Олександр Власов: ДФС взяла курс на максимальну автоматизацію процесів
Автоматизація процесів у діяльності фіскальної
служби та максимальна кількість он-лайн послуг для платників податків – про
такі пріоритети в роботі ДФС говорили сьогодні під час першого Київського
податкового форуму, проведеного за ініціативи ГУ ДФС у м. Києві. Представники
влади, бізнесу та громадськості висловлювали своє бачення розвитку податкових
органів, важливих змін, яких від податківців потребує сьогодення, та напрямів
покращення роботи служби.
Одним з основних завдань для фіскальної служби всі
учасники форуму однозначно визначили подальшу електронізацію послуг. За словами
в.о. Голови ДФС Олександра Власова, фіскальною службою вже взято курс на
максимальну автоматизацію процесів.
«Ми хочемо бути сучасною, комфортною службою,
запроваджуємо електронні сервіси для платників, автоматизуємо процеси
всередині. І, як результат, йдемо до спрощення податкових та митних процедур,
полегшення ведення бізнесу в Україні, залучення інвестицій», – наголосив
Олександр Власов.
Для реалізації цих завдань здійснено низку
заходів, які вже позитивно оцінені бізнесом. Крім того, ДФС співпрацює з
відомствами в частині запровадження інформаційної взаємодії для надання
можливості бізнесу та громадянам скористатися електронними сервісами не лише
органів ДФС, а й інших відомств.
Очільник ДФС також звернув увагу присутніх, що за
результатами 5-го звіту найбільш впливового рейтингу Open Data Barometer
Україна увійшла до топ-20 країн світу за рівнем розвитку відкритих даних. А ДФС
є одним із лідерів серед відомств по відкритості даних. Службою забезпечено
100% оприлюднення даних на Порталі відкритих даних, оновлюються 55 наборів
даних.
«ДФС - у тренді, ми прагнемо бути відкритими для
платників та бізнесу, наша ціль створити для них зручні та доступні сервіси,
через які вони можуть надіслати документи та отримати необхідну інформацію», –
наголосив Олександр Власов.
Кількість сервісів, які запроваджені ДФС для
платників податків, постійно зростає відповідно до потреб бізнесу. Так, на
сьогодні в ДФС реалізують такі основні електронні сервіси:
- Автоматизована система «Єдине вікно».
На сьогодні з використанням механізму «Єдиного
вікна» проводяться 90% офіційних видів контролю. Наразі в ДФС працюють над
створенням єдиного державного інформаційного веб-порталу «Єдине вікно
міжнародної торгівлі», що передбачено діючим законодавством. Аналогів цього
порталу в Україні немає. Він забезпечить надходження дозвільних документів в
електронному вигляді від державних органів до співробітників митниць, що
здійснюють митний контроль та митне оформлення.
Таким чином для суб’єкта зовнішньоекономічної
діяльності скасовується необхідність подання митниці паперових примірників
дозвільних документів.
- Електронний кабінет платника.
Це – найпопулярніший сервіс серед платників.
Відкритою частиною Електронного кабінету користуються більше 9 млн користувачів
з 80 країн світу. Цей сервіс забезпечує онлайн взаємодію платників з
контролюючими органами, дозволяє, не відвідуючи центрів обслуговування
платників, створювати та надсилати електронні документи, отримувати в режимі
реального часу цілодобовий доступ до інформації з реєстрів та електронних
систем без створення та направлення окремих запитів, що значно економить час
платникам та скорочує до мінімуму контакти з контролюючими органами.
Окрім сервісів, які забезпечують платникам
можливість реалізувати свої права та обов’язки, постійно впроваджуються
аналітичні сервіси. Це, зокрема, автозаповнення декларації з податку на додану
вартість, відображення повної інформації щодо податкової накладної з
урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків-коригування тощо.
- Система автоматичного відшкодування ПДВ.
Ця система стала однією з довгоочікуваних і
завдяки їй на сьогодні практично відсутні скарги на несвоєчасне повернення ПДВ.
Все здійснюється оперативно, а стан своєї заявки бізнес може відслідковувати в
режимі реального часу.
Саме з
метою вдосконалення адміністрування ПДВ було запроваджено систему
автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків
коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення
реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН(СМКОР),
яка з 01 липня 2017 року працює у повноцінному режимі та зупиняє реєстрацію
ризикових податкових накладних, що в свою чергу не дає можливості махінаторам
формувати фіктивний податковий кредит і подавати неправомірні заявки на
повернення ПДВ.
- Електронний чек.
