З січня по листопад казна Дніпропетровської області поповнилась майже на
22,2 мільярди гривень
«Це на 3 млрд 393 млн грн, або на 18 відсотків
більше, ніж за аналогічний період 2017 року», - повідомила керівник ГУ ДФС у
Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Як і торік, головним джерелом наповнення місцевої
казни Дніпропетровщини залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку
2018 року цього податку мобілізовано 12 млрд 727 млн грн, що на 27 відсотків
перевищує надходження одинадцяти місяців минулого року.
Від плати за землю надійшло 3 млрд 402 млн грн,
або більше 15 відсотків від загальних надходжень по області.
Представники малого та середнього бізнесу сплатили
2 млрд 217 млн грн єдиного податку. Цей показник на 27 відсотків перевищує
надходження січня - листопада 2017 року.
Податку на прибуток підприємств суб’єктами
господарювання сплачено 1 млрд 722 млн грн, що на 42 відсотки більше фактичних
надходжень 2017 року.
Надходження єдиного внеску перевищили минулорічний показник на 2,1 млрд
гривень
Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській
області з початку 2018 року забезпечено надходження єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 12 млрд 199,6 млн
гривень. Цьогорічний показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску
за аналогічний період на 2 млрд 115,5 млн гривень. Середньомісячні надходження
єдиного внеску складають 1 млрд 109,6 млн гривень. Про це повідомила в.о.
начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
«Варто відзначити, що такий ріст – результат
комплексу заходів, що втілюються представниками усіх гілок влади та
контролюючими органами у напрямку легалізації праці. Спілкуючись з працедавцями
- порушниками, фахівці ДФС наполягають
на винятковій пріоритетності норм закону у сфері оплати праці. Тож, легальний
ринок праці – це стабільні надходження до бюджетів та гарантоване соціальне і
пенсійне забезпечення», - зазначила Оксана Томчук.
З початку поточного року мешканці Дніпропетровщини скористалися сервісом
«Пульс» 565 разів
Впродовж січня – листопада 2018 року на телефонний
номер сервісу ДФС України «Пульс» від громадян Дніпропетровської області
надійшло 565 звернень, які розглянуті вчасно та вирішені позитивно.
Наразі більше половини мешканців регіону цікавлять
питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (296 звернень). Крім
того, 170 платників порушили питання щодо організації роботи ГУ ДФС у
Дніпропетровській області, 34 дзвінки стосувались роботи системи електронного
адміністрування ПДВ тощо.
«Головний принцип роботи сервісу «Пульс» –
зворотній зв’язок та оперативне вирішення питань платників. Ефектом такого
зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва області», –
зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія
Каліногорська.
Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФС України
«Пульс» 0800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.
Реалізація правопросвітницького проекту «Я маю право!»
Днями в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр»
відбулась прес-конференція начальника управління обслуговування платників ГУ
ДФС у Дніпропетровській області Олени Ярової на тему: «Реалізація
правопросвітницького проекту «Я маю право!»».
«В рамках проекту «Я маю право» доцільно
висвітлити питання доступності інформації про роботу контролюючих органів та
заходах, що вживаються службою для забезпечення прав громадян на доступ до
такої інформації. Новацією у розвитку доступності інформації для широких верств
населення є участь фіскальних органів у реалізації проектів, що повинні
забезпечувати електронне самоврядування.
З метою реалізації проекту створений та працює
Єдиний державний портал відкритих даних.
Перевага користування порталом у тому, що він
забезпечує отримання без надання запиту, в електронній формі інформації, яка
доступна для опрацювання на персональних комп’ютерних пристроях у вигляді
масивів даних. За допомогою такої інформації користувач має можливість обробки,
аналізу, узагальнення та співставлення даних без обмежень у доступі. Отримати
доступ до цих даних можливо за посиланням банеру «ВІДКРИТІ ДАНІ»» - зазначила
Олена Ярова.
Спостерігається збільшення попиту на інформацію
про діяльність органів фіскальної служби з боку населення, громадських
організацій, підприємств та самозайнятих фізичних осіб. Протягом
січня-листопада 2018 року до органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло
249 письмових запитів на публічну інформацію. У порівнянні з аналогічним
періодом 2017 року кількість запитів зросла вдвічі.
Задоволення законних прав та інтересів громадян є
пріоритетним напрямом роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком
службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної
стабільності в державі. Так, з початку 2018 року до фіскальних органів у
Дніпропетровській області надійшло 626 письмових звернень громадян, з них тільки 8 скарг, що свідчить про високий
рівень роз’яснювальної роботи, яка ведеться працівниками ГУ ДФС у
Дніпропетровській області.
Для оперативного опрацювання звернень громадян,
юридичних осіб, самозайнятих осіб, вирішення їх питань також існує Контакт-центр
сервісу «Пульс», що працює за номером телефону: 0 800 501 007. Є можливість
надіслати запитання/повідомлення на електронну адресу idd@sfs.gov.ua.
Загальна кількість звернень платників податків та
громадян, передана з сервісу «Пульс» на розгляд до Головного управління ДФС у
Дніпропетровській області з початку року станом на 20 грудня 2018 року складає
565 одиниць.
«У роботі ГУ ДФС у Дніпропетровській області
приділяється велика увага щодо розгляду усіх звернень, усуненню недоліків, якщо
заявниками вказано на їх наявність, забезпеченню вжиття усіх можливих заходів
до задоволення законних інтересів та потреб запитувачів» - підсумувала Олена
Ярова.
Нагальні питання обговорювались на зустрічі з представниками ОТГ
У Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській
області відбулася чергова зустріч з представниками територіальних громад та
міських державних адміністрацій на тему «Оформлення суб’єктами господарювання
документів на земельні ділянки, проведення нормативної грошової оцінки
земельних ділянок. Легалізація місць зберігання відходів, забезпечення обліку
та паспортизації усіх місць зберігання відходів. Обговорення наявних проблемних
питань та шляхи їх вирішення» за участі керівників структурних підрозділів ГУ
ДФС у Дніпропетровській області.
Заступник начальника управління – начальник
відділу податку на прибуток управління податків і зборів з юридичних осіб
Віталій Мироненко зазначив: «Питання місцевого оподаткування є важливим
інструментом функціонування та розвитку місцевого самоврядування. Адже успішне
виконання функцій та завдань, покладених на органи місцевого самоврядування,
неможливе без належного фінансового забезпечення».
Він акцентував, що друге місце у надходженнях до
місцевих бюджетів займає плата за землю і складає близько 20 відсотків загальної
суми податкових надходжень. Надходження плати за землю склали 2 608,0 млн грн,
у т.ч. орендної плати за землю 1 878,3 млн гривень.
Крім того, Віталій Мироненко зупинився на основних
питаннях адміністрування плати за землю.
Начальник відділу адміністрування місцевих
податків і зборів Наталія Садика звернула увагу, що органи місцевого
самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному
контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок
земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним
та/або фізичним особам. Також вона зазначила, що сумісна робота з органами
місцевого самоврядування дозволить забезпечити виконання затверджених
показників розпису доходів місцевих бюджетів.
Завідувач сектору адміністрування екологічного
податку та рентної плати Юлія Кирпа звернула увагу на порядок справляння
екологічного податку та ознайомила присутніх зі змінами податкового
законодавства, внесених Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII
«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих
актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих
податків і зборів» у частині екологічного податку, рентної плати за
користування надрами для добування нафти та газового конденсату і за
користування надрами для видобування корисних копалин.
Під час заходу представники територіальних громад
та міських державних адміністрацій отримали необхідну інформацію з актуальних
питань.
В Дніпропетровській митниці ДФС відбулася зустріч з представниками бізнес
спільноти
Днями в конференц-залі Дніпропетровської митниці
ДФС відбулася робоча зустріч керівництва митниці з представниками суб’єктів
зовнішньоекономічної діяльності.
Головною метою проведення заходу стало
налагодження перспективи та розширення співпраці митниці з суб’єктами
зовнішньоекономічної діяльності з метою створення сприятливих умов для ведення
бізнесу та збільшення обсягів експортно-імпортних операцій.
Окрім того, було висвітлено та обговорено проблемні
питання, які виникають під час здійснення митних формальностей та необхідні
організаційні заходи для їх вирішення.
«Дніпропетровська митниця ДФС входить до п’ятірки
бюджетоформуючих митниць України. За січень-листопад 2018 року
Дніпропетровською митницею ДФС до Державного бюджету України забезпечено
надходжень у сумі 19 917,5 млн гривень. Відносно аналогічного періоду минулого
року збільшення надходжень складає 10,3 відсотків (1856,6 млн грн)»,- зазначив
виконуючий обов’язки начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігор Безсмертний.
Також, він наголосив, що тільки завдяки активній
взаємодії митних органів і суб’єктів господарювання можна принести відчутний
економічний ефект, як для держави в цілому так і для суб’єктів підприємницької
діяльності.
В свою чергу, Дніпропетровська митниця ДФС
працюватиме в напрямку імплементації стратегічних ініціатив розвитку ДФС та
створення сприятливих умов для ведення бізнесу у регіоні.
Від платників податків Нікопольського регіону до бюджетів усіх рівнів
надійшло понад 2 млрд гривень податків та зборів
Протягом січня - листопада поточного року від
платників податків Нікопольського регіону надійшло до бюджетів усіх рівнів
2007,6 млн гривень. Це на 466,8 млн грн перевищує результат відповідного
періоду минулого року. Про це проінформував виконуючий обов’язки начальника
Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун.
Так, до загального фонду державного бюджету
протягом одинадцяти місяців 2018 року мобілізовано 766,4 млн грн, що на 218,2
млн грн, або на 39,8 відс. більше, ніж за відповідний період минулого року.
До місцевих бюджетів надійшло 1241,2 млн гривень.
Це на 248,6 млн грн, або на 25,0 відс. більше фактичних надходжень
січня-листопада 2017 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування з початку року зібрано 549,2 млн гривень. Порівняно з
2017 роком надходження зросли на 95,7 млн гривень.
Як зазначив очільник Нікопольського управління ГУ
ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун, своєчасна та повна сплата
податків і зборів до бюджетів усіх рівнів – це одна з передумов відновлення
фінансової стабільності та добробуту нашої країни та кожного її громадянина.
Державну казну поповнено майже на 290 млн грн ПДВ
Одним з основних бюджетоформуючих податків у системі
загальнодержавних податків є податок на додану вартість.
У січні-листопаді 2018 року від платників
Нікопольського регіону до державного бюджету надійшло 289,1 млн грн ПДВ з
вироблених в Україні товарів, що на 74,2 млн грн більше, ніж за аналогічний період
2017 року.
В.о. начальника Нікопольського управління ГУ ДФС у
Дніпропетровській області Володимир Джавун зазначив, що ДФС у Нікопольському
регіоні ефективно відпрацьовує ризикові операції суб’єктів господарювання,
виявляє і руйнує схеми з формування фіктивного податкового кредиту, що
забезпечує збільшення обсягів декларування ПДВ до сплати в бюджет. Вагомі
показники збору ПДВ свідчать про ефективне адміністрування цього податку та
своєчасне запобігання схемам мінімізації.
Легалізація трудових відносин
Легалізація трудових відносин, підвищення рівня
оплати праці, боротьба із зарплатами "в конверті" – це пріоритетні
завдання спільної роботи фіскальної служби, Головного управління Держпраці,
Пенсійного фонду, служби зайнятості та місцевих органів влади.
Про це повідомив заступник начальника управління –
начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб
Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир
Малиновський.
За його словами, на даний час виплати заробітної
плати в «конверті» та нелегальна робота стали, нажаль, нормою життя наших
громадян та роботодавців.
Кожному громадянину слід зрозуміти, що захистити
себе він зможе тільки законним шляхом, і це можливо лише за умови належного
оформлення трудових відносин з роботодавцем.
Не варто забувати, що виплата заробітної плати без
сплати встановлених податків і зборів є також грубим порушенням Законів
України, яке підпадає під адміністративну та кримінальну відповідальності.
Крім цього, виплата заробітної плати в «конвертах»
та у розмірах, нижчих за мінімальні гарантії, по-перше, позбавляє наших
громадян належного захисту, насамперед, належного розміру пенсійних виплат.
По-друге, до місцевих бюджетів не надходять
необхідні кошти, що безпосередньо відбивається на рівні життя і на розв`язанні
безлічі соціальних проблем. Скорочується і фінансування соціальних статей з
держбюджету.
Тобто, легалізація зарплати та збільшення робочих
місць не тільки вирішить проблему зайнятості населення, а надасть додаткові
кошти для вирішення соціальних та побутових проблем громад Нікопольського
регіону – зазначив Володимир Малиновський.
Мешканці Нікопольського регіону спрямували до держбюджету понад 40,5 млн
грн військового збору
За одинадцять місяців поточного року на підтримку
української армії від платників Нікопольського регіону надійшло 40,5 млн грн,
що на 5,9 млн грн, або на 17,0 відс. більше надходжень січня – листопада 2017
року. Про це повідомив заступник начальника управління – начальник відділу
адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ
ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський.
Нагадуємо, що платниками військового збору є
фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні.
Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового
збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної
плати на користь платника податків; податкові агенти (для оподатковуваних інших
доходів із джерела їх походження в Україні).
Відтак, відповідно до норм Податкового кодексу
України оподатковується заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні
виплати. Військовий збір також стягується з виграшу в державну та недержавну
грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.
Оподаткуванню підлягають теж доходи, які платник отримав згідно з
цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання
послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт
(наданих послуг).
Надходження єдиного внеску від платників Пологівського управління склали
понад 549,2 мільйони гривень
Протягом січня-листопада 2018 року платники
Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області спрямували на
соціальні потреби держави 549,2 мільйона гривень єдиного соціального внеску. Це
на 95,7 мільйонів більше, ніж у 2017 році. Про це повідомила заступник
начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб
Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко.
Нагадуємо, що ЄСВ для всіх платників (крім
пільгових категорій) встановлено у розмірі 22% і підлягає сплаті незалежно від
фінансового стану. Своєчасна сплата єдиного соціального внеску гарантує
громадянам право на соціальний захист на випадок безробіття, нещасних випадків
чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати.
Звертаємо увагу, що неоформлена праця та виплата
заробітної плати "в конвертах" позбавляє громадян соціального
захисту, адже пенсію вони матимуть тільки з офіційних доходів. Більше того,
неоформлений працівник ризикує залишитися без права на отримання соціальних
пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії та її
подальших перерахунків.
Електронне декларування за митними деклараціями на Дніпропетровській
митниці ДФС
Кількість електронних митних декларацій (далі –
ЕМД), оформлених на бланку єдиного адміністративного документу у т.ч. у
відсотковому відношенні до загальної кількості оформлених митних декларацій
складає у листопаді 2018 року 13055 шт. (99,9 відс.).
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року
(з 01.11.2017 по 30.11.2017) відсотковий показник кількості оформлених ЕМД
збільшився на 0,1 відс. та складає 99,9 відсотків.
Також у порівнянні з жовтнем 2018 року у листопаді
2018 року відсотковий показник кількості оформлених ЕМД не змінився та складає
99,9 відсотків.
Фахівці Головного управління ДФС у Дніпропетровській області привітали
дітей з Днем Святого Миколая
Дарувати дітям радість на новорічні свята стало
доброю традицією для співробітників Головного управління ДФС у
Дніпропетровській області. От і цього року подарунки від них отримали вихованці
КЗСЗ Центру соціально-психологічної реабілітації дітей «Барвінок». Щоб
порадувати дітлахів, фахівці приготували їм книжки на найрізноманітнішу
тематику. Адже книга була, є і завжди буде найкращим подарунком. За кожною
обкладинкою живе цілий світ, який дарує нові переживання та відчуття.
А вдячні вихованці приготували гостям концерт, що
не тільки дуже сподобався дорослим, але і привніс атмосферу свята в заклад, де
дітлахи не тільки вчаться, але і живуть.
Також з цим святом співробітники Головного
управління області привітали солодкими подарунками дітей Перещепинського
комунального закладу освіти «Родина».
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
З метою якісного обслуговування платників податків
та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування
податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими
сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є
загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників
податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне
наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів
ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби
клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат
часу представників бізнесу на спілкування з державою.
Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по
певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів,
шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по
запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові
звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та
інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань
на взаємопов’язані документи.
Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на
офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.
В ЗІР функціонує розділ з митною інформацією
Нікопольська ОДПІ нагадує, що в ЗІР функціонує
розділ «Інформація з питань митної справи».
Зауважимо, що новий розділ спрямований на
покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямом «Митна
справа». Він містить графічні та текстові інформаційні матеріали з питань
митного законодавства. Це – матеріали щодо заповнення граф митної декларації,
довідкові таблиці стосовно завершення митних режимів та оподаткування товарів в
залежності від обраного митного режиму тощо.
Варто зазначити, що на сьогодні ЗІР об’єднує в
собі майже 5 тисяч чинних запитань-відповідей, 668 нормативних та інформаційних
документів, 807 витягів з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові
звернення суб’єктів господарювання та громадян. Крім того, ресурс надає
можливість ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та
зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування,
змінами в законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.
Розміщена в ЗІР інформація постійно актуалізується
та систематизується для оптимального сприйняття.
Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна на офіційному
веб-порталі ДФС за посиланням: «Загальнодоступний інформаційно – довідковий
ресурс», або за електронною адресою: http://zir.sfs.gov.ua.
Актуально для платників податків!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для
безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у
законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити
електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням
у полі «Тема»: 6011.
Про це повідомила Державна фіскальна служба
України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний
інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).
Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення
належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації
для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному
інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де
можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками
загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо
оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному
веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого
бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію
про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про
перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових
партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними
податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ –
для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків –
для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з
відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних,
доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану
розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості)
відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення
розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами
попереднього банківського дня.
Довідку про відсутність заборгованості з податків можна отримати не
виходячи з дому
З метою забезпечення належного сервісного
обслуговування платників податків на веб-порталі ДФС України функціонує
електронний сервіс «Електронний кабінет платника», за допомогою якого усі
суб’єкти господарювання можуть не відвідуючи Центри обслуговування платників
реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування, що значно поліпшує якість надання
адміністративних послуг та економить витрати часу на їх отримання.
Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим
та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії
платників податків та Державної фіскальної служби України з використанням
сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Для роботи з кабінетом не потрібно встановлювати
спеціалізованого програмного забезпечення. Він працює як за допомогою персональних
комп’ютерів, так і смарт-пристроїв, підключених до мережі Інтернет, безкоштовно
в режимі реального часу та цілодобово. Тут платникам надано можливість
надіслати запит на отримання інформації, заяву на реєстрацію платником окремих
податків, отримати відповідь, зареєструвати податкові накладні чи розрахунок
коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скористатися іншими
електронними сервісами та отримати потрібну і корисну інформацію.
Нерідко в платників податків виникає необхідність
підтвердити держоргану, банку або контрагенту відсутність заборгованості перед
бюджетом, підтверджуючим документом в такому випадку стає довідка про
відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються
органами фіскальної служби.
Зокрема за допомогою сервісу «Електронний кабінет
платника» з використанням ЕЦП будь-якого акредитованого центру сертифікації
ключів можна надіслати заяву та отримати довідку про відсутність заборгованості
з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби в
електронному вигляді, яка підписана ЕЦП посадових осіб відповідного
контролюючого органу.
Суб’єкти сфери публічних закупівель, а також
будь-які зацікавлені органи/суб’єкти у загальнодоступній частині
"Електронного кабінету платника", вхід до якої здійснюється без
ідентифікації користувача, після застосування фільтрів для пошуку
«Індивідуальний податковий номер», «Номер довідки», «Дата довідки» мають
можливість переглянути видані платникам довідки та/або завантажити довідку у
вигляді файла з ЕЦП посадових осіб відповідного контролюючою органу.
Таким чином, серед переваг використання саме
електронного кабінету платника для отримання Довідки варто відмітити:
можливість на безоплатній основі працювати в ЕКП у
щоденному цілодобовому режимі ;
скорочення до мінімуму контакту платників з
органами ДФС;
економити свій час не відвідуючи орган ДФС;
отримувати потрібну інформацію в режимі реального
часу;
можливість задовольнити запити платників з
найвіддаленіших куточків України.
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості
діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам
податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України
«Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на
неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби
України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері
адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном
(044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує:
труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне
обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
За нелегальних працівників до роботодавця у 2019 році застосовуються
підвищені штрафи
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській
області нагадує, що роботодавець до початку роботи найманого робітника
зобов’язаний повідомити органи ДФС про прийняття працівника на роботу.
Повідомлення про прийняття працівника на роботу
(далі – Повідомлення) складають при укладанні безстрокового трудового договору,
строкового трудового договору (на визначений строк, установлений за погодженням
сторін; на час виконання певної роботи, з сезонними або тимчасовими
працівниками), контракту.
Повідомлення про прийняття працівника на роботу
подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним
органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем
обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за
укладеним трудовим договором одним із таких способів:
● засобами електронного зв’язку з використанням електронного
цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері
електронного документообігу та електронного підпису;
● на паперових носіях разом з копією в електронній
формі;
● на паперових носіях, якщо трудові договори
укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься
до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону
України від від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску
на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та
доповненнями.
Порядок повідомлення Державній фіскальній службі
та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу визначено
постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 (далі –
Постанова № 413).
Повідомлення у разі заключення
цивільно-правововлго договору не складається, тому що при цьому не укладається
трудовий договір та, відповідно, відсутні трудові відносини.
Слід зазначити, що штрафи за порушення
законодавства про працю у 2019 році підвищено. Це пов’язано із прийняттям
Закону України від 23 листопада 2018 року № 2629-VІІ «Про Державний бюджет
України на 2019 рік». Цим законом підвищено мінімальну зарплату в 2019 році – 4
173 грн, від якої і залежать розміри штрафів за порушення трудового
законодавства.
Так, за фактичний допуск одного працівника до
роботи без трудового договору, оформлення його не на повну ставку у разі
фактичного виконання роботи цілий день або за виплату заробітної плати в
«конверті» згідно з ст. 265 Кодексу законів про працю від 10 грудня 1971 року №
322-VIII із змінами та доповненнями працедавці у 2019 році сплатять 125 190
гривень (тридцятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої
законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно
порушення).
Крім цього, ст. 41 Кодексу України про
адміністративні правопорушення України від 07 грудня 1984 року № 8073-X із
змінами та доповненнями передбачено адміністративну відповідальність на
керівника підприємства від 8 500 грн до 17 000 грн за фактичний допуск
працівника без трудового договору.
Удосконалено обмін інформацією щодо належних до перерахування сум митних та
інших платежів
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській
області інформує про наступне.
З метою належного обслуговування підприємств через
депозитний рахунок 3734, відкритий у Казначействі на ім’я ДФС, Державною
фіскальною службою України спільно з Державною казначейською службою України
(далі – Казначейство) розширено функціональні можливості взаємодії у частині
обміну інформацією про рух коштів на такому рахунку.
Основною метою змін до діючих актів з питань
інформаційної взаємодії є обмін інформацією між ДФС та Казначейством щодо:
- належних до перерахування сум митних та інших
платежів;
- повернення коштів авансових платежів;
- руху коштів на депозитному рахунку 3734,
відкритому в Казначействі на ім’я ДФС.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС
України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/361571.html
Адміністрування ЄСВ: права органів доходів і зборів
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській
області повідомляє, що статтею 13 Закону України від 08 липня 2010 року №
2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464)
визначені права органів доходів і зборів при адмініструванні єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ)
Так, органи доходів і зборів мають право:
1) отримувати безоплатно від органів державної
влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій
незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання і від осіб,
які провадять незалежну професійну діяльність, фізичних осіб – підприємців
(далі – ФОП) відомості про нарахування, обчислення і сплату ЄСВ, а також інші
відомості, необхідні для виконання органами доходів і зборів функцій,
передбачених Законом № 2464;
2) проводити перевірки на підприємствах, в
установах і організаціях, у осіб, які провадять незалежну професійну
діяльність, ФОП бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про
нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску, достовірності відомостей,
поданих до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального
страхування, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості (зокрема
письмові) з питань, що виникають під час такої перевірки.
Документальні та камеральні перевірки проводяться
у порядку, встановленому Податковим кодексом України;
3) вимагати від керівників та інших посадових осіб
підприємств, установ і організацій, осіб, які провадять незалежну професійну
діяльність, а також від ФОП усунення виявлених порушень законодавства про збір
та ведення обліку ЄСВ;
4) вилучати в установленому законодавством порядку
у підприємств, установ і організацій, осіб, які провадять незалежну професійну
діяльність, ФОП копії документів, що підтверджують заниження розміру заробітної
плати (доходу) та інших виплат, на які нараховується ЄСВ;
5) ініціювати застосування до платників ЄСВ
судових процедур банкрутства;
6) застосовувати фінансові санкції, передбачені
Законом № 2464;
7) стягувати з платників несплачені суми ЄСВ;
8) порушувати в установленому законом порядку
питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні
законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ;
9) у разі виявлення фактів порушення порядку
нарахування, обчислення і сплати ЄСВ звертатися в установленому законом порядку
до відповідних правоохоронних органів.
Роботодавцям необхідно здійснити річний перерахунок ПДФО
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській
області звертає увагу, що порядок проведення перерахунку податку на доходи
фізичних осіб (далі – ПДФО), перерахунок та обмеження податкової соціальної
пільги визначено п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня
2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (далі – ПКУ).
Роботодавець платника ПДФО зобов’язаний здійснити,
у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, з урахуванням
положень абзацу другого п. 167.1 ст. 167 ПКУ, перерахунок суми доходів,
нарахованих такому платнику ПДФО у вигляді заробітної плати, а також суми
наданої податкової соціальної пільги:
► за наслідками кожного звітного податкового року
під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;
► під час проведення розрахунку за останній місяць
застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за
самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених п.п. 169.2.3
п. 169.2 ст. 169 ПКУ;
► під час проведення остаточного розрахунку з
платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.
Норма передбачена п.п. 169.4.2 п. 169.4 ст. 169
ПКУ.
Роботодавець та/або податковий агент має право
здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого ПДФО за будь-який
період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування,
незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової
соціальної пільги (п.п. 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).
Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає
недоплата утриманого ПДФО, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за
рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за
відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу – за рахунок
оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої
недоплати.
При цьому якщо внаслідок проведення остаточного
розрахунку з платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з роботодавцем,
виникає сума недоплати, що перевищує суму оподатковуваного доходу платника
податку за останній звітний період, то непогашена частина такої недоплати
включається до складу податкового зобов’язання платника ПДФО за наслідками
звітного податкового року та сплачується самим платником (п.п. 169.4.4 п. 169.4
ст. 169 ПКУ).
Результати проведеного перерахунку сум доходів,
нарахованих (виплачених) платнику ПДФО, податковий агент відображає у
податковому розрахунку за формою № 1ДФ, форму та порядок заповнення якого
затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, у тому
звітному періоді, в якому проведено такий перерахунок.
Сплата податку на нерухомість фізичною особою – підприємцем
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській
області повідомляє, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від
земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є
власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
Пунктом 1 ст. 320 Цивільного кодексу України від
16.01.2003 № 435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) передбачено, що
власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької
діяльності, крім випадків, установлених законом.
Суб’єктами права приватної власності є фізичні та
юридичні особи.
Фізичні особи можуть бути власниками будь-якого
майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм
належати (ст. 325 ЦКУ).
Оскільки ст. 266 Податкового кодексу України від
02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями не визначено такого
платника, як фізична особа – підприємець, то такий платник – власник об’єктів
житлової та нежитлової нерухомості сплачує податок на нерухомість за нормами,
передбаченими для фізичних осіб.
Фізичні особи – підприємці з 2019 року зможуть нараховувати ЄСВ за ставкою
8,41 % для осіб з інвалідністю
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській
області інформує.
На фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих,
які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з
інвалідністю, поширено ставку ЄСВ у розмірі 8,41 % визначеної бази нарахування
ЄСВ для працюючих осіб з інвалідністю.
Зазначена норма передбачена новою редакцією ч. 13
ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із
змінами та доповненнями.
Відповідні нововведення внесені Законом України
від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового
кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення
адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» та наберуть
чинності з 01.01.2019.
Вимоги, за яких ФОП мають право застосовувати четверту групу єдиного
податку
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській
області нагадує, що четверта група платників єдиного податку – це
сільськогосподарські товаровиробники, зокрема, фізичні особи – підприємці
(ФОП), які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства,
зареєстрованого відповідно до Закону України «Про фермерське господарство», за
умови виконання сукупності таких вимог:
- здійснюють виключно вирощування, відгодовування
сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої
власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;
- провадять господарську діяльність (крім
постачання) за місцем податкової адреси;
- не використовують працю найманих осіб;
- членами фермерського господарства такої фізичної
особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої статті 3 Сімейного
кодексу України;
- площа сільськогосподарських угідь та/або земель
водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства
становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.
Норма визначена п.п. 4 п. 291.4 ст. 291
Податкового кодексу України.
До уваги платників податку на прибуток!
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській
області інформує, що 14.12.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів
України від 19.10.2018 № 842 (далі – Наказ № 842), яким затверджено Зміни до
форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі –
декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015
№ 897 (далі – Наказ № 897) із змінами.
Зокрема:
● поле 9 заголовної частини декларації «Особливі
відмітки» доповнено новою категорією «платника єдиного податку»;
● додаток ЗП до рядка 16 ЗП декларації доповнено
новим рядком 16.5 «Сума сплаченого за поточний податковий (звітний) період
акцизного податку за зареєстрованими акцизними накладними на важкі дистиляти
(газойль), що класифікуються у товарних підкатегоріях 2710 19 43 00, 2710 19 46
00, 2710 19 47 10 згідно з УКТ ЗЕД, якщо вони були використані для транспортних
засобів, що класифікуються у товарних підкатегоріях 8602 10 00 00, 8704 10 10
10 згідно з УКТ ЗЕД. Залишок суми, не врахований у зменшення за поточний
податковий (звітний) період, не зменшує податок на прибуток у наступних
податкових (звітних) періодах (пункт 15 підрозділу 4 розділу XX Податкового
кодексу України)»;
● додаток РІ до рядка 03 РІ декларації, в якому
згруповані всі різниці, на які збільшується (зменшується) фінансовий результат,
передбачені Податковим кодексом України з посиланням на відповідні норми,
викладено у новій редакції.
З оновленою редакцією тексту Наказу № 897 можливо
ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи»
Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу ДФС України
(http://zir.sfs.gov.ua).
Наказ № 842 опубліковано в інформаційному бюлетені
«Офіційний вісник України» від 14.12.2018 № 96.
Платникам податків про правильність заповнення реквізитів нових бюджетних
рахунків
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській
області нагадує.
ДФС України на головній сторінці офіційного
веб-порталу за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--nov
Джерело: guru.ua Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя