Новини Нiкопольської ОДПІ

Новини Нiкопольської ОДПІ

Відбулася робоча зустріч з представниками органів виконавчої влади та місцевого самоврядування

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що нещодавно, під головуванням в. о. начальника ГУ ДФС Оксани Томчук відбулася робоча зустріч із заступником голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації Станіславом Молоковим, начальником управління доходів департамента економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради Олександром Козіком і представниками комунальних підприємств міста Дніпра.

У заході також прийняли участь заступники начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська та Ірина Сікіріна.

На зустрічі обговорювалась низка нагальних питань, у тому числі соціального характеру. Пріоритетними з них стали, зокрема, погашення податкового боргу комунальними підприємствами, що підпорядковані органам місцевого самоврядування; детінізація відносин у сфері зайнятості населення, неприпустимість допуску до роботи найманих працівників без належного оформлення з ними трудових відносин.

Робоча зустріч відбулась у форматі конструктивного діалогу.

З метою подальшої плідної співпраці з представниками органів виконавчої влади та місцевого самоврядування нашого регіону наприкінці заходу вирішено провести у другій половині жовтня поточного року масштабну зустріч з керівниками самостійних структурних підрозділів ГУ ДФС, з них і новостворених управлінь на правах відокремлених підрозділів ГУ ДФС.

 

З січня по вересень громадяни Дніпропетровщини задекларували більше 3 млрд грн доходу

З початку 2018 року понад 44 тисяч мешканців Дніпропетровської області надали до фіскальних органів декларації про майновий стан та доходи за 2017 рік. Загальна сума задекларованих ними доходів склала понад 3 млрд гривень.

До сплати за результатами декларування підлягає майже 100 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що майже на 1 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати складає більше 13 млн гривень. Повернення ж з бюджету у вигляді податкової знижки отримають 7118 громадян на загальну суму 12,8 млн гривень. Про це повідомила заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

Про одержані у 2017 році понад мільйонні статки повідомили 249 громадян Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1,4 млрд гривень.

 

В ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбулась нарада з питань легалізації трудових відносин

Днями у приміщенні ГУ ДФС у Дніпропетровській області під головуванням заступника начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірини Сікіріної відбулась нарада з представниками бізнесу присвячена взаємодії Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області (далі – ГУ Держпраці) і Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС) для забезпечення виконання вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи спрямовані на дітінізацію відносин у сфері занятості населення».

На нараді були присутні начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов, перший заступник начальника ГУ Держпраці у Дніпропетровській області Ігор Осадчий, начальник відділу з питань додержання законодавства про працю, застрахованих осіб, зайнятість, працевлаштування інвалідів та з питань дитячої праці у Дніпропетровському регіоні Сергій Бланк.

На заході обговорювались питання детінізації ринку праці.

Ірина Сікіріна звернула увагу присутніх на необхідність проведення зустрічей (нарад) з:

- представниками бізнесових структур з питання «Легалізація найманої праці та заробітної плати та неприпустимість допуску до роботи найманих працівників без належного оформлення з ними трудових відносин», у т.ч. з суб’єктами господарювання учасників будівельного ринку з питань щодо нарахування заробітної плати та її відповідності до середнього по галузі;

- керівниками територіальних громад, головами міських та обласних державних адміністрацій буде проведена зустріч для обговорення проблемних питань, які стосуються легалізації найманої праці, заробітної плати та порушення вимог законодавства про працю.

Крім того, було наголошено, що проведення сумісних заходів ГУ Держпраці та ГУ ДФС в рамках інформаційно – роз’яснювальної роботи серед роботодавців та населення щодо доцільності правових відносин між працівниками та роботодавцями – визначний спосіб доведення до платників коштів.

Наприкінці зустрічі особливу увагу податків важливості та переваг отримання офіційної заробітної плати та сплати податків і зборів з цих приділено визначенню переліку суб’єктів господарювання, по яких заплановані найближчим часом сумісні перевірки з питань виявлення порушників законодавства про працю в частині виплати заробітної плати.

 

З початку року на соціальний захист мешканців Дніпропетровщини надійшло майже 10 мільярдів гривень єдиного внеску

У Дніпропетровській області протягом січня – вересня 2018 року від платників регіону надійшло 9 мільярдів 812,4 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що на 1 мільярд 693,9 мільйонів гривень більше фактичних надходжень трьох кварталів 2017 року. Про це повідомив начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.

При цьому, лише в вересні поточного року платники єдиного внеску Дніпропетровської області перерахували на рахунки Державного казначейства 1 мільярд 69,9 мільйонів гривень. Порівняно з вереснем 2017 року надходження зросли на 12 відсотків, або на 112,2 мільйонів гривень.

«Своєчасна сплата ЄСВ – це не лише обов’язок перед державою, але й захищені соціальні гарантії для кожного» - наголошує Владислав Воінов.

 

Питання рієлтерської діяльності обговорювалися під час проведення «круглого столу»

За ініціативи Спілки фахівців нерухомості України 09 жовтня поточного року у Дніпропетровській обласній державній адміністрації відбулося засідання «круглого столу» на тему: «Рієлтерство, як впливова інституція розвитку української економіки».

Мета проведення засідання «круглого столу» – об’єднання ринку нерухомості, врегулювання рієлтерської діяльності, підписання меморандуму.

На засіданні розглядалися питання, пов’язані з професійною діяльністю фахівців з нерухомості у регіоні, та відбулося відкриття соціального проекту – Школи Ріелторів «Новая волна» з програмою державного зразка у стінах Дніпровського Університету імені Альфреда Нобеля.

У заході прийняла участь начальник управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова.

Вона зауважила на те, що на сьогодні в Україні створені всі умови для легального ведення бізнесу, у тому числі і у сфері оподаткування.

Рієлтери мають можливість самостійно вибрати спрощену або загальну системи оподаткування. Це дозволяє швидко та легко, як розпочати бізнес з нерухомістю, так і адмініструвати податки.

Для спрощення ведення бізнесу фіскальною службою створено систему електронної звітності.

Для зручності у роботі платників податків створено та функціонує Електронний кабінет, де у реальному часі можна отримати безоплатну консультацію; створити, редагувати, підписувати та надсилати податкову, пенсійну та статистичну звітність до органів ДФС, Пенсійного фонду України та органів статистики, з можливістю звірки наданих відомостей; реєструвати податкові накладні та розрахунків коригування до них; швидко отримати необхідні для ведення діяльності дані тощо.

У своєму виступі Манушак Осипова привітала рієлтерів з їх професійним святом та запросила до взаємовигідної співпраці з фіскальними органами. Це дасть можливість для бізнесу економити час, а для державного і місцевих бюджетів отримати додаткові кошти для розвитку регіонів і держави.

 

Забезпечення ДФС України функціонування інформаційної системи E-Receipt

Днями в прес-центрі ІА «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «В Україні запустили систему електронних чеків: як це працює».

У заході взяв участь провідний фахівець управління аудиту Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Мажаєв.

Геннадій Мажаєв повідомив, що в тестовому режимі запущена система електронних чеків.

ДФС забезпечено функціонування інформаційної системи E-Receipt, яка розробляється службою в рамках реалізації експериментального проекту, розпочатого Мінфіном відповідно до постанови Кабміну про реєстрацію та експлуатації новітніх моделей програмних і / або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Для тестування пропонується безкоштовне клієнтське програмне забезпечення (установчий пакет) для операційних систем Windows і Android, яке розміщене за посиланням: http://217.76.198.145/E-Receipt. Наступним етапом планується розробка програмного забезпечення для операційної системи IOS.

Для реєстрації кас і касирів в приватній частині Електронного кабінету створено електронний сервіс «Експериментальний проект РРО», - зазначив він.

Геннадій Мажаєв розповів, що ДФС реалізовано електронний сервіс, який дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук і перегляд фіскального касового чека, який формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і як електронний фіскальний чек, створений новітніми РРО.

«Сервіс знаходиться у відкритій частині Електронного кабінету, доступ до якого здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особистості за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.

Для пошуку і перегляду фіскального касового чека необхідно ввести фіскальний номер РРО, дату і час видачі чека (для традиційних РРО).

Пошук електронного чека здійснюється по його фіскальному номеру і датою. Якщо ви не знайшли свого е-чека в системі, Ви можете зробити фото та надіслати за адресою infozvit@sfs.gov.ua. ДФС буде вивчена причина, по якій електронний чек не потрапив в систему і вжито відповідних заходів», - додав Геннадій Мажаєв.

 

Підсумки роботи слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області та резонансні приклади діяльності

В прес-центрі ІА «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Підсумки роботи з початку року і резонансні приклади діяльності ДФС Дніпропетровщини» за участі заступника начальника слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталія Письменна.

Вона повідомила, що за результатами роботи за 9 місяців 2018 року до бюджету відшкодовано понад 24 мільйони гривень податків, зборів і обов’язкових платежів у кримінальних виробництвах, направлених до суду. У минулому році за вказаний період було відшкодовано 18 мільйонів гривень.

Впродовж 9 місяців поточного року слідчими слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області проводилось досудове розслідування у 548 кримінальних провадженнях.

«Завдяки діям співробітників податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області було встановлено, що директор одного з місцевих підприємств протягом 2016-2017 років ухилявся від сплати ПДВ, занижуючи фактурну вартість товарів при здійсненні імпортних операцій. А в подальшому ці товари реалізував фізичним особам без відображення в податковій звітності. Такі дії призвели до ухилення від сплати понад 1,2 мільйони гривень ПДВ. Оскільки збитки, завдані державі, відшкодовано в повному обсязі, до суду направлено кримінальну виробництво для звільнення вказаної особи від кримінальної відповідальності», - зазначила Наталія Письменна.

Також, у серпні поточного року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області направлено до суду кримінальну виробництво за підозрою головного бухгалтера одного з теплопостачальних комунальних підприємств Дніпропетровської області за фактом ухилення від сплати податків на суму понад 13 мільйонів гривень.

Встановлено, що вказане підприємство протягом 2017 року ухилялось від сплати податків шляхом включення до складу податкового кредиту сум податку на додану вартість на підстави недостовірних документів. В ході слідства, завдані державі збитки були відшкодовані в повному обсязі», - підкреслила вона.

У напрямку протидії незаконному обігу підакцизних товарів, використання підроблених марок акцизного податку слідчими податкової міліції області в суд за 9 місяців поточного року направлено 19 кримінальних проваджень. Це більш, ніж в два рази проваджень в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Викриті нами злочинні групи виробляли і реалізували фальсифіковані горілчані вироби, в тому числі під виглядом відомих світових брендів, як в роздрібній торгівлі, так і через Інтернет. Вилучено обладнання, транспортні засоби, спирт, фальсифіковані лікеро-горілчані вироби на суму 3,5 мільйони гривень.

Наталія Письменна додала, що робота слідчих податкової міліції Дніпропетровської області спрямована не тільки на збір доказів провини осіб в ухиленні від сплати податків, а й на наповнення бюджету.

 

До місцевих бюджетів Нікопольського регіону надійшло майже 984 мільйони гривень

За дев’ять місяців 2018 року місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали 983,6 мільйонів гривень податків. Як повідомив в.о. начальника Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун, минулорічні надходження перевищено на 203,6 мільйони.

Майже 65 відсотків від загальної суми забезпечено від сплати податку на доходи фізичних осіб – 633,9 мільйонів гривень. Зростання до рівня минулого року склало 136,9 мільйонів гривень.

Власники землі та землекористувачі сплатили 181,6 мільйонів гривень, що на 25 млн грн більше ніж за аналогічний період минулого року. Суб'єкти підприємництва забезпечили майже 83,6 мільйонів гривень єдиного податку, що на 20,3 мільйони більше, ніж торік.

 

Роботодавці Нікопольського регіону перерахували 440,9 мільйони гривень єдиного внеску

За дев’ять місяців 2018 року роботодавці та самозайняті особи Нікопольського району перерахували 440,9 мільйони гривень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 20,6 відсотків або на 75,3 мільйони гривень. Про це повідомив заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський.

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 2018 року фізичні особи-підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування, а також особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерських господарств зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом.

 

У Дніпрі ліквідовано центр мінімізації митних платежів з обігом більше 70 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинили діяльність центру мінімізації митних платежів, через який протягом 2015-2018 років було проведено зовнішньоекономічних операцій на суму понад 70 млн. грн.

У рамках розслідування кримінального провадження за ст. 212 КК України було встановлено групу осіб, які, використовуючи підконтрольні транзитно-конвертаційні підприємства, у т.ч. компанії – нерезиденти, розробили та використовували для своїх клієнтів схему мінімізації сплати митних платежів та податків, штучного заниження митної вартості імпортованих товарів (труби безшовні круглого поперечного перерізу зі сталі та полімери етилену в первинних формах) та їх подальшої легалізації.

Для митного оформлення металопродукції фігуранти створили низку підприємств-імпортерів, використовуючи реквізити яких уклали зовнішньоекономічні контракти з підприємствами-нерезидентами, зареєстрованими в Китаї, РФ та Азербайджані на постачання вказаних товарів. У подальшому було організовано ввезення на митну територію України ТМЦ з підміною документів (імпортні контракти, інвойси, сертифікати якості та інші), до яких вносили недостовірні відомості щодо вартості, ваги та хімічного складу імпортованої продукції.

Надалі на власних та орендованих виробничих потужностях на труби наносили ізоляційне покриття та виконували інші технологічні процеси. Виготовлену таким чином продукцію легалізовували, відвантажуючи від імені фіктивних СГД підприємствам газо- та нафтовидобувної промисловості.

При оформленні вантажів на експорт організатори ЦММП використовували печатки підприємств-нерезидентів, зареєстрованих в країнах з пільговим оподаткування, занижуючи вартість продукції та залишаючи фактичні прибутки на підконтрольних підприємствах нерезидентах.

Загальний обсяг зовнішньоекономічних операцій підприємств вказаної групи у 2015-2018 роках склав понад 70 млн. грн.

За результатами обшуків, проведених в офісних, виробничих та складських приміщеннях, які використовувалися фігурантами, вилучено 8 печаток підконтрольних компаній (у т.ч. нерезидентів), 49,9 тис. грн. готівкою, первинні фінансово-господарські документи, документи бухгалтерського, податкового обліку та документи зовнішньо - економічної діяльності, що підтверджують злочинну діяльність, а також документацію щодо відвантаження товарів, руху автотранспортних засобів, використання виробничих потужностей та ін.

Триває слідство.

 

Дніпропетровська митниця ДФС: 15 млрд. 764,9 млн. грн. перераховано до Державного бюджету протягом 9 місяців 2018 року

За 9 місяців 2018 року Дніпропетровська митниця ДФС скерувала до Державного бюджету України митних платежів у сумі 15 764,9 млн. грн., що на 11,2%, або на 1593,8 млн. грн. більше, ніж за 9 місяців 2017 року.

Показник середньоденних надходжень становив 85,2 млн. грн., що на 11,2%, або на 8,6 млн. грн. більше від середньоденних надходжень січня-вересня минулого року.

У вересні 2018 року Дніпропетровською митницею ДФС перераховано до Держбюджету податків та зборів у сумі 1886,1 млн. грн., що на 1,3% або на 24 млн. грн. більше, ніж у серпні 2018 року.

На надходження платежів у січні-вересні вплинуло збільшення податків від митного оформлення вугілля, полі ацетатів, кераміки для металургії, насіння соняшнику.

 

ДФС запустила для тестування E-Receipt

ДФС України забезпечено функціонування інформаційної системи E-Receipt – електронний чек, що розробляється службою в рамках реалізації експериментального проекту, розпочатого Міністерством фінансів України (далі – Мінфін) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Для тестування пропонується безоплатне клієнтське програмне забезпечення (інсталяційний пакет) для операційних систем Windows та Android, що розміщене за посиланням: http://217.76.198.145/E-Receipt. Наступним етапом буде розробка програмного забезпечення для операційної системи IOS.

Для реєстрації кас та касирів у приватній частині «Електронного кабінету» створено електронний сервіс «Експериментальний проект РРО».

Даний сервіс надає можливість платникам обрати із запропонованого списку господарську одиницю, де розміщено касу, пілотний проект, у якому вона візьме участь, та зареєструвати в режимі он-лайн касу та касирів.