ДФС запроваджено у тестовому режимі систему
E-Receipt, в основу розробки якої покладено принцип обов’язкової он-лайн
реєстрації чеків на сервері ДФС. Функціонал системи передбачає можливість
використання суб’єктами господарювання у якості пристроїв, що здійснюють
реєстрацію розрахункових операцій, смартфони, планшети, персональні комп’ютери.
Під час тестування суб’єкти господарювання через
приватну частину Електронного кабінету в режимі он-лайн можуть зареєструвати
тестові каси, використовуючи безкоштовне клієнтське програмне забезпечення,
здійснити її он-лайн фіскалізацію, сформувати та фіскалізувати електронний чек,
додавши штрих-код товару, та передати чек покупцеві у вигляді QR-коду, що
містить всю інформацію про здійснену розрахункову операцію
Наразі участь у тестуванні системи беруть 120
суб’єктів господарювання.
- Електронний акциз (Е-Акциз).
Новий сервіс, над яким активно працюють в ДФС,
дозволить значно якісніше контролювати підакцизний товар (спирт, алкогольні та
тютюнові вироби), унеможливить їх тіньовий обіг та створить справедливі
конкурентні умови для всіх учасників ринку. Запровадження автоматизованої
системи контролю за обігом підакцизних товарів здійснюватиметься у декілька
етапів.
На першому етапі заплановано запровадити
електронний документообіг в процесі виготовлення та обліку марок акцизного
податку.
На наступних етапах будуть вирішуватись питання,
пов’язані з подальшим удосконаленням процесу обліку марок акцизного податку та
обігу підакцизних товарів за допомогою QR – кодів та електронних чеків.
- Електронний аудит.
Введення Е-Аудиту в Україні дозволить виявляти
переважну частину ризиків ще до перевірки. Крім того, буде значно прискорена та
спрощена процедура аналізу даних бухгалтерського обліку платників. Отримання
первинних документів у паперовому вигляді буде необхідним лише по відібраних
ризиках з метою перевірки махінацій.
Крім того, платники зможуть самостійно перевіряти
власні ризики, що скоротить кількість помилок при формуванні податкової
звітності, адже своєчасно усунуті виявлені помилки дадуть змогу уточнити
показники декларацій.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Понад 11 млрд грн єдиного внеску сплатили мешканці Дніпропетровської
області в цьому році
Протягом січня – жовтня 2018 року органи
фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного внеску на
загальну суму 11 млрд 28,7 млн грн від 333,3 тис. платників. За словами
очільника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Оксани Томчук,
це на 1 млрд 951,5 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
При цьому, лише у жовтні поточного року платники
єдиного внеску Дніпропетровського регіону перерахували на рахунки
Держказначейства 1 млрд 216,3 млн грн, що на 257,5 млн грн більше, ніж в
десятому місяці 2017 року.
В середньому щомісяця в 2018 році страхувальники
Дніпропетровщини сплачували більше 1,1 млрд грн ЄСВ.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління податків і
зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислава Воінова на
тему: «Легалізація найманої праці і заробітної плати та інші питання, пов’язані
з оподаткуванням»
Питання 1. Добрий день. Я, приватний підприємець,
хочу оформити найманих осіб. Як мені подати повідомлення про прийняття
працівника на роботу та яка відповідальність передбачена за неподання такого
повідомлення?
Відповідь. Добрий день. Повідомлення про прийняття
працівника на роботу до фіскального органу згідно з постановою Кабінету
Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення
Державній фіскальній службі та ії територіальним органам про прийняття
працівника на роботу» (далі – Постанова № 413) подається фізичною особою –
підприємцем до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем
обліку їх як платника єдиного внеску за формою згідно з додатком до початку
роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
засобами електронного зв’язку з використанням
електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог
законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
на паперових носіях разом з копією в електронній
формі;
на паперових носіях, якщо трудові договори
укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Що стосується питання штрафу, то згідно з нормами
Постанови № 413 Державна фіскальна служба лише приймає від суб’єктів
господарювання повідомлення про прийняття працівника на роботу, проте не
регулює питання трудових відносин, встановлених ст. 24 Кодексу законів про
працю України (далі – КЗпП).
Крім цього, ст. 259 КЗпП визначено, що державний
нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами
незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними
особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний
орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та
контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному
Кабінетом Міністрів України.
При цьому, штрафи, зазначені у частині другій ст.
265 КЗпП, накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує
державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про
працю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Отже, питання надання роз’яснень стосовно
законодавства про працю, накладення штрафів за неподання повідомлення про
прийняття на роботу знаходиться виключно у компетенції Мінсоцполітики.
Питання 2. Я - керівник підприємства, мене
цікавить відповідь на запитання, чи має право фіскальна служба вимагати від
мене, як роботодавця обов’язкового нарахування мінімальної заробітної плати
найманим працівникам?
Відповідь. Зрозуміло ваше запитання. Відповідно до
ст. 1 Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» із
змінами та доповненнями (далі – Закон № 108/95-ВР), заробітна плата – це
винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку роботодавець
виплачує працівникові за виконану ним роботу за трудовим договором.
Згідно із ст. 3 Закону № 108/95-ВР мінімальна
заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за
виконану працівником місячну (годинну) норму праці. На теперішній час мінімальна
заробітна плата складає 3723 гривень.
Мінімальна заробітна плата є державною соціальною
гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм
власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих
працівників, за будь-якою системою оплати праці.
Статтею 35 Закону № 108/95-ВР передбачено, що
контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють:
центральний орган виконавчої влади, що реалізує
державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про
працю;
органи доходів і зборів, тобто контролюючі органи.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу
України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі –
ПКУ) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні
(планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з п. 80.1 та п.п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 ПКУ
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку
інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення
трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати
без сплати податків до бюджету, контролюючі органи здійснюють фактичну
перевірку без попередження платника податків (особи).
Враховуючи те, що мінімальна заробітна плата є
державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для
підприємств усіх форм власності і господарювання, то контролюючі органи мають
право здійснювати контроль за її нарахуванням, утриманням з її розміру податків
та зборів.
Питання 3. Звертається до Вас особа, яка працює за
цівільно – правовим договором на підприємстві, як мені буде нараховуватися
єдиний внесок?
Відповідь. Законом України від 08 липня 2010 року
№ 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) визначено, що платниками єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є – роботодавці (у
вашому випадку це – юридична особа), зокрема ті, які використовують працю
фізичних осіб за цивільно-правовими договорами.
Базою нарахування єдиного внеску для зазначених
платників є сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг)
за цивільно-правовими договорами (п. 1 частини першої ст. 7 Закон № 2464).
При нарахуванні заробітної плати (доходів)
фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного внеску
встановлена частиною п’ятою ст. 8 Закону № 2464, яка застосовується до
визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.
Таким чином, якщо юридична особа - роботодавець
нараховує Вам винагороду (дохід) за цивільно-правовим договором, ставка єдиного
внеску буде складати 22 відсотки. Наприклад, якщо Вам нараховується заробітна
плата у сумі 5000 грн, сплата єдиного внеску буде складати 1100 грн (5000 грн.
х 22%).
Питання 4. Добрий день. Мене цікавить контактний
телефон куди я зможу звернутися у разі порушення моїх трудових прав.
Відповідь. Добрий день. У разі порушення Ваших
трудових прав та з питання легалізації трудових відносин в ДФС України
функціонує телефонна «гаряча лінія», до якої може звернутися кожна фізична
особа за багатоканальним телефоном 0800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних
телефонів) з 08 год. 00 хв. до 20 год. 00 хв. (крім суботи та неділі).
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника юридичного управління
ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олега Басана на тему: «Супроводження судових
спорів у справах загальної юрисдикції та правового забезпечення діяльності
органів ДФС»
Питання 1. Добрий день. В мене таке питання: чи
звільняються від сплати єдиного внеску особи, які провадять незалежну
професійну діяльність, призвані до Збройних сил України?
Відповідь. Добрий день. Відповідно до п. 5 частини
першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі –
Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування (далі – ЄСВ) є особи, які провадять незалежну професійну
діяльність.
Платник ЄСВ зобов’язаний своєчасно та в повному
обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ (п. 2 ст. 6 Закону № 2464).
Згідно з п. 9² розд. VІІІ Закону № 2464 визначено,
що під час особливого періоду, визначеного Законом України від 21 жовтня 1993
року № 3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі – Закон №
3543) платники ЄСВ, визначені ст. 4 Закону № 2464, призвані на військову службу
під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за
посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової
служби звільняються від виконання своїх обов’язків, зазначених в п. 2 ст. 6
Закону № 2464, якщо вони не є роботодавцями.
Крім того, згідно з п. 7 розд. ІV Інструкції про
порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від
20.04.2015 № 449 (далі – Інструкція № 449) особи, які провадять незалежну
професійну діяльність та якщо вони не є роботодавцями, звільняються від
виконання своїх обов’язків, зокрема: у разі призову на військову службу під час
мобілізації або залучення до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами,
передбаченими штатами воєнного часу, - з першого календарного дня місяця
призову на військову службу під час мобілізації платника до останнього
календарного дня місяця, в якому платника було демобілізовано або завершено
його лікування (реабілітацію).
Підставою для звільнення у випадках, зазначених у
п. 7 розд. Інструкції № 449, є заява,
особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, та копія військового
квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із
зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під
час мобілізації, на особливий період, які подаються до органу доходів і зборів
такою особою протягом 10 днів після її демобілізації або після закінчення її
лікування (реабілітації).
Ця норма застосовується з першого дня мобілізації,
оголошеної Указом Президента України від 17 березня 2014 року № 303 «Про
часткову мобілізацію», затвердженим Законом України «Про затвердження Указу
Президента України «Про часткову мобілізацію», та протягом усього особливого
періоду.
При цьому чинне законодавство не містить норм
звільнення від сплати ЄСВ осіб, які провадять незалежну професійну діяльність,
прийнятих на військову службу за контрактом.
Отже, особи, які провадять незалежну професійну
діяльність, якщо вони не є роботодавцями, призвані до Збройних сил України у
зв’язку з мобілізацією, на особливий період, у разі виникнення кризової
ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення
мобілізації та (або) введення воєнного стану, на весь строк їх військової
служби звільняються від сплати ЄСВ.
Водночас такі особи, прийняті на військову службу
за контрактом, не звільняються від сплати ЄСВ за себе.
Питання 2. Хочу запитати. Який податковий
(звітний) період є першим для ФОП (новостворених), які протягом 10 днів з дня
державної реєстрації, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування
та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи ?
Відповідь. Відповідно до абзацу другого п.п.
298.1.2 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №
2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) зареєстровані в установленому
законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з
дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи
оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не
передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного
податку з дня їх державної реєстрації.
Для зареєстрованих в установленому законом порядку
суб’єктів господарювання (новостворених), які протягом 10 календарних днів з
дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи
оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої, зокрема, для третьої
групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в
якому відбулася державна реєстрація (абзац другий п 294.4 ст. 294 ПКУ).
Питання 3. Скажіть, будь ласка, чи має право
платник податку сформувати податковий кредит, якщо на операцію з отримання
послуг від нерезидента на митній території України своєчасно не складено
податкову накладну та не задекларовані податкові зобов’язання на таку операцію?
Відповідь. Якщо за операцією з постачання послуг
нерезидентом отримувачем послуги не задекларовано податкові зобов’язання та не
складено податкову накладну на таку операцію, такий платник податку повинен
відобразити податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючого розрахунку до
податкової декларації звітного періоду, в якому здійснено операцію з отримання
послуг від нерезидента. На суму податкових зобов’язань необхідно скласти і
зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податкову
накладну (за умови, що з дати виникнення податкових зобов’язань не минуло 1095
днів).
Право на податковий кредит за такою операцією
виникає в тому податковому періоді, в якому таку податкову накладну
зареєстровано в ЄРПН.
Легалізація зайнятості населення та доходів громадян
Сьогодні в прес-центрі інформаційного агентства
«Мост-Днепр» відбулась прес-конференція на тему: «Детінізація відносин у сфері
зайнятості населення. Підсумки декларування громадянами доходів, отриманих у
2017 році».
У заході взяла участь фахівець управління податків
і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Дніпропетровській області
Лариса Воробйова.
Лариса Воробйова повідомила, що Головним
управлінням ДФС у Дніпропетровській області разом з Головним управлінням
Держпраці у Дніпропетровській області та іншими органами виконавчої влади в
рамках розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року №
649-р проводяться заходи з легалізації найманої праці та вдосконалення контролю
за оформленням трудових відносин із найманими працівниками. В результаті
роз’яснювальної кампанії фіскальної служби Дніпропетровської області
роботодавцями регіону лише у жовтні поточного року подано 47,6 тисяч
повідомлень про прийняття працівників на роботу (середньомісячний показник
минулих періодів - 24,7 тисячі повідомлень).
Лариса Воробйова зазначила, що Головним
управлінням фіскальної служби області разом з Головним управлінням Держпраці у
складі робочих груп розпочато обстеження об’єктів на предмет легальної
занятості населення. Частіше всього роботодавці використовують нелегальну
найману працю у сфері стоматологічних та перукарських послуг, СТО,
ресторанному бізнесі, оптовій та
роздрібній торгівлі, будівництві, сільському господарстві. Фахівець звернула
увагу, що головна мета фіскальних органів – не штрафи та покарання, а соціальна
захищеність найманих працівників.
Під час прес-конференції також були розглянуті
підсумки декларування громадянами доходів, отриманих у 2017 році. Лариса
Воробйова повідомила, що загальна сума задекларованого оподатковуваного доходу
складає 3,1 млрд грн. Доходи понад 1,0 млн грн задекларували 254 фізичні особи,
що на 56 осіб більше, ніж минулого року. Основними джерелами задекларованих
міліонерами доходів є дивіденди (648,5 млн грн), доходи у вигляді спадщини та
дарування (206 млн грн), операції з рухомим та нерухомим майном (142 млн грн),
іноземні та інвестиційні доходи (126,4 млн грн).
«Робота виключно у правовому полі, сумлінна сплата
податків та зборів, створення нових робочих місць, своєчасність виплати
заробітної плати – це запорука підвищення соціальних стандартів населення та
розвитку стабільної економіки України», - додала Лариса Воробйова.
Місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали від малого та середнього
бізнесу 107,9 млн грн єдиного податку
За 10 місяців 2018 року суб’єкти господарювання
Нікопольського регіону, що обрали спрощену систему оподаткування, перерахували
до місцевих бюджетів 107,9 млн грн єдиного податку. Проти минулого року
аналогічного періоду надходження зросли на 24,8 млн грн, темп росту склав 129,9
відсотків. Про це зазначила заступник начальника відділу адміністрування
податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у
Дніпропетровській області Юлія Пушко.
Спрощена система є найбільш запитуваною серед
підприємців малого та середнього бізнесу завдяки простими і зрозумілими
правилами ведення обліку та сплати податків. Отож, нагадуємо, тим платникам,
хто має на меті перейти з І кварталу 2019 року на спрощену систему
оподаткування, про необхідність завітати до підрозділів державної фіскальної
служби. Адже рішення про перехід на спрощену систему оподаткування
підтверджується поданням заяви до контролюючого органу, не пізніше ніж за 15
календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто останнім
днем, коли це можна буде зробити цьогоріч, є 14 грудня 2018 року. (Законодавча
норма, що визначає такий перехід, передбачена п.п. 298.1.4 ст. 298 та п. 299.3
ст. 299 Податкового кодексу України).
Додамо, що перехід на спрощену систему
оподаткування підприємець може здійснити тільки один раз протягом календарного
року. Окрім того перехід на спрощену систему оподаткування є можливим за умови,
якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену
систему оподаткування, суб'єктом господарювання було дотримано вимоги,
встановлені в п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу (щодо критеріїв умов
застосування єдиного податку).
Про трудові відносини для працюючих студентів
Трудові відносини роботодавця та працівника
повинні оформлюватися виключно в законодавчому полі. Роботодавець має
поінформувати потенційних платників податків про правила оподаткування доходів,
отриманих під час працевлаштування. Про це зазначила заступник начальника
відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського
управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко.
Щодо студента, то у нього є два шляхи здійснення
трудової діяльності: за трудовим бо за цивільно-правовим договором.
Трудовий договір відповідно до ст. 21 Кодексу законів
про працю — це угода між працівником і роботодавцем, за якою працівник
зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням
внутрішньому трудовому розпорядку, а роботодавець зобов’язується виплачувати
працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для
виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і
угодою сторін.
До початку роботи працівника за укладеним трудовим
договором роботодавець повинен подати до територіальних органів Державної
фіскальної служби за місцем обліку його як платника єдиного соціального внеску
повідомлення про прийняття такого працівника на роботу. Заробітна плата,
відпускні працівникам, що здійснюють діяльність за трудовим договором, а також
виплати, нараховані відповідно до умов такого договору оподатковують в
загальному порядку:
- єдиним внеском за ставкою 22%;
- податком з доходів фізичних осіб за ставкою 18
%;
-
військовим збором за ставкою 1,5 %.
До доходу таких громадян, якщо той не перевищує
законодавчо встановлену межу (п.п.169.4.1 ст.169 Податкового кодексу
України) може бути застосована податкова
соціальна пільга за умови своєчасного подання заяви на її використання.
Інший спосіб здійснення трудової діяльності –
складання цивільно – правового договору. Цивільно-правовий договір - це
домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або
припинення цивільних прав та обов’язків. Найпоширенішими серед таких договорів
є:
- на виконання робіт (договори підряду);
- на надання послуг.
За цивільно-правовим договором підрядник на
відміну від працівника не підпорядковується правилам внутрішнього трудового
розпорядку, він сам організовує і виконує свою роботу. Якщо з громадянином
укладається договір цивільно-правового характеру, то повідомлення до органу ДФС
про прийняття працівника на роботу не надається і запис про виконання роботи у трудовій
книжці не робиться.
Сума доходу, одержаного платником податку за
цивільно-правовим договором, оподатковуються
податком на доходи фізичних
осіб за ставкою 18 % та
військовим збором за ставкою 1,5 %.
Для легально працевлаштованого студента, який
навчається за контрактом, існує ще одна важлива перевага. Відповідно до ст.166
Податкового кодексу України зазначена категорія громадяни може скористатися
правом на податкову знижку та повернути частину коштів, сплачених за навчання у
вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладах.
Впроваджено електронний сервіс дистанційного формування сертифікатів
Для користувачів Акредитованого центру сертифікації
ключів ІДД ДФС розроблено новий електронний сервіс Повторного формування
сертифікатів за електронним запитом.
Електронний сервіс дає можливість дистанційного
цілодобового формування сертифікатів без обов’язкового відвідування
представництв АЦСК ІДД ДФС. Про це повідомила начальник Нікопольської ДПІ
Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко.
Сформувати нові сертифікати зможуть лише ті
користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад, до закінчення
строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса
реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
- особистий ключ доступний лише користувачу та не
є скомпрометованим.
Для початку використання нового сервісу необхідно
завантажити та встановити останню версію безкоштовного програмного забезпечення
ІІТ Користувач ЦСК-1.
https://acskidd.gov.ua/korustyvach_csk
Клієнтам АЦСК ІДД ДФС доступна до перегляду
Відеоінструкція по повторному формуванню сертифіката за електронним запитом.
Також детальний опис по роботі нового сервісу розміщено у відповідному розділі
Настанови користувача (стор. 70).
https://www.youtube.com/watch?v=abVjwGuWZSU
В режимі тестування діє електронний сервіс E-Receipt (пошук та перегляд
електронного чека)
ДФС запроваджено новий електронний сервіс, який
дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального
касового чеку, що формується як традиційними реєстраторами розрахункових
операцій, так і створений новітніми РРО. Про це повідомила начальник
Нікопольської ДПІ Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Наталія Міщенко.
Сервіс знаходиться у відкритій частині
Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу
(24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням:
https://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check
Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку
необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чеку (для
традиційних РРО).
Пошук електронного чеку здійснюється за його
фіскальним номером та датою.
Якщо е-чек не знайдено в системі, можна зробити
його фото та надіслати за адресою: infozvit@sfs.gov.ua.
ДФС буде вивчено причину, через яку електронний
чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів.
Про затвердження нових форм документів
Начальник Нікопольської ДПІ Нікопольського
управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко інформує, що
Акредитований центр сертифікації ключів інформаційно-довідкового департаменту
ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) повідомив наступне.
У зв’язку з набранням 07.11.2018 чинності Закону
України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» та
з метою забезпечення стабільної роботи АЦСК ІДД ДФС наказом
Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 05 листопада 2018 року № 121 «Про
затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих
послуг» затверджено нові форми реєстраційних документів, а саме:
► Договір про надання електронних довірчих послуг;
► Реєстраційна картка для фізичної особи;
► Реєстраційна картка для юридичної особи;
► Додаток до Реєстраційної картки;
► Заява про зміну статусу посиленого сертифіката
відкритого ключа;
► Додаток до заяви про зміну статусу посиленого
сертифіката відкритого ключа.
Нові форми реєстраційних документів для отримання
послуг електронного цифрового підпису необхідно використовувати з 07 листопада
2018 року.
Форми реєстраційних документів попереднього зразка
приймалися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 06
листопада 2018 року включно.
Переглянути та завантажити актуальні форми
реєстраційних документів можна у розділі «Отримання послуг електронного
цифрового підпису».
Додатково повідомляємо, що починаючи 07.11.2018
фізичні особи та суб’єкти господарювання приватного права можуть отримати електронні
довірчі послуги від АЦСК ІДД ДФС виключно за їх особистої присутності.
Інформацію розміщено на сторінці АЦСК ІДД ДФС
офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням: https://acskidd.gov.ua/news
Оновлено довідку про відсутність заборгованості з податків
Начальник відділу погашення боргу Нікопольського
управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павло Роденко повідомив , що
Мінфін наказом від 03.09.2018 N733 затвердив Порядок надання довідки про
відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено
на контролюючі органи (далі – Наказ №733).
Для отримання довідки платник має подати заяву в один із таких способів:
у паперовій формі - до державної податкової
інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного
контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового
боргу. Якщо заяву подано до державної податкової інспекції, її передають до
відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з
погашення податкового боргу;
в електронній формі - на адресу уповноваженого
органу через приватну частину електронного кабінету з дотриманням вимог Законів
України "Про електронні документи та електронний документообіг",
"Про електронні довірчі послуги".
Строк дії довідки становить десять календарних
днів з дати її формування. У довідці обов'язково зазначається термін її дії.
Довідка або відмова у наданні довідки готуються
уповноваженим органом протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем
отримання заяви органом, до якого її було подано.
Надається довідка платнику безоплатно.
Наказ №733 набирає чинності з дня набрання
чинності Законом України "Про електронні довірчі послуги" (7
листопада 2018 року), але не раніше дня його офіційного опублікування.
Про отримання електронних довірчих послуг
Як повідомив Акредитований центр сертифікації
ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, з метою створення сприятливих
умов для клієнтів АЦСК ІДД ДФС скасовує обмеження щодо отримання електронних
довірчих послуг у межах територіальної одиниці (області) державної реєстрації
юридичної особи.
Починаючи з 19 листопада 2018 року усі категорії
клієнтів мають змогу отримати електронні довірчі послуги у будь-якому
представництві АЦСК ІДД ДФС.
При цьому, ідентифікація фізичної особи, яка
звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката
відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності.
http://acskidd.gov.ua/news#234
На сайті ДФС розміщено Довідник умовних кодів причин коригування, які
зазначаються в розрахунку коригування
Наказом МФУ від 17.09.2018 №763 затверджено зміни
до форми податкової накладної, розрахунку коригування, а також Порядку
заповнення податкової накладної, затверджених наказом від 31.12.2015 №1307.
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE32609.html
Наказ №763 набирає чинності з першого числа
місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування (опублікований в
«Офіційному віснику України» 06.11.2018), крім деяких норм, які набирають чинності
з 01.01.2020.
Отже, оновлена форма податкової накладної та
розрахунку коригування застосовуються з 1 грудня 2018 року.
Наказом №763, зокрема, передбачено, що Державна
фіскальна служба України визначає умовні коди причин коригування, які платники
податку зазначають у графі 2.1 розрахунку коригування, та забезпечує їх
оприлюднення на власному офіційному веб-порталі для використання платниками ПДВ
під час складання розрахунків коригування.
Довідник умовних кодів причин коригування, які
зазначаються в розрахунку коригування кількісних та/або вартісних показників до
податкової накладної, оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/357729.html
Продавцям технічно складних побутових товарів донараховано 12,1 млн. грн.
штрафних санкцій
Органами ДФС станом на 1 листопада 2018 року
проведено 2 137 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж
технічно складних побутових товарів. Їм донараховано 12,1 млн. грн. штрафних
санкцій за недотримання законодавчих вимог при проведенні розрахункових
операцій.
Найчастіше суб’єкти господарювання порушували
вимоги щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій – 1530 випадків та
порядку обліку товару – 41 порушення. Також виявлено 381 порушення норм з
регулювання обігу готівки.
Крім того, за результатами перевірок суб’єктами
господарювання тільки у 2018 році
зареєстровано 2 926 РРО.
Застосування реєстраторів розрахункових операцій
продавцями технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному
ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, було впроваджено з травня 2017
року з набуттям чинності відповідної постанови КМУ. Цим документом було
затверджено переліки таких технічно складних побутових товарів.
Відповідно до цієї норми при продажу зазначених
товарів суб’єкти господарювання мають проводити розрахункові операції в
готівковій та/або безготівковій формі на повну суму покупки через реєстратори
розрахункових операцій. При цьому РРО мають бути зареєстровані, опломбовані у встановленому
порядку та переведені у фіскальний режим роботи. При проведенні розрахункових
операцій покупцю має видаватися касовий чек, що підтверджує таку операцію.
Отриманий покупцем розрахунковий документ (касовий
чек) надає можливість покупцям складної побутової техніки захистити свої права,
зокрема, довести факт придбання товару саме у конкретного суб’єкта
господарювання та вимагати у разі придбання неякісного товару його заміну або
повернення коштів.
За статистикою ДФС, станом на 1 січня 2018 року в
Україні нараховується понад 7 тис. суб’єктів господарювання, які здійснюють
реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному
ремонту. З моменту набуття чинності постанови платниками добровільно було
зареєстровано майже 3,2 тис. РРО.
(Інформація прес-служби ДФС України).
З початку року до бюджету надійшло 183,8 млрд грн єдиного внеску
Протягом січня-жовтня поточного року надходження
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали
183,8 млрд грн. Це на 38,8 млрд грн, або на 26,7% більше січня-жовтня минулого
року.
Зокрема, у жовтні 2018 року ДФС було забезпечено
19,9 млрд грн єдиного внеску. Порівняно з жовтнем 2017 року цей показник зріс
на 4,1 млрд грн, або на 25,9%.
Єдиний внесок засобами програмного забезпечення
автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами
загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до
визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті
в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового
державного соціального страхування і пенсійного страхування.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Про отримання електронних довірчих послуг
Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській
області інформує, що з метою створення сприятливих умов для клієнтів
Акредитований центр сертифікації ключів інформаційно-довідкового департаменту
ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС) скасовує обмеження щодо отримання електронних
довірчих послуг у межах територіальної одиниці (області) державної реєстрації
юридичної особи.
Від 19.11.2018 усі категорії клієнтів мають змогу
отримати електронні довірчі послуги у будь-якому представництві АЦСК ІДД ДФС.
Звертаємо увагу, що ідентифікація фізичної особи,
яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката
відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності.
Вищевказану інформацію розміщено на сторінці АЦСК
ІДД ДФС за посиланням https://acskidd.gov.ua/news
Також повідомляємо, що з інформацією щодо режиму
роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС, порядку
отримання електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) та скасування кваліфікованих
сертифікатів можна ознайомитись на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД
ДФС:
■ режим роботи – https://acskidd.gov.ua/contacts.
■ отримання ЕДП – https://acskidd.gov.ua/r_kor.
■ скасування кваліфікованих сертифікатів –
https://acskidd.gov.ua/blokuvannya.
Протягом десяти місяців сервіс ДФСУ «Пульс» отримав 505 запитів від
платників Дніпропетровщини
У переважній більшості громадяни Дніпропетровської
області використовують сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» для
з’ясування питань щодо подання звітності та реєстрації накладних. Цієї тематики
стосувалось 268 звернень.
Питання щодо роботи органів ДФС порушив 151
заявник. Робота системи електронного адміністрування ПДВ цікавила 32-х
запитувачів, з приводу роботи ЦОП та перевірок суб’єктів господарювання
звернулися 17 та 12 платників відповідно, з антикорупційної тематики – 11 громадян
тощо.
Всі звернення оперативно розглянуті у встановлений
термін та вирішені по суті.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна
проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної
фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання,
які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон
цілодобової лінії 0-800-501-007 (напрямок «4»).
Впродовж десяти місяців 2018 року понад 92,5 тисячі «спрощенців» - фізичних
осіб Дніпропетровщини сплатили до бюджету 1 млрд 314,5 млн гривень
Станом на 01.11.2018 у Дніпропетровській області
працюють 92 тисячі 508 фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему
оподаткування, обліку та звітності.
Понад 12,3 тисяч підприємців обрали першу групу
спрощеної системи оподаткування, майже 42,4 тисячі зареєстровані на другій
групі та 37,8 тисяч працюють, обравши третю групу спрощеної системи
оподаткування.
З січня по жовтень поточного року «спрощенці» -
фізичні особи Дніпропетровщини сплатили до місцевих бюджетів 1 млрд 314,5 млн
грн єдиного податку, що на 295,0 млн грн, або на 28,9%, більше, ніж за
відповідний період 2017 року.
За дев’ять місяців поточного року підприємцями
платниками єдиного податку ІІІ групи задекларовано валового доходу на загальну
суму 18 млрд 238,3 млн грн, що на 5 млрд 42,7 млн грн більше ніж за аналогічний
період минулого року (або на 38,2%), сума єдиного податку до сплати склала
865,6 млн грн, що на 226,5 млн грн більше ніж за січень - жовтень 2017 року
(або на 35,4%).
Відбулось засідання Ініціативної групи
У приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області 19
листопада 2018 року відбулось третє засідання Ініціативної групи з підготовки
до установчих зборів для формування складу Громадської ради при ГУ ДФС у
Дніпропетровській області (далі – Ініціативна група).
Під час заходу затверджено список учасників в
установчих зборах для формування складу Громадської ради при ГУ ДФС у
Дніпропетровській області, порядок ведення установчих зборів,
Джерело: guru.ua Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя