України, Кодексу України про
адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України та Кримінального
процесуального кодексу України.
Отже, фізичним особам надано час легалізувати свої доходи шляхом виконання
норм Закону № 1539.
ДПС є одним
з лідерів у напрямку розвитку онлайн-сервісів. Впровадження інноваційних
ІТ-технологій дає змогу зберегти дорогоцінний час для бізнесу та здійснювати
спілкування з податковою службою комфортно.
В
інформаційному агентстві «Мост-Днепр» 29.07.2021 відбулась пресконференція
начальника управління електронних сервісів Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області (ГУ ДПС) Свірської Алли на тему «Використання
IT-сервісів ДПС України».
На
пресконференції Свірська Алла повідомила про електронні сервіси, які
запроваджені ДПС України і які забезпечують спілкування з податковими органами
дистанційно, без особистих візитів до контролюючих органів.
«Побудова
е-ДПС є важливою складовою розбудови цифрової держави загалом. Саме тому в
податковій підтримують важливі державні проекти цифрової траснформації, які
дозволяють цифровізувати Україну у всіх сферах та на всіх рівнях – від
загальнонаціонального до місцевого. У 2020 році ДПС України реалізовано понад
10 успішних проектів», – зауважила начальник управління електронних сервісів ГУ
ДПС.
Свірська
Алла проінформувала про можливості таких сервісів: Е-малятко, де
можна зареєструвати народження дитини та отримати свідоцтво про її народження,
а також замовити до 9 інших державних послуг, потрібних для новонародженої
дитини, послуга ІД-1, яка
дозволяє отримати паспорт громадянина України з безконтактним електронним
носієм вперше особі у віці з 14 до 18 років з одночасною реєстрацією у
Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, цифровий номер
платника податків («єРНОКПП», який є цифровим аналогом
паперового документа, що підтверджує реєстрацію фізичної особи в Державному
реєстрі фізичних осіб – платників податків (картки платника податків), сервіс «InfoTAX», за
допомогою якого платники через месенджери Телеграм-канал або Viber мають
можливість отримати всі свої дані, які обліковуються в органах ДПС та «Е-повернення», який
спрощує процедуру повернення
помилково та/або надміру сплачених платежів.
Крім того, начальник управління електронних сервісів ГУ
ДПС звернула увагу на нові проєкти, які запроваджуються у 2021 – 2023 роках.
Свірська
Алла також ознайомила з інформацією щодо відкритих даних ДПС – важливим
компонентом цифрової трансформації, який є підвищенням прозорості та
підзвітності органів влади.
Особливу
увагу податківець приділила інтеграції з порталом «Дія» – порталом, який дійсно
забезпечує прозорість, простоту та зручність надання державних послуг
громадянам та бізнесу онлайн. Вона повідомила про нові електронні послуги в
розділі «Мої податки» на порталі «Дія» та у мобільному застосунку «Дія».
Більш
детально начальник управління електронних сервісів ГУ ДПС зупинилась на самому
потужному та популярному сервісі ДПС – Електронному кабінеті.
«ДПС
постійно удосконалює цифрову інфраструктуру з метою створення комфортних умов
для ведення бізнесу.
Податкова
служба завжди демонструє свою готовність до впровадження новітніх розробок та
електронних сервісів для платників. Наша мета – ДПС без паперу, із 100
відсотками послуг онлайн. Адже інноваційні технології дають змогу населенню та
представникам бізнесу зберегти дорогоцінний час та спілкуватись з податковою
службою максимально комфортно», – підсумувала Свірська Алла.
Платники податків сплатили до бюджетів усіх рівнів 1698,7 млн.грн. податків і зборів
Начальник Нікопольського відділу камеральних перевірок Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області Володимир Джавун відмітив, що за підсумками 7 місяців 2021
року спрямовано до державного та місцевого бюджетів 1698,7 млн. грн., що на 276,3 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту
збору платежів до відповідного періоду минулого року склав 119,4 відсотка.
Володимир Джавун висловлює
вдячність платникам податків за сумлінну та своєчасну сплату податків,
розуміння важливості наповнення бюджетів, від чого залежить
соціально-економічний розвиток країни та регіону.
Місцеві бюджети Нікопольського району отримали 174,8 мільйона гривень
плати за землю
За
січень-липень 2021 року до місцевих бюджетів регіону надійшло 174,8 мільйона
гривень земельного податку та орендної плати за землю. У
порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 22,8
млн. грн. або на 15 відсотка. Як повідомила
начальник Нікопольського відділу податків і зборів з юридичних осіб та проведення
камеральних перевірок Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області Ольга Карнаух, власники земельних ділянок і землекористувачі – юридичні
особи спрямували до скарбниць 161,9 мільйона гривень плати за землю, фізичні
особи – 12,9 мільйона гривень.
На
розвиток місцевих громад Нікопольського регіону надійшло 1075,7 мільйонів гривень податків й зборів
Доходи місцевих бюджетів за січень - липень 2021 року склали майже 1075,7 млн грн, що на 157,6 млн грн більше
аналогічного періоду 2020 року. Про це повідомив начальник Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення
камеральних перевірок Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області Володимир Малиновський.
Більше половини надходжень у місцеві скарбниці Нікопольського регіону
забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала близько 724,6
млн грн, що перевищує минулорічні показники на 107,1 млн грн.
Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та
землекористувачі сплатили протягом 2021 року 174,8 млн грн, що майже на 22,8
млн грн більше аналогічного періоду минулого року.
Замикають трійку лідерів спрощенці, які сплатили 90,5 млн грн., що на
5,2 млн грн перевищує минулорічні показники.
«Завдяки повній та своєчасній сплаті податків,
рівномірного поповнення бюджету та злагодженій взаємодії
податківців з платниками податків вдається досягти позитивної динаміки
надходжень до бюджету» зазначив Володимир Малиновський.
Надходження
податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної
ділянки по Нікопольському регіону зросли
майже на 4,9 млн гривень
Станом на 01.08.2021р. власники
нерухомості Нікопольського регіону сплатили майже на 4,9 млн грн більше податку
на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ніж за аналогічний період
минулого року. Надходження податку в поточному році склали 21,3 млн гривень.
Про це повідомив начальник Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення
камеральних перевірок Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області Володимир Малиновський.
Нагадаємо, податок сплачують фізичні та
юридичні особи, які є власниками житлової та нежитлової нерухомості. Юридичні
особи самостійно визначають суму податку до сплати у декларації та сплачують
податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за
звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Фізичним особам податок нараховують до 1
липня органи податкової служби, вручаючи їм податкові
повідомлення-рішення. Громадяни в поточному році сплачють податок за об`єкти,
що були у володінні в 2020 році, строк сплати – впродовж 60 днів з дня вручення
податкового повідомлення – рішення.
Сплачувати податок зобов’язані не всі фізичні
особи, а лише ті, які володіють квартирою, квартирами, житлова площа яких
перевищує 60 кв.м і будинку площею більше 120 кв.м. У випадку наявності
об’єктів нерухомого майна різних типів податок сплачується за площу, що
перевищує 180 кв.м., тобто податок нараховується лише на «зайві» квадратні
метри.
Крім того, розрахована сума податку на нерухоме
майно, збільшується на 25 тис. грн за кожен об’єкт нежитлової нерухомості,
загальна площа яких перевищує 300 кв. м для квартири або 500 кв. м для будинку.
Засідання «круглого
столу» в ДПІ у м. Покрові
Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області
За
організацією відділу комунікацій з громадськістю управління інформаційної
взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольської, Марганецької,
Томаківської державних податкових інспекцій та ДПІ у м. Покрові) днями в приміщенні ЦОП ДПІ у м. Покрові
Головного управління ДПС у Дніпропетровській відбулося засідання
«круглого столу», в ході якого заступник начальника ДПІ у м. Покрові ДПІ
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Валентина
ПІХТІНА спілкувалась з представниками бізнес-спільноти.
Предметом обговорення стали зміни податкового законодавства, що вже почали
діяти. Особлива увага була приділена обговоренню Закону України "Про
внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації
доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження
добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати
одноразового збору до бюджету".
Валентина ПІХТІНА зазначила, що відповідно до закону, в період з 1 вересня 2021 до 1 вересня
2022 року проводиться одноразове (спеціальне) добровільне декларування активів
фізичних осіб. Декларування є добровільним. Тому громадянин, який не матиме
бажання скористатися цією можливістю, не відчує на собі додаткового тиску або
негативних наслідків. Основною метою цього акту є продовження політики держави
в сфері детінізації всіх сфер суспільного життя. Фактично, закон створює чергові
прозорі умови для сплати податків громадянами і підвищує рівень їх податкової
культури.
Також, під час зустрічі обговорювалися питання щодо застосування
реєстраторів розрахункових операцій, роботи антикорупційного сервісу ДПС
«Пульс».
Під час засідання платники податків отримали відповіді на запитання та
друковану продукцію зазначеної тематики.
Гаряча лінія «Новації та актуальні питання щодо
одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб»
За організацією відділу
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС у
Дніпропетровській області в Марганецькій ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області
відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Новації та
актуальні питання щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування
активів фізичних осіб».
На питання платників відповідала заступник
начальника Марганецької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Тетяна Семеновська.
Пропонуємо
Вашій увазі відповіді на деякі запитання, що надійшли від платників податків:
Питання: Що таке одноразове (спеціальне) добровільне декларування?
Відповідь:
Одноразове (спеціальне) добровільне декларування - це особливий порядок добровільного
декларування фізичною особою (визначеною відповідно до п.З підрозділу 94 )
належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо
такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за
рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню
в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і
збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або
міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою
України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного
законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи,
протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року.
Одноразове (спеціальне) добровільне
декларування проводиться з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022
року та передбачає сплату збору з одноразового (спеціального)
добровільного декларування.
Подання одноразової (спеціальної)
добровільної декларації не є окремим спеціальним порядком офіційного визнання
або підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на
активи, щодо яких подається така одноразова (спеціальна) добровільна
декларації.
Питання: Що є об’єктами
одноразового (спеціального) добровільного декларування?
Відповідь: Об’єктами одноразового (спеціального)
добровільного декларування – це активи фізичної особи, що належать декларанту
на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві
спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу,
є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату
подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, у тому числі, але не
виключно:
а) валютні цінності (банківські метали, крім тих,
що не розміщені на рахунках, національна валюта (гривня) та іноземна валюта,
крім коштів у готівковій формі, та права грошової вимоги (у тому числі депозит
(вклад), кошти, позичені третім особам за договором позики), оформлені у
письмовій формі з юридичною особою або нотаріально посвідчені у разі виникнення
права вимоги декларанта до іншої фізичної особи;
б) нерухоме майно (земельні ділянки, об’єкти
житлової і нежитлової нерухомості).
Для цілей цього підрозділу до нерухомого майна
належать також об’єкти незавершеного будівництва, які:
guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
03.08.2021 17:20