Уточнено окремі
умови надання пільг із сплати туристичного збору та податку на нерухоме майно
Нікопольський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого
управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що
14.10.2020 набрав чинності Закон України від 17 вересня 2020 року № 905-IX «Про
внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих умов
надання пільг із сплати туристичного збору та податку на нерухоме майно» (далі
– Закон № 905).
Законом № 905 п.п. 268.2.2 п. 268.2 ст. 268 Податкового кодексу України
(далі – ПКУ) доповнено новим підпунктом «з», відповідно до якого платниками
туристичного збору не можуть бути особи, які взяті на облік як внутрішньо
переміщені особи відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод
внутрішньо переміщених осіб», які тимчасово розміщуються у місцях проживання
(ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, а інформація про
адресу таких місць зазначена в довідці про взяття на облік внутрішньо
переміщеної особи як адреса фактичного місця їх проживання/перебування.
Крім того, п.п. 38.6 п. 38 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення»
ПКУ після абзацу першого доповнено новим абзацом такого змісту:
«При обчисленні бази оподаткування об’єктів нерухомості, у тому числі їх
часток, які перебувають у власності фізичних осіб, контролюючим органом не
враховуються об’єкти нерухомості, що не є об’єктом оподаткування відповідно до
цього підпункту».
Закон № 905 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 13.10.2020
№ 199.
Для формування
та передачі звітності в електронному вигляді суб’єктом господарювання
використовуються файли у форматі XML
Нікопольський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого
управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу,
що платники податків надсилають податкову звітність на електронну адресу: zvit@sta.gov.ua
Для формування та передачі звітності в електронному вигляді суб’єктами
господарювання призначений Формат (стандарт) електронного документа звітності
суб’єктів господарювання, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів
України від 29.11.2013 № 729 (далі – Формат (стандарт)).
Кожний документ звітності є файлом, що містить інформацію лише щодо одного
звіту, перерахунку, декларації, додатка до декларації тощо. Документи можуть
подаватись як окремими файлами, так і пакетом (п. 2 Формату (стандарту)).
Пакет звітних документів – це певний перелік документів одного типу чи
різних типів, що подаються суб’єктом господарювання в одному звітному періоді.
Пакет повинен містити основний документ звітності та необхідні додатки до
нього. Фізично пакетом документів є набір XML-файлів, які називаються згідно з
форматом (стандартом) електронної звітності (п. 3 Формату (стандарту)).
Для формування та передачі звітності в електронному вигляді (у тому числі
по єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування)
суб’єктом господарювання використовуються файли у форматі XML.
Підстави, за
яких необхідно визнавати умовне постачання товарів та необоротних активів при
анулюванні реєстрації платника ПДВ
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.184.7
ст.184 Податкового кодексу України, якщо товари/послуги, необоротні активи,
суми ПДВ по яких були включені до складу податкового кредиту, не були
використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий
платник ПДВ в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати
анулювання його реєстрації як платника ПДВ зобов’язаний визначити податкові
зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із
звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання
реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника ПДВ шляхом
приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону.
Хто є
платниками податку на прибуток з числа нерезидентів?
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що платниками податку на
прибуток підприємств – нерезидентами є:
► юридичні особи,
які утворені в будь-якій організаційно-правовій формі та отримують доходи з
джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають
дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України
(п.п. 133.2.1 п. 133.2 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ));
► нерезиденти, які
здійснюють господарську діяльність на території України через постійне
представництво та/або отримують доходи із джерелом походження з України, та
інші нерезиденти, на яких покладено обов’язок сплачувати податок у порядку,
встановленому розділу ІІІ ПКУ (п.п. 133.2.2 п. 133.2 ст. 133 ПКУ).
Пунктом 133.3 ст.
133 ПКУ визначено, що постійне представництво до початку своєї господарської
діяльності стає на облік в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням у
порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує
формування та реалізує державну фінансову політику. Постійне представництво,
яке розпочало свою господарську діяльність до реєстрації в контролюючому
органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а одержані ним
прибутки вважаються прихованими від оподаткування.
Нерезиденти, що
діють відповідно до положень Рамкової угоди між Україною та Європейським банком
реконструкції та розвитку стосовно діяльності Чорнобильського фонду «Укриття» в
Україні та Угоди про грант (Проект ядерної безпеки Чорнобильської АЕС) між
Європейським банком реконструкції та розвитку як Розпорядником коштів, наданих
згідно з Грантом з Рахунка ядерної безпеки, Урядом України та Чорнобильською
атомною електростанцією, можуть провадити свою господарську діяльність без
реєстрації у контролюючому органі.
До уваги
платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки!
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що платниками
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (податок), є фізичні
та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або
нежитлової нерухомості.
Норми визначені п.п.
266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
База оподаткування
об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які
перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на
підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно
надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на
підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема
документів на право власності (п.п. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
Згідно з п.п.
266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ база оподаткування об’єктів житлової та нежитлової
нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб,
обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного
окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право
власності на такий об’єкт.
Щодо
новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості
декларація юридичною особою – платником подається протягом 30 календарних днів
з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується
починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт (п.п.
266.7.5. п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Тобто, податок на
нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для об’єктів житлової та
нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності
фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного
реєстру речових прав на нерухоме майно, а для об’єктів житлової та нежитлової
нерухомості, в тому числі їх часток, що знаходяться у власності юридичних осіб,
обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного
окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право
власності на такий об’єкт.
Трудові
відносини: про укладання трудового договору
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Відповідно до
Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) трудовим договором є угода між
працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим
ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати
роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства, установи, організації
або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати
працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для
виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і
угодою сторін.
Трудовий договір
може бути:
► безстроковим, що
укладається на невизначений строк;
► на визначений
строк, встановлений за погодженням сторін;
► таким, що
укладається на час виконання певної роботи.
Письмовий трудовий
договір обов’язково оформлюється у письмовому вигляді у випадках, передбачених
законодавством, а саме:
► при
організованому наборі працівників;
► при укладенні
трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і
геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров’я;
► при укладенні
контракту;
► у випадках, коли
працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі;
► при укладенні
трудового договору з неповнолітнім;
► при укладенні
трудового договору з фізичною особою;
► при укладенні
трудового договору про дистанційну (надомну) роботу;
► в інших
випадках, передбачених законодавством України (ст. 24 КЗпП).
Строковий трудовий
договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути
встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або
умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених
законодавчими актами.
Письмовий трудовий
договір має містити у собі всі істотні умови, а саме: трудові обов’язки, режим
роботи, тривалість робочого часу та часу відпочинку, умови оплати праці,
пільги, компенсації, додаткові гарантії тощо.
При укладенні
трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт або інший документ,
що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством,
– також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я та
інші документи.
Працівник не може
бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом
чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення
центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та
реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на
роботу у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 17
червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державної податкової служби та
її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» із змінами.
Інформація щодо
зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, обігу спирту
етилового
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що 30
вересня 2020 року завершився тестовий режим автоматичного зіставлення
показників обсягів обігу та залишків пального, обігу спирту етилового.
Відповідно до
постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2020 року № 715 «Про
затвердження Порядку здійснення Державною податковою службою автоматичного
зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів
обігу спирту етилового», податкові органи використовуватимуть результати
зіставлення під час перевірок, які проводяться відповідно до закону.
Зіставлення спрямоване
на забезпечення перевірки повноти декларування та сплати акцизного податку
платниками податку з обсягів ввезеного на митну територію України, виробленого
та реалізованого на митній території України пального або спирту етилового.
Мова йде про виявлення
за звітний календарний місяць наявних розбіжностей між показниками системи
електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового та Єдиного
державного реєстру (ЄДР) витратомірів-лічильників та рівнемірів – лічильників
рівня пального/Єдиного державного реєстру (ЄДР) витратомірів – лічильників
обсягу виробленого спирту етилового понад встановлені допустимі значення.
Зіставлення
здійснюється за показниками станом на 1 число місяця, що настає за звітним, та
проводиться, починаючи з 16 числа кожного місяця, що настає за звітним. Так,
наприклад, за вересень 2020 року – починаючи з 16 жовтня
2020 року.
При наявності
розбіжностей платники можуть скласти та зареєструвати такі документи, необхідні
для усунення розбіжностей, у:
► СЕА РПСЕ –
акцизні накладні та/або розрахунки коригування, заявки на поповнення обсягу
залишку пального або спирту етилового, передбачені статтями 231 і 232
Податкового кодексу України;
► ЄДР
витратомірів-лічильників та рівнемірів – лічильників рівня пального у резервуарі/ЄДР
витратомірів – лічильників обсягу виробленого спирту етилового – електронні
документи для наповнення реєстрів, які формуються та надсилаються
розпорядниками акцизних складів за кожним місцем розташування акцизного складу
(коригуючі електронні документи).
Результати
автоматичного зіставлення платник акцизного податку може отримати, надіславши
через інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет» на отримання
в електронному вигляді повідомлення про результати зіставлення показників обсягів
обігу та залишків пального, показників обсягів та залишків обігу спирту
етилового за формою J/F 1305801.
Програмний РРО
в режимі офлайн
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що на
період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій
(далі – ПРРО) та фіскальним сервером контролюючого органу проведення
розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше
36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються
фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним
сервером Державної податкової служби.
Під час роботи в
режимі офлайн програмне рішення ПРРО має забезпечувати контроль залишку часу
протягом якого може тривати режим офлайн (36 годин підряд або 168 годин на
місяць).
Час, протягом
якого ПРРО перебував у режимі офлайн, підраховується шляхом сумування таких
періодів: від дати та часу, що зазначаються у повідомленні з відміткою «початок
переведення ПРРО в режим офлайн» до дати та часу, зазначених у повідомленні
«завершення режиму офлайн».
Тестування за
рахунок роботодавця на COVID-19: коли сплачується ПДФО?
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що до загального місячного
(річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб
(далі – ПДФО) не включаються, зокрема кошти або вартість майна (послуг), що
надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника ПДФО або
члена сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває
під опікою або піклуванням платника ПДФО, за умови документального підтвердження
витрат, пов’язаних із наданням зазначеної допомоги (у разі надання коштів), у
тому числі, але не виключно, для придбання ліків та виробів медичного
призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів
роботодавця за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що
компенсуються виплатами з фонду загальнообов’язкового державного соціального
медичного страхування
Норми встановлені
п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Отже, вартість
послуг з медичного обслуговування у вигляді проведення тестів з метою
профілактики захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19), що надаються
медичним закладом на підставі укладеного договору про медичне обслуговування,
фізичній особі (працівнику) за рахунок коштів роботодавця, не включається до
загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків, за
умови дотримання вимог, визначених п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165
ПКУ.
Водночас, до
загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО
включається дохід, отриманий платником ПДФО як додаткове благо у вигляді,
зокрема, вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за
правилами звичайної ціни (п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ). При цьому
якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума ПДФО обчислюється за
правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ.
Враховуючи
вищевикладене, у разі якщо юридичною особою – роботодавцем не дотримуються
вимоги п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, то вартість послуг, безкоштовно
наданих працівникам у вигляді тестування на коронавірусну хворобу (COVID-19),
включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу таких
працівників як додаткове благо та оподатковується ПДФО за ставкою, визначеною
п. 167.1 ст. 167 ПКУ – 18 %.
А юридична особа,
яка надає дохід у вигляді додаткового блага, виконує функції податкового
агента, визначені ПКУ.
Як отримати
податкову знижку
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на
офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/437199.html
повідомила.
Громадяни, які не
є суб’єктами господарювання та які протягом минулого року отримували заробітну
плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб (ПДФО), мають право
на отримання податкової знижки за умови наявності підстав, передбачених
Податковим кодексом України.
Податкова знижка
надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були втрати на:
- навчання,
- отримання
доступного житла за державними програмами,
- оплату
допоміжних репродуктивних технологій,
- відсотки за
іпотечним кредитом,
- внески на
благодійність,
- страхові платежі
(внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя,
- пенсійні внески
в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо.
Для отримання
знижки необхідно:
● 1 – заповнити та
по 31 грудня включно подати за місцем реєстрації декларацію про майновий стан
та доходи (далі – декларація);
● 2 – у декларації
вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат,
їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.
Після отримання
декларації визначається сума, що підлягає поверненню, яка громадянам
перераховується протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок.
Звертаємо увагу,
що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто
для отримання знижки за 2019 рік, необхідно подати декларацію до 31 грудня 2020
року включно.
Загальна сума
податкової знижки, нарахована платнику ПДФО у звітному році, не може
перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО,
нарахованого у вигляді заробітної плати.
До заробітної
плати належать основна та додаткова винагороди, інші заохочувальні та
компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин
трудового найму.
Детальніше про
право на отримання податкової знижки громадянами за посиланням https://tax.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-/podatkova-znijka-dlya-fizichnih-osib/.
Переглянути
тематичний відеоурок про те, як правильно заповнити і подати річну податкову
декларацію через Електронний кабінет, можна за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/5977.html.
Інтерфейс
Електронного кабінету удосконалено
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному
вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/437386.html
повідомила наступне.
Державною
податковою службою України з метою забезпечення широкого доступу платників
податків до отримання електронних сервісів та поліпшення умов щодо реалізації
платниками податків прав та обов’язків удосконалено інтерфейс Електронного
кабінету.
Оновлений
інтерфейс Електронного кабінету відповідає вимогам створення офіційних
вебсайтів (вебпорталів) органів виконавчої влади, є доступним користувачам з
порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального
розвитку, а також з різними комбінаціями порушень.
Нагадуємо, що вхід
до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua,
а також через офіційний вебпортал ДПС. Доступ до відкритої (загальнодоступної)
частини Електронного кабінету, яка відповідно до законодавства є відкритою,
надається без використання кваліфікованого електронного підпису, до приватної
частини – після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з
використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого
надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної
ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
У разі виникнення
питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають
можливість звернутися до служби підтримки за телефоном 0 800 501 007 (напрямок 0) або за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/help/.
До уваги
платників ПДВ!
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що постановою Кабінету
Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з
питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в
Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації
податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових
накладних (далі – Порядок зупинення).
Відповідно до п. 6
Порядку зупинення питання відповідності/невідповідності платника ПДВ критеріям
ризиковості платника ПДВ розглядається комісією регіонального рівня.
Комісією
регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з
переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у
разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про
невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або
отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що
свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника
податку.
Інформація та
копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі
засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог законів України «Про
електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі
послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Інформацію та
копії документів, подані платником ПДВ, комісія регіонального рівня розглядає
протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає
відповідне рішення.
За результатами
розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня
приймається рішення про відповідність/невідповідність платника ПДВ критеріям
ризиковості платника ПДВ, яке платник ПДВ отримує в електронному кабінеті у
день його прийняття.
Враховуючи
вищевикладене, для розгляду питання щодо виключення платника ПДВ з переліку
платників, які відповідають критеріям ризиковості платника ПДВ, такому платнику
необхідно подати документи, керуючись п. 6 Порядку зупинення.
Застосування
податкової соціальної пільги
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що порядок оподаткування
доходів фізичних осіб регулюється Податковим кодексу України (далі – ПКУ),
згідно з п.п. 169.2.1 п. 169.1 ст. 169 якого встановлено, що податкова
соціальна пільга (далі – ПСП) застосовується до нарахованого платнику податку
на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) місячного доходу у вигляді заробітної
плати (п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ) тільки за одним місцем його нарахування
(виплати).
Підпунктом 169.2.3
пункту169.2 статті 169 ПКУ наведено кінцевий перелік доходів фізичних осіб, до
яких ПСП не може бути застосована.
Так, до цього
переліку відносяться доходи, інші ніж заробітна плата; заробітної плати, яку
платник ПДФО протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами
у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів,
студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються
з бюджету та доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької
діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.
Фізичні особи
податкову декларацію з плати за землю до контролюючих органів не подають
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що плата за землю – це
обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі
земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і
комунальної власності.
Норми визначені
п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Пунктом 286.2 ст.
286 ПКУ встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за
землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого
поточного року подають до відповідного контролюючого органу за
місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за
формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної
суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від
обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації
(фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею
подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку
земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової
нормативної грошової оцінки землі.
Нарахування
фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за
місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у
порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 01 липня поточного року податкове
повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку,
визначеному ст. 58 ПКУ (абзац перший п. 286.5 ст. 286 ПКУ).
У аналогічному
порядку контролюючі органи здійснюють нарахування сум орендної плати за
земельні ділянки державної та комунальної власності.
Отже, фізичні
особи (громадяни), які оформили правовстановлюючі документи на земельну ділянку
(свідоцтво про право власності або користування земельної ділянки) або договори
оренди земельної ділянки державної та комунальної власності, не подають до
контролюючих органів податкові декларації з плати за землю.
Нарахування
фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за
місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику у порядку,
визначеному ст. 42 ПКУ, до 01 липня поточного року податкове
повідомлення-рішення про внесення земельного податку та/або орендної плати за земельні
ділянки державної та комунальної власності.
Реєстрація ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем в органі ДПС не за
місцем проведення торгівлі: наслідки
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що
роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім
столових вин) або тютюновими
виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними
суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні
представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності
у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Норми встановлені
ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне
регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,
алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями
(далі – Закон № 481).
Ліцензії на право
роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються
уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах,
районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб’єкта
господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через
своє зареєстроване постійне представництво) терміном на один рік і підлягають
обов’язковій реєстрації в органі ДПС, а у сільській місцевості – і в органах
місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб’єкта господарювання .
У разі реєстрації
суб’єктом господарювання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними виробами
(тютюновими виробами) в органі ДПС за місцем реєстрації своєї реєстрації, а не
за місцем торгівлі, то ст. 17 Закону № 481 не передбачено застосування штрафів
за таке порушення.
Водночас такому
суб’єкту господарювання необхідно здійснити реєстрацію ліцензії на роздрібну
торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами) у загальному порядку в
органі ДПС за місцем проведення торгівлі.
Відчуження
земельної ділянки із свердловиною: що з декларуванням рентної плати за
спеціальне використання води?
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що платниками рентної
плати за спеціальне використання води (далі – Рентна плата), зокрема визначено
первинних водокористувачі – суб’єктів господарювання, а також фізичних осіб –
підприємців, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам
воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів.
Норми встановлені
п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Об’єктом
оподаткування Рентною платою є фактичний обсяг води, який використовують
водокористувачі (п. 255.3 ст. 255 ПКУ).
Статтею 49 Водного
кодексу України від 06 червня 1995 року № 213/95-ВР визначено, що спеціальне
водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне
водокористування (далі – Дозвіл), який видається територіальними органами
центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері
розвитку водного господарства.
Видача (відмова у
видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) Дозволу здійснюється
відповідно до Закону України від 06 вересня 2005 року
№ 2806-IV «Про дозвільну систему у сфері
господарської діяльності» в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
У разі відчуження
земельної ділянки з свердловиною, у тому числі прав на свердловину та
припинення дії дозволу на спеціальне водокористування, суб’єкт господарювання
припиняє подання податкової декларації з Рентної плати.
При цьому останнім
звітним (податковим) періодом для подання податкової декларації з Рентної плати
за таких умов, є звітний період, у якому було припинено дію Дозволу.
За інших умов
власник діючого Дозволу є платником Рентної плати до закінчення/ анулювання
строку його дії.
Про отримання
фіскального чеку покупцем за оплачені товари (послуги) через програмний РРО
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від
20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в
сфері торгівлі і послуг» із змінами встановлено, що суб’єкти господарювання,
які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі
(із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо)
при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу
зобов’язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або
відмовляється від неї, в обов’язковому порядку розрахунковий документ
встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в
паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з
відтворюванням на дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор
розрахункових операцій (програмний РРО) QR-коду, який дозволяє особі
здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за
структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного
розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу
електронної пошти).
Право
внутрішньо переміщеної особи на податкову знижку за витратами на оренду житла
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що право платника податку
на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) на податкову знижку, підстави для її
нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки,
обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України
(далі – ПКУ).
Відповідно до п.п.
166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник ПДФО має право включити до податкової
знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного
податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ,
фактично сплачені ним протягом звітного податкового року суми коштів, у вигляді
орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим
відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником ПДФО,
який має статус внутрішньо переміщеної особи.
Платник ПДФО має
право скористатися зазначеною в п. 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ
податковою знижкою виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого
ступеня споріднення:
► не мають у
власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза
межами тимчасово окупованої території України;
► не отримують
передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на
проживання.
Розмір такої
знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів
мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового)
року.
Довідково: за 2019
рік платник ПДФО має можливість скористатись правом на податкову знижку по 31
грудня 2020 року.
Повідомлення
про прийняття працівника на роботу можливо подавати за допомогою програмного
забезпечення
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Державною податковою
службою України розроблено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для
формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної
звітності» (за версією чинною на дату подання повідомлення), яке
розповсюджується на безоплатній основі, зокрема розміщено у розділі «Платникам податків про електронну
звітність» офіційного
вебпорталу ДПС (http://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/).
В даному програмному
забезпеченні платникам надана можливість сформувати Повідомлення про прийняття
працівника на роботу, накласти кваліфікований електронний підпис чи печатку та
направити його до Єдиного вікна податкової звітності.
Нагадуємо, що
відповідно до Порядку повідомлення Державній податковій службі та її
територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 із
змінами та доповненнями (далі – Порядок № 413), повідомлення про прийняття
працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації
або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім
повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського
товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів Державної
податкової служби (далі – ДПС) за місцем обліку їх як платника єдиного внеску
на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з
додатком до Порядку № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим
договором одним із таких способів:
Повідомленням про
прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства,
керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами
ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та
громадських формувань.
Останній день
строку сплати єдиного внеску, який припадає на вихідний або святковий день,
переноситься
Нікопольський
відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного
управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що роботодавці
зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування (далі – єдиний внесок), нарахований за календарний місяць, не
пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які
зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не
пізніше 28 числа наступного місяця.
Норми встановлені
частиною 8 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року
№ 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.
Порядок
нарахування і сплати єдиного внеску затверджено наказом Міністерства фінансів
України від 20.04.2015 № 449 «Про затвердження Інструкції про порядок
нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування» із змінами (далі – Інструкція № 449).
guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
26.10.2020 20:06