Запровадження цивілізованого ринку землі – це детінізація операцій та
суспільних відносин у цій сфері, – наголосив в.о. Голови ДПС Євген
Олейніков під час пресконференції, приуроченої до старту ринку землі.
За його словами, в Україні ринок землі існував і раніше, але неофіційно.
Операції з продажу/купівлі землі, здачі в оренду чи заставу здійснювались в
«тіні», податки не сплачувались. Суспільство не отримувало своєї справедливої
частки від використання його власності, яка складала щороку мільярди гривень.
Для держави є неприпустимим існування «тіньового сектору» у будь-якій сфері
економіки, тому прийняття законодавчих рішень, які сприяють детінізація операцій
на ринку землі – це важливий, виважений та необхідний крок.
«У зв’язку зі стартом ринку землі ДПС через свою систему центрів
обслуговування платників та за допомогою всіх наявних ресурсів готова
забезпечити якісне консультування кожного громадянина, в якого виникатимуть
питання щодо оподаткування операцій з землею», – запевнив Євген Олейніков.
Він також зазначив, що разом з функцією обслуговування платників податків
ДПС має ще й контрольну – для тих, хто не бажає вносити свою справедливу частку
суспільству на спільні потреби.
Тому взаємодія ДПС, Мінагрополітики, Держгеокадастра та правоохоронних
органів здобуває нової якості, яка стане підґрунтям для того, щоб поза увагою
не залишалась жодна операція з землею. Адже земельний податок – це податок для
бюджету місцевих громад.
«Легальний ринок землі – це можливість сплачуючи податки, бути чесними не
тільки з самими собою, а й перед своїми сусідами, лікарями, вчителями – своїми
співвітчизниками», - наголосив Євген Олейніков.
Інформацію
розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/479098.html
Досягнення та основні напрями подальшої взаємодії ДПС з експертами проєкту
«Програма підтримки управління державними фінансами України (EU4PFM)»
обговорили під час зустрічі в. о. Голови ДПС Євген Олейніков та ключовий
міжнародний експерт з податкових питань проєкту Паулюс Маяускас.
Зокрема, під час заходу було розглянуто можливість допомоги експертів
проєкту EU4PFM у напрямах удосконалення системи управління ризиками, аналізу
робочих процесів, методології обчислення ПДВ та інших стандартів ЄС/ОЕСР,
трансфертного ціноутворення тощо.
«Ми високо цінуємо допомогу та зацікавленість наших міжнародних
партнерів у провадженні реформ в податковій сфері та впевнені, що наша
ефективна співпраця допоможе нам досягти найкращих результатів за всіма
окресленими напрямами», - зазначив в. о. Голови ДПС Євген Олейніков.
У рамках цього проєкту ДПС спільно з командою національних та міжнародних
експертів працює, зокрема, над вдосконаленням всіх основних робочих процесів,
побудовою систем бізнес-аналізу, уніфікації підходів до застосування положень
податкового законодавства та ефективних зовнішніх комунікацій.
Інформацію
розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/478470.html
Надзвичайно актуальним питанням сьогодення залишається легалізація
зайнятості та заробітної плати населення, оскільки саме від величини страхового
стажу та розміру офіційної заробітної плати, з якої сплачені внески, залежить
рівень соціального та пенсійного захисту людини. Прозора заробітна плата є
одним із резервів наповнення бюджету Пенсійного Фонду України, кошти якого
витрачаються на фінансування пенсій та грошової допомоги.
Недоліки тіньової заробітної плати, як і тіньової зайнятості не тільки в
тому, що бюджет недоодержує кошти, використання найманої праці без оформлення
трудових відносин містить в собі багато негативних моментів, і перш за все це
втрата страхового стажу для призначення пенсії. Сьогодні працівники не бачать
проблем в отриманні «тіньової» заробітної плати, так як до кишені надходять
«чисті доходи». Коли вони самі надають згоду працювати на таких умовах, вони
самі позбавляють себе соціальних гарантій. Законом України «Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страховий
стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому
державному пенсійному страхуванню, та за який щомісяця сплачені страхові внески
в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Тобто, якщо працівнику
нарахована заробітна плата не менше законодавчо встановленого мінімального
рівня і з неї сплачено страхові внески до Пенсійного фонду України, то такий
місяць повністю враховується в страховий стаж і заробітна плата за цей місяць
враховується для обчислення пенсії.
Якщо з якихось причин роботодавець не сплачує внески на загальнообов’язкове
державне пенсійне страхування за своїх найманих працівників (причиною може бути
і виплата заробітної плати «в конвертах» без сплати страхових внесків, і нарощування
заборгованості як з виплати заробітної плати, так і зі сплати страхових
внесків), то періоди, за які не сплачені внески, «випадають» із страхового
стажу найманого працівника.
Гарантований рівень мінімальної заробітної плати чимало роботодавців просто
ігнорують і змушують робітників працювати на невелику зарплату, часом зовсім не
декларуючи оплату їх праці. Бажаючи уникнути зайвих, на їхню думку, витрат,
видають працівникам зарплату готівкою. У цьому випадку йдеться про «тіньові»
заробітки, з яких не утримуються податки та не здійснюються відрахування до
Пенсійного фонду. Мають місце негативні наслідки цього явища і для самого
працівника, який позбавляє себе гідної пенсії у майбутньому або ж взагалі права
на пенсійне забезпечення.
Низька заробітна плата дає низький коефіцієнт заробітку, який враховується
при обчисленні пенсії.
На цьому акцентувала увагу начальник Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області ЧУБ Ганна.
На розвиток місцевих громад Нікопольського регіону надійшло 909,8 мільйонів гривень податків й зборів
Доходи місцевих бюджетів за січень - червень 2021 року склали майже 909,8 млн грн, що на 143 млн грн більше аналогічного
періоду 2020 року. Про це повідомив начальник Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення
камеральних перевірок Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області Володимир Малиновський.
Більше половини надходжень у місцеві скарбниці Нікопольського регіону,
забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала близько 614,6 млн грн, що перевищує минулорічні показники на
93,2 млн грн.
Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та
землекористувачі сплатили за І півріччя 2021 року 145,7 млн грн, що майже на
23, млн грн більше аналогічного періоду минулого року.
Замикають трійку лідерів спрощенці, які сплатили 74,1 млн грн, що на
3,4 млн грн перевищує минулорічні показники.
«Завдяки повній та своєчасній сплаті податків, рівномірного поповнення
бюджету та злагодженій взаємодії податківців з
платниками податків вдається досягти позитивної динаміки надходжень до бюджету»
зазначив Володимир Малиновський.
Майже 74,1 мільйонів
гривень надійшло до
місцевих скарбниць від платників єдинників Нікопольського регіону
З початку 2021 року до місцевих бюджетів від підприємців
та підприємств, які працюють за спрощеною системою оподаткування, надійшло
майже 74,1 мільйонів гривень єдиного податку. Про це повідомив начальник
Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та
проведення камеральних перевірок Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області Володимир Малиновський.
Лідерами зі сплати єдиного
податку продовжують залишатися фізичні особи – підприємці. Ними сплачено до
місцевих бюджетів 56,1 млн грн. У свою чергу, юридичними особами – платниками
єдиного податку перераховано до місцевої скарбниці 8,4 млн грн.
Місцеві бюджети Нікопольського району отримали 145,7 мільйонів гривень плати за землю
За січень-червень 2021 року до місцевих бюджетів регіону надійшло 145,7
млн грн земельного податку та орендної плати за землю. У порівнянні з
аналогічним періодом минулого року надходження збільшились майже на 23 млн грн
або на 18 відсотків. Як повідомила начальник Нікопольського
відділу податків і зборів з юридичних осіб та проведення камеральних перевірок Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Карнаух, вагому частку надходжень у
вигляді плати за землю, а це 138,5 млн грн сплатили власники
земельних ділянок, часток (паїв) та землекористувачі - юридичні особи. Решту, а
це 7,2 млн грн перерахували фізичні особи-підприємці та громадяни.
Центрами обслуговування платників Нікопольського регіону
за І півріччя 2021 року надано 10159 адміністративних послуг
Як повідомила начальник
Нікопольського відділу електронних сервісів Ольга ЖЕВНЕРОВА за І півріччя 2021 року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за
наданням адміністративних послуг звернулось 10215 платників.
Найчастіше громадяни
відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника
податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (5531) та
отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про
суми та джерела виплачених доходів та утриманих податків (1977). Також
зареєстровано 632 платника єдиного податку, надано 936 витягів з реєстру
платників єдиного податку, зареєстровано 186 книг обліку доходів та книг обліку
доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 33 книг обліку
розрахункових операцій. Центр обслуговування платників працює за принципом
оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються
довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується
швидкий доступ до інформації.
З переліком адміністративних послуг та Інформаційними картками
адміністративних послуг можна ознайомитись на субсайті Головного управління ДПС
у Дніпропетровській області у розділі «Адміністративні послуги».
Стратегічні цілі Державної податкової служби незмінні і зрозумілі.
За оцінкою міжнародних експертів ДПС досягла значного прогресу у
встановленні принципів та процедур управління реформами.
Державна податкова служба залишається надійним партнером для сумлінних
платників податків. А правильна реалізація реформ вже засвідчила свою
ефективність та дозволяє досягти високих практичних результатів при наповненні
бюджетів всіх рівнів.
У результаті:
червень
2021 року:
індикатив – 47,9 млрд грн,
факт – 50,8 млрд грн.
Перевиконання: +2,9 млрд грн,
до минулого року: -38,3 млрд грн, або -43,0 відс.
(без врахування ЧЧП та дивідендів +10,9 млрд грн,
або +40,7 відс.).
у т.ч. ПДВ:
індикатив (сальдо) –
10,2 млрд грн,
факт – 10,8 млрд грн.
Перевиконання: +0,6 млрд грн, або +5,8%,
до минулого року: +2,2 млрд грн, або +26,3%.
Січень-червень
2021 року:
індикатив – 273,9 млрд грн,
факт – 291,0 млрд грн.
Перевиконання: +17,0 млрд грн,
до минулого року: +21,2 млрд грн, або +7,9 відс.
У т.ч. ПДВ (за
січень-червень):
індикатив (сальдо) –
66,3 млрд грн,
факт – 72,5 млрд грн.
Перевиконання: +6,2 млрд грн, або +9,4%,
до минулого року: +23,8 млрд грн, або у 1,5 раза більше!
При цьому ДПС:
- у січні-червні 2021 року забезпечено відшкодування ПДВ платникам у
повному обсязі – 74,9 млрд грн, у т.ч. у червні –
12,0 млрд грн, при заявлених 11,9 млрд грн;
- виконано судові рішення про повернення тютюновим компаніям штрафів,
накладених Антимонопольним комітетом, у сумі 2,1 млрд грн;
- компенсовано невиконання зобов’язань ПАТ «Укрнафта» зі сплати
дивідендів у сумі 2,9 млрд гривень.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/479009.html
Протягом січня – травня 2021 року Контакт-центром ДПС надано відповіді на
444,7 тис. звернень фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості звернень
на 415,5 тис. надано відповіді у телефонному режимі, на 6,1 тис. – електронною
поштою і факсом, 0,1 – з використанням автовідповідача та 23,0 тис. чатом в
месенджерах.
Найчастіше платники зверталися з питань єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних
осіб, стану обробки електронної звітності, податку на додану вартість, єдиного
податку та порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Суб’єкти господарювання та громадяни також мають можливість скористатися
Базою знань – автоматизованою базою уніфікованих відповідей на запитання фізичних
та юридичних осіб. Її розміщено на вебпорталі ДПС у розділі
«Запитання-відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно-довідкового
ресурсу (ЗІР).
Відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти
відповіді на питання, які їх цікавлять. З початку року фізичні та юридичні
особи здійснили понад 1,5 млн відвідувань ЗІР.
База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані.
Протягом січня – травня 2021 року з причини змін законодавства обмежено термін
дії 956 уніфікованих запитань-відповідей та внесено 746 у новій редакції.
Нагадуємо, що приєднатися до чатів ДПС можна:
- з вебпорталу Державної податкової служби України, розділ
«Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» https://tax.gov.ua/;
- з сайту Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (скорочено
ЗІР) https://zir.tax.gov.ua/, або його мобільної версії.
Інформацію
розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/478627.html
Державною податковою службою України в рамках підписаного Меморандуму про
співробітництво та партнерство між ДПС та Держпраці узгоджено механізм спільної
роботи щодо реалізації заходів, спрямованих на стимулювання платників податків
та працівників до переходу від неформальних до задекларованих трудових
відносин.
Зазначені заходи включають:
- інформаційну кампанію про переваги офіційного працевлаштування та ризики
використання незадекларованої праці;
- фактичні перевірки органів ДПС платників податків та інспекційну кампанію
Держпраці серед роботодавців, які мають найвищий ризик використання
незадекларованої праці.
Необхідно зазначити, що ДПС проводить постійний моніторинг ймовірних
ризиків використання праці неоформлених у встановленому порядку працівників.
Результати такого моніторингу будуть використані в ході контрольно-перевірочних
заходів органів ДПС та додатково передані Держпраці для відповідного
реагування.
Мета об’єднання зусиль ДПС та Держпраці – протидія використанню
незадекларованої праці.
Довідково: Відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України
розмір санкції за використання праці одного неоформленого працівника складає 10
мінімальних заробітних плат, що у 2021 році становить 60 000 грн. Розмір
санкції збільшується в залежності від кількості виявлених неоформлених
працівників.
У разі вчинення такого порушення повторно протягом двох років розмір
санкції збільшується до 30 мінімальних зарплат за кожного такого працівника, і
становить 180 000 гривень.
Тож, звертаємо увагу платників податків на недопущення використання
незадекларованої праці. Незадекларована праця наносить шкоду суспільству,
державі та працівнику.
Будьте свідомими - дотримуйтесь законодавства про працю.
Інформацію
розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
Нові
можливості Електронного кабінету
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє.
Для зручності користувачів в Електронному кабінеті реалізовано
нові можливості.
Так, платники мають змогу:
- подати повідомлення про використання Є-рахунку та
отримати квитанції про включення платника до Реєстру платників, які
використовують Є-рахунок;
- отримати доступ до реєстру платників, які використовують
Є-рахунок;
- використовувати платіжні системи ГЕРЦ та Свіфт Гарант
(крім існуючих);
- отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб –
платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в
електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС;
- реєстрації акцизних накладних/розрахунків та податкових
накладних/розрахунків коригування до акцизної накладної в Єдиному реєстрі
акцизних накладних за новими формами;
- доповнити облікові даних інформацією про види діяльності
(КВЕД).
Також розміщено актуальні
інструкції про використання можливостей Е-кабінету.
Увійти
до Електронного кабінету можна з допомогою QR-коду
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, скористатися податковими
електронними сервісами стало ще простіше.
Мінцифри та Державна податкова
служба України спростили вхід до Електронного кабінету. Для швидкого входу
користувач може скористатися QR-кодом:
обрати спосіб входу Дія та
«Отримати код»;
відсканувати QR-код;
підтвердити особу через мобільний
додаток «ДІЯ» та підписати Запит.
Тримайте дистанцію та користуйтеся
електронними сервісами податкової служби.
Спілкуйся
з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX”
Податковою службою України запущено свій Telegram-канал
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) повідомляє, що Державна
податкова служба України запустила свій Telegram-канал.
Про
податки і не тільки – відтепер у більш зручному та мобільному форматі.
Що ж
цікавого запропоновано?
Це –
ексклюзивні матеріали, інфографіки, все про сервіси податкової, анонси,
роз’яснення та коментарі фахівців.
Підписуйтеся
на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov
ua .
Відділ комунікацій з громадськістю управління
інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування Нікопольського регіону) нагадує платникам податків, що правові
засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних РРО (далі
– РРО або ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг,
врегульовано Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг» (далі – Закон №265).
З 01 січня 2021 року відповідно до Закону №265 та
норм Податкового кодексу України обов’язок щодо застосування РРО або ПРРО
мають суб’єкти господарювання які здійснюють:
реалізацію технічно складних побутових товарів, що
підлягають гарантійному ремонту;
реалізацію лікарських засобів, виробів медичного
призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних
металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення
та напівдорогоцінного каміння.
Платники податків, в яких виникає обов’язок
застосовувати реєстратор розрахункових операцій та/або програмний реєстратор
розрахункових операцій, можуть самостійно вибрати для
здійснення розрахунків за товари /послуги використання РРО або ПРРО,
залежно від власних потреб.
Використання ПРРО є дешевшим і простішим, оскільки він
встановлюється на будь-який гаджет, що економніше, ніж
придбання традиційних касових апаратів та їх обслуговування та
передбачає виключно онлайн реєстрацію та онлайн передачу (отримання) даних до
фіскального сервера контролюючого органу.
Суб’єкти господарювання мають
використовувати лише переведені у фіскальний режим роботи ПРРО,
зареєстровані у Реєстрі програмних реєстраторів розрахункових операцій
і виключені з нього, з дотриманням порядку їх застосування. ПРРО
реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера
фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру програмних реєстраторів
розрахункових операцій.
ПРРО може застосовуватись лише в тій господарській
одиниці, дані про яку внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.
Звертаємо увагу, що відтерміновано до 01 січня 2022 року
обов’язок використовувати РРО або ПРРО фізичними особами - платниками
єдиного податку другої – четвертої груп обсяг доходу яких протягом календарного
року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої
законом на 1 січня податкового (звітного) року, за винятком вищеперерахованих
видів діяльності.
Шановні платники! На період карантину користуйтеся
дистанційним форматом спілкування та електронними
сервісами ДПС!
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області (територія
обслуговування Нікопольського регіону) нагадує, що сьогодні у
платників є можливість отримати всю необхідну інформацію, довідки,
консультації, подати звітність до податкових органів без особистих візитів до
податкових органів.
Для
комфорту, економії часу, особливо для власної безпеки під час дії карантину,
використання дистанційних комунікацій є найбільш раціональним. Тому особливу
роль у доведенні інформації до платника сьогодні виконує Інтернет.
Офіційними
джерелами інформації у мережі Інтернет для суспільства є вебпортал «Державна
податкова служба України» та субсайти територіальних органів ДПС областей,
зокрема субсайт «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» (далі – субсайт).
На субсайті (http://dp.tax.gov.ua) розміщується актуальна, щоденно поновлювана
та важлива інформація для платників податків.
В
умовах дії карантину залишається актуальним також максимальне використання
електронних сервісів Державної податкової служби України, зокрема ІТС
«Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за адресою:
http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
У
разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом слід звернутись
до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.
Як платнику податків отримати електронні довірчі послуги
в органі ДПС
Відділ
комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області
Джерело: guru.ua Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя