Сергій Верланов: Податкова служба забезпечить виконання
визначених завдань із надходжень до бюджету
Підсумки роботи
податкової служби за 2019 рік, основні завдання на поточний рік та найближчу
перспективу розглядалися сьогодні під час апаратної наради керівництва ДПС та
її територіальних органів.
«Минулий рік був
складним, утім ми завершили його з перевиконанням планових завдань, бюджет
додатково отримав 3,8 млрд грн. Всі регіони за останні чотири місяці минулого
року зробили значний крок щодо позитивної динаміки у забезпеченні надходжень до
бюджету. Сьогодні час продукує нові виклики, але я вважаю, що у нас є всі
можливості не тільки виконати завдання, визначені для податкової служби цього
року, а й забезпечити їх перевиконання», - підкреслив Голова ДПС Сергій
Верланов.
Очільник
податкової служби наголосив на важливості сконцентрованості кожного керівника
територіальних органів на досягненні належних результатів і забезпеченні
своєчасної та повної сплати податків та зборів.
Також податковою
вдосконалюватиметься система аналізу звітності суб’єктів господарювання для
виявлення ризикових ознак: нетипових для їх діяльності операцій, недостатньої
чисельності працівників, постійної нерентабельної діяльності тощо.
Крім того, ДПС
посилить контроль за сплатою акцизного податку з вироблених в Україні товарів,
зокрема, лікеро-горілчаних. Також, аби підвищити ефективність адміністрування
податків і зборів на доходи фізичних осіб, Державна податкова служба вживатиме
заходи щодо контролю за дотриманням роботодавцями трудового законодавства.
Передусім для легалізації найманої праці та детінізації заробітної плати. Для
цього податківці спільно з органами місцевого самоврядування активізують роботу
з керівниками ризикових підприємств, а також аналізуватимуть надходження податку
та збору на доходи фізичних осіб з урахуванням галузевої особливості регіонів.
ДПС запустила пілотний проєкт «Перелік транспортних
засобів, що переміщують пальне або спирт»
З метою
запровадження нових електронних сервісів Державна податкова служба України
запустила пілотний проєкт електронного сервісу «Перелік транспортних засобів,
що переміщують пальне або спирт етиловий».
За допомогою цього
електронного сервісу не лише співробітники уповноважених органів державної
влади, але й пересічні громадяни зможуть перевіряти, чи законно транспортні
засоби перевізників здійснюють переміщення пального або спирту етилового.
«Наш новий сервіс
дозволяє об’єднати реальні зусилля громадськості та органів державної влади
навколо нагальної проблеми подолання схем нелегального обігу пального та
спирту. Це у свою чергу дозволить забезпечити додаткові надходження до бюджету,
а також стимулюватиме розвиток чесного підприємництва», – прокоментував запуск
нового сервісу Голова ДПС Сергій Верланов.
На сьогодні
електронний сервіс «Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або
спирт етиловий» працює у тестовому режимі. Ознайомитися з його роботою можна за
посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/vehicles.
Свої пропозиції
щодо покращення та вдосконалення сервісу просимо надсилати на електронну адресу
tax.excise@tax.gov.ua.
Раніше ДПС за
підтримки Міністерства фінансів України також запустила пілотний проєкт електронного
сервісу «Пошук акцизної марки».
Державна податкова служба надала понад 5 млн
адміністративних послуг платникам у 2019 році
ДПС покращує
результати роботи у сфері надання послуг платникам податків та ініціює
ефективні рішення, які спрощують ведення бізнесу.
Нині громадяни
можуть отримати адміністративні, консультаційні та інформаційні послуги, здати
податкову звітність та отримати послуги кваліфікованого електронного підпису у
468 центрах обслуговування.
Так, протягом 2019
року ДПС надала майже 5,4 млн адміністративних послуг.
«Відкритість та
доступність податкової – це вже реальність сьогодення. Ми впроваджуємо рішення,
які спрощують ведення бізнесу. Також значну увагу приділяємо вдосконаленню
інформаційної допомоги платникам», - зауважив Голова ДПС Сергій Верланов.
Зокрема, ДПС вже
розпочала серію публікацій інформаційних листів. Теми для роз’яснення
визначаємо, спираючись на адміністративну практику, а також запити, які
надходять від платників.
Перший
інформаційний лист можна завантажити тут.
Другий вийде
незабаром.
Крім того,
функціонує Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР), де доступна
послуга «Зворотній зв’язок».
За допомогою цього
сервісу платники податків мають можливість оперативно отримати від
Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС. Ми
продовжуємо роботу, щоб зробити їх ще більш змістовними, чіткими та
конкретними.
Нагадуємо, що
скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка
«Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або за адресою: zir.tax.gov.ua.
Кількість зареєстрованих фізичних осіб – підприємців в
Україні продовжує зростати
На початок 2020
року кількість зареєстрованих фізичних осіб – підприємців в Україні становила
1885,9 тис. осіб, що на 19,8 тис. більше, ніж на початок 2019 року.
Зокрема, суттєво
зросла кількість ФОПів на спрощеній системі оподаткування. Загалом, порівняно з
минулим роком, спрощенців побільшало майже на 93,8 тис. осіб. Так, якщо на 1
січня 2019 року на спрощеній системі оподаткування перебувало 1,39 млн осіб, то
на 1 липня 2019 року їхня кількість знизилася до 1,36 млн платників. Втім вже
на 1 січня цього року відбулося зростання до 1,5 млн підприємців. При цьому
третю групу обрали 596 тис. осіб, що на 79 тис. більше, ніж на 1 січня
попереднього року.
Відповідно
спостерігається позитивна динаміка росту бюджетних надходжень від єдиного
податку. Так, у 2019 році платниками було сплачено 24,95 млрд грн єдиного
податку, що на 25,5 % більше, ніж у 2018 році.
«Ці цифри свідчать
про пожвавлення ділової активності на рівні мікробізнесу на спрощеній системі,
і, відповідно, збільшення надходжень до бюджету від єдиного податку. Зі свого
боку, податкова служба й надалі покращуватиме якість податкового сервісу, у
тому числі й розширення переліку та якості електронних послуг», – зазначив
Голова ДПС Сергій Верланов.
Так, зокрема,
планується надання можливості для фізичних осіб-підприємців – платників єдиного
податку за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційної системи направити
заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, подати запит про
отримання витягу з реєстру платників єдиного податку та отримати витяг з
реєстру платників єдиного податку.
Співробітники ДПС виявили понад 10 тис. пляшок горілки з
акцизними марками з ознаками підробки
Державна податкова
служба України приділяє значну увагу дотриманню суб’єктами господарювання
правил обігу підакцизних товарів.
Так, 10 лютого
2020 року співробітники ГУ ДПС у м. Києві провели фактичну перевірку на складах
одного з оптових реалізаторів лікеро-горілчаної продукції. У ході перевірки
податківці виявили алкогольну продукцію відомої торгової марки з марками
акцизного податку із зазначенням ставок, що не відповідають чинним. Як
наслідок, податковою міліцією ГУ ДФС у м. Києві було вилучено 10 080
пляшок горілки.
Зазначимо, що
працівники Державної податкової служби, починаючи з січня 2020 року, проводять
планові заходи у мережах роздрібної торгівлі щодо виявлення в обігу підакцизної
продукції з порушенням норм чинного законодавства.
Загалом з початку
року податківці здійснили 17 фактичних перевірок, у ході яких виявили порушення
та застосували штрафні санкції на загальну суму 538 тис. гривень. За встановленими
фактами незаконної реалізації Державна податкова служба додатково ініціюватиме
перевірку підприємств-виробників алкогольної продукції.
«Податкова посилює
боротьбу з тіньовим ринком лікеро-горілчаної продукції. Це лише початок. І ми
не зупинимося допоки не наведемо порядок у цій сфері. Ті, хто торгують
контрафактом, повинні зрозуміти, що ми не дозволимо обкрадати бюджет», –
наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.
ДПС підтримує ініціативи СБУ щодо посилення боротьби з
контрабандою та нелегальним ринком тютюну
Державна податкова
служба готова стати активним учасником спільних заходів Служби безпеки України
та інших правоохоронних органів з ефективної протидії контрабанді та
нелегальному ринку підакцизної продукції. Про це повідомив Голова ДПС Сергій Верланов
за підсумками координаційної наради з проблемних питань тютюнового ринку, яка
відбулася 11 лютого за ініціативи СБУ.
За словами Голови
СБУ Івана Баканова, на сьогодні обсяг нелегального ринку тютюну становить
близько 7 % від загального обсягу. Як наслідок, у 2019 році держбюджет
недоотримав приблизно 5 млрд грн через несплачені податки.
«За цією цифрою
стоять нереалізовані можливості для громадян – нові дороги, лікарні, дитячі
садки… Зрештою, це місячна середня пенсія для більш ніж 1 млн 600 тис. українських
пенсіонерів», – заявив очільник СБУ.
Голова СБУ також
висловив переконання щодо необхідності впровадження ефективного контролю за
переміщенням підакцизної продукції на внутрішньому ринку.
Зі свого боку
Голова ДПС Сергій Верланов підтримав ініціативу очільника СБУ та наголосив, що
податкова вже зараз посилює аналітичну складову контролю за виробництвом та
обігом підакцизних товарів.
«Існування
тіньового ринку підакцизної продукції породжує низку небезпек. З одного боку,
держава недоотримує значні кошти від несплати акцизного податку та ПДВ, а з
іншого – нелегальний бізнес створює перешкоди для розвитку чесного
підприємництва та спотворює конкуренцію на цьому ринку. Більше того,
контрабандна та фальсифікована продукція загрожує здоров’ю споживачів через
неналежний контроль за її якістю та дотриманням всіх технологічних вимог до її
виготовлення», – заявив очільник податкової Сергій Верланов.
На нараді також
були присутні Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков, Міністр фінансів Оксана
Маркарова, Голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та
митної політики Данило Гетманцев, заступник Міністра економіки Світлана
Панаіотіді, заступник Голови Держмитниці Роберт Зелді, генеральний директор
асоціації «Укртютюн», а також представники бізнесу.
Учасники зустрічі,
зокрема, наголосили на необхідності вдосконалення чинного законодавства у
частині посилення контролю у сфері роздрібної та оптової торгівлі тютюновими
виробами. Це дозволить унеможливити подальше ухилення від сплати податків та
упередити нелегальний обіг підакцизних товарів.
Понад 196,1 млн грн податків і зборів надійшло від
платників Нікопольського управління до зведеного бюджету
Протягом січня
2020 року до зведеного бюджету від платників Нікопольського управління надійшло
196,1 млн. грн податків і зборів. У порівнянні з аналогічним періодом минулого
року сума надходжень збільшилася на 108,1 %, що у грошовому еквіваленті
дорівнює 14,6 млн. грн. Про це проінформував начальник Нікопольського
управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Володимир Джавун
До місцевих
бюджетів надійшло 130,7 млн гривень. Це на 12,1 млн грн або на 110,2 % більше
фактичних надходжень січня 2019 року.
Єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 60,8
млн гривень.
Понад 4,2 мільйони гривень військового збору сплачено до
держбюджету
Начальник
Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Володимир Джавун
повідомив, що протягом січня місяця 2020 року платниками Нікопольського
управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Державного
бюджету України сплачено 4,2 млн грн військового збору. Фінансовий внесок на
підтримку обороноздатності країни на 453,2 тис. грн. перевищує показники січня
2019 року.
Нікопольське
управління звертається до роботодавців з проханням своєчасно і у повному обсязі
сплачувати податки до бюджету, у тому числі, військовий збір. Сплата
військового збору є почесним внеском кожного громадянина у підтримку
боєздатності Збройних сил України.
Порядок подання декларації в електронному вигляді через
Електронний кабінет платника під час «гарячої лінії»
Днями начальник
Нікопольської ДПІ Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області
Наталія Міщенко під час проведеного сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»,
надала відповіді на питання громадян стосовно зазначеної теми.
Питання 1: Які
переваги подання декларації в електронному вигляді через Електронний кабінет?
Відповідь: З метою
підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури
подання податкової декларації ДПС запроваджено новий електронний сервіс в
«Електронному кабінеті» в частині часткового заповнення декларації на підставі
облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів,
наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі –
Державний реєстр), та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.
Зазначений сервіс
часткового попереднього заповнення декларації надає можливість платникам
податків:
- скоротити час і
витрати на подання звітності;
- мінімізувати
помилки при заповненні декларації;
- надати копії
первинних документів як додаток до декларації в онлайн режимі.
Питання 2: Як
скористатись новим електронним сервісом в «Електронному кабінеті»?
Відповідь:
Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які мають кваліфіковані
сертифікати відкритих ключів, зокрема: КНЕДП - ІДД ДПС; АЦСК АТ КБ
«ПРИВАТБАНК»; АЦСК ПАТ «УкрСиббанк»; АЦСК АТ «Ощадбанк»; АЦСК «МASTERKEY» ТОВ
«АРТ-МАСТЕР»; АЦСК ТОВ «КС»; АЦСК ДП «УСС»; АЦСК «ТОВ «Алтерсайн»; АЦСК ДП
«Український інститут інтелектуальної власності» тощо.
Для початку
використання нового сервісу необхідно спочатку здійснити запит на отримання
відомостей з Державного реєстру.
Після отримання
відповіді від ДПС, про що можливо дізнатися скориставшись розділом
«вхідні/вихідні документи», слід використати режим «Декларація про майновий
стан і доходи». Звертаємо увагу, що отримання відомостей з Державного реєстру
потребує деякий час (від 10 до 20 хвилин) і автоматичне часткове заповнення
декларації здійснюється лише після отримання відповіді з Державного реєстру.
Для завантаження
даних з Державного реєстру та наявних відомостей щодо об’єктів нерухомого
(рухомого) майна до декларації слід застосувати режим «Заповнити на основі
даних ДПС».
При цьому платникам
податків слід враховувати те, що наявна інформація може бути не повною,
оскільки формується на підставі даних Державного реєстру та не враховує дані
щодо отриманих платником податків доходів від інших фізичних осіб та іноземних
доходів.
Дані щодо отриманих
доходів за 2019 рік в повному обсязі буде сформовано у Державному реєстрі
протягом 50 днів після закінчення року, тобто останній день обробки звітності −
22.02.2020.
Питання 3: Як
перевірити та направити заповнену декларацію?
Відповідь: Сервіс
надає можливість змінити будь-яке значення, автоматично заповнене у декларації.
Для визначення податкових зобов’язань слід застосувати режим «перерахунок».
Після перевірки алгоритму заповнення декларації шляхом застосування режиму
«перевірити», платник податків повинен зберегти декларацію (режим «зберегти»),
підписати (режим «підписати») та надіслати до контролюючого органу.
Також через
зазначений сервіс можна направити податкову декларацію до контролюючого органу
з копіями первинних документів, зокрема для використання права на податкову
знижку. Для цього платнику податків слід використати режим «Документ довільної
форми».
Слід зазначити, що
завантаження документів у довільній формі (копій первинних документів)
здійснюється єдиним файлом типу PDF або PNG або JPG.
Разом з тим,
відповідно до ст. 47 Податкового кодексу України відповідальність за порушення
порядку заповнення документів податкової звітності та недостовірність
інформації, наведеної у зазначених документах, несуть, зокрема, фізичні особи –
платники податків.
Засідання «круглого столу» з питань легалізації виплати
заробітної плати та декларування доходів громадян
Днями в приміщенні
ЦОП ДПІ у м. Покрові Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській
області відбулося засідання «круглого столу» з питань декларування громадянами
доходів, отриманих у 2019 році, а також легалізації виплати заробітної плати та
зайнятості населення. Головуючий засідання заступник начальника ДПІ у м.
Покрові Валентина Піхтіна розповіла присутнім представникам бізнесу щодо дотримання
соціальних гарантій, недопущення виплати заробітної плати менше рівня
мінімальної заробітної плати, значення офіційного оформлення трудових відносин
та соціальних ризиків для громадян, які не легалізують свою зайнятість та
отримують заробітну плату неофіційно.
За круглим столом
учасники обговорювали питання щодо своєчасної сплати податків і зборів до
бюджетів усій рівнів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування.
У ході зустрічі
Валентина Піхтіна звернула увагу присутніх на тому, що через недотримання
трудового законодавства та використання нелегальної праці місцеві бюджети
недоотримують доходи, також не надходять належні суми єдиного внеску до
Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, що в свою чергу
впливає на забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальної
допомоги.
Крім того фахівець
нагадала про те, що з початку 2020 року стартувала кампанія декларування
громадянами доходів, одержаних протягом 2019 року. Обов’язок щодо подання
декларації у платників податків виникає при отриманні:
- доходів не від
податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як
самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема доходи від надання в
оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна
не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному
оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб
та військовий збір, тощо;
- доходів від
податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не
звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у
вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного
(анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з
процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума
перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на
рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також інвестиційних
доходів;
- іноземного
доходу;
- та в інших
випадках передбачених Податковим кодексом України.
Водночас, платники
податків мають право задекларувати право на податкову знижку, відповідно до
статті 166 Податкового кодексу України, шляхом подання декларації до
31.12.2020.
На завершення
платники податків отримали відповіді на запитання та друковану продукцію на
зазначені вище теми.
Про переваги офіційного працевлаштування на практикумі
Днями в приміщенні
Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області пройшов практикум
(тренінг) для суб’єктів господарювання Нікопольського регіону. У практикумі
прийняли участь фахівці податкової служби. Ними висвітлено низку питань, які
охопили: переваги офіційного працевлаштування, податок на прибуток підприємств,
фінансова звітність, екологічний податок, актуальні питання стосовно подання
річної податкової звітності юридичними особами, антикорупційний сервіс ДПС
України «Пульс».
Заступник
начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського
управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Юлія Пушко особливо зосередила
увагу присутніх на питанні легалізації трудових відносин та обов’язку
роботодавців з дотримання мінімальних гарантій при виплаті заробітної плати.
Крім того, фахівець сектору забезпечення роботи Олена Сапсай розповіла
учасникам про інтерактивний сервіс «Пульс» - інструмент двостороннього зв’язку
із громадянами та суб’єктами господарювання, який дає можливість запобігти
правопорушенням з боку працівників Державної податкової служби України.
На завершення
практикуму усі бажаючі отримали відповіді на поставлені питання та мали змогу
отримати практичні поради фахівців у застосуванні податкового законодавства.
Сеанс
телефонного зв’язку «гаряча лінія»
До уваги платників податків! 20
лютого 2020 року з 11-00 год. до 12-00 год. відбудеться сеанс телефонного
зв’язку «гаряча лінія» за тел. (05667) 6-02-90 на тему: «Кампанія декларування
доходів громадян, отриманих у 2019 році. Новації у застосуванні РРО.
Легалізація найманої праці та детінізація заробітної плати.». На запитання
відповідатиме заступник начальника ДПІ у м. Покрові Нікопольського управління
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Валентина ПІХТІНА.
Про РРО – новації 2020 року для ФОП
Нікопольське
управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від
20 вересня 2019 року № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України
щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» підрозділ 10 розділу XX
«Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 53.
Відповідно до
зазначеного пункту до 01 жовтня 2020 року реєстратори розрахункових операцій
та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО та/або
програмні РРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої
груп (фізичними особами – підприємцями (далі – ФОП)) незалежно від обраного
виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1
000 000 гривень, крім тих, які здійснюють:
► реалізацію
технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
► реалізацію
лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у
сфері охорони здоров’я.
З 01 жовтня 2020
року до 01 січня 2021 року РРО та/або програмні РРО не застосовуються
платниками єдиного податку другої – четвертої груп (ФОП), обсяг доходу яких
протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень, незалежно від
обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:
► реалізацію
товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
► реалізацію
технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
► реалізацію
лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у
сфері охорони здоров’я;
► реалізацію
ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння,
дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
► роздрібну
торгівлю вживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);
► діяльність
ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є
іншою, ніж визначена пунктом 11 статті 9 Закону України «Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг»;
► діяльність
туристичних агентств, туристичних операторів;
► діяльність
готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
► реалізацію
текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та
приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується
Кабінетом Міністрів України.
У разі перевищення
платником єдиного податку другої – четвертої груп (ФОП) в календарному році
обсягу доходу 1 000 000 гривень, застосування РРО та/або програмного РРО для
такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО та/або програмного
РРО починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за
виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових
періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного
податку.
Банківські рахунки міжнародного стандарту IBAN
З 13 січня в
Україні застосовуються лише рахунки за стандартом IBAN.
Відкриття рахунків
за новим стандартом розпочалося ще з 5 серпня 2019 року. Саме тоді усі банки
почали відкривати клієнтам нові рахунки за новим стандартом, а діючі рахунки
змінювати відповідно до вимог цього стандарту.
Державна податкова
служба України перейшла на міжнародні стандарти IBAN з 1 жовтня 2019 року.
Такий перехід відбувся без збою в наповненні державного та місцевих бюджетів.
Відповідно до стандартів
IBAN номер банківського рахунку складатиметься з 29 символів, зокрема: коду
України, контрольного розряду, коду банку, самого рахунку.
Дізнатися про
реквізити рахунків для сплати податків, зборів, єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших платежів до бюджету
в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України платники податків
можуть на вебпорталі ДПС у розділі «Бюджетні рахунки» за посиланням https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/.
Крім того,
реквізити рахунків можна дізнатися у контролюючого органу ДПС за місцем
реєстрації або місцем здійснення діяльності.
Основні етапи впровадження новацій з РРО
Нікопольське
управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє про основні дати
впровадження норм законів «Про внесення змін до Закону України «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг»
та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації
розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (закони № 128-IX та № 129-IX від
20.09.2019).
До 01 січня 2020
року ДПС розроблено безкоштовне програмне забезпечення «програмний РРО»
відповідно до законодавчих норм.
З 1 січня 2020
року платники податків можуть протестувати програмні РРО. При цьому свій
продукт ДПС надаватиме і обслуговуватиме безкоштовно.
З 19 квітня 2020
року платники зможуть використовувати програмні РРО.
До 1 жовтня 2020
року РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку
другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями) незалежно від
обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не
перевищує 1000000 гривень, крім тих, які здійснюють: реалізацію технічно
складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, та реалізацію
лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання
платних послуг у сфері охорони здоров’я.
З 1 жовтня 2020
року до 1 січня 2021 року РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками
єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами–підприємцями), обсяг
доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень, незалежно
від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:
- реалізацію
товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
- реалізацію
технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
- реалізацію
лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у
сфері охорони здоров’я;
- реалізацію
ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння,
дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
- роздрібну
торгівлю вживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);
- діяльність
ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою,
ніж визначена п.11 ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
- діяльність
туристичних агентств, туристичних операторів;
- діяльність
готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
- реалізацію
текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя
для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується
Кабінетом Міністрів України.
З 1 січня 2021
року використання РРО стане обов’язковим для всіх платників єдиного податку
другої – четвертої груп, незалежно від видів діяльності. Для платників першої
групи єдиного податку РРО не обов’язковий.
Платники зможуть оперативно отримувати відповіді на
електронну адресу
Загальнодоступний
інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – інформаційний сервіс, який надає
можливість платникам податків мінімізувати витрати часу на отримання інформації
і самостійно ознайомитись із:
відповідями на
запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль
за додержанням якого покладено на ДПС, з якими платники податків звертаються до
Контакт-центру ДПС;
нормативно-правовими
документами та останніми змінами в законодавстві;
діючими ставками
податків та зборів, податковим календарем;
актуальними
питаннями щодо отримання електронних довірчих послуг тощо.
ЗІР постійно
вдосконалюється, орієнтуючись на інформаційні потреби платників податків.
Запрошуємо
платників податків відвідати ЗІР або його мобільні додатки та скористатись
новою функцією – «Зворотній зв’язок».
За допомогою форми
«Зворотній зв’язок» ЗІР платники податків мають можливість оперативно отримати
на електронні адреси від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать
до компетенції ДПС.
Нагадуємо, що
скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка
«Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в
Інтернет мережі за адресою: zir.tax.gov.ua.
Мобільні додатки
можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої скориставшись
інтернет-магазинами: App Store та Google Play.
З детальною
інформацією про використання ЗІР та його мобільних додатків можна ознайомитись
у розділі «Інструкція».
Вводяться в дію нові пари ключів центрального засвідчувального
органу
Відповідно до наказу Міністерства цифрової трансформації України від
16.01.2020 №3 центральним засвідчувальним органом проведено генерацію нових пар
ключів та сформовано самопідписані сертифікати ключів.
Для забезпечення безперебійного функціонування інформаційних систем, в яких
використовуються кваліфіковані сертифікати електронного підпису та печатки,
просимо адміністраторів цих систем ТЕРМІНОВО встановити сертифікати, які
знаходяться за посиланнями:
https://czo.gov.ua/folderverify/Data/CACertificates.p7b
https://czo.gov.ua/folderverify/Data/CAs.json
Нові пари ключів
центрального засвідчувального органу буде введено в дію о 20:20 20 січня 2020
року.
Важлива інформація від Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг
Інформаційно-довідкового департаменту ДПС
Нікопольське
управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує. Кваліфікований надавач
електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі –
Кваліфікований надавач ЕДП ІДД ДПС) повідомив про наступне:
1. Строк
чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів становить не більше 2
(двох) років з моменту їх формування.
2.
Відповідно до положень Регламенту Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС
кваліфіковані сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному
вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі
Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС (http://acskidd.gov.ua).
3. У зв’язку
з тим, що в межах електронних довірчих послуг не передбачено надання послуг з
копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших
документів, продаж або безоплатне надання носіїв ключової інформації, генерація
особистих ключів виконується на носії користувача (з’ємні флеш-носії, оптичні
носії CD/DVD, захищені носії ключової інформації тощо).
Слід
зауважити, що кожен особистий ключ користувача повинен бути записаний на
окремий носій інформації.
4. У разі
отримання електронних довірчих послуг, до закінчення строку чинності
кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, слід скасувати діючі
кваліфіковані сертифікати відкритих ключів.
5. Програмне
забезпечення для роботи з кваліфікованим електронним підписом можна завантажити
зі сторінки Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, яка знаходиться за посиланням
https://acskidd.gov.ua/etrusted-services
6.
Ідентифікація особи, яка звернулася до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС,
здійснюється за паспортом громадянина України, а за його відсутності паспортом
громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську
мову, посвідкою на тимчасове/постійне проживання, п
Джерело: guru.ua Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя