Податкова інформує

ДПС та VISA спільно розвиватимуть безготівкову економіку в Україні
Державна податкова служба України та глобальна компанія платіжних технологій VISA підписали Меморандум про співпрацю. У церемонії підписання взяли участь Голова ДПС Сергій Верланов та старший віце-президент і директор регіонального розвитку підрозділу компанії VISA в країнах СНД і Південно-Східної Європи Віра Платонова.
Документом передбачено план дій щодо співпраці в напрямі розвитку безготівкової економіки в Україні. Зокрема, йдеться про спільні заходи, у рамках яких ДПС та VISA інформуватимуть громадян про переваги використання електронних платежів. Адже зменшення обігу готівкових коштів – один з напрямків боротьби із тіньовою економікою. Крім того, заплановано також медіазаходи з підвищення фінансової та податкової грамотності українців. У рамках меморандуму ДПС та VISA також розроблятимуть і реалізовуватимуть проєкти для популяризації та просування цифрового бізнесу і комерції.
«Ми підписали меморандум із всесвітньовідомою компанією VISA. Це стратегічний технологічний партнер, який буде допомагати нам реформуватися, покращувати сервіс для наших клієнтів – громадян та бізнесу. Разом ми будемо сприяти популяризації безготівкових розрахунків в державі. Передусім, щоб зменшити тіньовий та необлікований сектор економіки та підвищити рівень благополуччя українців», – наголосив очільник ДПС Сергій Верланов.
Зі свого боку старший віце-президент і директор регіонального розвитку підрозділу компанії VISA в країнах СНД і Південно-Східної Європи Віра Платонова зауважила, що Україна має великий потенціал для розвитку безготівкової економіки, втім важливо також об’єднати зусилля держави, бізнесу і технологічних компаній.
Один з найбільших інвесторів у аграрний сектор України відмітив позитивні зрушення у відшкодуванні ПДВ
Державна податкова служба вдосконалює аналітичну роботу та нові підходи до адміністрування ПДВ. Днями позитивні зрушення у відшкодуванні податку на додану вартість відмітив один з найбільших інвесторів у аграрний сектор України, а саме Cargill Inc. Компанія високо оцінила автоматизацію відшкодування ПДВ підприємствам-інвесторам. Про це Голова правління та Генеральний директор Cargill Inc. Девід Макленнан заявив під час зустрічі з Президентом України Володимиром Зеленським.
За його словами, іноземні компанії схвально оцінюють рух України до прозорості та активної співпраці. А нинішню політику держави щодо інвестицій називають «новим днем».
Станом на 30.01.2020 року суми податку на додану вартість, заявлені ТОВ «АТ «Каргілл» до відшкодування у 2019 році, відшкодовано у повному обсязі (3 млрд грн у 2019 році та 0,9 млрд грн у січні 2020 року).
«Ми не стоїмо на місці, постійно покращуємо якість адміністрування та аналітичної роботи. Завдяки цьому з кожним днем можливостей для маніпуляцій з ПДВ стає все менше, а значить, підприємства реального сектору починають отримувати відшкодування ритмічно і в повному обсязі. І для нас неабияк важливо, що інвестори відчувають позитивні зміни», - наголосив очільник ДПС Сергій Верланов.
Загалом протягом 2019 року відшкодовано 151,9 млрд грн податку на додану вартість. Це на 20,2 млрд грн (+15,4 відс.) більше, ніж за попередній рік.
Одним із досягнень нової податкової служби є також стабілізація повноти відшкодування ПДВ відповідно до поданих платниками заявок. Так, за 2019 рік відшкодовано 99,4% ПДВ від заявлених 152,8 млрд грн. Тоді як за 2018 рік цей показник становив лише 89,9%.
Громадяни України задекларували 101,8 млрд грн доходів
З початку 2019 року громадяни України подали понад 638 тисяч декларацій про майновий стан. Загалом було задекларовано отримані в 2018 році доходи на загальну суму 101,8 млрд грн. Це на 39 % більше, ніж у 2018 році по доходах, отриманим за попередній рік.
Відповідно зросла сума податку на доходи фізичних осіб, що задекларована платниками до сплати. Вона сягнула понад 3,4 млрд грн, що на 46 % більше, ніж за попередній рік. Також на 63 % зросла задекларована до сплати сума військового збору і склала майже 494 млн гривень.
Зростання кількості поданих декларацій відбулося майже в усіх регіонах України, що вплинуло й на збільшення податкових надходжень до бюджету.
"Рівень податкової культури громадян підвищується. Доказом цього є відповідні результати. Зі свого боку, ДПС максимально сприяє інформуванню українців та забезпечує надання якісного сервісу, щоб процедура декларування була доступною та максимально зручною для всіх громадян", – зауважив очільник ДПС Сергій Верланов.
За порушення правил обігу підакцизних товарів у 2019 році нараховано 290,45 млн грн фінансових санкцій
Протягом минулого року до порушників правил обігу підакцизних товарів застосовано фінансові санкції на загальну суму 290,5 млн грн. Це на 92,9 млн грн більше порівняно з 2018 роком. Тоді за такі порушення було донараховано 197,6 млн гривень.
Зокрема, за результатами 2019 року за провадження безліцензійної діяльності загальна сума виписаних штрафів склала 182,3 млн грн, що на 145,1 млн. грн. більше порівняно з 2018 роком (37,2 млн грн). За зберігання, транспортування, реалізацію фальсифікованих, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 22,4 млн грн, що на 6,6 млн грн більше у порівнянні з 2018 роком (15,8 млн грн).
Крім того, податківці викрили 3 239 випадків торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни. За це порушення застосовано фінансових санкцій на суму 35,3 млн гривень.
У 433 випадках платники податків здійснювали роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів. До порушників застосовано санкцій на суму 6,1 млн гривень.
За зберігання підакцизних товарів у місцях, не внесених до Єдиного державного реєстру, нараховано санкцій на суму 6,9 млн гривень.
Також у минулому році ДПС у взаємодії з правоохоронними органами встановлено 923 випадки порушення законодавства у частині продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.
З початку 2019 року відділом контролю за виробництвом та обігом пального ДПС виявлено 139 суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з придбання та реалізації товару «Суміш вуглеводнів. Бензино-лігроїнова фракція». За 11 місяців минулого року загальний обсяг такого товару сягнув 296194 тис. л.
У тому числі встановлено, що 58 суб’єктів господарювання відсутні за місцезнаходженням. Інформацію по таких суб’єктах передано для розшуку до оперативних підрозділів. За результатами перевірки ще 11 суб’єктів очікувані штрафні санкції складають 18510,3 тис. грн. 63 суб’єкта господарювання включено до реєстру ризикових підприємств.
На підставі зібраних матеріалів відкрито кримінальне провадження щодо схеми мінімізації та ухилення від сплати акцизного податку під час виробництва та подальшої реалізації бензино-лігроїнової фракції.
«Уряд взяв курс на ліквідацію «чорних» та «сірих» ринків. Тому детінізація ринку підакцизних товарів – один з головних викликів для нової податкової. Разом з правоохоронними органами, органами місцевої влади ми вже почали наводити лад і на ринку пального, і в сфері обігу алкоголю і тютюну. І це дуже важливо не тільки з точки зору бюджетних інтересів. Адже ті, хто працюють поза законом і поза правилами, торгують контрафактом, не тільки обкрадають бюджет, а й нехтують нашим здоров’ям і здоров’ям наших дітей», - зазначив Голова ДПС Сергій Верланов.
ДПС вдосконалюватиме процеси і сервіси, аби підвищити добровільність сплати податків, - Сергій Верланов
Голова ДПС Сергій Верланов зустрівся з Надзвичайним та Повноважним послом Литовської Республіки в Україні Марюсом Януконісом та литовськими бізнесменами, де розповів про роботу та результати діяльності оновленої податкової служби, окреслив подальші кроки розбудови відносин з платниками податків та запровадження ініціатив, які спрощують ведення бізнесу.
Зокрема, за словами Сергія Верланова, головним чинником підвищення добровільності сплати податків мають стати електронні сервіси, над розвитком і вдосконаленням яких зараз ведеться активна робота.
«Робота з реформування Державної податкової служби триває. Нині працюємо над удосконаленням послуг та сервісів. Нова ДПС прагне робити їх більш зручними для платника, розвиватися, впроваджувати міжнародні стандарти. Вже запроваджено інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет». Нині він є чи не найпопулярнішим електронним сервісом. Тому наступні півроку ми будемо його вдосконалювати», - зауважив Сергій Верланов.
Очільник ДПС також наголосив, що податкова служба перезавантажує систему аудиту. Зокрема, кількість планових перевірок у цьому році скоротиться на 20%, а посилення аналітичної роботи дозволить не тільки надалі зменшувати кількість перевірок, а й підвищити їх результативність.
У ході зустрічі від бізнесу надійшли цінні пропозиції і побажання щодо вдосконалення роботи ДПС. У свою чергу Сергій Верланов підкреслив, що зворотній зв'язок, який отримує ДПС у ході таких заходів, є необхідним для реформування податкової служби.
Також, за словами очільника ДПС, у становленні нової податкової служби підтримка європейських партнерів є надважливою. В ході зустрічі Сергій Верланов подякував Литовській Республіці за допомогу, зокрема, за провідну участь у впровадженні програми ЄС з управління державними фінансами в Україні (EU4PFM), одним з напрямів якої є реформа податкової служби в Україні.
Особисті зустрічі та «круглі столи» на тему легалізації найманої праці
Днями в Нікопольському управлінні ГУ ДПС у Дніпропетровській області пройшли особисті зустрічі та засідання «круглого столу» під головуванням заступника начальника управління-начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Володимиром Малиновським на тему легалізації найманої праці.
Основною метою зустрічей було інформування працівників та роботодавців щодо питань, пов’язаних з необхідністю легалізації найманої праці та заробітної плати.
Володимир Малиновський нагадав присутнім, що одним з пріоритетних напрямків роботи податкової служби є контроль за дотриманням працедавцями трудового законодавства, а саме: за своєчасною та у повному обсязі виплатою заробітної плати.
Нелегальні трудові відносини, виплата заробітної плати у «конвертах» призводять до ненадходження до місцевого бюджету податків, які б направлялись на покращення добробуту області, її соціально-економічний розвиток, та до виникнення соціальних проблем, які негативно впливають на якість життя громадян.
Отримуючи зарплату у «конвертах», працівники позбавляють себе соціальних гарантій. І головне – через несплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування наймані працівники втрачають соціальну захищеність, страховий стаж та можливість одержання заробленої пенсії по старості, по інвалідності та в інших випадках, передбачених законодавством.
Нагадуємо, що перед початком роботи найманого працівника роботодавець зобов’язаний до органів ДПС подати повідомлення про прийняття такого працівника на роботу за укладеним трудовим договором.
Порядок повідомлення ДПС та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413.
Надаєте послуги з репетиторства – декларуйте свої доходи!
Заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Юлія Пушко нагадала,, що деклараційна кампанія – 2020 стартувала. Декларування доходів пов’язано із виконанням фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) вимог ст. 67 Конституції України та норм Податкового кодексу України.
Якщо викладач, який надає послуги репетиторства, не є фізичною особою – підприємцем, він зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та сплатити податок на доходи фізичних осіб (військовий збір) із таких доходів.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) за 2019 рік таким викладачам – репетиторам слід подати до 01 травня 2020 року за місцем податкової адреси (реєстрації) чи онлайн з використанням електронного підпису. Форма декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177, (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 04.07.2019 за № 728/333699).
Доходи від репетиторства оподатковуються ПДФО за ставкою 18 %. Також із вказаних доходів відраховується військовий збір за ставкою 1,5 %.
Суму податкових зобов’язань з ПДФО та військового збору, зазначену у річній податковій декларації, репетитори мають сплатити до 01 серпня 2020 року.
Під поняттям «репетиторство» мається на увазі: підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових та дипломних робіт тощо.
Відбувся семінар для платників податків
В приміщенні Нікопольського міськрайонного центру зайнятості відбувся семінар для роботодавців на тему: «Неприпустимість допуску до роботи працівників без оформлення трудових відносин». На заході були присутні представники Нікопольського міськрайонного центру зайнятості, пенсійного фонду, відділу держпраці та Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
На сьогодні проблема неофіційного працевлаштування є досить актуальною. Саме тому головний державний ревізор інспектор відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Євгеній Шутько акцентував на цьому увагу під час семінару для суб’єктів господарювання.
В ході заходу проходила бесіда з фахівцями та представниками суб’єктів господарювання-юридичних осіб, фізичними особами підприємцями та розповів про переваги офіційного оформлення трудових відносин.
Увагу було зосереджено на необхідності відповідального ставлення до свого майбутнього, адже через отримання заробітної плати «в конвертах» працівник не лише втрачає державні соціальні гарантії, а й позбавляє себе гідної пенсії в майбутньому.
Особливу увагу на семінарі приділено питанню дотримання роботодавцями законодавства при працевлаштуванні найманих працівників, нарахуванню та сплаті єдиного внеску, податку на доходи фізичних осіб та військового збору.
Семінар пройшов у форматі діалогу, де кожен платник мав змогу отримати вичерпну інформацію від фахівців щодо застосування норм податкового законодавства на практиці. Під час діалогу з учасниками семінару вирішені і роз’яснені всі питання, що цікавили суб’єктів господарювання.
Присутні висловили подяку за кваліфіковану допомогу та побажали фахівцям натхнення і продовження такої практики спілкування з платниками податків.
Фахівець податкової розповіла про отримання ЕДП та кампанію декларування доходів
Днями в приміщені ЦОП Марганецької ДПІ Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області було проведено засідання «круглого столу» з платниками, спікером якого була старший державний інспектор Марганецької ДПІ Валентина Плахотнік. Основна тема «круглого столу»: «Отримання електронних довірчих послуг інформаційно-довідкового департаменту ДПС фізичною особою. Кампанія декларування доходів громадян - 2020».
Валентина Плахотнік повідомила, що фізичній особі для отримання електронних довірчих послуг необхідні наступні документи.
- заповнена та підписана “Реєстраційна картка для фізичної особи” встановленого зразка у двох примірниках;
- оригінал та засвідчена копія паспорта громадянина України (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток та сторінки з відміткою про реєстрацію місця проживання), або копія з обох сторін безконтактного електронного носія (у випадку наявності паспорта громадянина України виготовленого у формі ID-картки та паперового витягу з Єдиного державного демографічного реєстру про адресу реєстрації місця проживання, або Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи), або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі;
- оригінал та засвідчена копія посвідчення біженця з відміткою про реєстрацію місця проживання, або посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання з відміткою про реєстрацію місця проживання, або копія, з обох сторін, безконтактного електронного носія (у випадку наявності посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання виготовленої у формі ID-картки та паперового витягу з Єдиного державного демографічного реєстру про адресу реєстрації місця проживання, або Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи), або паспорта громадянина іншої країни з відміткою про реєстрацію місця проживання із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову;
- оригінал та засвідчена копія документа про зміну прізвища заявника, виданого відповідним державним органом (якщо в поданих документах є невідповідність прізвища);
- оригінал та засвідчена копія довідки про взяття на облік внутрішньо-переміщеної особи (для громадян, які відносяться до даної категорії осіб);
- засвідчена копія реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера). За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків, замість копії картки платника податків, може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову.
Крім того, посадовець нагадала, що з 01 січня стартувала кампанія декларування доходів, отриманих у 2019 році.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи до податкових органів за місцем своєї податкової адреси зобов’язані надати:
- фізичні особи – підприємці про доходи, отримані від провадження господарської діяльності (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) у термін протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року);
- фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність у термін до 01 травня року, що настає за звітним;
- фізичні особи, які отримали доходи від неподаткових агентів, або доходи від податкових агентів, що не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування, у термін до 01 травня року, що настає за звітним.
«Фізичним особам – платникам податків надається можливість подати Декларацію в електронній формі. Це сучасно та дійсно зручно, цілодобово, економно у часі та комфортно для платників. І здійснити це можливо засобами Електронного кабінету (далі – Е-кабінет) – одного із самих популярних та універсальних електронних сервісів ДПС України. Скористатись Е-кабінетом можливо як з персональних комп’ютерів так і з смартпристроїв. Сервіс працює безкоштовно» - зазначила Валентина Плахотнік.
ДПС за підтримки Міністерства фінансів України запустила пілотний проєкт «Пошук акцизної марки»
З метою запровадження та вдосконалення нових електронних сервісів Державна податкова служба України за підтримки Міністерства фінансів України запустила пілотний проєкт електронного сервісу «Пошук акцизної марки».
За допомогою цього електронного сервісу українці зможуть перевіряти легальність походження алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також здійснювати громадський контроль за обігом підакцизних товарів.
Зокрема, послуга дає можливість самостійно визначити дату видачі марки акцизного податку, а також суб’єкта господарювання, який її отримав.
Нині електронний сервіс «Пошук акцизної марки» працює у тестовому режимі. Ознайомитися з його роботою можна за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark.
Свої пропозиції щодо покращення та вдосконалення сервісу просимо надсилати на електронну адресу tax.excise@tax.gov.ua.
Профілактичні заходи з питань запобігання та виявлення корупції
Одним з першочергових завдань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області є виявлення та запобігання корупції, оскільки випадки вчинення неправомірних дій негативно впливають на імідж податкової служби та на взаємовідносини з платниками податків.
Протягом 2019 року відділом з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області забезпечено перевірку 135 кандидатів на посади державних службовців ГУ ДПС області, з яких відмовлено у призначенні – 3.
Відділом проведено 37 тематичних перевірок та 2 службових розслідування за приписом прокуратури. Розглянуто 115 запитів від правоохоронних органів щодо 228 суб’єктів декларування – працівників Головного управління ДПС області.
Проведено 17 перевірок щодо порушення антикорупційного законодавства та норм етичної поведінки державними службовцями за зверненнями громадян.
Відділом направлено 2 повідомлення до Національного агентства з питань запобігання корупції про несвоєчасне подання декларацій особами, що припиняють діяльність в органах державної податкової служби.
Також, працівниками відділу з питань запобігання та виявлення корупції ведеться постійна робота щодо безумовного дотримання вимог антикорупційного законодавства та Правил етичної поведінки в Головному управління ДПС у Дніпропетровській області.
Про РРО – новації 2020 року для ФОП
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 20 вересня 2019 року № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 53.
Відповідно до зазначеного пункту до 01 жовтня 2020 року реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО та/або програмні РРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями (далі – ФОП)) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень, крім тих, які здійснюють:
► реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
► реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.
З 01 жовтня 2020 року до 01 січня 2021 року РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (ФОП), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:
► реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
► реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
► реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
► реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
► роздрібну торгівлю вживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);
► діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена пунктом 11 статті 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
► діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;
► діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
► реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
У разі перевищення платником єдиного податку другої – четвертої груп (ФОП) в календарному році обсягу доходу 1 000 000 гривень, застосування РРО та/або програмного РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО та/або програмного РРО починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.
Банківські рахунки міжнародного стандарту IBAN
З 13 січня в Україні застосовуються лише рахунки за стандартом IBAN.
Відкриття рахунків за новим стандартом розпочалося ще з 5 серпня 2019 року. Саме тоді усі банки почали відкривати клієнтам нові рахунки за новим стандартом, а діючі рахунки змінювати відповідно до вимог цього стандарту.
Державна податкова служба України перейшла на міжнародні стандарти IBAN з 1 жовтня 2019 року. Такий перехід відбувся без збою в наповненні державного та місцевих бюджетів.
Відповідно до стандартів IBAN номер банківського рахунку складатиметься з 29 символів, зокрема: коду України, контрольного розряду, коду банку, самого рахунку.
Дізнатися про реквізити рахунків для сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших платежів до бюджету в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України платники податків можуть на вебпорталі ДПС у розділі «Бюджетні рахунки» за посиланням https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/.
Крім того, реквізити рахунків можна дізнатися у контролюючого органу ДПС за місцем реєстрації або місцем здійснення діяльності.
Основні етапи впровадження новацій з РРО
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє про основні дати впровадження норм законів «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (закони № 128-IX та № 129-IX від 20.09.2019).
До 01 січня 2020 року ДПС розроблено безкоштовне програмне забезпечення «програмний РРО» відповідно до законодавчих норм.
З 1 січня 2020 року платники податків можуть протестувати програмні РРО. При цьому свій продукт ДПС надаватиме і обслуговуватиме безкоштовно.
З 19 квітня 2020 року платники зможуть використовувати програмні РРО.
До 1 жовтня 2020 року РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень, крім тих, які здійснюють: реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, та реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.
З 1 жовтня 2020 року до 1 січня 2021 року РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами–підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:
- реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
- реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
- реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
- реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
- роздрібну торгівлю вживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);
- діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена п.11 ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
- діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;
- діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
- реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
З 1 січня 2021 року використання РРО стане обов’язковим для всіх платників єдиного податку другої – четвертої груп, незалежно від видів діяльності. Для платників першої групи єдиного податку РРО не обов’язковий.
Платники мають можливість записатись на бета-тест програмного РРО
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
ДПС України проінформувала, що з 01 січня 2020 року відбувся офіційний запуск бета-тестування програмного РРО «пРРОсто». Забезпечення розробки програмного рішення для програмних РРО та можливості його тестування здійснюється Державною податковою службою України на виконання Указу Президента України № 837/2019 від 08 листопада 2019 року «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави».
Записатись на бета-тест можна за посиланням https://prrosto.kmu.gov.ua/ .
Програмне РРО «пРРОсто» – це безкоштовний сервіс від податкової, який взаємодіє через Інтернет з сервером податкової служби через відкритий програмний інтерфейс, і виконує функції: формування, підпис, відправлення та видачу чеків встановленого формату, відкриття та закриття зміни, перегляд даних та інші.
Програмне рішення доступне для тестування на смартфонах і планшетах під операційними системами Android та iOS.
Учасники отримують запрошення до тестування з 09 січня 2020 року.
Платники зможуть оперативно отримувати відповіді на електронну адресу
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – інформаційний сервіс, який надає можливість платникам податків мінімізувати витрати часу на отримання інформації і самостійно ознайомитись із:
відповідями на запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС, з якими платники податків звертаються до Контакт-центру ДПС;
нормативно-правовими документами та останніми змінами в законодавстві;
діючими ставками податків та зборів, податковим календарем;
актуальними питаннями щодо отримання електронних довірчих послуг тощо.
ЗІР постійно вдосконалюється, орієнтуючись на інформаційні потреби платників податків.
Запрошуємо платників податків відвідати ЗІР або його мобільні додатки та скористатись новою функцією – «Зворотній зв’язок».
За допомогою форми «Зворотній зв’язок» ЗІР платники податків мають можливість оперативно отримати на електронні адреси від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС.
Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет мережі за адресою: zir.tax.gov.ua.
Мобільні додатки можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play.
З детальною інформацією про використання ЗІР та його мобільних додатків можна ознайомитись у розділі «Інструкція».
Вводяться в дію нові пари ключів центрального засвідчувального органу
Відповідно до наказу Міністерства цифрової трансформації України від 16.01.2020 №3 центральним засвідчувальним органом проведено генерацію нових пар ключів та сформовано самопідписані сертифікати ключів.
Для забезпечення безперебійного функціонування інформаційних систем, в яких використовуються кваліфіковані сертифікати електронного підпису та печатки, просимо адміністраторів цих систем ТЕРМІНОВО встановити сертифікати, які знаходяться за посиланнями:
https://czo.gov.ua/folderverify/Data/CACertificates.p7b
https://czo.gov.ua/folderverify/Data/CAs.json
Нові пари ключів центрального засвідчувального органу буде введено в дію о 20:20 20 січня 2020 року.
Важлива інформація від Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Кваліфікований надавач ЕДП ІДД ДПС) повідомив про наступне:
1. Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів становить не більше 2 (двох) років з моменту їх формування.
2. Відповідно до положень Регламенту Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС кваліфіковані сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС (http://acskidd.gov.ua).
3. У зв’язку з тим, що в межах електронних довірчих послуг не передбачено надання послуг з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, продаж або безоплатне надання носіїв ключової інформації, генерація особистих ключів виконується на носії користувача (з’ємні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD, захищені носії ключової інформації тощо).
Слід зауважити, що кожен особистий ключ користувача повинен бути записаний на окремий носій інформації.
4. У разі отримання електронних довірчих послуг, до закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, слід скасувати діючі кваліфіковані сертифікати відкритих ключів.
5. Програмне забезпечення для роботи з кваліфікованим електронним підписом можна завантажити зі сторінки Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, яка знаходиться за посиланням https://acskidd.gov.ua/etrusted-services
6. Ідентифікація особи, яка звернулася до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, здійснюється за паспортом громадянина України, а за його відсутності паспортом громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову, посвідкою на тимчасове/постійне проживання, посвідченням біженця або паспортом громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі.
Отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків громадяни можуть за допомогою Електронного кабінету
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що платники податків можуть отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, скориставшись електронними сервісами ДПС.
Зокрема, у рамках кампаній декларування доходів громадян та е-декларування зазначену інформацію можна отримати за допомогою електронного сервісу «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
Зазначений електронний сервіс розміщено на офіційному вебпорталі ДПС.
За допомогою меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету платника та «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» фізична особа – платник податків може сформувати «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій» виключно для отримання інформації про себе.
Запит має підписуватися електронним цифровим підписом з одночасним застосовуванням посиленого сертифікату.
Після обробки запиту на електронну адресу фізичної особи – платника податків направляється файл-відповідь, який містить відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДПС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді за посиланням: https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/
Вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua
Звертаємо увагу: відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.
При цьому, відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків надаються відповідно до Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), які щоквартально подаються податковими агентами до територіальних органів ДПС та відповідно до поданих фізичними особами, фізичними особами – підприємцями або фізичними особами, як провадять незалежну професійну діяльність податкових декларацій.
Електронний кабінет надає можливість подати повідомлення про об’єкти оподаткування в електронному вигляді
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що користувачі Електронного кабінету через приватну частину (особистий кабінет) мають можливість подати Повідомлення про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність в електронному вигляді за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП).
Реєстраційні дані платника у Повідомленні за ф. № 20-ОПП заповнюються автоматично на основі даних ДПС, дані щодо об’єктів оподаткування заповнюються платником самостійно.
Повідомлення за ф. № 20-ОПП опрацьовується повністю в автоматичному режимі та результат опрацювання відображається у Квитанції № 2, яку можливо переглянути у режимі «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.
Дані про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, відображаються у режимі «Облікові дані платника» Електронного кабінету.
Звертаємо увагу, що обов’язок повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку платника податків про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, встановлений п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України.
Такі відомості подаються у Повідомленні за ф. № 20-ОПП протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єкта оподаткування або об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням.
Нові можливості Електронного кабінету у зв’язку з запровадженням програмних РРО
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Законом України від 20 вересня 2019 року № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» до п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) додано новий підпункт 14.1.278, яким встановлено, що його користувачам – покупцям (споживачам) товарів, робіт та послуг через Електронний кабінет, який функціонує відповідно до ст. 421 ПКУ, забезпечується можливість:
► контролю достовірності розрахункових документів, які зберігатимуться у системі обліку документів реєстраторів розрахункових операцій;
► заповнення та подання скарг покупця щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій якщо вартість товарів (робіт, послуг), які є предметом скарги, на день їх отримання покупцем (споживачем) перевищує 850 гривень;
► отримання інформації про стан розгляду скарги покупця (споживача), про застосовані штрафні (фінансові) санкції за наслідками розгляду скарги або про причини їх незастосування податковим органом, про зарахування сум штрафних (фінансових) санкцій до бюджету, про стан виконання висновку про компенсацію частини суми штрафних (фінансових) санкцій за скаргою покупця (споживача) в обсягах та порядку, встановлених законодавством.
В Електронному кабінеті можна переглянути інформацію щодо реквізитів рахунка у СЕА ПДВ
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, шляхом, зокрема перегляду в режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, дані системи електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ).
Норми встановлені п. 42¹.2 ст. 42¹ ПКУ.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua , а також через офіційний вебпортал ДПС.
Інформацію щодо реквізитів рахунка у СЕА ПДВ платники податків мають можливість переглянути у приватній частині Електронного кабінету у вкладці «Дані про банківські рахунки» режиму «Облікові дані платника» та у вкладці «Реєстр транзакцій» режиму «Система електронного адміністрування ПДВ».
Сервіс Державної податкової служби України «Пульс»
Інтерактивний сервіс «Пульс» - інструмент двостороннього зв’язку із громадянами та суб’єктами господарювання, який дає можливість запобігти правопорушенням з боку працівників Державної податкової служби України.
За номером телефону Контакт-центру ДПС 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4» та на електронну адресу idd@tax.gov.ua , громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії та бездіяльність, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДПС та її територіальних органів.
Заявники протягом 3 робочих днів отримують інформацію щодо результатів розгляду звернень, залишених за телефоном, та вжитих заходів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін розгляду може бути подовжено.
Зауваження та пропозиції щодо роботи сервісу «Пульс» Ви можете надати в електронному вигляді на адресу idd@tax.gov.ua
Сектор забезпечення роботи
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
03.02.2020 14:49