Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує

ДПС розробляє цивільний підхід до розслідування податкових правопорушень, – Євген Олейніков

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє про наступне.

Про новий механізм боротьби з податковими правопорушеннями розповів заступник Голови ДПС Євген Олейніков під час науково-практичної конференції «Податкові розслідування: нові виклики для України та зарубіжний досвід».

Як відзначив Євген Олейніков, питання, пов’язані з протидією та боротьбою зі складноструктурованими схемами з ухилення від оподаткування, зберігають свою актуальність і на сьогодні. З огляду на це в ДПС було створено Департамент податкових розслідувань, діяльність якого пов’язана саме з дослідженням комплексних схем з ухилення від сплати податків та зборів.

«Такий департамент стане тією інституційною одиницею, на яку покладено повноваження з комплексно-аналітичної діяльності по дослідженню найбільш актуальних та небезпечних моделей (схем) з ухилення від сплати податків та зборів. При цьому, зауважу, він не буде органом, який провадитиме кримінальне розслідування податкових правопорушень», – наголосив Євген Олейніков.

Метою роботи новоствореного підрозділу та кінцевим результатом – є збільшення податкової ефективності платників та підвищення рівня добровільної сплати податків за рахунок відмови від схем мінімізації платежів до бюджету.

Для цього вживатиметься комплекс дій податкового розслідування. Це – аналіз діяльності суб’єктів господарювання, виявлення ризиків ухилення від оподаткування, організація та контроль відпрацювання ризиків та супроводження результатів податкового розслідування.

Такі кроки дозволять впровадити цілісність процесів податкового розслідування як дієвого інструменту для підвищення податкової ефективності платників податків, збільшення надходжень до бюджету та виконання поставлених завдань.

Євген Олейніков, зокрема, наголосив, що під час створення підрозділу увагу було зосереджено на аналізі досвіду прогресивно орієнтованих розвинутих держав. Проаналізовано особливості функціонування органів (структурних підрозділів), які провадять аналітичну діяльність з виявлення моделей з ухиленню від оподаткування у таких державах як США, Австралія, Канада.

«ДПС розробляється підхід до цивільного розслідування податкових правопорушень, підкріплений належним законодавством, який буде економічно ефективним та забезпечуватиме оперативне стягнення несплачених податків», – підкреслив Євген Олейніков.

Протягом 1 кварталу поточного року Департаментом податкових розслідувань вже напрацьовано питань на загальну суму 7,3 млрд гривень.

У рамках конференції її учасниками було надано низку рекомендацій ДПС щодо функціонування підрозділу, які дозволять ефективно організувати його роботу, законодавчо врегулювати окремі питання та досягти максимального результату.

 

Євген Олейніков: Взаємодія ДПС та

новоствореного БЕБ має стати системною

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Взаємодія Державної податкової служби України та новоствореного Бюро економічної безпеки має перетворитися на систему, коли державний контроль, який забезпечує ДПС, і правоохоронні зусилля з боку БЕБ будуть органічно доповнювати один одного. Саме таким чином можна досягти найвищої ефективності діяльності як Бюро, так і податкової служби. Таку думку висловив заступник Голови ДПС Євген Олейніков під час Міжнародної науково-практичної конференції «Законодавче забезпечення діяльності Бюро економічної безпеки України».

За його словами, при взаємодії з Бюро ДПС готова не тільки до того, щоб бути постачальником інформації, але й разом реалізовувати комплексну роботу по тих напрямах, які потребують найбільшої уваги.

«Зараз наша взаємодія з БЕБ буде будуватися, у першу чергу, на тому, щоб за рахунок свого системного бачення економічних процесів, а ми маємо сьогодні таке бачення, допомогти Бюро визначити найбільш небезпечні прояви економічних злочинів», – зазначив Євген Олейніков.

Як відзначив заступник Голови ДПС, досвід роботи податкової служби за останній рік наочно продемонстрував, що для того, аби змінити ситуацію зовсім не обов’язково намагатися виявити кожне порушення і по кожному з них прийняти рішення. Достатньо визначити критичні точки і використати їх, у тому числі, як сигнал для бізнесу. Тоді бізнес починає в цілому змінювати свою поведінку, що позитивно позначається, зокрема, і на доходах державного бюджету.

«Дуже важливо, щоб робота з використанням того доволі потужного арсеналу, який сьогодні передбачається для БЕБ, була якраз продовженням і розширенням цього напряму. Щоб БЕБ перетворилося на той орган, який зможе реалізувати цю проєкцію державного контролю, державної протидії економічній злочинності саме на тих критичних точках фокусу, приклад впливу на які дасть сигнал всьому бізнесу», – впевнений Євген Олейніков.  

Така діяльність, на думку заступника Голови ДПС, свідчитиме про те, що, по-перше, держава більше не допустить недоброчесної конкуренції за рахунок ухилення від сплати податків. Друге, що пріоритетом БЕБ є саме протидія економічній злочинності, а не здійснення загального тиску на бізнес. І третє, надасть розуміння того, що порушення законодавства рано чи пізно матиме більш негативні наслідки, що нівелюють усі ті переваги, які тимчасово отримує особа, порушуючи законодавство у сфері економічної діяльності.

Євген Олейніков також розповів, що в ДПС створено Департамент податкових розслідувань, який не є правоохоронним підрозділом. Його основна функція –  системна аналітика, спрямована на те, щоб зрозуміти той чи інший механізм несплати податків, визначити вразливі точки та ефективно їх відпрацювати. На сьогодні така робота здійснюється або самостійно, або із залученням правоохоронних органів. Дієва взаємодія з БЕБ дозволить значно посилити цей напрям і досягти високої результативності для обох відомств.

 

Наталія Рубан: Контроль обігу

пального – в пріоритетах діяльності ДПС

Як покращити прозорість ринку підакцизної продукції, зокрема, у сфері обігу пального обговорили під час зустрічі представники ДПС та Нафтогазової асоціації. За словами Першого заступника Голови ДПС Наталії Рубан, сьогодні ДПС посилює контроль за діяльністю суб’єктів господарювання на ринку пального.

Так, зокрема, у 2021 році підрозділами податкового аудиту з метою запобігання та виявлення порушень законодавства платниками податків, які здійснюють торгівлю пальним, проведено 753 фактичні перевірки АЗС (або приблизно кожну десяту АЗС). До суб’єктів господарювання застосовано 372 млн грн штрафних (фінансових) санкцій. Перевірки окремих трейдерів також передбачені у плані-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік.

За словами Наталії Рубан, податківці ретельно перевіряють факти порушень, які надходять до ДПС від Асоціації та інших відомств, однак через мораторій на проведення перевірок не можуть застосувати повний спектр необхідних для цього ресурсів. 

Водночас, на її думку, вирішити ситуацію з нечесною конкуренцією на ринку не можна лише одними контрольно-перевірочними заходами.

«Податкова служба – це сервісний орган, який адмініструє податки, і ми прагнемо до створення таких правил, щоб ринок був прозорим. Зупинити рух тіньової продукції не можливо лише перевірками, потрібні системні зміни, перш за все, у законодавстві. І над цим ми маємо працювати спільно з усіма зацікавленими інституціями», – наголосила Перший заступник Голови ДПС.

У свою чергу президент «Нафтогазової асоціації України» Неля Привалова зазначила, що Асоціація готова долучитися до цієї роботи спільно з податковою службою та надавати експертну допомогу задля встановлення чесних правил гри на ринку пального та уникнення викривленої конкуренції.

Представники ДПС відзначили допомогу Асоціації у викритті фактів порушень, зокрема, щодо функціонування АЗС та НПЗ, які функціонують з порушенням діючого законодавства.

На думку Наталії Рубан, одним із способів вирішення такої ситуації є удосконалення системи автоматичного адміністрування обігу підакцизної продукції, над чим в ДПС наразі активно працюють.

 

Комунікації з молоддю: у форматах офлайн і онлайн студентам Університету імені Альфреда Нобеля – про податки і збори та роботу у податковій службі

19 травня 2021 року, за організацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) та Університету імені Альфреда Нобеля (далі – Університет) у форматах офлайн і онлайн проведено зустріч начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Чуб Ганни зі студентами Університету.

У зустрічі також прийняли участь фахівці ГУ ДПС та викладачі Університету.

Захід присвячений комунікаціям з молоддю. Мета зустрічі – ознайомлення майбутніх платників з особливостями та напрямками роботи у державній податковій службі області та інформування про податки і збори, запроваджені законодавством України. 

Чуб Ганна привітала присутніх і висловила впевненість, що діалог буде цікавим та корисним.

«Податкова служба області завжди приділяє особливу увагу комунікаціям з молоддю. І це зрозуміло, адже саме молоде покоління – це майбутнє нашої країни.

Ми відчуваємо потребу у спілкуванні зі студентами, як майбутніми сумлінними платниками.

Сьогодні є бажання поговорити про податкову службу та про основу податкової системи – про податки і збори», – зазначила керівник ГУ ДПС.

Чуб Ганна акцентувала увагу на тому, що головне завдання податкової служби – мобілізація коштів, необхідних для функціонування держави.

Начальник ГУ ДПС ознайомила присутніх зі сферою дії Податкового кодексу України, принципами, на яких ґрунтується податкове законодавство та проінформувала студентів про податки і збори, які сьогодні існують в Україні.

На заході також розглядались питання цифровізації органів ДПС; порядок декларування громадянами доходів. Крім того, присутнім повідомлено про заходи податкових органів, направлені на легалізацію праці.

Особливу увагу приділено питанням, пов’язаним із працею в органах державної податкової служби. Молоду аудиторію ознайомлено з вимогами до фахівців, які мають бажання влаштуватися на роботу до податкової служби, і правилами етичної поведінки в органах ДПС.

«Хочу ще раз зазначити, що податкова служба контролює наповнення державної скарбниці. Вона підтримує економічну безпеку країни, сприяє розвитку провідних галузей вітчизняної промисловості, аграрного сектора, сфери послуг.

Тому досконалість, працездатність, раціональна структура податкових органів – це важливі фактори ефективного функціонування податкової системи.

І ми завжди раді бачити у рядах податкової служби амбітних, креативних, ініціативних, енергійних молодих спеціалістів, які своєю працею на користь держави будуть підвищувати імідж нашої служби. Отже, ласкаво просимо до лав нашої команди!» – підсумувала очільниця податкової служби області.

Студентам продемонстровано відеоролик «Молоде обличчя податкової служби» про престиж роботи податківцем.

Крім того, під час спілкування зі студентами начальник юридичного відділу ГУ ДПС, недавній студент, поділився своїм досвідом щодо пройденого шляху професійного росту у податковій службі області від інспектора до керівника підрозділу.

Захід пройшов у форматі жвавого та детального обговорення питань, які викликали інтерес у молоді.

Студенти отримали фахові відповіді на свої запитання і висловили зацікавленість щодо пропозицій від податківців долучитись у майбутньому до їх команди.

Робота по залученню молодих кадрів спрямована на довгострокову перспективу та є важливим напрямком діяльності контролюючих органів. Адже її наслідком має стати поповнення рядів податкової служби області новим кадровим потенціалом, який має неупереджений погляд і здатний впроваджувати новаторські ідеї і сумлінно виконувати свої обов’язки.

Голова комітету з якості академічних стандартів Університету, завідувач кафедри інноваційного менеджменту та фінансової аналітики, доктор економічних наук, доцент Митрофанова Ганна подякувала за організацію та проведення заходу, а також зауважила, що такі зустрічі необхідні. Вони дозволяють студентам отримувати інформацію, яка буде у нагоді не тільки під час учбового процесу, а і під час вибору майбутньої професії. Митрофанова Ганна висловила сподівання на подальшу співпрацю.

 

За якою адресою контролюючі органи надсилають фізичним особам ППР про сплату земельного податку та орендної плати за земельні ділянки?

Як роз’яснив начальник Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Володимир МАЛИНОВСЬКИЙ, відповідно до п. 45.1 ст. 45 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ (п. 286.5 ст. 286 ПКУ).

Згідно з п. 286.1 ст.286 ПКУ підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Слід зазначити, що порядок обчислення орендної плати за земельні ділянки державної та/або комунальної власності, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовуються відповідно до вимог ст.ст. 285 - 287 ПКУ (п. 288.7 ст. 288 ПКУ).

Відповідно до п. 4 Порядку подання інформації про платників податків, об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2011 року №1386 зі змінами, Держгеокадастр та Мін’юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку, в тому числі:

- Держгеокадастр - про земельні ділянки, зокрема про кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату державної реєстрації земельної ділянки (відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди), площу відповідно до правовстановлюючих документів, цільове призначення та місце розташування земельної ділянки, дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного із співвласників земельної ділянки (у разі коли земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності), а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача;

- Мін’юст - про землевласників або землекористувачів, зокрема про найменування та місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача (у разі наявності такої інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно), назву, номер та дату правовстановлюючого документа, кадастровий номер земельної ділянки, площу відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, дату державної реєстрації речового права, цільове призначення, місцезнаходження земельної ділянки (у разі наявності такої інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно), розмір частки у праві спільної власності на земельну ділянку (у разі коли майно належить на праві спільної часткової власності), а також про об’єкти незавершеного будівництва.

Отже, контролюючі органи надсилають податкове повідомлення-рішення про сплату земельного податку і орендної плати за земельні ділянки державної та/або комунальної власності на податкові адреси (адреси проживання) фізичних осіб.

Інформацію, необхідну контролюючим органам для обчислення і справляння плати за землю, зокрема місце проживання землевласника або землекористувача, надають Держгеокадастр та Мін’юст.

 

Гаряча лінія «Новації у сфері застосування програмного РРО»

Днями фахівець Державної податкової інспекції у м. Покрові Ольга Гаєвська під час проведеного сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія», надала відповіді на питання громадян стосовно зазначеної теми.

 

Питання: Яке обладнання можна використовувати при застосуванні ПРРО?

Відповідь: ПРРО можна встановити на смартфон, планшет, комп'ютер чи будь-який інший гаджет, який має операційну систему та підключення до Інтернет. Додаток «Вчасно.Каса» доступний для пристроїв з такими операційними системами: Windows, Android.

Питання 1: Доброго дня. Поясніть мені, будь ласка, для яких видів діяльності підприємців-спрощенців є обов’язковим РРО в 2021 році? 

Відповідь 1: Доброго дня. При здійсненні розрахункових операцій підприємцями – платниками єдиного податку, незалежно від обсягу доходу, застосування РРО (касових апаратів) чи програмних РРО є обов’язковим для таких видів діяльності

- реалізація технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту

- реалізація ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння

- реалізація лікарських засобів та виробів медичного призначення.

- надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.

Питання: Чи можна відмовитися від РРО і почати застосовувати ПРРО?

Відповідь: Так, суб'єкти господарювання, які у зв'язку із застосуванням ПРРО вирішили відмовитися від застосування РРО, строк служби яких не закінчився, повинні скасувати реєстрацію таких РРО у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, із поданням до контролюючих органів звітних документів.

Програмне забезпечення для встановлення на гаджети суб’єктів господарювання, розроблене ДПС України, є безкоштовним.

Питання. Які дії суб’єкту господарювання, якщо відсутній фіскальний чек на вебпорталі ДПС в Реєстрі «Пошук фіскального чеку»?

Відповідь. Інформація про фіскальний чек з’являється на вебпорталі ДПС в Реєстрі «Пошук фіскального чеку» у разі:

фіскалізації чека у режимі онлайн – після отримання на пристрій підтвердження його фіскалізації на фіскальному сервері ДПС;

фіскалізації чека у режимі офлайн – після отримання від пристрою пакету даних про чеки сформовані в режимі офлайн (після відновлення зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером ДПС).

Якщо фіскальний чек відсутній за результатами пошуку засобами Електронного кабінету, то необхідно повторно перевірити введені дані у пошукових реквізитах та повторити пошук.

У разі відсутності фіскального чеку суб’єктом господарювання може бути надісланий лист з повідомленням про його відсутність до ДПС. До такого повідомлення необхідно додати копію чеку, який не знайдено.

Питання. Як пов’язуються між собою ПРРО, господарські одиниці та касири?

Відповідь. Програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО) реєструється на окрему господарську одиницю, реквізити якої зазначаються у розрахунковому документі (чеку).

Касир, що здійснює розрахункові операції засобами такого ПРРО, має засвідчувати відкриття зміни, проведення розрахункової операції шляхом накладання на повідомлення про відкриття зміни, розрахунковий документ/Z-звіт свого електронного підпису або електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО.

 

Перші підсумки декларування – Нікопольські податківці підвели підсумки декларування доходів громадян за минулий рік

Щороку, у період з 1 січня по 1 травня проходить кампанія декларування доходів громадян.

У Нікопольському відділі податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області розповіли, що протягом січня – квітня поточного року мешканці Нікопольського регіону подали 3 тис. 143 декларації про майновий стан і доходи за 2020 рік.

Обов’язкове подання декларації про майновий стан і доходи, отримані у 2020 році, передбачено для тих громадян, які отримували доходи, що підлягають оподаткуванню, але від осіб, які не є податковими агентами, а саме: доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна; дохід від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм; інвестиційний прибуток; вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна, а також іноземні доходи.

Згідно поданих декларацій, станом на 1 травня 2021 року громадянами задекларовано 160 753,9 тис.грн одержаних доходів, нараховано до сплати податку з доходів фізичних осіб (ПДФО) 5 млн 748,4 тис.грн та сплачено 1 млн  909,2 тис.грн; військового збору задекларовано 796,8 тис.грн - сплачено 312,7 тис.гривень.

Правом на податкову знижку за наслідками 2020 року скористалися 617 громадян, задекларована сума податку на доходи фізичних осіб до повернення становить 1600 тис грн, з бюджету повернуто 486 громадянам 1259,4 тис.грн податку на доходи фізичних осіб.

Право на податкову знижку за наслідками 2020 року діє упродовж усього 2021 року. Громадяни, які не скористались правом на отримання податкової знижки за 2019 рік, у цьому році таке право втратили.

 

Податківці викрили підприємство,

яке завдало збитків держустановам на понад 205 млн гривень

Податківцями викрито схему розкрадання коштів державних підприємств на суму понад 205 млн гривень.

Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДПС у Донецькій області встановлено факти перерахування державними установами коштів на адресу генпідрядника, у якого відсутні основні засоби, людський потенціал та технічні можливості для надання будівельно-монтажних робіт. Для отримання готівкових коштів використовувались підприємства з ознаками фіктивності.

Сума нанесених збитків державним установам склала понад 205 млн гривень.

Зазначені факти досліджуються у рамках кримінального провадження за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, 366 КК України.

 

Послугами ДПС на Порталі Дія

вже скористались понад 5 млн осіб

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Завдяки спільній ефективній роботі Міністерства цифрової трансформації та Державної податкової служби сервіси податкової стають доступними громадянам та фізичним особам – підприємцям на двох платформах: в електронному кабінеті платника та на Порталі Дія. Сервісами користуватись просто та зручно – буквально у два кліки.

Так, комплексною послугою реєстрації дитини в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження дитини «єМалятко» вже скористались 96 тис. осіб.

Послугу реєстрації особи в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (віком 14 – 18 років) під час оформлення паспорта громадянина України у формі картки вперше «ID14» отримали 78 тис. осіб.

Також популярною стала комплексна послуга «Цифровий РНОКПП» –цифрове відображення у мобільному застосунку ДІЯ документа, що засвідчує реєстрацію особи в ДРФО. Цією послугою вже скористались 4,9 млн осіб.

Реалізовано проєкти, за допомогою яких на порталі та в застосунку «Дія» в розділі «Мої податки» стають доступними послуги:

-   сплата податків,

-   подання декларацій для ФОП, що перебувають  на спрощеній системі оподаткування,

-  отримання довідки про доходи та сплачені податки,

-   відображення податкових даних платника та стану його розрахунків з бюджетом.

На найближчий час заплановано реалізувати через застосунок Дія наступні проєкти:

для фізичних осіб – реєстрація в ДРФО та внесення змін, е-Резидентство, сплата податків, отримання даних стану розрахунків з бюджетом;

для бізнесу – делегування повноважень на підписання документів, е-ліцензії, взяття на облік окремих категорій платників податків, отримання даних стану розрахунків з бюджетом, перевірка акцизної марки та чеку;

в рамках експериментального проєкту через Портал «Дія» перевести надання біля 10 адміністративних послуг ДПС.

Ще одним великим проєктом Мінцифри з податковою, який планується запустити вже восени, — електронний акциз та електронна марка, що автоматизує та  суттєво спростить процес замовлення, обліку акцизних марок для виробників та експортерів.    

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

До уваги платників податків! 26 травня 2021 року з 11-00 год. до 12-00 год. відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» за тел. (056) 374-86-37 на тему: «Новації у сфері застосування програмного РРО.». На запитання відповідатиме заступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна ГРОЗДОВСЬКА-БОЛИЧЕВА.

 

Не накопичуйте борги, зробіть звірку зі сплати податків!

Державна податкова служба України запрошує платників податків пройти звірку зі сплати податків.

Така процедура дасть можливість платникам переконатися у відсутності заборгованості перед бюджетом, а у разі її наявності  ­– запобігти подальшому накопиченню, вчасно сплативши борг.

Перевірити стан розрахунків з бюджетом громадяни можуть у Центрах обслуговування платників за місцем реєстрації (податкової адреси), або скориставшись електронними сервісами податкової служби: у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету.

Також звертаємо увагу, що у разі якщо фізична особа – платник податків змінив особисті реєстраційні дані, а саме: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання (податкову адресу) тощо, то такий платник зобов’язаний повідомити контролюючі органи про зміну даних протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання до контролюючих органів Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (Форма № 5 ДР)  або Заяви про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта (Форма № 5 ДРП).

На сьогодні існує два шляхи внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків шляхом подання Заяви за формою № 5 ДР:

- особисто або через законного представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу;  

- засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» на офіційному вебпорталі ДПС, з використанням кваліфікованого електронного підпису (адреса: https://cabinet.tax.gov.ua)

Заява за  формою № 5 ДРП подається особисто або через законного представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання.

Зауважимо, що без оновлення своїх особистих даних фізична особа – платник податків надалі може зіштовхнутися з неузгодженістю при поданні звітності, позбавляє себе можливості вчасно отримувати нагадування від податкових органів щодо обов’язкових податків, зборів (інших платежів) або наявності податкового боргу, що призведе до подальшого нарахування штрафних санкцій.

 

ВАЖЛИВО ЗНАТИ: режим роботи органів ДПС щодо приймання податкової звітності та надання адміністративних послуг в період карантину

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує про режим роботи Центрів обслуговування платників (ЦОП).

Так, прийом відвідувачів в Центрах обслуговування платників здійснюється з понеділка по четвер з 08 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв., в п’ятницю з 08 год. 00 хв. до 15 год. 45 хв.

Звертаємо увагу! У регіонах, в яких встановлено «червоний» рівень епідемічної небезпеки ЦОП працюють за графіком для надання невідкладних послуг у разі гострої необхідності за попереднім записом (за телефоном, через електронну скриньку) з дотриманням усіх санітарних норм та заходів для профілактики, запобігання поширення та мінімізації інфікування коронавірусом платників та працівників територіальних органів ДПС.

Номера телефонів та адреси електронних скриньок розміщені на субсайтах територіальних органів ДПС та на вхідних групах в ЦОП.

Прийом всієї вхідної кореспонденції, у тому числі заяв на отримання послуг, здійснюється  через скриньки, встановлені в ЦОП, через режим листування в Електронному кабінеті або поштою.

У разі виникнення позаштатних ситуацій керівництвом територіальних органів ДПС може бути прийнято рішення про зміну режиму роботи ЦОП, про яке буде повідомлено платників шляхом публікації оголошення на відповідному субсайті територіального органу ДПС та безпосередньо у ЦОП.

На період карантину у регіонах, де встановлено «червоний» рівень епідемічної небезпеки, прийом платників в ЦОП здійснюється за попереднім записом на конкретну годину прийому (за телефоном, через електронну скриньку) для надання невідкладних послуг у разі гострої необхідності.

Приймання усієї вхідної кореспонденції, у тому числі заяв на отримання послуг, здійснюється виключно через скриньки, через режим листування в Електронному кабінеті у форматі pdf або поштою.

Працівники Контакт-центу ДПС, які надають інформацію платникам податків з питань стану обробки електронної звітності та інших електронних сервісів за номером телефону 0800-501-007 (напрямок 1*1 та 2*1), будуть працювати у штатному режимі.

У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом платника слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 1*1 та 2*1) або за посиланнямhttp://cabinet.tax.gov.ua/help/.

ВАЖЛИВО: якщо ви маєте симптоми ГРВІ (підвищена температура тіла, кашель, утруднене дихання тощо) або нещодавно контактували з хворими на COVID-19 просимо вас залишитися вдома та утриматися від відвідування ЦОП!

Просимо з розумінням поставитись до ситуації, приносимо вибачення за можливі незручності.

Довідково.

Обмежувальні заходи встановлено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/461142.html

 

Увага! Шахраї!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що фіксуються спроби телефонного психологічного тиску шахраїв на представників підприємницької діяльності з метою отримання грошових коштів.

Так, використовуючи чисельні телефонні номери і прикриваючись нібито належністю до податкової служби, невідомі особи погрожують платникам податків проведенням можливих перевірок та ускладненням в підприємницької діяльності у випадках відмови від сплати «відкупних», чим відверте дискредитують працівників державної служби, негативно впливають на їх ділову репутацію та честь.

Нікопольський відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертається до платників податків бути обачними, не піддаватися на провокації. У разі виникнення вказаних ситуацій, вчинення протиправних дій від імені працівників ДПС, негайно звертатись до Національної поліції за телефоном 102.

 

Податковою службою України запущено свій Telegram-канал

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державна податкова служба України запустила свій Telegram-канал.

Про податки і не тільки – відтепер у більш зручному та мобільному форматі.

Що ж цікавого запропоновано?

Це – ексклюзивні матеріали, інфографіки, все про сервіси податкової, анонси, роз’яснення та коментарі фахівців.

Підписуйтеся на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov ua .

 

Порядок та термін реєстрації ПРРО?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що для реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) складається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (J/F 1316602) (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО). Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів подається до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)) або засобами телекомунікацій.

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру ПРРО.

Про реєстрацію ПРРО суб’єкту господарювання направляється інформація у другій квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО.

Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.

Про результати обробки реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, суб’єкту господарювання надається або направляється інформація засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій:

у день отримання реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, надійшла не пізніше 16.00 робочого (операційного дня);

не пізніше наступного робочого дня, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО надійшла після 16.00 робочого (операційного дня).

Більше інформації можна отримати на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС України (категорія 109.24).

 

Зареєструвати програмний РРО – швидко та просто

Зареєструвати програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено Державною податковою службою України.

Для початку роботи з програмним РРО необхідно, перш за все, отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. ДПС такі ключі видає безкоштовно.

Потім потрібно встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне забезпечення можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.

Детально ознайомитися з процедурою реєстрацією ПРРО можна у відеоуроці (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/6842.html).

 

Шановні платники! На період карантину користуйтеся дистанційним форматом спілкування та електронними сервісами ДПС!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що сьогодні у платників є можливість отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, подати звітність до податкових органів без особистих візитів до податкових органів.

Для комфорту, економії часу, особливо для власної безпеки під час дії карантину, використання дистанційних комунікацій є найбільш раціональним. Тому особливу роль у доведенні інформації до платника сьогодні виконує Інтернет.

Офіційними джерелами інформації у мережі Інтернет для суспільства є вебпортал «Державна податкова служба України» та субсайти територіальних органів ДПС областей, зокрема субсайт «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» (далі – субсайт). На субсайті (http://dp.tax.gov.ua) розміщується актуальна, щоденно поновлювана та важлива інформація для платників податків.

В умовах дії карантину залишається актуальним також максимальне використання електронних сервісів Державної податкової служби України, зокрема ІТС «Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.

 

Отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків для дитини в рамках реалізації експериментального проєкту «єМалятко»

Для Державної податкової служби України на сьогодні пріоритетом залишається розвиток електронних сервісів. Саме тому ДПС активно долучилася до впровадження нового експериментального проєкту «Е-малятко», який стартував на початку 2020 року. За допомогою сервісу батькам можливо зареєструвати новонароджену дитину в Державному реєстрі фізичних осіб – пл

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

24.05.2021 21:54