Сервіс «Пульс» для платників – інструмент
двостороннього зв’язку
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що сервіс від ДПС України «Пульс» приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДПС та її територіальних органів (далі – Інформація).
У період карантину Заявники можуть надати Інформацію за номером телефону Контакт-центру ДПС 0 800-501-007, з 09.00 – до 18.00 (крім, вихідних і святкових днів) обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», та з 18.00 – до 09.00 (також у вихідні і святкові дні) скориставшись послугою «Залиште запитання – ми Вам зателефонуємо» і на електронну пошту idd@tax.gov.ua.
Де знайти інформацію
про суб’єктів господарювання, у яких є податковий борг?
На офіційному вебпорталі ДПС
(https://tax.gov.ua) оприлюднюється інформація про суб’єктів господарювання,
які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням:
Головна/ДОВІДНИКИ, РЕЄСТРИ, ПЕРЕЛІКИ/ ПЕРЕЛІКИ/Інформація про суб’єктів
господарювання, які мають податковий борг.
На офіційному вебпорталі ДПС працює
електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено
на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/businesspartner).
Для перевірки надійності ділового партнера, зокрема, щодо сумлінності у сплаті
податків, достатньо ввести відому інформацію в одне з полів або в обидва поля і
система повідомить інформацію щодо відсутності або наявності боргу у платника
податків.
Меню «Стан розрахунків з бюджетом»
приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає платнику
податків з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у
будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, доступ до
своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) повідомляє, що згідно з п. 9 розд. II Порядку опломбування
реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства
фінансів України від 14.06.2016 № 547 розпломбування реєстраторів розрахункових
операцій (далі-РРО) та вилучення довідки про опломбування здійснюються центрами
сервісного обслуговування, з яким суб’єктом господарювання укладено договір про
технічне обслуговування та ремонт РРО, у таких випадках:
- необхідність доступу до внутрішніх вузлів РРО для проведення ремонту, якщо це передбачено експлуатаційними документами виробника;
- за рішенням контролюючого органу;
- перед скасуванням реєстрації РРО (крім випадків виявлення невідповідності конструкції та/або програмного забезпечення РРО документації виробника);
- порушення цілісності пломб та/або засобів контролю, закінчення строку використання засобів контролю;
- припинення дії договору про технічне обслуговування та ремонт РРО;
- перехід на технічне обслуговування до іншого центру сервісного обслуговування.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) повідомляє - скасування реєстрації програмного реєстратора
розрахункових операцій здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмних
реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F
1316602) з позначкою «Скасування реєстрації», яка подається за основним місцем
обліку суб’єкта господарювання як платника податків засобами Електронного
кабінету чи засобами телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про
виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за
формою № 2-ПРРО (ідентифікатор форми J1316701) з позначками «несправність» або
«крадіжка пристрою чи компрометація ключа» шляхом виключення його з реєстру
програмних реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера,
який не підлягає використанню надалі.
В окремих випадках
реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) роз’яснює - суб’єкти господарювання мають право не
застосовувати реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки,
зокрема, при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших
видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати, якщо питома вага такої
продукції становить понад 50 відс. загального товарообігу за відсутності
продажу алкогольних напоїв, підакцизних непродовольчих товарів та технічно
складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських
засобів, виробів медичного призначення.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) інформує, що Мінфін наказом від 29.03.2021 р.
№184 (зареєстрований в Мін'юсті 08.06.2021 р. за №764/36386) вніс зміни
до:
1. Вимог щодо створення контрольної стрічки в
електронній формі у РРО, ПРРО та модемів для передачі даних
Зокрема, надано
нове визначення контрольної стрічки ПРРО. Це електронні копії
розрахункових документів, а також електронні копії фіскальних звітних чеків,
які сформовані послідовно із додаванням у кожен наступний розрахунковий
документ або фіскальний звітний чек хешу попереднього розрахункового документа
або фіскального звітного чека та зберігаються в електронній формі ПРРО під час
його роботи на період відсутності зв'язку між ПРРО та фіскальним сервером
контролюючого органу (в режимі офлайн) до моменту передачі розрахункових
документів або фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого
органу.
Також уточнено
вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі в РРО з КСЕФ та
ПРРО. Так, ПРРО
має забезпечувати:
· створення та зберігання контрольної стрічки на ПРРО у разі здійснення розрахункових операцій у режимі офлайн до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу. Така передача завершується отриманням від фіскального сервера контролюючого органу підтвердження про доставку таких документів.
· передачу до фіскального сервера контролюючого органу електронних копій розрахункових документів, електронних копій фіскальних звітних чеків та повідомлень, передбачених Порядком №547, що необхідні для обліку роботи ПРРО фіскальним сервером контролюючого органу.
2. Порядку передачі електронних копій
розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО, ПРРО дротовими або
бездротовими каналами зв'язку до органів ДПСУ
Тепер він матиме
назву Порядок передачі інформації від реєстраторів розрахункових операцій,
програмних реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими
каналами зв'язку до органів Державної податкової служби України.
Цим Порядком
встановлюється механізм передачі електронних копій розрахункових документів,
фіскальних звітних чеків РРО/ПРРО, фіскальних звітів ПРРО і повідомлень, що
передбачені Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування ПРРО,
затвердженим наказом №547, що необхідні для обліку роботи ПРРО фіскальним
сервером контролюючого органу, дротовими або бездротовими каналами зв'язку до
органів ДПС для суб'єктів господарювання, що використовують РРО/ПРРО.
Суб'єкти
господарювання, які використовують ПРРО, повинні передавати до органів ДПС по
дротових або бездротових каналах зв'язку інформацію у формі електронних копій
розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних
звітних чеків та іншу інформацію, необхідну для обліку роботи ПРРО фіскальним
сервером контролюючого органу, яка створюється засобами таких ПРРО.
Уточнено також
норми щодо роботи фіскального серверу контролюючого органу. Так, через
фіскальний сервер забезпечується реалізація фіскальної функції та здійснюється,
зокрема, перевірка та збереження даних сертифікатів кваліфікованих або
удосконалених електронних підписів та/або печаток (далі - електронні підписи
та/або печатки), що використовуються такими ПРРО.
Фіскальний сервер
також повинен забезпечувати можливість суб'єктам господарювання, які
використовують ПРРО, в автоматичному режимі отримувати дані про електронні
розрахункові документи від фіскального сервера контролюючого органу, необхідні
для формування засобами ПРРО та передачі до фіскального сервера фіскальних
звітів та електронних фіскальних звітних чеків за відповідний період.
Коли набудуть чинності ці зміни?
Наказ набрав
чинності з дня його офіційного опублікування, яке відбулося 22.06.2021 р. в
«Офіційному віснику України» №47.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) нагадує, платникам податків про норми наказу Міністерства
фінансів України від 31.12.2020 № 847 «Про внесення змін до наказу Міністерства
фінансів України від 24 липня 2015 року №666», яким затверджено Порядок
заповнення реквізиту платіжного доручення «Призначення платежу» податків, при
заповненні розрахункових документів для сплати податків, зборів, платежів,
мають керуватися зазначеним Порядком. Дія Порядку поширюється і на платників,
які використовують єдиний рахунок для сплати всіх податків і зборів. При
формуванні розрахункового документу платник зобов’язаний заповнити усі наявні
поля. Звертаємо увагу, що при заповненні поля «Призначення
платежу», кожну інформацію необхідно розділяти між собою
знаком «;».
При цьому платники, які сплачують кошти на єдиний рахунок, у реквізиті
«Призначення платежу» мають право не вказувати напрям використання коштів. Слід
пам’ятати, що суми податків, сплачені на єдиний рахунок, списуються з
урахуванням черговості сплати, визначеної п. 351.6 ст. 351, п. 89.7 ст. 89 та п. 131.2 ст. 131 Податкового
кодексу України.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) нагадує, що повідомлення
про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи,
організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім
повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського
товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних
органів Державної податкової служби (далі – ДПС) за місцем обліку їх як
платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
за формою згідно з додатком до Порядку повідомлення Державній податковій службі
та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413
із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 413) до початку роботи працівника
за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
- засобами
електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису
відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного
документообігу та електронних довірчих послуг;
- на паперових
носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових
носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Інформація, що
міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до
реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону
України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.
Повідомленням про
прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства,
керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами
ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та
громадських формувань.
Норми встановлені
Порядком № 413.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону)
нагадує, що податкова звітність, складена з порушенням норм ст. 48
Податкового кодексу України (далі – ПКУ), не вважається податковою декларацією,
крім випадків, встановлених п. 46.4 ст. 46 ПКУ.
За порушення
законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням
якого покладено на контролюючі органи, застосовуються фінансова,
адміністративна та кримінальна відповідальність.
Якщо у майбутніх
податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ)
платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним
податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до
такої податкової декларації та сплатити суму недоплати та штраф у розмірі 3
відс. від такої суми до подання уточнюючого розрахунку.
Невиконання
платником податків вимог щодо умов самостійного внесення змін до податкової
звітності в частині самостійного нарахування та сплати штрафу, передбаченого п.
50.1 ст. 50 ПКУ, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5 відс. від суми
самостійно нарахованого заниження податкового зобов’язання (недоплати).
При самостійному
донарахуванні суми податкових зобов’язань інші штрафи, передбачені главою 11
ПКУ, не застосовуються.
У разі якщо
контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання, контроль
за сплатою якого покладено на контролюючі органи, зменшення суми бюджетного
відшкодування та/або від’ємного значення суми ПДВ платника податків на
підставах, визначених пп. 54.3.1, 54.3.2 (крім випадків зменшення суми податку
на доходи фізичних осіб, задекларованої до повернення з бюджету у зв’язку із
використанням права на податкову знижку), 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, то до
платника застосовуються штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмірах,
визначених ст. 123 ПКУ.
Притягнення до
фінансової відповідальності платників податків за порушення законів з питань
оподаткування, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на
контролюючі органи, не звільняє їх посадових осіб за наявності відповідних
підстав від притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) звертає увагу, що усі платники податків зобов’язані повідомляти
контролюючі органи за основним місцем обліку про всі об’єкти оподаткування і
об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, через форму 20-ОПП. Такі норми передбачені
пунктом 63.3 статті 63 Податкового кодексу України та розділом VIII Порядку
обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів
України від 09.12.2011 №1588.
Подаючи
повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням
або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП, до електронних баз
податкової вноситься інформація про наявність основних засобів на підприємстві
(офісних, складських та інших приміщень, обладнання, транспорту, земельних ділянок
тощо).
У повідомленні
надається інформація про всі об’єкти оподаткування, що є власними, орендованими
або переданими в оренду. Інформаційні дані форми №20-ОПП використовуються
платниками податків та контролюючими органами під час реєстрації акцизних складів
та реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових
операцій.
Як це зробити?
Інформацію щодо
зареєстрованих об’єктів оподаткування можна переглянути в приватній частині
сервісу Державної податкової служби України «Електронний кабінет» за
посиланням https://cabinet.tax.gov.ua «Електронний
кабінет платника податків – Облікові дані платника – Відомості про об’єкти
оподаткування».
Якщо за
результатами інвентаризації інформації, що міститься в облікових даних платника
податків про об’єкти оподаткування, встановлено, що необхідне оновлення
інформації (наприклад, форму №20-ОПП ви подавали, але дуже давно,
і місцезнаходження об’єкта оподаткування не містить відомостей про адміністративну
одиницю відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування), платнику
податків до контролюючого органу за основним місцем обліку необхідно подати
повідомлення за ф. №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування.
При відсутності
будь-якої інформації в облікових даних платника податків про об’єкти
оподаткування необхідно подати повідомлення за ф. №20-ОПП з інформацією
про всі наявні об’єкт оподаткування.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) повідомляє. Наказами
Міністерства фінансів України від 18.06.2020 № 306 «Про внесення змін до наказу
Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» та від 18.06.2021 №
329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових
документів/електронних розрахункових документів» було внесено зміни до
Положення про форму і зміст розрахункових документів.
Зазначені зміни
стосуються реквізитів фіскальних касових чеків на товари (послуги), що
створюються та друкуються реєстраторами розрахункових операцій та програмними
реєстраторами розрахункових операцій.
Отже, до 01.08.2021 реєстратори
розрахункових операцій (РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення яких
перебували у Державному реєстрі РРО до набуття чинності Наказу № 306, проте не
перебували на обліку у органах ДПС, обов’язково мають бути доопрацьовані їх
виробниками (постачальниками) для можливості виконання вимог щодо форми і
змісту розрахункових документів/електронних розрахункових документів, які
формують РРО.
РРО мають бути
доопрацьовані для можливості відображення у касових чеках:
- найменування
суб’єкта господарювання;
- заокруглення суми
до сплати;
- зазначення валюти
операції;
- найменування
платіжної системи.
В зв’язку з
прийняттям Наказу № 329 до 01 жовтня 2021 року РРО мають бути доопрацьовані
для можливості відображення у касових чеках:
- значення
штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) інформує, що скасування кваліфікованого сертифіката ключа є
достроковим припиненням його чинності. Скасовані сертифікати ключів поновленню
не підлягають.
Часом скасування
кваліфікованого сертифіката вважається час зміни його статусу в реєстрі
сертифікатів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі
– КН ЕДП ІДД ДПС).
Клієнт (користувач)
зобов’язаний невідкладно звернутися до КН ЕДП ІДД ДПС за скасуванням
кваліфікованого сертифіката у разі:
- компрометації
особистого ключа користувача (факт або обґрунтована підозра того, що особистий
ключ став відомий іншим особам, втрата можливості подальшого використання
особистого ключа із будь-яких обставин, зокрема, втрата або пошкодження носія
ключової інформації тощо);
- зміни відомостей,
зазначених у кваліфікованому сертифікаті;
- виявлення помилок
у реквізитах кваліфікованого сертифіката тощо.
При цьому платником
подаються необхідні документи на отримання електронних довірчих послуг щодо формування
нових кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського
регіону) інформує.
Відповідно до п.п.
«в» п. 176.1 ст. 176 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №
2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податків зобов’язані
подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи за встановленою
формою.
На вимогу
контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством,
платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з
виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і
сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність
відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.
При цьому особи,
які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на
вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу,
суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку (п.п.
«в» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).
Враховуючи те, що
затвердженої форми довідки про доходи, яку повинні надавати податкові агенти на
вимогу платника податків, нормами чинного законодавства не передбачено, то
довідка надається у довільній формі, в якій, крім загальної інформації про
фізичну особу (П. І. Б, реєстраційний номер облікової картки, період роботи),
зазначається обов’язково наступна інформація:
сума нарахованого
оподатковуваного доходу (помісячно та загальною сумою);
розмір та сума
податкової соціальної пільги;
сума нарахованого
та утриманого податку на доходи фізичних осіб.
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
12.07.2021 16:49