Новини Нiкопольської ОДПІ

Новини Нiкопольської ОДПІ

Президент України підписав Закон «Про Державний бюджет на 2020 рік»

Законом передбачено, що доходи держбюджету плануються на рівні майже 1,094 трлн грн, у тому числі загального фонду – майже 974,7 млрд грн, спеціального фонду – 119 млрд гривень. Видатки заплановані в обсязі майже 1,180 трлн грн, у тому числі загального фонду – 1,052 трлн грн та спеціального фонду – 127,92 млрд гривень.

Зокрема, законом встановлено обсяг податкових надходжень держбюджету, що контролюються ДПС, у розмірі 503,7 млрд грн. З них до загального фонду – 490,7 млрд гривень.

Як раніше повідомлялося, Голова ДПС Сергій Верланов заявив, що показники державного бюджету є цілком реалістичними і податкова служба має всі можливості для їх виконання.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Податкова служба має у своєму розпорядженні всі ресурси, аби здійснювати якісний контроль операцій з офшорами, - Сергій Верланов

Світ посилює контроль над операціями з офшорами і Україна – в тренді цих процесів. Про це Голова ДПС Сергій Верланов розповів на міжнародній практичній конференції «Україна антиофшорна», організованій ТПП України.

«Що сьогодні являє собою український бізнес? – Корпоративний сектор – це близько 1 млн зареєстрованих юридичних осіб, з яких приблизно 250 тисяч є платниками ПДВ, 250-300 тисяч – платниками податку на прибуток. Ще близько 1,85 млн працюють як ФОПи. Якщо за 2017-й рік ми отримали 2 тисячі звітів про контрольовані операції в межах трансфертного ціноутворення на суму 1,5 трлн грн, то за 2018 таких звітів було подано близько 2,5 тисячі на суму 2,2 трлн грн і це при незмінності критеріїв», - повідомив Сергій Верланов.

За його словами, найбільші обсяги контрольованих операцій наші платники здійснюють із контрагентами, зареєстрованими в Швейцарії (33%), на Кіпрі (7,9%), в ОАЕ (6,3%). При цьому 46% від загального обсягу цих операцій складають операції банків та 31% - товарні операції. Структура контрольованих операцій за предметом свідчить, що найбільшим за обсягом є експорт товарів (43% - 2,4 трлн грн). У свою чергу, в структурі експорту товарів найбільшу частку займають агропромислова продукція – 17%, мінеральна сировина (руди) – 20%, метали – 20%.

«Тому сьогодні в фокусі нашого контролю за трансфертними цінами експортери саме цієї групи товарів. Також досить прискіпливу увагу приділяємо операціям з нематеріальними активами та операціям по фінансуванню українського бізнесу материнськими структурами. Але взагалі питання контролю трансфертного ціноутворення доволі нове та складне, тому в судових органах оскаржується більше половини актів перевірок по ТЦО. Справи почали доходити до Верховного Суду і в цьому році ми отримали знакове судове рішення по ПАТ «Рівнеазот», яке підтвердило правильність методології, яку застосовувала податкова служба», – уточнив Сергій Верланов.

За словами очільника ДПС, податкова служба має у своєму розпорядженні всі ресурси, аби здійснювати якісний контроль операцій з низькоподатковими юрисдикціями – обмін податковою інформацією з іноземними компетентними органами, який наразі скоротився у часі та став більш ефективним, доступ до цінових баз даних, фахових експертів, які постійно підвищують свою кваліфікацію, мають можливість навчатись у міжнародних експертів. Крім того, зараз активно змінюється законодавче поле.

«Важливо, що за час роботи нового складу Верховної Ради і Уряду було зроблено більше роботи, ніж за останні кілька років, щодо перекриття можливостей застосування схем ухилення від оподаткування за допомогою низькоподаткових юрисдикцій. Для чого в податковій перезавантажуємо напрямок податкового контролю за репатріацією з України доходів нерезидентів. Ви знаєте, що ратифіковані протоколи зі Швейцарією, Великобританією та Кіпром, які є найбільш популярними серед українського бізнесу для виведення доходів за кордон, враховуючи понижені або нульові ставки оподаткування пасивних доходів. Тепер такі схеми стануть просто невигідні, а бюджет додатково отримає сотні мільйонів гривень. Також очікуємо на той інструментарій, який нам дасть імплементація правил BEPS», - сказав Сергій Верланов.

