Новини Нiкопольської ОДПІ

Новини Нiкопольської ОДПІ

Євген Бамбізов: Кількість офіційно зареєстрованих працівників збільшилася в 2,5 раза

Після впровадження заходів з детінізації відносин у сфері зайнятості населення роботодавці почали добровільно працевлаштовувати своїх працівників. Про це в інтерв’ю інтернет-агентству «Українські новини» розповів в.о. заступника Голови ДФС Євген Бамбізов.

За його словами, з моменту дії відповідного розпорядження КМУ роботодавці надали до ДФС 802 тис. заявок і повідомлень про прийнятих 1,5 млн штатних співробітників.

«Цифри говорять самі за себе: раніше в середньому в місяць реєструвалося близько 20 тис. працівників. Після розпорядження реєстрація працівників збільшилася більше, ніж в 2,5 раза. Це, в свою чергу, спричинило збільшення зборів прибуткового податку, військового збору та ЄСВ. Ми донарахували порушникам з початку поточного року 897 млн гривень. З них – 631 млн гривень ПДФО і понад 50 млн гривень ЄСВ», – зазначив Євген Бамбізов.

Він також розповів, що у рамках заходів з детінізації заробітних плат ДФС було проаналізовано найбільш ризикові галузі, де використовується праця незареєстрованих працівників. Це, зокрема, сфери громадського харчування, рітейлу та сфера будівництва, яка є однією з найбільш ризикових. 

«Встановлено факт, що ціла низка забудовників використовує нелегальну робочу силу і таким чином мінімізує свою базу оподаткування. Ми також проаналізували фізичних осіб, які легалізують або мають значні обсяги легалізації нерухомості, при цьому сплачують 5% податку на доходи фізосіб плюс 1,5% військового збору - замість 18% податку на прибуток, а також 22% ЄСВ і 20% ПДВ, які передбачені в разі ведення господарської діяльності. Різниця досить істотна», – підкреслив в.о. заступника Голови ДФС.

Так, було визначено фізичних осіб, які протягом року реалізували понад тисячу об’єктів нерухомого майна. За словами Євгена Бамбізова, згідно з положеннями Господарського кодексу така діяльність підпадає під визначення підприємництва, а суб’єкти, які займаються такої діяльністю, – підприємці.

«Перелік цих фізосіб ми довели до наших регіональних підрозділів і щодо них активно ведеться робота. Найбільша їх кількість - в Києві і області. Щодо 9 платників ми вже закінчили перевірки і донарахували понад 220 млн гривень. Ми всіх попередили: або добровільно приходимо до збільшення оподаткування, або це робимо примусово через контрольну роботу. Добровільно поки ніхто не погодився», – розповів Євген Бамбізов.

 

Науковий підхід до управління регіональними ризиками в сфері митного контролю

Наприкінці року у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах відбувається прийняття звітів про виконання наукових (науково-дослідних) робіт (далі – ННТР). Одним із замовників ННТР є Дніпропетровська митниця ДФС, якою було ініційовано перед ДФС дослідження на тему «Розвиток регіонального ризик-менеджменту в контексті забезпечення митної безпеки України». Митниця особливу увагу приділяє розвитку напряму управління ризиками у сфері митного контролю, що відповідає практиці сучасних митних адміністрацій країн світу та кращим міжнародним стандартам здійснення митної справи. Виконавцями наукової роботи є досвідчені та кваліфіковані фахівці з питань аналізу та оцінки митних ризиків, зокрема співробітники Науково-дослідного центру митної справи Науково-дослідного інституту фіскальної політики Університету державної фіскальної служби України.

Виконання даної ННТР розраховано на 2018 – 2019 роки, отже на базі Дніпропетровської митниці ДФС відбулось прийняття проміжного звіту про виконання, а також складання висновку про виконання та акту здавання-приймання. Науковці звітували на відповідній нараді перед Комісією Дніпропетровської митниці ДФС, яку очолює заступник начальника митниці – начальник управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Євген Атаманенко, за участю та під контролем представника Департаменту стратегічного розвитку та міжнародного співробітництва ДФС Юлії Мельник.

Таким чином, Комісією було підтверджено належний науковий рівень виконання ННТР, а також відповідність проміжних результатів її виконання затвердженому Технічному завданню. Крім цього, науковці та практики обговорили перспективи ННТР на наступний рік та напрями впровадження кінцевих науково-прикладних результатів дослідження у практичну діяльність митниці. Всіма учасниками засідання було відзначено важливість та необхідність поєднання теорії та практики у процесі модернізації підходів до здійснення митного контролю не тільки на центральному, але й на регіональному рівнях.

 

Відбувся семінар Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок за участі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

Нещодавно, 27 грудня 2018 року, відбувся семінар головних бухгалтерів для членських організацій Дніпропетровського обласного об’єднання профспілок, зокрема, з питань обліку, звітування, оподаткування та перевірки неприбуткових організацій.

Начальник управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова під час заходу зупинилась на новаціях законодавства, зокрема податкового, які чекають платників податків з нового 2019 року.

«У грудні поточного року підписані два важливі документи від 23 листопада, а саме: Закон України № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який офіційно опубліковано 12 грудня 2018 року у газеті «Голос України» №№ 237 – 238 та Закон України № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік», який офіційно опубліковано 13 грудня 2018 року у газеті «Урядовий кур’єр» № 236», – повідомила Манушак Осипова.

Вона зупинилась на основних нововведеннях зазначених нормативних актів, зокрема тих, що стосуються діяльності неприбуткових підприємств, установ та організацій (далі – неприбуткові організації).

На семінарі розглядались питання стосовно порядку віднесення організацій до неприбуткових, формування витрат неприбуткових організацій, ведення реєстру таких організацій, порядок їх звітування, оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором деяких виплат, що здійснюються профспілками, тощо.

Учасники семінару отримали відповіді на актуальні питання та практичні поради щодо застосування податкового законодавства.

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» заступника начальника управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Кирила Сіренка

Питання 1. Добрий день. Хочу запитати, за якими показниками податковими органами відбираються підприємства - юридичні особи для проведення планових перевірок?

Відповідь. Добрий день. На сьогоднішній день застосовується ризико - орієнтована система відбору платників для проведення планових виїзних перевірок.

До плану-графіка відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів.

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524 «Про затвердження плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків».

На теперішній час вказаним наказом передбачено перелік критеріїв відбору платників податків, зокрема, для юридичних осіб їх більше 40.

З практики найчастіше зустрічаються такі ризики високого ступеню:

- рівень сплати податку на прибуток нижчий за рівень сплати податку за відповідною галуззю;

- рівень сплати податку на додану вартість нижчий за рівень сплати податку за відповідною галуззю;

- наявність відносин з контрагентами, які знаходяться в розшуку, або ліквідовані, або визнані банкрутами;

- наявність інформації про не підтвердження реального здійснення операції з придбання.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб - сайті ДФС України до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Питання 2. В мене таке питання. В яких випадках здійснюються позапланові та фактичні перевірки?

Відповідь. Перелік підстав, за наявності яких контролюючий орган може призначити документальну позапланову перевірку, передбачено ст. 78 ПКУ.

В інших випадках ініціювання контролюючим органом позапланової перевірки не допускається.

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Така перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;

у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування;

неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;

у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п. п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПКУ.

у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

Питання 3. При покупці в магазині я розрахувалась платіжною карткою. Чи повинні мені видати касовий чек?

Відповідь. Так, Вам повинні видати касовий чек. Суб'єкти господарювання, які при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, здійснюють розрахункові операції із застосуванням платіжних карток, зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки через належним чином зареєстрований реєстратор розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій. Такі вимоги визначені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР зі змінами та доповненнями «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 

Розмитнення автівок на євро номерах Дніпропетровською митницею ДФС в програмі «Деталі»

Днями в прямому ефірі 34 телеканалу м. Дніпра відбулася програма «Деталі» за участі заступника начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігоря Диби.

Темою обговорення стало питання митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією.

Нагадуємо, що 25 листопада 2018 року набули чинності Закони України про внесення змін до Податкового та Митного кодексів України 2611 та 2612, якими передбачено умови легалізації автомобілів з іноземною реєстрацією, завезених з порушенням митного і податкового законодавства.

Зокрема ними затверджено зміну формули розрахунку акцизного податку та посилено відповідальність за порушення митних правил.

З 20.12.2018 набув чинності Тимчасовий порядок виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення транспортних засобів, ввезених громадянами в період з 1 січня 2015 року до 25 листопада 2018 року для їх вільного обігу на території України (ПКМУ від 12.12.2018 № 1077).

Згідно з Тимчасовим порядком, зазначене оформлення буде здійснюватися з такими особливостями:

- застосування виключно електронної митної декларації;

- визначено документи, які необхідно подавати митницям;

- доставлення автівки в зону митного контролю здійснюється декларантом після подання електронної митної декларації;

- скасовано необхідність оформлення митницями Посвідчення про реєстрацію транспортного засобу;

- розроблено Алгоритм дій митниці та декларанта під час перевірки заявленої фактурної вартості оцінюваного транспортного засобу.

За період з 25.11.2018 по теперішній час у Дніпропетровській митниці ДФС  оформлено понад 500 транспортних засобів з іноземною реєстрацією.

У середньому, на даний час у Дніпропетровській митниці ДФС оформлюються 60 транспортні засоби за добу.

Встановлений графік роботи посадових осіб, які здійснюватимуть митне оформлення зазначених автомобілів з 09 год. 00 хв. до 21 год. 00 хв., та у вихідні й святкові дні.

На Дніпропетровській митниці ДФС працює телефонна лінія, звернувшись на яку, громадяни можуть отримати консультації щодо митного оформлення транспортних засобів на іноземній реєстрації: 31-14-90.

 

Дніпропетровська митниця ДФС повідомляє

Відповідно до положення Тимчасового порядку виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2018 № 1077, наказом Дніпропетровської митниці ДФС від 21.12.2018 № 334 визначено структурні підрозділи Дніпропетровської митниці ДФС, уповноважені на здійснення митного оформлення транспортних засобів:

- Митний пост «Слобожанський» Дніпропетровської митниці ДФС;

- Митний пост «Кривий Ріг» Дніпропетровської митниці ДФС.

 

Стан запобігання корупції в зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС

В зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС на постійній основі проводяться заходи щодо запобігання корупції та здійснення профілактичної роботи з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства. Протягом грудня 2018 року було вжито системних та послідовних заходів, які мають комплексний характер і спрямовані на забезпечення законності, підвищення ефективності діяльності, посилення протидії корупції, а саме:

1. Керівництвом Дніпропетровської митниці ДФС та відповідальними особами за здійснення заходів з питань запобігання корупційним проявам було забезпечено реалізацію комплексу заходів щодо добору, розстановки, підвищення кваліфікації державних службовців з врахуванням вимог законів України «Про державну службу», «Про запобігання корупції», «Про очищення влади», дотримання загальних правил поведінки державного службовця, правил етичної поведінки, антикорупційного законодавства та питання недопущення виникнення конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо сумісництва та інших корупційних проявів серед працівників митниці.

2. Проведені роз’яснювальні заходи про спеціальні обмеження, встановлені законами України «Про державну службу», «Про запобігання корупції», «Про очищення влади» та правилами етичної поведінки.

3. Забезпечено надання інформації щодо своєчасного подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

4. На офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» було оновлено інформацію з питань запобігання та протидії корупції.

У Дніпропетровській митниці ДФС опрацьовані відомості про складені та розглянуті судовими інстанціями протоколи про адміністративні правопорушення антикорупційного законодавства,  складених відносно працівників Дніпропетровської митниці ДФС  протягом 2018 року.

Так, з початку 2018 року співробітниками УЗЕ в Дніпропетровській області ДЗЕ Національної поліції України складено 11 протоколів про адміністративні  правопорушення,  із  яких :

- 8 протоколів за ч.2 ст.52 Закону України "Про запобігання корупції", за несвоєчасне  внесення  про суттєві  зміни  у  майновому  стані;

- 3 протоколи за ч.1 ст.45 Закону України "Про запобігання корупції", за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування.

У більшості справ, судові інстанції закрили провадження на підставі п.1 ч.1 статті 247 КУпАП – відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Кримінально-караних діянь, що віднесені до корупційних злочинів, стосовно співробітників Дніпропетровської митниці ДФС, в грудні не встановлено.

 

За місяць розмитнено 11 тис. автомобілів з єврономерами

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

З 25 листопада по 26 грудня (включно) 2018 року громадяни здійснили митне оформлення 11 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автівок та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Із загальної кількості розмитнених авто – майже 9,6 тис. транспортних засобів перебували на митній території України з порушенням вимог Митного кодексу України. За них власники добровільно сплатили 81,5 млн грн (8 500 грн за кожне авто), що звільнило їх від адміністративної відповідальності за недотримання вимог митних режимів при ввезенні транспортного засобу з іноземною реєстрацією, строки та умови ввезення якого не дотримані.

Протягом 26 грудня поточного року було розмитнено майже 1,4 тис. автомобілів.

Нагадаємо, що Законом України від 08 листопада 2018 року № 2612-VIIІ «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» для громадян встановлено нові умови ввезення транспортних засобів.

При цьому передбачено перехідний період 180 діб для тих громадян, які ввезли автомобіль з 1 січня 2015 року до набрання чинності цим законом. Протягом цього часу громадяни мають можливість оформити свої транспортні засоби, які були ввезені на територію України протягом вказаного періоду і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/362275.html

 

Слідчі ДФС Дніпропетровщини повернули до бюджету понад 25 млн гривень

Протягом січня – листопада 2018 року у слідчих Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в провадженні перебувало 602 кримінальні провадженння.

Досудове розслідування закінчено з 173 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено 94. З обвинувальним актом до суду скеровано 82 cправи. Також, 79 кримінальних проваджень закрито у зв’язку із відсутністю в діянні складу кримінального правопорушення.

Крім того, за одинадцять місяців поточного року за підслідністю скеровано 163 кримінальні провадження, приєднано до інших проваджень – 95.

Тож, завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровщини з січня по листопад 2018 року збитки, нанесені державі, відшкодовані у розмірі  25 млн 332 тис. грн, накладений арешт на майно на суму 5 млн 371 тис. гривень.

 

Центри обслуговування платників Дніпропетровщини щомісячно надають понад 32 тисячі адміністративних послуг

Загалом, протягом січня – листопада 2018 року Центрами обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано майже 354 тисячі адміністративних послуг.

Здебільш платники цікавились послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За одинадцять місяців 2018 року надано більше 143-х тисяч таких послуг.

Не менш популярними залишаються послуги: з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків; з надання витягу з реєстру платників єдиного податку; з реєстрації платника єдиного податку. Цих послуг впродовж січня – листопада цього року ЦОПами Дніпропетровщини запитувачам надано 59,7 тисяч, 30,6 тисяч та 26,7 тисяч відповідно.

Нагадуємо, Центрами обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області надається комплекс послуг, зокрема 30 видів адміністративних послуг, а також консультативні та інформаційні.

 

Щодо оформлення автомобілів на єврономерах

Дніпропетровська митниця ДФС повідомляє про те, що з 20.12.2018 набув чинності Тимчасовий порядок виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на території України, який визначає механізм виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТЗЕД (легкові автомобілі) та ввезені громадянами на митну територію України в період з 1 січня 2015 р. до 25 листопада 2018 р., а також:

- перебувають у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту, поміщення в який здійснювалося шляхом вчинення дій, усного декларування або декларування з використанням іншого документа, ніж митна декларація, на бланку єдиного адміністративного документа;

- перебували у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту, були вивезені за межі митної території України після 25 листопада 2018 р. та ввезені повторно.

Постанову Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 року № 1077, якою затверджено відповідний порядок, опубліковано в офіційному друкованому виданні «Урядовий кур’єр» від 20.12.2018 № 241. Текст постанови розміщено також на Урядовому порталі.

Цим документом, при здійсненні зазначених митних оформлень, передбачено зокрема такі особливості:

- застосування виключно електронної форми декларування транспортних засобів;

- визначення переліку документів, які необхідно подавати митниці разом з електронною митною декларацією (рахунок або інший документ, що підтверджує вартість транспортного засобу, реєстраційний документ на транспортний засіб, виданий реєстраційним органом країни реєстрації, та документ, що підтверджує право власності на транспортний засіб або право розпоряджатися та декларувати такий транспортний засіб для вільного обігу на митній території України);

- мінімізація строку фізичного перебування автомобілів на митниці з метою зменшення фінансових витрат громадян на оплату послуг стоянки (доставка автомобіля в зону митного контролю передбачається після подання декларантом електронної митної декларації та отримання від митниці повідомлення із зазначенням дати та часу пред’явлення транспортного засобу);

- регламентація дій митниці та декларанта у разі перевірки заявленої фактурної вартості оцінюваного транспортного засобу;

- скасування необхідності оформлення митницею посвідчення про реєстрацію транспортного засобу.

Також встановлено, що для цілей оподаткування транспортних засобів застосовується їх фактурна вартість, але використані громадянами відомості повинні бути об’єктивними, піддаватися обчисленню та підтверджуватися документально.

Передбачено, що для підтвердження заявленої фактурної вартості транспортного засобу можуть надаватись:

- договір купівлі-продажу або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;

- рахунок-фактура (інвойс);

- банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного транспортного засобу;

- інші платіжні документи, що підтверджують вартість оцінюваного транспортного засобу та містять реквізити, необхідні для ідентифікації такого транспортного засобу;

- договір (угода, контракт) із третіми особами, пов’язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку транспортного засобу;

- рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом);

- каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) продавця транспортного засобу;

- копія митної декларації країни експорту;

- висновки про якісні та вартісні характеристики транспортного засобу, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, про вартість транспортного засобу;

- довідкова інформація щодо вартості у країні експорту транспортних засобів, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваним транспортним засобам, з вирахуванням із такої вартості сум податків, що підлягають поверненню у країні експорту у зв’язку з вивезенням (експортом) таких транспортних засобів.

Встановлено алгоритм дій митниці для перевірки достовірності заявленої фактурної вартості транспортного засобу.

Постанову прийнято на виконання Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України".

Запровадження Тимчасового порядку має на меті зняти проблеми зі штучним завищенням/заниженням митної вартості при оформленні транспортних засобів. Він втрачає чинність через 180 днів з дня набрання чинності Законом України від 8 листопада 2018 р. № 2612-VIII “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України”.

Дніпропетровська митниця ДФС нагадує, що 25 листопада 2018 року набули чинності Закони України: від 8 листопада 2018 року № 2611- VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів», та від 8 листопада 2018 року № 2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України»,  якими передбачено умови легалізації автомобілів з іноземною реєстрацією, завезених з порушенням митного і податкового законодавства. Ними затверджено зміну формули розрахунку акцизного податку, що сплачується при митному оформленні транспортного засобу, розмір якого тепер зменшено та посилено відповідальність за порушення митних правил зокрема особами, які ввозять в Україну транспортні засоби в митних режимах транзиту або тимчасового ввезення.

За період з 25.11.2018 по 22.12.2018 у Дніпропетровській митниці ДФС оформлено 473 транспортні засоби.

Від набуття чинності зазначеними Законами України і до тепер спостерігається динаміка збільшення оформлення транспортних засобів.

У середньому, на даний час у митниці оформлюються 32 транспортні засоби за добу.

У митниці встановлений графік роботи посадових осіб, які здійснюватимуть митне оформлення зазначених автомобілів з 09 год. 00 хв. до 21 год. 00 хв., та у вихідні й святкові дні.

Інформування зацікавлених осіб про порядок проведення митного оформлення легкових автомобілів з іноземною реєстрацією здійснюється також у телефонному режимі, за принципом «прямої лінії».

Митниця наголошує проводити митне оформлення автомобілів в зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС.

 

За нелегальних працівників до роботодавця у 2019 році застосовуються підвищені штрафи

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що роботодавець до початку роботи найманого робітника зобов’язаний повідомити органи ДФС про прийняття працівника на роботу.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу (далі – Повідомлення) складають при укладанні безстрокового трудового договору, строкового трудового договору (на визначений строк, установлений за погодженням сторін; на час виконання певної роботи, з сезонними або тимчасовими працівниками), контракту.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

● засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

● на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

● на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.

Порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу визначено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 (далі – Постанова № 413).

Повідомлення у разі заключення цивільно-правововлго договору не складається, тому що при цьому не укладається трудовий договір та, відповідно, відсутні трудові відносини.

Слід зазначити, що штрафи за порушення законодавства про працю у 2019 році підвищено. Це пов’язано із прийняттям Закону України від 23 листопада 2018 року № 2629-VІІ «Про Державний бюджет України на 2019 рік». Цим законом підвищено мінімальну зарплату в 2019 році – 4 173 грн, від якої і залежать розміри штрафів за порушення трудового законодавства.

Так, за фактичний допуск одного працівника до роботи без трудового договору, оформлення його не на повну ставку у разі фактичного виконання роботи цілий день або за виплату заробітної плати в «конверті» згідно з ст. 265 Кодексу законів про працю від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями працедавці у 2019 році сплатять 125 190 гривень (тридцятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення).

Крім цього, ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення України від 07 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями передбачено адміністративну відповідальність на керівника підприємства від 8 500 грн до 17 000 грн за фактичний допуск працівника без трудового договору.

 

У 2018 році надходження до загального фонду державного бюджету зросли на 96,5 млрд гривень

Протягом січня-грудня 2018 року до загального фонду державного бюджету надійшло (сальдо) 729,4 млрд грн  платежів, що контролюються ДФС. Це на 15,2%, або на 96,5 млрд грн більше, ніж у 2017 році.

До загального фонду держбюджету у 2018 році спрямовано 390,6 млрд грн податкових платежів, що на 18,7%, або на 61,5 млрд грн більше, ніж у 2017 році.

Митних платежів у січні-грудні 2018 року до загального фонду держбюджету перераховано у сумі 338,8 млрд грн. Це майже на 11,5%, або на 35 млрд грн перевищує показник 12 місяців 2017 року.

У грудні 2018 року до загального фонду держбюджету забезпечено (сальдо) 62,6 млрд грн. Це на 11,2%, або на 6,3 млрд грн більше надходжень грудня 2017 року.

 

Майже 14 тисяч автомобілів на єврономерах оформлено громадянами на початок 2019 року

З 25 листопада 2018 року по 2 січня 2019 року громадяни здійснили митне оформлення 16,5 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автівок та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Із загальної кількості оформлених авто – майже 14 тис. транспортних засобів перебували на митній території України з порушенням вимог Митного кодексу України. За них власники добровільно сплатили майже 119 млн грн (8500 за кожне авто), що звільнило їх від адміністративної відповідальності за недотримання вимог митних режимів при ввезенні транспортного засобу з іноземною реєстрацією, строки та умови ввезення якого не дотримані.

Найактивніше громадяни оформлювали транспортні засоби у місті Києві – 3037 автомобілів, Волинській – 2642, Чернівецькій – 2058 та Закарпатській областях – 1137.

Нагадаємо, що Законом України від 08 листопада 2018 року № 2612-VIIІ „Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України” для громадян встановлено нові умови ввезення транспортних засобів.

При цьому передбачено перехідний період 180 діб для тих громадян, які ввезли автомобіль з 1 січня 2015  року до набрання чинності цим законом. Протягом цього часу громадяни мають можливість оформити свої транспортні засоби, які були ввезені на територію України протягом вказаного періоду і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

 

Увага! Активізувалася діяльність шахраїв-«брокерів»!

Органам Державної фіскальної служби України стали відомі випадки шахрайства щодо митного оформлення транспортних засобів особистого користування.

Так, шахраї, представляючись представниками митниць та митними брокерами, під’їжджають мікроавтобусом до місця митного оформлення. За оформлення транспортного засобу вони вимагають з власників авто гроші, а після їх отримання видають фіктивні документи – митну декларацію у паперовому примірнику та посвідчення про реєстрацію транспортного засобу. Така митна декларація містить суттєві помилки.

Наголошуємо, що ознаками підробки митної декларації є декларація, яка заповнена в паперовому вигляді, при цьому використовуються особисті номерні забезпечення митниць, які вже не існують (наприклад, Київська регіональна митниця).

Просимо громадян бути уважними під час здійснення митного оформлення своїх транспортних засобів, не звертатися до митних посередників, які не розташовані на території місць, де здійснюється митне оформлення, а особливо не користуватися послугами тих «брокерів», які здійснюють свою «діяльність» з транспортних засобів.

 

ДФС вже видано понад 187 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів

З 7 листопада 2018 року, дня набрання чинності Закону України від 05 жовтня 2017 року «Про електронні довірчі послуги», по 28 грудня 2018 року до ДФС звернулися майже 70 тис. клієнтів, яким сформовано більше 187 тис. кваліфікованих сертифікатів.

Із загальної кількості клієнтів новим сервісом повторного (дистанційного) формування сертифіката за електронним запитом скористалося більше 22 тис. клієнтів. Їм сформовано майже 45 тис. кваліфікованих сертифікатів. 

 Найчастіше для отримання кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, як і раніше, звертаються фізичні особи – 35 тис. осіб, що становить майже 58% від загальної кількості клієнтів.

Нагадаємо, що Інформаційно-довідковий департамент ДФС – єдиний в Україні кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, який надає електронні довірчі послуги усім без винятку суб’єктам господарювання, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності та фізичним особам на безоплатній основі.

Для зручності користувачів ДФС запроваджено новий електронний сервіс повторного формування сертифікатів за електронним запитом, скористатися яким можуть клієнти Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.

Для початку використання нового сервісу необхідно завантажити та встановити останню версію безкоштовного програмного забезпечення ІІТ Користувач ЦСК-1, яке розміщено у відповідному розділі веб-сайту АЦСК ІДД ДФС – https://acskidd.gov.ua.

 

До плану-графіку перевірок на 2019 рік включено 5 тис. суб’єктів господарювання

ДФС сформовано план-графік документальних перевірок на 2019 рік. До нього включено майже 5 тис. суб’єктів господарювання (СГ) – юридичних осіб з обсягами задекларованих доходів за 2017 рік 1,14 трлн гривень.

Згідно з даними декларування платників за 2017 рік 1,6 тис. СГ, запланованих до перевірок, мають обсяги доходів понад 100 млн грн кожний із загальною сумою доходів понад 1 трлн грн, у т.ч. 300 СГ – з обсягами понад 500 млн грн кожний та із загальною сумою доходів понад 700 млрд гривень.

Основу плану-графіка проведення документальних планових перевірок складають платники податків, що здійснюють діяльність в чотирьох галузях економіки - металургійній, фармацевтичній, в сфері торгівлі побутовими приладами та роздрібної торгівлі пальним, а також їх найбільші контрагенти, задіяні у схемах постачання товарів, робіт та послуг.

Зокрема, мова йде про:

- 132 СГ металургійної галузі із загальним обсягом доходів 155,6 млрд грн, що складає 31% загального обсягу доходів галузі «металургійне виробництво» та 19% - «виробництво готових металевих виробів»,  а також 92 СГ з обсягами 12,9 млрд грн, що здійснюють діяльність в металургійній галузі, але декларують інший вид діяльності. Крім того, до плану відібрано 153 їх контрагента.

- 45 СГ фармацевтичної галузі із загальним обсягом доходів 76,3 млрд грн, що складає 52% загального обсягу доходів галузі «виробництво фармацевтичних препаратiв i матерiалiв» та 44% «оптової торгівлі фармацевтичними товарами». Крім того, до плану відібрано 109 їх контрагентів.

- 16 СГ сфери торгівлі побутовими приладами із загальним обсягом доходів 19,4 млрд грн, що складає 43,6% загального обсягу доходів галузі «оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою», та 15 СГ з обсягами 1,9 млрд грн, що здійснюють діяльність в сфери торгівлі побутовими приладами та декларують інший вид діяльності. Крім того, до плану відібрано 71 їх контрагент.

- 179 СГ торгівлі пальним із загальним обсягом доходів 129,9 млрд грн, що складає 45,4% загального обсягу доходів галузі «роздрібна торгівля пальним» та 18,2% - «оптова торгiвля твердим, рiдким, газоподiбним паливом i подiбними продуктами». Крім того, до плану відібрано 663 їх контрагента.

Також до плану-графіка включено для проведення перевірок 173 фінансових установи та представництва нерезидентів.

Для контролю дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи на І квартал 2019 року відібрано 28 суб’єктів господарювання, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність.

Всі відібрані до плану-графіка проведення перевірок підприємства мають критерії ризику від провадження платниками податків господарської діяльності. Основні з них:

- наявність відносин з контрагентами, які знаходяться в розшуку, або ліквідовані, або визнані банкрутами;

- наявність розбіжностей у платника податків згідно із системою автоматизованого співставлення податкового зобов’язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів (завищення податкового кредиту);

- наявність інформації про непідтвердження реального здійснення операції з придбання із сумою податку на додану вартість;

- декларування від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток протягом двох податкових (звітних) періодів.

План-графік документальних перевірок на 2019 рік ДФС сформовано на виконання ст. 77 Податкового кодексу України та згідно з вимогами наказу Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524 «Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків» із змінами. План-графік 22 грудня 2018 року розміщено на веб-порталі ДФС.

 

«Електронний кабінет» надає можливість фізичній особі сплачувати податки та збори дистанційно

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що «Електронний кабінет» забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року (далі – ПКУ), нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ і законами з питань митної справи.

Платник податків у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини «Електронного кабінету» має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема бюджетний рахунок на поточну дату, МФО банку.

Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини «Електронного кабінету» надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі.

З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись у меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» «Електронного кабінету».

Вхід до «Електронного кабінету» здійснюється за посиланням http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України.

Робота у приватній частині «Електронного кабінету» здійснюється з використанням особистого ключа кваліфікованого електронного підпису.

Слід зауважити, що відповідно до п. 5. розділу VII Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності Законом № 2155, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого кл

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

04.01.2019 16:10