Новини Нiкопольської ОДПІ

Новини Нiкопольської ОДПІ

 

Олександр Власов: Податкові органи зобов’язані підлаштовуватись під платника, а не навпаки

За рік Україна увійшла у ТОП-10 країн, які використовують електронний кабінет платника. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Олександр Власов під час конференції «Нова індустріалізація: спільні дії Уряду та бізнесу».

За його словами, до цього переліку також входять такі країни, як США, Велика Британія, Канада, Швеція, Мексика. Послугами Електронного кабінету ДФС наразі скористались 9,5 млн платників з 80 країн світу.

«ДФС прагне впровадити всі необхідні електронні сервіси для зручності платників податків, захисту їх прав, а також забезпечити прозорість адміністрування податків і автоматизацію всіх процесів. Податкові органи зобов’язані підлаштовуватись під платника, а не навпаки. Тобто зручні, прості та зрозумілі електронні сервіси в результаті сприяють добровільності сплати податків та збільшенню доходів державного бюджету.  Крім того, діджиталізація скорочуює витрати служб на адміністрування», - зазначив Олександр Власов.

Електронний кабінет, який сьогодні є найпопулярнішим сервісом ДФС, забезпечує цілодобову електронну взаємодію з платниками податків: від надання інформації з загальнодоступних реєстрів до автоматичного заповнення електронних документів, у тому числі, податкової звітності, та отримання довідок про відсутність заборгованості. За 1 секунду в ДФС приймається та обробляється близько 50 електронних документів, від 1,5 млн до 2 млн – в день.

Ще одним досягненням в.о. Голови ДФС визначив запровадження електронної системи відшкодування ПДВ та блокування ризикових операцій. Завдяки електронізації процесу адміністрування ПДВ та практично повній ліквідації можливостей маніпуляцій з податковим кредитом надходження ПДВ зросли вдвічі.

Наприкінці вересня ДФС запустила тестову версію системи E-ЧЕК (E-Receipt), функціонал якої передбачає можливість використання суб’єктами господарювання у якості пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій, смартфони, планшети, персональні комп’ютери.

Наразі у тестуванні системи E-Receipt беруть участь 130 суб’єктів господарювання.

«Наше спільне з бізнесом завдання – забезпечити чіткий контроль та фіскалізацію процесів від переміщення імпортованого товару через кордон до його надходження кінцевому споживачу. Покупець, отримавши фіскальний чек, завдяки спеціальному пристрою або електронному додатку на мобільному телефоні зможе звірити його з інформацією в центральному офісі ДФС та переконатися, що з цього товару сплачені податки», - зазначив Олександр Власов.

Повноцінне впровадження системи E-Receipt надасть можливість проаналізувати обсяги ввезених на митну територію України товарів та об’єми їх фактичної реалізації, тобто замкнути весь ланцюг контролю за проходженням товарів – від кордону до споживача.

За словами очільника ДФС, у найближчій перспективі також запровадження автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів “Електронна акцизна марка”, яка дозволить посилити контроль за підакцизним товаром, унеможливить його тіньовий обіг та створить справедливі конкурентні умови для всіх учасників ринку.

«До 2020 року ми плануємо в повному обсязі запустити і електронний аудит. Це дасть можливість виявляти переважну частину ризиків ще до перевірки, значно прискорить та спростить процедури аналізу даних, суттєво зменшить витрати робочого часу на проведення перевірки як посадових осіб, так і платників податків», - підкреслив Олександр Власов.

 

Сергій Білан: Викорінити схеми на ринку нафтопродуктів можна лише у співпраці з державними органами, асоціаціями та платниками податків

Ліквідація тіньових схем та співпраця з платниками податків, які працюють у законному полі і дотримуються податкового законодавства – два основні завдання підрозділів податкової міліції ДФС у напрямі детінізації ринку нафтопродуктів. Про це заявив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан під час спільної прес-конференції з президентом Нафтогазової асоціації України Нелею Приваловою.

За його словами, на сьогодні в ДФС вже кілька років триває спеціальна операція «Акциз», під час якої викриваються та ліквідовуються схеми з підакцизними товарами, зокрема, нафтопродуктами. Основними схемами, які застосовують у своїй протиправній діяльності порушники, є виготовлення контрафактної продукції, мінімізація сплати податків, використання нетипового експорту тощо. Загалом з початку 2018 року податкової міліцією вилучено з нелегального обігу понад 20 тис. тонн нафтопродуктів.

«Такі обсяги свідчать про актуальність цієї проблеми і важливість питань, які ставлять легальні виробники, імпортери та експортери. Тіньові схеми надзвичайно ускладнюють роботу тих, хто працює в правовому полі. Адже той, хто ввозить або нелегально виготовляє паливо, продає його за нижчою ціною, і громадяни, відповідно, користуються його послугами. При цьому такі заправки не дотримуються встановлених технічних норм, правил протипожежної безпеки, а сам продукт є неякісним, що шкодить транспортним засобам», – розповів Сергій Білан.

Перший заступник Голови ДФС  також зазначив, що викорінити сірі схеми на ринку нафтопродуктів можливо лише за участі всіх державних органів. Так, ДФС вже звернулася до представників обласних державних адміністрацій, МВС, Держпраці, Держпродспоживслужби та інших державних установ для проведення спільних заходів з відпрацювання нелегального ринку реалізації палива.

«Добре, що завдяки співпраці з асоціаціями, великими мережами, легальними платниками податків ми постійно вдосконалюємо і впроваджуємо в нашу роботу боротьбу з тіньовими схемами, що покращує ведення бізнесу сумлінним підприємцям», – підкреслив Перший заступник Голови ДФС.

У свою чергу Неля Привалова поінформувала про ініціативу Нафтогазової асоціації України у рамках боротьби з нелегальним ринком нафтопродуктів. Так, розроблено Карту нелегальних АЗС, в якій відображатимуться точки торгівлі нафтопродуктами з ознаками порушення законодавства. У карті також зазначається інформація для споживачів як саме відрізнити нелегальну заправку. Крім того, карта містить анкету, заповнивши яку будь-який громадянин може подати до перевірки заправку, що має ознаки порушення чинного законодавства.

«Ця чудова ініціатива Асоціації є допомогою правоохоронним та контролюючим органам. Однак, зазначу, що законність чи незаконність діяльності платників податків, винуватість осіб визначається судом. Ми можемо тільки задокументувати таку діяльність у законний спосіб. Тому застерігаю щодо подання неправдивої інформації та зловживань під час процесу наповнення та доповнення цієї Карти», – наголосив Сергій Білан.

 

Митні органи України та Туреччини розширюють напрями співпраці щодо протидії митним правопорушенням

У Державній  фіскальній службі України з офіційним візитом перебуває делегація Міністерства торгівлі Турецької Республіки, очолювана Абдулою Сойлу, генеральним  Директором з правоохоронних митних питань.

Приводом для зустрічі стала необхідність розширення напрямів співпраці у сфері протидії митним правопорушенням у зв’язку з інтенсивним розвитком торговельно-економічних відносин, збільшенням товарообігу, розширенням транспортного сполучення між Україною та Туреччиною.

На сьогодні ефективність співпраці митних правоохоронних підрозділів ДФС та МТ Туреччини у сфері протидії митним правопорушенням є найбільш результативною серед всіх держав-членів Всесвітньої митної організації. З початку року за результатами міжнародної взаємодії з турецьким колегами митницями ДФС задокументовано 120 фактів порушень митного законодавства на суму майже 260 млн грн, що більш ніж на 100 млн грн більше, ніж минулого року.

У ході візиту делегація Міністерства торгівлі Турецької Республіки провела зустріч з в.о. заступника Голови ДФС Віктором Кривіцьким, під час якої визначені пріоритетні напрями співпраці, а це, у першу чергу, забезпечення законності зовнішньоекономічних операцій із збереженням ритмічності пропуску вантажів, удосконалення міжнародної взаємодії у правоохоронній сфері, розширення  співпраці у сфері обміну досвідом організації діяльності оперативних мобільних груп та ефективного використання технічних засобів митного контролю.

«Державна фіскальна служба України надзвичайно зацікавлена в отриманні попереджувальної інформації про переміщення високоліквідних товарів громадянами, а також даних щодо сумнівних та ризикових поставок товарів, які найчастіше є об’єктами митних правопорушень, – зазначив на зустрічі директор Департаменту організації протидії митним правопорушенням Василь Поїзд. – Це дасть можливість запобігати митному шахрайству, вчиненню порушень митного законодавства та забезпечувати повноту сплати обов’язкових митних платежів».

«Перші кроки до такої співпраці вже здійснені Державною фіскальною службою України. Сьогодні департамент та митники аеропортів Києва, Львова, Запоріжжя, Одеси та Харкова здійснюють інформування у режимі реального часу колег з Анкари, Стамбулу, Ізміру та Анталії про вивезення громадянами тютюнових виробів авіаційним транспортом у кількостях, заборонених для ввезення до Туреччини», – інформував Василь Поїзд.

За словами Абдули Сойлу, Міністерство торгівлі Турецької Республіки, враховуючи ефективність і довготривалу співпрацю з ДФС готова забезпечити митні правоохоронні підрозділи необхідною інформацією, а також сприяти у підготовці фахівців по роботі з сучасними скануючими системами, поділитись досвідом роботи оперативних груп та кінологічних команд, організацією роботи митних підрозділів у авіаційних та морських пунктахпропуску. Митні підрозділи МТ Турецької Республіки використовують у своїй роботі більше 60 скануючих систем для всіх видів транспорту, 25 плавзасобів, а на території країни працює майже 10 мобільних оперативних груп.

Делегація Міністерства торгівлі Турецької Республіки відвідала митний пост «Спеціалізований» Київської митниці та ознайомилась з процесом митного оформлення вантажів, які надходять сюди, прямуючи з різних держав світу, у т.ч. з Туреччини, а також з діяльністю підрозділів митного поста «Аеропорт «Бориспіль»».

Сторони дійшли згоди про необхідність розширення співпраці у сфері протидії митним правопорушенням та щодо обміну досвідом на цьому напрямку.

 

З січня по листопад казна Дніпропетровської області поповнилась майже на 22,2 мільярди гривень

«Це на 3 млрд 393 млн грн, або на 18 відсотків більше, ніж за аналогічний період 2017 року», - повідомила керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Як і торік, головним джерелом наповнення місцевої казни Дніпропетровщини залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку 2018 року цього податку мобілізовано 12 млрд 727 млн грн, що на 27 відсотків перевищує надходження одинадцяти місяців минулого року.

Від плати за землю надійшло 3 млрд 402 млн грн, або більше 15 відсотків від загальних надходжень по області.

Представники малого та середнього бізнесу сплатили 2 млрд 217 млн грн єдиного податку. Цей показник на 27 відсотків перевищує надходження січня - листопада 2017 року.

Податку на прибуток підприємств суб’єктами господарювання сплачено 1 млрд 722 млн грн, що на 42 відсотки більше фактичних надходжень 2017 року.

 

Відбулося засідання "круглого столу" з питань порушення трудових та економічних прав громадян

Заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна прийняла участь у «круглому столі» на тему «Кращі практики захисту від катувань та жорстокого поводження», який відбувся 12 грудня 2018 року за організацією ГО «Правозахисна Група «СІЧ», Правового клубу «PRAVOKATOR» та Першого дніпровського міського центру з надання БВПД.

Під час «круглого столу» обговорювались питання порушення трудових та економічних прав засуджених, виконання рішень Європейського суду з прав людини державою та сучасні виклики у роботі юридичних служб.

З урахуванням проведення Всеукраїнського тижня права, Ірина Сікіріна розповіла присутнім про практику ДФС України стосовно перевірки оподаткування доходів громадян. Окремо вона зупинилась на змінах, внесених до Кримінально-виконавчого Кодексу України, відповідно до яких засуджені, які залучені до суспільно-корисної праці за трудовим договором, підлягають обов’язковому соціальному страхуванню.

Ірина Сікіріна доповіла, що фіскальною службою області здійснюються перевірки колоній та підприємств, що використовують працю засуджених. Під час проведення документальних перевірок підприємств, які використовують працю засуджених осіб, виявлено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на нараховану заробітну плату роботодавцями не нараховується та не сплачується.

Кожний засуджений, який працює у виправній колонії або на підприємстві, які створені при виправних колоніях, втрачає страховий стаж. Робота в данному напрямку триває.

Ірина Сікіріна наголосила, що фахівці фіскальної служби завжди готові до відкритої та результативної співпраці, здійснюючи все для вирішення існуючих проблем.

Метою подібних заходів є попередження та мінімізація правопорушень, які посягають на основоположні права та свободи людини і громадянина.

 

Відбулось засідання нового складу Громадської ради

У приміщенні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС) 12 грудня 2018 року відбулось перше засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області (далі – Громадська рада).

Під час засідання обрано Голову Громадської ради, його заступників та секретаря. Ухвалено проект Положення про Громадську раду, структуру Громадської ради та склади робочих груп. Розглянуті актуальні питання оподаткування у сфері будівництва.

Крім того, начальник управління комунікацій Манушак Осипова проінформувала членів Громадської ради щодо прийнятих ГУ ДФС рішень за результатами проведеного попереднім складом Громадської ради моніторингу роботи Центрів обслуговування платників, розташованих на території Дніпропетровської області.

У ході засідання вирішено низку інших питань стосовно діяльності ради.

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олени Ярової

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління обслуговування платників ГУ ДФС у  Дніпропетровській області Олени Ярової на тему: «Право громадян на звернення. Доступ до публічної інформації»

Питання 1. Добрий день. Яким чином заявник може отримати публічну інформацію, яка перебуває у володінні фіскальних органів?

Відповідь. Добрий день. Запитувач має право звернутися до органів ДФС із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту на інформацію.

Запит на інформацію подається в усній чи письмовій формі, особисто від запитувача або шляхом надсилання поштою, електронною поштою, факсом, телефоном - на вибір запитувача.

Письмовий запит на інформацію подається в довільній формі.

Для спрощення процедури оформлення письмового запиту на інформацію запитувач може використати запропоновану форму для подання запиту на отримання публічної інформації, якою володіють органи ДФС (далі - Форма запиту). Зазначену Форму запиту можна отримати в органах ДФС або на офіційному веб - порталі ДФС, субсайтах органів ДФС офіційного веб - порталу ДФС у розділі «Публічна інформація».

У Формі запиту запитувачу надається можливість обрати форму надання відповіді - поштою, факсом, електронною поштою, а також ознайомитися з документами у спеціальному місці розпорядника інформації.

Відповідь на запит на інформацію надається у спосіб, обраний запитувачем.

Питання 2. Вітаю. Назвіть, будь ласка, контактні дані, за якими можна надати запит на публічну інформацію в ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Відповідь. До ГУ ДФС у Дніпропетровській області запит на отримання публічної інформації можна надати з використанням наступних каналів зв'язку:

особисто або поштою, за письмовим зверненням, у ГУ ДФС у Дніпропетровській області на адресу вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000;

електронною поштою, за зверненням на електронну поштову скриньку ГУ ДФС у Дніпропетровській області: dn.publik436@sfs.gov.ua;

за телефоном (056) 374-31-37.

Питання 3. Які терміни розгляду запиту на публічну інформацію?

Відповідь. Терміни розгляду запиту на публічну інформацію, визначені в Законі України від 13 січня 2011 року N 2939-VI «Про доступ до публічної інформації».

Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Питання 4. Чи збирається плата за отримання публічної інформації?

Відповідь. Питання оплати регламентовано ст.21 Закону України від 13 січня 2011 року N 2939-VI «Про доступ до публічної інформації».

Інформація на запит надається безкоштовно.

У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.

Розмір фактичних витрат визначається відповідним розпорядником на копіювання та друк в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно.

При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.

Питання 5. Які додаткові джерела отримання публічної інформації існують стосовно напрямків діяльності контролюючих органів Дніпропетровської області?

Відповідь. Відповідно вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року №835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» та наказу ДФС України від 10.серпня 2017 року № 536 «Про створення сервісу «Відкриті дані»» на Єдиному державному веб - порталі відкритих даних та суб - сайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» безпосередньо ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечено оприлюднення наступних наборів відкритих даних:

-  Інформація про організаційну структуру територіального органу ДФС.

-  Звіти, в тому числі щодо задоволення запитів на інформацію.

-  Інформація про систему обліку, види інформації, яка зберігається територіальним органом ДФС.

-  Переліки адміністративних послуг, інформаційні картки адміністративних послуг та бланки заяв, необхідних для звернення щодо надання адміністративної послуги.

-  Звіт про використання бюджетних коштів ДФС, зокрема за окремими бюджетними програмами.

Окрім того, для забезпечення широкого інформування про стан роботи органів фіскальної служби та можливості роботи з даними відносно великої кількості платників податків, здійснення аналізу таких даних ДФС України регулярно оприлюднює на веб - порталі інформацію з реєстрів платників податків (реєстру платників податку на додану вартість, реєстру реєстраторів розрахункових операцій, реєстру ліцензій та інших), даних про взяття на облік платників податків, даних про наявність та суми податкового боргу на певну дату, дані про загальні суми надходжень податків і зборів до бюджету та інші дані, які забезпечують прозорість та відкритість роботи контролюючих органів.

Отримати доступ до вказаної інформації можливо за допомогою використання можливостей відкритої частини «Електронного кабінету платника», переходу по Інтернет - посиланню банеру «Відкриті дані» (веб - портал ДФС України).

Слід зазначити, що у цілому робота фіскальної служби у даному напряму отримала позитивну оцінку уповноваженої Верховної Ради України з прав людини.

 

До уваги платників податків! Як правильно заповнити реквізити на платіжних документах

Наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за N974/27419 (далі – Порядок №666). Про це нагадала начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Кальник.

Порядок №666 регламентує та наводить приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті (стягненні), зокрема, податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів.

Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися платником податку окремим документом на переказ.

У разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку №666, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання з кодом виду сплати «101».

Перелік кодів видів сплати, які вказуються платником податків в полі "Призначення платежу" розрахункового документа наведено в додатку до цього Порядку №666 (зі змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.09.2016 № 811).

Поряд з цим, з метою уникнення помилкового перерахування платниками податків при сплаті платежів до бюджетів, нарахування штрафних санкцій та пені за порушення правил сплати (перерахування) податків, при заповненні документів на переказ необхідно вірно вибирати реквізити бюджетних рахунків та дотримуватись правил заповнення поля "Призначення платежу" розрахункового документа з використанням кодів видів сплати, наведених в додатку до Порядку №666 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811).

Інформації щодо реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та ЄСВ, платниками податків, які перебувають на обліку в Нікопольському управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області розміщена на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» у розділі «Бюджетні рахунки».

 

До уваги платників податків! Як правильно заповнити реквізити на платіжних документах

Наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за N974/27419 (далі – Порядок №666). Про це нагадала начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Кальник.

Порядок №666 регламентує та наводить приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті (стягненні), зокрема, податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів.

Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися платником податку окремим документом на переказ.

У разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку №666, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання з кодом виду сплати «101».

Перелік кодів видів сплати, які вказуються платником податків в полі "Призначення платежу" розрахункового документа наведено в додатку до цього Порядку №666 (зі змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.09.2016 № 811).

Поряд з цим, з метою уникнення помилкового перерахування платниками податків при сплаті платежів до бюджетів, нарахування штрафних санкцій та пені за порушення правил сплати (перерахування) податків, при заповненні документів на переказ необхідно вірно вибирати реквізити бюджетних рахунків та дотримуватись правил заповнення поля "Призначення платежу" розрахункового документа з використанням кодів видів сплати, наведених в додатку до Порядку №666 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811).

Інформації щодо реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та ЄСВ, платниками податків, які перебувають на обліку в Нікопольському управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області розміщена на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» у розділі «Бюджетні рахунки».

 

До уваги платників ЄСВ: перераховуйте єдиний внесок вчасно

Заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко звертає увагу, що відповідно до п.п. 1 частини другої ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ.

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники ЄСВ зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.

Частиною тринадцятою ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого ЄСВ зараховуються в рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

В режимі тестування діє електронний сервіс E-Receipt (пошук та перегляд електронного чека)

ДФС запроваджено новий електронний сервіс, який дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального касового чеку, що формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і створений новітніми РРО. Про це нагадала начальник Нікопольської державної податкової інспекції Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко.

Сервіс знаходиться у відкритій частині Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

Якщо е-чек не знайдено в системі, можна зробити його фото та надіслати за адресою: infozvit@sfs.gov.ua.

ДФС буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів.

 

За одну добу громадяни оформили 575 транспортних засобів

Громадяни продовжують оформлювати транспортні засоби з іноземною реєстрацією. Лише за одну добу було здійснено митне оформлення 575 автівок, за які сплачено 38 млн гривень.

Загалом, станом на 14 грудня 2018 року, з початку дії нових правил ввезення транспортних засобів (з 25 листопада 2018 року) було оформлено майже 2,8 тис. транспортних засобів на єврономерах. Сума сплачених митних платежів склала майже 187,1 млн гривень. Для порівняння: станом на 13 грудня оформлено майже 2,2 тис. автівок на 149 млн гривень.

Найактивніше громадяни розмитнюють транспортні засоби у Чернівецькій області – 677 автомобілів, Волинській – 604, місті Києві – 414 та Рівненській області – 202.

Нагадаємо, що Законом України від 08 листопада 2018 року № 2612-VIIІ „Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України” для громадян встановлено нові умови ввезення транспортних засобів.

При цьому передбачено перехідний період 180 діб для тих громадян, які ввезли автомобіль з 1 січня 2015 року до набрання чинності цим законом. Протягом цього часу громадяни мають можливість оформити свої транспортні засоби, які були ввезені на територію України протягом вказаного періоду і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

 

Митницями ДФС виявлено 45,6 тис. порушень митних правил на суму 2,7 млрд гривень

Протягом січня-листопада 2018 року митницями ДФС виявлено 45,6 тис. порушень митних правил із вартістю предметів правопорушень на суму 2,7 млрд гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість складених протоколів про порушення митних правил зросла на 56%, а вартість предметів правопорушення – на 74%.

У 5 тис. справ про порушення митних правил тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму 797 млн гривень. Сума тимчасово вилучених предметів правопорушень збільшилась на 14%.

Найпоширенішими є випадки незаконного переміщення через митний кордон промислових товарів. За вказаний період за скоєння таких порушень було вилучено товарів на суму 469 млн гривень. Транспортних засобів вилучено на суму понад 146,6 млн грн, продовольчих товарів – на 110,7 млн грн, валюти – 70,8 млн грн.

Безпосередньо митницями ДФС розглянуто майже 35,5 тис. справ про порушення митних правил, що на 81% більше, ніж за аналогічний період 2017 року.

На розгляд до суду митницями передано 5,7 тис. справ про порушення митних правил на суму майже 1,7 млрд грн.

За результатами розгляду справ про порушення митних правил судом прийнято рішення про накладення стягнень у вигляді штрафу та конфіскації на суму 426,4 млн. грн.

Одним із ефективних методів протидії митним правопорушенням на сьогодні є співпраця та обмін інформацією з компетентними органами іноземних держав в рамках взаємної адміністративної допомоги, яка забезпечує попередження і виявлення незаконних експортно-імпортних операцій та факти несплати до бюджету обов’язкових митних платежів.

За результатами міжнародної взаємодії за 11 місяців 2018 року порушено понад 678 справ про порушення митних правил на суму 665 млн грн. Крім того, у ході міжнародної співпраці встановлено несплату понад 21,1 млн грн обов’язкових митних платежів.

 

Власники нерухомості вже сплатили 753,2 млн гривень податку на нерухоме майно

До місцевих бюджетів (станом на 01.12.2018) надійшло 753,2 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з фізичних осіб, що на 308,5 млн грн більше надходжень 2017 року (444,7 млн грн).

Сформовано понад 1,2 млн податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для більше ніж 920 тис. фізичних осіб – власників такої нерухомості.

До сплати визначено податку на загальну суму 922,0 млн грн, що на 426,8 млн грн більше, ніж у 2017 році (495,2 млн грн)

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є, зокрема, фізичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Податок на нерухомість платники сплачують за 2017 рік за ставками та з використанням пільг, які були законодавчо визначені у цей період.

Податок нараховується на загальну площу об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток. Ставки податку встановлювалися рішеннями місцевих рад.

При цьому пільгові розміри майна, на які не застосовується ставка податку, складають:

для квартири/квартир незалежно від їх кількості – 60 кв. метрів;

для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – 120 кв. метрів;

для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – 180 кв. метрів.

Водночас варто зазначити, що за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. м (для квартири) та/або 500 кв. м (для будинку), сума податку збільшується на 25 000 грн на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку) (підпункт «ґ» підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України).

Нагадуємо, що фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з моменту вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Переваги офіційного працевлаштування

Нікопольське управління ГУ управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що соціальний захист сьогодні та пенсійне забезпечення у майбутньому залежить, насамперед, від свідомої громадської позиції самих працюючих. Перш ніж погодитись на пропозицію одержувати заробітну плату «у конверті», варто замислитися над перевагами офіційного працевлаштування.

Так, після офіційного укладення трудового договору працівник відповідно до вимог Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) користується такими правами:

► на гарантований розмір заробітної плати, у тому числі на доплати, надбавки й заохочувальні виплати;

► на відпустку (основну, додаткову та без збереження заробітної плати, відпустку у звя’зку з вагітністю та пологами);

► на скорочений робочий час, на вихідні і св’яткові дні;

► на оплату лікарняного, на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;

► на допомогу у зв’язку з безробіттям;

► на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань;

► на зарахування стажу роботи.

Офіційне укладення трудового договору захищає найманого працівника у разі, якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати, відмовляється оплатити виконану роботу, не додержується інших своїх зобов’язань. У таких випадках трудові спори між найманим працівником і роботодавцем розглядаються у судовому порядку.

Нагадуємо, що за кожного неоформленого працівника, якого допустили до роботи без укладення трудового договору та повідомлення органів ДФС юридичні та фізичні особи – підприємці несуть відповідальність у вигляді штрафних санкцій, а саме: відповідно до ст. 265 КЗпП – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати встановленої законом на момент виявлення порушення (у 2018 році – 111 690 грн).

Також застосовується адміністративна відповідальність до керівника, а саме: відповідно до частини 1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями – від 500 до 1 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (у 2018 році – від 8500 до 17 000 грн).

Отже, тільки офіційне оформленння трудових відносин є гарантією соціального захисту найманих працівників, а для роботодавців – запорукою процвітання бізнесу.

 

Вітання випускників та лекторів Школи Ріелторів «Нова хвиля» в Університеті імені Альфреда Нобеля

У рамках Меморандуму щодо заснування Школи ріелторів «Нова хвиля» в Університеті імені Альфреда Нобеля відбулося вітання випускників та видача їм сертифікатів центру консалтингу Університету імені Альфреда Нобеля про успішне завершення навчання за програмою «Управління ріелторською діяльністю».

Під час заходу також нагороджено лекторів за проведення роз’яснювальної роботи серед слухачів Школи Ріелторів. Зокрема, відзначено начальника управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області, члена координаційної ради облдержадміністрації з питань розвитку підприємництва Манушак Осипової за якісну підготовку інформаційних матеріалів для лекції на тему: «Оподаткування ріелторської діяльності».

 

Результати діяльності Дніпропетровської митниці ДФС за січень – листопад 2018 року

Аналіз показників роботи Дніпропетровської митниці ДФС за 11 місяців 2018 року в порівнянні з 11 місяцями 2017 року вказує на наступні тенденції. У звітному періоді загальна кількість оформлених митних декларацій (далі - МД) збільшилась на 2,7%. Було оформлено 155 845 шт. МД (серед яких: 72 640 експортних МД та 67 591 імпортних) проти 151 767 шт. МД за 11 місяців 2017 року (серед яких: 70 558 експортних МД та 66 065 імпортних).

 

У листопаді платникам відшкодовано 13,6 млрд грн ПДВ

У листопаді поточного року на рахунки платників відшкодовано 13,6 млрд грн податку на додану вартість. Цього місяця сума відшкодування стала найбільшою у 2018 році. До цього найбільшу суму бюджетної компенсації з ПДВ платники отримали у вересні – 12,5 млрд грн.

Відшкодована у листопаді сума ПДВ на 20%, або на 2,2 млрд грн перевищує показник відповідного періоду минулого року. У листопаді 2017 році сума відшкодування складала 11,4 млрд гривень.

Загалом за 11 місяців 2018 року платникам було повернуто 121,6 млрд грн податку на додану вартість, що на 11,9%, або на 12,9 млрд грн. більше за відповідний період минулого року. У січні-листопаді 2017 року платникам було повернуто 108,7 млрд грн.

Зросла на 1,1 млрд грн, або на 12,2% порівняно з 11 місяцями 2018 року і середньомісячна сума відшкодування ПДВ. Якщо протягом січня-листопада 2017 року платникам щомісяця в середньому повертали майже 9,9 млрд грн., то вже у 2018 році цей показник склав 11 млрд грн.

Нагадаємо, що на сьогодні відсутні будь-які можливості для маніпуляцій з відшкодуванням ПДВ, оскільки весь процес автоматичний та прозорий.

 

Оформлений тисячний автомобіль на іноземній реєстрації

Чернівецька митниця ДФС здійснила митне оформлення тисячного автомобіля на «єврономерах». Це був легковий транспортний засіб марки «Nissan Qashqai +2» 2011 року випуску. Його митна вартість становила понад 194,6 тис грн. До держбюджету громадянин сплатив майже 87,9 тис грн, з яких добровільно сплачена сума в 8500 грн через недотримання строків та умов митних режимів тимчасового ввезення або транзиту.

Загалом з 26 листопада по 10 грудня 2018 року, тобто з моменту першого оформлення транспортного засобу на іноземній реєстрації за новими правилами, до бюджету перераховано 65,8 млн грн, економія громадян склала 38,6 млн грн.

Митне оформлення автомобілів, які були ввезені в митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, здійснено 19 митницями.

Найбільшу кількість автомобілів оформлено Чернівецькою митницею (438 одиниць) та Волинською митницею (260 одиниць).

Слід зазначити, що при митному оформленні 824 транспортних засобів, щодо яких порушені строки та умови митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, сплачено 7 млн грн. Ці кошти добровільно сплачені фізичними особами, яки є власниками такого транспортного засобу або уповноважені розпоряджатися ними та декларувати такі транспортні засоби, коштів у сумі, що дорівнює розміру 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (8500 грн).

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Оприлюднено Закон України «Про Державний бюджет на 2019 рік»

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 12.12.2018 у офіційному виданні «Голос України» № 237-238 опубліковано Закон України від 23 листопада 2018 року № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (далі – Закон № 2629).

Основні показники та мінімуми, які закладено Законом № 2629:

► статтею 7 встановлено у 2019 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі:

- з 1 січня 2019 року – 1 853 гривні;

- з 1 липня – 1 936 гривень;

- з 1 грудня – 2 027 гривень;

● для основних соціальних і демографічних груп населення:

■ дітей віком до 6 років:

- з 1 січня 2019 року – 1 626 гривень;

- з 1 липня – 1 699 гривень;

- з 1 грудня – 1 779 гривень;

■ дітей віком від 6 до 18 років:

- з 1 січня 2019 року – 2 027 гривень,

- з 1 липня – 2 118 гривень,

- з 1 грудня – 2 218 гривень;

■ працездатних осіб:

- з 1 січня 2019 року – 1 921 гривня,

- з 1 липня – 2 007 гривень,

- з 1 грудня – 2 102 гривні;

■ осіб, які втратили працездатність:

guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

19.12.2018 16:03