Новини Нiкопольської ОДПІ

Новини Нiкопольської ОДПІ

З початку року громадяни Дніпропетровщини задекларували понад 3,1 мільярди гривень доходу

За підсумками декларування громадянами Дніпропетровщини доходів, отриманих у 2017 році, кількість поданих декларацій про майновий стан і доходи становить понад 45,2 тисячі на загальну суму 3 мільярди 108 мільйонів гривень. До бюджету за результатами деклараційної кампанії надійде майже 100 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб та 13,5 мільйонів гривень військового збору. Про це повідомила заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

За ії словами, найбільш активними декларантами на Дніпропетровщині стали громадяни, які отримали майно у спадщину чи подарунок – 3946 осіб. Загальна сума задекларованого ними доходу складає 581 млн гривень. Дохід від продажу рухомого та/або нерухомого майна задекларували 1246 мешканців регіону на суму 295,8 млн гривень. Іноземні доходи у розмірі 112,2 млн грн задекларували 284 мешканця області.

Крім того, повернення з бюджету у вигляді податкової знижки отримають 7514 громадян на загальну суму 13,5 млн гривень.

 

За 10 місяців 2018 року платникам відшкодовано 108 млрд грн ПДВ

Протягом січня – жовтня поточного року платникам відшкодовано 108 млрд грн податку на додану вартість. Про це заявив в.о. Голови ДФС Олександр Власов.

За його словами, порівняно з відповідним періодом минулого року сума відшкодування зросла на 11 %, або на 10,7 млрд грн. За 10 місяців 2017 року платникам було відшкодовано 97,3 млрд грн.

«Ми фіксуємо зростання заявок на відшкодування ПДВ з бюджету. Так, у 2018 році кількість платників, які заявили про відшкодування цього податку, склало більше 5 тисяч осіб. Це майже на тисячу заяв більше, ніж було торік», – розповів Олександ Власов.

Середньомісячна заявка до відшкодування ПДВ у 2018 році зросла майже на 20 % – до 11,5 млрд грн.

«Відшкодування податку на додану вартість здійснюється прозоро, адже електронна система не дозволяє здійснювати будь-які махінації. Понад 85 % заявлених до повернення сум відшкодовуються протягом місяця за результатами камеральних перевірок», – зазначив очільник ДФС.

Середньомісячне відшкодування ПДВ коштами у 2018 році зросло до 10,8 млрд грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року цей показник зріс на 1,1 млрд гривень.

У жовтні платники отримали 10,4 млрд грн бюджетної компенсації цього податку. Порівняно з жовтнем 2017 року сума зросла на 7 %, або на 0,7 млрд грн. За відповідний період 2017 року платники отримали 9,7 млрд грн відшкодованого податку.

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/356026.html

 

Відбулося виїзне засідання Координаційної ради облдержадміністрації з актуальних питань у галузі ведення бізнесу

З метою обговорення актуальних питань в галузі ведення бізнесу сьогодні у м. Жовті Води проведено виїзне засідання Координаційної ради облдержадміністрації з питань розвитку підприємництва.

Відкрила засідання начальник відділу управління з питань інвестиційної діяльності та дерегуляції бізнесу департаменту економічного розвитку облдержадміністрації Алла Кефель, яка привітала учасників та ознайомила їх з основними аспектами ведення підприємницької діяльності.

Також у засіданні прийняла участь начальник управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова з доповіддю стосовно новацій податкового законодавства.

Вона зупинилась на проведенні Державною фіскальною службою України, Державною службою України з питань праці, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування комплексних заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками, передбачених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р.

«Сьогодні фіскальною службою приділяється значна увага заходам з детінізації ринку праці та боротьбі з виплатою зарплати «в конвертах». Адже нелегальна праця знижує доходи державного та місцевих бюджетів, бюджетів Пенсійного фонду та фондів соцстрахування. Нелегальне працевлаштування також має негативні наслідки для найманих працівників, зокрема: відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника, права на гарантовану відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів), страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності та втрата громадянами пенсійного стажу і можливості отримання державної допомоги у разі втрати роботи.

Неофіційно працевлаштована особа позбавлена законодавчого захисту і повністю залежить від роботодавця та його дій по відношенню до працівників. Тож, офіційно оформлені трудові відносини надають можливість громадянам відстоювати свої права у судах у разі конфлікту з роботодавцем», – зазначила Манушак Осипова.

У ході засідання від учасників заходу надійшла низка актуальних питань, на які були отримані фахові відповіді.

Діалог між представниками державних служб та бізнес-спільнотою відбувся конструктивно.

 

Легалізація трудових відносин – це законодавчо закріплені права працюючих громадян сьогодні та гарантоване майбутнє завтра

Питання виплати офіційної заробітної плати та офіційного працевлаштування дуже актуальна тема у нашому суспільстві. Про це повідомив начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.

За його словами, на даний час виплати заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, нажаль, нормою життя наших громадян та роботодавців.

Кожному громадянину слід зрозуміти, що захистити себе він зможе тільки законним шляхом, і це можливо лише за умови належного оформлення трудових відносин з роботодавцем.

Не варто забувати, що виплата заробітної плати без сплати встановлених податків і зборів є також грубим порушенням Законів України, яке підпадає під адміністративну та кримінальну відповідальності.

Крім цього, виплата заробітної плати в «конвертах» та у розмірах, нижчих за мінімальні гарантії, по-перше, позбавляє наших громадян належного захисту, насамперед, належного розміру пенсійних виплат.

По-друге, до місцевих бюджетів не надходять необхідні кошти, що безпосередньо відбивається на рівні життя і на розв`язанні безлічі соціальних проблем. Скорочується і фінансування соціальних статей з держбюджету.

Тобто, легалізація зарплати та збільшення робочих місць не тільки вирішить проблему зайнятості населення, а надасть додаткові кошти для вирішення соціальних та побутових проблем громад Дніпропетровського регіону.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 жовтня 2018 рроку № 649-р Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС) разом с Пенсійним фондом України, Управлінням праці, Національною поліцією, органами місцевого самоврядування в Дніпропетровській області у складі робочих груп розпочинають проводити контрольно-перевірочні заходи з обстеженням об`єктів на предмет легальної зайнятості населення.

Першочергова задача таких груп буде спрямована на категорію платників, по яких в автоматичному режимі виявлені ризики виплати зарплати в «конвертах», або виплати зарплати нижче встановленого законодавством мінімуму та по яких до ГУ ДФС надійшли скарги від громадян про порушення їх трудових прав.

Слід зауважити, що це стосується найбільш ризикових сфер послуг, де частіше всього роботодавці використовують нелегальну найману працю. Це відбувається в стоматологічних, перукарських послугах, СТО, ресторанному бізнесу, оптовій та роздрібній торгівлі, будівництві, сільському господарстві.

Фіскальна служба на теперішній час не ставить собі за ціль перевірити та оштрафувати. Для фіскальної служби найголовніше, що працівник був офіційно оформлений, соціально захищений, а з його заробітної плати сплачувались податки і збори.

Все це мають добре усвідомлювати і роботодавці, і підприємці і наймані працівники Дніпропетровського регіону – зазначив Владислав Воінов.

 

Від платників податків Нікопольського регіону до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 1 млрд 779 млн гривень податків та зборів

Протягом січня - жовтня поточного року від платників податків Нікопольського регіону надійшло до бюджетів усіх рівнів 1 779,3 млн гривень. Це на 414,3 млн грн перевищує результат відповідного періоду минулого року. Про це проінформував виконуючий обов’язки начальника Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун.

Так, до загального фонду державного бюджету протягом десяти місяців 2018 року мобілізовано 666,8 млн грн, що на 189,8 млн грн, або на 39,8 відс. більше, ніж за відповідний період минулого року.

До місцевих бюджетів надійшло 1 112,4 млн гривень. Це на 224,5 млн грн, або на 25,3 відс. більше фактичних надходжень січня-жовтня 2017 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 496,5 млн гривень. Порівняно з 2017 роком надходження зросли на 86,6 млн гривень.

Як зазначив очільник Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун, своєчасна та повна сплата податків і зборів до бюджетів усіх рівнів – це одна з передумов відновлення фінансової стабільності та добробуту нашої країни та кожного її громадянина.

 

Державну казну поповнено майже на 250 млн грн ПДВ

Одним з основних бюджетоформуючих податків у системі загальнодержавних податків є податок на додану вартість.

У січні-жовтні 2018 року від платників Нікопольського регіону до державного бюджету надійшло 249,3 млн грн ПДВ з вироблених в Україні товарів, що на 58,7 млн грн більше, ніж за аналогічний період 2017 року.

В.о. начальника Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун зазначив, що ДФС у Нікопольському регіоні ефективно відпрацьовує ризикові операції суб’єктів господарювання, виявляє і руйнує схеми з формування фіктивного податкового кредиту, що забезпечує збільшення обсягів декларування ПДВ до сплати в бюджет. Вагомі показники збору ПДВ свідчать про ефективне адміністрування цього податку та своєчасне запобігання схемам мінімізації.

 

Сплачуєте страхові платежі – маєте право на податкову знижку

Згідно з пп. 166.3.5 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (зі змінами і доповненнями) (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема суму витрат на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених таким платником податку страховику – резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як самого платника, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які не перевищують (у розрахунку за кожний з повних чи неповних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):

► при страхуванні платника податку або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом платника податку, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління чи за їх сукупністю – суму, визначену в абзаці першому пп. 169.4 п. 169.4 ст. 169 ПКУ (у 2017 році – 2 240 грн. у розрахунку на місяць);

► при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління на користь такого члена сім’ї чи за їх сукупністю – 50 % суми, визначеної в абзаці першому пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, в розрахунку на кожного застрахованого члена сім’ї (у 2017 році – 1 120 грн. у розрахунку на місяць).

Станом на 1 листопада 2018 року включили до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року суму витрат на сплату страхових платежів та пенсійних внесків 70 платників податків Нікопольського регіону.

Про це повідомив в.о. начальника Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).

Слід зазначити, якщо платник податку до кінця податкового року, що настає за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (пп. 166.4 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).

 

Мешканці Нікопольського регіону спрямували до держбюджету понад 36,2 млн грн військового збору

За десять місяців поточного року на підтримку української армії від платників Нікопольського регіону надійшло 36,2 млн грн, що на 5,0 млн грн, або на 16,2 відс. більше надходжень січня – жовтня 2017 року. Про це повідомив заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський.

Нагадуємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків; податкові агенти (для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні).

Відтак, відповідно до норм Податкового кодексу України оподатковується заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати. Військовий збір також стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Оподаткуванню підлягають теж доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг).

 

Статусу підприємця можна «позбутися» лише відвідавши державного реєстратора

Фізичні особи – підприємці (ФОПи) втрачають статус підприємця лише з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою. Про це повідомив заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський під час інтерв’ю на тему детінізації ринку праці та боротьби з виплатою заробітної плати «в конвертах». Зокрема, він повідомив, що у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності підприємець повинен подати сам за себе звіт за формою №Д5 із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності. При цьому термін сплати зобов’язань, визначених ФОП, у Звіті з позначкою «ліквідаційний», настає в день подання такого Звіту, відповідно ЄСВ необхідно сплатити до дати подання Звіту включно.

Зняття з обліку ФОП фіскальними органами здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.

 

Детінізація ринку праці та офіційне працевлаштування - це захист інтересів працівників

Незадекларована праця - є проблемою сучасного українського суспільства, що суттєво впливає як на економічні показники країни в цілому, так і на якість життя та соціальну захищеність кожної окремої людини.. Про це повідомив заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський.

Нелегальна праця знижує і доходи місцевих бюджетів, бюджетів Пенсійного фонду та фондів соціального страхування.

Наслідком «тіньової» зайнятості є також погіршення бізнес-середовища та інвестиційного клімату через формування недобросовісної конкуренції, що негативно впливає на інвестиційну привабливість країни.

Нелегальне працевлаштування має негативні наслідки й для найманих працівників. Зокрема, це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника, - права на відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів), страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності.

Відсутність офіційного працевлаштування трудових відносин з роботодавцем позбавляє найманого працівника права на грошову компенсацію у разі отримання виробничої травми або нещасного випадку на виробництві.

Громадяни також втрачають пенсійний стаж та можливість отримання державної допомоги у разі втрати роботи.

Неофіційно працевлаштована особа позбавлена законодавчого захисту та повністю залежить від роботодавця та його дій по відношенню до працівників.

Офіційно ж оформлені трудові відносини надають можливість громадянам відстоювати свої права у судах у разі конфлікту з роботодавцем.

Отже, офіційне працевлаштування – це захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення.

Виявлення порушників податкового законодавства в частині виплати заробітної плати – один з кроків захисту інтересів працівників.

Відомості про виявлені порушення трудового законодавства та законодавства про працю фіскальною службою передаються до органів Держпраці для застосування санкцій.

Про факти порушень податкового законодавства з боку роботодавців громадяни можуть повідомити на  «гарячу лінію» ДФС за телефоном 0800-501-007.

 

Закінчується строк сплати ЄСВ!

20 листопада 2018 року закінчується строк сплати єдиного внеску (крім гірничих підприємств) за жовтень 2018 року.

Заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський повідомив, що за січень – жовтень поточного року надійшло до бюджету сум ЄСВ від платників Нікопольського регіону 496,5 млн грн, що на 86,6 млн грн більше аналогічного періоду минулого року.

 

Запровадження сервісу перегляду чеків надісланих від реєстраторів розрахункових операцій

Начальник Нікопольської ДПІ Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко повідомила, що ДФС України реалізовано електронний сервіс, який дозволяє покупцям товарів (послуг) здійснювати пошук і перегляд фіскального касового чека, який формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій (далі-РРО), так і електронним фіскальним чеком, створеним новими РРО.

Запроваджений сервіс знаходиться у відкритій частині „Електронного кабінету”, доступ до якого здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check. Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести фіскальний номер РРО, дату та час видачі чека (для традиційних РРО).

Пошук електронного чека здійснюється за його фіскальним номером і датою. Якщо електронний чек у системі не знайдено, необхідно зробити його фото та надіслати за електронною адресою:infozvit@sfs.gov.ua. ДФС України буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів.

Також, Наталія Міщенко нагадала, що e-Receipt (електронний чек) - нова інформаційна система реєстрації та обліку РРО, яка передбачає тільки реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів і не потребує плати за користування нею. Електронний чек генерується, реєструється в системі ДФС і доповнюється QR-кодом, після чого передається на пристрій. Інформація про фіскальний номер чека та його QR-код зберігається в системі e-Receipt і буде доступною для перегляду в «Електронному кабінеті» як платником, так і покупцем.

 

Як дитині отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків?

Фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного фіскального органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (додаток 2 до Положення № 822 від 29.09.2017). Про це повідомила начальник Нікопольської ДПІ Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко.

Разом з обліковою карткою № 1ДР (яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі) необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).

Облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, подається його засвідчений переклад українською мовою (після пред’явлення повертається) та його копію.

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків (додаток 3 до Положення № 822)), надається протягом 3-х робочих днів з дня звернення до фіскального органу за місцем проживання фізичної особи.

Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися до будь-якого фіскального органу.

У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів.

Зазначена норма визначена п. 1, п. 4, п. 8 розділу VII «Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків», затвердженого наказом МФУ від 29.09.2017 № 822.

 

Співробітники ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили незаконну діяльність двох автозаправок

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили незаконну діяльність двох автозаправок, через які реалізовувався зріджений газ, без наявності відповідних дозвільних документів. В рамках проведення операції «Акциз-2018» спільно з муніципальною гвардією та національною поліцією було встановлено дві АГЗС, що здійснювали діяльність на території міста, де реалізовували пальне невідомого походження, не маючи при цьому відповідних дозвільних документів.

За результатами проведених заходів складено два протоколи огляду місць зберігання та реалізації пального. З незаконного обігу вилучено скраплений газ пропан-бутан, ті відповідне газозаправне обладнання загальною вартістю близько 1 млн. грн. Наразі проводяться заходи щодо встановлення походження сировини що реалізовувалась та осіб причетних до незаконної діяльності даних АГЗС.

 

Про затвердження нових форм документів

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Акредитований центр сертифікації ключів інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) повідомив наступне.

У зв’язку з набранням 07.11.2018 чинності Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» та з метою забезпечення стабільної роботи АЦСК ІДД ДФС наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 05 листопада 2018 року № 121 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг» затверджено нові форми реєстраційних документів, а саме:

► Договір про надання електронних довірчих послуг;

► Реєстраційна картка для фізичної особи;

► Реєстраційна картка для юридичної особи;

► Додаток до Реєстраційної картки;

► Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

► Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису необхідно використовувати з 07 листопада 2018 року.

Форми реєстраційних документів попереднього зразка приймалися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 06 листопада 2018 року включно.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можна у розділі «Отримання послуг електронного цифрового підпису».

Додатково повідомляємо, що починаючи 07.11.2018 фізичні особи та суб’єкти господарювання приватного права можуть отримати електронні довірчі послуги від АЦСК ІДД ДФС виключно за їх особистої присутності.

Інформацію розміщено на сторінці АЦСК ІДД ДФС офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням:  https://acskidd.gov.ua/news

 

З 7 листопада 2018 року акредитований центр сертифікації ключів формує нові сертифікати

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам,  що 7 листопада 2018 набули чинності основні положення Закону України «Про електронні довірчі послуги».

З 7 листопада 2018 Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС, як кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, почав формувати усім своїм клієнтам виключно кваліфіковані сертифікати. Такі сертифікати, як і раніше, використовуватимуться користувачами електронних довірчих послуг для подання електронної звітності, організації електронного документообігу, отримання адміністративних послуг в електронному вигляді, тощо. Посилені сертифікати відкритих ключів, що були сформовані до 07.11.2018, будуть і надалі обслуговуватись АЦСК ІДД ДФС до закінчення їх строку чинності.

Найближчим часом на інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (https://acskidd.gov.ua) буде розміщено нові форми реєстраційних карток, які необхідно буде використовувати для отримання електронних довірчих послуг починаючи з 07.11.2018.

 

Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з метою забезпечення якісного сервісного обслуговування платників та комфортних умов щодо обміну електронними документами з контролюючими органами з 01 листопада 2018 року змінено сертифікати, які призначені для накладання електронного цифрового підпису та шифрування повідомлень на ДФС, і внесено зміни та доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версія 1.26.12.0) (станом на 31.10.2018).

Перелік змін та доповнень (версія 1.26.12.0) (станом на 31.10.2018):

► на виконання наказу Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 13 грудня 2016 року № 3639/5/1085 «Про затвердження Порядку надання інформації Державною фіскальною службою України на запити органів державної виконавчої служби та приватних виконавців» (з 01.11.2018) додано нові форми, а саме:

J1602901 – Запит про реєстраційні номери облікових карток платників податків – боржників – фізичних осіб або серію (за наявності) та номер паспорта боржників – фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, та/або джерела отримання доходів боржників – фізичних осіб;

J1603001 – Запит про наявні рахунки у боржників – юридичних осіб та/або фізичних осіб – підприємців, а також рахунки, відкриті боржником – юридичною особою через свої відокремлені підрозділи

J1702901 –  Відповідь на запит про реєстраційні номери облікових карток платників податків – боржників – фізичних осіб або серію (за наявності) та номер паспорта боржників – фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, та/або джерела отримання доходів боржників – фізичних осіб;

J1703001 – Відповідь на запит про наявні рахунки у боржників – юридичних осіб та/або фізичних осіб – підприємців, а також рахунки, відкриті боржником – юридичною особою через свої відокремлені підрозділи;

► на виконання наказу Міністерства фінансів України від 03 вересня 2018 року № 733 «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи» (з 01.11.2018) додано нові версії документів, а саме:

J/F 1300305 – Заява про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;

J/F 1400305 – Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;

J/F 1400802 – Відмова в наданні довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

 

Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.

Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Затверджено новий Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 07.11.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554), яким затверджено новий Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Порядок).

Слід зазначити, що у цілому процедура надання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка) залишилася такою самою, як і була раніше.

При цьому, новим Порядком, на відміну від попереднього, передбачено:

- здійснення перевірки наявності/відсутності не лише податкового боргу, а і й недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;

- надання Довідки в електронній формі через приватну частину електронного кабінету з дотриманням вимог законів України від  22 травня 2003 року «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VШ «Про електронні довірчі послуги»;

- повноваження стосовно здійснення заходів, спрямованих на погашення податкового боргу, покладено на контролюючі органи за основним місцем обліку платника (ГУ ДФС в областях, м. Києві, Офіс великих платників податків ДФС), які є відповідальними за процес надання довідки;

- можливість підписання довідки не лише керівником та його заступником, а й уповноваженою особою контролюючого органу.

 

Порядок сплати розстрочених (відстрочених) зобов’язань з ПДВ та процентів, нарахованих на такі суми

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що платник податків відповідно до п.п. 17.1.5 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) має право за наявності обставин, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1235 «Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин» із змінами, на отримання відстрочення (розстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу).

Загальний порядок розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) визначено ст. 100 ПКУ та наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574 «Про затвердження Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31.10.2013 за № 1853/24385.

Так, згідно з п. 100.1 ст. 100 ПКУ розстроченням, відстроченням грошових зобов’язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу.

Водночас, відповідно до п. 22 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від        16 жовтня 2014 року № 569 із змінами і доповненнями, у разі недостатності коштів на електронному рахунку платника ПДВ для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань Казначейство перераховує кошти в межах їх залишку на такому рахунку. При цьому залишок узгоджених податкових зобов’язань платника ПДВ, не сплачений до бюджету, обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі шляхом перерахування до бюджету коштів, що перераховуються на електронний рахунок.

Тобто, у разі недостатності коштів на електронному рахунку суми узгоджених податкових зобов’язань платника ПДВ, якому надано розстрочення (відстрочення) їх сплати та по яких надійшов реєстр ДФС на перерахування до бюджету сум узгоджених податкових зобов’язань відповідно до поданої податкової звітності, обліковуються в Казначействі до їх повного погашення, що передбачає першочергове зарахування Казначейством коштів, що надходять на електронний рахунок, в рахунок зменшення сум узгоджених податкових зобов’язань до перерахування коштів до бюджету в повному обсязі.

Для сплати чергової частки розстрочених (відстрочених) сум (або погашення розстрочення (відстрочення) у повному обсязі) платник ПДВ перераховує необхідну суму коштів з поточного рахунка на рахунок у Системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ), при цьому у документі на переказ коштів зазначає код виду сплати «145 – надходження розстрочених (відстрочених) сум» відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» із змінами, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за  № 974/27419.

На суму, що надійшла з поточного на електронний рахунок платника ПДВ, Казначейство зменшує картотеку та перераховує кошти до бюджету в рахунок погашення розстрочення (відстрочення) з кодом виду сплати «242 – надходження до бюджету коштів з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ».

Сплата нарахованих на суми розстрочок (відстрочок) процентів здійснюється з поточного рахунку платника безпосередньо до бюджету.

 

Поворотна фінансова допомога при ліквідації юрособи – «єдинника»: податковий облік

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п.п. 3 п. 292.11 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до складу доходу, визначеного ст. 292 ПКУ, не включаються суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання.

Згідно з порядком ліквідації юридичної особи, встановленого ст. 111 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ), ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред’явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред’явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджетів, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому ст. 112 ЦКУ.

У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи.

Разом з цим, відповідно до ст. 112 ЦКУ вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними.

Отже, сума поворотної фінансової допомоги не включається до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку за умови повернення протягом 12 календарних місяців з дня її отримання.

Якщо суми поворотної фінансової допомоги вважаються погашеними або не повертаються за домовленістю сторін (відповідно до норм ст. 112 ЦКУ), то такі суми не відповідають умовам п.п. 3 п. 292.11 ст. 292 ПКУ щодо повернення суми поворотної фінансової допомоги і у цьому випадку така поворотна фінансова допомога включається до складу доходу платника єдиного податку – юридичної особи.

 

Платникам акцизного податку про деякі особливості декларування

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) передбачено, що платниками акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

Відповідно до абзацу першого п. 2 розділу І Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 105/26550 (далі – Порядок № 14), особи, визначені ст. 212 ПКУ як платники акцизного податку (далі – платник), складають та подають декларацію акцизного податку (далі – Декларація).

Пунктом 7 розділу ІV Порядку № 14 передбачено заповнення суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів Розділу Д «Податкові зобов’язання з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» Декларації, в якому зазначаються податкові зобов’язання з акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, розраховані окремо за кожним кодом за Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (далі – КОАТУУ).

Відповідно до п. 7 розділу V Порядку № 14 Додаток 6 «Розрахунок сум акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» (далі – Додаток 6) до Декларації заповнюється окремо для кожної адміністративно-територіальної одиниці, у межах якої знаходяться місця здійснення реалізації підакцизних товарів з обов’язковим зазначенням відповідного коду органу місцевого самоврядування відповідно до КОАТУУ.

З метою правильного розподілення сум акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизних товарів між місцевими бюджетами розділ Д (код операції Д1.1) та Додаток 6 до Декларації пов’язані з кодами адміністративних одиниць за КОАТУУ.

Отже, суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі підакцизними товарами, що має один або декілька пунктів продажу на території одного або декількох населених пунктів, що входять до складу об’єднаної територіальної громади (далі – ОТГ) (один код КОАТУУ) та обслуговуються в одному контролюючому органі складає та подає Декларацію та заповнює один Додаток 6 до Декларації відповідно до цього КОАТУУ.

Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі підакцизними товарами, що має декілька пунктів продажу на території декількох населених пунктів, що входять до складу ОТГ (різні коди КОАТУУ) та обслуговуються в різних контролюючих органах складає та подає Декларацію до кожного контролюючого органу та заповнює додаток 6 до Декларації окремо за кожним КОАТУУ.

Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі підакцизними товарами, що має декілька пунктів продажу на території декількох населених пунктів, що входять до складу ОТГ (різні коди КОАТУУ) та обслуговуються в одному контролюючому органі складає та подає одну Декларацію з кількістю Додатків 6, що відповідає кількості кодів КОАТУУ.

 

Внесено зміни до форми податкової накладної та до Порядку заповнення податкової накладної


Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

12.11.2018 15:41