Олексій
Любченко: 2020-й став роком відчутного прогресу в ефективності роботи нової
Державної податкової служби України
Зростання
надходжень до бюджетів стало можливим завдяки ефективному розширенню бази
оподаткування за рахунок тіньової економіки. Про це заявив Голова Державної
податкової служби України Олексій Любченко у статті, розміщеній у виданні «Дзеркало тижня».
За його словами,
2020-й став роком відчутного прогресу в ефективності роботи нової Державної
податкової служби України. В умовах низхідної динаміки економічної
активності, яка проявилася ще у другому півріччі 2019 року, і зростання
номінального ВВП у 2020 році на 5,4% (падіння реального випуску становило
4%) надходження до державного та місцевих бюджетів, а також з єдиного
соціального внеску торік зросли на 13,5%, а сальдо надходжень з податку на
додану вартість збільшилося на 36,8%. Індикативні показники податкових
надходжень 2020 року перевиконано на 49,2 млрд грн (+10,7%).
У січні – лютому
2021 року при зростанні обсягів постачання товарів і послуг (база оподаткування
ПДВ) на 10,3% порівняно з відповідним періодом минулого року сальдо надходжень
з ПДВ збільшилося у 1,5 раза (з 17,8 млрд до 25,8 млрд грн). Це стало можливим
завдяки ефективному розширенню бази оподаткування за рахунок тіньової
економіки.
«Водночас боротьба
держави із податковими зловживаннями все ще далека від завершення. За оцінкою
ДПС, втрати України від застосування схем з ухилення (мінімізації) сплати
податків становлять близько 7,7 млрд дол. США на рік», - підкреслив Олексій
Любченко.
Серед таких схем:
зарплата в «конвертах» – 4,3 млрд дол., діяльність «скруток» і конвертаційних
центрів – 1,5 млрд, офшори – 0,8 млрд, підакцизні товари –1,0 млрд, збитки
державних підприємств – 0,1 млрд дол.
«Приміром,
загальні доходи населення 2020 року без урахування податків становили 3,4 трлн
грн, з яких 1,9 трлн – це заробітна плата та інші трудові доходи. При цьому
обсяги виторгу підприємств торгівлі, що фіксуються через касові апарати, 2020
року становили менш як 1,3 трлн грн. Це означає, що лише 38% витрат
домогосподарств фіксується через фіскальний чек зі сплатою відповідних податків
і зборів», – зазначив Олексій Любченко.
Колонка Голови
Державної податкової служби України Олексія Любченка у виданні «Дзеркало тижня»
ДПС України на
офіційному вебпорталі повідомила про наступне.
Про
справедливість, прозорість, зручність: як удосконалити податкове регулювання в
Україні.
Голова Державної
податкової служби України Олексій Любченко зазначив, що2020-й став роком
відчутного прогресу в ефективності роботи нової Державної податкової служби
України. В умовах низхідної динаміки економічної активності, яка проявилася ще
у другому півріччі 2019-го, і зростання номінального ВВП у 2020 році на 5,4 %
(падіння реального випуску становило 4 %) надходження до державного та місцевих
бюджетів, а також з єдиного соціального внеску торік зросли на 13,5 %, а сальдо
надходжень з податку на додану вартість збільшилося на 36,8 %. Індикативні
показники податкових надходжень 2020 року перевиконано на 49,2 млрд грн (+10,7
%). У січні – лютому 2021-го при зростанні обсягів постачання товарів і послуг
(база оподаткування ПДВ) на 10,3% порівняно із відповідним періодом минулого року
сальдо надходжень з ПДВ збільшилося у 1,5 раза (з 17,8 млрд до 25,8 млрд грн).
Це стало можливим завдяки ефективному розширенню бази оподаткування за рахунок
тіньової економіки.
Водночас боротьба
держави з податковими зловживаннями все ще далека від завершення. За оцінкою
ДПСУ, втрати України від застосування схем з ухилення (мінімізації) сплати
податків становлять близько 7,7 млрд дол. США на рік, у тому числі: зарплата в
«конвертах» – 4,3 млрд дол., діяльність «скруток» і конвертаційних центрів –
1,5 млрд, офшори – 0,8 млрд, підакцизні товари – 1,0 млрд, збитки державних
підприємств – 0,1 млрд дол. Приміром, загальні доходи населення 2020 року без
урахування податків становили 3,4 трлн грн, з яких 1,9 трлн грн – це заробітна
плата та інші трудові доходи. При цьому обсяги виторгу підприємств торгівлі, що
фіксуються через касові апарати, 2020 року становили менш як 1,3 трлн грн. Це
означає, що лише 38 % витрат домогосподарств фіксується через фіскальний чек зі
сплатою відповідних податків і зборів.
Важливо розуміти,
що успішність заходів з реформування податкової системи та ефективного
подолання податкових схем залежить не стільки від екстенсивних зусиль з
підвищення податкового контролю, скільки від побудови надійної моделі взаємодії
між платниками податків і державою, яка користуватиметься довірою обох сторін
податкових взаємовідносин. Для цього потрібно забезпечити дотримання державою
ключових принципів у сфері оподаткування, якими, на нашу думку, мають бути:
справедливість (рівність усіх платників перед законом, недопущення будь-яких
проявів податкової дискримінації), прозорість (обмін інформацією між
податковими агентами та податковими органами; увага до суті операцій, а не до
їх форми) і зручність у взаємодії з податковими органами (сплачувати податки чесно
має бути вигідно, податкова служба забезпечує якісний сервіс платникам
податків). Втілення в життя цих принципів, як на мене, створить органічні умови
для вирішення проблематики податкового регулювання в Україні та забезпечить
додержання економічними суб’єктами вимог законодавства при сплаті податків.
На практиці
реалізація вищезгаданих принципів має передбачати ті кроки, які
впроваджуватимуть найкращий міжнародний досвід з реформування та удосконалення
податкової системи.
Взаємодія
державних органів у вирішенні питань тривалого перебування підприємств у
процедурах банкрутства
29 березня 2021
року за організацією Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства
юстиції (м. Дніпро) в режимі онлайн (за допомогою платформи ZOOM) відбулась
спільна нарада за участі представників Господарського суду Дніпропетровської
області, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Головного
управління ПФУ в Дніпропетровській області та арбітражних керуючих.
Від ГУ ДПС
присутні в.о. заступника начальника ГУ ДПС Ольга Мазур, начальник управління по
роботі з податковим боргом Світлана Цегельська та заступник начальника
управління – начальник відділу моніторингу та інформаційно-аналітичного
забезпечення управління по роботі з податковим боргом Шпак Наталія.
На заході
розглянуті питання, пов’язані із тривалим перебуванням підприємств у
процедурі банкрутства та погашенням кредиторських вимог.
Особливу увагу
акцентовано на погашенні заборгованості із заробітної плати по підприємствах
щодо яких порушено провадження у справах про банкрутство.
Спільне
обговорення, аналіз, та узагальнення певних питань, які виникають при процедурі
банкрутства, представниками різних державних органів - це прогресивна
форма співпраці, яка дає позитивний результат.
На пресконференції
про декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році, та податкову
знижку
29 березня 2021
року, в інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася пресконференція фахівця
відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб та єдиного внеску
управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області Коваленко Мирослави на тему «Декларування громадянами
доходів, отриманих у 2020 році, податкова знижка».
Коваленко
Мирослава проінформувала про результати деклараційної кампанії 2021. Вона
зазначила, що станом на 25.03.2021 громадянами Дніпропетровської області за
2020 рік подано 11 тис. 692 податкові декларації про майновий стан і доходи.
Загальна сума задекларованого громадянами доходу – понад 2,5 мільярдів гривень.
До сплати
задекларовано 33,6 млн гривень податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та
5,2 млн гривень військового збору (далі – ВЗ).
Доходи у розмірі
понад 1 млн грн задекларували 88 жителів нашої області.
Правом на
отримання податкової знижки у поточному році скористалося вже 2 229 фізичних
осіб. Сума податку, що підлягає поверненню громадянам з бюджету, 6,8 млн
гривень.
Фахівець звернула
увагу на порядок та умови реалізації громадянами свого права на податкову
знижку, а також способи подання податкової декларації про майновий стан і
доходи.
Коваленко
Мирослава акцентувала увагу на доходах, які підлягають обов’язковому
декларуванню громадянами.
Зокрема, це доходи
від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних
ділянках площею понад 2 гектари. Доходи, отримані одноосібниками, які
самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2
гектари, від продажу сільськогосподарської продукції відповідно до вимог
Податкового кодексу України підлягають оподаткуванню ПДФО за ставкою 18 % та ВЗ
– за ставкою 1,5 %.
Свідоме
декларування доходів та сплата податків – вірний шлях до побудови успішного
суспільства!
Єдинникам про
застосування реєстраторів розрахункових операцій
За словами
начальника Нікопольської ДПІ Міщенко Наталії з 01 січня 2021 року РРО та/або
ПРРО не застосовуються фізичними особами підприємцями – платниками єдиного
податку другої – четвертої груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг
доходу яких протягом календарного року не перевищує обсягу доходу, що не
перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01
січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім
тих, які здійснюють:
реалізацію
технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
реалізацію
лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у
сфері охорони здоров’я;
реалізацію
ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння,
дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
З 1 січня 2022
року РРО та/або програмні РРО повинні застосовувати всі фізичні
особи-підприємці - платники єдиного податку (крім ФОП-платників єдиного податку
першої групи).
Проведено
семінар для платників податків
Днями за
організацією Нікопольського відділу організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області відбувся семінар для платників податків – юридичних
та фізичних осіб – підприємців.
Семінар відкрила
заступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна
Гроздовська - Боличева , яка докладно розповіла про новації податкового
законодавства 2021 року, зміни у застосуванні РРО.
Було висвітлено
низку питань, які охопили: подання установами та організаціями фінансової
звітності; справляння рентної плати та екологічного податку; сплату земельного
податку та орендної плати за землю; право на податкову знижку; старт кампанії
декларування – 2021; порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу»;
електронні сервіси ДПС.
Особливу увагу на
семінарі приділено питанню дотримання роботодавцями законодавства при
працевлаштуванні найманих працівників, нарахуванню та сплаті єдиного внеску,
податку на доходи фізичних осіб та військового збору.
Семінар пройшов у
форматі діалогу, де кожен платник мав змогу отримати вичерпну інформацію від
фахівців щодо застосування норм податкового законодавства на практиці. Під час
діалогу з учасниками семінару вирішені і роз’яснені всі питання, що цікавили
суб’єктів господарювання.
Присутні висловили
подяку за кваліфіковану допомогу та побажали фахівцям натхнення і продовження
такої практики спілкування з платниками податків.
«Круглий стіл»
на тему застосування програмних РРО
Нещодавно в приміщенні
Нікопольської державної податкової інспекції ГУ ДПС у Дніпропетровській області
відбулося засідання «круглого столу» під час якого суб’єктам господарювання
розповіли про новації програмних РРО.
Заступник
начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна
Гроздовська - Боличева розповіла присутнім, що правові відносини у сфері
застосування РРО та/або ПРРО регулюються Законом України від 06 липня 1995 року
№265/95- ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг» (далі – Закон). Дія Закону поширюється на
усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників
(уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові
операції у готівковій та/або безготівковій формі.
В ході проведення
заходу увагу посадовець повідомила, що РРО та/або ПРРО не застосовуються
платниками єдиного податку першої групи. Водночас, у випадку перевищення
граничного обсягу доходу 1 млн грн, встановленого для платників єдиного податку
у 2020 році, відповідно до Перехідних положень Податкового кодексу України,
обов’язок застосування РРО виникає з першого числа першого місяця кварталу,
наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних
податкових періодах, не зважаючи на зміни чи/або доповнення внесені до
Перехідних положень Кодексу.
Також Ганна
Гроздовська - Боличева акцентувала увагу, що з 1 січня 2021 року до 1 січня
2022 року РРО та/або ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку другої -
четвертої груп (фізичними особами – підприємцями), обсяг доходу яких протягом
календарного року не перевищує обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів
мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового
(звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які
здійснюють:
реалізацію
технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
реалізацію
лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у
сфері охорони здоров’я;
реалізацію
ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння,
дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
У разі перевищення
платником єдиного податку другої - четвертої груп (фізичною особою - підприємцем)
в календарному році обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів мінімальної
заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року,
застосування РРО та/або ПРРО для такого платника єдиного податку є
обов'язковим. Застосування РРО та/або ПРРО починається з першого числа першого
місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується
в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб'єкта
господарювання як платника єдиного податку.
Наприкінці заходу
учасники отримали вичерпні відповіді на проблемні питання, що їх цікавили.
Ветеринарні
послуги та застосування РРО
Як повідомила
Заступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна
Гроздовська – Боличева, згідно з п. 61 підрозділу 10 Перехідних положень
Податкового кодексу України з 1 січня 2021 року до 1 січня 2022 року РРО/ПРРО
не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними
особами-підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не
перевищує обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної
плати, встановленої законом на 1січня податкового (звітного) року, незалежно
від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють: реалізацію технічно
складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту; реалізацію
лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у
сфері охорони здоров’я;
реалізацію
ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння,
дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Відповідно до ст.
1 Закону України від 25 червня 1992 року № 2498-ХІІ «Про ветеринарну медицину»
ветеринарна аптека – заклад ветеринарної медицини – аптека, аптечний пункт,
аптечний кіоск, що здійснюють обіг ветеринарних препаратів і надання
консультацій з питань їх застосування;
Ветеринарні аптеки
та заклади ветеринарної медицини (клініки) не здійснюють діяльності у сфері
охорони здоров’я людей, отже вимоги щодо застосування РРО з 1 січня 2021 року
до 1 січня 2022 року на них не розповсюджуються.
Використання
програмних РРО
Як повідомила заступник
начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна
Гроздовська – Боличева, програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО) – програмний,
програмно-апаратний, або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного
програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої, в якому
фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і
який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів
(наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі
та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з
приймання готівки для подальшого переказу.
Суб’єкт
господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор
розрахункових операцій, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі.
Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде
використовуватись програмне РРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє
контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу
України.
Реєстрація
програмного РРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного
реєстратора розрахункових операцій за формою №1-ПРРО (J/F 1316602), що
подається у електронній формі через Електронний кабінет або засобами
телекомунікації.
Після включення
програмного РРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий
програмний РРО може використовуватись суб’єктом господарювання.
На офіційному
вебпорталі ДПС України створено банер «Програмні РРО»
(https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/), який містить актуальну інформацію,
пов’язану з ПРРО, включаючи нормативно-правові акти, відеоуроки щодо процедури
реєстрації ПРРО, отримання електронних ключів у кваліфікованого надавача
електронних довірчих послуг ДПС, інструкції щодо заповнення та подання форм,
інформаційні повідомлення щодо оновлення версій безкоштовних програмних рішень,
контакти відповідальних осіб ДПС, які надають роз’яснення, пов’язані з роботою
ПРРО.
Єдинникам про
застосування реєстраторів розрахункових операцій
За словами
заступника начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області
Ганни Гроздовської – Боличевої з 01 січня 2021 року РРО та/або ПРРО не
застосовуються фізичними особами підприємцями – платниками єдиного податку
другої – четвертої груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу
яких протягом календарного року не перевищує обсягу доходу, що не перевищує 220
розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня
податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих,
які здійснюють:
реалізацію
технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
реалізацію
лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у
сфері охорони здоров’я;
реалізацію
ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння,
дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
З 1 січня 2022
року РРО та/або програмні РРО повинні застосовувати всі фізичні
особи-підприємці - платники єдиного податку (крім ФОП-платників єдиного податку
першої групи).
Томаківські
фахівці продовжують надавати адміністративні послуги віддаленим селам «мобільно»
Для реалізації
якісного податкового сервісу та надання адміністративних та інших послуг днями
здійснено виїзд мобільного ЦОПу до мешканців Вищетарасівського старостинського
округу Мирівської об’єднаної територіальної громади с. Вищетарасівка.
Вищетарасівський
старостинський округ має загальну територію 6799,98 га ріллі та налічує
3396 мешканців, віддаленість від районного центру складає 38 кілометрів.
Виїзд мобільного
ЦОПу забезпечено за участі фахівців Томаківської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській
області, працівника Нікопольського відділу організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області та за сприянням старости Вищетарасівського
старостинського округу Мирівської об’єднаної територіальної громади
Олександр Сівак.
Під час роботи
мобільного ЦОПу начальник Томаківської ДПІ Руслана Рибка повідомила присутнім,
що мобільний ЦОП –це крок на зустріч нашим платникам, громадянам для надання
адміністративних послуг, що проживають у віддалених куточках громади.
Вона повідомила перелік послуг які можна отримати у мобільному ЦОПі та перелік
документів потрібних для їх отримання.
Руслана Рибка
повідомила, що з початку 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами
доходів, одержаних протягом 2020 року, надала роз’яснення щодо декларування,
строків подання декларації про майновий стан і доходи за 2020 рік, граничних
термінів сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору, підстави
для нарахування податкової знижки у річній декларації, яка подається до 31
грудня включно наступного за звітним податкового року.
Також фахівці
Томаківської ДПІ повідомили про графік роботи мобільного ЦОПу, про контакті
номери телефонів за якими можливо отримати податкові консультації та інформацію
щодо отримання адміністративних та інших послуг .
Присутнім роздані
примірники брошури «Електронний кабінет» – зручний електронний сервіс Державної
податкової служби», «Стартувала деклараційна кампанія 2021», «Податкова знижка
для фізичних осіб», «Єдиний внесок: звільнення від сплати», «Щодо заповнення
реквізиту«Призначення платежу» розрахункового документа на переказ коштів на
єдиний рахунок», «Види розрахунків:застосування РРО», «РРО: до уваги ФОП
«Єдинників».
Крім того
податківцями надано роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними
електронними сервісами ДПС України, зокрема, електронним кабінетом, перевагами
звітування в електронному вигляді, надано консультаційну допомогу громадянам
які потребують в отриманні безкоштовних КЕП, надано відповіді на проблемні
питання щодо сплати земельного податку, орендної плати, податку на нерухоме
майно, відмінне від земельної ділянки.
Також присутніх
ознайомлено зі сторінками ДПС України на Facebook та You Tube, Telegram –
каналом, сторінкою ГУ ДПС у Дніпропетровській області на Facebook.
За результатами
проведеної роботи подано 12 податкових декларацій про майновий стан і доходи.
Загальна сума задекларованих доходів по поданих деклараціях про майновий стан і
доходи – 74 тис. грн, як результат до бюджету надійде 13,32 тис. грн податку на
доходи фізичних осіб та 1,11 тис. грн військового збору.
Двом громадянам
надано консультації щодо надання декларацій про майновий стан і доходи в
електронному кабінеті.
Староста
Вищетарасівського старостинського округу Мирівської об’єднаної
територіальної громади Олександр Сівак та мешканці подякували за надані
послуги, відповідні консультації та висловили бажання співпрацювати у питаннях
отримання адміністративних послуг і у подальшому. Віддаленість від районного
центру складає 38 км, тому мобільний ЦОП – це актуальна і сучасна форма надання
адміністративних послуг для мешканців віддалених куточках громади.
Про електронні
сервіси ДПС та переваги звітування в електронному вигляді - на «гарячій лінії»
в Марганецькій ДПІ
В Марганецькій ДПІ
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області днями відбувся сеанс
телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо переваг використання платниками
податків електронних сервісів ДПС, зокрема, щодо подання звітності в
електронному вигляді.
На запитання платників
відповідала старший державний інспектор Марганецької ДПІ ГУ ДПС у
Дніпропетровській області Валентина Плахотник.
Питання. Які електронні сервіси ДПС допомагають в
дистанційному спілкуванні з податковою службою?
Відповідь. В дистанційному спілкуванні з органами ДПС
допомагають електронні сервіси ДПС:
- «Єдине вікно
подання електронної звітності» - спеціалізоване клієнтське програмне
забезпечення, яке розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Головна/ Електронна
звітність/ Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та
подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»;
- «Електронний
кабінет» - інформаційно-телекомунікаційна система вхід до якої здійснюється за
адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/, а також через вебпортал ДПС https://tax.gov.ua/.
Питання. Які переваги подання звітності в
електронному вигляді?
Відповідь. Податковим кодексом України передбачено
подання звітності в електронному вигляді і є можливим за умови отримання електронного
цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення
договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору
про визнання електронних документів.
Перевагами подання
платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її
подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно
до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих
переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податкової
звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та
інших документів.
Питання. Як в Електронному кабінеті створюється
податкова декларація платника єдиного податку – ФОП?
Відповідь. Створення, редагування, підписання та надсилання
податкової звітності здійснюється в режимі «Введення звітності» приватної
частини Електронного кабінету.
При формуванні
податкової декларації користувач самостійно встановлює фільтр за параметрами:
«рік», «період», «тип форми» та обирає необхідну форму податкової декларації за
звітний період, щодо якого здійснюється звітування. В наступному вікні обирає
«стан документа» та відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район».
Покрокову допомогу
щодо створення електронних документів розміщено в відкритій частині
Електронного кабінету у розділі «Допомога».
Питання. Де платник податків має змогу дізнаватися
про зміни в законодавстві, слідкувати за наданням роз’яснень?
Відповідь. Про зміни в законодавстві, слідкувати за
наданням роз’яснень, консультацій та іншої інформації платник податків має
змогу в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (http://zir.tax.gov.ua/), де можливо
передивитись «Запитання – відповіді з Бази знань»; «Нормативні та інформаційні
документи»; «Останні зміни в законодавстві»; «Письмові консультації» тощо.
Про актуальні
питання адміністрування екологічного податку на пресконференції
31 березня 2021
року, в інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася пресконференція
начальника управління податкового адміністрування юридичних осіб Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області Копильченко Тетяни на тему
«Про адміністрування екологічного податку».
Вона зазначила, що
екологічний податок – це складова екологічної політики нашої держави, завданням
якої є регулювання відносин у галузі охорони, використання і відтворення
природних ресурсів, а також забезпечення екологічної безпеки.
«У цьому році
Дніпропетровська область забезпечила надходження екологічного податку 226,5 млн
грн до державного та місцевого бюджетів, це майже 18 % від суми надходжень в
цілому по Україні. За 3 місяці 2021 року надходження по екологічному податку
збільшились на 22,3 млн грн у порівнянні з відповідним періодом минулого року»,
– акцентувала Копильченко Тетяна.
Фахівець нагадала,
що екологічний податок зобов’язані сплачувати усі суб’єкти господарювання, якщо
їх діяльність призводить до:
- викидів
шкідливих речовин у повітря;
- скидів шкідливих
речовин до річок, ставків, озер, каналів, водосховищ, моря чи підземних вод;
- розміщення
відходів;
- утворення
радіоактивних відходів, їх тимчасове зберігання понад строк, встановлений
особливими умовами ліцензії.
Копильченко Тетяна
звернула увагу, що здійснення діяльності, у результаті якої забруднюється
навколишнє середовище, можливе лише після отримання відповідного дозволу, а
саме:
- за викиди
забруднюючих речовин стаціонарними джерелами в атмосферне повітря та за
розміщення відходів дозволи оформлюються та надаються Департаментом екології та
природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації;
- за скиди
забруднюючих речовин у водні об’єкти дозвіл видається територіальними органами
Державного агентства водних ресурсів.
Вона також
наголосила, що спільними цілями екологічного оподаткування є:
- для платників
екологічного податку – це упереджувальний спосіб захисту довкілля: стимулювання
інвестування у природоохоронні заходи, а саме: застосування платниками податку
природозберігаючих технологій, зменшення викидів, забруднення та відходів, що
становлять загрозу навколишньому природному середовищу;
- для податківців
– фіскальний спосіб: використання коштів для сплати екологічного податку для
поповнення доходів державного бюджету.
Увага! Шахраї!
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що фіксуються спроби
телефонного психологічного тиску шахраїв на представників підприємницької
діяльності з метою отримання грошових коштів.
Так,
використовуючи чисельні телефонні номери і прикриваючись нібито належністю до
податкової служби, невідомі особи погрожують платникам податків проведенням
можливих перевірок та ускладненням в підприємницької діяльності у випадках
відмови від сплати «відкупних», чим відверте дискредитують працівників
державної служби, негативно впливають на їх ділову репутацію та честь.
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області звертається до платників податків
бути обачними, не піддаватися на провокації. У разі виникнення вказаних
ситуацій, вчинення протиправних дій від імені працівників ДПС, негайно
звертатись до Національної поліції за телефоном 102.
Податковою службою України запущено свій Telegram-канал
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області повідомляє, що Державна податкова служба України
запустила свій Telegram-канал.
Про податки і не тільки – відтепер у більш
зручному та мобільному форматі.
Що ж цікавого запропоновано?
Це – ексклюзивні матеріали, інфографіки, все про сервіси податкової, анонси, роз’яснення та
коментарі фахівців.
Підписуйтеся на Telegram-канал Державної
податкової служби України https://t.me/tax_gov ua .
Порядок та термін реєстрації ПРРО?
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області повідомляє, що для реєстрації програмного реєстратора
розрахункових операцій (далі – ПРРО) складається Заява про реєстрацію
програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (J/F 1316602)
(далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО). Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в
електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного
документообігу та використання електронних документів подається до фіскального
сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів
або програмного інтерфейсу (API)) або засобами телекомунікацій.
У разі відсутності підстав для відмови у
реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням
фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру ПРРО.
Про реєстрацію ПРРО суб’єкту
господарювання направляється інформація у другій квитанції із зазначенням
присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО.
Датою реєстрації ПРРО є дата формування
фіскального номера ПРРО.
Про результати обробки реєстраційної заяви
за ф. № 1-ПРРО, суб’єкту господарювання надається або направляється інформація
засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій:
у день отримання реєстраційної заяви за ф.
№ 1-ПРРО, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, надійшла не пізніше 16.00
робочого (операційного дня);
не пізніше наступного робочого дня, якщо
реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО надійшла після 16.00 робочого (операційного
дня).
Більше
інформації можна отримати на Загальнодоступному інформаційно-довідковому
ресурсі ДПС України (категорія 109.24).
Зареєструвати
програмний РРО – швидко та просто
Зареєструвати
програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено
Державною податковою службою України.
Для початку роботи
з програмним РРО необхідно, перш за все, отримати кваліфікований електронний
підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
ДПС такі ключі видає безкоштовно.
Потім потрібно
встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в
наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне
забезпечення можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.
Детально
ознайомитися з процедурою реєстрацією ПРРО можна у відеоуроці (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/6842.html).
Шановні платники! На період карантину користуйтеся дистанційним форматом
спілкування та електронними сервісами ДПС!
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області нагадує, що сьогодні у платників є можливість
отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, подати звітність до
податкових органів без особистих візитів до податкових органів.
Для комфорту, економії часу, особливо для
власної безпеки під час дії карантину, використання дистанційних комунікацій є
найбільш раціональним. Тому особливу роль у доведенні інформації до платника
сьогодні виконує Інтернет.
Офіційними джерелами інформації у мережі
Інтернет для суспільства є вебпортал «Державна податкова служба України» та
субсайти територіальних органів ДПС областей, зокрема субсайт «Територіальні
органи ДПС у Дніпропетровській області» (далі – субсайт). На субсайті
(http://dp.tax.gov.ua) розміщується актуальна, щоденно поновлювана та важлива
інформація для платників податків.
В умовах дії карантину залишається
актуальним також максимальне використання електронних сервісів Державної
податкової служби України, зокрема ІТС «Електронний кабінет», вхід до якого
здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний
вебпортал ДПС.
У разі виникнення питань щодо користування
Електронним кабінетом слід звернутись до служби підтримки за телефоном
0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.
Отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків для дитини
в рамках реалізації експериментального проєкту «єМалятко»
Для Державної
податкової служби України на сьогодні пріоритетом залишається розвиток
електронних сервісів. Саме тому ДПС активно долучилася до впровадження нового
експериментального проєкту «Е-малятко», який стартував на початку 2020 року. За
допомогою сервісу батькам можливо зареєструвати новонароджену дитину в
Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної
реєстрації народження.
Крім того, за
допомогою комплексної послуги «ІD-14» можливо отримати дві послуги за однією
заявою – оформлення паспорта громадянина України вперше та реєстраційного
номера облікової картки платника податків (РНОК ПП).
Для цього ДПС
розроблено новий Web-сервіс, через який здійснюється прийом заяв для реєстрації
дитини в Державному реєстрі. Ці заяви надходять безпосередньо від Державної
міграційної служби (ДМС). ДПС присвоює РНОК ПП та відправляє його до ДМС для
внесення до паспорта громадянина України у формі картки. Завдяки новому сервісу
спрощено процедуру отримання РНОК ПП під час отримання паспорта.
Як платнику податків отримати електронні довірчі послуги в органі ДПС
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області інформує, що платник податків може звернутись до
будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого
надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС
(далі – КН ЕДП ІДД ДПС) для отримання електронних довірчих послуг.
При цьому ідентифікація фізичної особи,
яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката
відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності.
З інформацією щодо режиму роботи,
розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації)
користувачів КН ЕДП ІДД ДПС можна ознайомитись на офіційному інформаційному
ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням
Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних
довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».
Договір про визнання електронних документів
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області звертає увагу платників, що меню Електронного
кабінету «Договір про визнання електронних документів» дозволяє переглянути
договори про визнання електронного документу всіх територіальних відділень
органів ДПС.
Для перегляду за необхідності обирається
регіон або конкретний орган ДПС.
У цьому режимі можна завантажити договори
про визнання електронного документу у вигляді pdf-файлу, або підписаного файлу
у форматі p7s.
Приєднатись до договору про визнання
електронних документів можна подавши заяву про приєднання до договору про
визнання електронних документів за формою J1392001 для юридичних осіб, та
F1392001 для фізичних осіб.
Електронні сервіси ДПС для громадян
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області інформує, що громадяни можуть використовувати
електронний сервіс ДПС «Електронний кабінет», який надає можливість:
- доступу
Джерело: guru.ua Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя