Соціалка, міжнародні новини і джинса: що публікують у своїх групах в соцмережі сайти Донеччини?

Соціальні теми, міжнародні новини та політика – основні теми, які публікують на сторінках медіа Донецької області у соціальній мережі Facebook.

Такі результати моніторингу, який провів Інститут масової інформації з 10 по 16 серпня цього року. Методологія дослідження передбачала аналіз кількості повідомлень на сторінках у мережі "Фейсбук",тем повідомлень, матеріалів, маркованих як реклама, а також повідомлень з ознаками прихованої реклами. 


Під час моніторингу було проаналізовано новинні стрічки та сторінки у соцмережах п'яти онлайн-ЗМІ (Карачун (karachun.com.ua), ІА Остров (ostro.org), Новини Донбасу (novosti.dn.ua), mrpl.city, 0629.com.ua). Всього під час аналізу ми дослідили 901 новину та 259 повідомлень у соціальній мережі"Фейсбук".


Про що пишуть? Тематика дописів


Так, соціальна тематика складає 32% новин від загальної кількості публікацій на сторінках у соцмережі. Найбільший відсоток матеріалів на цю тему у сторінки сайту Новости Донбасса 37%. Найменший відсоток соціальних тем на сторінці сайту Остров - 24% (відсоток вказано відносно кількості публікацій на сторінці у вказаний період моніторингу). Новини на соціальну тематику - це здебільшого тема карантину, коронавірусу та медицини, а також соціальні виплати та пенсії, освіта та проблеми переселенців.

 

Чимала доля постів/публікацій, майже 14%, належить міжнародним новинам. У таких новинних повідомленнях журналісти Донеччини інформують здебільшого про події у Білорусі, і здебільшого у новинному форматі. Писав про це регіональний інформаційний портал Донеччини - Остров, і сторінка сайту Новости Донбасса, таких матеріалів порівну по 12. У відсотках це 12% та 20% (відповідно на 53 та 58 публікацій). Як не дивно, але і сторінка сайту Карачун міста Слов'янськ активно постить такі дописи, та має 9% міжнародних новин на сторінці з сайту (це 10 з 101 публікації за період моніторингу) - це короткі новини, починаючи з першої заяви Лукашенка після початку протестів, та в цілому висвітлення ключових моментів та подій, наприклад першого загиблого, або першу стрілянину в Мінську, та великого обсягу статті відомих українських журналістів зокрема Павла Казарина, передрук з прямим посиланням на Liga.net.


Загальноукраїнських та місцевих політичних новин на сторінках соцмережі було опубліковано 12% від загальної кількості публікацій на сторінках соцмережі. 8% повідомлень з сайтів у фейсбук стосуються надзвичайних подій та криміналу. Ця тема не цікавить Новости Донбасса тут на сторінці - немає таких публікацій, інші сторінки новинних сайтів Донеччини також не часто публікують надзвичайні події та кримінал. Але у співвідношенні від загальної кількості дописів на кожній окремій сторінці результат виглядає так: MRPL.city - 21%, Карачун - 9% та 3% у Острова. 


“Джинсуй” як ми, “джинсуй” краще за нас!


Слід відзначити, що під час моніторингу зафіксовано 11 повідомлень у соцмережах, які мали ознаки замовності. Це - більше ніж 4% від усіх проаналізованих матеріалів на сторінках медій в соцмережах. Всі статті при цьому були політичною «джинсою». Порушники ті самі, тенденція не змінна - це маріупольський сайт, що належить компанії Метінвест Ріната Ахметова МРПЛ.сіті, та сайт Слов'янська Карачун. Так, п’ять матеріалів було зафіксовано на сайті MRPL.city та шість на сайті Карачун. 

Зокрема, Карачун “джинсував” на користь міського голови Слов'янська Вадима Ляха, це 6% від усієї кількості дописів Карачуна у себе на сторінці соцмережі “Фейсбук”. При цьому видаючи за корисну інформацію про толоку на одному із занехаяних курортів Слов'янська. Что чиновники Славянска будут делать в ближайшую пятницу? - запитують журналісти у заголовку, а потім за декілька днів розкривають цю таємницю Власть Славянска вооружилась метлами и навалилась на Славкурорт. На фото задоволений Вадим Лях з мітлою. 

Підписник іронічно коментують допис на сторінці Карачуна у фейсбуці: “Ура! Скоро выборы городского головы!”


  •  

Іноді це повноцінні статті на користь місцевих представників ОПЗЖ. Статті виходили із наївними заголовками про те, що виборцям “ну, точно пощастить!”, якщо вони оберуть потрібного кандидата, як, наприклад, тут Мирноградской громаде точно повезет, если мэром станет Лариса Ревва. А ось так рекламували школу депутатів, якою керує Ольга Алтуніна депутатка Слов'янської міської ради.


Політичні замовні статті на сайті МРПЛ.сіті також стосувалися міського голови Маріуполя Вадима Бойченко, якому активно створюють позитивний імідж лояльні сайти. Відверто замовні політичні теми публікувалися на сайті у вигляді звичайних новин на зразок В Мариуполе депутаты «Оппоблока» поддержали Вадима Бойченко,   Мариупольский стронгмен Александр Лашин поддержал Блок Вадима Бойченко. Хто тільки не підтримував міського голову Маріуполя! А це лише початок передвиборчої гонки. Інший Вадим, Новинський, зарегистрировал законопроект о сохранении паспортов в виде книжек. Такі замовні статті на користь Новинського стає традицією для цього маріупольського сайту і відповідно для фейсбук-сторінки MRPL.city. Це 13% від загальної кількості дописів. Наприклад, минулого місяця, у розпал липневих суперечок про мовний закон сайт MRPL.city  (який є в складі Департаменту інтернет-ресурсів телеканалу МТБ, власником якого є Рінат Ахметов) розмістив дві замовних новинних статті поспіль, із проміжком у три доби: 7 липня і 10 липня.


Сторінки та їхні підписники


Найбільша кількість підписників у фейсбук-сторінки  Новости Донбасса - 66 313 підписників. У сторінки сайту Остров - 16 280 підписників, сайту міста Слов'янськ - Карачун майже 7 тисяч підписників. Найменше підписників у маріупольського сайту MRPL.city. трохи більше за 1 000 тих, хто стежить. Нестандартна ситуація із фейсбук-сторінкою сайту 0629, за якою стежать всього 2 548 осіб. Втім, основною у цього видання є не сторінка, а однойменна група, що нараховує понад 44 тисячі учасників. Тут адміністратори публікують не лише новини з самого сайту, а й новини від читачів або місцевих блогерів. Таких новин чимало й усі вони проходять модерацію. Популярні теми таких повідомлень - проблеми екології, комунальні проблеми, благодійність та прилаштування безхатніх тварин, надзвичайні та курйозні події. 


Співвідношення між кількістю новин у стрічці сайту і Facebook сторінки наступне: сайт Карачун майже всі новини викладає і на сторінку соцмережі – 114 новин на сайті й 101 у соцмережі (або 88,5% новин з сайту).

У інших онлайн-видань це співвідношення сильно різниться, так у Острова видає найменшу кількість дописів обирають найактуальніше - всього 15% контента викладають у фейсбуці, Новости Донбасса 28% на сторінці, MRPL.city 22% контента постять у фейсбуці, офіційна сторінка сайту 0629 має також 15% на сторінці по відношенню до кількості новин на сайті за цей період (дев’ять на сторінці з 25 на сайті)/



 Юлія Гаркуша, регіональна представниця ГО "Інститут масової інформації" у Донецькій області, окрім окупованих територій.


Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.



Джерело: guru.ua

Категорії: Новини Маріуполя Новости Славянска

31.08.2020 14:29