Новини Волноваської ОДПІ

Новини Волноваської  ОДПІ
Оновлено порядок нарахування та сплати ЄСВ
З 26 червня 2018 року діє оновлений порядок нарахування та сплати єдиного внеску.
Процедуру нарахування та сплати ЄСВ страхувальниками, нарахування й сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів визначає викладена в новій редакції Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженій наказом Мінфіну від 04.05.2018 № 469.
Даним наказом внесено зміни, зокрема, щодо:
- обчислення й строків сплати ЄСВ фізичними особами - підприємцями (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування), особами, які провадять незалежну професійну діяльність.
Обчислення сум ЄСВ зазначена категорія платників здійснює на підставі даних річних податкових декларацій (річної звітності) та результатів перевірок діяльності таких осіб, що призвели до збільшення або зменшення розміру доходу, який підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому враховується кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник ЄСВ.
Сплачують ЄСВ один раз на квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожен місяць такого кварталу.
Вказаним платникам ЄСВ, які здійснили до 01 січня 2017 року нарахування ЄСВ в розмірі, меншому за мінімальний страховий внесок, органи доходів і зборів надсилають повідомлення-розрахунок, у якому зазначається розрахунок суми такої доплати, яка підлягала сплаті за результатами підприємницької діяльності за звітний календарний рік;
- обчислення та строків сплати ЄСВ ФО-підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування.
Зазначена категорія платників самостійно для себе визначає базу для нарахування ЄСВ, яка не може бути меншою за розмір мінімальної заробітної плати, установленої законом на місяць, але в розмірі, не більшому за максимальну величину бази нарахування єдиного внеску.
Сплачують ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок;
- обчислення та строків сплати ЄСВ членами фермерського господарства.
Обчислення сум ЄСВ зазначена категорія платників здійснює після отримання частки розподіленого доходу (прибутку) від чистого прибутку фермерського господарства у звітному році та за результатами перевірки діяльності таких осіб, що призвела до збільшення або зменшення розміру частки такого розподіленого доходу, який підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. Під час визначення доходу (прибутку), з якого сплачується ЄСВ, враховується кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник єдиного внеску.
Сплачують ЄСВ один раз на квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожен місяць такого кварталу.


Про визначення сільгоспвиробниками звітного періоду
з податку на прибуток

Волноваська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області нагадує, що податковими (звітними) періодами для податку на прибуток, крім випадків, передбачених п. 137.5 Податкового кодексу України, , є календарні: квартал,півріччя, три квартали, рік.
Водночас відповідно до пп. 137.4.1 Податкового кодексу виробники сільськогосподарської продукції можуть обрати річний податковий (звітний) період з податку на прибуток, який починається з 1 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року.
З 01.01.2017 для цілей оподаткування податком на прибуток Податковим кодексом не визначено поняття "сільськогосподарська продукція".
Тож з 01.07.2017 виробники сільськогосподарської продукції визначають звітні (податкові) періоди за загальними правилами, передбаченими для платників податку на прибуток.
Якщо річний дохід таких платників від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) перевищує 20 млн грн, то застосовуються звітні (податкові) періоди – календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. Якщо річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) не перевищує 20 млн грн, то такі платники застосовують річний звітний (податковий) період.
Платники податку (у т. ч. виробники сільськогосподарської продукції), у яких дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений у фінансовій звітності за 2017 рік, перевищує 20 млн грн, у 2018 році подають декларацію з податку на прибуток за звітні податкові періоди – квартал, півріччя, три квартали, рік.
Довідково: ДФС України надано відповідну індивідуальна податкову консультацію ІПК ДФСУ від 05.06.2018 р. № 2473/6/99-99-15-02-02-15/ІПК.

За які автомобілі потрібно платити у 2018 році?
Волноваська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області нагадує, що в 2018 році транспортний податок сплачують власники легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року тобто 1396125 грн..

Залучення студентів до роботи в літній період – особливості оподаткування.
Літо – пора відпочинку та подорожей, проте багато активної студентської молоді використовує цю пору, щоб покращити своє матеріальне становище. Студенти влітку зазвичай працюють у сферах громадського харчування, торгівлі, організації дозвілля, туризму, сільського господарства.
Тож Волноваська ОДПІ вважає не зайвим нагадати, що трудові відносини роботодавця та працівника повинні оформлятися належним чином та поінформувати потенційних платників податків про правила оподаткування доходів, отриманих під час літнього працевлаштування.
У студента є два шляхи здійснення трудової діяльності - за трудовим договором або за цивільно-правовим договором
Трудовий договір відповідно до ст. 21 Кодексу законів про працю — це угода між працівником і роботодавцем, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядку, а роботодавець зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором роботодавець повинен подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку його як платника єдиного соціального внеску повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.
Заробітна плата, відпускні працівникам, що здійснюють діяльність за трудовим договором, а також виплати, нараховані відповідно до умов такого договору оподатковують в загальному порядку :
- єдиним внеском за ставкою 22% ,
- податком з доходів фізичних осіб за ставкою 18 %
- військовим збором за ставкою 1,5 %
До доходу таких громадян, якщо той не перевищує законодавчо встановлену межу ( п.п.169.4.1 ст.169 Податкового кодексу) може бути застосована податкова соціальна пільга за умови своєчасного подання заяви на її використання.
А тепер про інший спосіб здійснення трудової діяльності. Цивільно-правовий договір - це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.
Найпоширенішими серед таких договорів є:
- на виконання робіт (договори підряду);
- на надання послуг.
За цивільно-правовим договором підрядник на відміну від працівника не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, він сам організовує і виконує свою роботу.
Якщо з громадянином укладається договір цивільно-правового характеру, то повідомлення до органу ДФС про прийняття працівника на роботу не надається і запис про виконання роботи у трудовій книжці не робиться.
Сума доходу, одержаного платником податку за цивільно-правовим договором, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 % .
І, нарешті, ще про одну перевагу легального працевлаштування для студентів, що навчаються за контрактом.
Відповідно до п.п. 166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу такі громадяни можуть скористатися правом на податкову знижку та повернути частину коштів, сплачених за навчання у вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладах, у разі, якщо вони або члени їх сімей, що сплачують за навчання, працювали легально та отримували дохід у вигляді заробітної плати.


Оподаткування спадщини, отриманої за кордоном.
Волноваська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області нагадує, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України. Підпунктом 162.1.1 ст. 162 Кодексу встановлено, що платниками податку є, зокрема фізичні особи — резиденти, які отримують доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи.
Відповідно до пп. 163.1.3 ст. 163 Кодексу іноземні доходи — це доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України, які є об'єктом оподаткування.
Порядок оподаткування іноземних доходів передбачено п. 170.11 ст. 170 Кодексу, пп. 170.11.1 якого визначено, у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку — отримувача, який зобов'язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою 18 відсотків, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу.
Водночас абзацом першим пп. 170.11.2 ст. 170 Кодексу встановлено, що у разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.
Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України. Також відповідно до пп. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу доходи , визначені ст. 163 Кодексу, є об'єктом оподаткування військовим збором.
Ставка військового збору становить 1,5 відсотка об'єкта оподаткування.
Таким чином, дохід, отриманий фізичною особою — резидентом з джерел за межами України у вигляді спадщини, включається такою особою до загального річного оподатковуваного доходу фізичної особи як іноземний дохід та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.
Детальніше у листі ДФС України від 14.12.2017 № 16785/К/99-95-42-02-14.
Контролюючі органи надають індивідуальні податкові консультації згідно вимог Податкового кодексу України
Відповідно до п.п. 14.1.172 прим. 1 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) індивідуальна податкова консультація – роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.
Згідно з п. 52.1 ст. 52 ПКУ за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:
- найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
- код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
- зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
- підпис платника податків;
- дату підписання звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями.
Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку, визначеного абзацом першим п. 52.1 ст. 52 ПКУ.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 ПКУ).
За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній або письмовій формі. Індивідуальна податкова консультація, надана в письмовій формі, обов’язково повинна містити назву – податкова консультація, реєстраційний номер в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій, опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, зазначених у зверненні платника податків, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання таких норм законодавства (п.п. 52.3 ст. 52 ПКУ).
Пунктом 52.4 ст. 52 ПКУ встановлено, що індивідуальні податкові консультації надаються:
- в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями;
у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Індивідуальна податкова консультація, надана в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.
Доступ до зазначених даних єдиної бази та офіційного веб-сайту є безоплатним та вільним. Порядок ведення та форма єдиної бази індивідуальних податкових консультацій визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: Головна/Електронний кабінет/Реєстри/Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій.
Пунктом 52.5 ст. 52 ПКУ визначено, що контролюючий орган в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональний територіальний орган зобов’язаний надіслати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, індивідуальну податкову консультацію протягом 15 календарних днів, що настають за днем отримання звернення платника податків на отримання індивідуальної податкової консультації, для розгляду питання про внесення відомостей про таку консультацію до єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій, про що повідомляє платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, отримавши індивідуальну податкову консультацію від контролюючого органу, який йому підпорядковується, протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання такої консультації, але не більше 35 календарних днів, що настають за днем отримання контролюючим органом відповідного звернення платників податків, приймає одне із таких рішень:
- про внесення відомостей про індивідуальну податкову консультацію до єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій, про що повідомляє протягом одного робочого дня з моменту прийняття рішення контролюючий орган, який йому підпорядковується;
- про відмову у внесенні відомостей до єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій, з одночасним наданням платнику податків від свого імені індивідуальної податкової консультації та внесенням відомостей про таку консультацію до зазначеного реєстру, про що повідомляє протягом одного робочого дня з моменту прийняття рішення контролюючий орган, який йому підпорядковується, та платника податків у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 135)


Надходження до бюджетів стабільно зростають

Вирішення соціальних завдань, підтримка повноцінного функціонування економіки країни та її господарюючих суб’єктів залежить передусім від забезпечення своєчасних і у повному обсязі бюджетних надходжень. І податківці, і всі громадяни не можуть стояти осторонь питань наповнення бюджетів. Цей аспект життя суспільства – бюджетна та податкова політика – стосується кожного з нас і має бути прозорим, а відповідна інформація доступною для пересічних громадян.
За підсумками першого півріччя 2018 року до бюджетів усіх рівні від платників, зареєстрованих у Волноваській ОДПІ надійшло 321,6 млн.грн. До Державного бюджету зібрано 135,4 млн. грн.
Надходження до місцевого бюджету склали 186,2 млн.грн.
Основним джерелом наповнення бюджету району є податок з доходів фізичних осіб. Станом на 01.07.2018 року до районної казни надійшло 125,4 млн.грн. цього податку, що становить 67,3 відсотка усіх надходжень до місцевого бюджету.
Актуальним залишається питання сплати до місцевого бюджету акцизного податку. Надходження акцизу до місцевого бюджету за січень – червень 2018 року склали 2.0 млн.грн. Платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам, пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.
При купівлі підакцизного товару покупцеві має видаватися розрахунковий документ визначеної форми на повну суму проведеної операції, тобто чек. Сума визначена у чеку неодмінно буде зафіксована як реалізація, відповідно доходи від такого продажу у розмірі 5 відсотків акцизного податку надійдуть до бюджету територіальної громади, а решта легалізує обсяги реалізації суб’єктів господарювання – юридичних та фізичних осіб.
Наповнення місцевого бюджету також залежить від надходження земельного податку. За перше півріччя сплачено 19,2 млн.грн., у тому числі від юридичних осіб за користування землею надійшло 16,7 млн.грн., від фізичних осіб – 2,5 млн.грн.
Юридичні особи та суб’єкти господарювання - фізичні особи мають сплачувати земельний податок щомісячно відповідно до наданих у січні - лютому декларацій. Фізичні особи сплачують земельний податок у продовж 60 днів з дати отримання повідомлення про нарахування земельного податку або орендної плати.
Волноваська ОДПІ вкотре нагадує платникам податків, що з 2 липня 2018 року змінені реквізити рахунків по сплаті податків та зборів до бюджетів усіх рівнів. З оновленими рахунками можливо ознайомитися на суб-сайті ГУ ДФС у Донецькій області у розділі «Бюджетні рахунки».

Волноваська ОДПІ
ГУ ДФС у Донецькій області


Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Волновахи

18.07.2018 11:19