Земельні
відносини: сплата фізичною особою земельного податку
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить, що фізичні особи – платники податків повинні сплачувати податки
і збори, що встановлені Податковим кодексом України (далі – ПКУ), через
установи банків та поштові відділення.
У разі якщо
зазначені особи проживають у сільській (селищній) місцевості, вони можуть
сплачувати податки і збори через каси сільських (селищних) рад або рад
об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та
перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття
податків і зборів, форма якої встановлюється центральним органом виконавчої
влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Норми
встановлені п. 57.5 ст. 57 ПКУ.
Пунктом 287.5
ст. 287 ПКУ визначено, що фізичними особами у сільській та селищній місцевості
земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад
об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та
перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання
податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому
ст. 46 ПКУ.
Форму квитанції
про прийняття податків і зборів, що може використовуватись фізичними особами у
сільській (селищній) місцевості для сплати податків і зборів, у тому числі
земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та
комунальної власності, через каси сільських (селищних) рад, затверджено наказом
Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 714 (у редакції наказу
Міністерства фінансів України від 01.09.2016 № 799 «Про внесення змін до форми
Квитанції про прийняття податків і зборів»).
Затверджено Зміни до Інструкції з бухгалтерського обліку
операцій з готівковими коштами та банківськими металами в
банках України
Нікопольське
управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 02.07.2019 набрала
чинності постанова Правління Національного банку від 27 червня 2019 року № 85
«Про затвердження Змін до Інструкції з бухгалтерського обліку операцій з
готівковими коштами та банківськими металами в банках України» (далі –
Постанова № 85).
Постановою № 85
вдосконалено порядок бухгалтерського обліку операцій з готівковими коштами в
банках України.
Постанову № 85
розміщено на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку
України 01.07.2019 за посиланням:
https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=8804895
До уваги
платників податку на прибуток підприємств, які укладають договори з
нерезидентами
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податку на прибуток підприємств на наступне.
Нормами п.п.
141.4.9 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено,
що під час укладання договорів з нерезидентами не дозволяється включення до них
податкових застережень, згідно з якими підприємства, що виплачують доходи,
беруть на себе зобов’язання щодо сплати податків на доходи нерезидентів.
Суми податку на
прибуток, отриманий з іноземних джерел, що сплачені суб’єктами господарювання
за кордоном, зараховуються під час сплати ними податку в Україні. При цьому
зарахуванню підлягає сума податку, розрахована за правилами, встановленими
розділом ІІІ «Податок на прибуток підприємств» ПКУ.
Розмір
зарахованих сум податку з іноземних джерел протягом податкового (звітного)
періоду не може перевищувати суми податку, що підлягає сплаті в Україні таким
платником податку протягом такого періоду.
Слід зауважити,
що не підлягають зарахуванню у зменшення податкових зобов’язань такі податки,
сплачені в інших країнах:
● податок на
капітал/майно та приріст капіталу;
● поштові
податки;
● податки на
реалізацію (продаж);
● інші непрямі
податки незалежно від того, підпадають вони під категорію прибуткових податків
чи оподатковуються іншими податками згідно із законодавством іноземних держав.
Зарахування
сплачених за митним кордоном України сум податку здійснюється за умови подання
письмового підтвердження контролюючого органу іншої держави щодо факту сплати
такого податку та за наявності чинного міжнародного договору України про
уникнення подвійного оподаткування доходів.
ФОП не
надала відповідних документів для уникнення подвійного оподаткування: наслідки
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що під час нарахування (виплати) фізичній особі – підприємцю
(далі – ФОП) доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт
господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий
дохід, не утримують податок на доходи фізичних осіб у джерела виплати, якщо
ФОП, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її
державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької
діяльності.
Це правило не
застосовується у разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи
та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде
встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони
договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до
підпунктів 14.1.195 та 14.1.222 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України
(далі – ПКУ)..
Норми визначені
п.177.8 ст.177 ПКУ.
Якщо юридична
особа укладала договір з фізичною особою – громадянином та при цьому не
отримала відповідні документи, що підтверджують її державну реєстрацію
відповідно до закону як ФОП, то при виплаті доходу цій фізичній особі така
юридична особа зобов’язана утримати податок на доходи фізичних осіб та подати
розрахунок за формою № 1ДФ. У цьому випадку ФОП подає податкову декларацію про
майновий стан і доходи за звітний календарний рік, в якій відображає суму
доходу, отриманого від податкового агента, та суму утриманого податку на доходи
фізичних осіб.
Порушення
умов, за яких платнику надавалося звільнення від оподаткування при ввезенні
товарів на митну територію України: нарахування пені
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що порядок нарахування пені у разі порушення умов, за яких
надавалося звільнення (умовне звільнення) від оподаткування при ввезенні
товарів на митну територію України визначено ст. 132 Податкового кодексу
України (далі – ПКУ).
Так, у разі
порушення умов митних режимів, при розміщенні в які надано умовне звільнення
від оподаткування, а також у разі порушення умов щодо цільового використання
товарів, при ввезенні яких надано звільнення від оподаткування відповідно до
ПКУ, особа, відповідальна за дотримання митного режиму, а також особа,
відповідальна за дотримання умов, за яких надається звільнення від
оподаткування (щодо цільового використання товарів), зобов’язані сплатити суму
податкового зобов’язання, на яку було надано звільнення (умовне звільнення), та
пеню, нараховану на суму такого податкового зобов’язання за період з дня надання
звільнення (умовного звільнення) від оподаткування до дня оплати.
У разі
направлення претензій щодо сплати податкових зобов’язань гаранту пеня
нараховується на строк, що не перевищує 3 місяці з дня, що наступає за днем
закінчення строку виконання зобов’язань, забезпечених гарантією.
Під час
здійснення перевезень на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення
вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року нарахування пені призупиняється
на строк до трьох місяців з дня отримання претензії гарантійним об’єднанням і
поновлюється, якщо після закінчення цього строку претензія залишається
неврегульованою.
Норми
встановлені п. 132.1 ст. 132 ПКУ.
Згідно з п.
132.2 ст. 132 ПКУ для цілей обчислення пені строком сплати митних платежів
вважається:
► при використанні
товарів в інших цілях, ніж ті, у зв’язку з якими було надано звільнення (умовне
звільнення) від оподаткування митними платежами, – перший день, коли особою
було порушено обмеження щодо користування та розпорядження товарами.
Якщо такий день
установити неможливо, строком сплати митних платежів уважається день прийняття
контролюючим органом митної декларації на такі товари (п.п. 132.2.1 п. 132.2
ст. 132 ПКУ);
► при порушенні
вимог і умов митних процедур, що відповідно до податкового законодавства тягне
за собою обов’язок щодо сплати митних платежів – день здійснення такого
порушення. Якщо такий день установити неможливо – строком сплати митних
платежів уважається день початку дії відповідної митної процедури (п.п. 132.2.2
п. 132.2 ст. 132 ПКУ);
► в інших
випадках – день виникнення обов’язку щодо сплати митних платежів (п.п. 132.2.3
п. 132.2 ст. 132 ПКУ).
Відповідно до
норм п. 132.3 ст. 132 ПКУ у разі, якщо платник податків до початку його
перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт заниження податкового
зобов’язання та погашає його, пеня не нараховується.
Це правило не
застосовується, якщо:
а) платник
податків не подає податкову декларацію за період, протягом якого відбулося таке
заниження;
б) судом
встановлено вчинення злочину посадовими особами платника податків або фізичною
особою – платником податків щодо умисного ухилення від сплати зазначеного
податкового зобов’язання (п. 132.3 ст. 132 ПКУ).
До уваги
реалізаторів спирту етилового!
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
ДФС України
повідомила, що з 01.07.2019 набирають чинності внесені Законом України від 23
листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу
України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення
адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» зміни до
Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якими запроваджується система
електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Так, відповідно
до п. 232.1 ст. 232 ПКУ з урахуванням змін, що вносяться згідно з
вищезазначеним законом, одиницею обліку обсягів спирту етилового в системі
електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового є
декалітри 100-відсоткового спирту, приведені до температури 20° С.
У зв’язку з цим
з 01.07.2019 платникам акцизного податку при декларуванні спирту, що
класифікується у товарній позиції 2207 згідно з УКТ ЗЕД (товарні підкатегорії
2207100010, 2207100090, 2207200010 та 2207200090) за митними деклараціями типів
«ІМХХYY» (де «XX» – код відповідного митного режиму «40» або «41», а «YY» –
один з кодів «АА», «ДР», «ДЕ», «ТК», «ТФ», «ТН», «ДТ»), в полях «електронного
інвойсу» по відповідному товару додатково до відомостей про кількість
в одиниці виміру за рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару,
та коду такої одиниці необхідно зазначати відомості про обсяги спирту в одиниці
вимірювання «декалітр 100-відсоткового спирту, приведений
до температури 20° С» (цифровий та літерний коди одиниці вимірювання –
«833» та «DРА»).
До уваги розробників програмного забезпечення та
платників ПДВ і акцизного податку!
Нікопольське
управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що за результатами
практичної експлуатації електронного сервісу з надсилання відповідей на запити
стосовно отримання відомостей з єдиного реєстру податкових/акцизних накладних у
вигляді архівних файлів та з метою покращення якості надання електронних послуг
з 01.07.2019 буде змінено розширення імен архівних файлів на ZDC. Формат файла
при цьому не змінюється.
Інформація
розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/anonsi/20921.html
Щодо ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій
Нікопольське
управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ДФС України листом
від 25.06.2019 № 20139/7/99-99-15-02-01-17 (далі – Лист № 20139) з метою
належної організації роботи щодо ведення Реєстру неприбуткових установ та
організацій (далі – Реєстр) повідомила наступне.
З 29.05.2019
набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 року №
423 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня
2016 року № 440».
У зв’язку зі
змінами, внесеними Законами України від 07 грудня 2017 року №
2245-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких
законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних
надходжень у 2018 році» та від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення
змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України
щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів»,
постанову Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 «Про
затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій,
включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та
виключення з Реєстру» зі змінами (далі – постанова № 440) та Порядок ведення
Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств,
установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – Порядок)
приведено у відповідність до чинних положень Податкового кодексу України (далі
– ПКУ), зокрема уточнено умови включення релігійних організацій до Реєстру,
скорочено строк розгляду контролюючими органами реєстраційних заяв
неприбуткових організацій та спрощено процедуру включення їх до Реєстру.
Листом № 20139
розглянуті питання щодо змін, внесених до постанови № 440, до Порядку та змін у
додатках до Порядку.
Так, суттєвих змін
зазнав пункт 8 Порядку, зокрема щодо значного скорочення строку розгляду
контролюючим органом реєстраційної заяви за формою № 1-РН та прийняття у цей
строк відповідного рішення – протягом 3 робочих днів з дня отримання
реєстраційної заяви контролюючим органом (замість раніше передбачених 14
календарних днів).
При цьому пункт 8
Порядку передбачає спрощення процедури направлення неприбутковим організаціям
прийнятих контролюючим органом рішень – у частині відміни обов’язкового
направлення неприбутковим організаціям рішень про включення, повторне включення
таких організацій до Реєстру, присвоєння або зміну ознаки неприбутковості, а
саме:
◄ у разі
відсутності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру,
присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості контролюючий орган зобов’язаний
протягом 3 робочих днів з дня отримання контролюючим органом реєстраційної
заяви та документів, що додаються до неї, внести до Реєстру відповідний запис
про включення (повторне включення) такої неприбуткової організації до Реєстру,
присвоєння (зміну) ознаки неприбутковості;
◄ у разі наявності
підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні
(зміні) ознаки неприбутковості або для виключення неприбуткової організації з
Реєстру контролюючим органом готується відповідне рішення за формою згідно з
додатком 2 у двох примірниках, один з яких вручається такій організації у
порядку, визначеному статтею 42 ПКУ, а другий залишається в контролюючому
органі.
З більш детальною
інформацією щодо ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій можливо
ознайомитись у Листі № 20139, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС
України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73506.html
Єдиний
внесок: камеральна перевірка проводиться відповідно до норм ПКУ
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що документальні та камеральні перевірки по єдиному внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок)
проводяться у порядку, встановленому Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Норми визначені
п. 2 частини першої ст. 13 Закону України від 08 липня 2010 року №
2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Порядок
проведення камеральних перевірок визначено ст. 76 ПКУ.
З врахуванням
вимог ст. 76 ПКУ камеральній перевірці підлягає вся звітність по єдиному внеску
суцільним порядком. Згода платника єдиного внеску на перевірку та його
присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова. Звітність,
подана платниками єдиного внеску, проходить арифметичний та логічний контроль.
Камеральна
перевірка даних, заявлених у звітності по єдиному внеску, проводиться протягом
30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання
такої звітності, а у разі отримання такої звітності після граничного строку подання
– протягом 30 календарних днів з дати фактичного подання такої звітності.
Згідно з
частиною шістнадцятою ст. 25 Закону № 2464 строк давності щодо нарахування,
застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не
застосовується. Тобто камеральна перевірка дотримання законодавства з питань
подання звітності та сплати єдиного внеску призначається без дотримання строків
давності.
Порядок
оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог
ст. 86 ПКУ.
Згідно з п.
86.2 ст. 86 ПКУ у разі встановлення порушень за результатами камеральної
перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими
особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у
контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох
робочих днів платнику.
Відповідальність
податкового агента за порушення, виявленні у ході документальної перевірки
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що нормами п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України
(далі – ПКУ) неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у
повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової
звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків,
суми утриманого з них податку на доходи фізичних осіб (далі – податок), якщо
такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення
податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку
- тягнуть за
собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.
Ті самі дії,
вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за
таке саме порушення,
- тягнуть за
собою накладення штрафу у розмірі 1 020 гривень.
Передбачені п.
119.2 ст. 119 ПКУ штрафи не застосовуються у випадках, коли недостовірні
відомості або помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих
(сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку виникли
у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 «Перерахунок
податку та податкові соціальні пільги» ПКУ та були виправлені відповідно до
вимог ст. 50 «Внесення змін до податкової звітності» ПКУ.
З урахуванням
вищевикладеного, у разі виявлення в ході документальної перевірки порушень,
зазначених у п. 119.2 ст. 119 ПКУ, до платника податків застосовується штраф у
розмірі 510 гривень.
При цьому,
відповідальність застосовується до загальної кількості порушень, зазначених
абзацом першим п. 119.2 ст. 119 ПКУ, а не до кожного порушення окремо.
Податок
на нерухомість: порядок обчислення для фізичної особи у разі зміни власника
об’єкта оподаткування протягом року
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування
податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок),
від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється
для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того
місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування,
а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
Норми визначені
п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Контролюючий
орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання
інформації про перехід права власності (п.п. 266.8.2 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
Зміни у
частині визначення платників, які справляють екологічний податок за викиди
двоокису вуглецю
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що до розділу VІІІ «Екологічний податок» Податкового кодексу
України (далі – ПКУ) Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIIІ
«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів
України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і
зборів» внесено зміни, як у частині визначення платників, які справляють
екологічний податок за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами
забруднення в атмосферне повітря у частині викидів двоокису вуглецю (далі –
викиди двоокису вуглецю), так і ставок екологічного податку (далі – податок).
Пунктом 240.7
ст. 240 ПКУ визначено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю
суб’єкти, зазначені у п. 240.1 ст. 240 ПКУ, якими здійснюються такі викиди в
обсязі не більше 500 тонн за рік.
У разі якщо
річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб’єкти
зобов’язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному)
періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов’язані скласти
та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий
(звітний) період, в якому відбулося таке перевищення, у порядку, передбаченому
ПКУ.
Затверджено
форму заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними
засобами
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома, що 01.07.2019 набрав чинності наказ Міністерства
фінансів України від 08.05.2019 № 188 «Про затвердження форми заявки на
переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є
акцизними складами пересувними, та Порядку її заповнення» (зареєстрований у
Міністерстві юстиції 05.06.2019 за № 579/33550) (далі – Наказ №
188), яким затверджено:
► форму заявки
на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є
акцизними складами пересувними (далі – заявка);
► Порядок
заповнення заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними
засобами, що не є акцизними складами пересувними (далі – Порядок).
Так, такі
заявки складають суб’єкти господарювання, які не є розпорядниками акцизних
складів та здійснюють переміщення на митній території України власного пального
або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Складаються та
надсилаються заявки до контролюючого органу в електронній формі з урахуванням
вимог законодавства з питань документування управлінської діяльності. Заявка
заповнюється державною мовою.
Заявка
складається щодо кожної операції з переміщення пального або спирту етилового із
зазначенням кількох транспортних засобів (у разі потреби).
У заявці
передбачено зазначати:
◄ транспортний
засіб;
◄ розташування
пункту навантаження/розвантаження;
◄ код
товару/опис пального або спирту етилового згідно з УКТ ЗЕД;
◄ дату
початку/закінчення періоду транспортування.
Порядок
складається з двох розділів:
● розділу І
«Загальні положення», в якому зазначені вимоги до юридичних та фізичних осіб,
які мають складати заявку, вказано реквізити, які вони мають заповнити,
особливості підписання та передачі заявки до контролюючого органу.
guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
05.07.2019 14:42