Для того, щоб розпочати роботу з касою необхідно відкрити зміну, сформувати електронний чек.

Формування електронного чеку здійснюється за допомогою довідника номенклатури товару, який необхідно заповнити до початку роботи з касою відповідно до інструкції користувача, що розміщена за посиланням: http://217.76.198.145/E-Receipt.

Інструкція користувача щодо роботи з сервісом в «Електронному кабінеті» розміщена в меню «Допомога».

У разі виникнення питань під час тестування, а також пропозицій (зауважень) щодо роботи електронного сервісу, пропонується надсилати листи на поштову адресу: infozvit@sfs.gov.ua.

За результатами тестування інформаційної системи E-Receipt ДФС буде подано до Мінфіну пропозиції щодо участі у експериментальному проекті у порядку, визначеному постановою КМУ від 13 червня 2018 року № 472 «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій».

Крім того, ДФС реалізовано і електронний сервіс, який дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального касового чеку, що формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО) , так і електронний фіскальний чек, створений новітніми РРО.

Сервіс знаходиться у відкритій частині «Електронного кабінету», доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Пошук електронного чека здійснюється за його фіскальним номером та датою. Якщо не знайдено свого електронного чека в системі, необхідно зробити його фото та надіслати за адресою infozvit@sfs.gov.ua. ДФС буде вивчено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи та вжито відповідних заходів.

Довідково: E-Receipt-нова інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій, що передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Електронний чек генеруватиметься, реєструватиметься в системі ДФС і доповнюватиметься QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій.

Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в «Електронному кабінеті» як платником, так і покупцем.

Вищевказана інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/351913.html

 

Оформлений трудовий договір забезпечує майбутнє кожного працюючого

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що трудові відносини з працівником регулюються Кодексом законів про працю України від 10.12.71 № 322-VIII із змінами та доповненнями (далі – КЗпП).

Відповідно до статті 21 КЗпП трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Трудовий договір може бути безстроковим, що укладається на невизначений строк, та строковим, що укладається на визначений строк, встановлений за погодженням сторін або на час виконання певної роботи. Строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами.

Трудові відносини між громадянином, який наймається на роботу та роботодавцем (юридичною або фізичною особою – підприємцем) оформлюються в письмовій формі.

При укладенні трудового договору з працівником, може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути застережена в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу. Важливо пам’ятати, що в період випробування на працівників поширюється законодавство про працю, тобто обмеження трудових прав в тому числі на оплату праці, на соціальний захист тощо не допускається.

Відповідно до ст. 56 КЗпП за згодою між працівником і роботодавцем може встановлюватися як при прийнятті на роботу, так і пізніше неповний робочий день або неповний робочий тиждень.

Роботодавець зобов’язаний установити неповний робочий день (тиждень) на прохання:

1) вагітної жінки;

2) жінки, яка має дитину віком до 14 років або дитину-інваліда (у тому числі таку, що знаходиться під її опікуванням);

3) особи, що здійснює догляд за хворим членом сім’ї відповідно до медичного висновку.

Слід зазначити, що неоформлення трудового договору призводить до виплати заробітної плати «у конвертах», а це, в свою чергу, призводить до негативних наслідків для найманих працівників – до відсутності соціальних гарантій, передбачених законодавством України. Отже, наймані працівники мають бути зацікавлені в офіційному оформленні трудових відносин.

 

Легалізація заробітної плати – основа майбутнього

Актуальною темою сьогодення є боротьба з виплатою заробітної плати у «конвертах», реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати. Підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності – при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

Працівник, який отримує зарплатню в «конверті», виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем. Дуже важливо, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату в «конвертах» позбавляє їх соціального захисту.

Неоформлений офіційно працівник ризикує залишитися без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії та здійсненні перерахунків пенсій у подальшому.

Варто пам’ятати: ухилення від сплати податків в усіх проявах, у т.ч. шляхом використання нелегальної найманої праці, тягне фінансову та адміністративну відповідальність.

 

До уваги платників!

Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що з метою забезпечення належного рівня обізнаності фізичних та юридичних осіб процедурами проведення податкових та митних експертиз, у розділі «Інформація з питань митної справи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу («ЗІР») розміщено інтерактивне посилання «Експертна діяльність у податковій та митній сферах».

 

Роботодавцям необхідно зробити крок на зустріч суспільству – легалізувати зайнятість працівників

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі виявлення використання праці неоформлених працівників, несвоєчасної та не у повному обсязі виплати заробітної плати, недодержання мінімальних соціальних гарантій громадян законодавством України суттєво посилено відповідальність для роботодавців.

Зокрема, ст. 265 Кодексу законів про працю від 10.12.1971 № 322-VIII із змінами та доповненнями передбачає таку фінансову відповідальність для юридичних та фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю:

► фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати (111 690 грн) за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

► порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати (11 169 грн);

► недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (виплата зарплати нижче мінімальної) – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати (37 230 грн) за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

Також ст. 41 (пункти 1 – 4) Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-X із змінами та доповненнями передбачає таку адміністративну відповідальність:

► порушення встановлених термінів виплати зарплати, виплата її не в повному обсязі, а також інші порушення законодавства про працю – штраф з посадових осіб та приватних підприємців від 30 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (далі – нмдг) (від 510 до 1 700 грн). У разі повторного вчинення протягом року – штраф від 100 до 300 нмдг (від 1 700 до 5 100 грн);

► фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), допуск до роботи іноземця або особи без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця, на умовах трудового договору (контракту) без дозволу на застосування праці іноземця або особи без громадянства – штраф з посадових осіб та приватних підприємців від 500 до 1 000 нмдг (від 8 500 до 17 000 грн). У разі повторного вчинення протягом року – штраф від 1 000 до 2 000 нмдг (від 17 000 до 34 000 грн).

Отже, роботодавцям необхідно зробити крок на зустріч суспільству – легалізувати зайнятість працівників та відмовитись від виплати заробітної плати «в конвертах».

 

З 07.11.2018 отримати сертифікати відкритих ключів за довіреністю буде неможливо

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що з 07 листопада 2018 року набирає чинності Закон України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги»(далі – Закон № 2155).

Пунктом 2 ст. 22 Закону № 2155 встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.

Таким чином, починаючи з 07.11.2018 отримати послуги з формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за довіреністю (у т.ч. посвідченою нотаріально) буде неможливо.

 

Cлідчі ДФС у Дніпропетровській області повернули до бюджету понад 24 млн грн

Протягом трьох кварталів 2018 року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 548 кримінальних проваджень за порушення у сфері податкових відносин.

Досудове розслідування закінчено зі 154 кримінальних проваджень, з яких до суду скеровано 84. З них з обвинувальним актом - 74, для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності – 10.

Крім того, з січня по вересень поточного року за підслідністю слідчими направлено 150 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень – 81.

Завдяки розслідуваним справам слідчими ГУ ДФС Дніпропетровщини з початку року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 24 мільйони 328 тисяч гривень. Також, накладено арешт на майно порушників на суму 5 мільйонів 21 тисячу гривень.

 

В «Електронному кабінеті» запроваджені сервіси з автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ

В «Електронному кабінеті» ДФС України реалізовано автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та додатку 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)», додатку 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)», додатку 6 «Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН).

Для автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та вище зазначених додатків необхідно у приватній частині «Електронного кабінету» при створенні документа звітності проставити відмітку «заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані рядків податкової декларації з ПДВ та відповідних таблиць:

■ Таблиця 1 (Д1) «Коригування податкових зобов’язань згідно зі статтею 192 та пунктом 199.1 статті 199 розділу V Кодексу»;

■ Таблиця 2 (Д1) «Коригування податкового кредиту згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу»;

■ Таблиця 1 розділу І Податкові зобов’язання (Д5) «Операції на митній території України, що оподатковуються податком на додану вартість за основною ставкою та ставкою 7 %, крім ввезення товарів на митну територію України»;

■ Таблиця 1 розділу ІІ Податковий кредит (Д5) «Операції придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7 %»;

■ Таблиця 1 (Д6) «Операції, що не є об’єктом оподаткування (стаття 196 розділу V Кодексу), операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України, операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))».

Додатково повідомляємо, що розділ «СЕА ПДВ» доповнено новим сервісом «Інформація про суму перевищення». За допомогою даного сервісу платникам надано можливість перегляду інформації щодо даних розрахунку суми перевищення та результату порівняння даних податкової звітності з ПДВ та ЄРПН.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

До уваги платників ЄСВ!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що відповідно до частини восьмої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) – роботодавці зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Порядок нарахування і сплати ЄСВ затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами (далі – Інструкція № 449).

Згідно з п. 11 розділу ІV Інструкції № 449 у разі, якщо останній день строків сплати ЄСВ, зазначених у Інструкції № 449, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄСВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

Допомога по вагітності та пологах: відображення у формі № 1ДФ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб не включається сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, компенсацій (включаючи суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги інвалідам з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.

Згідно із Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, сума допомоги по вагітності та пологах відображається у податковому розрахунку за формою № 1ДФ за ознакою доходу «128» як соціальні виплати з відповідних бюджетів.

 

Особливості плати за землю платниками, які проживають у сільській (селищній) місцевості

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п. 57.5 ст. 57 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи – платники податків повинні сплачувати податки і збори, що встановлені ПКУ, через установи банків та поштові відділення.

Пунктом 287.5 ст. 287 ПКУ встановлено, що фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ.

Форму квитанції про прийняття податків і зборів, що може використовуватись фізичними особами у сільській (селищній) місцевості для сплати податків і зборів, у тому числі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, через каси сільських (селищних) рад, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 714 «Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів».

 

Послуги з оренди транспортних засобів: визначення місця постачання

Нікопольська ОДПІ нагадує, що пп. «б» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПКУ.

Відповідно до п. 186.4 ст.186 ПКУ місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2 і 186.3 ст. 186 ПКУ.

Згідно з пп. «ґ» п. 186.3 ст. 186 ПКУ місцем постачання послуг з надання в оренду (лізинг) рухомого майна, крім транспортних засобів та банківських сейфів, вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб’єкт господарювання або – у разі відсутності такого місця – місце постійного чи переважного його проживання.

Отже, місцем постачання послуг з оренди транспортних засобів (залізничного, морського, річкового, автомобільного, авіаційного та трубопровідного) є місце реєстрації постачальника таких послуг.

 

В одній акцизній накладній може бути зазначено операцію виключно за одним кодом УКТ ЗЕД

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до абзацу першого п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України від 02 грудня    2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Абзацом другим п. 9 розділу І Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2016 № 218 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535), із змінами встановлено, що в одному документі (акцизна накладна, розрахунок коригування акцизної накладної) може бути зазначено операцію виключно за одним кодом УКТ ЗЕД.

 

Оновлено довідники пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов’язкових платежів

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що оновлено довідники пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов’язкових платежів станом на 01.10.2018, а саме:

► Довідник № 90/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету та

► Довідник № 90/2 інших податкових пільг.

Довідники розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

 

Вихідна допомога у зв’язку із звільненням працівника: оподаткування ПДФО

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до пп. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року  № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) заробітна плата для цілей розділу ІV ПКУ – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

Згідно з пп. «з» пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб    (далі – ПДФО) не включається сума щорічної разової грошової допомоги, яка надається згідно із Законом України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» із змінами та доповненнями.

Винятки, передбачені пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, не поширюються на виплату заробітної плати, грошової (вихідної) допомоги при виході на пенсію (у відставку) та виплату, пов’язану з тимчасовою втратою працездатності.

Відповідно до п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка ПДФО становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у підпунктах 167.2 – 167.5 ст. 167 ПКУ) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику ПДФО у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Отже, вихідна допомога у зв’язку із звільненням працівника, у тому числі при виході на пенсію, оподатковується за ставкою 18 відсотків.

 

Термін сплати ЄСВ дипломатичними представництвами і консульськими установами України, які використовують найману працю

Нікопольське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на те, що відповідно до абзацу п’ятого п. 1 частини 1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) є роботодавці – дипломатичні представництва і консульські установи України, філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та о

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

17.10.2018 10:50