З початку 2020 року стартує кампанія декларування
доходів, отриманих у 2019 році
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що з січня 2020 року
стартує кампанія декларування доходів, отриманих у 2019 році.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи
(далі – Декларація) до податкових органів за місцем своєї податкової адреси
зобов’язані надати:
- фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) про
доходи, отримані від провадження господарської діяльності (крім осіб, що
обрали спрощену систему оподаткування) у термін протягом 40
календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного
(податкового) кварталу (року);
- фізичні особи, які провадять незалежну професійну
діяльність у термін до 01 травня року, що настає за звітним;
- фізичні особи, які отримали доходи від
неподаткових агентів, або доходи від податкових агентів, що не підлягали
оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування, у термін до
01 травня року, що настає за звітним.
Фізичним особам – платникам податків надається
можливість подати Декларацію в електронній формі.
Це сучасно та дійсно зручно, цілодобово, економно у
часі та комфортно для платників.
І здійснити це можливо засобами Електронного
кабінету (далі – Е-кабінет) – одного із самих популярних та універсальних
електронних сервісів ДПС України.
Скористатись Е-кабінетом можливо як з персональних
комп’ютерів так і з смартпристроїв. Сервіс працює безкоштовно.
За допомогою Е-кабінету платник також може у режимі
реального часу мати доступ до особистої інформації, зокрема одержати відомості
про суми отриманих доходів і утриманих податків, які використовуються під час
заповнення Декларації.
Щоб подати Декларацію в електронному вигляді через
Е-кабінет, платнику податків необхідно отримати кваліфікований електронний
підпис у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг
Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України або у іншого надавача
електронних довірчих послуг.
Отже, будьте у тренді сучасності – отримайте
електронний ключ та подайте Декларацію у комфортних умовах!
Переваги електронного звітування суттєві!
Увага! Оновлено
бюджетні рахунки до державного та місцевих бюджетів
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до
відома платників, що відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку в
державному секторі, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від
31.12.2013 № 1203 відкриті нові рахунки для зарахування надходжень до
державного та місцевого бюджетів згідно з вимогами Бюджетного кодексу України, Закону
України «Про Державний бюджет на 2020 рік», наказу Міністерства фінансів
України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» та наказу Державної
казначейської служби України від 28.11.2019 № 336 «Про затвердження Змін до
Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету».
Рахунки почали діяти з 03 січня 2020 року.
Додатково інформуємо, що всі рахунки для зарахування платежів до Державного
бюджету України та місцевих бюджетів розміщені на вебсторінці Головного
управління Державної казначейської служби України в Дніпропетровській області
(розділ «Реквізити рахунків») вебпорталу Державної казначейської служби України
https://dnp.treasury.gov.ua/ua/rekviziti-rahunkiv
З оновленими бюджетними рахунками до державного та місцевих бюджетів
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, які почали діяти
03.01.2020, можливо ознайомитись за посиланням: https://dp.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/
В 2020 році збільшиться неоподатковуваний розмір
матеріальної допомоги від роботодавця
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до Закону
України «Про Державний бюджет на 2020 рік» з 1 січня 2020 року змінюються
розміри мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму.
Відтепер місячний розмір мінімальної заробітної
плати становитиме 4723 грн. (у погодинному розмірі – 28,31 грн.), а розмір
прожиткового мінімуму для працездатної особи станом на 1 січня встановлено у
розмірі 2102 грн.
Збільшення розміру прожиткового мінімуму для
працездатної особи, встановленого на 1 січня звітного року, впливає, зокрема,
на розмір неоподатковуваної матеріальної допомоги.
Так, відповідно до законодавства не включається до
оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі
матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на
користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі,
що не перевищує суми що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму,
діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року,
помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (пп. 170.7.3 п.
170.7 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Тобто в 2020 році неоподатковуваний розмір
матеріальної допомоги від роботодавця становитиме 2940 грн.
Також, враховуючи вимоги п. 165.1.39 п. 165.1 ст.
165 ПКУ до оподатковуваного доходу не включається вартість дарунків (а також
призів переможцям та призерам спортивних змагань) - у частині, що не перевищує
25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць),
встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат
у будь-якій сумі. У 2020 році це 1180,75 грн.
Порядок оподаткування ПДВ операції з відступлення
первинним кредитором права вимоги за інвестиційним договором
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що особисті
немайнові та майнові відносини (цивільні відносини) регулюються нормами
Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ).
Так, відповідно до ст. ст. 512-516 ЦКУ кредитор у
зобов’язанні може бути замінений іншою особою внаслідок передання ним своїх
прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги). Правочин щодо
заміни кредитора у зобов’язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин,
на підставі якого виникло зобов’язання, право вимоги за яким передається новому
кредиторові. До нового кредитора переходять права первісного кредитора у
зобов’язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав,
якщо інше не встановлено договором або законом.
Що стосується оподаткування податком на додану
вартість (далі – ПДВ), то формування податкових зобов’язань та податкового
кредиту за операціями з продажу та придбання товарів (послуг) здійснюється
згідно відповідних статтей Податкового кодексу України (далі - ПКУ).
При цьому, відповідно до підпункту 196.1.5 пункту
196.1 статті 196 ПКУ операції з відступлення права вимоги не є об'єктом
оподаткування ПДВ.
Під відступленням права вимоги розуміється операція
з переуступки кредитором прав вимоги боргу третьої особи новому кредитору з
попередньою або наступною компенсацією вартості такого боргу кредитору або без
такої компенсації (підпункт 14.1.255 пункту 14.1 статті 14 ПКУ).
Тобто, здійснення первинним кредитором операції з
відступлення права вимоги в розмірі боргу за непоставлені об’єкти інвестування
новому кредитору в обмін на грошові кошти не є об'єктом оподаткування ПДВ та не
спричиняє у первинного кредитора податкових наслідків з ПДВ.
Не коригується і податковий кредит, який раніше
було сформовано первинним кредитором на дату списання коштів з його
банківського рахунка в рахунок оплати об’єкта інвестування.
Однак, враховуючи те, що об’єкт інвестування
первинним кредитором не буде отримано у майбутньому і внаслідок цього не буде
використано у господарській діяльності, такий первинний кредитор повинен
нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ відповідно до механізму, визначеного
пунктом 198.5 статті 198 ПКУ, а саме: первинний кредитор зобов'язаний
нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ та не пізніше останнього дня звітного
(податкового) періоду, у якому було відступлено право вимоги, скласти і
зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну за товарами/послугами,
необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість, у
разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи починають використовуватися в
неоподатковуваних ПДВ операціях (у тому числі в операціях, які не є об'єктом
оподаткування ПДВ).
З 1 січня скасовується Звіт про суми податкових пільг з
ПДВ
Нікопольське
управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.
ДПС України
повідомила, що з 01 січня 2020 року скасовується Звіт про суми податкових
пільг, а ведення обліку податкових пільг з податку на додану вартість
контролюючими органами здійснюватиметься на підставі податкової звітності.
У зв’язку з цим
вносяться зміни до:
► форми податкової
декларації з податку на додану вартість;
► уточнюючого
розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з
виправленням самостійно виявлених помилок;
► розрахунку
податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як
платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому
числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків,
на митній території України;
► Порядку заповнення
і подання податкової звітності з податку на додану вартість.
Зокрема,
розрахунок сум податку на додану вартість, не сплаченого суб’єктом
господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг,
здійснюватиметься у додатку 6 до податкової декларації з податку на додану
вартість «Розрахунок сум податку на додану вартість, не сплачених суб’єктом
господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, та/або
показників, відповідно до яких підприємства (організації) належать до підприємства
(організації) осіб з інвалідністю».
Податкова
звітність з податку на додану вартість, у тому числі додаток 6 до податкової
декларації з податку на додану вартість, з урахуванням змін внесених наказом №
488, подається починаючи із звітного (податкового) періоду за січень 2020 року.
Довідково:
З 01.01.2020
набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 року №
891 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня
2010 р. № 1233», відповідно до якої скасовується Звіт про суми податкових
пільг, а ведення обліку податкових пільг з податку на додану вартість
контролюючими органами здійснюватиметься на підставі податкової звітності.
У зв’язку з цим
Міністерством фінансів України видано наказ від 20.11.2019 № 488 «Про внесення змін до форм та Порядку
заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість та
визнання таким, що втратив чинність, наказу Державної податкової адміністрації
України від 29 березня 2011 року № 167», який зареєстровано в Міністерстві
юстиції України 24.12.2019 за № 1285/34256 (наказ № 488).
Інформацію
розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/402794.html
Підприємствам та організаціям громадських об’єднань осіб
з інвалідністю продовжено на п’ять років можливість застосовувати нульову ставку
з ПДВ
Нікопольське
управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на
офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/402795.html
проінформувала про наступне.
У зв’язку з
прийняттям Верховною Радою України Закону України від 05.12.2019 № 344-ІХ
підприємствам та організаціям громадських об’єднань осіб з інвалідністю
продовжено на п’ять років (до 01.01.2025) можливість застосовувати нульову
ставку з податку на додану вартість за операціями з постачання товарів/послуг,
що безпосередньо ними виготовляються (пункт 8 підрозділу 2 розділу ХХ
Податкового кодексу України).
До уваги фізичних осіб, які провадять незалежну
професійну діяльність!
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що фізичні особи, які
провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію про
майновий стан і доходи (далі – Декларація) за результатами звітного року у
строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб.
Норми встановлені п. 178.4 ст. 178 Податкового
кодексу України (далі – ПКУ).
Іноземці та особи без громадянства, які стали на
облік у контролюючих органах як самозайняті особи, є резидентами і у річній
податковій Декларації поряд з доходами від провадження незалежної професійної
діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та
іноземні доходи.
Платники податку на доходи фізичних осіб подають
податкову Декларацію до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків,
передбачених розділом IV ПКУ (п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Форма Декларації та Інструкція щодо заповнення
податкової декларації про майновий стан і доходи, затверджені наказом
Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу
Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177). Додатки є складовою
частиною Декларації.
Водночас, п. 49.2. ст. 49 ПКУ встановлено, що
платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в
якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які
підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації
щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Отже, при поданні фізичною особою, яка здійснює
незалежну професійну діяльність, Декларації за звітний податковий період вона
зобов’язана подати додаток Ф2 до Декларації.
У разі якщо така фізична особа протягом звітного періоду
дохід від незалежної професійної діяльності не отримувала, у додатку Ф2 до
Декларації всі графи прокреслюються.
Строки, в які подається скарга на рішення контролюючого
органу
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що рішення,
прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або
судовому порядку.
Норми визначені п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно
визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що
суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу,
встановлених ПКУ або іншими законами України, він має право звернутися до
контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення (п.
56.2 ст. 56 ПКУ).
Згідно з п. 56.3 ст. 56 ПКУ скарга подається до контролюючого органу вищого
рівня у письмовій формі (за потреби – з належним чином засвідченими копіями
документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне
надати з урахуванням вимог п. 44.6 ст. 44 ПКУ) протягом 10 робочих днів, що
настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення
або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого
рівня зобов’язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму
грошового зобов’язання або прийнято інше рішення, про оскарження його
податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення (п. 56.5 ст. 56
ПКУ).
У разі порушення платником податків вимог, зокрема п. 56.3 ст. 56 ПКУ,
подані ним скарги не розглядаються та повертаються йому із зазначенням причин
повернення (п. 56.7 ст. 56 ПКУ).
Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну
податкову політику, прийняте за розглядом скарги платника податків, є
остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути
оскаржене в судовому порядку (п. 56.10 ст. 56 ПКУ).
Якщо відповідно до ПКУ контролюючий орган самостійно визначає грошове
зобов’язання платника податків за причинами, не пов’язаними із порушенням
податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне
оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що
настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення)
контролюючого органу (п. 56.12 ст. 56 ПКУ).
У разі коли останній день строків, зазначених ст. 56 ПКУ, припадає на
вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший
робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 56.13 ст. 56 ПКУ).
Строки подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше
рішення контролюючого органу можуть бути продовжені за правилами і на підставах,
визначених п. 102.6 ст. 102 ПКУ (п. 56.14 ст. 56 ПКУ).
Застосування штрафних санкцій за донарахування своєчасно
не нарахованого єдиного внеску
Нікопольське
управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що за
донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі –
єдиний внесок) накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за
кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але
не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
Для розрахунку
зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з
місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який
донараховано (обчислено) суми єдиного внеску, та закінчуючи місяцем, на який
припадає отримання таким платником акта перевірки від органу доходів і зборів
або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми.
Якщо за
результатами перевірки виявлено в окремих місяцях суми донарахованого
(своєчасно не обчисленого) єдиного внеску, то за кожне таке донарахування
(кожний місяць) відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI
«Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування» із змінами та доповненнями накладається штраф у порядку та
розмірах, визначених у абзацах першому та другому п.п. 3 п. 2 розділу VІI
Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом
Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами (далі –
Інструкція № 449).
Для дотримання
вимог щодо максимального розміру (50 відcотків) штрафу:
♦ визначається
сукупно сума донарахувань за всіма звітними періодами, в яких вони виявлені;
♦ визначається
сукупно сума штрафу за всіма звітними періодами, у яких виявлені донарахування
та за якими нараховано такі штрафи;
♦ здійснюється
обрахування максимального розміру штрафу від сукупної суми донарахувань та
порівнюється із фактично нарахованою сумою штрафів, визначеною сукупно за всі
звітні періоди, в яких донараховано суми єдиного внеску.
До сплати
визначаються суми штрафів, що не перевищують максимального їх розміру,
визначеного п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
При цьому
складається рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування
відповідним контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого
єдиного внеску за формою згідно з додатком 13 до Інструкції № 449.
Підставою для
прийняття відповідного рішення є акт перевірки платника єдиного внеску.
Норми визначені
п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
Змінено форму податкової декларації про майновий стан і
доходи
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01
січня 2020 року платники податків подаватимуть декларацію про майновий стан і
доходи (далі – Декларація) за новою формою.
Відповідні зміни до форми Декларації внесені наказом Міністерства фінансів
України від 25.04.2019 № 177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів
України від 02 жовтня 2015 року № 859».
Нова форма Декларації від діючої відрізняється деякими особливостями, а
саме:
► доповнено рядок 8 Декларації «Категорія платника» новим критерієм «особа,
яка заявляє право на податкову знижку», який застосовується для громадян, що
декларують право на податкову знижку;
► розрахунок суми податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), на яку
зменшуються податкові зобов’язання з ПДФО, у зв’язку з використанням права на
податкову знижку, виокремлено у додаток Ф3;
► у Декларації у розділі ІІ «Доходи, які включаються до загального річного
оподатковуваного доходу» додатково виокремлено «Дохід, нарахований (виплачений,
наданий) у формі винагород та інших виплат відповідно до умов
цивільно-правового характеру» та «дохід, отриманий від фізичної особи –
орендаря, який не є податковим агентом за оренду (суборенду, емфітевзіс)
земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі
(на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової
адреси платника податку (орендодавця)».
Нагадуємо, що з 01.01.2019 сплата ПДФО з доходів від надання в оренду
(суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених
або не виділених у натурі (на місцевості), здійснюється відповідно до
Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Бюджетного кодексу України за
місцезнаходженням таких земельних ділянок (часток, паїв), у зв’язку із чим у
новій формі Декларації передбачені деякі зміни у порядку розрахунку податкових
зобов’язань з ПДФО.
У той же час акцентуємо увагу, що податкові зобов’язання по військовому
збору з доходів, отриманих від фізичної особи – орендаря, який не є податковим
агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду,
емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв) відповідно до вимог ПКУ
визначаються в Декларації. При цьому сплата таких зобов’язань з військового
збору здійснюється за податковою адресою.
Нецільова благодійна допомога не є базою нарахування
єдиного внеску
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що
базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування (далі – єдиний внесок) для платників, які згідно з п. 1 частини
1 ст. 4 Закону України від 08 липня
2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон №
2464) є роботодавцями, визначено суму нарахованої кожній застрахованій особі
заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну
плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній
формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці».
Норми встановлені п. 1 частини 1 ст. 7 Закону № 2464.
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної
плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного
внеску передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою
наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 (далі –
Інструкція № 5).
Оскільки нецільова благодійна допомога не належить до основної, додаткової
заробітної плати та інших заохочувальних, компенсаційних виплат, а відповідно
до п. 3.31 розділу 3 Інструкції № 5 є матеріальною допомогою разового характеру
і, відповідно іншою виплатою, що не належить до фонду оплати праці, то вона не
є базою нарахування єдиного внеску.
Єдиний внесок для підприємців за себе у 2020 році
Єдиний соціальний внесок для підприємців – платників єдиного податку за
себе і підприємців на загальній системі оподаткування є сума, що не більше
максимальної величини бази нарахування єдиного внеску та не менше розміру
мінімального страхового внеску.
Мінімальна заробітна плата у місячному розмірі з 1 січня 2020 року
становитиме 4723 грн (ст.8 Закону України від 14.11.2019 №294-ІХ «Про Державний
бюджет України на 2020 рік»).
Отже, мінімальна сума єдиного внеску, яку підприємці (як платники єдиного
податку, так і підприємці на загальній системі оподаткування) мають сплачувати
у розрахунку за місяць із 2020 року становить 1039,06 грн (4723 х 22%).
Максимальна база нарахування ЄСВ дорівнює 15 розмірам мінімальної зарплати
(п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на
загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №
2464-VI).
Отже, максимальний страховий
внесок у 2020 році становить
15585,90 грн ( 4723 х 15 х 22%). Таку суму єдиного внеску сплачують
підприємці у разі, коли сума отриманого ним доходу (чистого доходу) у
розрахунку за місяць складе 70845 грн і більше.
Підприємці сплачують єдиний соціальний внесок за періоди, в яких вони були
платниками єдиного податку, незалежно від того, отримували вони дохід у цей
період чи ні.
Виключенням є підприємці, які отримують пенсію за віком або є особами з
інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону від 09.07.2003 №
1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують
відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх
добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального
страхування.
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
08.01.2020 14:27