Новини Нiкопольської ОДПІ

Новини Нiкопольської ОДПІ

 

У 2018 році місцеві податки і збори поповнили бюджет Дніпропетровської області на 17,6 мільярдів гривень

«За дев’ять місяців 2018 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 17,61 млрд грн податків і зборів. Це на 2,85 млрд грн більше порівняно з минулорічним періодом. Місцеві бюджети м. Дніпра складають більше 45% надходжень по області. Всього ж підприємства та мешканці обласного центру сплатили в місцеву казну майже 8 млрд грн, що на 3,7 млрд грн перевищує надходження трьох кварталів 2017 року», - повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

За її словами більше половини надходжень в місцеві бюджети регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума складає 10,22 млрд гривень.

Також, суттєво наповнила бюджетні кошики місцевих громад Дніпропетровської області і плата за землю - 2,78 млрд гривень.

Крім цього, впродовж трьох кварталів поточного року спрощенці області перерахували до бюджетів місцевих громад майже 1,6 млрд грн єдиного податку, а надходження податку на прибуток від юридичних осіб Дніпропетровщини перевищили 1,38 млрд гривень.

 

Надходження Нікопольського регіону до зведеного бюджету зросли на 31,7 відсотків

За січень-вересень 2018 року до зведеного бюджету від платників Нікопольського регіону надійшло 1,5 млрд грн платежів, що контролюються органами ДФС. Зазначена сума на 31,7 відсотків або на 382,2 млн грн більша, ніж сплачена у відповідному періоді минулого року. Про це повідомляє в.о. начальника Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун.

Посадовець зауважує, що з усіх бюджетних надходжень 9 місяців звітного року, до державного бюджету надійшло понад 605,9 млн грн. Місцевий бюджет за цей час отримав майже 983,6 млн грн податків, зборів та інших платежів.

Володимир Джавун підкреслює, що підтримувати такий темп вдається, насамперед завдяки сумлінності платників податків Нікопольщини та різноплановим сервісам, послугам і заходам, що максимально спрощують умови роботи легального бізнесу регіону.

 

Платники Нікопольського регіону сплатили 32,1 млн грн військового збору

Завдяки відповідальній позиції платників податків Нікопольського регіону протягом трьох кварталів 2018 року до державного бюджету надійшло 32,1 млн грн військового збору. Про це повідомив заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський. Порівняно з січнем-вереснем 2017 року надходження військового збору зросли на 16,8 відсотків, або на 4,6 млн грн.

Нагадаємо, що військовий збір – це внесок кожного офіційно працюючого українця на підтримку та реформу збройних сил нашої держави. Ставка збору не змінювалася протягом останніх декількох років і становить 1,5%.

 

Важливість отримання офіційної заробітної плати та своєчасна сплата ЄСВ

Днями в Нікопольському управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області за участі заступника начальника управління – начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимира Малиновського відбулася прес-конференція на тему: «Детінізація ринку праці та своєчасність сплати ЄСВ».

Заходам з детінізації ринку праці та боротьбі з виплатою заробітної плати «в конвертах» сьогодні ДФС приділяється значна увага. Адже нелегальна праця знижує доходи місцевих бюджетів, бюджетів Пенсійного фонду та фондів соціального страхування. Наслідком «тіньової» зайнятості є також погіршення бізнес-середовища та інвестиційного клімату через формування недобросовісної конкуренції.

Володимир Малиновський нагадав, що початком трудових відносин між роботодавцем та найманим працівником є укладення трудового договору (угоди), який оформляється наказом та подання до органу ДФС Повідомлення про прийняття працівника на роботу.

«Неофіційно працевлаштований працівник позбавлений права на отримання соціальних гарантій у разі втрати працездатності, права на відпустку, на субсидію, а у майбутньому – на гідне пенсійне забезпечення, а роботодавці, які використовують найману працю неоформлених працівників і неофіційно виплачують заробітну плату несуть адміністративну, фінансову та кримінальну відповідальність. за порушення трудового та податкового законодавства»» - зауважив заступника начальника.

Виявлення порушників податкового законодавства в частині виплати заробітної плати – один з кроків захисту інтересів працівників. Тому ДФС бере участь у діяльності робочих груп, створених при органах виконавчої влади з метою виявлення найманих працівників, які працюють неофіційно, та залучення їх до оподаткування. Також значна увага надається проведенню роз’яснювальної роботи серед роботодавців для забезпечення підвищення рівня заробітної плати найманих працівників.

Крім того, відомості про виявлені порушення трудового законодавства та законодавства про працю фіскальною службою передаються до органів Держпраці для застосування санкцій.

Про факти порушень податкового законодавства з боку роботодавців громадяни можуть повідомити на «гарячу лінію» ДФС за телефоном 0800-501-007.

Окремо, Володимир Малиновський зупинився на питанні єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску, одночасно із зобов'язаннями зі сплати єдиного внеску, зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами, зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Несплачений єдиний внесок призводить до втрати страхового стажу, необхідного для призначення пенсій у майбутньому, адже періоди роботи зараховуються дострахового стажу лише за умови сплати страхових внесків у сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Станом 23.10.2018 в Нікопольському управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області зареєстровано 21506 платників єдиного соціального внеску, з них 5339 юридичних осіб та 16167 фізичних осіб.

За січень-вересень 2018 року надходження у Нікопольському регіоні (міста Нікополь, Покров, Марганець, Нікопольський та Томаківський райони) складають майже 441 мільйон гривень. Цей показник на 20,6 відсотків перевищує минулорічний: додатково забезпечено 75,3 мільйони гривень.

«Своєчасне здійснення державою зобов’язань перед громадянами – виплата пенсій, заробітних плат, тощо – напряму залежить від наповнюваності соціальних фондів за рахунок єдиного внеску. У випадку його несплати, у держави бракує коштів для належних виплат, а громадяни позбавлені соціального захисту», - зазначив заступник начальника управління.

 

Наймані працівники без оформлення – порушення трудового та податкового законодавства

Трудові відносини роботодавця з найманим працівником розпочинаються з укладення трудового договору, який оформлюється наказом та повідомленням органів ДФС про прийняття працівника на роботу. Про це нагадала заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Звертаємо увагу, що зазначене Повідомлення подається до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами (Постанова КМУ від 17.06.2015 р. №413).

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів від 05.09.2018 р. №649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» Уряд доручив Державній службі з питань праці, Державній фіскальній службі, Пенсійному фонду України, Національній поліції, іншим центральним органам виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядування з 5 жовтня провести комплексні заходи, спрямовані на детінізацію зайнятості та доходів населення.

Нагадуємо, що за порушення трудового та податкового законодавства роботодавці, які використовують найману працю  неоформлених працівників і неофіційно виплачують заробітну плату несуть адміністративну, фінансову та кримінальну  відповідальність.

 

Укладання фізичною особою договору про добровільну сплату єдиного внеску та подання звіту

Відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов’язкового державного соціального страхування в обов’язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування. Про це повідомила заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко.

Коло платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, визначено частиною першою ст. 10 Закону № 2464.

Платник єдиного внеску зобов’язаний подавати звітність та сплачувати єдиний внесок до контролюючого органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Згідно Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 (далі – Порядок № 435), фізичні особи, які уклали договір на добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, формують та подають самі за себе Звіт про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, та суми доплати (далі - Звіт) протягом 30 календарних днів після закінчення строків дії договору.

Звітним періодом є термін дії договору, а якщо договором про добровільну участь передбачено одноразову сплату особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, – період, за який одноразово сплачено єдиний внесок за попередні періоди.

Звіт подається за формою № Д6 згідно з додатком 6 до Порядку № 435.

У договорі про добровільну участь зазначаються, зокрема, права та обов’язки сторін, відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання умов договору.

Чинним законодавством не передбачено відповідальності до фізичної особи, яка уклала договір про добровільну сплату єдиного внеску, але не подала (несвоєчасно подала, подала за невстановленою формою) Звіт.

При цьому слід врахувати, що фізична особа, яка уклала договір про добровільну сплату єдиного внеску, але не подала Звіт, втрачає право на отримання допомоги при настанні страхового випадку, який визначений в укладеному договорі.

З таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 301.05).

 

У платника єдиного податку виник податковий борг. Які наслідки?

Платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до Податкового кодексу за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.

У разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів, платники єдиного податку в останній день другого із двох послідовних кварталів, зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом.

Податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений строк, та непогашеної пені.

У разі несплати боргу протягом зазначеного строку фіскальний орган анулює реєстрацію платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

Отже, при наявності податкового боргу фіскальний орган має право анулювати реєстрацію платника єдиного податку.

Анулювання відбувається останнім днем другого із двох послідовних кварталів, у яких була наявність податкового боргу.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.175 ст. 14; п.п. 8 п.п. 298.2.3 ст. 298; п. 300.1 ст. 300 Податкового кодексу.

Як повідомила заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юлія Пушко, за січень-вересень 2018 року від платників єдиного податку Нікопольського регіону надійшло 83,6 млн грн, або 8,5 відсотків від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів, що на 20,3 млн грн більше порівняно з аналогічним періодом минулого року.

 

Стан розгляду звернень громадян за січень-вересень 2018 року

З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 1 письмове звернення громадянина. Про це повідомила заступник начальника управління – начальник відділу організації розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, електронних сервісів та звітності, організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Гроздовська-Боличева Ганна Юріївна.

 

У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні послуги понад 20 тисяч платників

Як повідомила заступник начальника управління – начальник відділу організації розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, електронних сервісів та звітності, організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Гроздовська-Боличева Ганна Юріївна, за січень-вересень поточного року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних послуг звернулось понад 20 тисяч платників.

Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (10309) та отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми та джерела виплачених доходів та утриманих податків (4408). Також зареєстровано 815 платника єдиного податку, надано 1336 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 210 книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 1173 книг обліку розрахункових операцій.

Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.

 

Коректно заповнені розрахункові документи – запорука оперативного надходження платежів за призначенням

При сплаті платниками платежів до бюджету поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється  з урахуванням  вимог наказу Мінфіну  від 24.07.2015 N666 «Про затвердження  Порядку заповнення  документів на переказ у разі сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» (далі – Порядок №666). Про це нагадала начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ярина Кальник.

При цьому, сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися окремим документом на переказ.

У разі заповнення поля «Призначення платежу» з порушенням вимог, визначених у  Порядку №666, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання з кодом виду сплати 101(сплата суми податків і зборів / єдиного внеску).

Перелік кодів видів сплати, які вказуються в полі «Призначення платежу» розрахункового документа наведено в додатку до Порядку №666.

 

Якщо сплачено зайві суми податків

Час від часу платники допускаються помилок, перераховуючи до бюджету зайві суми. Інколи це трапляється, коли платники здійснюють проплату на застарілі рахунки. Тож, в Податковому кодексі України передбачено процедуру виправлення такої помилки. Про це повідомила начальник відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ярина Кальник.

Зокрема визначено, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику. Проте, таке повернення відбувається за умови відсутності у платника податку податкового боргу. Якщо ж платник має податковий борг, то зайво або помилково сплачена сума повертається платнику податків післяповного погашення такого податкового боргу.  Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків відповідної заяви протягом 1095 днів від дня здійсненої проплати. Така заява подається у довільній формі. Проте, в ній обов'язково має зазначатися напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку чи на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів. Повернення коштів відбувається у 20 –денний термін (лише робочі дні) органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на підставі даних сформованих органом фіскальної служби. При цьому, пунктом 43.6 ст. 43 Податкового кодексу України визначено, що повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

 

Е-Receipt (електронний чек) та інші інновації для РРО

ДФС України з 1 липня розпочато експериментальний проект експлуатації новітніх програмних комплексів для реєстрації розрахункових операцій (далі – РРО).

Нагадаємо, що з 19.06.2018 набула чинності постанова КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій» від 13.06.2018 р. № 472 (далі – Порядок № 472), якою затверджено відповідний Порядок.

Вищевказаний Порядок прийнято з метою реалізації інноваційних технологічних рішень для РРО у сфері торгівлі (у тому числі торгівлі з використанням Інтернету), громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, торгівлі через автомати з продажу (надання) товарів (послуг), надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, з перевезення пасажирів та інших послуг.

Отже, програмні комплекси повинні забезпечувати

- виконання розрахункової операції та передачі контрольно-звітної інформації до системи обліку даних в режимі реального часу;

- друкування розрахункових та інших звітних документів;

- збереження даних про опис товарів, фіскальної інформації, даних, на основі яких формуються розрахункові документи та звіти про розрахункові операції;

- використання електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України “Про електронний цифровий підпис” для здійснення технологічних операцій;

- використання технології, розробленої Національним банком, або електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України “Про електронний цифровий підпис” для захисту від підміни та модифікації даних реєстраторів.

Реалізація експериментального проекту триватиме до 31 грудня 2019 року. Про це нагадала начальник відділу реєстрації та обліку платників, ведення Державного реєстру фізичних осіб-платників податків управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ольга Жевнерова.

Під час даного проекту буде досліджено інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій, прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання.

Результати проведеного пілотного проекту будуть узагальнені фахівцями ДФС України з урахуванням пропозицій, поданих територіальними органами ДФС, центрами сервісного обслуговування, користувачами новітніх моделей, та передані для подальшої роботи до Мінфіну.

Позитивні результати експерименту дозволять впровадити новітні РРО у промислову експлуатацію та сприятимуть їх застосуванню платниками податків поряд з традиційними моделями касових апаратів.

Як зазначила Ольга Жевнерова ДФС України розроблятиметься інноваційна система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt (електронний чек), яка передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони) без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм.

Ця система передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС України, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».

Інноваційна електронна система е-Rесеірt передбачає:

- можливість використання новітніх моделей комплексів та їх миттєву фіскалізацію;

- можливість використання контрольно-звітної інформації, що передається від пристрою (чеки) суб’єктами господарювання, для самоконтролю та громадянами для захисту їх прав як споживачів;

- відмову від друку паперових чеків;

- відмову від послуг інформаційного eквайера;

- безкоштовне програмне забезпечення та інтерфейси користувачів – суб’єктів господарювання та покупців;

- створення центру супроводження бізнесу, який включатиме адміністраторів серверного обладнання та службу підтримки користувачів;

- цілодобову доступність користувачів до системи, можливість їх обслуговування у режимі 24/7/365.

 

Скасування реєстрації книги обліку розрахункових операцій

Відповідно до п.9 глави 1 розд.IIІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547, скасування розрахункової книжки здійснюється одночасно зі скасуванням реєстрації книги обліку розрахункових операцій на окрему господарську одиницю або на реєстратор розрахункових операцій (РРО). це нагадала начальник відділу реєстрації та обліку платників, ведення Державного реєстру фізичних осіб-платників податків управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ольга Жевнерова.

Згідно з п. 1 глави 3 розд. II Порядку скасування книги ОРО на РРО здійснюється одночасно із скасуванням реєстрації РРО або за заявою суб’єкта господарювання (у разі викрадення, втрати, прийняття розпорядчого документа про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, непридатності для використання). Рішення про скасування реєстрації книги ОРО на РРО може бути прийнято керівником контролюючого органу за місцем реєстрації РРО або уповноваженою особою контролюючого органу, якщо порушено цілісність засобу контролю, встановленого на книгу ОРО на РРО, та/або виявлено факт опломбування книги ОРО на РРО підробленим засобом контролю або таким, номер якого не збігається з номером, зазначеним у реєстраційній заяві.

У разі прийняття рішення про скасування реєстрації книги ОРО на РРО посадова особа контролюючого органу не пізніше наступного робочого дня з дня виникнення підстав вносить відповідні дані до інформаційної системи ДФС та здійснює запис на титульній сторінці книги ОРО на РРО (у разі її наявності) щодо скасування реєстрації книги ОРО, який засвідчує своїм підписом та печаткою контролюючого органу.

Пунктом 10 глави 2 розд. III Порядку встановлено, що у разі порушення цілісності засобу контролю на розрахунковій книжці, виявлення факту опломбування розрахункової книжки підробленим засобом контролю або таким, номер якого не збігається з номером, що вказаний у реєстраційній заяві, така розрахункова книжка підлягає розпломбуванню, після чого керівник контролюючого органу приймає рішення про скасування її реєстрації.

У разі втрати розрахункової книжки суб’єкт господарювання зобов’язаний повідомити контролюючий орган за місцем реєстрації книги ОРО не пізніше двох робочих днів з дня втрати.

 

З 07 листопада 2018 року отримати сертифікати відкритих ключів за довіреністю буде неможливо

Ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи. (Закон України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» набирає чинності з 07 листопада 2018 року). Про це повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко.

Таким чином, починаючи з 07.11.2018 отримати послуги з формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за довіреністю (у т.ч. посвідченою нотаріально) буде неможливо.

 

Фізичні особи можуть сплачувати податки та збори через Електронний кабінет за допомогою платіжної карти

Пунктом 42 прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України передбачена можливість реалізації  через Електронний кабінет платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом  перегляду в режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, здійсненням податкового контролю. Наприклад, інформацією щодо оперативного обліку податків та зборів (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу.

У меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету платник податків має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема бюджетний рахунок на поточну дату, МФО банку. Про це повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Міщенко.

Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.

З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.

Звертаємо увагу, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

 

Приймаєте працівників на роботу – своєчасно повідомте про це податкову службу

У ході проведення ГУ ДФС у Дніпропетровській області роботи щодо детінізації відносин у сфері зайнятості населення протягом ІІІ кварталу 2018 року роботодавцями було подано Повідомлень про прийняття працівників на роботу (далі – Повідомлення) по 102 137 найманим працівникам. Слід зазначити, що на протязі І кварталу 2018 року було подано Повідомлень усього по 9 474 найманим працівникам, за ІІ квартал 2018 року – по 87 425 найманим працівникам а, а за 15 днів жовтня поточного року – вже по 25 355 найманим працівникам.

Нагадуємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 17червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу», Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

Офіційне працевлаштування – захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.

Заходам з детінізації ринку праці та боротьбі з виплатою заробітної плати «в конвертах» сьогодні ДФС України приділяється значна увага. Адже нелегальна праця знижує доходи місцевих бюджетів, бюджетів Пенсійного фонду та фондів соціального страхування. Наслідком «тіньової» зайнятості є також погіршення бізнес-середовища та інвестиційного клімату через формування недобросовісної конкуренції.

Нелегальне працевлаштування має негативні наслідки й для найманих працівників. Зокрема, це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника, – права на відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів), страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності. Громадяни також втрачають пенсійний стаж та можливість отримання державної допомоги у разі втрати роботи.

Неофіційно працевлаштована особа позбавлена законодавчого захисту та повністю залежить від роботодавця та його дій по відношенню до працівників. Офіційно ж оформлені трудові відносини надають можливість громадянам відстоювати свої права у судах у разі конфлікту з роботодавцем.

Виявлення порушників податкового законодавства в частині виплати заробітної плати – один з кроків захисту інтересів працівників. Тому ДФС України бере участь у діяльності робочих груп, створених при облдержадміністраціях з метою виявлення найманих працівників, які працюють неофіційно, та залучення їх до оподаткування. Також значна увага надається проведенню роз’яснювальної роботи серед роботодавців для забезпечення підвищення рівня заробітної плати найманих працівників.

Крім того, відомості про виявлені порушення трудового законодавства та законодавства про працю фіскальною службою передаються до органів Держпраці для застосування санкцій.

Про факти порушень податкового законодавства з боку роботодавців громадяни можуть повідомити на «гарячу лінію» ДФС України за телефоном 0800-501-007.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/353776.html

 

В «Електронному кабінеті» запроваджено нові електронні формати для фізичних осіб

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить наступне.

Державною фіскальною службою України з метою забезпечення зручності платників податків у рамках електронного сервісу щодо отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді допрацьовано електронні формати. Вони запроваджені з 01.10.2018 року:

■ Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (F1301802);

■ Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків (відповідь на запит у електронному вигляді) (F1401802).

Запровадження нової форми передбачає розширення переліку інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яку будуть отримувати платники податків у відповідь на запити про свої доходи в електронному вигляді.

Відповідь за новою формою доповнена інформацією про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до Податкових розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів.

Зазначені електронні формати розміщені на веб-порталі Державної фіскальної служби України в рубриці «Електронна звітність» в розділі «Платникам податків про електронну звітність» в підрозділі «Інформаційно-аналітичне забезпечення» в Реєстрі електронних форм податкових документів.

Більше інформації про електронний сервіс у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному виглядіhttp://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

Нагадуємо, що підготувати, заповнити та надіслати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді та отримати відповідь за новими формами можна в «Електронному кабінеті» (cabinet.sfs.gov.ua).

 

Cлідчі ДФС у Дніпропетровській області повернули до бюджету понад 24 млн грн

Протягом трьох кварталів 2018 року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 548 кримінальних проваджень за порушення у сфері податкових відносин.

Досудове розслідування закінчено зі 154 кримінальних проваджень, з яких до суду скеровано 84. З них з обвинувальним актом - 74, для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності – 10.

Крім того, з січня по вересень поточного року за підслідністю слідчими направлено 150 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 81.

Завдяки розслідуваним справам слідчими ГУ ДФС Дніпропетровщини з початку року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 24 мільйони 328 тисяч гривень. Також, накладено арешт на майно порушників на суму 5 мільйонів 21 тисячу гривень.

 

У Дніпрі ліквідовано центр мінімізації митних платежів з обігом більше 70 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили діяльність центру мінімізації митних платежів, через який протягом 2015-2018 років було проведено зовнішньоекономічних операцій на суму понад 70 млн. грн.

У рамках розслідування кримінального провадження за ст. 212 КК України було встановлено групу осіб, які, використовуючи підконтрольні транзитно-конвертаційні підприємства, у т.ч. компанії – нерезиденти, розробили та використовували для своїх клієнтів схему мінімізації сплати митних платежів та податків, штучного заниження митної вартості імпортованих товарів (труби безшовні круглого поперечного перерізу зі сталі та полімери етилену в первинних формах) та їх подальшої легалізації.

Для митного оформлення металопродукції фігуранти створили низку підприємств-імпортерів, використовуючи реквізити яких уклали зовнішньоекономічні контракти з підприємствами-нерезидентами, зареєстрованими в Китаї, РФ та Азербайджані на постачання вказаних товарів. У подальшому було організовано ввезення на митну територію України ТМЦ з підміною документів (імпортні контракти, інвойси, сертифікати якості та інші), до яких вносили недостовірні відомості щодо вартості, ваги та хімічного складу імпортованої продукції.

Надалі на власних та орендованих виробничих потужностях на труби наносили ізоляційне покриття та виконували інші технологічні процеси. Виготовлену таким чином продукцію легалізовували, відвантажуючи від імені фіктивних СГД підприємствам газо- та нафтовидобувної промисловості.

При оформленні вантажів на експорт організатори ЦММП використовували печатки підприємств-нерезидентів, зареєстрованих в країнах з пільговим оподаткування, занижуючи вартість продукції та залишаючи фактичні прибутки на підконтрольних підприємствах нерезидентах.

Загальний обсяг зовнішньоекономічних операцій підприємств вказаної групи у 2015-2018 роках склав понад 70 млн. грн.

За результатами обшуків, проведених в офісних, виробничих та складських приміщеннях, які використовувалися фігурантами, вилучено 8 печаток підконтрольних компаній (у т.ч. нерезидентів), 49,9 тис. грн. готівкою, первинні фінансово-господарські документи, документи бухгалтерського, податкового обліку та документи зовнішньо - економічної діяльності, що підтверджують злочинну діяльність, а також документацію щодо відвантаження товарів, руху автотранспортних засобів, використання виробничих потужностей та ін.

Триває слідство.

 

В «Електронному кабінеті» запроваджені сервіси з автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує про наступне.

В «Електронному кабінеті» ДФС України реалізовано автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та додатку 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)», додатку 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)», додатку 6 «Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН).

Для автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та вище зазначених додатків необхідно у приватній частині «Електронного кабінету» при створенні документа звітності проставити відмітку «заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані рядків податкової декларації з ПДВ та відповідних таблиць:

■ Таблиця 1 (Д1) «Коригування податкових зобов’язань згідно зі статтею 192 та пунктом 199.1 статті 199 розділу V Кодексу»;

■ Таблиця 2 (Д1) «Коригування податкового кредиту згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу»;

■ Таблиця 1 розділу І Податкові зобов’язання (Д5) «Операції на митній території України, що оподатковуються податком на додану вартість за основною ставкою та ставкою 7 %, крім ввезення товарів на митну територію України»;

■ Таблиця 1 розділу ІІ Податковий кредит (Д5) «Операції придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7 %»;

■ Таблиця 1 (Д6) «Операції, що не є об’єктом оподаткування (стаття 196 розділу V Кодексу), операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України, операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))».

Додатково повідомляємо, що розділ «СЕА ПДВ» доповнено новим сервісом «Інформація про суму перевищення». За допомогою даного сервісу платникам надано можливість перегляду інформації щодо даних розрахунку суми перевищення та результату порівняння даних податкової звітності з ПДВ та ЄРПН.

 

Оформлений трудовий договір забезпечує майбутнє кожного працюючого

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що трудові відносини з працівником регулюються Кодексом законів про працю України від 10.12.71 № 322-VIII із змінами та доповненнями (далі – КЗпП).

Відповідно до статті 21 КЗпП трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Трудовий договір може бути безстроковим, що укладається на невизначений строк, та строковим, що укладається на визначений строк, встановлений за погодженням сторін або на час виконання певної роботи. Строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами.

Трудові відносини між громадянином, який наймається на роботу та роботодавцем (юридичною або фізичною особою – підприємцем) оформлюються в письмовій формі.

При укладенні трудового договору з працівником, може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути застережена в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу. Важливо пам’ятати, що в період випробування на працівників поширюється законодавство про працю, тобто обмеження трудових прав в тому числі на оплату праці, на соціальний захист тощо не допускається.

Відповідно до ст. 56 КЗпП за згодою між працівником і роботодавцем може встановлюватися як при прийнятті на роботу, так і пізніше неповний робочий день або неповний робочий тиждень.

Роботодавець зобов’язаний установити неповний робочий день (тиждень) на прохання:

1) вагітної жінки;

2) жінки, яка має дитину віком до 14 років або дитину-інваліда (у тому числі таку, що знаходиться під її опікуванням);

3) особи, що здійснює догляд за хворим членом сім’ї відповідно до медичного висновку.

Слід зазначити, що неоформлення трудового договору призводить до виплати заробітної плати «у конвертах», а це, в свою чергу, призводить до негативних наслідків для найманих працівників – до відсутності соціальних гарантій, передбачених законодавством України. Отже, наймані працівники мають бути зацікавлені в офіційному оформленні трудових відносин.

 

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

24.10.2018 10:40