Новини Нiкопольської ОДПІ

Новини Нiкопольської ОДПІ

У ДФС обговорили питання митного співробітництва України та Німеччини

ДФС та Федеральне міністерство фінансів Німеччини посилять співпрацю у митному напрямі. В.о. заступника Голови ДФС Віктор Кривіцький під час наради з представниками Федерального міністерства фінансів Німеччини та Посольства ФРН в Україні окреслив основні напрями реформування української митниці, над якими сьогодні працюють в ДФС, та відзначив важливість міжнародної співпраці.

«Досвід німецьких колег є дуже важливим у рамках тих інституційних реформ, які сьогодні відбуваються на митницях, саме тому ми зацікавлені у посиленні нашої взаємодії. Відзначу, що ДФС  вже має  позитивні результати від такої співпраці як у податковому, так і у митному напрямі», – відзначив Віктор Кривіцький.

Так, основним напрямом взаємодії з Митною кримінальною службою  ZKA є протидії контрабанді та митним правопорушенням. Дієвою та різноплановою є оперативна взаємодія, а також обмін інформацією та запитами про взаємну адміністративну допомогу.

Українські та німецькі митники співпрацюють у сферах протидії контрабанді наркотиків, викриття шахрайських схем поставки товарів, організації заходів з перекриття каналів незаконних поставок підакцизних товарів, розслідування фактів підробки документів (на транспортні засоби в частині зміни дати першої реєстрації) тощо.

Наприклад, тільки протягом останніх трьох місяців поточного року завдяки співпраці з митними органами Німеччини попереджено спроби незаконного ввезення в Україну 10 елітних транспортних засобів вартістю 0,5 млн. євро.

Крім того, завдяки співпраці з німецькими колегами було попереджено спробу контрабандного ввезення  в Україну партії кокаїну вагою  понад 4 кг, який переміщували з Латинської Америки (Сан Пауло, Бразилія) через ОАЕ в Україну (Одеса).

Вагомий вклад Митна кримінальна служба ФРН також надає у сфері удосконалення законодавства та приведення його у відповідність до діючих норм законодавства ЄС. Зокрема, німецька сторона надала методичну допомогу та рекомендації в підготовці нормативних документів з питань надання адміністративної допомоги в митних справах, представивши для використання національні нормативні документи.

Одним із найрезультативніших проектів у митному напрямі, які тривали в ДФС, став проект Twinning, одним із партнерів якого виступало Федеральне Міністерство фінансів Німеччини. Рекомендації, які були надані ДФС у рамках проекту, були враховані під час розробки Стратегічних ініціатив розвитку служби до 2020 року.

На сьогодні в ДФС працюють над реалізацією пілотного проекту «Проведення аналізу окремих робочих процесів Державної фіскальної служби України на базі Головного управління ДФС у м. Києві», а також проекту «Дуальна освіта» на базі Національного університету ДФС в м. Ірпінь за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ). За словами представників ДФС, підтримка німецьких колег та їх консультативна допомога у реалізації зазначених проектів є дуже важливою для фіскальної служби.

У свою чергу німецькі експерти запевнили у готовності посилити співпрацю, зокрема, у напрямі протидії контрабанді та незаконному переміщенню товарів через митний кордон.

Довідково:

У січні-липні 2018 року обсяг товарообігу з Німеччиною займає 3 місце серед 216 країн-торговельних партнерів. Товарообіг складає 4 млрд грн, що на 15% більше, ніж за відповідний період минулого року.

Питома вага обсягу зовнішньої торгівлі між Україною та Німеччиною у поточному році складає 7% загального товарообігу України, який становить 57,6 млрд. дол. США.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Василь Поїзд: Через посилені заходи контролю середньодобовий експорт лісоматеріалів скоротився втричі

Можливості для «схемних» оборудок з лісом обмежені ДФС. Посилені заходи контролю щодо протидії незаконному вивезенню лісоматеріалів та ухиленню від сплати митних платежів дозволили перекрити спроби незаконного експорту з території України.

Про це розповів директор Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС Василь Поїзд.

За його словами, середньодобовий показник оформлення на експорт паливної деревини у липні поточного року зменшився майже в 2 рази у порівнянні з червнем. Так, у червні 2018 року в середньому протягом доби оформлювалося в режимі експорт понад 2,8 тис. тонн вантажів, у липні ж цей показник скоротився до 1,5 тис. тонн, а за період з 23 липня (посилення заходів) по 6 серпня середньодобовий показник склав 0,8 тис. тонн. Отже середньодобовий експорт зменшений втричі у порівнянні з червнем.

Варто зазначити, що реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб’єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів допускається за наявності сертифіката про походження. При митному оформленні лісоматеріалів митниці ДФС керуються інформацією щодо стану деревини, яка зазначається у сертифікаті. Але основним ризиком при вивезенні лісоматеріалів є внесення недостовірних відомостей щодо характеристик товару до сертифікату про походження. Мова йде про підміну кодів. Наприклад, ліс кругляк, що заборонений до вивезення, декларується як паливна деревина.

«Ми фіксуємо суттєве скорочення експорту паливної деревини. Якщо у червні було експортовано 84,3 тис. тонн паливної деревини, то вже у липні ця кількість скоротилася до майже 46 тис. тонн. Лише за два останні тижні, з 23 липня по 6 серпня, показник експортованої паливної деревини скоротився до 11,2 тис. тонн. Такий різкий спад свідчить про перекриття каналів нелегального експорту деревини та ефективну роботу ДФС у цьому напрямі. Митниці ДФС і надалі здійснюватимуть усі необхідні заходи контролю, передбачені чинним законодавством, для упередження порушень, пов’язаних з експортом лісоматеріалів», – зазначив Василь Поїзд.

Протягом 7 місяців 2018 року митницями ДФС порушено 45 справ про порушення митних правил на загальну суму близько 40 млн грн. У 2017 році кількість порушених справ склала 163 на суму 20 млн грн. Застосовано стягнень (штрафів та конфіскацій) на суму 2,6 млн. грн.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

З 2018 року громадяни мають право на податкову знижку за сплачені освітні послуги дошкільних, шкільних та позашкільних закладів освіти

У зв’язку з внесенням змін до Податкового кодексу України з 28 липня поточного року громадяни, які сплачують за освітні послуги, що надаються дошкільними, шкільними та позашкільними закладами освіти, мають право на податкову знижку. Раніше таке право надавалося лише за послуги, сплачені на користь вітчизняних закладів професійної (професійно-технічної) та вищої освіти. Про це розповіла заступник директора Департаменту податків і зборів з фізичних осіб – начальник управління адміністрування податків і зборів з фізичних осіб ДФС Тетяна Федченко.

«Право на отримання податкової знижки мають лише члени сім’ї першого ступеня спорідненості, тобто – чоловік, дружина, діти, батьки. Відповідно, якщо платник сплачував за своє навчання, навчання дітей або батьків, він може звернутися до органів фіскальної служби для отримання податкової знижки. Для цього йому після закінчення податкового року необхідно подати до 31 грудня декларацію, в якій зазначити суму отриманих доходів та суму коштів, які були сплачені на освітні послуги», – розповіла Тетяна Федченко.

За її словами, після проведення відповідних перерахунків кошти будуть повернуті платнику протягом 60 днів у спосіб, зазначений ним у декларації.

Підтвердженням отриманих освітніх послуг є угода, яку платник складає із закладом освіти. В такій угоді має бути зазначено: хто надає послугу, хто її отримує, яка сума та термін надання послуги. Угоди та розрахункові документи, які підтверджують сплату коштів, платник має зберігати протягом трьох років.

«Хочу підкреслити, що для отримання податкової знижки за 2018 рік громадяни мають подати декларацію про отримані доходи з 1 січня до 31 грудня 2019 року. Якщо у цей період декларація не була подана, то знижка за цей період втрачається», – наголосила Тетяна Федченко.

Вона також звернула увагу на те, що податкова знижка нараховується на доходи, які отримані у вигляді заробітної плати, при цьому сума податкової знижки не повинна перевищувати розмір заробітної плати, яку платник отримав протягом року.

Перелік вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти визначено відповідними законами України, зокрема, «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту».

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Майже 13,5 млрд. гривень податкових платежів отримали місцеві бюджети Дніпропетровщини з початку року

За сім місяців 2018 року до кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 13 млрд. 462,3 млн. гривень, що в порівнянні з минулим роком на 2 млрд. 277,3 млн. гривень, або на 20,4% більше. Про це повідомила в.о. начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Найбільшу питому вагу в доходах місцевих бюджетів Дніпропетровщини займає податок на доходи фізичних осіб – більше 58%, якого протягом січня – липня поточного року зібрано 7 млрд. 841,2 млн. гривень.

Плата за землю з юридичних та фізичних осіб теж у переліку бюджетоутворюючих податків і зборів для місцевих бюджетів області. Зокрема, юридичні особи сплатили 1 млрд. 962,4 млн. гривень, а фізичні особи – 180,1 млн. гривень цього платежу. Внесок дніпровських «спрощенців» до місцевих скарбниць – 1 млрд. 255,9 млн. гривень єдиного податку. Податок на прибуток підприємств склав 1 млрд. 19,7 млн. гривень.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Платники Дніпропетровщини задекларували за 2017 рік доходів на суму майже три мільярда гривень

Як зазначила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська, громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність протягом 2018 року подано 43084 декларацій про майновий стан і доходи за 2017 рік, що на 198 декларацій більше, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, у тому числі 3751 декларацій про отримані доходи у вигляді спадщини/дарування, 1209 декларацій про доходи від продажу рухомого та нерухомого майна, 272 декларації про отримання іноземних доходів, 23680 декларацій про отримані інші доходи, з яких не утримано податок на доходи фізичних осіб та 6344 декларації з метою отримання податкової знижки.

Загальна сума задекларованого доходу становить 2 млрд 883,2 млн грн., що на 353,6 млн грн більше, ніж у минулому році. До сплати нараховано 93,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 12,6 млн грн військового збору.

Варто зазначити, що цьогоріч свої доходи задекларували 239 мільйонера (минулоріч – 189). Загальна сума задекларованого ними доходу склала 1 млрд 344,2 млн грн. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати складає 33,0 млн грн, сума війського збору – 3,6 млн грн.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

За січень -липень 2018 року платники Нікопольського регіону сплатили більше 1 мільярду 194 мільйонів гривень податків

Упродовж семи місяців 2018 року платники податків Нікопольського регіону спрямували до Зведеного бюджету України 1 194,4 млн грн податків і платежів. В порівнянні до відповідного періоду минулого року забезпечено приріст надходжень на 302,6 млн гривень. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

До державного бюджету за 7 місяців 2018 року забезпечено збір в сумі 444,5 млн грн, що більше збору за відповідний період минулого року на 142,3 млн гривень.

Місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали у своє розпорядження 749,9 млн грн, що більше за відповідний період минулого року на 160,3 млн гривень.

З початку року надходження єдиного соціального внеску склали 344,0 млн грн, що на 60,9 млн грн більше надходжень відповідного періоду 2017 року.

Очільник Нікопольської ОДПІ ще раз нагадує платникам податків про особисту відповідальність за наповнення бюджету та закликає не тільки не порушувати законодавчо встановлені терміни сплати, а й піклуватися про рівномірне наповнення дохідної частини бюджету.

 

На соціальне забезпечення роботодавці Нікопольського регіону направили більше 344 мільйонів гривень

За січень – липень 2018 року роботодавці Нікопольського регіону забезпечили до соціальних фондів більше 344 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський, порівняно з минулим роком надходження зросли на 60,9 мільйонів.

У розрізі платників ЄСВ у регіоні – м. Нікополь та Нікопольський район - суб'єкти господарювання спрямували 226,6 млн, м. Марганець – 42,8 млн, смт Томаківка – 37,8 млн, м. Покров – 36,8 мільйонів гривень.

За даними звітності платників, у поточному році в регіоні середньомісячний фонд оплати праці, на який нараховується єдиний внесок, складає понад 223 млн грн, що на 27,3 млн грн або на 13,9 відсотків більше, ніж минулого року.

Нагадаємо, єдиний соціальний внесок сплачується до Пенсійного та соціального фондів та є джерелом фінансування пенсій та інших соціальних виплат.

 

Місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали 67,1 мільйон гривень єдиного податку

З початку року від платників, які використовують спрощену систему оподаткування, місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали 67,1 мільйон гривень єдиного податку. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольського регіону ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Малиновський.

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року єдинники збільшили сплату єдиного податку на 17,8 мільйонів гривень або на 36 відсотків.

– Єдиний податок є суттєвим фінансовим підґрунтям для місцевих бюджетів. У складі доходів загального фонду Нікопольського регіону він складає 9 відсотків від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів, – підкреслив Володимир Малиновський.

Найбільший приріст надходжень забезпечили фізичні особи-підприємці. За січень-липень вони сплатили понад 42,4 мільйонів, що на 10,7 мільйонів або на 33,9 відсотків більше, ніж торік.

Станом на 01.08.2018 спрощену систему оподаткування використовують 5,3 тисячі суб’єктів господарювання. Порівняно з початком року їхня кількість зросла на 107 осіб.

 

Звітність в електронному вигляді та можливості «Електронного кабінету платника»

Про можливість подання податкової звітності за допомогою «Електронного кабінету платника», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua з використанням електронно-цифрового підпису Акредитованого центру сертифікації ключів повідомила заступник начальника управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличева.

Подання податкової звітності в електронному вигляді, має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:

- економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів;

- уникнення витрачання часу у чергах до податкового інспектора або „вікна” прийому звітності при поданні звітності,

- гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

- оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв’язку;

- конфіденційність інформації;

- оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі.

Для користування електронним кабінетом платнику податку необхідно отримати електронний цифровий підпис (далі-ЕЦП) для юридичних, самозайнятих або фізичних осіб.

Послуги ЕЦП можуть бути отримані у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів (далі-АЦСК). На сьогоднішній день такими центрами є: АЦСК ІДД ДФС; АЦСК ТОВ «Центр сертифікації ключів Україна»; АЦСК ПАТ КБ Приватбанк»; АЦСК ПАТ «УкрСиббанк»; АЦСК АТ «Ощадбанк»; АЦСК MASTERKEY; ТОВ «Арт-Мастер»; АЦСК ТОВ «КС» та ін.

Для отримання ЕЦП в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби по Дніпропетровській області можливо звернутися за наступними адресами:

- м. Дніпро, просп. Слобожанський, буд.95а, ЦОПП, зал 3, каб. 9,10, тел: (0562) 27 30 76;

- м. Дніпро, просп. Богдана Хмельницького, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21, №22, тел.: (056) 749 63 34;

- м. Кривий Ріг, просп. Героїв-підпільників, буд.42, каб.112а, тел: (056) 404 06 95.

Електронний кабінет працює цілодобово, крім часу, необхідного для проведення технічного обслуговування, та забезпечує такі можливості:

- перегляд в режимі реального часу інформації про платника податків, що використовується контролюючими органами;

- перегляд даних оперативного обліку податків та зборів (дані карток платників податків);

- перегляд даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість;

- перегляд даних системи електронного адміністрування реалізації пального;

- одержання інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи та печатки контролюючого органу;

- проведення звірення розрахунків з бюджетом, з одержанням документа про стан розрахунків із накладенням електронного підпису посадової особи та печатки контролюючого органу;

- надання заяви про повернення помилково або надлишково сплачених сум податків;

- автоматизоване визначення обов’язкових для подання платником податків форм податкової звітності;

- автоматизоване визначення рахунків для сплати податків конкретним платником податків;

- заповнення, перевірки та подання податкових декларацій до контролюючого органу;

- реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- реєстрація акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

- перегляд інформації про податкові накладні та розрахунки коригування, реєстрація яких в ЄРПН зупинена;

- отримання інформації з ЄРПН про стан спецрахунку та суми, які враховуються у формулі для визначення ліміту реєстрації податкових накладних;

- отримання інформації з ЄРПН про зареєстровані постачальниками податкові накладні та розрахунки коригування;

- отримання повідомлень про проведення податкових перевірок, отримання актів та довідок за наслідками перевірок;

- адміністративне оскарження рішень контролюючих органів (подання заперечень на акт перевірки, подання скарги, тощо);

- перевірка статусу контрагента за базами даних Мінфіну, наприклад, про статус реєстрації платником ПДВ, про наявність порушень податкового законодавства, наявність податкового боргу;

- внесення змін до реєстраційних даних платника податку, наприклад, у разі зміни посадових осіб;

- надання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування;

- взяття на облік на митниці;

- подання заяв та інших документів для отримання сертифікатів походження EUR.1

- реєстрація РРО;

- подання звітності про використання РРО;

- отримання довідок та інших документів, які видаються податковими органами.

Інформація про всі відправлені та отримані через Електронний кабінет документи, з зазначенням дати та часу відправлення та отримання, зберігаються безстроково та у будь-який час доступні платникові податків.

 

Нові рахунки відкриті для зарахування податків та зборів

Заступник начальника відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ольга Карнаух звертає увагу, що 10.09.2018 року закінчується перехідний період роботи органів Державної казначейської служби України у процесі казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів за доходами, встановлений наказом Державної казначейської служби України від 27.06.2018 № 216 «Про організацію роботи самостійних структурних підрозділів Державної казначейської служби України та головних управлінь Державної казначейської служби України при переході на централізовану модель виконання дохідної частини бюджетів».

З 11.09.2018р. зарахування надходжень до державного та місцевого бюджетів буде здійснюватись лише на нові рахунки, відкриті в АС «Є-Казна Доходи» на балансі Державної казначейської служби України (МФО 899998), переакредитація коштів здійснюватись не буде.

Тому з метою правильності зарахування коштів до бюджету, просимо всіх платників податків та зборів перед перерахуванням коштів зі сплати податків та зборів перевірити правильність рахунків в Нікопольській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Управлінні економіки та фінансів та інших органах, що контролюють справляння надходжень до бюджетів.

 

Для отримання податкової знижки необхідно подати декларацію до 31 грудня

Заступник начальника вiддiлу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Нікопольської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Григорій Будимко нагадує, що громадяни, які не є суб’єктами господарювання та які протягом минулого року отримували заробітну плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб, мають право на отримання податкової знижки за умови наявності підстав, передбачених Податковим кодексом України.

Податкова знижка надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були втрати за освітні послуги, що надаються дошкільними, шкільними та позашкільними закладами освіти, на отримання доступного житла за державними програмами, на оплату допоміжних репродуктивних технологій, а також пов’язані зі сплатою відсотків за іпотечним кредитом, внесків на благодійність, страхових платежів (внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо.

Для отримання знижки необхідно заповнити та до 31 грудня подати за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи. Право на отримання податкової знижки мають лише члени сім’ї першого ступеня спорідненості, тобто – чоловік, дружина, діти, батьки. У декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у вигляді заробітної плати.

До заробітної плати належать основна та додаткова винагороди, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму.

Після отримання декларації визначається сума, що підлягає поверненню, яка громадянам перераховується протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок.

За сім місяців 2018 року, за словами Григорія Будимка, податкову знижку отримали більше 1 тисячі громадян, та отримали у повернення 1,7 млн гривень.

Звертаємо увагу, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто для отримання знижки за 2017 рік, необхідно подати декларацію до 31 грудня 2018 року.

 

Відбулося засідання з питань захисту прав інвесторів

У приміщенні Дніпропетровської облдержадміністрації 7 серпня 2018 року відбулось розширене засідання регіональної міжвідомчої комісії з питань захисту прав інвесторів, протидії незаконному поглинанню та захопленню підприємств.

У заході прийняли участь представники Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Платники Дніпропетровщини сплатили податку на доходи фізичних осіб на 2,5 мільярда гривен більше, ніж минулоріч

Протягом січня - липня 2018 року платники Дніпропетровщини сплатили до зведеного бюджету 11 млрд 437, 3 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 2 млрд 466,7 млн грн. більше, ніж минулоріч.

При цьому, Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області забезпечено надходження цього податку у розмірі 9 млрд 773,2 млн грн або 85,4 відсотків від загальної суми надходжень. Місцеві бюджети отримали з початку року 6 млрд 876,0 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 1 млрд 383,9 млн грн перевищує надходження минулого року. До державного бюджету надійшло 2 млрд 897,1 млн грн, що на 550,8 млн грн більше січня - липня 2017 року.

Податок на доходи фізичних осіб продовжує зберігати позицію найвагомішого за обсягом джерела наповнення дохідної частини місцевих бюджетів. В структурі надходжень він займає майже 60 відсотків від загальної суми інших податків і зборів.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Представники ДФС вивчали міжнародний досвід виявлення озоноруйнівних речовин

В Україні сьогодні озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази, які здебільшого використовуються в якості замінників озоноруйнівних речовин, використовуються як спінювачі, розчинники та охолоджувачі у виробництві будівельних матеріалів, оборонній промисловості, атомній промисловості, секторах цивільної та промислової авіації, медичних та залізничних об’єктах тощо. Виробництво таких речовин в країні відсутнє, тому імпорт цих речовин та товарів, що їх містять, потребують якісного контролю та системи виявлення на кордоні країни.

З цією метою фахівці Департаменту податкових та митних експертиз ДФС взяли участь у низці семінарів та тренінгів для обміну досідом та ознайомлення з міжнародно визнаними методиками.

Так, зокрема, у рамках реалізації проекту Програми ООН «Початкова реалізація прискореного вилучення з обігу ГХФВ  в регіоні країн з перехідною економікою» (ГХФВ - гідрохлорфторвуглеці) представники ДПМЕ ДФС відвідали Спеціалізовану лабораторію м. Стамбул Регіонального управління з питань митниці та торгівлі Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки.

Українські фахівці ознайомилися з практикою впровадження стандартів Європейського Союзу в експертній діяльності Спеціалізованої лабораторії м.Стамбул, з методами досліджень та сучасною приладною базою, що використовуються в експертних лабораторіях при проведенні досліджень товарів, в тому числі з метою виявлення озоноруйнівних речовин. Зазначимо, що у 2017 році ДФС за фінансової підтримки проекту ПРООН надано технічну допомогу та придбано сучане вимірювальне обладнання – два газові хроматомасспектрометри фірми «Shimadzu» для впровадження хроматомасспектрометричного методу виявлення озоноруйнівних речовин в роботу ДПМЕ ДФС. Саме таким методом здійснюється виялення ГХФВ та інших речовин, що можуть завдавати шкоди озоновому шару, в Спеціалізованій лабораторії Турецької Республіки.

У свою чергу представники Департаменту податкових та митних експертиз ДФС ознайомили турецьких колег  з напрямами досліджень та найбільш вагомими результатами експертиз, обговорили основні аспекти і проблемні питання, пов’язані з впровадженням методики дослідження встановлення якісного складу та масової частки озоноруйнівних речовин в товарах у рамках митного контролю та оформлення.

Одним з основних проблемних питань, що на сьогодні постає в Україні, є відсутність методики визначення кількісного вмісту озоноруйнівних речовин в товарах та відсутність стандартних зразків гідрохлорфторвуглеців та інших озоноруйнівних речовин, що необхідні для проведення даної експертизи. Також в Україні на нормативному рівні не визначено процедуру повернення виробнику чи постачальнику товарів, що містять заборонені чи обмежені до ввезення озоноруйнівні речовини, як це передбачено Монреальським протоколом. Вирішення цих питань частково потребує законодавчого врегулювання, а розробка відповідної методики наразі здійснюється в рамках проекту ПРООН.

Крім того, фахівець Департаменту податкових та митних  експертиз ДФС взяв участь у завершальному засіданні Ради проекту ПРООН «Початкова реалізація прискореного вилучення з обігу ГХФВ в регіоні країн з перехідною економікою», де ознайомився з результатами реалізації проекту в Республіці Узбекистан, практикою впровадження проектів по заміні ГХФВ на природні холодоагенти з нульовим потенціалом руйнування озонового шару (пропан, аміак) на базі державних установ та приватних підприємств Узбекистану, а також методами досліджень та сучасною приладною базою, що використовуються в лабораторії Державного митного комітету Республіки Узбекистан при проведенні досліджень товарів, у тому числі з метою виявлення озоноруйнівних речовин.

Враховуючи важливість сприяння міжнародному науково-технічному співробітництву в сфері досліджень і розробок, з метою регулювання і скорочення викидів речовин, що руйнують озоновий шар фахівці ДФС ознайомились з міжнародними методами і підходами виявлення озоноруйнівних речовин в товарах з використанням сучасного випробувального обладнання, практикою впровадження проектів по заміні ГХФВ на природні холодоагенти з нульовим потенціалом руйнування озонового шару (пропан, аміак).

Отримані досвід та навички є превентивними заходами по регулюванню викидів деяких гідрохлорфторвуглеців, які вже вжиті і вживаються на національному і регіональному рівнях з метою охорони здоров'я людей і навколишнього середовища від шкідливих наслідків, які виникають або можуть виникнути в результаті людської діяльності, що змінюють або здатні змінити озоновий шар.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Контакт-центром ДФС надано відповіді на 547,2 тис. запитань платників податків

Протягом січня-липня 2018 року Контакт-центром ДФС надано 547,2 тис. відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості відповідей 531,1 тис. надано у телефонному режимі, 14,4 тис. – електронною поштою і факсом, 1,7 тис. – із використанням автовідповідача.

Найчастіше платники зверталися з питань податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних осіб, податку на прибуток підприємств та єдиного податку для фізичних осіб – підприємців.

Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства всі відповіді надаються з використанням Бази знань - автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Так, станом на 1 серпня цього  року База знань налічує 5,2 тис. актуальних уніфікованих запитань-відповідей.

База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. За вказаний період платникам надано 131 консультацію у письмовій формі з використанням Бази знань.

Протягом січня-липня 2018 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 954 запитань-відповідей та внесено 1132 їх нових редакцій.

Для зручності суб’єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу. Тому відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. Цією послугою з початку 2018 року скористалося майже 1,7 млн клієнтів.

У ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», «Ставки податків і зборів», «Інформація з питань митної справи». Вони дозволяють користувачам ресурсу оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), ставок загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.

Також для користувачів ЗІР є можливість завантаження у форматі PDF відповідей на запитання з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань» та їх друк.

Користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.

Крім того, для користувачів ресурсу в тестовому режимі працює система фіксації задоволеності платників податків інформаційно-довідковими послугами, яка дає можливість оцінити якість уніфікованих відповідей з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань», залишити коментарі та пропозиції. Станом на 1.08.2018 користувачами ЗІР оцінено 113 актуальних відповідей на запитання, що містяться в Базі знань. Рівень задоволеності їх якістю склав 74,6%.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

З початку року до бюджету надійшло 126,8 млрд грн єдиного внеску

Протягом січня-липня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 126,8 млрд грн. Це на 27,4 млрд грн., або на 27,6% більше січня-липня минулого року.

Зокрема, у липні 2018 року ДФС було забезпечено 19,1 млрд грн єдиного внеску. Порівняно з липнем 2017 року цей показник зріс на 4 млрд грн, або 26%.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Нагадаємо, що за 2017 рік забезпечено надходження ЄСВ на рівні 180,8 млрд грн, що на 49,0 млрд грн більше, ніж за 2016 рік.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

За 7 місяців ДФС надано розстрочення зі сплати ПДВ при ввезенні обладнання на суму 3,55 млн євро та 833,94 тис дол США

Протягом січня-липня поточного року ДФС прийнято 38 рішень щодо надання платникам розстрочення зі сплати ПДВ на імпорт обладнання для власного виробництва. Загальна сума розстрочення склала 3,55 млн євро та 833,9 тис дол. США.

Із зазначеної кількості по 25 заявам рішення прийнято за погодженням з Головою ДФС, оскільки сума податку, заявлена до розстрочення, становить понад 1 млн. грн.

Найбільшу суму розстрочень ПДВ надано Хмельницькою митницею ДФС – 1,27 млн євро та Київською митницею ДФС – 529,4 тис. дол. США (у валюті контракту).

Здійснено 27 митних оформлень імпорту обладнання із застосуванням отриманих рішень із розстроченням сплати ПДВ на суму 105,82 млн.грн.

Розстрочення надано при ввезенні обладнання для власного виробництва підприємствами легкої промисловості, металообробної промисловості, харчової промисловості, будівельної галузі, медичного обладнання.

Загалом за 7 місяців поточного року до митниць ДФС надійшло 100 заяв для отримання розстрочень. Розглянуто 96 заяв, з яких у 39 випадках надано відмову через недотримання обов’язкових вимог, зокрема, наявність податкового боргу у підприємств, неподання необхідних документів, відсутність інформації про предмет та суму контракту.

Відкликано платниками та прийнято рішення щодо митного оформлення з повною сплатою ПДВ 19 заяв.

Ще 4 заяви знаходяться на розгляді.

Нагадаємо, що 21 лютого 2018 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою визначено порядок надання розстрочень та застосування забезпечення виконання зобов’язань під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва. Наприкінці 2017 року Верховна Рада України ухвалила зміни до Податкового кодексу, відповідно до яких відтермінування по сплаті ПДВ надається у строк не більше 24 календарних місяців без нарахування відсотків, пені та штрафів.

Розстрочення не надається, якщо обладнання має походження з країни, визнаної Україною державою-окупантом та/або державою-агресором по відношенню до України, ввозиться з території такої країни та/або з тимчасово окупованої території України.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

За 7 місяців до місцевих бюджетів надійшло 125 млрд гривень

Протягом січня-липня 2018 року до місцевих бюджетів сплачено (сальдо) 125 млрд гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 22,6%, або на 23 млрд гривень. За 7 місяців 2017 року до бюджетів територіальних громад було спрямовано 101,9 млрд гривень.

У липні до місцевих бюджетів надійшло майже 19 млрд грн, що на 22%, або на 3,4 млрд грн більше липня 2017 року.

Податку та збору на доходи фізичних осіб до зведеного бюджету протягом січня-липня 2018 року сплачено 125,6 млрд грн. Цей показник на 24,7%, або на 24,9 млрд грн перевищує надходження минулорічного періоду.

У липні 2018 року платники спрямували 19,9 млрд грн податку та збору на доходи фізичних осіб, що на 24,7%, або на 3,9 млрд грн більше липня 2017 року. 

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

ДФС впроваджує сучасні підходи до управління проектами

Для покращення ситуації в галузі управління проектами та посилення відповідного кадрового потенціалу в ДФС відбувся практичний семінар на тему «Управління проектами». Захід було проведено в рамках Плану підтримки ДФС Офісом технічної допомоги Державного департаменту казначейства США у 2018 році.

У семінарі взяли участь працівники відділу управління проектами Управління відомчих реформ ДФС, які наразі завершують розробку Порядку управління проектами в ДФС як нового інструменту якісного і ефективного впровадження реформ.

Після затвердження Порядку управління проектами буде визначено процедури під час виконання проекту, формати документів, облік інформації тощо. У майбутньому очікується запровадження програмного забезпечення для контролю виконання завдань і заходів за проектом, візуального відображення інформації, що обліковується.

Порядок закріплює основоположні принципи і процедури управління проектами на кожному з його етапів, визначає функції і повноваження усіх учасників процесу управління проектами, затверджує зразки документів, що використовуються у процесі управління проектами.

 Порядок дозволяє запровадити єдину методологію, стандартизований підхід до управління проектами; чітко визначити і розмежувати функції, повноваження, межі відповідальності і порядок підзвітності учасників процесу управління проектами;забезпечити працівників практичними інструментами для успішної реалізації проектів тощо.

У подальшому планується, що працівники відділу управління проектами Управління відомчих реформ ДФС не лише координуватимуть реалізацію проектів у ДФС згідно з розробленим Порядком, а й самостійно проводитимуть навчання з питань управління проектами для структурних підрозділів ДФС.

З цією метою експерт ОТД Казначейства США Дональд Мейнворінг побудував семінар таким чином, щоб учасники змогли більше часу приділити практичним аспектам управління проектами, а також використовувати вже напрацьовані положення Порядку.

Так, учасники, спільно працюючи у групах, розробляли проектну пропозицію, готували план заходів, а також звіти щодо виконання заходів, здійснювали оцінку ризиків проекту та формували заходи щодо пом’якшення та/або усунення цих ризиків.

Крім того, учасники обговорювали питання забезпечення якості проекту і комунікації з зацікавленими сторонами проекту.

Дональд Мейнворінг також надав рекомендації щодо відбору потенційних проектів ДФС для координації і впровадження згідно з новим Порядком.

Так, відбір проектів для першочергового започаткування здійснюється з урахуванням терміновості, масштабу впливу очікуваних результатів проекту, необхідності залучення інших сторін до виконання, очікуваного рівня задоволення платників податків та працівників ДФС, а також факторів наявності підтримки міжнародних партнерів, можливості досягнення швидких перемог.

Найбільш пріоритетними стратегічними проектами ДФС визначено: проведення дослідження часу випуску товарів з використанням інструменту ВМО, приведення національної транзитної системи у відповідність до Конвенції про єдиний режим транзиту та впровадження Нової комп’ютеризованої транзитної системи, запровадження аналогу EU TradeHelpDesk - інформаційного он-лайн сервісу з можливістю визначення обсягів оподаткування митними платежами товарів, що переміщуються через митний кордон, за кодом УКТЗЕД та країною походження товару тощо.

Крім того, експертом запропоновано створити ефективну систему комунікації в службі для донесення важливої інформації її співробітникам, формування атмосфери, сприятливої для реалізації запропонованих змін в роботі, нових підходів до виконання завдань, зокрема і того, що стосується управління проектами.

Дональд Мейнворінг також схвально оцінив розроблений проект Порядку і висловив упевненість, що здобуті під час семінару навички дозволять працівникам відділу управління проектами Управління відомчих реформ ДФС ефективно застосовувати положення Порядку, забезпечуючи належні координацію і впровадження реформ у ДФС.

Довідково:

Під час першого візиту до ДФС протягом 12 – 23 березня 2018 року експертом ОТД Казначейства США Дональдом Мейнворінгом було проаналізовано поточну ситуацію в галузі управління проектами в ДФС та розроблено рекомендації щодо врегулювання порядку координації, реалізації та контролю за виконанням проектів. На основі цих рекомендацій відділ управління проектами Управління відомчих реформ ДФС розпочав розробку Порядку управління проектами в ДФС.

Під час розробки Порядку враховуються загальновизнані стандарти і світовий досвід у сфері управління проектами, у тому числі рекомендації міжнародних експертів, а також пов’язані з управлінням проектами внутрішні процедури ДФС. Наразі проект Порядку проходить процедуру внутрішнього узгодження у ДФС.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

З початку року платники отримали 75,2 млрд грн відшкодованого ПДВ

Протягом січня-липня поточного року платникам податків відшкодовано 75,2 млрд грн податку на додану вартість. Порівняно з відповідним періодом минулого року сума бюджетного відшкодування зросла на 10,1%, або на 6,9 млрд грн. У січні-липні 2017 року платникам було повернуто 68,3 млрд грн ПДВ.

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Никополя

15.08.2018 15:21