До початку
прийняття працівника на роботу необхідно повідомити
про це органи ДФС
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє,
що до початку прийняття працівника на роботу за укладеним трудовим договором
власник підприємства, установи, організації або фізична особа-підприємець
повинен подати до контролюючих органів за місцем обліку повідомлення про
прийняття такого працівника на роботу.
Отже, обов’язок з подання повідомлення поширюється виключно на трудові
відносини (коли з працівником укладається трудовий договір). Форму повідомлення
про прийняття працівника на роботу затверджено постановою Кабінету Міністрів
України від 17 червня 2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній
фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на
роботу».
Власник підприємства, установи, організації повинен подати таке
повідомлення до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним
із таких способів:
- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового
підпису відповідальних осіб, відповідно до вимог законодавства у сфері
електронного документообігу та електронного підпису;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше, ніж із
п'ятьма особами.
Порядок
відкриття електронного рахунку платнику акцизного податку з реалізації пального
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що п. 16
розділу ІІІ Порядку електронного адміністрування реалізації пального,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року №
113, із змінами (далі – Порядок № 113) визначено, що електронний рахунок
відкривається платнику акцизного податку (далі – податок) Державною
казначейською службою України (далі – Казначейство) автоматично без укладення
договору та на безоплатній основі. На електронний рахунок платник податку
зараховує необхідну суму коштів виключно з власного поточного рахунка.
Згідно з п. 17
розділом ІІІ Порядку № 113 електронні рахунки відкриваються виключно на
підставі реєстрів для Казначейства, які ДФС після внесення осіб до реєстру
платників протягом одного робочого дня надсилає Казначейству.
У реєстрі для
Казначейства зазначаються найменування або прізвище, ім’я та по батькові
платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізичних
осіб – підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати
будь-які платежі за серією та номером паспорта), номер бюджетного рахунка, код
згідно з ЄДРПОУ та МФО органу Казначейства, до якого здійснюється перерахування
податку до державного бюджету.
Датою початку
здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є
дата відкриття такого рахунка.
Казначейство
відповідно до вимог ст. 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС
повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше
операційного дня, що настає за днем його відкриття. Після надходження такого
повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного
рахунка (п. 18 розділу ІІІ Порядку № 113).
Земельна
ділянка надається ФОП – «єдинником» в оренду: сплата земельного податку
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до
статей 269 та 270 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками
земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та
землекористувачі, а об’єктом оподаткування – земельні ділянки, які перебувають
у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у
власності.
Фізичні особи –
підприємці (далі – ФОП) – платники єдиного податку звільняються від обов’язку
нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема, з податку на
майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні
ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої
груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку
четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (п.п. 4 п.
297.1 ст. 297 ПКУ).
Не можуть бути
платниками єдиного податку першої – третьої груп ФОП, які надають в оренду,
зокрема, земельні ділянки, загальна площа яких перевищує
0,2 гектари (п.п. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 ПКУ).
Якщо право
власності на земельну ділянку оформлене на фізичну особу (а також у випадку
оформлення права власності на земельну ділянку на ФОП), і земельна ділянка
надається в оренду, а отже використовується ФОП для провадження господарської
діяльності, то такий ФОП – платник єдиного податку звільняється від обов’язку
нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку (з
урахуванням п.п. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 ПКУ).
Операція
«Урожай» сприяє легалізації праці
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома сільськогосподарських товаровиробників, що в аграрному
секторі області мають місце факти використання найманої праці неоформлених
робітників та схем ухилення від сплати податків. З метою подолання цих
негативних явищ, а також виявлення резервів надходжень до бюджету у
Дніпропетровській області проводиться операція «Урожай», спрямована на
детінізацію ринку праці у сільськогосподарському виробництві. До проведення
операції активно долучаються і фахівці фіскальної служби.
У рамках
операції «Урожай» органами фіскальної служби області проводиться
широкомасштабна роз’яснювальна робота серед аграріїв щодо переваг офіційного
оформлення трудових договорів. Також працівники фіскальної служби інформують і
найманих працівників, і роботодавців про штрафні санкції, які застосовуються за
порушення норм законодавства про працю.
Крім того, під
час проведення операції «Урожай» на етапі активних жнив проводиться
роз’яснювальна робота з керівниками фермерських господарств та
сільськогосподарських підприємств області щодо підвищення розміру заробітної
плати найманим працівникам.
Додатково,
звертаємо увагу, що громадяни, які мають у власному користуванні техніку та
надають послуги іншим особам – не суб’єктам господарювання у вигляді обробки
землі за певну плату і не є фізичними особами – підприємцями,
зобов’язані включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного
доходу та сплатити податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) із таких
доходів та військовий збір.
Доходи від
обробки землі оподатковуються ПДФО за ставкою 18 відсотків та військовим збором
– 1,5 відсотка.
До уваги
платників ПДВ!
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ, що
розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування ПДВ здійснюються з
рахунків, відкритих платникам податків в системі електронного адміністрування
ПДВ, крім випадку, передбаченого абзацом другим п. 87.1 ст. 87 Податкового
кодексу України (далі – ПКУ).
Норми
встановлені п. 200¹.2 ст. 200¹ ПКУ.
Механізм
проведення розрахунків з бюджетом з використанням електронних рахунків
визначено Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №
569 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 569).
Зокрема, п. 20
Порядку № 569 передбачено, що у разі подання платником ПДВ уточнюючих
розрахунків до податкових декларацій з ПДВ за попередні звітні (податкові)
періоди, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, що
підлягають перерахуванню до бюджету, для перерахування таких зобов’язань до
бюджету ДФС не пізніше наступного робочого дня подання таких уточнюючих
розрахунків надсилає Державній казначейській службі України (далі –
Казначейство) реєстр платників ПДВ, в якому зазначаються, зокрема суми ПДВ, що
підлягають перерахуванню до бюджету.
На підставі
такого реєстру Казначейство перераховує суми ПДВ до бюджету.
При цьому, п.
25 Порядку № 569 передбачено, що сплата податкових зобов’язань, визначених
контролюючим органом відповідно до підпунктів 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5 та 54.3.6
п. 54.3 ст. 54 ПКУ, та сплата передбачених ПКУ штрафних санкцій і пені
здійснюються платником ПДВ з поточного рахунка до відповідного бюджету.
У разі подання
уточнюючих розрахунків до податкової звітності з ПДВ, які передбачають
збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, платники ПДВ повинні необхідну суму,
що підлягає перерахуванню до бюджету, сплатити на електронний рахунок.
Водночас, сума
штрафних санкцій та пені у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової
декларації з ПДВ; податкові зобов’язання, визначені контролюючим органом
відповідно до підпунктів 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5 та 54.3.6 п.
54.3 ст. 54 ПКУ, а також нарахована контролюючим органом штрафна санкція та
пеня сплачуються до бюджету з поточного рахунка.
Фіскальний
блок РРО вийшов з ладу: відновлення інформації здійснюється лише виробником
такого РРО
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.
Порядком
реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за
товари (послуги), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від
14.06.2016 № 547 із змінами, встановлено, що фіскальний блок – невід’ємна
складова частина реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), за допомогою
якої забезпечується реєстрація обороту, визначення розміру податку на додану
вартість, керування механізмом друкування чеків і звітів, виведення інформації
на індикатори цього РРО.
Відповідно до
ст. 12 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із
змінами та доповненнями постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня
2004 року № 601 із змінами затверджено Порядок технічного обслуговування та
ремонту реєстраторів розрахункових операцій (далі – Порядок № 601), що визначає
вимоги до технічного обслуговування і ремонту РРО суб’єктів підприємницької
діяльності, особливості ремонту фіскального блока.
Зокрема, п. 34
Порядку № 601 визначено, що несправний фіскальний блок РРО не підлягає ремонту
центром сервісного обслуговування.
Несправний
фіскальний блок РРО підлягає заміні на новий, опломбований виробником. При
цьому, в новому фіскальному блоці відновлюється інформація зі щомісячних звітів
РРО за останні три роки (п. 33 Порядку № 601).
Враховуючи
вищевикладене, оскільки фіскальний блок РРО згідно з вимогами Порядку № 601 –
це окрема конструктивна одиниця РРО, що складається з функціональних вузлів,
які забезпечують керування роботою РРО, обробку даних усіх проведених
розрахункових операцій, збереження та накопичення фіскальної інформації, то
відновлення інформації, що зберігалась у фіскальному блоці РРО, у разі виходу
його з ладу може здійснюватись лише виробником такого РРО.
За яких
умов платник податку на прибуток підприємств має право застосувати термін
амортизації для четвертої групи два роки
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що нормами п. 43
підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі
– ПКУ) визначено: платники податку на прибуток підприємств під час розрахунку
амортизації за прямолінійним методом щодо основних засобів четвертої групи
«Машини та обладнання» можуть використовувати починаючи з 01 січня 2017 року
мінімально допустимий строк амортизації, який дорівнює два роки, якщо витрати
на придбання таких основних засобів понесені (нараховані) платником податків
після 01 січня 2017 року та у разі, якщо для таких основних засобів одночасно
виконуються вимоги:
► основні
засоби не були введені в експлуатацію та не використовувалися на території
України;
► основні
засоби введені в експлуатацію у межах одного з податкових (звітних) періодів з
01 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року;
► основні
засоби використовуються у власній господарській діяльності та не продаються або
не надаються в оренду іншим особам (за виключенням платників податків,
основним видом діяльності яких є послуги з надання в оренду майна).
Під час
застосування положень п. 43 підрозділу 4 розділу XX ПКУ норми п. 138.3 «Порядок
розрахунку амортизації основних засобів або нематеріальних активів для
визначення об’єкта оподаткування» ст. 138 «Різниці, які виникають при
нарахуванні амортизації необоротних активів» ПКУ не застосовуються у частині
нарахування амортизації відповідно до встановлених мінімально допустимих
строків амортизації основних засобів.
Удосконалено
правове регулювання у сфері земельних відносин
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що постановою
Кабінету Міністрів України від 05 червня 2019 року № 477 «Про внесення змін до
деяких постанов Кабінету міністрів України» (далі – Постанова № 477)
удосконалено правове регулювання у сфері земельних відносин шляхом приведення
деяких постанов Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) у відповідність до змін
у законодавстві.
Так,
вищезазначеною Постановою передбачено введення нового понятійного апарату,
запровадженого Законом України «Про електронні довірчі послуги» від 05 жовтня
2017 року № 2155-VІІІ, зокрема поняття «кваліфікований електронний підпис» у
низці нормативно-правових актів КМУ.
Крім того,
Постановою № 477 внесено зміни до Порядку ведення Державного земельного
кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17 жовтня 2012 року № 1051 із
змінами у частині запровадження механізму внесення відомостей (змін до них) до
Державного земельного кадастру про масиви земель сільськогосподарського
призначення, користування такими відомостями.
Також
Постановою № 477 передбачено запровадження удосконаленого механізму надання
адміністративної послуги з видачі витягу з технічної документації про
нормативну грошову оцінку земельної ділянки в електронному вигляді, що зменшить
витрати часу фізичних та юридичних осіб на отримання відповідної
адміністративної послуги, сприятиме спрощенню процедури її надання.
Постанова № 477
набрала чинності 21.06.2019 (опублікована у бюлетені «Офіційний вісник України»
від 21.06.2019 № 47).
Відповідальність
фізосіб, які фактично здійснюють незалежну професійну діяльність без взяття їх
на облік як платників єдиного внеску
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що платниками єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний
внесок) є особи, які провадять незалежну професійну діяльність.
Норми
встановлені п. 5 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року №
2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Відповідно до
частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464 до платників єдиного внеску – фізичних
осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, органи доходів і зборів
застосовують штрафні санкції у таких розмірах:
► за ухилення
від взяття на облік або несвоєчасне подання заяви про взяття на облік
платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону України від 15
травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних
осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами – накладається штраф у
розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 1 частини
одинадцятої ст. 25 Закону № 2464);
► за несплату
(неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного
внеску – 20 % своєчасно несплачених сум (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону
№ 2464);
► за донарахування
контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску
накладається штраф у розмірі 10 % зазначеної суми за кожен повний або неповний
базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більше 50 % суми
донарахованого єдиного внеску (п. 3 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464);
► за неподання,
несвоєчасне подання звітності, передбаченої Законом № 2464, – десять
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або
несвоєчасне подання; при повторному порушенні протягом року – у розмірі 60
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або
несвоєчасне подання (п. 7 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464).
Крім того,
відповідно до частини першої ст. 165¹ Кодексу України про адміністративні
правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х із змінами та доповненнями
(далі – КУпАП) за порушення порядку нарахування єдиного внеску, неподання,
несвоєчасне подання звітності щодо єдиного внеску на особу, яка забезпечує себе
роботою самостійно, накладається штраф від тридцяти до сорока неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії,
вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за
одне із правопорушень, зазначених у частині першій ст. 165¹ КУпАП, – тягнуть за
собою накладення штрафу на особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від
сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Постачання
електричної енергії: визначення платників акцизного податку
з 01.07.2019
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.07.2019
набирають чинності низка статей Закону України від 13 квітня 2017 року №
2019-VIII «Про ринок електричної енергії» із змінами та доповненнями (далі –
Закон № 2019).
Ці зміни впливають
на визначення кола платників акцизного податку з електричної енергії.
Так, починаючи
з 01.07.2019 купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами
здійснюють виробники, електропостачальники, оператор системи передачі,
оператори систем розподілу, трейдери, гарантований покупець та споживачі (ст.
66 Закону № 2019).
Пунктом 212.1
ст. 212 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що платниками
акцизного податку з електричної енергії є:
◄ особа, яка
виробляє підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому
числі з давальницької сировини (п.п. 212.1.1 п. 212.1 ст. 212 ПКУ);
◄ особа –
суб’єкт господарювання, яка ввозить підакцизні товари (продукцію) на митну
територію України (п.п. 212.1.2 п. 212.1 ст. 212 ПКУ);
◄ оптовий
постачальник електричної енергії (п.п. 212.1.12 п. 212.1 ст. 212 ПКУ);
◄ виробники
електричної енергії, які мають ліцензію на право здійснення підприємницької
діяльності з виробництва електричної енергії і продають її поза оптовим ринком
електричної енергії (п.п. 212.1.13 п. 212.1 ст. 212 ПКУ).
Не є платниками
акцизного податку особи, які здійснюють діяльність з виробництва електричної
енергії за умови її продажу на оптовому ринку електричної енергії та/або з
постачання електричної енергії, крім платників, зазначених у п.п.
212.1.12 п. 212.1 ст. 212 ПКУ.
Додатково
звертаємо увагу, що відповідно до п. 49.2¹. ст. 49 ПКУ платники, визначені п.п.
212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ, а також платники, які мають діючі (у тому числі
призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією,
яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний
встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від
того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.
Отже, платники,
які здійснюють операції з реалізації електричної енергії, виробленої
кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел
енергії, і мають відповідні ліцензії на здійснення таких операцій зобов’язані
за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації
незалежно від того чи провадили такі платники господарську діяльність у
звітному періоді.
При
виїзді за кордон на постійне місце проживання фізичний особі необхідно подати
Декларацію
Платники
податку – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання,
зобов’язані подати до фіскального органу Декларацію не пізніше 60 календарних
днів, що передують виїзду.
Фіскальний
орган протягом 30 календарних днів після надходження Декларації зобов’язаний
перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і
видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з
податку на доходи фізичних осіб, що подається до органів митного контролю під
час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Форма
Декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом МФУ від 02.10.2015 №
859 (у редакції від 06.06.2017 №556).
Довідка про
подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність
податкових зобов’язань) надається за формою, затвердженою наказом МФУ від
13.06.2017 № 568.
Відповідно до
Порядку № 568 Довідка видається безоплатно на підставі заяви платника податків
про видачу Довідки за формою, наведеною у додатку до Порядку № 568 та поданої
Декларації про майновий стан і доходи.
Заява та
Декларація подаються платником податків (уповноваженим представником) до
контролюючого органу за місцем податкового обліку.
Заява
складається з обов’язковим посиланням на відповідний пункт Податкового кодексу,
яким передбачено видачу контролюючим органом Довідки, та зазначенням
найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде
подано платником податків.
Заяву про
видачу Довідки за вибором платника податку може бути подано засобами
електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України
«Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні
довірчі послуги».
Довідка
видається протягом тридцяти календарних днів після надходження Декларації та
сплати належної суми податку на доходи фізичних осіб, військового збору.
Довідка
видається у паперовій та/або електронній формах. Довідку у паперовій формі
отримує безпосередньо платник податків (уповноважений представник) за місцем
податкового обліку.
Довідка дійсна
протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що
посвідчує особу.
Порядок видачі
Довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку –
резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про
відсутність податкових зобов’язань з такого податку, затверджений постановою
КМУ від 27.12. 2010 № 1243.
Відповідно до
п. 2 Порядку № 1243 Декларація подається за три останні звітні податкові
періоди (у разі наявності невиконаного обов’язку з подання) та за звітний
період поточного року (з початку поточного року до строку, на який припадає
день подання такої Декларації).
Протягом 30
календарних днів з дня отримання Декларації контролюючий орган зобов’язаний
визначити податкове зобов’язання платника податку та надіслати йому податкове
повідомлення, а у разі відсутності податкових зобов’язань – видати Довідку
платнику податку. Платник податку зобов’язаний у порядку, передбаченому ПКУ,
сплатити визначену у податковому повідомленні суму податкового зобов’язання,
включаючи пеню та штрафні санкції (у разі наявності) (п. 3 Порядку № 1243).
Довідка
засвідчується підписом начальника контролюючого органу і скріплюється печаткою
(п. 4 Порядку № 1243).
У разі
неподання платником податку Декларації та/або за наявності невиконаних
зобов’язань зі сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору (для
платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце
проживання) фіскальний орган надає заявнику протягом десяти календарних днів
вмотивовану відповідь щодо відмови в наданні Довідки.
Зазначена норма
передбачена п. 179.3, п. 179.12 ст. 179 Податкового кодексу.
guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
02.07.2019 09:39