Подану
звітність можливо переглянути в Електронному кабінеті
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що подання електронних
документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового
кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з
контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від
06.06.2017 № 557 зі змінами та доповненнями, на підставі договору про визнання
електронних документів, що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного
документообігу та укладається з контролюючим органом.
Відповідно до п.
421.1 ст. 421 ПКУ
Електронний кабінет створюється та функціонує за такими принципами, зокрема,
здійснення автоматизованого внесення до журналу всіх дій (подій), що
відбуваються в електронному кабінеті, включаючи фіксацію дати і часу
відправлення, отримання документів через електронний кабінет та будь-якої зміни
даних, доступних в Електронному кабінеті, за допомогою кваліфікованої
електронної позначки часу. Інформація про дату і час надсилання та отримання
документів, іншої кореспонденції з ідентифікацією відправника та отримувача
зберігається безстроково і може бути отримана через Електронний кабінет у
вигляді електронного документа, в тому числі у вигляді квитанції у текстовому
форматі.
У приватній
частині Електронного кабінету в залежності від типу платника (юридична особа,
фізична особа – суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин тощо) надається
доступ, зокрема, до перегляду та друку раніше поданої звітності.
Меню «Перегляд поданої звітності» надає користувачу Електронного
кабінету можливість перегляду раніше поданої податкової, пенсійної та
статистичної звітності до ДПС незалежно від способу її подання, включаючи
звіти, подані на паперових носіях до центрів обслуговування платників податків.
За замовчуванням
користувач отримує перелік всіх звітів, поданих у відповідному звітному
періоді. Звітний період (місяць, квартал чи рік) визначається двома параметрами
– роком та місяцем.
Перегляд
конкретного звіту здійснюється подвійним натисненням лівої кнопки миші,
формується pdf-файл звіту зі всіма додатками.
Роботу СЕА РПСЕ
удосконалено
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що постановою Кабінету
Міністрів України від 22 липня 2020 року № 626 (далі – Постанова № 626) внесено
зміни до Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту
етилового (далі – Порядок).
Загалом, постанова
упорядковує порядок роботи системи електронного адміністрування реалізації
пального та спирту етилового (далі – СЕА РПСЕ).
Змінами до Порядку
зокрема врегульовано:
► можливість
реєстрації контролюючими органами постійних представництв, які здійснюють
реалізацію пального та/або спирту етилового;
► врахування в СЕА
РПСЕ як іншого акцизного складу пересувного транспортного засобу, в якому
переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, при переході права
власності від одного суб’єкта господарювання до іншого, або як окремих акцизних
складів пересувних у разі, коли право власності на пальне або спирт етиловий
належить декільком розпорядникам акцизного складу пересувного;
► порядок
обчислення суми залишків акцизного податку, у межах якої платник акцизного
податку має право на реєстрацію заявки на поповнення обсягів залишку пального
(SЗап) за вирахуванням повернутих платнику сум акцизного податку, помилково
сплачених таким платником на електронний рахунок;
► порядок
оприлюднення інформації з реєстру платників із зазначенням даних щодо
уніфікованих номерів та адреси місцезнаходження акцизних складів;
► визначення
умовного коду для ведення обліку в СЕА РПСЕ скрапленого газу (пропан або суміш
пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану, тощо.
Нагадуємо, що
Постанова № 626 набрала чинності з 24.07.2020 року.
Єдиний внесок
необхідно сплачувати своєчасно та у повному обсязі
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що згідно до положень
діючого законодавства України єдиний внесок на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування (далі – єдиний внесок) необхідно сплачувати своєчасно та
у повному обсязі.
Крім того,
фінансове становище платника не ставиться в залежність до можливості або
неможливості виконання обов’язку сплати єдиного внеску.
При цьому
законодавцем чітко визначено алгоритм погашення заборгованості з єдиного
внеску, згідно якого податкові органи працюють спільно з органами державної
виконавчої служби. І в цій взаємодії функції безпосереднього стягнення
виконують саме органи державної виконавчої служби, які, в свою чергу, мають
широкий спектр повноважень щодо відповідного впливу на боржників та стягнення
заборгованості.
Так, якщо платник
єдиного внеску ігнорує свій обов’язок щодо сплати єдиного внеску, податкові
органи відповідно до діючого законодавства надсилають такому платнику вимогу
про сплату боргу. У разі, якщо протягом 10 календарних днів з дня
надходження вимоги він не сплачує суму боргу, не оскаржує вимогу у
встановленому порядку, податковий орган надсилає вимогу, як виконавчий
документ, до органу державної виконавчої служби для її подальшого примусового
виконання.
В подальшому
державний виконавець розпочинає примусове стягнення, зокрема, шляхом
першочергового стягнення коштів з рахунків платника у банках та за рахунок
продажу його майна.
З початку
поточного року з метою стягнення заборгованості з єдиного внеску до органів
державної виконавчої служби відносно платників Дніпропетровської області
направлено вимог про сплату боргу з єдиного внеску на суму понад 560 млн
гривень.
Разом з цим,
відповідно до положень Закону України «Про виконавче провадження» державному
виконавцю надано право у процесі здійснення виконавчого провадження у разі
ухилення боржника від виконання зобов’язань, покладених на нього рішенням,
звертатися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду
боржника – фізичної особи або керівника боржника – юридичної особи за межі
України – до виконання зобов’язань за рішенням.
Отже, боржникам
необхідно задуматись, чи не стане ігнорування своїх зобов’язань зі сплати
єдиного внеску в подальшому на перепоні своїх побажань.
Звертаємо увагу на
необхідність постійного моніторингу платниками стану сплати єдиного внеску та
наявності (відсутності) заборгованості з вказаного платежу.
Отримати
інформацію про стан заборгованості з єдиного внеску можливо, безпосередньо
звернувшись до відповідного органу ДПС або за допомогою Електронного кабінету.
Дії платника,
якщо при підписанні документу виникає помилка «невірний пароль або ключ
пошкоджено»
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що для усунення помилки «невірний пароль або ключ
пошкоджено» необхідно
перевірити:
- який ключ
кваліфікованого електронного підпису чи печатки використовується першим (вірна
послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна
печатка);
- правильність
введення паролю, а саме: регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений
пароль може містити особливі символи);
- чи набраний
пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа
бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера);
- чи змінювалось
ім’я файлу особистого ключа (у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде
пошкоджено, тому необхідно звернутися до відокремленого пункту реєстрації
користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі
– КН ЕДП ІДД ДПС), в якому отримували кваліфікований сертифікат, подати заяву
на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних
документів).
У разі, якщо жодна
з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до
представництва КН ЕДП ІДД ДПС, в якому були отримані кваліфіковані сертифікати,
подати заяву на скасування кваліфікованого сертифіката, згенерувати новий
особистий ключ та отримати відповідні йому кваліфіковані сертифікати.
Отримання
ліцензії на виробництво алкогольних напоїв для малих виробництв виноробної
продукції
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що
малі виробництва виноробної продукції – це суб’єкти господарювання (у тому
числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані
постійні представництва), які здійснюють за повним технологічним циклом без
додавання спирту виробництво та розлив у споживчу тару вин виноградних, вин
плодово-ягідних та/або напоїв медових в об’ємі. що не перевищує 10 000
декалітрів на рік, з виноматеріалів виключно власного виробництва (не
придбаних), отриманих шляхом переробки плодів, ягід, винограду, меду власного
виробництва.
Норми встановлені
абзацом сорок дев’ятим ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про
державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і
плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон №
481).
Малі виробництва
виноробної продукції здійснюють виробництво та розлив у споживчу тару вин
виноградних, вин плодово-ягідних та/або напоїв медових з виноматеріалів
виключно власного виробництва (не придбаних), отриманих шляхом переробки
плодів, ягід, винограду, меду власного виробництва (частина двадцята ст. 2
Закону № 481).
Використання
спирту при виробництві суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними
суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва)
малих виробництв виноробної продукції заборонено (частина перша ст. 12 Закону №
481).
Для отримання
ліцензії на виробництво алкогольних напоїв для малих виробництв виноробної
продукції таким суб’єктом господарювання до ДПС подається заява на отримання
ліцензії на виробництво алкогольних напоїв із документами, визначеними Законом
№ 481, а саме:
► копіями
засновницьких документів;
► копіями
зареєстрованої декларації відповідності матеріально-технічної бази малих
виробництв виноробної продукції вимогам законодавства (далі – Декларація);
► документом, що
підтверджує внесення річної плати за ліцензію у розмірі 780 гривень;
► договором з
акредитованою відповідно до законодавства лабораторією (у разі відсутності
власної акредитованої лабораторії);
► документами, що
підтверджують право користування відокремленими нежитловими приміщеннями
(цехами, підвалами, ангарами), призначеними для здійснення господарської
діяльності, що належать суб'єкту господарювання (у тому числі іноземному
суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне
представництво) на підставі будь-якого речового права, визначеного
законодавством України та обладнанням для виробництва та розливу в споживчу
тару вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових;
► інформацією щодо
кодів згідно з УКТ ЗЕД на продукцію, яку планується виробляти.
Вищезазначені
документи подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або
органом, який видав оригінал документа, або посадовою особою органу
ліцензування.
Копії документів,
які складені двома та більше сторонами (суб’єктами господарювання)
посвідчуються всіма сторонами.
Термін
розгляду документів не пізніше 30 календарних днів з дня надходження заяви із документами.
Звертаємо увагу на
поширені помилки у документах, а саме:
1. Відсутність
інформації щодо кодів УКТ ЗЕД на виноматеріали та вина.
2. Декларація
заповнена не повністю.
3. Інформація,
зазначена у Декларації суперечить даним, зазначеним у інших документах, поданих
разом із заявою на отримання ліцензії.
4. Відсутність
відомостей про реєстрацію Декларації.
5. Згідно з даними
податкового обліку та реєстрів суб’єкти господарювання зареєстровані в якості
платника єдиного податку першої ‑ третьої груп.
Товари
придбаваються у особи, яка не зареєстрована платником ПДВ: заповнення Таблиці
даних платника ПДВ
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 12
Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в
Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з
питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в
Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок зупинення) платник ПДВ
має право подати до ДПС Таблицю даних платника ПДВ (далі – Таблиця) за
встановленою формою (додаток 5).
У Таблиці
зазначаються:
► види економічної
діяльності відповідно до КВЕД;
► коди товарів
згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником
податку, ввозяться на митну територію України;
► коди послуг
згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі –
ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку,
ввозяться на митну територію України (п. 13 Порядку зупинення).
Згідно з п. 4
Порядку зупинення у разі коли за результатами перевірки податкової
накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) визначено, що ПН/РК
відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у п. 3 Порядку
зупинення, зокрема, якщо у ПН/РК відображена операція з товаром за кодом згідно
з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з ДКПП, які зазначені у Таблиці,
врахованій контролюючим органом, реєстрація таких ПН/РК не зупиняється в
Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому Порядком
зупинення не визначено заповнення в Таблиці кодів товарів згідно з УКТЗЕД та
кодів послуг згідно з ДКПП, що придбаваються (отримуються) платником податку в
залежності від статусу постачальника.
Отже, якщо
товари/послуги придбаваються (отримуються) у особи, яка не зареєстрована
платником ПДВ, їх коди, визначені згідно з УКТЗЕД та ДКПП підлягають заповненню
у Таблиці.
ФОП
–«загальносистемник» отримав кредит на розрахунковий рахунок: чи виникає дохід?
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що фінансовий кредит –
кошти, що надаються банком – резидентом або нерезидентом, що кваліфікується як
банківська установа згідно із законодавством країни перебування нерезидента,
або резидентами і нерезидентами, які мають згідно з відповідним законодавством
статус небанківських фінансових установ, а також іноземною державою або його офіційними
агентствами, міжнародними фінансовими організаціями та іншими кредиторами –
нерезидентами юридичній чи фізичній особі на визначений строк для цільового
використання та під процент.
Норми встановлені
п.п.14.1.258 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно із п. 177.1
ст. 177 ПКУ оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб – підприємців (далі –
ФОП), які отримані протягом календарного року від провадження господарської
діяльності.
Враховуючи те, що
отримання ФОП кредиту відповідно до умов договору підлягає обов’язковому
поверненню у визначені строки, то протягом дії договору кредиту сума кредиту не
включається до складу доходу такого суб’єкта господарювання.
При цьому слід
зазначити, якщо сума кредиту не повертається у визначений у договорі термін, то
вона включається до складу доходів ФОП та оподатковується на загальних
підставах.
Контролюючий
орган має право визначити суми податку на нерухомість за три звітні податкові
роки
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що контролюючий орган
зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, передбачених
Податковим кодексом України (далі – ПКУ) або іншим законодавством, якщо згідно
з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум
податкових зобов’язань з окремого податку або збору, контроль за сплатою якого
покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та
нарахування пені, є контролюючий орган.
Норми встановлені
п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПКУ.
Обчислення суми
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), з
об’єкта/об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у
власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової
адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості (п.п. 266.7.1 п. 266.7
ст. 266 ПКУ).
Базовий податковий
(звітний) період дорівнює календарному року (п.п. 266.6.1 п. 266.6 ст. 266
ПКУ).
Податкові
повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1
п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів
місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової
та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим
органом у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 01 липня року, що настає за
базовим податковим (звітним) періодом (роком) (п.п.
266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
У разі якщо
контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові
повідомлення-рішення у строки, встановлені п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ,
фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за
несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.
Податкове
зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, може
бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків,
визначених п. 102.1 ст. 102 ПКУ (п. 266.10 ст. 266 ПКУ).
Контролюючий
орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право самостійно
визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених
ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного
строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом (п. 102.1
ст. 102 ПКУ).
Враховуючи
вищевикладене, контролюючий орган має право визначити суми податку за три
звітні податкові роки.
Операції за
договорами управління майном податком на прибуток оподатковуються у загальному
порядку
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що об’єктом
оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом
походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування
(збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку
або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до
національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних
стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до
положень Податкового кодексу України від (далі – ПКУ).
Норми визначені
п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ.
Редакція розділу
III «Податок на прибуток підприємств» ПКУ не містить положень щодо окремого
обліку за договорами управління майном і подання платниками податку –
управителями майна окремих декларацій з податку на прибуток.
Тобто розрахунок
об’єкта оподаткування податком на прибуток здійснюється на підставі даних
бухгалтерського обліку шляхом коригування фінансового результату до
оподаткування, визначеного у фінансовій звітності з урахуванням операцій за
договорами управління майном, на різниці, які збільшують або зменшують
фінансовий результат до оподаткування, відповідно до положень ПКУ.
Перелік
текстилю, під час реалізації якого застосовуються РРО та/або програмні РРО,
затверджено постановою
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно абзацу тринадцятого
п. 61 підрозділу 10 розділу XX «Інші перехідні положення» Податкового кодексу
України з 01 січня 2021 року до 01 квітня 2021 року реєстратори
розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні РРО не застосовуються
фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку другої –
четвертої груп, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000
000 грн, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють
реалізацію текстилю (крім
реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для
автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом
Міністрів України.
Перелік текстилю,
під час реалізації якого (крім реалізації за готівкові кошти на ринках) застосовуються РРО та/або програмні
РРО (товарна номенклатура текстильних сировини, матеріалів, виробів та
аксесуарів до них згідно з Українським класифікатором товарів
зовнішньоекономічної діяльності) затверджений постановою Кабінету Міністрів
України від 22 липня 2020 року № 634, яка набирає чинності з
01.01.2021.
Закон України №
466: зміни при справлянні акцизного податку
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на зміни, внесені
Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків,
усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві»,
зокрема у частині справляння акцизного податку.
Так, Законом
України № 466 норми Податкового кодексу України (далі – ПКУ) приводяться у
відповідність до Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо:
► виключення з
переліку платників акцизного податку оптового постачальника електричної енергії;
► уточнення
визначення платника акцизного податку – виробника електричної енергії
(виробники електричної енергії, які мають ліцензію на право здійснення
підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії і продають її на
ринку електричної енергії (п.п. 212.1.13 п. 212.1 ст. 212 ПКУ);
Встановлено, що
операції з передачі:
► в межах одного
підприємства електроенергії, виробленої на об’єктах електроенергетики, не є
об’єктом оподаткування акцизним податком;
► для власного
споживання в межах одного підприємства електроенергії, виробленої на цьому
підприємстві, не підлягають оподаткуванню акцизним податком;
► доповнюється
перелік підакцизних товарів тютюновмісним виробом для електричного нагрівання
(ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням;
► надається
визначення термінів «електронна сигарета» та «рідини, що використовуються в
електронних сигаретах»;
► встановлено
ставку акцизного податку на рідини, що використовуються в електронних сигаретах
(3 000 гривень за
► для
тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою
підігрівача з електронним управлінням (код УКТ ЗЕД 2403 99 90 10) встановлено
окрему, відмінну від інших видів тютюну та замінників тютюну, які
класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 2403, ставку акцизного податку;
► запроваджено
маркування з 01.01.2021 марками акцизного податку пачок (упаковок) цигарок та
сигарил;
► нанесення на
марку акцизного податку на сигарети, цигарки та сигарили кількості штук у пачці
(упаковці).
Фізична особа
може подати уточнюючу декларацію для реалізації свого права на податкову знижку
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, якщо були виявлені
документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної
податкової декларації, для реалізації свого права на податкову знижку платник
податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно наступного за
звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за
наслідками звітного податкового року.
Відповідно до п.п.
166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №
2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) платник податку має право на
податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Підстави для
нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються
платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня
включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166
ПКУ).
Якщо платник
податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками
звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не
переноситься (п.п. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).
Плата за марки
акцизного податку здійснюється до державного бюджету
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що плата
за марки акцизного податку – це плата, що вноситься вітчизняними виробниками та
імпортерами алкогольних напоїв і тютюнових виробів за покриття витрат з
виробництва, зберігання та реалізації марок акцизного податку.
Норми встановлені
п.п. 14.1.148 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 9
Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та
маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 із змінами і
доповненнями (далі – Положення № 1251) плата за марки акцизного податку
зараховується до державного бюджету і відповідно до бюджетного законодавства
використовується виключно для фінансування витрат, пов’язаних з їх
виробництвом, зберіганням та реалізацією.
Підприємства –
виробники та імпортери алкогольних напоїв і тютюнових виробів подають засобами
електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України
від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний
документообіг» із змінами та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні
довірчі послуги» із змінами щомісяця до 8 числа продавцю марок акцизного
податку для задоволення через два місяці потреби в марках таку інформацію:
попередню заявку-розрахунок про потребу в марках за їх видами, реквізити
платіжного документа/платіжних документів (номер, дата платіжного доручення та
сума перерахованих коштів) на перерахування плати за виготовлення марок та звіт
про використання марок, придбаних у попередньому місяці (п. 3 Положення №
1251).
Формою попередньої
заявки-розрахунку про потребу в марках акцизного податку, затвердженою наказом
Міністерства фінансів України від 11.04.2016 № 428
передбачено подання заявки-розрахунку до Головного управління ДПС
адміністративно-територіальної одиниці місця реєстрації платника.
Отже, плата за марки
акцизного податку здійснюється до державного бюджету.
Для отримання
банківських реквізитів з метою здійснення плати за марки акцизного податку
платнику податків необхідно звернутись до Головного управління ДПС
адміністративно-територіальної одиниці місця реєстрації платника.
Чи має право
спадкоємець повернути надміру або помилково сплачені суми єдиного внеску у разі
смерті ФОП?
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно
до ст. 1216 Цивільного кодексу України від
16 січня 2003 року № 435-IV із змінами спадкуванням є перехід прав та
обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших
осіб (спадкоємців).
Згідно з частиною
1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі
змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є:
роботодавці, фізичні особи – підприємці (ФОП), особи, які провадять незалежну
професійну діяльність, члени фермерського господарства, особи, які беруть
добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального
страхування.
Статтею 6 Закону №
2464 визначено права та обов’язки платників єдиного внеску.
Частиною 13 ст. 9
Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого єдиного внеску
зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються
платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади,
що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за
погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним
фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального
страхування.
Повернення коштів
єдиного внеску у випадках помилкової або надмірної сплати сум єдиного внеску
передбачено Порядком зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру
та/або помилково сплачених коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів
України від 16.01.2016 № 6 (далі – Порядок).
Обов’язковою
умовою повернення надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску є заява
платника про таке повернення, що подається до контролюючого органу, на рахунок
якого сплачено суми єдиний внесок, у випадках, встановлених п. 5 Порядку (п. 6
Порядку).
Враховуючи
вищевикладене, у разі смерті ФОП – платника єдиного внеску його спадкоємець не
має право на повернення надміру або помилково сплачених сум єдиного внеску,
оскільки у розумінні Закону № 2464 спадкоємець не є платником єдиного внеску і
на нього не розповсюджуються права та обов’язки платника.
Податок на
прибуток підприємств: відображення відомостей про нерезидента у декларації
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що податкова декларація з
податку на прибуток підприємств складається за формою, затвердженою наказом
Міністерства Фінансів України від 20.10.2015 № 897 зі змінами (далі –
Декларація).
Звертаємо увагу,
що з 20.12.2019 відбулись зміни у разі заповнення додатка ПН до Декларації щодо
відомостей про нерезидента.
Так, при
заповненні рядків «Повне найменування нерезидента» та «Місцезнаходження
нерезидента», у примітці 1 до додатка ПН у відповідних рядках
необхідно зазначати повне найменування нерезидента, місцезнаходження
нерезидента, що зазначені у контракті/договорі.
Також, у разі
застосування пільгової ставки податку на прибуток підприємств (при застосуванні
міжнародного договору/конвенції) у примітці 4 додатка ПН необхідно
вказати назву договору та норму, за якою застосовується передбачена договором
ставка податку (відповідно до ст. 103 Податкового кодексу України, щодо порядку
застосування міжнародного договору України про уникнення подвійного
оподаткування).
Оскарження
нарахованих в ІКП сум пені, не зазначених в ППР
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що пеня – сума коштів у
вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов’язань у встановлених ПКУ
випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.
Норми встановлені
п.п. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з абзацом
першим п. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної
служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів
до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016
№ 422 (далі – Порядок № 422), визначено, що з метою обліку нарахованих і
сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного
внеску органами ДПС відкриваються інтегровані картки платника (далі – ІКП) за
кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими
платниками.
Органу ДПС, в
якому перебуває платник за основним місцем обліку, надається доступ до ІКП,
відкритих за основним місцем обліку, для внесення відповідної інформації, а за
неосновним місцем обліку – в режимі перегляду (абзац двадцять другий п. 1 глави
1 розділу ІІ Порядку № 422).
Органу ДПС, в
якому перебуває платник за неосновним місцем обліку, надається доступ до ІКП,
відкритих за неосновним місцем обліку, для внесення відповідної інформації
(абзац двадцять третій п. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку № 422).
Правила
нарахування та погашення пені за несвоєчасно сплачені суми платежів, що
контролюються органами ДПС, визначені главою 7 розділу ІІІ Порядку № 422 та ст.
129 ПКУ.
ПКУ не передбачено
порядок оскарження нарахованих в ІКП сум пені, яка не зазначена в податкових
повідомленнях-рішеннях. При цьому, платник податків відповідно до Закону
України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами
та доповненнями може звернутися до контролюючого органу в якому перебуває за
місцем обліку щодо отримання роз’яснення стосовно історії нарахування пені.
Як перевірити
легальність алкогольного напою
Алкогольна
продукція досить популярна серед фальсифікаторів. Правоохоронцями регулярно
виявляються підпільні цехи з виробництва підробленого алкоголю, подробиці
виготовлення якого інколи жахають. До того ж обіг на ринку нелегальної
продукції створює нечесну конкуренцію по відношенню до сумлінних платників та
завдає значних втрат бюджету у вигляді несплачених податків.
Тож, як перевірити
легальність алкогольного напою?
На легальній
алкогольній продукції має бути наявна марка акцизного податку. Це підтверджує
сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території
України.
Марка є бланком
суворої звітності і захищена спеціальними елементами захисту, які не можливо
підробити. Звісно, махінатори не полишають спроб обійти цю перешкоду і
намагаються створювати підробки. Розуміючи це, податкова служба розробила
спеціальний електронний сервіс, який дозволяє споживачам швидко перевірити
легальність марки, а отже – і алкогольного напою.
Акцизна марка для
алкогольних напоїв містить два штрихкоди. Це - двомірний штрих-код швидкого
реагування (QR-код) та лінійний штрих-код.
Штрих-код містить
інформацію про серію та номер марки.
QR-код –
інформацію про серію та номер марки, реквізити покупця марки: для юридичних
осіб - код згідно з ЄДРПОУ, для фізичних осіб - підприємців - код, який
відображає реєстраційний номер облікової картки платника податків, а також
посилання на вебресурс для перевірки марки.
Саме за допомогою
QR-коду споживачі можуть швидко виявити підробку, скориставшись своїми
гаджетами. Для цього на мобільний пристрій повинна бути встановлена програма,
яка зчитує QR-коди. Для прикладу, такі додатки можна знайти та завантажити
безкоштовно за допомогою GooglePlay бо AppStore.
Під час сканування
QR-коду мобільним пристроєм, який нанесено на
марку акцизного податку, здійснюється перехід на вебресурс https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark
для миттєвої перевірки марки. Тобто платник через кілька секунд отримає
інформацію про суб’єкта господарювання, який отримав марку акцизного податку,
та дату її видачі.
У разі
неможливості зчитування QR-коду за суб’єктивними причинами
(розірвано код, зам’ято тощо), або за відсутності необхідного функціоналу на
гаджеті, інформацію можна перевірити і в ручному режимі.
Для цього потрібно
увійти до відкритої частини Електронного кабінету за посиланням www.cabinet.tax.gov.ua, або скориставшись
вебпорталом ДПС (www.tax.gov.ua). Там, у
розділі «Реєстри» обрати сервіс «Пошук акцизної марки» та заповнити зазначені
поля.
Так, у полі «Вид
марки» потрібно обрати значення «Нового зразка» для марки, яка містить QR-код
(тобто нового зразка, що запроваджений з 01.05.2020), або відповідний
вид позначення марки для старого зразка.
У полі «Серія
марки» –серію, яка складається з комбінації чотирьох великих літер англійського
алфавіту.
У полі «Номер
марки» – номер марки, який складається з шести цифр.
Далі кнопка
«Пошук».
Після цього
висвітлюється назва суб’єкта господарювання та його код ЄДРПОУ, якому було
видано зазначену одиницю марки акцизного податку.
Для зручності
користувачів та полегшення введення необхідних реквізитів після зазначення виду
марки з’являється її зразок, де графічно зображено місце знаходження реквізитів
марки, які необхідно ввести для пошуку.
Якщо інформація
про суб’єкта господарювання у сервісі відсутня, це може свідчити про
фальсифікований товар. У такому випадку громадянин може повідомити про це
податкову службу письмово на адресу infozvit@tax.gov.ua
або за телефоном 0800 501 007.
Після розгляду
такого звернення ДПС проводить відповідну перевірку. У разі підтвердження
порушення суб'єктом господарювання вимог щодо маркування алкогольних напоїв та
тютюнових виробів марками акцизного податку, до нього застосовуються фінансові
санкції, передбачені ч.2.ст.17 Закону України № 481. Порушникам загрожує штраф
у розмірі 200 відсотків вартості товару, але не менше 17 000 гривень.
ДПС закликає
громадян бути уважними та обирати якісну та легальну продукцію для споживання.
Задекларовано
від’ємне значення в рядку 20.1 податкової декларації з ПДВ: чи зменшиться сума
податкового боргу з ПДВ?
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платники ПДВ мають право
зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному
реєстрі податкових накладних на суму, обчислену за формулою, визначеною п. 2001.
3 ст. 2001 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), а саме:
SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах – SНаклВид – SВідшкод – SПеревищ,
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
03.11.2020 09:36