У той же час, як наголосив Голова ДПС, податкова служба буде максимально дружньою для сумлінних платників податків.

«У наступному році зменшимо кількість планових аудитів на 20%. Будемо працювати над тим, аби звести до мінімуму приводи для конфліктів між податковими органами і платниками. Історично однією з головних проблем було подвійне трактування законодавчих норм. Зараз ми прагнемо зробити правила прозорими, в тому числі і завдяки роз’яснювальній роботі. Також ДПС готова змінювати свою позицію, якщо матимемо відповідне рішення суду, яке є правовим висновком. Активно співпрацюватимемо і з профільним парламентським комітетом над удосконаленням податкового законодавства», - наголосив Сергій Верланов.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

По місцевих податках річний план виконано за 11 місяців, - Сергій Верланов

За даними ДПС, за 11 місяців 2019 року до місцевих бюджетів сплачено 242,3 млрд грн податків і зборів, які адмініструють податкові органи. Зростання надходжень відбулося по бюджетоформуючих податках місцевих бюджетів.

Зокрема, річні обсяги надходжень податку на прибуток, затверджені місцевими радами, за січень-листопад вже перевиконано на 401,4 млн грн. При затверджених на рік 9,565 млрд грн платники перерахували 9,967 млрд грн цього податку. При цьому в грудні ще очікуються надходження податку на прибуток в сумі 62,8 млн грн.

Аналогічна динаміка спостерігається і по єдиному податку, якого за 11 місяців сплачено 103,8 % від прогнозу на рік (28,7 млрд грн проти 27,7 млрд грн). У грудні місцеві бюджети мають отримати від єдиного податку ще 1,1 млрд грн.

«По місцевих податках річний план виконано за 11 місяців. Тобто, вже на 1 грудня податкова служба зібрала навіть більше коштів, ніж місцеві ради очікували отримати за весь рік. У грудні ми збережемо цю тенденцію. І це не просто цифри, це суттєвий додатковий ресурс, який місцева влада може витратити на розвиток громади, відремонтувати більше доріг, швидше добудувати дитячий садочок чи школу, вирішити багато інших важливих для людей питань. Фінансове зміцнення місцевих громад – реальний результат реформи децентралізації. І податкова служба готова сприяти прискоренню цього процесу. Роботи саме в такому напрямку від нас очікує і Прем’єр-міністр, і Президент», - прокоментував статистику Голова ДПС Сергій Верланов.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

ДПС, як сервісна служба, підтримує законодавчі ініціативи, спрямовані на покращення відносин між податковими органами і платниками, - Сергій Верланов

В Верховній Раді зареєстровано законопроект, який передбачає суттєве спрощення ведення бізнесу для представників мікробізнесу.

Документ, зокрема, скасовує вимогу для платників єдиного податку, які не є платниками ПДВ, вести паперові книги обліку. Крім того, законопроект містить низку норм, які дозволять удосконалити роботу Електронного кабінету платника податків, що зробить його роботу більш швидкою та зручною.

«ДПС, як сервісна служба, підтримує ініціативи законодавців, спрямовані на поліпшення взаємин податкових органів і платників податків, особливо якщо такі ініціативи сприяють підвищенню податкової культури та стимулюванню добровільної сплати податків», - прокоментував новий законопроект Голова ДПС Сергій Верланов.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

У нас є всі можливості, аби забезпечити повноту надходжень до бюджету у грудні і по року в цілому, - Сергій Верланов

У січні-листопаді до загального фонду державного бюджету надійшло 410,7 млрд грн податків та платежів, що на 53 млрд грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. В тому числі у листопаді бюджет отримав 51,6 млрд грн, що на 6,4 млрд грн більше, ніж у листопаді 2018 року.

Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Сергій Верланов під час апаратної наради з керівниками структурних підрозділів та територіальних органів ДПС. Зокрема, за 11 місяців платники перерахували до бюджету 101 млрд грн податку на прибуток, що на 6,48 млрд грн більше, ніж очікувалося (індикатив виконаний на 106,9 %).

«За результатами 11 місяців порівняно з результатами 8 місяців  значно покращилася динаміка податкових надходжень, у тому числі в розрізі регіонів», - зазначив Сергій Верланов.

Разом із тим об’єктивні фактори вплинули на погіршення динаміки сплати окремих податків. У жовтні спостерігалася активізація експортно-імпортних операцій, що прямо вплинуло на показники сплати ПДВ. Також у цей період окремі виробники цигарок скорочували або призупиняли виробництво. Зокрема, в жовтні обсяги реалізації сигарет на внутрішній ринок скоротилися на 44,8%. Це негативно позначилося на динаміці сплати як акцизного податку, так і інших податків, зокрема ПДВ.

«Зараз дія факторів, на які ДПС не має впливу, йде на спад. Але разом з тим ми маємо усвідомити, що у нас є резерви, з якими потрібно ефективно працювати», - підкреслив Сергій Верланов.

Очільник ДПС наголосив на необхідності посилити роботу з державними підприємствами щодо повноти сплати частини чистого прибутку. Станом на 1 грудня 612 державних підприємств мають заборгованість перед бюджетом з цього платежу більше 4 млрд гривень.

«Сплачувати податки мають всі, в тому числі і державні підприємства – це їх прямий конституційний обов’язок. І ми маємо окремо попрацювати з керівниками держпідприємств і донести до них цей меседж. Я особисто доповім Прем’єру, хто відмовився цей обов’язок виконувати, щоб по відношенню до них ухвалювалися відповідні оргвисновки. Загалом, я бачу непогану перспективу: у нас є всі можливості, аби забезпечити повноту надходжень до бюджету у грудні і по року в цілому», - сказав Сергій Верланов.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія"

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління комунікацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Манушак ОСИПОВОЇ на тему «Запровадження нових норм застосування реєстраторів розрахункових операцій».

Питання 1. Хочу запитати. Що таке програмні РРО, і чи необхідно застосовувати додаткові кошти для їх придбання?

Відповідь: Закон України від 20 вересня 2019 року № 128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (далі – Закон № 128) відкрив можливість використовувати замість традиційних РРО спеціальні програми призначені для реєстрації розрахункових операцій – програмні РРО.

Таку програму можна буде встановити на будь-який «гаджет», у тому числі і на смартфон. При цьому закон прямо зобов’язує контролюючий орган забезпечити безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання. Тобто, безкоштовним буде не тільки скачування самої програми, але і її підтримка.

Питання 2. Добрий день. Хотілось б отримати відповіді на такі питання: коли можна буде застосовувати програмні РРО? Для яких ФОП та у які терміни РРО необхідно застосовувати обов’язково?

Відповідь. Відповідно до положень Закону № 128 використовувати програмні РРО можна буде з 19 квітня 2020 року.

З 01 жовтня 2020 року використання РРО (як класичного так і програмного) стане обов’язковим для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку, другої, третьої та четвертої груп, які здійснюють:

► реалізацію товарів (надання послуг) через мережу інтернет;

► реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

► роздрібну торгівлю уживаними товарами в магазинах;

► діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування;

► діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;

► діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення;

► реалізацію текстилю (окрім реалізації за готівкові кошти на ринках);

► реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінету Міністрів України.

З 01 січня 2021 року використання РРО буде обов’язковим для ФОП – платників єдиного податку 2, 3 та 4 груп незалежно від видів діяльності.

Питання 3. Добрий день. Що таке механізм «кешбек» у розумінні  Закону № 128 і з якого періоду цей механізм почне застосовуватись?

Відповідь: Механізм «кешбек» у розумінні Закону № 128 передбачає компенсацію покупцю на підставі його скарги щодо порушення продавцем встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до продавця.

Застосування механізму «кешбек» відповідно до норм Закону № 128 почнеться з 01 жовтня 2020 року.

Отже, якщо фінансові санкції, передбачені пунктом 1 статті 17 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон про РРО), застосовано до суб’єктів господарювання згідно з рішеннями контролюючих органів, прийнятими за результатами перевірки, проведеної на підставі скарги покупця (споживача) про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, такому покупцю (споживачу) із застосованих штрафних (фінансових) санкцій компенсується 100 відсотків вартості придбаних товарів (робіт, послуг), зазначених у його скарзі (сума порушення повинна складати понад 850 гривень).

Компенсація частини суми штрафних (фінансових) санкцій, передбачених статтею 17 Закону про РРО, здійснюється при дотриманні таких умов:

1) у зверненні покупця зазначено номер його рахунку та банківську установу, в якій такий рахунок відкрито;

2) сума штрафних (фінансових) санкцій зарахована до державного бюджету в повному обсязі;

3) до скарги додано електронні копії або копії паперових документів, виготовлені шляхом сканування, отриманих разом із придбаним товаром (роботою, послугою), про які зазначається в скарзі, покупцем від продавця товарів (робіт, послуг);

4) вартість товарів (робіт, послуг) у межах однієї розрахункової операції, щодо яких подано звернення покупця, становить понад 850 гривень на день їх отримання покупцем (споживачем).

Слід зазначити, що інформація про проведену компенсацію обов’язково доводиться до відома покупця (споживача) через Електронний кабінет, який функціонує відповідно до статті 421Податкового кодексу України, у разі, якщо штрафні (фінансові) санкції було застосовано за скаргою покупця (споживача), поданою за допомогою такого Електронного кабінету.

Питання 4. Добрий день. Які фінансові санкції передбачені законодавством за порушення норм застосування РРО?

Відповідь: Розмір фінансових санкцій за порушення норм застосування РРО визначені статтею 17 Закону про РРО, до якої внесено зміни Законом № 128.

Так, наприклад, відповідно до оновленого пункту 1 статті 17 Закону про РРО:

► у разі встановлення у ході перевірки фактів:

♦ проведення розрахункових операцій з використанням РРО, програмних РРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг);

♦ непроведення розрахункових операцій через РРО та/або програмні РРО з фіскальним режимом роботи;

♦ невідповідності на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті РРО, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

♦ невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання

до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції:

● до 1 жовтня 2020 року у розмірі:

- 10 відсотків вартості товару, проданого з порушеннями – за порушення, вчинене вперше;

- 50 відсотків вартості товару, проданого з порушеннями – за кожне наступне порушення;

- після 01.10.2020 штрафні санкції складають:

- 100 відсотків вартості проданих з порушеннями – за порушення, вчинене вперше;

- 150 відсотків вартості проданих з порушеннями – за кожне наступне вчинене порушення.

Питання 5. Добрий день. Хочу запитати, якщо покупець перерахував кошти продавцю через банківську установу, чи необхідно за новими правилами застосовувати РРО?

Відповідь: Якщо розрахунки за придбаний товар (послугу) проводяться у безготівковій формі без застосування платіжних карток і кошти перераховуються з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця, така операція не потребує застосування РРО.

Теж саме стосується випадків, коли покупець розраховується з продавцем шляхом внесення коштів через касу банка для подальшого їх зарахування на поточний рахунок продавця (пункт 2 статті 9 Закону про РРО).

 

Якщо відключили електроенергію або РРО на ремонті: як проводити розрахунки?

Начальник Нікопольської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко повідомляє, що на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) або у разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням Книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки.

Після встановлення відремонтованого чи резервного РРО або відновлення постачання електроенергії суб’єкту господарювання необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам’яті) — за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою ПДВ, акцизного податку або іншого податку чи збору, після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція «службове внесення» на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.

 

Легалізація трудових відносин – це законодавчо закріплені права працюючих громадян сьогодні та гарантоване майбутнє завтра

Питання виплати офіційної заробітної плати та офіційного працевлаштування дуже актуальна тема у нашому суспільстві. На даний час виплати заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, нажаль, нормою життя наших громадян та роботодавців. Як зазначила заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Юлія Пушко,- кожному громадянину слід зрозуміти, що захистити себе він зможе тільки законним шляхом, і це можливо лише за умови належного оформлення трудових відносин з роботодавцем.

Не варто забувати, що виплата заробітної плати без сплати встановлених податків і зборів є також грубим порушенням Законів України, яке підпадає під адміністративну та кримінальну відповідальності.

Крім цього, виплата заробітної плати в «конвертах» та у розмірах, нижчих за мінімальні гарантії, по-перше, позбавляє наших громадян належного захисту, насамперед, належного розміру пенсійних виплат.

По-друге, до місцевих бюджетів не надходять необхідні кошти, що безпосередньо відбивається на рівні життя і на розв’язанні безлічі соціальних проблем. Скорочується і фінансування соціальних статей з держбюджету.

Тобто, легалізація зарплати та збільшення робочих місць не тільки вирішить проблему зайнятості населення, а надасть додаткові кошти для вирішення соціальних та побутових проблем громад Дніпропетровського регіону.

Податкова служба на теперішній час не ставить собі за ціль перевірити та оштрафувати. Для податкової служби найголовніше, що працівник був офіційно оформлений, соціально захищений, а з його заробітної плати сплачувались податки і збори., який є основним джерелом надходжень. Все це мають добре усвідомлювати і роботодавці, і підприємці і наймані працівники Дніпропетровського регіону.

Юлія Пушко повідомила що за січень - листопад 2019 року до місцевого бюджету надійшло 961,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб.

 

До відома власників житлової та нежитлової нерухомості

Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома власників житлової та нежитлової нерухомості наступну інформацію.

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості. Як повідомила заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Юлія Пушко повідомлення – рішення про сплату сум податку на нерухоме відмінне від земельної ділянки та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) контролюючим органом платнику податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим періодом. Сплачується податок на нерухоме майно протягом 60 календарних днів з дня отримання такого повідомлення – рішення.

Повідомлення – рішення вважається врученим фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення.

У разі коли пошта не вручила платнику податків повідомлення – рішення з будь яких причин, то навіть такі повідомлення – рішення вважаються врученими платнику податків. Датою вручення є дата, зазначена поштою в повідомленні про вручення, а зобов’язання визначене в повідомленні – рішенні підлягає обов’язковій сплаті.

Звертаємо Вашу увагу, що у разі зміни місця реєстрації платнику податків необхідно подати до органів державної податкової служби відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки, а саме: інформацію про зміну адреси прописки, так як зазначенні дані використовуються органами ДПС під час нарахування податку на майно та надсилання ППР.

Крім того, Юлія Пушко зазначила, що платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем реєстрації для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості; права користування пільгою зі сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.

В зв’язку з тим, що по податку на нерухоме майно за фізичними особами обліковується значна сума заборгованості Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області пропонує всім власникам об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості  звернутися до Нікопольського управління для проведення звірки за адресою: м. Нікополь, пр-т Трубників 27, каб. 316.

 

Україна та МВФ домовилися про нову трирічну програму

Україна та Міжнародний валютний фонд досягли домовленості щодо нової трирічної програми співпраці в розмірі 4 мільярдів спеціальних прав запозичення (SDR) (близько $5,52 млрд). Про це стало відомо за результатами телефонної розмови Президента України Володимира Зеленського з директором-розпорядником МВФ Крісталіною Георгієвою.

«Наша розмова з директором-розпорядником МВФ Крісталіною Георгієвою була дуже конструктивною. Втішений, що ми знайшли повне порозуміння і наш турборежим отримав високу оцінку з боку МВФ. Вдячний парламенту, Уряду та всій нашій команді за невтомну роботу заради України. Нова програма співпраці з Міжнародним валютним фондом має на меті пришвидшити економічне зростання, активно викорінювати корупцію та підвищити добробут кожного українця», – зазначив Володимир Зеленський.

Як повідомляється в офіційному прес-релізі МВФ, Крісталіна Георгієва під час телефонної розмови висловила вдячність Президенту Володимиру Зеленському за вражаючий прогрес, досягнутий ним і його Урядом у справі просування реформ і продовження розумної економічної політики. Директор-розпорядник МВФ також запевнила Президента в готовності МВФ підтримати політичну програму влади з виведення економіки на шлях більш високого зростання.

«Символічно, що Staff-Level Agreement за новою програмою підтримки з МВФ ми отримали саме в 100 днів Уряду. Підтримка з боку таких великих системних інституцій — маркер довіри до країни. А отже, для нас будуть дешевші ресурси — для всього бізнесу і всіх українців це означає, що економіка зростатиме швидше, буде більше робочих місць, вищі зарплати», — прокоментував подію Прем‘єр-міністр Олексій Гончарук.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

У Державній податковій службі України сформовано Комісію з оцінки корупційних ризиків

У рамках підготовки проєкту Антикорупційної програми завершено формування складу Комісії з оцінки корупційних ризиків.

Комісію з оцінки корупційних ризиків у Державній податковій службі України утворено наказом ДПС від 10 грудня 2019 року № 204, яким також затверджено її персональний склад.

З текстом розпорядчого документа можна ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/74099.html.

Звертаємо увагу представників громадськості, які увійшли до складу Комісії: інформування про час та дату засідання Комісії здійснюватиметься з використанням контактної інформації, зазначеної у поданих документах.

 

Про права на податкову знижку та користування електронними сервісами ДПС йшлося на лекції для студентів

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) значна увага приділяється виховній і роз’яснювальній роботі серед молодого покоління – майбутніми платниками податків.

У рамках роботи з молоддю фахівці ГУ ДПС завітали до Дніпровського державного аграрно-економічного університету м. Дніпра.

Представник ГУ ДПС нагадала присутнім, що 10 грудня 2019 року у світі відзначається Міжнародний день прав людини.

Вона зауважила, що кожен рік в органах ДПС проводиться тиждень права, на якому працівники податкової роз’яснюють права платників податків.

Отже, і у цьому році, напередодні тижня права, фахівцями ГУ ДПС проведена лекція для студентів вищезазначеного учбового закладу за темою «Електронні сервіси. Право на податкову знижку», на якій молодь проінформували про деякі права, встановлені Податковим кодексом України, якими вони можуть скористатись вже зараз.

Спочатку майбутніх платників ознайомили з електронними сервісами, які надаються ДПС. Окрему увагу приділено можливостям і перевагам Електронного кабінету, який постійно оновлюється, розвивається і вдосконалюється.

Продовжуючи лекцію, фахівець ГУ ДПС повідомила молодому поколінню, що оподаткування, крім обов’язку сплати податків, передбачає реалізацію права платників податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) на податкову знижку, зокрема права на податкову знижку за навчання.

Для реалізації права на отримання податкової знижки необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація). Така Декларація у 2019 році платником ПДФО за наслідками 2018 року подається до контролюючого органу по 31 грудня включно.

Крім того, податківець звернула увагу присутніх на введенні з 19 квітня 2020 року нових правил застосування реєстраторів розрахункових операцій. Зокрема, молодих людей було ознайомлено із запровадженням механізму «кешбек».

Розглянуті під час лекції питання викликали підвищену увагу та інтерес зі сторони студентів, що свідчить про актуальність розгляду зазначених тем.

Фахівець висловила сподівання, що інформація, яку студенти отримали у ході лекції, буде для них не тільки цікавою, а й досить корисною, а проведення подібних заходів стане доброю традицією.

 

Опубліковано закон про демонополізацію ринку спирту

Закон «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» щодо лібералізації діяльності у сфері виробництва спирту етилового», підписаний Президентом України, опубліковано у виданні «Голос України».

Документ набуває чинності наступного дня після опублікування та вводиться в дію з 1 липня 2020 року.

Нагадаємо, що законом, зокрема, передбачено скасування державної монополії на виробництво спирту починаючи з 1 липня 2020 року, надання можливості суб’єктам господарювання будь-якої форми власності здійснювати провадження діяльності з виробництва спирту за умови одержання відповідної ліцензії, повну лібералізацію експорту спирту з України.

Водночас для захисту вітчизняного товаровиробника передбачено, що імпорт спирту до 1 січня 2024 року зможуть здійснювати лише уповноважені Кабінетом Міністрів України державні підприємства.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Внесено зміні до ПКУ щодо запровадження єдиної звітності з єдиного внеску і ПДФО

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 25.09.2019 в офіційному виданні «Голос України» № 183 опубліковано Закон України від 19 вересня 2019 року № 116-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб» (далі – Закон № 116).

Закон № 116 вніс зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, зокрема, згідно з нормами Закону № 116 п. 51.1 ст. 51 ПКУ викладено у новій редакції, відповідно до якої платники податків, у тому числі податкові агенти, платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), зобов’язані подавати контролюючим органам у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), а також сум нарахованого єдиного внеску, з розбивкою по місяцях звітного кварталу.

Також абзац перший п. 119.2 ст. 119 ПКУ викладено у новій редакції.

Відповідно до нової редакції неподання, подання з порушенням установлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого з них ПДФО, суми нарахованого єдиного внеску, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення податкових зобов’язань платника ПДФО, зменшення сум єдиного внеску та/або до зміни платника ПДФО (застрахованої особи) тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1 020 гривень.

Законом № 116 внесені зміни і до ст. 176 ПКУ.

Так, згідно з оновленим п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ, особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них ПДФО, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику ПДФО – фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.

У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) ПДФО до бюджету, податковий розрахунок за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку.

Крім того, п. 296.3 ст. 296 ПКУ доповнено абзацом другим такого змісту: «платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи) у складі податкової декларації платника єдиного податку за IV квартал податкового (звітного) року подають також відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом для даної категорії платників».

Закон № 116 набере чинності з 01.01.2021.

 

Новації у сфері застосування РРО

Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податків на ключові новації законів «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (закони № 128-IX та № 129-IX від 20.09.2019).

- РРО не потрібно використовувати спрощенцям 1 групи (річний дохід до 300 тис. грн), а також фізичним особам, які продають на ринку власні вживані речі або продукти власного підсобного господарства.

- Нові закони про РРО відкрили можливість використовувати замість традиційних спеціальні програми призначені, для реєстрації розрахункових операцій. Таку програму можна буде встановити на будь-який гаджет, у тому числі і на смартфон. При цьому закон прямо зобов’язує контролюючий орган забезпечити безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання. Тобто, безкоштовним буде не тільки скачування самої програми, але і її підтримка.

- Використовувати програмні РРО можна буде з 19 квітня 2020 року.

- З жовтня 2020 року використання РРО стане обов’язковим (крім платників єдиного податку 1 групи) для фізичних осіб платників єдиного податку ризикових сфер діяльності – продавців ювелірних виробів, медпрепаратів і ліків, складних побутових приладів, автозапчастин, магазинів з продажу секонд-хенду. Також використовувати РРО мають ресторани, кафе, турагенції, готелі.

- З 1 січня 2021 року використання РРО буде обов'язковим для фізичних осіб платників єдиного податку 2, 3, 4 груп незалежно від видів діяльності.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Важлива інформація від Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Кваліфікований надавач ЕДП ІДД ДПС) повідомив про наступне:

1. Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів становить не більше 2 (двох) років з моменту їх формування.

2. Відповідно до положень Регламенту Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС кваліфіковані сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС (http://acskidd.gov.ua).

3. У зв’язку з тим, що в межах електронних довірчих послуг не передбачено надання послуг з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, продаж або безоплатне надання носіїв ключової інформації, генерація особистих ключів виконується на носії користувача (з’ємні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD, захищені носії ключової інформації тощо).

Слід зауважити, що кожен особистий ключ користувача повинен бути записаний на окремий носій інформації.

4. У разі отримання електронних довірчих послуг, до закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, слід скасувати діючі кваліфіковані сертифікати відкритих ключів.

5. Програмне забезпечення для роботи з кваліфікованим електронним підписом можна завантажити зі сторінки Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, яка знаходиться за посиланням https://acskidd.gov.ua/etrusted-services

6. Ідентифікація особи, яка звернулася до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, здійснюється за паспортом громадянина України, а за його відсутності паспортом громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову, посвідкою на тимчасове/постійне проживання, посвідченням біженця або паспортом громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі.

 

Вимоги до РРО – новації 2020 року

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що Законом України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128) внесено зміни до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон про РРО), зокрема ст. 12 Закону про РРО викладено у новій редакції.

Так, на території України у сферах, визначених Законом про РРО, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, конструкція і програмне забезпечення яких відповідають конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.

Відповідно до внесених Законом № 128 змін РРО, що створює контрольну стрічку в електронній формі, повинен забезпечувати згідно з технологією, розробленою Національним банком України та погодженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або із застосуванням кваліфікованого електронного підпису та/або печатки, кваліфікованої електронної позначки часу з дотриманням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги», та/або інших дозволених згідно із законодавством засобів, контроль відсутності спотворення або знищення даних про проведені розрахункові операції, копій розрахункових документів, які на ній містяться, можливість ідентифік

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

16.12.2019 15:58