Актуальні питання
з податку на нерухоме майно
Заступник
начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з
фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Володимир Малиновський під час проведеної прес-конференції повідомив, що
податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки входить до складу
податку на майно і належить до місцевого податку.
Ставки податку
встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності
від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомого майна у
розмірі, що не перевищує 1,5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати,
встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр
бази оподаткування.
Платниками податку
на нерухоме майно є фізичні особи, які є власниками об’єктів житлової та/або
нежитлової нерухомості. Зокрема, сплачувати податок повинні фізичні особи які володіють:
однією або
кількома квартирами загальна площа яких перевищує 60 квадратних метрів;
одним або кількома
будинками, загальна площа яких перевищує 120 квадратних метрів;
квартирами та
будинками загальна площа яких перевищує
180 квадратних метрів;
нежитловими
приміщеннями.
за наявності у
власності платника податку об'єкта (об'єктів) житлової нерухомості, загальна
площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500
квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 гривень на
рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частку).
Базою
оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в
тому числі і його частка.
Обчислення суми
податку здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем
реєстрації) власника такого нерухомого майна.
Повідомлення –
рішення про сплату сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються
(вручаються) платнику податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим
періодом. Сплачується податок на нерухоме майно протягом 60 календарних днів з
дня отримання такого повідомлення – рішення.
Крім того,
заступник начальника управління нагадав, що платники податку мають право
звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем реєстрації для
проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості,
в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру
загальної площі об’єктів житлової та/або
нежитлової нерухомості; права користування пільгою зі сплати податку; розміру
ставки податку; нарахованої суми податку.
Звертаємо Вашу
увагу, що у разі зміни місця реєстрації платника податку необхідно подати до
органів державної податкової служби відомості про зміну даних, які вносяться до
облікової картки, а саме: інформацію про зміну адреси прописки.
Єдиний податок –
стабільне джерело наповнення місцевого бюджету
Єдиний податок
від малого підприємництва належить до тих податкових платежів, надходження
якого стабільно і суттєво поповнюють місцевий бюджет.
Заступник
начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних
осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир
Малиновський повідомив щодо за січень - червень 2019 року до бюджетів місцевих громад Нікопольського регіону сплачено 65,5 млн. грн. єдиного податку. В цілому місцеві громади отримали
у своє розпорядження на 12,9 млн.грн. єдиного податку більше, порівняно із
надходженнями минулого року.
Слід відмітити,
що представники малого бізнесу системно забезпечують життєдіяльність
територіальних громад, активно сплачуючи єдиний податок до місцевого бюджету.
Позитивна динаміка надходження єдиного податку – це результат зваженої
фінансової політики, спрямованої на залучення до бюджетів територіальних громад
додаткового фінансового ресурсу, а також сумліне ставлення платників до обов’язку
сплати податку.
Надходження
ПДФО до місцевих бюджетів
Заступник
начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з
фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Володимир Малиновський повідомив, що з початку року до бюджетів місцевих громад Нікопольського регіону
надійшло 499,1 млн. грн. податку на доходи фізичних
осіб. У порівняні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на
23,0 відсотка..
В податковому
відомстві відзначають, що ПДФО є основним джерелом наповнення місцевої казни.
Сплачується цей податок із розрахунку 18 % від заробітної плати. Надходження
саме цього податку є показовим для розвитку міст, селищ та регіону в
цілому.
«Завдяки повній та своєчасній сплаті податків, рівномірного поповнення
бюджету, та злагодженій взаємодії податківців з
платниками податків вдається досягти позитивної динаміки надходжень до бюджету»
- зазначив Володимир Малиновський.
Стан розгляду звернень громадян за січень-червень 2019
року
У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону
отримали адміністративні послуги понад 11 тисяч платників
Як
повідомила заступник начальника Нікопольської ДПІ Нікопольського управління ГУ
ДФС у Дніпропетровській області Гроздовська-Боличева Ганна Юріївна, за січень-червень
поточного року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського
регіону за наданням адміністративних послуг звернулось понад 13 тисяч
платників.
Найчастіше
громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки
платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (6148)
та отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків
про суми та джерела виплачених доходів та утриманих податків (3565). Також
зареєстровано 540 платників єдиного податку, надано 703 витяги з реєстру
платників єдиного податку, зареєстровано 846 книг обліку доходів та книг обліку
доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 659 книг обліку
розрахункових операцій.
Центр
обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного
обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається
звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до
інформації.
Операція «Урожай» триває
У
Томаківській ДПІ Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області
відбулися засідання «круглих столів» за участі заступника начальника
Томаківської ДПІ Ольги Баршак. В ході зустрічей посадовець нагадала про
операцію «Урожай», яка у Дніпропетровській області триває з травня 2019 року.
Відповідно
до вимог Податкового кодексу України (далі - ПКУ) доходи від продажу
сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею
понад 2 гектари, та доходи від надання
власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі, підлягають
оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовим
збором за ставкою 1,5 %.
Самостійно
сплатити узгоджені податкові зобов’язання платники податку зобов’язані до 01
серпня року, що настає за звітним (п. 179.7 ст. 179 ПКУ).
«Вищезазначена
операція організована з метою залучення до декларування та перевірки повноти
нарахування і сплати податків сільськогосподарськими товаровиробниками,
громадянами, які є власниками земельних ділянок площею понад 2 га і власними
силами обробляють такі земельні ділянки для отримання доходу, та неухильного
виконання під час провадження діяльності вимог чинного законодавства, яке
регулює земельні відносини, оформлення використання найманої праці та оплати
праці тощо» - зазначила Ольга Баршак.
Дітям про доросле: роль і значення податків у нашому
суспільстві
Липневими
днями заступник начальника Томаківської ДПІ Нікопольського управління ГУ ДФС у
Дніпропетровській області Ольга Баршак завітала до Томаківської центральної
бібліотеки на зустріч з дітлахами.
Майбутнім
кожної країни є молодь. Це її інтелектуальний потенціал, основа економічного,
політичного і суспільного розвитку. Саме тому податкова грамотність молоді є
необхідною передумовою формування податкової культури в суспільстві в цілому.
Ольга Баршак
спілкувалася у бібліотеці з дітлахами на податкову тематику. Діти дізналися про
історію створення податків в Україні та «специфічні» податки, які існували в
різних країнах, про сучасну систему оподаткування та про те, на що витрачають
кошти з бюджету.
Для маленьких
читачів це була перша зустріч з податківцями. Така «доросла» тема дуже
зацікавила дітлахів та викликала жваве обговорення. Податківець із задоволенням
відповіла на чисельні запитання.
До уваги платників акцизного податку!
Головний державний
ревізор-інспектор Криворізького відділу контролю за обігом та оподаткуванням
підакцизних товарів управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних
товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Леонід Бабкін повідомив, що в акцизних накладних, складених для
розподілу обсягів пального, облік якого здійснювався в СЕАРП, між
акцизними складами та/або акцизними складами пересувними, а також в Актах інвентаризації обсягів
залишків спирту етилового, має бути зазначена дата складання – тільки 01.07.2019.
Щодо врахування в СЕАРП та СЕ обсягів пального, облік якого у СЕАРП не
здійснювався
Пунктом 45 Порядку
електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року №
408 (далі – Порядок № 408), передбачено можливість врахування в СЕАРП та СЕ
обсягів пального, облік якого у СЕАРП не здійснювався (тобто обсягів залишків
пального, яке станом на 01.07.2019 обліковується у суб’єктів господарювання,
які до 01.07.2019 не підпадали під визначення платників акцизного податку, а з
01.07.2019 підпадають під таке визначення).
Для врахування в
СЕАРП та СЕ таких обсягів пального, платники без сплати акцизного податку
подають у період з 16 до 20 липня 2019 року (включно) заявка на поповнення
залишку пального станом на 1 липня 2019 року для подальшого використання
виключно для власного споживання або промислової переробки.
Додатково повідомляємо,
що інформація про особливості
заповнення заявок та складання акцизної накладної форми «П» розміщена на
офіційному вебпорталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/385489.html
ДФС
підписано Меморандум про співпрацю у розбудові механізму перевірки інформації
про бенефіціарних власників
Державною
фіскальною службою України спільно з іншими державними органами 18 липня 2019
року підписано Меморандум про співпрацю у розбудові механізму перевірки
інформації про бенефіціарних власників.
Меморандумом
передбачено впровадження Концепції механізму проведення перевірки достовірності
інформації про кінцевих бенефіціарних власників з метою протидії корупції,
відмиванню коштів, шахрайству, ухиленню від сплати податків та іншим злочинам,
які пов’язані з фіктивною діяльністю компаній.
ДФС була членом
міжвідомчої робочої групи, до складу якої також входили представники
Держфінмоніторингу, Національного банку України, Мін’юсту та Мінфіну. За
підтримки Консультаційного фонду підтримки асоціації Україна-ЄС членами робочої
групи протягом 2018 року розроблено проект концепції перевірки кінцевих
бенефіціарних власників.
Підписаний
Меморандум є «дорожньою картою», в якій визначені кроки, терміни та
відповідальні особи за реалізацію концепції.
Так, ДФС
спільно з іншими учасниками меморандуму братиме участь у розробці та
організації бізнес-процесів перевірки відомостей про бенефіціарних власників
(опис бізнес-процесів, визначення кінцевих бенеціарів, опис взаємодії
інформаційних систем, структур та форматів даних) із врахуванням стандартування
даних BODS (Beneficial Ownership Data Standart) тощо.
Впровадження
концепції сприятиме створенню прозорої бенефіціарної власності в Україні,
надання прав ДФС для здійснення аналізу, перевірки інформації, що надавалась до
Державного єдиного реєстру, з метою встановлення ознак правопорушень. Крім
того, ДФС отримає повноваження притягнення до відповідальності у випадках
ненадання або надання неправдивої інформації щодо кінцевого бенефіціарного
власника.
Проект
Концепції був розроблений відповідно до Плану заходів на 2017-2019 роки з
реалізації Стратегії розвитку системи запобігання та протидії легалізації
(відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та
фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення на період до 2020 року,
затвердженого Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 601-р,
та Плану дій щодо удосконалення національної системи фінансового моніторингу за
результатами 5-го раунду оцінки України Комітетом MONEYVAL, схвалений Рішенням
5-го засідання Ради з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню)
доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню
розповсюдження зброї масового знищення від 12 квітня 2018 року та підтримано
дорученням Кабінету Міністрів України від 29.05.2018 № 16465/1/1-18.
У квітні 2019
року в рамках Програми «Лабораторія проектів для імплементації Угоди про
асоціацію Україна-ЄС» розроблений проект Концепції був презентований та отримав
нагороду як найкращий інноваційний проект.
(Інформація
прес-служби ДФС України).
Інтернет-конференція
начальника управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак
Осипової на тему «Адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування»
Днями відбулася
Інтернет-конференція начальника управління комунікацій Головного управління ДФС
у Дніпропетровській області Манушак Осипової на тему «Адміністрування єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», на якій
висвітлювалися наступні питання:
- Чи звільняються від сплати єдиного внеску за себе ФОП та особи, які
провадять незалежну професійну діяльність, та одночасно є найманими працівниками
(застрахованими особами)?
- Який термін сплати єдиного внеску підприємствами, установами та
організаціями, іншими юридичними особами, які використовують працю найманих
працівників?
- Я – ФОП – «загальносистемник» і не отримав доходу у другому кварталі 2019
року, чи необхідно мені сплачувати єдиний внесок за цей період?
- На яку суму заробітної плати працівника – особи з інвалідністю, який
працює у ФОП, нараховується єдиний внесок, якщо її розмір не перевищує розміру
мінімальної заробітної плати?
- Яким чином розраховується єдиний внесок на премію в розмірі менше
мінімальної заробітної плати, нараховану найманому працівнику в наступному
після звільнення місяці?
Детально ознайомитися з відповідями на ці запитання можна за посиланням http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/386455.html
У ДФС
розпочато підготовку Комплаєнс стратегії
У
рамках реалізації Програми ЄС «Підтримка державного управління фінансами для
України – EU4PFM» міжнародні експерти EU4PFM провели у ДФС семінар та робочу
сесію на тему: «Стратегія сприяння добровільному дотриманню податкового
законодавства (Комплаєнс стратегія)».
Податковий комплаєнс
– комплекс мотивів та стимулів платників, які спонукають їх дотримуватися вимог
податкового законодавства, законодавства із сплати єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування та сплачувати податки,
збори, платежі.
Участь у заході,
окрім представників ДФС та ДПС, взяли спеціалісти Міністерства фінансів
України, Представництва Європейського Союзу в Україні, Представництва
Міжнародного валютного фонду в Україні, Департаменту казначейства США.
Учасники
обговорювали основні передумови податкового комплаєнсу, мотиви та стимули
платників, що формують культуру сплати податків, складові Комплаєнс стратегії,
очікувані результати її впровадження, знайомилися з кращими практиками у цій
сфері, планували подальші дії.
Це перший крок
на шляху до якісних змін у підходах до податкового адміністрування та
сприйнятті податкових органів платниками, що дозволить вивести відносини з
платниками на зовсім новий рівень, який ґрунтується на довірі та партнерстві.
Розробка та
впровадження Комплаєнс стратегії надасть можливість мінімізувати ризики
недотримання платниками вимог податкового законодавства, допомогти платникам
уникнути найбільш поширених помилок в майбутньому, максимально спростити
подання звітності та сплату податків, спільно вирішувати проблеми та усувати
перешкоди.
(Інформація
прес-служби ДФС України).
У ДФС
представили нового керівника служби Дениса Гутенка та Голову ДМС Максима
Нефьодова
Міністр
фінансів Оксана Маркарова представила колективу ДФС новопризначеного в.о.
Голови Дениса Гутенка та Голову Державної митної служби України Максима
Нефьодова.
За словами
Оксани Маркарової, трансформація ДФС вже переходить у завершальну фазу. Так,
Податкова служба вже проводить необхідні процедури для повноцінного запуску
своєї роботи, аналогічні процеси розпочинає і Митна служба. На сьогодні в
умовах нового п’ятирічного політичного циклу є можливість взяти весь позитив,
зроблений за попередні роки, та з новим баченням розвитку митниці та податкової
рухатися вперед.
Вона також
звернула увагу, що наразі необхідно швидко завершити всі необхідні процедури
щодо створення двох служб, однак такі трансформації мають бути непомітними для
бізнесу.
«На сьогодні
головне створити Митну службу з новими підходами, службу, яка буде максимально
електронізована і максимально залучена в систему європейської митної безпеки»,
– наголосила Оксана Маркарова.
У свою чергу
Голова Держмитслужби Максим Нефьодов відзначив готовність до нових перетворень
в митниці.
«Я хочу
побудувати таку митницю, якою б пишалися і платники податків, і самі митники,
митницю з новим рівнем професійності, відповідальності. Будемо продовжувати
розвивати всі процеси, які вже зроблені, розвивати інфраструктуру митниці,
підвищувати вимоги до людей як професійні, так і етичні», – підкреслив Максим
Нефьодов.
Новий очільник
ДМС наголосив, що від колективу нової служби очікує підтримки та готовності до
змін.
Завершувати
реформу буде новопризначений очільник ДФС Денис Гутенко. Саме йому та
керівникам нових двох служб у співпраці необхідно буде ефективно завершити
переведення працівників та розпочати роботу нових відомств.
«Впевнений, що
серед працівників ДФС є багато фахових спеціалістів податкової та митної справи
з величезним досвідом. Цей досвід та знання дозволять нам виконати завдання
щодо реорганізації фіскальної служби, при цьому забезпечити виконання планових
показників по надходженню до державного бюджету, якісне надання сервісних
послуг платникам», – зазначив Денис Гутенко.
Він також
підкреслив, що керівники трьох служб працюють як єдина команда, що дозволить
виконати всі поставлені завдання.
Про готовність
до активної співпраці з призначеними керівниками заявив і Голова ДПС Сергій
Верланов.
«З призначенням
нових очільників ми маємо змогу сконцентруватися точково на реформах своїх
відомств. У ДПС наразі триває процес створення територіальних органів,
реєстрація юридичних осіб. Найближчим часом будемо переводити співробітників
регіональних підрозділів та повноцінно розпочнемо свою роботу», - розповів
Сергій Верланов.
За його
словами, вже напрацьовані ініціативи щодо антикорупційних заходів, які
впроваджуватимуться не лише власними силами, але й із залученням інших
державних структур, які були створені в Україні як антикорупційна
інфраструктура. Також залучатиметься передовий досвід міжнародних партнерів, здійснюватиметься
ефективна координація донорської допомоги та реалізація спільних проектів.
(Інформація
прес-служби ДФС України).
Результати
роботи уповноважених підрозділів (осіб) з питань запобігання та виявлення
корупції органів ДФС за 7 місяців 2019 року
Департаментом з
питань запобігання та виявлення корупції у 2019 році виявлено 549 фактів
вчинення правопорушень, пов’язаних з корупцією, скоєних 538 працівниками
органів ДФС. Про всі виявлені факти повідомлено Національне агентство з питань
запобігання корупції для вжиття заходів реагування у межах компетенції.
Вжито заходів
щодо врегулювання конфлікту інтересів у діяльності 334 працівників органів ДФС.
Крім того, у
поточному році уповноваженими підрозділами вжито заходів щодо упередження
чотирьох спроб «підкупу» службових осіб ДФС за сприяння у безперешкодному
переміщенні товарів та транспортних засобів через державний кордон України.
Отримані заяви службових осіб про намагання вчинити «підкуп» скеровано до
уповноважених правоохоронних органів. За результатами їх розгляду розпочато 4
кримінальні провадження за ознаками вчинення злочину, передбаченого статтею 369
КК України (Пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій
особі).
У напрямі
організаційної та роз’яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії
корупції у кожному територіальному органі та структурних підрозділах проведено
більше 100 антикорупційних навчань.
Особливу увагу
приділено працівникам ДФС зі стажем роботи менше одного року. З ними проведено
додаткові навчальні заходи з питань запобігання корупції, за результатами яких
проведено оцінку рівня знань працівників.
Забезпечено
проведення обговорень практичних аспектів антикорупційної діяльності та шляхи
вирішення конкретних проблемних ситуацій, зокрема:
на нарадах з керівним
складом структурних підрозділів апарату ДФС та її територіальних органів – 750;
на лекційних
заняттях – 1202 ;
у ході
індивідуальних профілактичних бесід – 3790;
шляхом
наглядної профілактичної агітації (виступи в засобах масової інформації)
– 417.
Розроблено та
впроваджено в дію наказом ДФС від 03.04.2019 № 257 нові Правила етичної
поведінки в органах ДФС, а наказом ДФС від 18.06.2019 № 475 Методичні
рекомендації з питань організації роботи з повідомленнями про корупцію,
внесеними викривачами.
Департаментом
проводиться робота з розробки Антикорупційної програми ДФС на 2019-2021 роки.
У 2019 році ДФС
створено Комісію з оцінки корупційних ризиків до якої увійшли представники 5
громадських організацій, експерти з питань боротьби з корупцією Консультативної
місії Європейського Союзу в України, науковці та 39 працівників ДФС з кожного
напряму роботи.
За результатами
роботи Комісії виявлено (ідентифіковано) 124 корупційні ризики. На разі
розробляються заходи щодо їх усунення.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Співробітниками
слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області
розслідуються 359 злочинів
Протягом шести
місяців 2019 року слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у
Дніпропетровській області прийнято до розслідування 206 кримінальних
впроваджень. Загалом, в області розслідується 359 злочинів у сфері економіки.
Із загальної
кількості кримінальних проваджень, які розслідувались слідчими впродовж І
півріччя поточного року, закінчено 89 кримінальних проваджень, з яких 46
скеровано до суду з обвинувальним актом.
Крім того, з
січня по червень 2019 року за підслідністю направлено 38 кримінальних
проваджень; приєднано до інших проваджень - 65.
Завдяки роботі
слідчих встановлено збитків у закінчених кримінальних провадженнях (направлених
до суду) у сумі 54 млн 973 тис. грн, з яких відшкодовано 43 млн 867 тис.
гривень.
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
26.07.2019 13:01