Зареєстровано
накази, якими встановлено Порядок реєстрації та застосування програмних РРО, а
також форму і зміст розрахункових документів
Завершено державну реєстрацію наказів Міністерства фінансів України, якими затверджено Порядок реєстрації та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, а також форму та зміст розрахункових документів.
З метою реалізації вимог закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг», Міністерством фінансів України спільно з ДПС розроблено накази Міністерства фінансів України, якими, зокрема, регулюються питання реєстрації та застосування програмних РРО, запровадження електронного розрахункового документу (чеку).
Міністерством юстиції зареєстровано наказ Мінфіну від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», яким, зокрема, встановлено:
Порядок реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій;
Порядок визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи ПРРО в режимі офлайн.
Також зареєстровано наказ Мінфіну від 18.06.2020 № 306 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» згідно з яким:
удосконалено форму і зміст розрахункових документів, що формуються реєстраторами розрахункових операцій/програмними реєстраторами розрахункових операцій;
встановлено нову форму розрахункового документа для операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів.
Із текстом зазначених наказів можливо ознайомитись за посиланням: https://www.mof.gov.ua/uk/ppo.
Отримати від ДПС
інформацію про останні зміни в законодавстві та інформаційні листи можна не виходячи
з дому
Однією з популярних послуг Державної податкової служби України, якою активно користуються платники податків, є безкоштовна розсилка на їх електронні скриньки інформації щодо останніх змін в законодавстві, термінів сплати податків, інформаційних листів ДПС тощо. База платників податків, яким направляється інформація, налічує 20,4 тис. осіб.
Нагадуємо, що спрощено механізм реєстрації на отримання інформації про останні зміни в законодавстві та інформаційні листи засобами електронної пошти.
Зробити це можна в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР) та його мобільних додатках, в яких запроваджено нову функцію, яка дозволяє бажаючим в два кліки зарєструватися на отримання такої інформації від ДПС.
Реєстрація здійснюється через розділ ЗІР «Останні зміни в законодавстві» шляхом заповнення «Форми зворотнього зв’язку»:
Скористатися ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет-мережі за адресою: zir.tax.gov.ua.
Мобільні додатки ЗІР можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої, скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play.
В Україні змінився порядок оподаткування доходів від продажу або обміну
рухомого майна (транспортних засобів)
Нікопольське управління
ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом
України від 16.01.2020 № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу
України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та
логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни, зокрема до
п.173.2 ст.173 Податкового кодексу, що регулює порядок оподаткування операцій з
продажу або обміну об’єктів рухомого майна.
Встановлено, що:
- дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) першого на рік
об’єкта рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або
мопеда, не підлягає оподаткуванню;
- дохід від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року другого
об’єкту рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або
мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%;
- дохід від продажу (обміну) третього та наступних об’єктів рухомого майна
у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, або іншого
транспортного засобу отриманий протягом року, підлягає оподаткуванню за ставкою
18% (попередня редакція передбачала – 5%).
Новий податок стосується не тільки легкових автомобілів, але і будь-якого
іншого транспорту, в тому числі причепів, мопедів і мотоциклів.
З доходу, отриманого від продажу автобуса, вантажівки, трактора,
спецтехніки та іншого рухомого майна стягується податок у розмірі 5% від
оціночної вартості навіть на першу операцію в році.
Податок сплачено на невірний рахунок. Які дії платника?
Нікопольське управління
ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що у разі
сплати податку на невірний рахунок, платник податків може звернутися до Центру
обслуговування платників за місцем реєстрації для проведення звірки.
У разі відсутності платежів у інтегрованій картці платника, суб’єкту
господарювання необхідно написати заяву на переведення коштів. У заяві
зазначаються обов’язкові реквізити суб’єкта господарювання (фізичної особи –
підприємця): прізвище, ім’я, по-батькові, реєстраційний номер облікової картки
платника податків (ідентифікаційний номер), місце реєстрації. Крім того,
вказується номер рахунку, на який були перераховані кошти, дату, суму та номер
платіжного документу. Також, зазначається напрямок перерахування коштів (або на
інший бюджетний рахунок, або на рахунок платника).
До заяви додається документ, що підтверджує факт сплати податку. Заяву
можна подати до будь-якого Центру обслуговування платників. Ці ж дії суб’єкт
господарювання може здійснити через сервіс Електронний кабінет, подавши заяву в
електронній формі через приватну частину за ідентифікатором форми F 1302001,
або у довільній формі через меню «Листування з ДПС».
Якщо платник податків в банківському платіжному документі на сплату
податкового зобов’язання зазначив старий рахунок, то кошти не надійдуть до
відповідного рахунку, а сума податку не буде вважатися сплаченою.
Зауважимо, що користуючись безкоштовним сервісом Електронний кабінет,
суб’єкти господарювання мають можливість подати податкову звітність в
електронній формі, сплатити податки та збори, перевірити стан розрахунків з
бюджетом тощо. Зазначений сервіс працює цілодобово.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:
http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з
використанням кваліфікованого електронного підпису.
Реквізити рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ можна
переглянути в Електронному кабінеті
Нікопольське управління
ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що за
допомогою Електронного кабінету платники податків мають можливість переглянути
інформацію щодо реквізитів рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:
http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Зазначена інформація міститься в приватній частині Електронного кабінету у
вкладці «Дані про банківські рахунки» режиму «Облікові дані платника» та у
вкладці «Реєстр транзакцій» режиму «Система електронного адміністрування ПДВ».
Довідково: Згідно з п. 42 1.2. ст. 42 1 Податкового
кодексу України Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками
податків прав та обов’язків, зокрема, шляхом:
- реєстрації, коригування податкових накладних / розрахунків в Єдиному
реєстрі податкових накладних та акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних
накладних;
- перегляду в режимі реального часу інформації про податкові накладні /
розрахунки коригування, реєстрація яких в Єдиному реєстрі податкових накладних
зупинена;
- доступу платників податків до системи електронного адміністрування
податку на додану вартість у розрізі поточних значень всіх доданків та
від'ємників, в режимі перегляду у реальному часі та доступу до даних Єдиного
реєстру податкових накладних, включаючи можливість формування, перевірки та
підтвердження податкових накладних, складених платником податку чи його
контрагентами за вчиненими між ними правочинами, для цілей формування
податкового кредиту платником податків, перевірки та визначення дати і часу реєстрації
таких накладних та/або розрахунків коригування, а також перегляд інформації про
незареєстровані податкові накладні та/або розрахунки коригування до них, подані
на реєстрацію платником податків, із зазначенням причини відмови у їх
реєстрації.
Нововведення Закону №466: План-графік перевірок фізичних осіб, яких змін
слід чекати?
Нікопольське управління
ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 23 травня
2020 року набрав чинності Закон України від 16.01.2020 року № 466-ІХ «Про
внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування
податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому
законодавстві» (далі – Закон № 466), яким, зокрема, внесено зміни до ст. 77
Податкового кодексу України (далі - ПКУ), в частині порядку планування та
проведення документальних планових перевірок.
Так, п. 77.1 ст. 77 ПКУ визначено, що документальна планова перевірка
повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних
перевірок.
План-графік документальних планових перевірок на поточний рік
оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що
реалізує державну податкову політику, до 25 грудня року, що передує року, в
якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Варто звернути увагу, що відтепер Законом № 466 вводиться норма, яка
регулює періодичність внесення змін до плану-графіка на поточний рік -не
частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі такого
року, крім випадків коли зміни пов'язані із змінами найменування платника
податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних
помилок (п. 77.2 ст. 77 ПКУ).
Крім цього, Законом №466 визначено, що документальна перевірка платника
податків, який був включений до плану-графіка проведення документальних
планових перевірок на поточний рік внаслідок внесення змін у такому році (інших
ніж зміни найменування платника податків, що вже був включений до
плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок), може бути розпочата
не раніше 1 липня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка
проведення документальних перевірок на поточний рік у першому кварталі такого
року і не раніше 1 жовтня поточного року в разі внесення змін
до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у другому
кварталі такого року.
Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що
реалізує державну податкову політику, до 30 числа останнього місяця
кварталу (у випадках змін найменування платника податків, що вже був
включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок - до 30 числа
місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні
планові перевірки).
Законом № 466 також змінено умову, за якої контролюючому органу надається
право на проведення документальної планової перевірки платника податків – лише
у випадку, коли платнику (його представнику) не пізніше ніж за 10
календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано (вручено) у
порядку, визначеному статтею 42 ПКУ, копію наказу про проведення документальної
планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку
проведення такої перевірки.
Порядок оскарження рішень органів ДПС
Нікопольське управління
ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Законом
України від 16.01.2020 № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу
України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та
логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» вносяться зміни до статті
56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), стосовно оскарження рішень
контролюючих органів.
Звертаємо увагу, що термін на адміноскарження рішення ДПС, як і раніше,
становить 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником
податків податкового повідомлення-рішення (далі – ППР) або іншого рішення
контролюючого органу, що оскаржується.
Однак, тепер у платників податків, що пропустили цей термін з поважних
причин, з’явилась можливість подати клопотання про поновлення пропущеного
строку на подання скарги в адміністративному порядку та копії підтверджуючих
документів поважності причин такого пропуску (за наявності).
Подати таке клопотання можна протягом 6-ти місяців з дати закінчення
пропущеного строку для подачі скарги. Скарги на рішення територіальних органів
ДПС подають до центрального органу ДПС.
Крім того, ст. 56 ПКУ доповнена новим п. 56.31, за яким до
контролюючого органу, який прийняв оскаржувальні рішення відносно нерезидентів,
які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі
постійні представництва, можуть бути подані скарги щодо:
- рішення про взяття на податковий облік нерезидента;
- ППР, винесене у зв’язку з визначенням грошового зобов’язання у порядку,
передбаченому п.п. 141.4.2 п. 141.1 ст. 141 ПКУ;
- ППР, винесене у зв’язку з визначенням грошового зобов’язання у порядку,
передбаченому п.п.117.1 та 117.4 ст. 117 ПКУ;
- ППР, винесене у зв’язку з визначенням грошового зобов’язання,
передбаченого п.п. 133.3 ст. 133 ПКУ.
У разі прийняття контролерами рішення про відмову у задоволенні скарги щодо
нерезидентів, платник може оскаржити рішення територіального органу ДПС,
звернувшись до контролюючого органу вищого рівня.
Юридична особа – «пільговик», яка надає в оренду земельні ділянки, сплачує
земельний податок на загальних підставах
Нікопольське управління
ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що органи
місцевого самоврядування встановлюють, зокрема пільги щодо земельного податку,
що сплачується на відповідній території.
Норми встановлені п. 284.1 ст. 284 Податкового кодексу України (далі –
ПКУ).
Згідно з п. 284.3 ст. 284 ПКУ якщо платники земельного податку, які
користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки,
окремі будівлі, споруди або їх частини, земельний податок за такі земельні ділянки
та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на
загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель,
споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам,
дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і
джерел фінансування.
У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів),
окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами,
податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору
оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх
частин) (п. 287.7 ст. 287 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, юридичні особи, які користуються пільгами з
земельного податку, та надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі,
споруди або їх частини, земельний податок за площі, надані в оренду, сплачують
на загальних підставах з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з
дати укладення договору оренди будівель, споруд (їх частин).
До фізособи, яка провадить незалежну професійну діяльність, у разі
неведення книги обліку доходів та витрат застосовуються штрафні санкції
Нікопольське управління
ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що фізичні
особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік
доходів і витрат від такої діяльності. Форма такого обліку та порядок його
ведення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування
та реалізує державну податкову політику.
Норми визначені п. 178.6 ст.178 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Так, форма Книги, яку ведуть фізичні особи, які провадять незалежну
професійну діяльність, та Порядок її ведення затверджені наказом Міністерства
доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.
Згідно зі ст. 121 ПКУ ненадання платником податків контролюючим органам
оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у
випадках, передбачених ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі
1020 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було
застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в
розмірі 2040 гривень.
Статтею 1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення
від 17 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями визначено, що
неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат громадянами, для
яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою
попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом
року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за
собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян.
Слід зазначити, що з урахуванням норми п. 3 постанови Кабінету Міністрів
України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території
України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом
SARS-CoV-2» (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2020
року № 255) зі змінами, що діяла до 21.05.2020, та п.п. 2 п. 5 постанови
Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення
карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої
респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів
послаблення протиепідемічних заходів» із змінами на період дії карантину
тимчасово дозволено фізичним особам – підприємцям та фізичним особам, які
провадять незалежну професійну діяльність, вести облік доходів і витрат без
використання книг обліку доходів і витрат (книг обліку доходів), якщо ведення
зазначених книг повинно розпочатися після встановлення карантину, за умови
подальшого подання такими особами книг обліку доходів і витрат (книг обліку
доходів), до яких внесені дані про доходи і витрати, отримані (здійснені) ними,
для реєстрації до контролюючих органів протягом трьох місяців з дня прийняття
рішення про відміну карантину.
Допомога по тимчасовій непрацездатності, виплачена ФОП Фондом соціального
страхування України, підлягає оподаткуванню ПДФО
Нікопольське управління
ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що страхуванню
у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають, зокрема, фізичні
особи – підприємці (далі – ФОП), особи, які провадять незалежну професійну
діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які
підлягають страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності на інших
підставах.
Норми встановлені ст. 18 Закону України від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV
«Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та
доповненнями (далі – Закон № 1105).
Статтею 20 Закону № 1105 встановлено види матеріального забезпечення та
соціальних послуг за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою
працездатності.
Зокрема за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності
надається такий вид матеріального забезпечення як допомога по тимчасовій
непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною).
Умови надання допомоги по тимчасовій непрацездатності та тривалість її
виплати визначені ст. 22 Закону № 1105.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, врегульовано
Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Оподаткування доходів ФОП визначено ст. 177 та главою 1 розділу XIV ПКУ.
Доходом ФОП є доходи, отримані виключно від здійснення підприємницької
діяльності.
Відповідно до п. 177.6 ст. 177 ПКУ у разі якщо ФОП отримує інші доходи, ніж
від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої
діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими
ПКУ для платників податку – фізичних осіб.
Підпунктом 4 п. 292.11 ст. 292 ПКУ передбачено, що до складу доходу ФОП –
платника єдиного податку, визначеного ст. 292 ПКУ, не включаються, зокрема суми
коштів цільового призначення, що надійшли від фондів загальнообов’язкового
державного соціального страхування.
Отже, дохід у вигляді матеріального забезпечення (допомоги по тимчасовій
непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною)), який виплачується
Фондом соціального страхування України (далі – Фонд) не включається до доходу
ФОП, проте оподатковується за загальними правилами, встановленими ПКУ для
платників податків – фізичних осіб.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб податком на доходи фізичних
осіб (далі – ПДФО) регламентується розділом IV ПКУ, відповідно до п.п. 165.1.1
п. 165.1 ст. 165 якого передбачено винятки, за якими отримані доходи платника
ПДФО не включаються до його загального місячного (річного) оподатковуваного
доходу.
Однак слід зауважити, що винятки, передбачені п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165
ПКУ, не поширюються на виплату заробітної плати, грошової (вихідної) допомоги
при виході на пенсію (у відставку) та виплату, пов’язану з тимчасовою втратою
працездатності.
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на
користь платника ПДФО, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за
його рахунок, використовуючи ставку ПДФО 18 %, визначену ст. 167 ПКУ (п.п.
168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).
Разом з тим, об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені
ст. 163 ПКУ (п.п. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу ХХ
ПКУ).
Відповідно до п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування є загальний
місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються інші
доходи, крім зазначених у ст. 165 ПКУ.
Ставка військового збору становить 1,5 % об’єкта оподаткування, визначеного
п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ (п.п. 1.3 п. 161
підрозділу 10 розділу XX ПКУ).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету
здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ (п.п. 1.4 п. 161 підрозділу
10 розділу XX ПКУ).
Отже, допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою
дитиною), нарахована (виплачена) ФОП Фондом, є об’єктом оподаткування ПДФО та
військовим збором, а Фонд є податковим агентом щодо такого доходу.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та
доповненнями затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого
(сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі –
Податковий розрахунок за ф. № 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими
агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на
користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – Порядок).
Згідно з Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку, сума
допомоги по тимчасовій непрацездатності відображається податковим агентом у
Податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою «127».
Про надання
електронних довірчих послуг за першу половину 2020 року
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України (далі – ІДД ДПС) на офіційному вебпорталі ДПС за посиланнямhttps://acskidd.gov.ua/newsповідомив, що набирає обертів сервіс повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом, яким з 01.01.2020 по 30.06.2020 скористалось близько 35,2 тис. фізичних осіб, а також більше ніж 35,6 тис. юридичних осіб. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість користувачів сервісу збільшилась: на 67,2 % (фізичних осіб) та на 1,0 % (юридичних осіб).
ІДД ДПС – єдиний в Україні кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, який надає електронні довірчі послуги усім без винятку суб’єктам господарювання, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності та фізичним особам на безоплатній основі.
Не наражайтесь на небезпеку, залишайтесь вдома. Скористайтесь електронним сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом. Детальна інформація за посиланням: https://acskidd.gov.ua/manage-certificates
Житлова нерухомість непридатна для проживання: які документи надаються для
підтвердження?
Нікопольське управління
ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що
відповідно до п.п. «ґ» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу
України не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від
земельної ділянки, житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі
у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської,
селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена
згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Статтею 30 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве
самоврядування в Україні» із змінами визначено, що питання обліку житлового
фонду, об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності, здійснення
контролю за його використанням, а також питання визначення технічного стану
житлових будинків належать до повноважень виконавчих органів сільських,
селищних, міських рад.
Статтею 7 Житлового кодексу Української РСР від 30 червня 1983 року №
5464-X із змінами та доповненнями та Положенням про порядок обстеження стану
жилих будинків з метою встановлення їх відповідності санітарним і технічним
вимогам та визнання жилих будинків і жилих приміщень непридатними для
проживання, затвердженим постановою Ради Міністрів УРСР від 26 квітня 1984 року
№ 189 (далі – Положення) врегульовано питання щодо визнання житлового будинку
непридатним для проживання.
Так, згідно з п. 3 Положення обстеження житлових будинків (приміщень)
проводиться інженерно-технічними працівниками житлово-експлуатаційних
організацій за участю представників громадськості. У разі необхідності до
обстеження залучаються фахівці проектних і науково-дослідних організацій та
органів і закладів санітарно-епідеміологічної служби.
На підставі матеріалів обстеження стану жилих будинків
житлово-експлуатаційна організація визначає будинки, що відповідають санітарним
і технічним вимогам, і складає про це відповідний акт, який затверджується
керівником вказаної організації (п. 4 Положення).
У разі неможливості або недоцільності проведення капітального ремонту
житлово-експлуатаційна організація вносить до виконкому районної, міської,
районної у місті Ради народних депутатів пропозицію про визнання жилого будинку
(жилого приміщення) таким, що не відповідає вказаним вимогам і є непридатним
для проживання (п. 5 Положення).
Згідно з п. 11 Положення якщо жилий будинок (жиле приміщення) визнано
виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті Ради народних
депутатів невідповідним санітарним і технічним вимогам та непридатним для
проживання, виконком відповідної місцевої Ради вносить до виконавчого комітету
обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних
депутатів пропозицію про використання цього будинку (приміщення) в інших цілях
або про знесення будинку.
При цьому додаються такі документи:
а) рішення виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради
народних депутатів про визнання жилого будинку (жилого приміщення)
невідповідним санітарним і технічним вимогам та непридатним для проживання;
б) проект рішення виконавчого комітету обласної, міської (міста
республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів про дальше
використання жилого будинку (жилого приміщення) або про знесення будинку.
Виконавчий комітет обласної, міської (міста республіканського
підпорядкування) Ради народних депутатів розглядає подані матеріали і приймає
рішення про використання непридатного для проживання жилого будинку (жилого
приміщення) в інших цілях або про знесення цього будинку (п. 12 Положення).
Враховуючи вищевикладене, власник об’єкта житлової нерухомості може
підтвердити, що житлова нерухомість непридатна для проживання на підставі
рішення органу місцевого самоврядування про використання непридатного для
проживання жилого будинку (жилого приміщення) в інших цілях або про знесення
цього будинку.
Реєстрацію РК на зменшення суми компенсації вартості товарів доцільно
здійснювати з урахуванням термінів, визначених п. 201.10 ст. 201 ПКУ
Нікопольське управління
ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що
постачальник має право зменшити суму податкових зобов’язань лише після
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) розрахунку
коригування (далі – РК
Джерело: guru.ua Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя