Олексій Любченко: Кіпр є нашим ключовим партнером у питанні обміну податковою інформацією
Стан щодо обміну інформацію та перспективи подальшої співпраці стали основною темою обговорення під час онлайн зустрічі Голови Державної податкової служби України Олексія Любченка з Головою Податкової служби Республіки Кіпр паном Яннісом Цангарісом.
«Податковий департамент Кіпру є нашим ключовим партнером з огляду на те, що резиденти України, які намагаються зменшити свої податкові зобов’язання перед державою, використовують саме Кіпр. Більшість наших міжнародних запитів вже багато років поспіль спрямовується саме до Податкового департаменту Республіки Кіпр», – зазначив Олексій Любченко.
Отже Кіпр є основним партнером України з питань інформаційного податкового обміну для упередження та викриття зловживань у податковій сфері.
Податковий департамент Республіки Кіпр вчасно та у повному обсязі надає Державній податковій службі України інформацію, що є у його розпорядженні, а також відповідні дані, отримані у результаті проведених перевірок.
Зокрема, протягом 2017 – 9 місяців 2020 року українськими підприємствами здійснено виплату доходів на користь нерезидентів на загальну суму 24,2 млрд дол. США. На користь резидентів Кіпру виплачено загалом 5,7 млрд дол. США та утримано податок у джерела в сумі 0,23 млрд дол. США.
За словами Голови ДПС, основним інструментом для збору доказів вчинення порушень при виплаті доходів на користь нерезидентів є обмін податковою інформацією з компетентними органами іноземних країн. І саме з податковим департаментом Кіпру в ДПС налагоджена ефективна комунікація.
Голова Податкової служби Республіки Кіпр пан Янніс Цангаріс висловив готовність надавати на запити ДПС всю необхідну інформацію з використанням всіх можливих форматів комунікації, зокрема, враховуючи обмеження, які виникають в умовах пандемії.
Гаряча лінія «Новації у сфері застосування програмного РРО.
Нововведення запроваджені Законом № 466»
Днями заступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна ГРОЗДОВСЬКА-БОЛИЧЕВА під час проведеного сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія», надала відповіді на питання громадян стосовно зазначеної теми.
Питання 1: Доброго дня! Що таке програмний РРО?
Відповідь: Доброго дня! Програмний реєстратор розрахункових операцій - програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу.
Питання 2: Вітаю. Які дії користувача у разі відсутності Інтернету. Чи зможе він продовжувати торгівлю?
Відповідь: На період відсутності зв'язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером контролюючого органу проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу.
Суб'єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, не більше 168 годин протягом календарного місяця.
Порядок визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи програмного реєстратора розрахункових операцій в режимі офлайн, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Питання 3: Який порядок та термін реєстрації ПРРО?
Відповідь. Для реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) складається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (J/F 1316602) (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО). Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів подається до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)) або засобами телекомунікацій.
У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру ПРРО.
Про реєстрацію ПРРО суб’єкту господарювання направляється інформація у другій квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО.
Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.
Про результати обробки реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, суб’єкту господарювання надається або направляється інформація засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій:
у день отримання реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, надійшла не пізніше 16.00 робочого (операційного дня);
не пізніше наступного робочого дня, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО надійшла після 16.00 робочого (операційного дня).
Питання 4: Які нововведення запроваджено Законом № 466 для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи?
Відповідь. Законом № 466 внесено ряд змін, які стосуються, зокрема, юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи, а саме:
- зменшено із 15-ти до 10-ти календарних днів строк, до закінчення якого платник єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 % може подати заяву про зміну ставки цього податку на 3 % зі сплатою ПДВ;
- обмежено поширення пільги у вигляді земельного податку на юридичних осіб – платників єдиного податку 3 групи, при наданні нерухомого майна в оренду;
- визначено, що анулювання реєстрації платника єдиного податку контролюючим органом можливе у разі наявності податкового боргу, який перевищує 1020 грн на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із послідовних кварталів.
Питання 5: Які зміни в оподаткуванні доходу від продажу або обміну транспортних засобів?
Відповідь. Законом № 466 внесено зміни до п. 173.2 ст. 173 ПКУ, відповідно до яких дохід, отриманий платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) від продажу (обміну) протягом звітного року третього та наступних об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда або іншого транспортного засобу підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною пунктом 167.1 статті 167 ПКУ.
Дохід, отриманий платником ПДФО від реалізації першого на рік об’єкта рухомого майна (транспортних засобів) оподатковується, як і раніше, за нульовою ставкою, дохід від продажу протягом звітного податкового року другого об’єкту рухомого майна оподатковується за ставкою 5 %, а дохід від продажу третього та наступних об’єктів рухомого майна, отриманий протягом року, оподатковується за ставкою 18 %.
Здаєте квартиру в оренду – задекларуйте свій дохід
Здаєте квартиру в оренду – задекларуйте свій дохід
Начальник Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський нагадав, якщо фізична особа – орендар нерухомого майна не є суб’єктом господарювання, то відповідальним за нарахування та сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) до бюджету є орендодавець.
При цьому такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету у строки, встановлені для квартального звітного (податкового) періоду. А саме: протягом 40 календарних днів після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
Крім того, у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості, нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку чи строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.
«Круглий стіл» з актуальних питань щодо необхідності своєчасної сплати єдиного внеску та переваги звітності в електронному вигляді
Нещодавно в Марганецькій ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області відбулося засідання «круглого столу» на тему «Щодо необхідності своєчасної сплати єдиного внеску. Переваги звітності в електронному вигляді».
Заступник начальника Марганецької ДПІ Семеновська Тетяна нагадала платникам податків про те, що посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Відповідальність за несвоєчасну сплату єдиного внеску — штрафні санкції, пеня:
— на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу;
— за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 % своєчасно не сплачених сум;
— за донарахування ДПС або платником своєчасно не нарахованого внеску накладається штраф у розмірі 10 % зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 % суми донарахованого ЄСВ;
— за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується ЄСВ, накладається штраф у розмірі від 8 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 136 грн до 255 грн);
— за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 % таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.
Шановні платники податків, пам’ятайте, що відповідно до частини 12 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Також, чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті єдиного внеску.
Крім того, Тетяна Семеновська звернула увагу, що перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податкової звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.
«Комфортні умови ведення бізнесу, прозора робота податкової служби це – першочергові кроки на шляху сервісної підтримки бізнесу та платників податків» - підкреслила Тетяна СЕМЕНОВСЬКА.
На завершення платники податків отримали відповіді на запитання та друковану продукцію зазначеної тематики.
Надаєте послуги з репетиторства – декларуйте свої доходи!
Фахівець Нікопольського відділу податків і зборів з юридичних та фізичних осіб, економічного аналізу управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Юлія Пушко нагадала, що деклараційна кампанія – 2021 стартувала. Декларування доходів пов’язано із виконанням фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) вимог ст. 67 Конституції України та норм Податкового кодексу України.
Якщо викладач, який надає послуги репетиторства, не є фізичною особою – підприємцем, він зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та сплатити податок на доходи фізичних осіб (військовий збір) із таких доходів.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) за 2020 рік таким викладачам – репетиторам слід подати до 01 травня 2021 року за місцем податкової адреси (реєстрації) чи онлайн з використанням електронного підпису. Доходи від репетиторства оподатковуються ПДФО за ставкою 18 %. Також із вказаних доходів відраховується військовий збір за ставкою 1,5 %.
Під поняттям «репетиторство» мається на увазі: підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових та дипломних робіт тощо.
Фахівець податкової розповіла про кампанію декларування доходів та останні зміни в законодавстві
Днями в приміщені ЦОП Марганецької ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області було проведено засідання «круглого столу» з платниками, спікером якого була начальник Марганецької ДПІ ЗАХАРЧЕНКО Євгенія. Основна тема «круглого столу»: «Кампанія декларування доходів громадян – 2021. Останні зміни у законодавстві».
Євгенія ЗАХАРЧЕНКО повідомила, що з 01 січня стартувала кампанія декларування доходів, отриманих у 2020 році.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи до податкових органів за місцем своєї податкової адреси зобов’язані надати:
- фізичні особи – підприємці про доходи, отримані від провадження господарської діяльності (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) у термін протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року);
- фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність у термін до 01 травня року, що настає за звітним;
- фізичні особи, які отримали доходи від неподаткових агентів, або доходи від податкових агентів, що не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування, у термін до 01 травня року, що настає за звітним.
«Фізичним особам – платникам податків надається можливість подати Декларацію в електронній формі. Це сучасно та дійсно зручно, цілодобово, економно у часі та комфортно для платників. І здійснити це можливо засобами Електронного кабінету (далі – Е-кабінет) – одного із самих популярних та універсальних електронних сервісів ДПС України. Скористатись Е-кабінетом можливо як з персональних комп’ютерів так і з смартпристроїв. Сервіс працює безкоштовно» - зазначила Євгенія ЗАХАРЧЕНКО.
Крім того, посадовець нагадала про останні зміни запроваджено відповідно до статей 180 – 184 розділу V Податкового кодексу України з метою приведення у відповідність до Закону України від 16 січня 2020 року N 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» із змінами
Наказом № 629 уточнено порядок подання реєстраційної заяви. Та, реєстраційна заява платника ПДВ подається засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Новостворені суб’єкти господарювання можуть заявити про своє бажання добровільно зареєструватись як платник ПДВ під час державної реєстрації створення юрособи або державної реєстрації фізичної особи – підприємця (ФОП). Відповідна заява або відомості передаються до контролюючих органів у порядку, встановленому Законом «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
Крім іншого уточнено порядок взаємодії з контролюючими органами: якщо особа обрала спосіб взаємодії з контролюючими органами в електронній формі через Електронний кабінет, відмова в реєстрації або пропозиція надати нову заяву про реєстрацію надсилається контролюючим органом до Електронного кабінету. Якщо особа відмовилася від використання Електронного кабінету або не визначила спосіб взаємодії з контролюючими органами, відмова в реєстрації або пропозиція надати нову заяву надсилається на електронну адресу, з якої надійшла реєстраційна заява.
Відмова в реєстрації новоствореної особи платником ПДВ направляється контролюючим органом на електронну адресу, дані про яку містяться у заяві або відомостях, отриманих контролюючим органом у порядку, встановленому Законом «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». Якщо дані про електронну адресу відсутні, відмова в реєстрації направляється за місцезнаходженням (місцем проживання) новоствореної особи, дані про яке містяться у такій заяві або відомостях.
Учасникам заходу розповсюджена власна друкована продукція з питань податкового законодавства.
Круглий стіл пройшов у конструктивному форматі, де платники податків отримали відповіді на питання, які їх цікавили.
Контрольна стрічка ПРРО та вимоги щодо ії створення
Згідно з п. 1.2 розд. I Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій, програмних реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 08.10.2012 № 1057 із змінами і доповненнями (далі – Вимоги № 1057), контрольна стрічка програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) – електронні копії розрахункових документів, а також електронні копії фіскальних звітних чеків, які сформовані послідовно із додаванням у кожен наступний розрахунковий документ або фіскальний звітний чек ґешу (створеного із застосуванням ґеш-функції) попереднього розрахункового документу або фіскального звітного чека, та зберігаються в електронній формі таким ПРРО під час його роботи на період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу (в режимі офлайн) до моменту передачі розрахункових документів або фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу. Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна ГРОЗДОВСЬКА-БОЛИЧЕВА
За перший місяць поточного року до кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло на 207,3 мільйонів гривень більше ніж торік
Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень 2021 року склали 2 млрд 098,9 млн грн, що на 207,3 млн грн більше аналогічного періоду 2020 року. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Мазур.
Більше половини надходжень у місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 1 млрд 303,6 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 83,8 млн гривень.
Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та землекористувачі сплатили протягом 2021 року майже 321,8 млн грн, що на 71,6 млн грн більше аналогічного періоду минулого року.
Замикає трійку лідерів єдиний податок. За січень місяць поточного року спрощенці області сплатили 315,5 млн грн, що на 2,5 млн грн більше рівня 2020 року.
Детінізація ринку праці: результати заходів ДПС за 2020 рік
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/452490.html повідомила, що органами ДПС для контролю за повнотою надходжень до бюджетів податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування вживаються заходи щодо боротьби з «тіньовою» зайнятістю та виплатою зарплати без оподаткування.
Так, у 2020 році у рамках проведення кампанії з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на систематичній основі податківцями проводилась роз’яснювальна робота серед роботодавців щодо неприпустимості допуску до роботи найманих осіб без оформлення трудових відносин, виплати заробітної плати без сплати податків та єдиного внеску.
Зокрема, у 2020 році роботодавцями подано 2 131,2 тис. повідомлень про прийняття на роботу 4 101,5 тис. найманих осіб.
Найбільшу кількість повідомлень про прийняття на роботу найманих осіб подано роботодавцями у сфері:
- роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами – щодо 252,1 тис. працівників;
- вирощування зернових культур (крiм рису), бобових культур i насiння олiйних культур – щодо 214,4 тис. працівників.
Водночас у 2020 році завдяки заходам податкового контролю органами ДПС виявлено 3,4 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцями без оформлення трудових відносин.
Крім цього, як результат діяльності робочих груп з питань легалізації зарплати та зайнятості населення, роз’яснювальної роботи, роботодавцями додатково укладено 121,8 тис. трудових угод з найманими працівниками. До бюджетів додатково надійшло 124,8 млн грн податку на доходи фізичних осіб та військового збору, а також 140,4 млн грн єдиного внеску.
До територіальних органів Держпраці передано інформацію про виявлені в ході вжитих заходів податкового контролю порушення законодавства про працю щодо 582 роботодавців.
Лекція для рієлтерів: про особливості оподаткування ФОП – платників єдиного податку третьої групи
Днями, в рамках партнерських відносин з платниками податків, фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) для рієлтерів проведено лекцію з питань оподаткування.
На лекції слухачів ознайомлено з умовами проведення рієлтерської діяльності, зокрема фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи.
Увагу також приділено питанням, пов’язаним з оподаткуванням податком на додану вартість, сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, поданням звітності.
Крім того, присутніх проінформовано про умови деклараційної кампанії 2021 року і про право на отримання податкової знижки.
Особливу увагу акцентовано на правилах застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) і перевагах програмних РРО.
Також аудиторії повідомлено про додаткові заходи підтримки громадян та малого бізнесу, запроваджені Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», зокрема про списання податкового боргу, сукупний розмір якого не перевищує 3060 гривень.
Під час лекції слухачі обговорювали норми податкового законодавства, активно задавали питання.
Ефективне спілкування підтверджує необхідність таких заходів, адже доведення норм податкового законодавства до кожного – це сумлінна і своєчасна сплата податків без порушень.
По завершенню лекції присутні висловили подяку за важливу інформацію, яку вони отримали.
Реєстрація ПРРО через Електронний кабінет
Нікопольський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО) можливо зареєструвати через Електронний кабінет
Для цього необхідно:
1. За допомогою особистого ключа або інших способів електронної ідентифікації здійснити вхід до приватної частини Електронного кабінету, який розміщено за посиланням:https://cabinet.tax.gov.ua/login
2. Для реєстрації ПРРО знайти та створити електронний документ за формою № 1-ПРРО «Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій» (J/F1316602).
3. При заповненні заяви за формою № 1-ПРРО необхідно вказати дані:
а) в розділі 1 «Дія» обираємо комірку «Реєстрація»;
б) в розділі 2 «Дані щодо суб’єкта голосування» зазначається:
● найменування/прізвище, ім’я, по батькові;
● податковий номер/серія (за наявності) та номер паспорта;
● ІПН (для платників ПДВ).
в) в розділі 3 «Дані щодо господарської одиниці» зазначається:
● Ідентифікатор об’єкта оподаткування та КОАТУУ (згідно з присвоєним
суб’єктом господарювання при наданні Повідомлення про об’єкти оподаткування або
об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність за
формою № 20-ОПП). Для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку,
у яких відсутні господарські одиниці у поле ідентифікатор об’єкта опод
Джерело: guru.ua Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя