Олексій
Любченко: ДПС готова забезпечити ефективну співпрацю з новоствореним Бюро
економічної безпеки України
Президентом
України підписано Закон «Про Бюро економічної безпеки України», що є важливим
кроком для посилення захисту економічних інтересів держави та чесного бізнесу.
«Ми постійно чуємо
від бізнесу про незахищеність від свавілля різних державних силових
структур. У той же час в державі діють усталені тіньові економічні об’єднання,
що вже фактично перетворились на справжні злочинні угрупування в економічній
сфері», - зауважив Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко.
На переконання
очільника ДПС Олексія Любченка, створення Бюро економічної безпеки в тому
вигляді і з тими завданнями та повноваженнями, як це передбачає закон, убезпечить
бізнес від необгрунтованого силового втручання у його діяльність, натомість
державна правоохоронна система зосередиться на ефективній протидії
організованій злочинній діяльності в економічній сфері, а також викритті та
притягненні до відповідальності осіб, що таку діяльність очолюють.
«Зі свого боку
Державна податкова служба України має намір забезпечити ефективну співпрацю з
новоствореним правоохоронним аналітичним органом для зменшення тіньового
сектору економіки та усунення нечесної конкуренції, яка заважає працювати
сумлінним платникам податків», - підкреслив Голова ДПС Олексій Любченко.
Під час
засідання «круглого столу» платникам роз'яснили нюанси податкових новацій
Днями в
Томаківській ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області було проведено засідання
«круглого столу» на тему «Щодо новацій податкового законодавства, внесених
Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків,
усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві»
(далі – Закон №466) для платників спрощеної системи оподаткування.
Начальник
Томаківської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Рибка Руслана розповіла, що
з 01 січня 2021 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України
(далі – ПКУ) щодо удосконалення форми податкового повідомлення – рішення у
зв’язку з реформуванням інституту відповідальності платника податків.
Так, податкове
повідомлення – рішення доповнено обов’язковим елементом – мотиваційною частиною,
в якій контролюючий орган не тільки обґрунтовує свою позицію, а також
спростовує аргументацію платника податків.
Ці нововведення
спрямовані на захист прав платників податків. Результатом їх застосування має
стати зменшення зловживань з боку контролюючих органів під час проведення
перевірки. У подальшому це значно спростить процедуру судового оскарження для
платників податків.
Також Законом №
466 п. 17.1 ст. 17 ПКУ доповнено новим п.п. 17.1.16, відповідно до якого
платник податків має право надавати за власною ініціативою письмові пояснення
та/або документи щодо обставин, які підтверджують відсутність його вини у
вчиненому податковому правопорушенні, в порядку, встановленому ПКУ.
Крім того Законом
№ 466 ПКУ доповнено новою ст. 1121.
Так, відповідно до
ст. 1121 ПКУ до
обставин, що пом’якшують відповідальність особи за вчинення правопорушень,
належать:
► вчинення діяння
під впливом погрози, примусу або через матеріальну, службову чи іншу
залежність;
► вчинення діяння
при збігу тяжких особистих чи сімейних обставин;
► самостійне
повідомлення платником податків про вчинене ним правопорушення (крім складів
правопорушень, передбачених статтями 123 та 1251 ПКУ).
Під час засідання
платники податків отримали відповіді на запитання та друковану продукцію
зазначеної тематики.
Адміністративні
послуги мобільного ЦОП на території Нікопольського району
Для реалізації
якісного податкового сервісу, надання адміністративних та інших послуг 18
березня 2021 року здійснено виїзд мобільного Центру обслуговування платників
(далі – ЦОП) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ
ДПС) до мешканців с. Чкалове Першотравневської сільської територіальної громади
Нікопольського району.
Виїзд мобільного
ЦОПу забезпечено за участі фахівців Нікопольської ДПІ ГУ ДПС та за сприянням
голови Першотравневської сільської територіальної громади.
Під час роботи
мобільного ЦОПу начальник Нікопольської ДПІ Міщенко Наталія зазначила, що
мобільний ЦОП – це крок на зустріч нашим платникам, громадянам, які проживають
у віддалених куточках громади, для надання адміністративних та інших послуг.
Проінформувала присутніх про перелік послуг, які можна отримати у мобільному
ЦОПі, та перелік документів потрібних для їх отримання.
Начальниця
Нікопольської ДПІ довела до громади, що з початку 2021 року стартувала кампанія
декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2020 року, надала
роз’яснення щодо декларування, строків подання декларації про майновий стан і
доходи за 2020 рік, граничних термінів сплати податку на доходи фізичних осіб та
військового збору, підстав для нарахування податкової знижки у річній
декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним
податкового року.
Першотравневська
сільська територіальна громада об’єднує 13 сіл та є сільськогосподарським регіоном,
тому особлива увага приділяється декларуванню доходів одноосібників, які
самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) та громадян, що мають у
власності сільськогосподарську техніку та надають послуги з обробки землі.
Фахівці
Нікопольської ДПІ повідомили про графік роботи мобільного ЦОПу, контакті номери
телефонів, за якими можливо отримати податкові консультації, та інформацію щодо
отримання адміністративних та інших послуг.
Присутнім роздані
примірники брошури «Електронний кабінет» – зручний електронний сервіс Державної
податкової служби», «Стартувала деклараційна кампанія 2021», «Податкова знижка
для фізичних осіб», «Щодо заповнення реквізиту«Призначення платежу»
розрахункового документа на переказ коштів на єдиний рахунок», «Види
розрахунків: застосування РРО», «РРО: до уваги ФОП «єдинників».
Крім того,
податківцями надано роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними
електронними сервісами ДПС України, зокрема, Електронним кабінетом, звітування
в електронному вигляді, надано консультаційну допомогу громадянам, які
потребують в отриманні безкоштовних КЕП, надано відповіді на актуальні питання
щодо сплати земельного податку, орендної плати, податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки.
Також, присутніх
ознайомлено зі сторінками ДПС України на Facebook та YouTube, Telegram-каналом,
сторінкою ГУ ДПС у Дніпропетровській області на Facebook.
Фахівцями,
задіяними у роботі мобільного ЦОПу у с. Чкалове, від громадян прийняті:
- заяви за формою
№ 1-ДР – 2 шт.;
- заяви за формою
№ 5-ДР – 14 шт.;
- декларації про
майновий стан і доходи – 31 шт.
Загальна сума
задекларованих доходів по поданих деклараціях про майновий стан і доходи –
313,1 тис. грн, як результат, до бюджету надійде 28,8 тис. грн податку на
доходи фізичних осіб та 4,79 тис. грн військового збору.
Голова
Першотравневської сільської територіальної громади Литовченко Тамара подякувала
за надані послуги та відповідні консультації мешканцям регіону, за забезпечення
зручних, доступних умов для громадян і платників щодо отримання сервісів та
послуг від податкової, та висловила бажання співпрацювати у питаннях отримання
адміністративних послуг і у подальшому.
Особливості
застосування РРО та програмних РРО (интерв)
Заступник
начальника Нікопольської ДПІ
ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличева.
Які особливості застосування РРО та
програмних РРО.
На даний час
суб’єкти господарювання в своїй господарській діяльності при проведенні
розрахунків повинні застосовувати належним чином зареєстровані РРО або
програмні РРО (далі - ПРРО). ПРРО можна встановити на смартфон, планшет,
комп’ютер чи інший будь-який гаджет, який має операційну систему та підключення
до Інтернет.
ДПС України розробила та надає безкоштовне програмне забезпечення для
встановлення на гаджети суб’єктів господарювання. Представникам бізнесу надано
можливість обирати тій пристій, який є більш зручним для проведення
розрахункових операцій – класичний та/або ПРРО. Впровадження програмного РРО
допоможе бізнесу зменшити витрати на придбання касової техніки, та захистить
споживачів в придбанні якісної продукції або послуг у суб’єктів господарювання.
Яка послідовність дій
має бути здійснена суб’єктом господарювання для реєстрації ПРРО?
Суб’єкт
господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор
розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в
контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця,
де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє
контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 ПКУ.
Реєстрація ПРРО
здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора
розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602), що подається у
електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника
податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або
програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.
Після включення
ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може
використовуватись суб’єктом господарювання.
Мобільний ЦОП
–це крок на зустріч платникам у віддалених куточках Томаіквської ОТГ
Для реалізації
якісного податкового сервісу та надання адміністративних та інших послуг за
організацією Нікопольського відділу організації роботи організаційно –
розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
нещодавно були здійснені виїзди мобільних ЦОПів до мешканців Високівського,
Кисличуватського та Зеленогайського старостинських округів Томаківської об’єднаної
територіальної громади.
Виїзд мобільних
ЦОПів забезпечено за участі фахівців Томаківської ДПІ ГУ ДПС у
Дніпропетровській області, працівника Нікопольського відділу організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській
області та за сприянням старост:
- Високівського
старостинського округу Олександра Дудикіна;
- старости
Кисличуватського старостинського округу Тетяни Овдієнко;
- старости
Зеленогайського старостинського округу Головацької Аліни.
Під час роботи
мобільного ЦОПу начальник Томаківської ДПІ Руслана Рибка повідомила присутнім,
що мобільний ЦОП –це крок на зустріч нашим платникам, громадянам для надання
адміністративних послуг, що проживають у віддалених куточках громади.
Вона повідомила перелік послуг які можна отримати у мобільному ЦОПі та
перелік документів потрібних для їх отримання.
Руслана Рибка
повідомила, що з початку 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами
доходів, одержаних протягом 2020 року, надала роз’яснення щодо декларування,
строків подання декларації про майновий стан і доходи за 2020 рік, граничних
термінів сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору, підстави
для нарахування податкової знижки у річній декларації, яка подається до 31
грудня включно наступного за звітним податкового року. Зазначені старостинські
округи є сільськогосподарськими регіонами, тому особлива увага приділяється
декларуванню доходів одноосібників, які самостійно обробляють власні земельні
ділянки (паї) та громадян, що мають у власності сільськогосподарську техніку та
надають послуги з обробітку землі.
Також фахівці
Томаківської ДПІ повідомили про графік роботи мобільного ЦОПу, про контакті
номери телефонів за якими можливо отримати податкові консультації та
інформацію щодо отримання адміністративних та інших послуг .
Присутнім роздані
примірники брошури «Електронний кабінет» – зручний електронний сервіс Державної
податкової служби», «Стартувала деклараційна кампанія 2021», «Податкова знижка
для фізичних осіб», «Єдиний внесок: звільнення від сплати», «Щодо заповнення
реквізиту«Призначення платежу» розрахункового документа на переказ коштів на
єдиний рахунок», «Види розрахунків:застосування РРО», «РРО: до уваги ФОП
«Єдинників».
Крім того,
податківцями надано роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними
електронними сервісами ДПС України, зокрема, електронним кабінетом, перевагами
звітування в електронному вигляді, надано консультаційну допомогу
громадянам які потребують в отриманні безкоштовних КЕП, надано відповіді на
проблемні питання щодо сплати земельного податку, орендної плати, податку на
нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Також присутніх
ознайомлено зі сторінками ДПС України на Facebook та You Tube, Telegram –
каналом, сторінкою ГУ ДПС у Дніпропетровській області на Facebook.
За результатами
проведеної роботи подано більше податкових декларацій про майновий стан і
доходи. Сума задекларованих доходів по поданих деклараціях про майновий стан і
доходи складає близько 200 тис. грн., як результат до бюджету надійде майже 25
тис.грн. податку на доходи фізичних осіб та 3,0 тис.грн. військового збору.
Старости
Високівського, Кисличуватського та Зеленогайського округів Томаківської
об’єднаної територіальної громади подякували за надані послуги та відповідні
консультації мешканцям округу, за забезпечення зручних, доступних умов для
громадян і платників щодо отримання сервісів та послуг від ДПС, та висловили
бажання співпрацювати у питаннях отримання адміністративних послуг і у
подальшому.
Які мають бути дії суб’єкта господарювання
при відключенні
світла в господарській
одиниці, коли неможлива робота на комп’ютері з ПРРО?
Заступник начальника
Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличева
повідомила, що Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових
операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон)
передбачено можливість роботи ПРРО в режимі офлайн у випадку відсутності
зв’язку ПРРО з фіскальним сервером ДПС.
Порядок
застосування ПРРО в режимі офлайн встановлено розділом V Порядку реєстрації,
ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій,
затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317,
зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2020 за № 635/34918 «Про
внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №
547» (далі – Порядок № 317).
Слід звернути
увагу, що відповідно до статті 5 Закону у разі відсутності зв’язку між ПРРО та
фіскальним сервером контролюючого органу облік операцій з торгівлі валютними
цінностями в готівковій формі та формування розрахункових документів
здійснюються у порядку, встановленому Національним банком України. Отже, згідно
з пунктом 6 Порядку № 317 порядок застосування ПРРО в режимі офлайн, визначений
розділом V Порядку № 317, не розповсюджується на розрахункові операцій з
торгівлі валютними цінностями в готівковій формі.
Що робити при зупинці роботи
ПРРО, коли гаджет продовжує функціонувати? Чи потрібно в такому випадку до чи
після перезавантаження ПРРО надавати повідомлення про виявлення несправностей
ПРРО?
Заступник начальника
Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличева
повідомила, що статтею 5 Закону встановлено, що на період виходу з ладу ПРРО проведення
розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей.
Користувач ПРРО
самостійно оцінює працездатність ПРРО. Якщо роботу ПРРО відновлено одразу після
його перезавантаження (короткотермінова зупинка), то ПРРО не вважається несправним.
Повідомлення про виявлення несправностей за формою № 2-ПРРО до Порядку № 317 у
такому випадку до ДПС не надсилається.
Строки, умови та
порядок подання форми № 2-ПРРО встановлені розділом ІІ Порядку № 317.
Необхідність генерації і електронного підпису фізичної особи - підприємця і
електронної печатки.
Заступник начальника
Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличева
повідомила, що суб’єкт господарювання самостійно приймає рішення щодо засобу,
який він буде застосовувати в ПРРО – удосконалений/кваліфікований електронний
підпис або удосконалена/кваліфікована електронна печатка.
В залежності від
обраного засобу суб’єкт господарювання надсилає до ДПС Повідомлення про надання
інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за формоюJ/F1391801 з інформацією про ідентифікатор ключа
сертифікату, який використовується для підпису, у тому числі щодо особи, якій
надані повноваження проводити розрахункові операції.
Дані сертифікатів
електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до
Реєстру ПРРО.
Томаківські фахівці продовжують надавати
адміністративні послуги віддаленим селам «мобільно»
Для реалізації якісного
податкового сервісу та надання адміністративних та інших послуг днями здійснено
виїзд мобільного ЦОПу до мешканців Вищетарасівського старостинського округу
Мирівської об’єднаної територіальної
громади с. Вищетарасівка.
Вищетарасівський старостинський округ має
загальну територію 6799,98 га ріллі та
налічує 3396 мешканців, віддаленість від районного центру складає 38 км.
Виїзд мобільного ЦОПу забезпечено
за участі фахівців Томаківської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області,
працівника Нікопольського відділу організації роботи організаційно-розпорядчого
управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та за сприянням
старости Вищетарасівського старостинського округу Мирівської об’єднаної територіальної громади Олександр СІВАК.
Під
час роботи мобільного ЦОПу начальник Томаківської ДПІ Руслана РИБКА повідомила
присутнім, що мобільний ЦОП –це крок на зустріч нашим платникам, громадянам для надання адміністративних послуг, що
проживають у віддалених куточках громади. Вона повідомила
перелік послуг які можна отримати у мобільному ЦОПі та перелік документів потрібних для їх отримання.
Руслана
РИБКА повідомила, що з
початку 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів,
одержаних протягом 2020 року, надала роз’яснення щодо декларування, строків
подання декларації про майновий стан і доходи за 2020 рік, граничних термінів
сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору, підстави для
нарахування податкової знижки у річній декларації, яка подається до 31 грудня
включно наступного за звітним податкового року.
Також фахівці Томаківської ДПІ повідомили про графік роботи мобільного
ЦОПу, про контакті номери телефонів за якими можливо отримати податкові
консультації та інформацію щодо отримання адміністративних та інших послуг .
Присутнім роздані
примірники брошури «Електронний кабінет» – зручний електронний сервіс Державної податкової служби», «Стартувала
деклараційна кампанія 2021», «Податкова знижка для фізичних осіб», «Єдиний
внесок: звільнення від сплати», «Щодо заповнення реквізиту«Призначення платежу»
розрахункового документа на переказ коштів на єдиний рахунок», «Види
розрахунків:застосування РРО», «РРО: до уваги ФОП «Єдинників».
Крім того податківцями надано роз’яснення щодо переваг
користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема,
електронним кабінетом, перевагами звітування в електронному вигляді, надано консультаційну допомогу громадянам
які потребують в отриманні безкоштовних КЕП, надано відповіді на проблемні питання
щодо сплати земельного податку, орендної плати, податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки.
Також присутніх ознайомлено зі сторінками ДПС України на
Facebook та You Tube, Telegram –
каналом, сторінкою ГУ ДПС у Дніпропетровській області на Facebook.
За результатами проведеної роботи подано 12
податкових декларацій про майновий стан і доходи. Загальна сума задекларованих
доходів по поданих деклараціях про майновий стан і доходи – 74 тис. грн, як
результат до бюджету надійде 13,32 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб та
1,11 тис.грн військового збору.
Двом громадянам надано консультації щодо надання
декларацій про майновий стан і доходи в електронному кабінеті.
Староста
Вищетарасівського старостинського округу Мирівської об’єднаної територіальної
громади Олександр Сівак та мешканці
подякували за надані послуги, відповідні консультації та висловили бажання
співпрацювати у питаннях отримання адміністративних послуг і у подальшому. Віддаленість від районного центру складає
38 км, тому мобільний ЦОП – це актуальна і сучасна форма надання адміністративних послуг для мешканців
віддалених куточках громади.
Про електронні
сервіси ДПС та переваги звітування в електронному вигляді - на «гарячій лінії»
в Марганецькій ДПІ
В Марганецькій ДПІ Головного
управління ДПС у Дніпропетровській
області днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо переваг
використання платниками податків електронних сервісів ДПС, зокрема, щодо
подання звітності в електронному вигляді.
На запитання платників
відповідала старший державний інспектор Марганецької ДПІ ГУ ДПС у
Дніпропетровській області Валентина ПЛАХОТНИК.
Питання. Які
електронні сервіси ДПС допомагають в дистанційному спілкуванні з податковою
службою?
Відповідь. В дистанційному спілкуванні з органами ДПС
допомагають електронні сервіси ДПС:
- «Єдине вікно подання
електронної звітності» - спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення, яке
розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Головна/ Електронна звітність/
Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання
звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»;
- «Електронний кабінет» -
інформаційно-телекомунікаційна система вхід до якої здійснюється за адресою:
https://cabinet.tax.gov.ua/, а також через вебпортал ДПС https://tax.gov.ua/.
Питання. Назвіть
переваги подання звітності в електронному вигляді.
Відповідь. Податковим кодексом України передбачено
поданння звітності в електронному вигляді і є можливим за умови отримання
електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та
укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації
договору про визнання електронних документів.
Перевагами подання платниками
податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання,
постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до
останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих
переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податкової
звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та
інших документів.
Питання. Як в
Електронному кабінеті створюється податкова декларація платника єдиного податку
– ФОП?
Відповідь. Створення, редагування, підписання та
надсилання податкової звітності здійснюється в режимі «Введення звітності»
приватної частини Електронного кабінету.
При формуванні податкової
декларації користувач самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік»,
«період», «тип форми» та обирає необхідну форму податкової декларації за
звітний період, щодо якого здійснюється звітування. В наступному вікні обирає
«стан документа» та відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район».
Покрокову допомогу щодо
створення електронних документів розміщено в відкритій частині Електронного
кабінету у розділі «Допомога».
Питання. Де платник
податків має змогу дізнаватися про зміни в законодавстві, слідкувати за
наданням роз’яснень?
Відповідь. Про зміни в законодавстві, слідкувати за
наданням роз’яснень, консультацій та іншої інформації платник податків має
змогу в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (http://zir.tax.gov.ua/),
де можливо передивитись «Запитання – відповіді з Бази знань»; «Нормативні та
інформаційні документи»; «Останні зміни в законодавстві»; «Письмові
консультації» тощо.
Платникам ДПІ у
м.Покрові – про переваги ПРРО та про боротьбу з виплатами заробітної плати у
«конвертах»
Порядок
реєстрації, ведення реєстру та особливості застосування ПРРО – ці та інші
питання викликають найбільшу зацікавленість у місцевих підприємців. Саме на цю
тему було проведено зустріч з суб’єктами господарювання в ДПІ у м.Покрові
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Фахівець ДПІ у
м.Покрові ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ольга Гаєвська наголосила, що на
сьогодні для застосування ПРРО існує розроблене ДПС програмне рішення – доступне
кожному на безкоштовній основі. Здійснити реєстрацію ПРРО можна в електронному
вигляді за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет». Також немає
заборони на одночасну експлуатацію класичних та програмних РРО. Саме це дає
можливість оцінити переваги нових технологій в дії.
Крім того, Ольга
Гаєвська нагадала присутнім, що фізичні особи мають змогу засобами Електронного
кабінету сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок, скориставшись
однією з платіжних систем.
Для фізичних осіб
також реалізована можливість автоматичного заповнення платіжного доручення на
підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування
платежів до бюджету.
Зазначений
електронний сервіс надає можливість платникам податків (фізичним особам):
скоротити час при
заповненні платіжних документів;
мінімізувати
помилки при заповненні;
сплатити податки.
Вхід до
Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а
також через офіційний вебпортал ДПС.
Також, Ольга
Гаєвська звернула увагу, що на сьогоднішній день актуальною темою є боротьба з
виплатою заробітної плати у «конвертах», реалізація гарантій оплати праці та
організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної
плати. Підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти
підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись
чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати
податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.
Кожен найманий
працівник має право вимагати від роботодавця виплати гідної та легальної
заробітної плати. Кожна гривня податку із заробітної плати, що надійде до
бюджету, впливає на забезпечення пенсії у майбутньому.
Слід також
зазначити, що своєчасно несплачений єдиний внесок призводить до втрати
страхового стажу, який необхідний для призначення пенсій у майбутньому, адже
періоди роботи зараховуються до страхового стажу лише за умови сплати страхових
внесків у сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок (з 1 січня 2021 році
– 1320 грн.).
Надходження
єдиного внеску перевищили минулорічний показник на 238,7 мільйон гривень
Головним
управлінням у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з початку 2021 року
забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на рівні 2 млрд 891,2 млн гривень.
Цьогорічний показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску за
аналогічний період на 238,7 млн грн або на 8,0 %. Про це повідомила начальник
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Чуб.
Протягом лютого
2021 року фактичні надходження єдиного внеску склали 1 млрд 523,5 млн грн, що
на 178,1 млн грн більше лютого 2020 року.
«Варто відзначити,
що такий ріст – результат комплексу заходів, що втілюються представниками усіх
гілок влади та контролюючими органами у напрямку легалізації праці. Легальний
ринок праці – це стабільні надходження до бюджетів та гарантоване соціальне і
пенсійне забезпечення», - зазначила Ганна Чуб.
Увага! Шахраї!
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що фіксуються спроби
телефонного психологічного тиску шахраїв на представників підприємницької
діяльності з метою отримання грошових коштів.
Так,
використовуючи чисельні телефонні номери і прикриваючись нібито належністю до
податкової служби, невідомі особи погрожують платникам податків проведенням
можливих перевірок та ускладненням в підприємницької діяльності у випадках
відмови від сплати «відкупних», чим відверте дискредитують працівників
державної служби, негативно впливають на їх ділову репутацію та честь.
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області звертається до платників податків
бути обачними, не піддаватися на провокації. У разі виникнення вказаних
ситуацій, вчинення протиправних дій від імені працівників ДПС, негайно
звертатись до Національної поліції за телефоном 102.
ОТД
Казначейства США: ДПС досягла значного прогресу в управлінні проектами
ДПС України на
офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/457616.html
повідомила наступне.
Офіс технічної
допомоги Казначейства США високо оцінив прогрес, досягнутий ДПС в управлінні
проектами.
Такими є результати
аналізу впровадження ДПС комплексної програми управління змінами, який
здійснила консультативна група ОТД Феріс Фінк, Філ Бренд та Дон Мейнворінг.
Експерти ОТД
підкреслили, що управлінням відомчих реформ ДПС було розроблено детальний План
проекту, який охоплює велику кількість заходів, необхідних для впровадження як
єдиної юридичної особи, так і нових організаційних структур. Розробка такого
поглибленого проектного плану є важливою передумовою успішного переходу до
єдиної юридичної особи та пов'язаного з цим функціонального підпорядкування.
ДПС вдалося не
лише розробити надійний план, а й майстерно втілити його у життя.
Як зазначено у
звіті, завдяки об’єднанню усіх раніше існуючих юридичних осіб в єдину
уніфіковану юридичну особу ДПС прийняла стандартну операційну модель, що
використовується прогресивними податковими органами в усьому світі.
Впровадження єдиної юридичної особи, зі свого боку, забезпечило основу для
трансформаційних реформ як організаційної структури, так і бізнес-процесів.
Водночас значна увага приділяється і усуненню корупції та підвищенню прозорості
діяльності служби.
Консультативна
група ОТД також надала рекомендації ДПС щодо більш повного використання
інструментів та методів управління змінами.
Податковою службою України запущено свій Telegram-канал
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області повідомляє, що Державна податкова служба України
запустила свій Telegram-канал.
Про податки і не тільки – відтепер у більш
зручному та мобільному форматі.
Що ж цікавого запропоновано?
Це – ексклюзивні матеріали, інфографіки, все про сервіси податкової, анонси, роз’яснення та
коментарі фахівців.
Підписуйтеся на Telegram-канал Державної
податкової служби України https://t.me/tax_gov
ua .
Порядок та термін реєстрації ПРРО?
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області повідомляє, що для реєстрації програмного реєстратора
розрахункових операцій (далі – ПРРО) складається Заява про реєстрацію
програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (J/F 1316602)
(далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО). Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в
електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу
та використання електронних документів подається до фіскального сервера
засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або
програмного інтерфейсу (API)) або засобами телекомунікацій.
У разі відсутності підстав для відмови у
реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням
фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру ПРРО.
Про реєстрацію ПРРО суб’єкту
господарювання направляється інформація у другій квитанції із зазначенням
присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО.
Датою реєстрації ПРРО є дата формування
фіскального номера ПРРО.
Про результати обробки реєстраційної заяви
за ф. № 1-ПРРО, суб’єкту господарювання надається або направляється інформація
засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій:
у день отримання реєстраційної заяви за ф.
№ 1-ПРРО, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, надійшла не пізніше 16.00
робочого (операційного дня);
не пізніше наступного робочого дня, якщо
реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО надійшла після 16.00 робочого (операційного
дня).
Більше
інформації можна отримати на Загальнодоступному інформаційно-довідковому
ресурсі ДПС України (категорія 109.24).
Зареєструвати
програмний РРО – швидко та просто
Зареєструвати
програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено
Державною податковою службою України.
Для початку роботи
з програмним РРО необхідно, перш за все, отримати кваліфікований електронний
підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
ДПС такі ключі видає безкоштовно.
Потім потрібно
встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в
наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне
забезпечення можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.
Детально
ознайомитися з процедурою реєстрацією ПРРО можна у відеоуроці (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/6842.html).
Шановні платники! На період карантину користуйтеся дистанційним форматом
спілкування та електронними сервісами ДПС!
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області нагадує, що сьогодні у платників є можливість
отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, подати звітність до
податкових органів без особистих візитів до податкових органів.
Для комфорту, економії часу, особливо для
власної безпеки під час дії карантину, використання дистанційних комунікацій є
найбільш раціональним. Тому особливу роль у доведенні інформації до платника
сьогодні виконує Інтернет.
Офіційними джерелами інформації у мережі
Інтернет для суспільства є вебпортал «Державна податкова служба України» та
субсайти територіальних органів ДПС областей, зокрема субсайт «Територіальні
органи ДПС у Дніпропетровській області» (далі – субсайт). На субсайті
(http://dp.tax.gov.ua) розміщується актуальна, щоденно поновлювана та важлива
інформація для платників податків.
В умовах дії карантину залишається
актуальним також максимальне використання електронних сервісів Державної
податкової служби України, зокрема ІТС «Електронний кабінет», вхід до якого
здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний
вебпортал ДПС.
У разі виникнення питань щодо користування
Електронним кабінетом слід звернутись до служби підтримки за телефоном
0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.
Отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків для дитини
в рамках реалізації експериментального проєкту «єМалятко»
Для Державної
податкової служби України на сьогодні пріоритетом залишається розвиток
електронних сервісів. Саме тому ДПС активно долучилася до впровадження нового
експериментального проєкту «Е-малятко», який стартував на початку 2020 року. За
допомогою сервісу батькам можливо зареєструвати новонароджену дитину в
Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної
реєстрації народження.
Крім того, за
допомогою комплексної послуги «ІD-14» можливо отримати дві послуги за однією
заявою – оформлення паспорта громадянина України вперше та реєстраційного
номера облікової картки платника податків (РНОК ПП).
Для цього ДПС
розроблено новий Web-сервіс, через який здійснюється прийом заяв для реєстрації
дитини в Державному реєстрі. Ці заяви надходять безпосередньо від Державної
міграційної служби (ДМС). ДПС присвоює РНОК ПП та відправляє його до ДМС для
внесення до паспорта громадянина України у формі картки. Завдяки новому сервісу
спрощено процедуру отримання РНОК ПП під час отримання паспорта.
Як платнику податків отримати електронні довірчі послуги в органі ДПС
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області інформує, що платник податків може звернутись до
будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого
надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС
(далі – КН ЕДП ІДД ДПС) для отримання електронних довірчих послуг.
При цьому ідентифікація фізичної особи,
яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката
відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності.
З інформацією щодо режиму роботи,
розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації)
користувачів КН ЕДП ІДД ДПС можна ознайомитись на офіційному інформаційному
ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням
Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних
довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».
Договір про визнання електронних документів
Нікопольський відділ організації роботи
організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у
Дніпропетровській області звертає увагу пла
Джерело: guru.ua Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя