Новини Нiкопольської ОДПІ

Дохідна частина бюджету є цілком реалістичною. ДПС готова виконати завдання з наповнення бюджету, – Сергій Верланов про проєкт бюджету-2020

Кабінет міністрів України представив доопрацьований до другого читання проєкт Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік». Порівняно з редакцією законопроєкту, поданою до першого читання, доходи державного бюджету (без трансфертів) на 2020 рік запропоновано збільшити на 14,18 млрд грн, у тому числі по загальному фонду на 11,9 млрд грн та по спеціальному фонду на 2,3 млрд грн. Дефіцит становитиме 2,09% ВВП. Видатки доопрацьованого проєкту бюджету збільшено до 1 180,1 млрд грн.

Документ є збалансованим і направленим на вирішення нагальних питань та на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України. «Дохідна частина бюджету є цілком реалістичною. Державна податкова служба готова виконати завдання з наповнення бюджету. Для цього будемо підсилювати аналітичну роботу, та приділятимемо посилену увагу роботі з ризиковими платниками податків», - прокоментував проєкт Державного бюджету на наступний рік очільник ДПС Сергій Верланов.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Підписано Меморандум про партнерство та співробітництво між ДПС та Радою бізнес-омбудсмена

06.11.2019  Голова ДПС Сергій Верланов та бізнес-омбудсмен в Україні Марчін Свєнчіцький підписали «Меморандум про партнерство та співробітництво між Державною податковою службою та Радою бізнес-омбудсмена».

Голова ДПС зазначив, що податкова служба співпрацювала з Радою бізнес-омбудсмена у робочому режимі з дня свого створення, тому з моменту підписання Меморандуму починається нова сторінка такого співробітництва.

«Ми вбачаємо безумовний позитив у співпраці з бізнес-омбудсменом. Це можливість для податкової служби, як органу державної влади, розуміти правильність власних дій, доцільність перетворень ще на етапі їх формування», – наголосив Сергій Верланов.

За словами очільника ДПС, від розуміння та ефективного вирішення проблем бізнесу, які фахово представлені Радою бізнес-омбудсмена, виграють обидві сторони – як платники податків, так і податкова служба.

«З подвійною увагою ми ставимось до розгляду скарг, які супроводжуються бізнес-обмудсменом та узагальнених звітів щодо них.  Вони є дорожніми картами, заснованими на конкретних кейсах, які розглядаються нами в режимі он-лайн. Адже розуміння точкових проблем компаній, які звертаються до Ради бізнес-омбудсмена, – це шлях до розуміння системних проблем в реалізації податкової політики та ефективна можливість знаходження узгоджених рішень. Ми маємо спільну мету – забезпечити сприятливі умови для роботи бізнесу», – підкреслив Сергій Верланов.

У свою чергу бізнес-омбудсмен в Україні Марчін Свєнчіцький висловив впевненість у ефективній співпраці у рамках Меморандуму з податковими органами на всіх рівнях. «Сьогоднішня подія – це підтвердження того, що ми разом зацікавлені у підвищенні довіри до органів державної влади, зменшенні тиску на підприємців та захисті їх законних інтересів», – наголосив Марчін Свєнчіцький.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

За 10 місяців платники податків перерахували до бюджету 489,9 млрд грн

У січні-жовтні до загального фонду Державного бюджету надійшло 489,9 млрд грн податків та платежів, що на 69,4 млрд грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Сергій Верланов під час апаратної наради з керівниками структурних підрозділів та територіальних органів ДПС.

Зокрема, індикатив січня-жовтня з податку на прибуток виконаний на 106,3 %. За цей період сплачено податку на прибуток у розмірі 78,1 млрд грн, що на 2,5 млрд грн більше, ніж за 10 місяців 2018 року. Надходження з ПДВ з вироблених в Україні товарів склали 198,4 млрд грн або «плюс» 23,7 млрд грн до січня-жовтня минулого року  (+13,6%).

Також зросли надходження за основними податками і зборами до місцевих бюджетів. Загалом місцеві бюджети за січень-жовтень отримали 216,7 млрд грн. Для порівняння, за 10 місяців минулого року – 181,2 млрд грн.

«Визначені бюджетом показники з надходження податків будуть виконані на 100%. Завдяки підвищенню ефективності аналітичної роботи зараз ми перекриваємо схеми ухилення від оподаткування, які існували роками. І будемо це робити і надалі. Ми працюємо на результат, який відображається у конкретних цифрах – сплаті податків до бюджету», – зазначив очільник ДПС Сергій Верланов.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Ми маємо розвивати економіку і систему оподаткування не змінюючи «спрощенку» за її суттю – Сергій Верланов

Для розвитку вітчизняної економіки та системи оподаткування потрібно посилити контроль за ризиковими операціями та ефективно протидіяти такому негативному явищу, як «сірий» імпорт. Натомість, система спрощеного оподаткування не потребує змін за своєю суттю. Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Сергій Верланов в ефірі програми «Складні питання» на «24 каналі».

Саме на це спрямовані законодавчі зміні щодо застосування РРО, які мають стимулювати бізнес працювати "в білу", детінізувати економіку. Новації у застосуванні РРО перш за все мають забезпечити рівні конкурентні умови на ринку та унеможливити безконтрольний обіг особливо ризикових груп товарів, таких, як підакцизні товари, складна побутова техніка, лікарські засоби тощо.

«Наша задача – це введення новітніх РРО для всього бізнесу в Україні, вже для існуючих бізнес-моделей. Не бачив жодного опонента цієї ініціативи. У нас на сьогоднішній день вже є 400 тис. касових апаратів, і всі бізнесмени, які ними користуються, у т.ч. і дрібні підприємці, які, наприклад торгують підакцизними товарами, підтримують ці ініціативи», – зазначив Сергій Верланов.

Очільник ДПС також висловив підтримку ініціативи щодо запровадження мораторію на перевірки фізичних осіб – підприємців усіх категорій, крім «ризикових», на два роки.

«Ми маємо розвивати нашу систему економіки і оподаткування і йти вперед, звичайно, не змінюючи спрощенку по своїй суті, але й додаючи контроль за периметром державної економіки», – наголосив Сергій Верланов.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Сергій Верланов: основні цілі нових законів про РРО – розширення білої економіки

Основні цілі нових законів про РРО – це розширення «білої» економіки та зменшення «сірої». Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Сергій Верланов в ефірі програми «Складні питання» на «24 каналі».

За словами Сергія Верланова, ці закони не направлені на фіскалізацію, погіршення правил чи на зміну спрощеної системи оподаткування. Навпаки, нововведення мають на меті захистити права споживачів та сумлінних представників бізнесу, вивести із тіні цілі сектори економіки, що в свою чергу створить передумови для пришвидшення економічного зростання.

Боротьба із «сірим» імпортом має бути системною – від посилення контролю на митниці до встановлення таких правил, які унеможливлюють продаж ввезеного з порушенням товару кінцевому споживачу. 

Сергій Верланов запевнив, вирішення цього завдання не має нічого спільного з посиленням тиску на бізнес. Саме в цьому полягає головна ідея нових законів про РРО.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Сергій Верланов: можливість перейти на електронні РРО полегшить ведення бізнесу в Україні

«Одна з основних цілей нових законів про РРО – це полегшення життя бізнесу шляхом введення електронних РРО. Вони є простішими у використанні, дешевшими та швидкішими», – зазначив Голова ДПС Сергій Верланов в ефірі програми «Складні питання» телеканалу «24 канал».

За словами очільника ДПС, у застосуванні електронних РРО бізнес може обрати, яким рішенням скористатися – рішенням, яке пропонує держава і воно є безкоштовним, або іншим, яке сам обере.

Починаючи з 18 жовтня 2019 року закон дає 6 місяців для ДПС щоб з 18 квітня 2020 року весь бізнес, який користується касовими апаратами міг обрати собі для роботи електронний касовий апарат.

Суттєвою перевагою є спрощення процедури реєстрації РРО – вона проводиться засобами Електронного кабінету без подання реєстраційних документів, а лише шляхом отримання фіскального номера, який ідентифікує програмний РРО у інформаційній системі контролюючого органу.

Також здешевлюється й процес застосування РРО за рахунок виключення необхідності отримання еквайрингових послуг, послуг центрів сервісного обслуговування, укладання відповідних договорів, придбання класичного РРО.

«Для можливості використовувати замість традиційних РРО спеціальні програми ДПС забезпечить безкоштовне програмне рішення для суб’єктів господарювання. Програму можна буде встановити на будь-який гаджет, у тому числі і на смартфон.  Обслуговування такого програмного продукту також буде безкоштовним для суб’єктів господарювання. Тобто, безкоштовним буде не тільки скачування самої програми, але і її підтримка», – зазначив Сергій Верланов.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Сергій Верланов: нові закони про РРО не змінюють правила спрощеної системи оподаткування

Зміни до законодавства щодо застосування РРО не погіршують правил використання спрощеної системи оподаткування. Навпаки, ці правила лібералізуються. Про це заявив Голова ДПС Сергій Верланов в ефірі програми «Складні питання» «24 каналу».

«Ці закони не направлені на погіршення правил чи на зміну спрощеної системи оподаткування. Більше того, цими законами по другій групі фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку  збільшується  ліміт з 1,5 до 2,5 мільйонів», – повідомив Сергій Верланов.

Це означає, що частина підприємців, які зараз працюють на ІІІ групі, перейдуть до ІІ, відтак – платитимуть менше.  Нагадаємо, платники єдиного податку ІІ групи сплачують до 20% мінімальної зарплати (зараз це 834,60 грн), а платники єдиного податку ІІІ групи – 3% від обороту "плюс" ПДВ, або 5% від обороту.

Крім того, реєстратори розрахункових операцій не потрібно використовувати спрощенцям І групи (річний дохід до 300 тис. грн), а також фізичним особам, які продають на ринку власні вживані речі або продукти власного підсобного господарства.

«Третя група – це, як правило, послуги – юридичні чи ІТ. Вони фактично будуть обліковуватися так, як і сьогодні. Тому, на мою думку, ці закони насамперед не направлені на додатковий тягар, на зміну правил щодо обліку товарів», - зазначив очільник ДПС.

Також він підкреслив, що облік товарів є обов’язковим тільки для виключних видів діяльності. Це стосується торгівлі підакцизними товарами, складною побутовою технікою, лікарськими засобами. Для інших фізичних осіб-підприємців облік товарів буде не обов’язковим.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Право на пільги для учасників АТО та членів їх сімей

Податковим кодексом України передбачено деякі преференції для учасників антитерористичної операції на сході України.

Зокрема, відповідно до статті 165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 VI із змінами (далі – ПКУ) не оподатковуються доходи учасника бойових дій під час проведення АТО, отримані як благодійна допомога відповідно до вимог Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Як зазначив в. о. начальника Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Володимир Джавун, передбачено пільгу і для самих благодійників – не оподатковуються доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам АТО.

Водночас не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціями особам, що проживають на території проведення АТО або особам, які вимушено її покинули.

Відповідно до статті 164 ПКУ пенсії людей, які стали інвалідами під час АТО, а також пенсії, які надаються членам сімей загиблих через АТО, не підлягають оподаткуванню.

Від оподаткування військовим збором звільняються доходи у вигляді грошового забезпечення на час безпосередньої участі особи в антитерористичній операції. При цьому безпосередня участь особи в АТО має бути документально підтверджена посвідченням учасника бойових дій.

Крім того, не включається до оподатковуваного доходу благодійна допомога, що надається згідно з підпунктом 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 ПКУ у будь-якій сумі (вартості), яка надається платникам податку, для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, чи для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення.

Також за рішеннями місцевих рад учасникам АТО можуть надаватися пільги зі сплати податку на майно.

Відповідно до статті 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (далі – Закон). Відповідно до норм Закону учасники антитерористичної операції – це особи, визнані учасниками бойових дій, які звільняються від сплати земельного податку.

При цьому звільнення від сплати земельного податку, передбачене для такої категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, зокрема:

1) для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

2) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

3) для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

4) для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

5) для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Для звільнення від сплати земельного податку, особа яка має підстави для отримання пільг повинна надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми та документи, що посвідчують її право на пільгу, зокрема, посвідчення «Учасник бойових дій».

 

На розвиток місцевих громад Нікопольського регіону надійшло 1,3 мільярди гривень податків й зборів

В.о начальника Нікопольського управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Володимир Джавун повідомив, щодо надходжень податків і зборів до бюджетів місцевих громад Нікопольського регіону. За січень-жовтень п.р. надійшло 1,3 мільярди грн.

Керівник Нікопольського управління акцентував увагу на трійку податків-лідерів, які наповнюють місцеві бюджети.

Перше місце традиційно обіймає податок на доходи фізичних осіб, який є основним джерелом надходжень. За січень - жовтень 2019 року надійшло 864,3 млн. грн. цього податку.

Друге місце належить платі за землю – 237,3 млн. грн.

На третьому місці – єдиний податок – 125,2 млн. грн.

«Завдяки повній та своєчасній сплаті податків, рівномірного поповнення бюджету, та злагодженій взаємодії податківців з платниками податків вдається досягти позитивної динаміки надходжень до бюджету» зазначив Володимир Джавун.

 

Платники за десять місяців перерахували до бюджетів усіх рівнів

понад 2,0 мільярдів гривень

З січня по жовтень 2019 року Нікопольським управлінням ГУ ДПС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів більше 2 ,1 мільярди грн., що на 280,8 млн. грн. перевищує показник відповідного періоду минулого року.

Так, до державного бюджету впродовж десяти місяців 2019 року спрямовано        745,3 млн. грн., що на 78,4 млн. грн. більше надходжень січня - жовтня минулого року.

До місцевих бюджетів за відповідний період забезпечено 1,3 мільярди гривень.            Це на 202,4 млн. грн. більше фактичних надходжень січня - жовтня 2018 року.

 

Завдяки вжитим ДПС заходам з тіні виведено 9 623 точок реалізації алкоголю і тютюну

Державна податкова служба повідомляє про результати аналітичної роботи щодо суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів. З поміж 103 тис. господарських одиниць, через які здійснюють продаж зазначеної підакцизної продукції 67 тис. суб’єктів господарювання,  середньомісячний виторг 17 258 склав лише 5 тис грн. Дані відомості отримані за результатами аналізу інформації по чеках, яка надходить з РРО.

Така незначна виручка може свідчити про приховування підприємствами реального обсягу розрахункових операцій. Оскільки тільки витрати на утримання однієї «точки» щомісяця складають не менше 5,6 тис грн (виплата мінімальної зарплати, витрати на оренду, комунальні платежі, обслуговування касової та іншої техніки, ліцензії та дозвільні документи та ін).

За 10 місяців проведено 6 884 фактичні перевірки 6 496 суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів. За матеріалами перевірок застосовано штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 60,4 млн грн. З них сплачено 29,6 млн грн, тобто майже 50%.

Також у січні-жовтні проведено 2 962 фактичні перевірки 2 891 суб’єкта господарювання, що працюють у сфері ресторанного бізнесу (загалом таких суб’єктів зареєстровано 38 756).

За матеріалами перевірок застосовано штрафні (фінансові) санкції на загальну суму – 27,1 млн грн, з яких сплачено – 16,1 млн грн, тобто майже 60%.

Слід зазначити, що завдяки вжитим заходам по Україні платниками отримано 9 623 додаткові ліцензії. До бюджету додатково надійшло майже 73,4 млн грн лише від видачі таких ліцензій.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Уряд підтримав створення єдиної юридичної особи для податкових органів

Кабінет Міністрів України схвалив проєкт змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо удосконалення структури управління у сфері державної податкової та митної політики. Законопроєкт має на меті запровадження ефективної організаційної структури податкових органів, побудованої за функціональним принципом. Це є одним з ключових питань подальшого реформування митної і податкової служб.

Документом вносяться зміни до Податкового кодексу України, законів України «Про центральні органи виконавчої влади» та «Про державну службу». Цими змінами чітко розмежовуються функції податкової і митної служб в сфері адміністрування податків і зборів. Одночасно за державними податковими інспекціями закріплюється статус структурних підрозділів терорганів (відокремлених підрозділів) ДПСУ. 

Законопроєкт також передбачає низку уточнюючих положень. Зокрема щодо:

-  делегування повноважень на виконання функцій, передбачених Податковим кодексом, законодавством з питань сплати ЄСВ, у керівній вертикалі ДПСУ;

- рівнів контролюючих органів для можливості адміністративного оскарження рішень таких органів платниками податків; особливостей обліку великих платників податків у тероргані (відокремленому підрозділі) ДПСУ, який здійснює супроводження великих платників податків, або його структурних підрозділах; термінології Кодексу щодо назв органів влади, які реалізують податкову та митну політику.

Законопроєкт визначає особливості оплати праці та проходження служби державними службовцями ДПСУ та Держмитслужби та їхніх терорганів.

Проєкт Закону є взаємопов’язаним із проєктом Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо удосконалення структури управління у сфері державної митної та податкової політики» (28.10.2018 внесено на розгляд Верховної Ради України за №2318), яким запроваджується новий формат діяльності ДПСУ та Держмитслужби як єдиної юридичної особи, у зв’язку з чим їх територіальні органи будуть здійснювати діяльність не як юридичні особи публічного права, а як відокремлені підрозділи.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

Співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинено незаконне виготовлення алкогольних напоїв

Нещодавно в рамках операції «Акциз 2019» співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області було припинено незаконне виготовлення  алкогольних напоїв, які реалізовувались через мережу роздрібної торгівлі  на території Дніпропетровської області.

Було встановлено що незаконним виготовленням та збутом фальсифікату займалося організоване злочинне угруповання. За результатами проведених 13 обшуків з незаконного обігу вилучено товарів та обладнання всього  на суму 1 мільйон 600 тисяч гривень.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області підготовлено та направлено до суду кримінальне провадження з обвинувальним актом з кваліфікацією - вчинення кримінального правопорушення організованою групою, за підозрою, повідомленою трьом особам за  ч. 2 ст. 204, ч 1. ст. 199, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 204 КК України.

Наразі усім учасникам злочинного угрупування винесено вирок суду по кримінальному провадженню, відповідно до якого організатора незаконного виготовлення  алкоголю визнано винним у скоєнні злочину та призначено покарання у вигляді позбавлення волі на строк 4 роки з випробувальним терміном 1 рік 6 місяців, та штрафу у розмірі 119 тисяч гривень. Виконавців злочину також визнано винними у скоєнні злочину та призначено покарання у вигляді штрафів по 102 тисячі гривень.

Вся вилучена продукція, сировина та обладнання відповідно до вироку суду підлягає знищенню.

 

Новації у сфері застосування РРО

Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податків на ключові новації законів «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (закони  № 128-IX та № 129-IX від 20.09.2019).

- РРО не потрібно використовувати спрощенцям 1 групи (річний дохід до 300 тис. грн), а також фізичним особам, які продають на ринку власні вживані речі або продукти власного підсобного господарства.

- Нові закони про РРО відкрили можливість використовувати замість традиційних спеціальні програми призначені, для реєстрації розрахункових операцій. Таку програму можна буде встановити на будь-який гаджет, у тому числі і на смартфон. При цьому закон прямо зобов’язує контролюючий орган забезпечити безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання. Тобто, безкоштовним буде не тільки скачування самої програми, але і її підтримка.

- Використовувати програмні РРО можна буде з 19 квітня 2020 року.

- З жовтня 2020 року використання РРО стане обов’язковим (крім платників єдиного податку 1 групи) для фізичних осіб платників єдиного податку ризикових сфер діяльності – продавців ювелірних виробів, медпрепаратів і ліків, складних побутових приладів, автозапчастин, магазинів з продажу секонд-хенду. Також використовувати РРО мають ресторани, кафе, турагенції, готелі.

- З 1 січня 2021 року використання РРО буде обов'язковим для  фізичних осіб платників єдиного податку 2, 3, 4 груп незалежно від видів діяльності.

(Прес-служба Державної податкової служби України)

 

З 01.11.2019 запрацює новий механізм повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені

Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 01.11.2019 набирають чинності положення наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 щодо нового механізму повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені.

Так, для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань платник оформлює заяву, у якій зазначається:

- податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

- найменування або прізвище, ім’я, по батькові (для фізичної особи);

- назва помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу;

- сума помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу;

- дата сплати і реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім'я якого відкрито рахунок, та МФО Казначейства);

- напрям(и) перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються:

• на поточний рахунок платника податку в установі банку;

• на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, незалежно від виду бюджету;

• у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету.

Заява може бути подана платником до органу ДПС в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційних систем (через Електронний кабінет).

 

До 10 листопада банки мають повторно направити повідомлення про усі відкриті рахунки за стандартом IBAN

Банки зобов’язані у 10-денний строк після закінчення перехідного періоду, встановленого для проведення зміни діючих рахунків клієнтів банків відповідно до вимог стандарту IBAN, направити контролюючим органам повідомлення про всі відкриті станом на 31 жовтня 2019 року рахунки  клієнтів – платників податків.

Це передбачено пунктом 5 постанови Правління Національного банку України від 28.12.2018 № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (із змінами) та пунктом 4 наказу Міністерства фінансів України від 09.07.2019 № 292 «Про внесення змін до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30.07.2019 за № 832/33803.

З 01 по 10 листопада 2019 року ДПС забезпечується приймання повідомлень про усі відкриті станом на 31 жовтня 2019 року нові/змінені рахунки платників податків у національній та іноземній валютах / кореспондентські рахунки за стандартом IBAN (Файли повідомлень F, V, К та T), які будуть направлені фінансовими установами у цей період.

Під час перехідного періоду з 05 серпня по 31 жовтня 2019 року банківськими установами проводилась інвентаризація відкритих рахунків клієнтів у старому форматі. Надходження від контролюючих органів відмови у взятті рахунку на облік вказувало на те, що стосовного певного рахунку банк має вжити додаткових заходів для належної ідентифікації рахунку та/або клієнта рахунку у старому форматі.  

З 01 по 10 листопада 2019 року банки мають повторно направити повідомлення про усі відкриті рахунки за стандартом IBAN, у тому числі про рахунки за стандартом IBAN, які не були взяті на облік у контролюючих органах.

Оскільки першоджерелом даних про рахунки клієнтів банків – платників податків є інформація, яку направляють банки в повідомленнях про відкриття/закриття рахунків платників податків на виконання вимог статті 69 Податкового кодексу України, з 01 по 10 листопада 2019 року на направлені повідомлення про зміну рахунків платників податків у національній та іноземній валютах за стандартом IBAN банк отримає підтвердження про взяття рахунку на облік або повідомлення, що такий рахунок уже обліковується у контролюючих органах (код причини відмови «5»).

 (Інформація прес-служби Державної податкової служби України).

 

Важлива інформація від Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Кваліфікований надавач ЕДП ІДД ДПС) повідомив про наступне:

1. Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів становить не більше 2 (двох) років з моменту їх формування.

2. Відповідно до положень Регламенту Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС кваліфіковані сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС (http://acskidd.gov.ua).

3. У зв’язку з тим, що в межах електронних довірчих послуг не передбачено надання послуг з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, продаж або безоплатне надання носіїв ключової інформації, генерація особистих ключів виконується на носії користувача (з’ємні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD, захищені носії ключової інформації тощо).

Слід зауважити, що кожен особистий ключ користувача повинен бути записаний на окремий носій інформації.

4. У разі отримання електронних довірчих послуг, до закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, слід скасувати діючі кваліфіковані сертифікати відкритих ключів.

5. Програмне забезпечення для роботи з кваліфікованим електронним підписом можна завантажити зі сторінки Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, яка знаходиться за посиланням https://acskidd.gov.ua/etrusted-services

6. Ідентифікація особи, яка звернулася до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, здійснюється за паспортом громадянина України, а за його відсутності паспортом громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову, посвідкою на тимчасове/постійне проживання, посвідченням біженця або паспортом громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі.

 

Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що вийшло доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.27.16.0 станом на 04.10.2019 (даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 27.12.2018 по 04.10.2019 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.27.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними).

Перелік змін та доповнень (версія 1.27.16.0):

Додано нові версії документів:

На виконання вимог наказу Міністерства фінансів України від 31 травня 2019 року № 226 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку» (з 01.10.2019):

J0901107 – Фінансова звітність малого підприємства (Додаток 1 до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність» (пункт 5 розділу I));

J0901204 – Фінансова звітність мікропідприємства (Додаток 2 до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність» (пункт 5 розділу I)).

Коригування існуючих форм, шаблонів та даних:

Внесені зміни в екранні форми вводу та форми для друку:

J/F0295807 – Додаток 8. Розрахунок суми акцизного податку, що збільшує або зменшує податкові зобов’язання внаслідок виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах.

Внесені зміни в XML схеми наступних форм:

F/J 0209901 – Заявка на поповнення (коригування) залишку спирту етилового;

F/J 0210901 – Заявка на поповнення (коригування) залишку пального.

Інформація розміщена на офіційному вебпорталі «Державна податкова служба України» за посиланням: https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

 

Сплачувати податки стане легше

З 01 січня 2021 року в Україні впроваджується єдиний рахунок для сплати податків і зборів та єдиного внеску. Це створить максимально комфортні та зрозумілі для платників правила розрахунків з бюджетом та цільовими фондами, скоротить їх фінансові витрати і час на формування розрахункових документів.

Через єдиний рахунок можна буде сплатити всі поточні платежі, податковий борг за такими платежами та недоїмку з єдиного внеску. Також сплачуватимуться грошові зобов’язання, які визначено на підставі податкових повідомлень-рішень, за винятком грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також частини чистого прибутку (доходу), які сплачують державні та комунальні унітарні підприємства та їх об’єднання.

Для розрахунків з бюджетом та цільовими фондами платнику податків необхідно буде подати на виконання до банку, в якому він обслуговується, лише один розрахунковий документ про перерахування на єдиний рахунок загальної суми належних до сплати платежів або окремі розрахункові документи за відповідними податками та зборами.

ДПС у щоденному режимі (крім вихідних, святкових та неробочих днів) формуватиме в розрізі платників податків необхідні реєстри із зазначенням відповідної інформації та надсилати їх до Казначейства.

Реєстр платежів формуватиметься по платниках податків в межах коштів, сплачених ними на єдиний рахунок. Повідомлення про використання або відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через електронний кабінет.

У разі відмови платника податків від використання єдиного рахунку таке використання припиняється починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.

Довідка: Верховною Радою України схвалено законопроекти № 1051 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та № 1049 «Про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням:  https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/393936.html

 

ДПС забезпечено безперебійний перехід на стандарти IBAN

Перехід Державної податкової служби України з 1 жовтня 2019 року на міжнародні стандарти IBAN відбувся без збою в наповненні державного та місцевих бюджетів. Всі кошти, сплачені платниками податків, зараховані на бюджетні рахунки, відкриті відповідно до вимог стандарту IBAN.

Органами ДПС обслуговується понад 340 тисяч бюджетних рахунків. Безперебійний перехід на новий формат бюджетних рахунків надав можливість платникам податків у звичайному режимі виконати всі свої податкові зобов’язання, уникнувши при цьому помилкових зарахувань та зайвих повернень з бюджету.

Для уникнення непорозумінь податковою було проведено масово-роз’яснювальну роботу серед платників податків. На вебпорталі ДПС та субсайтах територіальних органів ДПС, у засобах масової інформації та Центрах обслуговування платників розміщено повідомлення щодо нових реквізитів бюджетних рахунків.

Поінформовано про зміни структурні підрозділи ДПС, які виконують функції з адміністрування податків, зборів платежів та погашення боргу, для забезпечення безперебійної роботи.

Прес-служба Державної податкової служби України

 

Профілактичні заходи щодо запобігання корупції

Одним з першочергових завдань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області є виявлення, запобігання корупції та контроль за дотриманням вимог антикорупційного законодавства в ГУ ДПС.

Протягом дев’яти місяців відділом з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС забезпечено перевірку 137 кандидатів на посади державних службовців, з яких відмовлено в призначенні – 3.

З початку року проведено 36 тематичних перевірок та 2 службових розслідування за приписом прокуратури.

Розглянуто 116 запитів від правоохоронних органів щодо 229 суб’єктів декларування – працівників ГУ ДПС у Дніпропетровській області.

Також працівниками відділу ведеться постійна робота щодо безумовного дотримання вимог антикорупційного законодавства та Правил етичної поведінки в ГУ ДПС у Дніпропетровській області.

ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертається до платників податків Дніпропетровській області дотримуватись вимог антикорупційного законодавства, а саме Закону України від 14.10.2014 №1700 «Про запобігання корупції».

Якщо у процесі роботи, посадові особи ГУ ДПС у Дніпропетровській області вимагають грошові кошти або іншу неправомірну вигоду для вирішення проблемних питань або зловживають службовим становищем, невідкладно повідомляйте відділ з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС у Дніпропетровській області за телефоном (056) 374-86-40 та чергову частину ГУ ДПС у Дніпропетровській області за телефоном (068) 895-89-88, або особисто за адресою: 49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.

 

Електронний кабінет надає

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

11.11.2019 11:16