Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Мирослав Продан: Система e-Receipt – революційна новація в реєстрації та обліку РРО

Нову інформаційну систему реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій e-Receipt (електронний касовий чек) презентував сьогодні в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з бізнесом за участі Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана.

«Інноваційна система e-Receipt передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею», - зазначив Мирослав Продан.

За його словами, нова система може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм. Вона передбачатиме програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом платника.

Всі кейси цієї системи, будуть безкоштовними для її користувачів та не потребуватимуть абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.

«Система e-Receipt матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідатиме вимогам захисту інформації та передбачатиме мінімальні затрати часу на процес фіскалізації», - підкреслив Мирослав Продан.

За словами очільника ДФС, існуюча на сьогодні система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій є недосконалою, оскільки доволі обтяжлива, незручна та високовартісна для платника податків. Вона передбачає реєстрацію реєстратора розрахункових операцій протягом п’яти днів, включаючи візити до органів ДФС та Центрів сервісного обслуговування, оформлення значної кількості паперових документів. Крім того, вартість РРО, які представлені на ринку касової техніки, є високою і становить від 4 до 20 тис. грн.

До того ж послуги на технічне обслуговування та ремонт РРО, які  забезпечуються центрами сервісного обслуговування відповідно до заключних договорів, а також послуги інформаційних еквайєрів, якими передаються дані РРО, є платними і становлять мінімально 200 грн. щомісяця для кожного РРО.

«Традиційні РРО друкують лише паперові чеки, потребують наявності друкуючого пристрою, та відповідних витратних матеріалів. Нова система e-Receipt значно спрощує та удосконалює цей процес оскільки передбачає виключно оnline реєстрацію пристрою через Електронний кабінет та Оnline передачу (отримання) даних», - зазначив в.о. Голови ДФС.

Електронний чек генеруватиметься, реєструватиметься в системі ДФС і доповнюватиметься QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій.

Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

Враховуючи важливість та актуальність для бізнесу питання удосконалення системи реєстрації та обліку РРО, Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман доручив розглянути запропоновану модель системи e-Receipt на найближчому засіданні Уряду. За його словами, нова система не тільки спростить процес використання касових апаратів, оскільки знімає додаткові часові та фінансові витрати бізнесу, а й допоможе у боротьбі з сірим імпортом, контрабандою та нелегальною торгівлею.

Представники бізнесу також підтримали ідею з впровадженням електронних чеків.

Довідково:

На теперішній час у функціонуючій системі реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій 109 тисячами суб’єктами господарювання зареєстровано 283 тис. РРО.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Самозайняті особи найчастіше не доплачують податок на доходи фізичних осіб

Протягом січня-квітня поточного року підрозділами податків і зборів з фізичних осіб року проведено майже 6 тис. документальних перевірок, з яких 3,5 тис. перевірок самозайнятих осіб. До сплати визначено грошових зобов’язань на суму 556 млн. грн, з них узгоджено майже 188 млн. грн, або 34 відсотки.

За 2017 рік підрозділами податків і зборів з фізичних осіб проведено 12,1 тис. документальних перевірок, результати яких узгоджено, з них – 7,1 тис. перевірки  самозайнятих осіб. За наслідками вжитих контрольно-перевірочних заходів самозайнятих осіб донараховано разом із штрафними (фінансовими) санкціями майже 730 млн грн, з яких узгоджено лише 358 млн грн, або 49 відсотків.

Значну частку у загальній сумі недоплат, які були виявлені під час перевірок самозайнятих осіб, становлять: податок на доходи фізичних осіб – 55 відсотків (у 2017 році - 41 відс.), податок на додану вартість - 14 відс. (у 2017 році – 23 відс.) та єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 7 відс. (у 2017 році – 11 відс.).

За січень – квітень 2018 року середня сума узгоджених донарахувань на 1-ну планову перевірку самозайнятих осіб (результати якої узгоджені) становить 236 тис. гривень. У минулому році цей показник становив 110 тис. грн, що на 61 відс. більше за аналогічний показник 2016 року.

По позапланових контрольно-перевірочних заходах показник узгоджених донарахувань на 1-ну перевірку, результати якої узгоджені платником податків, у січні-квітні  2018 року становив лише 23 тис. грн (у 2017 році – 31 тис. гривень).

Аналіз результатів планових перевірок самозайнятих осіб за галузевим принципом свідчить, що найбільші ризики виявлено у фізичних осіб, які здійснюють діяльність у сфері оптової та роздрібної торгівлі на території України.

Так, у січні-квітні 2018 року перевірено 364 таких фізичних осіб (або 53 відс. від загальної кількості), донараховано майже 264 млн грн, або 66 відс. від загального обсягу.

Протягом 2017 року перевірено більше як 1 тис. платників податків вказаної категорії (або 50 відс. від загальної кількості включених до плану-графіка), донараховано майже 204 млн грн, що становить 43 відс. від загальної суми визначених грошових зобов’язань.

«Статистика результатів контрольно-перевірочних заходів свідчить про суттєве скорочення заходів контролю за рахунок удосконалення ризикоорієнтованого підходу до планування перевірок, а також  вказує на зменшення кількості звернень платників податків – фізичних осіб про ініціювання документальних перевірок їх діяльності. Зокрема, за 2017 рік проведено 631 таку перевірку, що в чотири рази менше за кількість таких перевірок 2016 року. Протягом січня-квітня 2018 року організовано лише 12 документальних перевірок фізичних осіб за власними заявами», - зазначив Директор департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Про підсумки декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році, йшлося на прес-конференції

Днями в інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Підсумки декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році» за участі начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислава Воінова.

«Станом на 01.06.2018 року громадянами Дніпропетровської області та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, надано 41045 декларацій про майновий стан і доходи за 2017 рік.

Загальна сума задекларованого ними оподатковуваного доходу за 2017 рік становить 2 мільярди 677,7 мільйонів гривень. Податок на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету складає 91,2 мільйони гривень.

Дохід понад 1 мільйон гривень задекларували 234 громадянина. Загальна сума задекларованого оподатковуваного доходу складає  1 мільярд 316,6 мільйона гривень», - зазначив Владислав Воінов.

За його словами:

3459 громадян задекларували дохід, отриманий у вигляді спадщини/дарування, загальна сума отриманого доходу складає 510,2 мільйони гривень;

1155 громадян задекларували дохід від продажу (обміну) рухомого та/або нерухомого майна, загальна сума такого доходу складає 275,9 мільйонів гривень;

268 громадян задекларували іноземні доходи, загальна сума отриманого доходу складає 91,9 мільйона гривень;

23392 громадянина задекларували інші доходи, загальна сума отриманого доходу складає 790,4 мільйонів гривень.

Владислав Воінов також зазначив, що 4866 громадян скористались правом на отримання податкової знижки. Загальна сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету складає 9 мільйонів гривень Громадяни, які бажають отримати податкову знижку за результатами 2017 року, можуть подати декларацію протягом 2018 року.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

З початку року підприємці – «cпрощенці» Дніпропетровщини сплатили до бюджету більше 706 млн. грн.

Протягом січня – травня 2018 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 706,3 млн. грн. єдиного податку від суб’єктів господарювання - фізичних осіб, що на 154,2 млн. грн., або на 27,9% більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Про це повідомив начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.

В регіоні спрощену систему оподаткування у своїй діяльності застосовують понад 86 тисяч підприємців.

Найбільш чисельною серед «спрощенців» є друга група, яка складає майже 40,6 тисяч підприємців. У першій групі перебуває понад 11,6 тисяч платників єдиного податку, у третій – більше 34,6 тисячі.

За І квартал 2018 року підприємцями - платниками єдиного податку  третьої групи задекларовано валового доходу на загальну суму 5 млрд. 262,5 млн. грн., що на 1 млрд. 304,8 млн. грн. більше ніж за аналогічний період минулого року, сума єдиного податку до сплати склала 257,6 млн. грн., що на 64,3 млн. грн. більше ніж за відповідний період 2017 року.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Плата за землю для юридичних осіб»

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника відділу адміністрування місцевих податків і зборів управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Наталії Садики на тему: «Плата за землю для юридичних осіб»

Питання 1. Доброго дня. Дніпровською міською радою 23.05.2018 прийнято рішення  №5/32 «Про внесення змін до рішення міської ради від 16.12.2017 №13/27 «Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста», згідно якого внесені зміни до ставок земельного податку, з якої дати набуває чинність зазначене рішення та чи виникає у платників обов’язок щодо подання нової податкової звітності?

Відповідь. Доброго дня. Згідно пункту 2 Рішення від 23.05.2018 №5/32, документ набуває чинності з першого числа місяця, який настає за датою його офіційного оприлюднення.

Зазначене рішення оприлюднено на сайті міської ради та опубліковано 31.05.2018 у газеті «Наше місто». Таким чином, рішення набуває чинності з 01.06.2018. Землекористувачі у разі необхідності (у випадку зміни розміру податкового зобов’язання) повинні подати уточнюючу податкову декларацію з плати за землю на 2018 рік.

Питання 2. У мене таке питання. ТОВ «А» уклало з міською радою договір оренди земельної ділянки у грудні 2017 року, але реєстрація права оренди відбулась лише у лютому 2018 року. З якої дати необхідно сплачувати орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності: з дня підписання договору оренди земельної ділянки чи з дня його реєстрації?

Відповідь. Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується орендарем з дня виникнення права користування земельною ділянкою, а саме з дня реєстрації договору оренди земельної ділянки, якщо інше не встановлено умовами договору.

Питання 3. Граничний термін сплати податкового зобов’язання з плати за землю за травень місяць поточного року – 30 червня, але це вихідний день. Виникає питання - чи переноситься термін сплати плати за землю, якщо останній день сплати припадає на вихідний або святковий день ?

Відповідь. Граничний термін сплати плати за землю – 30 числа місяця, що наступає за звітним місяцем.

Нормами Податкового кодексу України не передбачено перенесення термінів сплати податків і зборів, якщо останній день сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день.

Якщо останній день сплати плати за землю припадає на вихідний або святковий день, то її потрібно сплатити напередодні встановленого граничного терміну -27 червня, оскільки 28 червня – святковий день, а 29-30 червня – вихідні дні.

Питання 4. Підкажіть будь ласка. Рішенням міської ради Ставки земельного податку встановлені в залежності від цільового призначення земель згідно з Класифікацією видів  цільового призначення земель. До якої установи повинен звернутись платник земельного податку для визначення класифікації земельних ділянок ?

Відповідь. Для визначення класифікації земельних ділянок суб’єкту господарювання необхідно звернутись до територіального органу Держгеокадастру України за місцем розташування земельної ділянки.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

За січень -травень 2018 року платники Нікопольського регіону сплатили майже 860 мільйонів гривень податків

Упродовж п’яти місяців 2018 року платники податків Нікопольського регіону спрямували до Зведеного бюджету України 859,5 млн грн податків і платежів. В порівнянні до відповідного періоду минулого року забезпечено приріст надходжень на 229,8 млн гривень. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

До державного бюджету за 5 місяці 2018 року забезпечено збір в сумі 338,1 млн грн, що більше збору за відповідний період минулого року на 114,9 млн гривень.

Місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали у своє розпорядження 521,4 млн грн, що більше за відповідний період минулого року на 114,9 млн гривень.

З початку року надходження єдиного соціального внеску склали 236,5 млн грн, що на 43,3 млн грн більше надходжень відповідного періоду 2017 року.

Очільник Нікопольської ОДПІ ще раз нагадує платникам податків про особисту відповідальність за наповнення бюджету та закликає не тільки не порушувати законодавчо встановлені терміни сплати, а й піклуватися про рівномірне наповнення дохідної частини бюджету.

 

Місцеві бюджети Нікопольського регіону отримали майже 49 млн грн. єдиного податку

За 5 місяців 2018 року від платників податків Нікопольського регіону надійшло до місцевих бюджетів 48,9 млн грн єдиного податку, що на 12,1 млн грн або 33,1 відсоток більше, ніж за відповідний період 2017 року. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Зокрема, від суб’єктів господарювання-фізичних осіб, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, надійшло 31,9 млн грн єдиного податку, від юридичних осіб – 7,3 млн гривень, та від юридичних осіб сільгоспвиробників IV групи – 9,7 млн гривень.

Нікопольська ОДПІ нагадує, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

 

З початку року на соціальний захист мешканців Нікопольського регіону надійшло 236,5 млн грн єдиного внеску

З початку року від платників податків регіону надійшло 236,5 млн грн єдиного соціального внеску, порівняно з відповідним періодом 2017 року відбулося зростання на 43,3 млн грн або на 22,4 відсотків. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

При цьому, лише в травні поточного року платники єдиного внеску Нікопольського регіону перерахували 51,0 млн грн, що на 12 млн грн або на 30 відс. більше від надходжень аналогічного періоду минулого року.

Нагадаємо, відповідальними за нарахування та утримання єдиного соцвнеску з доходів найманих працівників є роботодавці. Базова ставка ЄСВ дорівнює 22 відсоткам, мінімальний страховий внесок у 2018 році складає 819,06 гривень на місяць.

 

В Нікопольському регіоні на підтримку української армії перераховано понад понад 16,3 мільйони гривень

У січні – травні 2018 року платники податків Нікопольського регіону (міста Нікополь, Покров та Марганець, Нікопольський район та смт Томаківка) направили для зміцнення обороноздатності України 16,3 млн грн військового збору, що перевищує минулорічний показник на 2,5 млн гривень. Зокрема, тільки у травні місяці 2018 року платниками податків сплачено 3,5 млн грн військового збору, що становить 126,2 відсотків минулорічних надходжень. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Нагадаємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Військовий збір, який перераховують на модернізацію та реформування української армії, сплачується у розмірі 1,5% від об’єкта оподаткування, що визначений статтею 163 Податкового кодексу України. Крім заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються чи виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, відносяться і ряд інших. Зокрема – це орендна плата, виграші в державній або недержавній грошовій лотереї, купівля – продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини тощо.

Відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.

 

Стан розгляду звернень громадян за січень-травень 2018 року

З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 1 письмове звернення громадянина, на яке надано відповідь у встановлений законодавством термін. Про це повідомила заступник начальника управління – начальник відділу організації розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, електронних сервісів та звітності, організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Гроздовська-Боличева Ганна Юріївна.

 

У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні послуги понад 11 тисяч платників

Як повідомила заступник начальника управління – начальник відділу організації розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, електронних сервісів та звітності, організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Гроздовська-Боличева Ганна Юріївна, за січень-травень поточного року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних послуг звернулось понад 11 тисяч платників.

Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (5401) та отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми та джерела виплачених доходів та утриманих податків (2703). Також зареєстровано 422 платників єдиного податку, надано 673 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 622 книги обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 635 книг обліку розрахункових операцій.

Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.

 

На Дніпропетровщині викрито махінації державного підприємства енергоринку на 4,4 млн гривень

Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з регіональною прокуратурою викрито протиправні дії посадових осіб одного з державних підприємств області, яке діє на енергоринку країни. Порушники організували злочинну схему із заволодіння бюджетними коштами та їх подальшої легалізації.

З’ясувалося, що вказані особи для приховування обсягів фактично здійснених фінансових операцій перерахували грошові кошти в розмірі 4,4 млн. грн. по ланцюгу на підконтрольне підприємство у м. Кам'янське. Останнє, у свою чергу, перерахувало ці кошти на підприємство з наявними ознаками фіктивності, що зареєстроване на підставних осіб.

За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочинів, передбачених статтями 364 та 209 КК України.

Здійснюється кримінальне провадження.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження 1,84 млрд. грн. до держбюджету

У травні 2018 року Дніпропетровською митницею ДФС до Державного бюджету України забезпечено 1 млрд. 837,8 млн. гривень, що становить 104,3% від доведеного індикативного показника. У порівнянні з показниками відповідного періоду 2017 року, досягнуто зростання надходжень митних платежів на 19,9% або 305,5 млн. грн.

Середньоденні надходження митних платежів також зросли на 14,2% (з 76,6 млн. грн. у 2017 році до 87,5 млн. грн. у 2018 році).

Сума перевиконання планових показників складає 75,9 млн. грн. Відтак, у травні 2018 року для зарахування до спеціальних фондів бюджету Дніпропетровської області,  Дніпропетровською митницею ДФС спрямовано майже 37,95 млн.грн. для забезпечення здійснення заходів на реконструкцію та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення, а також поліпшення дорожньої інфраструктури.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Надходження до місцевих бюджетів зросли на 16,3 млрд гривень

У січні-травні 2018 року до місцевих бюджетів надійшло (сальдо) 88,7 млрд грн платежів, що контролюються ДФС. Це на 22,6%, або на 16,3 млрд грн перевищує надходження відповідного періоду минулого року.

У травні до місцевих бюджетів платниками податків спрямовано 20,6 млрд грн. Порівняно з травнем минулого року надходження зросли на 25%, або на 4,1 млрд грн.

З початку року до зведеного бюджету надійшло 85 млрд грн податку і збору на доходи фізичних осіб. Це на 25%, або на 17 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

Надходження податку та збору на доходи фізичних осіб у травні склали 18,2 млрд грн. Порівняно з травнем минулого року ці надходження зросли на 28%, або на 4 млрд грн.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Збір платежів до загального фонду держбюджету збільшився на 40,8 млрд гривень

У січні-травні 2018 року до загального фонду державного бюджету зібрано 345 млрд грн платежів, що контролюються ДФС. Це на 13,4%, або на 40,8 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

До загального фонду держбюджету з початку 2018 року зібрано 219,3 млрд грн податкових платежів, що на 15,7%, або на 29,8 млрд грн перевищує минулорічний показник.

Надходження митних платежів у січні-травні до загального фонду держбюджету склали 125,6 млрд грн та перевищили минулорічні показники на 9,6%, або на 11 млрд грн.

У травні цього року до загального фонду держбюджету надійшло (сальдо) 69,5 млрд грн. Це на 25%, або на 13,8 млрд грн перевищує надходження травня минулого року.

Надходження податкових платежів у травні склали 43 млрд грн та перевищили минулорічні на 34%, або на 10,9 млрд грн.

До загального фонду держбюджету у травні надійшло 26,6 млрд грн митних платежів, що на 13%, або  на 3 млрд грн перевищує минулорічний показник.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

ДФС оприлюднила додаткові набори даних у формі відкритих даних

Звертаємо увагу аналітиків, представників бізнес-середовища, громадськості та ЗМІ, що ДФС, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (зі змінами), прийняла рішення про оприлюднення додатково 4-х наборів даних у формі відкритих даних на офіційному веб-порталі ДФС (sfs.gov.ua) на головній сторінці у банері «Відкриті дані» (тестова версія) (sfs.gov.ua/datasets.php?q=) та на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних (data.gov.ua) у розділі «Податки», які не передбачені зазначеною постановою, а саме:

- Інформація щодо кількості іноземних комерційних транспортних засобів, що в’їхали на митну територію України, в розрізі країни реєстрації;

- Інформація щодо середнього часу митного оформлення товарів у митних режимах експорту, імпорту, транзиту;

- Інформація митниць про кількість доручень правоохоронних органів на проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення;

- Статистична інформація про застосування принципу «єдиного вікна» при здійсненні митного контролю та інших видів державного контролю товарів в розрізі кожного державного органу.

Довідково.

Статтею 101 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.

Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.

Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов'язковим посиланням на джерело отримання такої інформації.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/339311.html

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

ДФС оприлюднила додаткові набори даних у формі відкритих даних

Діяльність Державної фіскальної служби України стає ще більш прозорою.

Звертаємо увагу аналітиків, представників бізнес-середовища, громадськості та ЗМІ, що ДФС, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (зі змінами), прийняла рішення про оприлюднення додатково 4-х наборів даних у формі відкритих даних на офіційному веб-порталі ДФС (sfs.gov.ua) на головній сторінці у банері «Відкриті дані» (тестова версія) (sfs.gov.ua/datasets.php?q=) та на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних (data.gov.ua) у розділі «Податки», які не передбачені зазначеною постановою, а саме:

- Інформація щодо кількості іноземних комерційних транспортних засобів, що в’їхали на митну територію України, в розрізі країни реєстрації

- Інформація щодо середнього часу митного оформлення товарів у митних режимах експорту, імпорту, транзиту

- Інформація митниць про кількість доручень правоохоронних органів на проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення

- Статистична інформація про застосування принципу «єдиного вікна» при здійсненні митного контролю та інших видів державного контролю товарів в розрізі кожного державного органу

Довідково.

Статтею 101 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.

Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.

Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов'язковим посиланням на джерело отримання такої інформації.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

ДФС запровадила новий сервіс для платників ПДВ

Нікопольська ОДПІ інформує, що ДФС України на офіційному веб-порталі повідомила про запровадження для платників податку на додану вартість нового електронного сервісу – візуалізації повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.

Новий сервіс створений з метою недопущення платниками податку помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної.

Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) сервісу «Електронний кабінет» у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахування всіх послідуючих зареєстрованих до неї розрахунків коригування по таким параметрам:

«Реєстраційний номер»; «Ознака документа (ПН-0, РК-1)»; «Номер документа»;  «Дата складання документа»; «Причина коригування (РК)»; «Номер рядка ПН (номер рядка ПН, що коригується)»; «Номер рядка в xml файлі»; «Обсяги постачання без ПДВ»; «Кількість (ПН, гр.6)»; «Ціна (ПН, гр.7)»; «Зміна кількості (РК, гр.7)»; «Ціна зазначена в гр. 8 РК»; «Зміна ціни (РК гр.9)»; «Кількість зазначена в гр.10 РК»; «Код товару згідно з УКТ ЗЕД (ПН/РК)»; «Код послуги згідно ДКПП (ПН/РК)»; «Ознака імпортованого товару (ПН/РК)»; «Код ставки (ПН/РК)»; «Код  ПН»; «Причина з якої не підлягає ненаданню отримувачу»; «Опис товару/послуги».

Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань з приводу користування сервісом «Електронний кабінет», платники податків мають можливість звернутися до ДФС України за телефоном: 0-800-501-007.

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/338431.html

 

Чи можливо здійснити процедуру реєстрації в АЦСК ІДД через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі?

Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.

Відповідно до вимог Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заявник, або його довірена особа, мають бути особисто присутніми під час процедури реєстрації.

Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД http://www.acskidd.gov.ua у розділі «Реєстрація користувачів».

 

Які дії платника, якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?

Необхідно перевірити:

- який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);

- правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);

- чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера).

- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.

 

Актуально для платників податків!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.

Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).

 

В Електронному кабінеті запроваджено новий сервіс

Державна фіскальна служба запровадила новий сервіс в Електронному кабінеті - окремий Реєстр податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.

Реєстр розміщено у відкритій частині Електронного кабінету.

Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».

У Реєстрі відображається інформація щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена та по яким прийняті рішення відповідними комісіями, а також розпочато процедури адміністративного та судового оскарження.

Реєстр функціонує в тестовому режимі протягом місяця з дня набрання чинності Порядку.

У частині формування у відкритому доступі окремого Реєстру Електронний кабінет доопрацьовано відповідно до пункту 8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

До уваги страхувальників! Зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 08.06.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.03.2018 № 393 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – наказ № 393), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.04.2018 за № 498/31950.

Наказом № 393 відповідно до статей 5, 16, 19 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями затверджено Зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 (далі – Порядок), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.12.2014 за № 1553/26330 (зі змінами), зокрема:

- Порядок доповнено новим додатком № 2 – «Заявою про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства)» (№ 12-ЄСВ);

- викладено у новій редакції Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), на якого не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (форма № 2-ЄСВ);

- у разі внесення змін до даних, що вказуються у Повідомленні за формою № 2-ЄСВ (найменування, прізвище, ім'я, по батькові, місцезнаходження, місце проживання платника єдиного внеску, контролюючого органу, в якому платник єдиного внеску перебуває на обліку тощо) повідомлення за формою № 2-ЄСВ підлягає заміні у контролюючому органі.

Для отримання нового повідомлення платник єдиного внеску подає до контролюючого органу заяву із зазначенням причин заміни та старе повідомлення.

Контролюючий орган протягом двох робочих днів після такого звернення видає (надсилає) платнику єдиного внеску нове повідомлення.

- Порядком також встановлено: якщо контролюючими органами при здійсненні своїх функцій за результатами перевірок та звірок, або на підставі інформації від третіх осіб, або на підставі даних інших державних органів чи відповідних державних реєстрів встановлено, що відокремлений підрозділ іноземної компанії, організації включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та при цьому не перебуває на обліку у відповідному контролюючому органі, таким органом вживаються заходи щодо подання таким підрозділом документів для взяття на облік платником єдиного внеску і такий платник обліковується в контролюючому органі з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік».

Довідково: Наказ № 393 опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 29.05.2018 № 41. Наказ № 393 набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування, тобто дата набрання чинності – 08.06.2018.

 

Вторинні водокористувачі з 01.01.2018 не є платниками рентної плати за воду

Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до ст. 255 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) з 01.01.2018 платниками рентної плати за спеціальне використання води є суб’єкти господарювання, що належать до первинних водокористувачів, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів без надання преференцій бюджетним установам, що належать до первинних водокористувачів.

Первинні водокористувачі – водокористувачі, які мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води (ст. 42 Водного кодексу України від  06.06.1995 № 213/95-ВР зі змінами та доповненнями).

Такі водокористувачі самостійно обчислюють рентну плату за спеціальне використання води щокварталу наростаючим підсумком з початку року, у якому було здійснено таке використання.

Розрахунок податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води здійснюється у Додатку 5 до Декларації з рентної плати (далі – Декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.15 № 719 зі змінами.

Вторинні водокористувачі, які отримують воду згідно договору на поставку води, та були платниками рентної плати за спеціальне використання води, востаннє визначали податкові зобов’язання за IV квартал 2017 року та подавали Декларації разом з Додатком 5.

Отже, вторинні водокористувачі з 01.01.2018 не є платниками рентної плати за спеціальне використання води і такі водокористувачі за податкові періоди 2018 року не подають Декларації разом з Додатком 5. При цьому заява про виключення з переліку платників рентної плати за спеціальне використання води такими водокористувачами до фіскальних органів не подається.

 

Використовуєте нерухоме майно з метою одержання доходу – пільги з податку на нерухомість не застосовуються!

Нікопольська ОДПІ нагадує, що пп. 266.4.1. п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості –– на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Також, сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями) (п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).

Крім цього, пп. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ встановлено, що пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Отже, при обчисленні податку з декількох об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи (згідно з пп. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ), до об’єкта оподаткування, що використовується з метою одержання доходів, пільги, передбачені п. 266.4 ст. 266 ПКУ, не застосовуються.

 

Туристичний збір: подання податкової декларації податковим агентом

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

11.06.2018 15:34