Дії СГ для
реєстрації ПРРО
Суб’єкт
господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор
розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в
контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця,
де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє
контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу
України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.
Реєстрація ПРРО
здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора
розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602), що подається у
електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника
податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або
програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.
Після включення
ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може
використовуватись суб’єктом господарювання.
Про сертифікати
електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО,
суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними
документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства
фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів
України від 01.06.2020 № 261).
Реформування
інституту відповідальності платників податків: удосконалено форму податкового
повідомлення – рішення
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що з
01 січня 2021 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України (далі
– ПКУ) щодо удосконалення форми податкового повідомлення – рішення у зв’язку з
реформуванням інституту відповідальності платника податків.
Так, податкове
повідомлення – рішення доповнено обов’язковим елементом – мотиваційною
частиною, в якій контролюючий орган не тільки обґрунтовує свою позицію, а також
спростовує аргументацію платника податків.
Ці нововведення
спрямовані на захист прав платників податків. Результатом їх застосування має
стати зменшення зловживань з боку контролюючих органів під час проведення
перевірки. У подальшому це значно спростить процедуру судового оскарження для
платників податків.
Зазначені зміни до
ПКУ внесені Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін
до Податкового кодексу України, щодо вдосконалення адміністрування податків,
усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» із
змінами (далі – Закон № 466).
Тож Законом № 466
п. 17.1 ст. 17 ПКУ доповнено новим п.п. 17.1.16, відповідно до якого платник
податків має право надавати за власною ініціативою письмові пояснення та/або
документи щодо обставин, які підтверджують відсутність його вини у вчиненому
податковому правопорушенні, в порядку, встановленому ПКУ.
Крім того Законом
№ 466 ПКУ доповнено новою ст. 1121.
Так, відповідно до
ст. 1121 ПКУ до обставин, що пом’якшують відповідальність особи за вчинення
правопорушень, належать:
► вчинення діяння
під впливом погрози, примусу або через матеріальну, службову чи іншу
залежність;
► вчинення діяння
при збігу тяжких особистих чи сімейних обставин;
► самостійне
повідомлення платником податків про вчинене ним правопорушення (крім складів
правопорушень, передбачених статтями 123 та 1251 ПКУ).
Заповнення
реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документа на переказ у разі
сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування з використанням єдиного рахунку
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що наказом Міністерства
фінансів України від 31.12.2020 № 847 «Про внесення змін до наказу Міністерства
фінансів України від 24 липня 2015 року № 666», який зареєстрований в
Міністерстві юстиції України 15 лютого 2021 року за № 190/35812 та набуде
чинності з 26.02.2021, затверджено Порядок заповнення реквізиту «Призначення
платежу» розрахункових документів на переказ у разі сплати (стягнення)
податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, а
також на єдиний рахунок (далі - Порядок заповнення документів).
Платники, включені
до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, під час заповнення
реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документа на переказ у разі
сплати (стягнення) податків, зборів, платежів, єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування з використанням єдиного
рахунку (далі - розрахункові документи), мають керуватися вимогами розділу II
Порядку заповнення документів.
Під час оформлення
розрахункових документів платником мають бути заповнені усі 14 обов’язкових
полів реквізиту «Призначення платежу», розділених між собою знаком «;», кожне з
яких містить належну інформацію або знак «;» як ознаку наявності відповідного
поля у разі, коли таке поле не підлягає заповненню (останнє з 14-ти полів
завжди містить знак «#»).
Платники, які
сплачують кошти на єдиний рахунок, у реквізиті «Призначення платежу»
розрахункового документа можуть визначити напрям використання коштів (одного чи
кількох одержувачів) або не визначити такий напрям.
Суми платежів за
розрахунковими документами, за якими платником визначено або не визначено
напрям використання коштів, сплачених на єдиний рахунок, включаються до реєстру
платежів з єдиного рахунка в розрізі окремого платника у складі зведеного
реєстру платежів з єдиного рахунка з урахуванням черговості сплати, визначеної
пунктом 35№.6 статті 35№, пунктом 89.7 статті 89 та пунктом 131.2 статті 131
Податкового кодексу України (із змінами).
Для деяких
видів аграрної продукції ставку ПДВ знижено
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Президент підписав
Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки
податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської
продукції" № 1115-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 17 грудня 2020 року.
Документ
передбачає зниження ставки ПДВ з 20% до 14% за операціями з постачання та
ввезення на територію України деяких видів сільськогосподарської продукції,
зокрема: великої рогатої худоби, свиней, молока незбираного, пшениці та жита,
ячменю, вівса, кукурудзи, соєвих бобів, цукрових буряків, насіння льону,
свиріпи або ріпаку, соняшнику та інших олійних культур.
Закон спрямований
на забезпечення підтримки сільськогосподарського товаровиробництва в Україні,
залучення інвестицій у галузь та підвищення конкурентоспроможності вітчизняного
сільського господарства.
Також реалізація
норм закону знизить мотивацію платників податку до оптимізації податкових
зобов'язань з ПДВ за операціями з відповідною продукцією, що зменшить втрати
бюджету та сприятиме детінізації у сфері аграрного виробництва.
Дії
користувача, якщо він втратив (пошкодив) особистий ключ КЕП чи печатки або
забув пароль до нього
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує. Якщо користувач втратив
(пошкодив) особистий ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки або
забув пароль до нього, то він повинен звернутись до відокремленого пункту
реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг
ІДД ДПС, в якому отримував електронну довірчу послугу, подавши при цьому заяву
на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних
документів (для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа).
Подання ФОП
Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого
єдиного внеску і сплата єдиного внеску у разі припинення підприємницької
діяльності
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п. 4
частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір
та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»
зі змінами і доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є
фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему
оподаткування.
Згідно з п. 2
розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум
нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015
№ 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435), фізичні особи –
підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування,
формують та подають до контролюючих органів Звіт про суми нарахованого доходу
застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) самі за
себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.
У разі державної
реєстрації припинення підприємницької діяльності страхувальників, зазначених у
п. 2 розд. ІІІ Порядку № 435, такі особи зобов’язані подати самі за себе Звіт
із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період
з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації
припинення підприємницької діяльності (п. 9 розд. ІІІ Порядку № 435).
Звіт із
зазначенням типу форми «ліквідаційна» формують та подають до контролюючого
органу страхувальники, зазначені у п. 2 розд. ІІІ Порядку № 435, – протягом 30
календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення
підприємницької діяльності або з дня подання заяви до контролюючого органу про
зняття з обліку платника єдиного внеску (п. 11 розд. ІІІ Порядку № 435).
Підпунктом 8 п. 2
розд ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом
Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (у редакції наказу
Міністерства фінансів України від 21.12.2020 № 790) (далі – Інструкція № 449)
встановлено, що обчислення і строки сплати єдиного внеску платниками у разі
зняття їх з обліку в податкових органах:
для платників,
зазначених у п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (крім осіб, які обрали
спрощену систему оподаткування) частини першої ст. 4 Закону № 2464, останнім
періодом, за який необхідно обчислити та сплатити єдиний внесок, буде період з
дня закінчення попереднього звітного періоду до місяця, в якому здійснено
державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності включно.
Єдиний внесок
сплачується протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем
відповідного граничного строку, передбаченого для подання звітності, що містить
інформацію щодо сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період;
для платників, які
обрали спрощену систему оподаткування, зазначених у п. 4 частини першої с. 4
Закону № 2464, останнім періодом, за який необхідно обчислити та сплатити
єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до
місяця, в якому здійснено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності/або
здійснено перехід на сплату інших податків і зборів включно.
Єдиний внесок
сплачується протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем
відповідного граничного строку, передбаченого для подання звітності, що містить
інформацію щодо сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період.
Про ставки
рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що згідно п. 254.4 ст. 254
Податкового кодексу України (далі – ПКУ) ставки рентної плати за користування
радіочастотним ресурсом України залишаються на рівні 2020 року, за
винятком виду радіозв’язку (незалежно від служби, системи, радіотехнології,
радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв) в діапазоні радіочастот
2300 - 2400 МГц, 2575 - 2610 МГц, 3400 - 3800 МГц.
Відповідно до п.
254.4 ст. 254 ПКУ ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом
України встановлені за 1 МГц смуги радіочастот на місяць у розрізі видів
радіозв’язку та діапазонів радіочастот.
Починаючи з 01
січня 2021 року ставка рентної плати за користування радіочастотним ресурсом
України за видом радіозв’язку (незалежно від служби, системи, радіотехнології,
радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв) в діапазоні радіочастот
2300 - 2400 МГц, 2575 - 2610 МГц, 3400 - 3800 МГц становить 3000,00 гривень.
Довідково:
Зазначені зміни передбачені Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX
«Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення
адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у
податковому законодавстві».
Видача
дубліката ліцензії на виробництво спирту, алкогольних напоїв у разі втрати або
пошкодження раніше виданої ліцензії
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє. Відповідно до ст. 3
Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP «Про державне регулювання
виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних
напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах,
та пального» із змінами та доповненнями у разі втрати або пошкодження ліцензії
орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання (у тому
числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване
постійне представництво)протягом семи робочих днів видає суб’єкту
господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через
своє зареєстроване постійне представництво)дублікат ліцензії.
Строк дії
дубліката ліцензії не може перевищувати строку дії, зазначеного у втраченій або
пошкодженій ліцензії.
Чи включається
до річної податкової декларації про майновий стан і доходи з метою
оподаткування ПДФО сума поворотної фінансової допомоги, що надається ФО ЮО -
нерезидентом на термін більше одного року?
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області консультує. Відповідно до п.п.
14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №
2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога -
це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який
не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у
вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.
До загального
місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається
основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим
особам, яка повертається йому або основна сума поворотної фінансової допомоги,
що отримується платником податку (п.п. 165.1.31 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
Правовою основою
для отримання поворотної фінансової допомоги є договір позики. Відносини за
договором позики регулюються відповідно до ст.ст. 1046 – 1053 Цивільного
кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами і доповненнями (далі
– ЦКУ).
Зокрема, згідно із
ст. 1046 ЦКУ за договором позики одна сторона (позикодавець) передає другій
стороні (позичальникові) у власність гроші або інші речі, визначені родовими
ознаками, а позичальник зобов’язується повернути таку саму суму грошей або таку
саму кількість речей того самого роду та якості.
До загального
місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються
такі доходи як основна сума депозиту (вкладу), внесеного платником податку до
банку чи небанківської фінансової установи, яка повертається йому, а також
основна сума кредиту, що отримується платником податку (протягом строку дії
договору), у тому числі фінансового кредиту, забезпеченого заставою, на
визначений строк та під проценти, а також доходи, отримані внаслідок індексації
депозиту (вкладу) в гривні (прив’язка курсу національної валюти до курсу
іноземних валют відповідно до умов договору) (п.п. 165.1.29 п. 165.1 ст. 165
ПКУ).
Тобто, сума
коштів, надана юридичною особою - нерезидентом фізичній особі за договором
позики, яку фізична особа (позичальник) повинна повернути позикодавцеві у
визначений договором термін, не підлягає оподаткуванню податком на доходи
фізичних осіб і не відображається у річній податковій декларації про майновий
стан і доходи.
При цьому, якщо
сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі
термін, то вона включається до загального місячного (річного) оподатковуваного
доходу фізичної особи та відображається у річній податковій декларації про
майновий стан і доходи.
Знижено ставку
податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів
сільськогосподарської продукції
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 25 лютого 2021 року
набрав чинності Закон України від 17 грудня 2020 року № 1115-ІХ «Про внесення
змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з
операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» (далі –
Закон № 1115), яким вносяться зміни до Податкового кодексу України від 02
грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ).
Зокрема, знижено
ставку ПДВ з 20 відс. до 14 відс. по операціях з постачання на митній території
України та ввезення на митну територію України сільськогосподарської продукції,
що класифікується за такими кодами згідно з УКТ ЗЕД: 0102, 0103, 0104 10, 0401
(в частині молока незбираного), 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1204 00,
1205, 1206 00, 1207, 1212 91, крім операцій з ввезення на митну територію
України товарів, визначених у п. 197.18 ст. 197 ПКУ. Крім того, Законом № 1115
визначено, що ставка податку, яка діяла до першого числа звітного (податкового)
періоду, з якого застосовується ставка ПДВ у розмірі 14 відс., застосовується у
разі:
1) постачання на
митній території України продукції (товарів), щодо яких передбачено ставку у
розмірі 14 відс., яке відбувається після перерахування платником податку
попередньої оплати (авансу), що була отримана до першого числа звітного (податкового)
періоду, з якого застосовується ставка ПДВ у розмірі 14 відсотків;
2) коригування
податкових зобов’язань при поверненні попередньої оплати (авансу) або
повернення продукції (товарів), що були отримані до першого числа звітного
(податкового) періоду, з якого застосовується ставка ПДВ у розмірі 14
відсотків;
3) коригування
податкових зобов’язань при зміні договірної (контрактної) вартості визначеної
продукції (товарів), поставка якої відбулася до першого числа звітного
(податкового) періоду, з якого застосовується ставка ПДВ у розмірі 14
відсотків.
У разі здійснення
платником податку операцій з постачання на митній території України продукції
(товарів), до яких з 01 березня 2021 року буде застосовуватися ставка 14 відс.,
яка була придбана до першого числа звітного (податкового) періоду (до 01
березня 2021 року), з якого застосовується ставка ПДВ у розмірі 14 відс., за
таким платником податку зберігається податковий кредит з ПДВ у розмірі, який
був нарахований при придбанні та/або постачанні такої сільськогосподарської
продукції (товарів).
Закон № 1115
набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та
застосовується до податкових періодів, починаючи з першого числа місяця,
наступного за місяцем його опублікування.
В яких випадках
не підлягає оподаткуванню ПДФО та включенню до річної декларації про майновий
стан і доходи дохід ФО від продажу інвестиційного активу?
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує. Платник податку на доходи
фізичних осіб обов’язково декларує результати усіх операцій з купівлі та
продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року
як на території України, так і за її межами, за винятком випадків, зазначених в
п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 розд. ІV Податкового кодексу України від 02
грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Згідно з п.п.
170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ не підлягає оподаткуванню та не включається до
загального річного оподатковуваного доходу:
а) дохід,
отриманий платником податку протягом звітного податкового року від продажу
інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує суму, визначену в
абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ (у 2019 році – 2690 грн., у
2020 році – 2940 грн., у 2021 році – 3180 гривень);
б) дохід,
отриманий платником податку від продажу інвестиційних активів у випадку,
визначеному п.п. 165.1.40 п. 165.1 ст. 165 ПКУ (сума доходу, отриманого
платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав),
одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні
компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його
внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування
СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до
закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок
відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних
часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного
кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями
залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у
власність у процесі приватизації) та 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 ПКУ
(інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов’язаннями Національного
банку України та з державними цінними паперами, емітованими центральним органом
виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову
політику та/або реалізує державну бюджетну політику у сфері управління
державним боргом та гарантованим державою боргом, з урахуванням курсових
різниць).
У випадках,
зазначених у підпунктах «а» і «б» п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ, платник
податку не включає до розрахунку загального фінансового результату операцій з
інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних
активів.
Скасування
реєстрації ПРРО
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє. Порядок застосування
програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) регулюється
Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів
розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від
23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від
14 червня 2016 року № 547» (далі – Порядок № 317).
Порядок скасування
реєстрації ПРРО встановлено розд. III Порядку № 317.
Так, відповідно до
пп. 1, 2 розд. III Порядку № 317 реєстрація ПРРО діє до дати скасування
реєстрації ПРРО, що здійснюється шляхом виключення його з реєстру програмних
реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера, який не
підлягає використанню надалі.
Реєстрація ПРРО
скасовується на підставі Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів
розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316602)
(додаток 1 до Порядку № 317) (далі – Заява) з позначкою «Скасування
реєстрації», яка подається засобами Електронного кабінету чи засобами
телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей
програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО
(ідентифікатор форми J1316701) (додаток 2 до Порядку № 317) з позначками
«несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа».
До подання Заяви
про скасування реєстрації ПРРО суб’єкт господарювання має забезпечити передачу
всіх копій створених ПРРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі
офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера, електронних фіскальних
звітних чеків та повідомлень, передбачених Порядком № 317.
Пунктом 3 розд.
III Порядку № 317 передбачено, що реєстрація ПРРО скасовується автоматично
фіскальним сервером, якщо:
до Єдиного
державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських
формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи або
державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи –
підприємця;
щодо господарської
одиниці, де використовується ПРРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий
об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63
Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та
доповненнями (далі – ПКУ) як про закритий або такий, що не експлуатується
суб’єктом господарювання;
щодо суб’єкта
господарювання наявне судове рішення, що набрало законної сили, про ліквідацію
у зв’язку з банкрутством або про припинення, що не пов’язане з банкрутством,
про визнання недійсними установчих документів;
стосовно фізичної
особи – підприємця наявні дані про те, що особа померла, оголошена померлою,
визнана недієздатною або безвісно відсутньою, чи її цивільну дієздатність
обмежено;
суб’єкта господарювання
знято з обліку в контролюючих органах у інших випадках, передбачених ст. 67 ПКУ
та Законом України від 15 березня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію
юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із
змінами та доповненнями.
Повідомлення про
скасування реєстрації ПРРО направляється суб’єкту господарювання засобами
Електронного кабінету із зазначенням підстав (п. 4 розд. III Порядку № 317).
Декларування
громадянами доходів, отриманих у 2020 році, зокрема, від ведення
сільськогосподарської діяльності
Нікопольський відділ організації роботи організаційно – розпорядчого
управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС)
повідомляє, що з 1 січня 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами
доходів, отриманих протягом 2020 року, і триватиме вона до 30 квітня 2021 року
(включно).
Нагадуємо, що
обов’язковому декларуванню підлягають:
- доходи від
продажу (обміну) рухомого та нерухомого майна;
- доходи у вигляді
спадщини або подарунку від фізичної особи, що не є членом сім’ї І-го або ІІ-го
ступеня споріднення.
- іноземні доходи;
- інвестиційні
доходи, тобто доходи від продажу цінних паперів (акцій) та корпоративних прав;
- дохід у вигляді
анульованої банком частини боргу за кредитом;
- дохід від
оброблення земельних ділянок площею понад 2га;
- доходи від
надання в оренду рухомого та нерухомого майна іншій фізичній особі.
Враховуючи аграрну спрямованість області, ГУ ДПС у Дніпропетровській
області звертає увагу фізичних осіб, які самостійно одноосібно обробляють
власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2 гектари та отримують
доходи від продажу сільськогосподарської продукції та громадян, які є
власниками сільськогосподарської техніки та надавали у 2020 році
платні послуги з обробітку землі іншим фізичним особам (оранка,
комбайнування тощо), але при цьому не зареєстровані як фізичні особи-підприємці
(ФОП), та нагадує про обов’язок подання ними декларації про доходи.
У разі надання власних земельних ділянок (паїв) в оренду іншій фізичній
особі, яка не є суб’єктом господарювання, та отримання доходу у вигляді
орендної плати, такі фізичні особи – орендодавці також мають обов’язок стосовно
декларування отриманих доходів та сплати відповідних податків і зборів (п.п.
170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Як правило, власники техніки, котрі проживають в сільській місцевості,
навесні та восени активно обробляють землю на замовлення, отримуючи доходи без
сплати податків. Варто зазначити, що закон вимагає декларувати такі доходи та
сплачувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.
Відповідно до вимог ПКУ доходи від продажу сільськогосподарської продукції,
вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, доходи від
надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі та доходи,
отримані від обробітку земель, підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних
осіб за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.
Самостійно сплатити узгоджені податкові зобов’язання платники податку
зобов’язані до 01 серпня (п. 179.7 ст. 179 ПКУ).
Тому, допоки не розпочався сезон весняно-польових робіт, закликаємо одноосібників,
які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад
2 га та в 2020 році отримали доходи від продажу сільськогосподарської
продукції, та власників сільськогосподарської техніки, які в минулому році
отримали доходи за обробіток землі, подбати про подання податкової
декларації про доходи за 2020 рік.
За яким
ідентифікатором форми документа в електронному вигляді страхувальники подають
звіт щодо сум нарахованого ЄВ?
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п. 1
розд. ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум
нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015
№ 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435), звіт щодо сум
нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування (далі – Звіт) до контролюючих органів подається страхувальником або
відповідальною особою страхувальника за основним місцем взяття на облік як
платника єдиного внеску в контролюючих органах, зокрема, засобами електронного
зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного
цифрового підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Для забезпечення
можливості реалізації прав та обов’язків платників подавати до контролюючих
органів електронні документи засобами телекомунікаційного зв’язку з дотриманням
вимог Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з
контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від
06.06.2017 № 557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за №
959/30827 із змінами та доповненнями, ДПС розміщує електронні форми документів
(pdf, xsd файли) на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна
звітність> Платникам податків про електронну звітність >
Інформаційно-аналітичне забезпечення > Реєстр форм електронних документів.
Звіт подається
страхувальниками до контролюючих органів за формою затвердженою відповідно до
Порядку № 435, а саме:
a)Звіт про суми
нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги,
надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску
на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (Додаток 4 до Порядку №
435) за ідентифікатором форми F/J3000413 (F – для роботодавців фізичних осіб –
підприємців, у тому числі, тих, які обрали спрощену систему оподаткування, та
осіб, що провадять незалежну професійну діяльність / J – для роботодавців –
юридичних осіб);
b)Звіт про суми
нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску
(Додаток 5 до Порядку № 435) за ідентифікатором форми F3000513 – для фізичних
осіб-підприємців, у тому числі, тих, які обрали загальну та/або спрощену
систему оподаткування; за ідентифікатором форми F3005113 – для осіб, які
провадять незалежну професійну діяльність та/або членів фермерського
господарства;
c) Звіт про суми
добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які
підлягають сплаті, та суми доплати (Додаток 6 до Порядку № 435) за
ідентифікатором форми F3000613;
d)Звіт про
настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання
(Додаток 7 до Порядку № 435) за ідентифікатором форми F/J3000713.
Разом з тим,
повідомляємо, що Звіт за попередній звітний період (періоди) до 2016 року, який
не подавався, подається до контролюючого органу за формою, що діяла з 01 травня
2015 року та відповідно у форматах, визначених для таких форм
(http://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/aktualni-novovvedennya/198072.html).
Такий Звіт подається лише один раз за один звітний період (п. 3 розд. V Порядку
№ 435).
Внесені на
розрахунковий рахунок власні кошти ФОП до складу доходу не включаються
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області консультує.
Відповідно до п.
177.2 ст. 177 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI,
об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між
загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i
документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю
такої фізичної особи - підприємця.
Враховуючи
вищевикладене, до складу загального оподатковуваного доходу зараховується
виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як в грошовій, так і в
натуральній формі від провадження господарської діяльності, а саме:
- виручка у
вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в
готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці
здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);
- виручка в
натуральній (негрошовій формі);
- суми штрафів і
пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами
цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які
пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.
Таким чином,
власні кошти, які фізична особа - підприємець зараховує на розрахунковий
розрахунок, не включаються до складу доходу (виручки у грошовій та натуральній
формі) та не відображаються у Книзі обліку доходів та витрат.
Нотаріуси при
визначені сукупного чистого доходу враховують витрати
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області консультує.
При визначенні
сукупного чистого доходу приватного нотаріуса враховуються витрати наведені в
Узагальнюючій податковій консультації щодо деяких питань оподаткування фізичних
осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (приватних нотаріусів,
адвокатів), затвердженій наказом ДПС України від 24.12.2012 № 1185 та в
Узагальнюючій податковій консультації щодо витрат приватного нотаріуса,
затвердженій наказом Міндоходів України від 30.12.2013 № 884.
До витрат
приватного нотаріуса можуть бути віднесені, зокрема: оренда робочого місця
нотаріуса, у тому числі його поточний ремонт, обладнання пандусу для під’їзду
осіб з інвалідністю; страхування цивільно-правової відповідальності приватного
нотаріуса; технічне забезпечення діяльності робочого місця нотаріуса та його
обслуговування:
а) охоронна та
пожежна сигналізація;
б) металеві двері
або металеві ролети;
в) металеві грати,
захисні ролети та броньована ударостійка плівка на вікнах;
г) металеві шафи;
д) вогнестійкий
сейф;
е) інформаційна
вивіска;
є) обслуговування
технічного обладнання (комп’ютери, у тому числі їх програмне забезпечення,
принтери, сканер, ксерокс, факс, телефон тощо);
ж) підключення та
користування мережею Інтернет без обмеження кількості провайдерів, включаючи
мобільний Інтернет;
з)
телекомунікаційні послуги;
и) меблі;
програмне
забезпечення, користування електронною базою законодавства; встановлення,
обслуговування та користування державними та єдиними реєстрами;
виготовлення
печатки, штампів з текстами посвідчувальних написів;
витрати на
придбання спеціальних бланків нотаріальних документів та ведення реєстрів для
реєстрації нотаріальних дій, книг, журналів реєстрації (обліку), передбачених
номенклатурою;
витрати на
придбання канцелярського приладдя (картонажі, архівні папки, твердий картон,
канцелярський папір, технічні засоби для прошивання документів тощо);
витрати на
забезпечення збереження документів нотаріального діловодства;
проходження
підвищення кваліфікації, участь у короткотермінових семінарах, міжнародних
семінарах, симпозіумах, науково-практичних конференціях; удосконалення
професійної майстерності; навчання в школі молодого нотаріуса; придбання та
передплата юридичної літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо);
оплата праці та
обов’язкові нарахування на фонд оплати праці помічників, секретарів, стажистів
(найманих працівників);
сплата внесків до
Пенсійного фонду України, у тому числі на користь найманих працівників, та
фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;
відкриття рахунків
у банках та їх розрахунково-касове обслуговування (депозитні рахунки);
витрати на поштові
та кур’єрські послуги, необхідні для ведення нотаріальної діяльності;
комунальні витрати
(електро-, газо-, тепло-, водопостачання) на утримання робочого місця
приватного нотаріуса, у разі якщо це нежитлове приміщення є власністю
приватного нотаріуса;
сплату щомісячних
членських внесків нотаріусами на забезпечення нотаріального самоврядування,
відповідно до статті 16 Закону України від 02 вересня 1993 року № 3425 «Про
нотаріат» зі змінами та доповненнями.
Дохід юридичної
особи – платника ЄП третьої групи при безоплатному отриманні товарів (робіт,
послуг)
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє. Відповідно до п.п. 2 п.
292.1 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі
змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для юридичної особи платника єдиного
податку третьої групи доходом є будь-який дохід, включаючи дохід представництв,
філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового
(звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій);
матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.
Зокрема, згідно з
п. 292.3 ст. 292 ПКУ до суми доходу платника єдиного податку включається
вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт,
послуг).
Безоплатно
отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку
згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами,
укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої
компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також
товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і
використані таким платником єдиного податку.
Датою отримання
доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного
податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання
платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів
(робіт, послуг) (п. 292.6 ст. 292 ПКУ).
Слід зазначити, що
відповідно до ст. 632 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №
435-IV зі змінами та доповненнями якщо ціна у договорі не встановлена і не може
бути визначена виходячи з його умов, вона визначається виходячи із звичайних
цін, що склалися на аналогічні товари, роботи або послуги на момент укладення
договору.
З огляду на
зазначене, до суми доходу юридичної особи платника єдиного податку третьої
групи включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду
товарів (робіт, послуг) з урахуванням звичайних цін. При цьому поняття звичайна
ціна визначено п.п. 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, з урахуванням особливостей,
обумовлених ст. 39 ПКУ.
Чи збільшується
розмір екологічного податку, якщо у СГ є факт перевищення затверджених лімітів
на утворення та розміщення відходів або у разі їх відсутності?
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
09.03.2021 12:16