Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

 

Мирослав Продан та Ван Цзюнь обговорили співпрацю України та Китаю у сфері оподаткування

Виконуючий обов‘язки голови Державної фіскальної служби Мирослав Продан розпочав низку двосторонніх переговорів з керівництвом податкового та митного відомств КНР.

8 лютого очільник ДФС провів двосторонню зустріч з головою Державної податкової адміністрації (ДПА) КНР Ван Цзюнєм та його заступником Ван Каном. Це перша за історію незалежної України зустріч з керівництвом податкової служби Китаю.

Перш за все, сторони обговорили перспективи співробітництва між обома країнами. Ван Цзюнь запропонував розпочати процес перегляду Угоди між Урядами України та КНР про уникнення подвійного оподаткування та попередження ухилення від сплати податків. Документ вступив у силу в 1996 році.

Зокрема, мова може йти про надання можливостей про взаємне звільнення від оподаткування інвестицій. Таким чином, Україна може стати другою країною для Китаю, яка може надати податкові стимули при залученні китайського капіталу в українську економіку. Відповідні пільги може отримати й Україна.

Мирослав Продан і Ван Цзюнь домовились протягом місяця обмінятися пропозиціями щодо поліпшення умов Угоди. А конкретне обговорення ключових пунктів можливе вже у травні в Астані (Казахстан), куди  Мирослава Продана запросило керівництво ДПА КНР на конференцію на тему «Один пояс. Один шлях» для обговорення розвитку Шовкового шляху.

Крім того, сторони обговорили досвід Китаю та механізми боротьби з ухиленням від сплати податків. В КНР, як і в Україні, працює електронна система адміністрування ПДВ. Діє шестирівнева система контролю за нарахуванням та сплатою ПДВ, правомірністю заявок на відшкодування податку. Так, наприклад, в КНР упереджується 2% незаконно сформованого ПДВ. Нагадаємо, в Україні мова йде про 3%.

«ДФС вперше вийшла на такий рівень. Такі зустрічі дають можливість обмінятися досвідом, перейняти найкращі практики. Пишаюся тим, що і служба не стоїть на місці, вона розвивається. Запровадження електронних сервісів, електронного адміністрування полегшує та пришвидшує роботу і податківцям, і є зручним для платників», - наголосив Мирослав Продан.

Також на зустрічі сторони обговорили і можливості ефективного контролю за трансфертним ціноутворенням. Вона у Китаї працює з 1987 року і під контроль підпадають зв‘язки з компаніями з 13 країн.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Україна та Словаччина посилять співпрацю у митній сфері

Основні напрями розвитку співробітництва України та Словаччини у митній сфері обговорили під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослав Продан та заступник міністра фінансів Словаччини Дана Мегер.

За словами Мирослава Продана, сьогодні надзвичайно важливим є впровадження обміну попередньою інформацією між митними органами двох країн, оскільки це остаточно вирішить проблему з чергами у пунктах пропуску та митною вартістю, значно спростить та здешевить для бізнесу процес оформлення.

Він зазначив, що частково це питання вже вирішено з польськими колегами – обмін попередньою інформацією вже на остаточній стадії узгодження. Дані про транспортні засоби українські митники отримують від колег з Польщі у вигляді смс-повідомлень.

Очільник ДФС також запропонував впровадження спільного контролю на українсько-словацькому кордоні, що значно скоротить час проходження митного кордону. Україна вже має успішний досвід впровадження такого механізму з Польщею  та Молдовою.

Актуальними для української сторони є й питання пролонгації фінансування грантових проектів по реконструкції та будівництву пунктів пропуску. По різних пунктах пропуску ЄС було виділено від 70 до 90% коштів, а решту сум повинна була покривати Україна. Але брак коштів призвів до припинення проектів, незважаючи на те, що деякі були реалізовані майже на 100%.

«Цього року ми отримали фінансування, тому повністю готові виконувати зобов’язання, орієнтуючись на конкретні строки», - зазначив Мирослав Продан.

У свою чергу Словаччина, за словами Дани Мегер, готова допомогти Україні в цьому, підняти це питання на рівні Єврокомісії. Адже  у Словаччині розглядають Україну, як країну-учасника проекту «Шовковий шлях» та готові надати 3 млн євро на завершення великих стратегічних інфраструктурних проектів

«Ми зробили пропозицію Єврокомісії, що будемо працювати з Україною. Якщо ми хочемо побудувати логістичний центр, і, як результат, зміцнювати наші економіки, то треба завершувати цю історію. Ми готові працювати, щоб був результат», - підкреслила Дана Мегер.

Учасники зустрічі домовились до кінця березня - початку квітня на робочих рівнях узгодити всі питання, а вже у травні на конференції «Один пояс. Один шлях» в Астані (Казахстан) остаточно підписати необхідні документи.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Відносини Державної фіскальної служби України та Митної адміністрації Китаю виходять на новий рівень

У рамках Першої глобальної конференції з трансграничної електронної комерції, що проходила в Пекіні, в.о. Голови ДФС Мирослав Продан зустрівся з віце-міністром Митної адміністрації Китаю Лі Гуо. Це перша з 2012 року двостороння зустріч такого рівня. У заході також взяв участь Посол України в КНР Олег Дьомін.

У порядку денному було декілька питань. Перш за все, спрощення та прискорення митних процедур у рамках проекту «Нового Шовкового шляху». ДФС повної мірою готова до виконання Плану дій КНР-Україна, що був підписаний 5 грудня 2017 року в Києві.

Зокрема, мова йде про обмін попередньою інформацією про товари, які переміщуються між двома країнами, та по всіх товарних позиціях, що містяться у вантажній митній декларації.

За словами Мирослава Продана, в Україну надходять товари, зокрема, народного споживання, 30-40% з яких імпортуються з Китаю. Тому реальне визначення митної вартості - одне з пріоритетних питань.

«Якщо нам вдасться продумати механізм обміну інформацією, ми суттєво прискоримо процес оформлення компаній, що імпортують товари в Україну. Наявність даних, які ми отримуємо сьогодні, а це 10% від усієї кількості запитів до китайської сторони, не дає можливості в повному обсязі бачити всю картину»,– наголосив очільник ДФС.

Протягом останніх років на прохання китайських колег ДФС значно оптимізувала кількість своїх запитів. Якщо в 2013 році їх було 119, то в 2014-2017 роках – в середньому не більше 15. Проблема в тому, що митні органи Китаю наполягають на електронному документообігу, однак українське законодавство вимагає надання оригіналів та копій документів в паперовому вигляді.

 «Ми працюємо над внесенням змін до законодавства. Але є прохання надавати інформацію і в електронному, і в паперовому вигляді, поки ми в стадії змін до законодавства. Це важливо для нас і саме в цьому контексті я бачу можливості для напрацювання оптимальних механізмів взаємодії», - запропонував Мирослав Продан.

Крім того, перспективним напрямком співробітництва митних органів ДФС та КНР у сфері протидії митним правопорушенням міг би бути обмін інформацією про суттєві факти затримання, наприклад, готівкових коштів, наркотиків та психотропних речовин, тютюнових і алкогольних виробів, об‘єктів флори та фауни, переміщення яких обмежене чи заборонене. Так, в аеропортах України неодноразово фіксувалися факти вивезення в Китай партій сигарет типу Slim та електронних засобів для куріння. Тому українська сторона запропонувала обговорити можливість визначення контактних підрозділів та співробітників з боку ДФС та митних органів КНР, створення каналів оперативного зв‘язку для обміну попереджувальної інформації.

Віце-міністр Митної адміністрації Китаю Лі Гуо запропонував розвивати співробітництво у сфері визнання уповноважених економічних операторів (УЕО), що значно скоротить час та здешевить процес проходження митного контролю: «Якщо підпишемо двосторонню Угоду про визнання УЕО, то і ми, в Китаї, будемо визнавати ваші компанії».

Також мова йшла про необхідність обладнання пунктів пропуску сучасними засобами контролю, можливість підвищення кваліфікації, проведення навчальних семінарів для працівників обох відомств, наприклад,  на базі Регіонального учбового та кінологічного центру в Хмельницькому, який має статус ВМО.

Мирослав Продан вважає, що на рівні робочих груп можливе напрацювання конкретних рішень по всім обговореним пропозиціям, які вже остаточно будуть узгоджені та підписані 16-18 травня в Астані (Казахстан) в рамках конференції «Один пояс, один шлях».

Крім того, прискорити переміщення вантажів по новому Шовковому шляху допоможе і участь України в організації ГУАМ (Грузія, Україна, Азербайджан і Молдова). Протягом 2015-2017 років з країнами-членами організації були підписані Протоколи про обмін попередньою інформацією про товари та транспортні засоби, про взаємне визнання окремих результатів митних процедур.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Міжнародні експерти проведуть діагностичну оцінку системи податкового адміністрування ДФС

На відкритості діяльності та готовності ДФС надати всю необхідну інформацію для об’єктивної оцінки роботи служби наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з делегацією експертів оціночної групи TADAT та представників Європейського Союзу. Іноземна делегація, яка розпочала свою роботу в ДФС, протягом двох тижнів проводитиме діагностичну оцінку системи податкового адміністрування ДФС з використанням інструменту TADAT.

TADAT оцінює ефективність національного податкового органу відповідно до дев’яти Ключових областей результативності. Зокрема, мова йде про ефективність управління ризиками та доходами (процес збору податків), своєчасність подання податкових декларацій та сплати податків, декларування достовірних даних.

«Ми абсолютно відкриті і готові надавати необхідну інформацію з метою об’єктивної оцінки всіх процесів, які відбуваються в фіскальній службі. На сьогодні затверджені концептуальні зміни щодо розвитку ДФС на найближчі 2 роки і логічним було б отримати незаангажовану думку міжнародної місії для внесення коректив в процес реформування, якщо це буде необхідно», - зазначив Мирослав Продан.

Очільник ДФС підкреслив, що протягом минулого року була започаткована та на сьогодні знаходиться на різних стадіях реалізації значна кількість проектів, пов’язаних, зокрема, з адмініструванням податку на додану вартість та його відшкодуванням, запровадженням нових електронних сервісів.

За його словами, на теперішній час фактично 97% заявлених до відшкодування сум ПДВ отримуються платниками протягом наступного місяця. А ще буквально рік тому близько 40% таких сум відшкодовувалися протягом наступного місяця, а по решті проводилися контрольно-перевірочні заходи і період їх відшкодування міг тривати до двох років.

«Сьогодні в нас є надзвичайно амбітні плани, пов’язані з підготовкою до прийняття законопроекту про податок на виведений капітал, який замінить податок на прибуток. Це суттєво знизить податкове навантаження на бізнес, який планує розвиватися в Україні. Мова йде як про іноземні інвестиції, так і про внутрішньодержавні», - підкреслив Мирослав Продан.

Він також зазначив, що відповідно до нововведень у законодавстві з 1 січня цього року по інвестиціях, які залучаються в Україну у вигляді устаткування, виробничих потужностей тощо, є можливість отримання відстрочки до двох років по сплаті ПДВ. Це, за заявами представників бізнес-спільноти, сприятиме розвитку бізнесу та створенню робочих місць в Україні.

Крім того, відповідно до доручення Прем’єр-міністра України ДФС сьогодні працює над стратегією реалізації законодавчих змін для запровадження електронної акцизної марки і змінами в законодавстві щодо реєстраторів розрахункових операцій.

«Таким чином ПДВ, по якому здійснюється системна робота, заміна податку на прибуток податком на виведений капітал, запровадження електронної акцизної марки, яка фактично унеможливить будь-які тіньові схеми по підакцизній групі товарів, РРО дадуть нам можливість в цілому по Україні орієнтуватися за обсягами оподатковуваних операцій та, відповідно, і формувати базу оподаткування», - підкреслив Мирослав Продан.

Довідково.

TADAT – це діагностичний інструмент оцінки Податкової Адміністрації, призначений забезпечити отримання стандартних засобів оцінювання стану найважливіших компонентів національної системи податкового адміністрування та її рівня у контексті міжнародної провідної практики.

TADAT є глобальним інструментом, який може бути використаний будь-якою країною з метою оцінки відносно сильних та слабких сторін її системи податкового адміністрування.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Мирослав Продан: Майже 90% товарів при експорті оформлюється за принципом «єдиного вікна»

Сьогодні 89% митних оформлень товарів у режимі «експорт» вже здійснюється за принципом «єдиного вікна». У режимі «імпорт» ця кількість дещо менша та складає 69%. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з  представниками Американської торговельною палати в Україні.

«Ми доопрацювали програмний продукт, в якому сьогодні працюють митники та всі суміжні служби, які представлені та здійснюють контроль в пунктах пропуску. І сьогодні платник податків за допомогою відповідного програмного забезпечення може в режимі он-лайн з телефону, планшету, чи іншого пристрою фактично здійснювати всі процеси митного оформлення не перебуваючи безпосередньо в пункті пропуску або на внутрішній митниці», - зазначив очільник ДФС.

Мирослав Продан також розповів, що ДФС вже вирішено проблему, спричинену необхідністю надсилання платниками одних і тих самих сканованих документів кілька разів. Саме на це було найбільше нарікань з боку платників. Відтепер документ, який вже подавався в інформаційну систему в сканованому вигляді, надавати не потрібно – варто лише вказати код, номер, дату документа та номер справи, до якої прикріплявся цей документ, і він буде доступним в інформаційній системі для відповідних контролюючих органів.

Крім того, запроваджено новий сервіс для декларантів – запит номеру справи в «єдиному вікні» для тих підприємств, які не отримали повідомлення про перетин кордону. Цей сервіс необхідно використовувати при ввезенні товарів морським або повітряним транспортом, а також при внутрішньому залізничному транзиті. Введено також і функцію подання заяви підприємством на здійснення митного оформлення за принципом «єдиного вікна» на основі декларації, яка ще не подавалася до митного оформлення, однак відомості про товари та транспортні засоби вже відомі.

«Останні зміни були прийняті Урядом буквально наприкінці січня. ДФС доопрацювала розроблений спеціальний програмно-інформаційний комплекс, інтегрований в автоматизовану систему митного оформлення «Інспектор». Основні нововведення, передбачені цими змінами, вже введено в експлуатацію»,– підкреслив очільник ДФС.

Мирослав Продан також зазначив, що ДФС готова до обговорення та покращення роботи сервісу та закликав бізнес долучитися до цієї роботи.

Не менш важливим питанням, яке викликало зацікавленість та широке обговорення серед бізнесу, стала робота автоматизованої системи моніторингу ризиків та блокування податкових накладних.

За словами Мирослава Продана, в ДФС на сьогодні очікують на ухвалення постанови, якою передбачено право фіскальної служби в подальшому встановлювати критерії оцінки ризиків для зупинки реєстрації податкових накладних. Постанова наразі в процесі обговорення, тому сьогодні ще є час для зняття всіх проблемних питань для того, щоб коли система поновить свою роботу, були збережені інтереси і бізнесу, і держави.

У свою чергу представники бізнесу відзначили важливість процесу вдосконалення критеріїв для покращення роботи системи і тому запропонували провести окрему зустріч для більш детального обговорення необхідних змін.

Очільник ДФС також звернув увагу присутніх на найближчі плани фіскальної служби. Так, у відомстві розраховують на прийнятті вже у першій половині цього року законопроекту щодо впровадження інституту уповноваженого економічного оператора.  Крім того, вже здійснено підключення до глобальної системи контролю за контейнерними перевезеннями. Вже буквально 1 березня буде запущена перша припортова група на Одеській митниці. Така ж група працюватиме в «Борисполі».

Під час зустрічі представники бізнесу також звернули увагу на важливості роботи ДФС із запровадження нових сервісів в «Електронному кабінеті платника» та загалом сервісного обслуговування платників податків.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Мирослав Продан: Нам залишилося створити дієвий механізм СМКОР без негативних «побічних ефектів»

У ДФС очікують на ухвалення постанови, проект якої оприлюднено Міністерством фінансів України для обговорення, щодо роботи системи ризиків з ПДВ. Головною відмінністю є те, що в ній передбачено право ДФС встановлювати у подальшому критерії оцінки ризиків для зупинки реєстрації податкових накладних.

«Фактично ми беремо відповідальність за роботу СМКОР на себе. І робимо це свідомо. Ми дійсно хочемо знайти баланс між інтересами держави та підприємців. Насправді, я вважаю, відповідальний бізнес також зацікавлений у тому, щоб була вибудована ефективна система перешкоджанню схемам з фіктивним ПДВ. Інакше на ринку не буде чесних і рівних умов для всіх учасників», – розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інтернет-виданню «Економічна правда».

За його словами, минулого року критерії не завжди коректно спрацьовували і під блокування потрапляв реальний бізнес. Враховуючи це Верховною радою України було надано час на перезавантаження цього процесу.

«Як ви знаєте, всі податкові накладні, які були заблоковані до 1 грудня і по яких був розпочатий процес оскарження повинні бути зареєстровані. Станом на 1 грудня 2017 року було відмовлено у реєстрації 44,8 тис. податкових накладних на суму 2,1 млрд.грн.», – зазначив Мирослав Продан.

На виконання закону ДФС надано на реєстрацію 42 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ 1,9 млрд.грн.  З них станом на сьогодні зареєстровано вже 39,3 тис. ПН на 1,6 млрд. грн., мова йде про майже 8 тисяч платників податків. Наразі очікують ліміту 2,6 тис. податкових накладних на суму ПДВ 253 млн грн.

Очільник ДФС також підкреслив, що протягом минулого року завдяки роботі СМКОР вдалося упередити значні обсяги фіктивного ПДВ. Так, якщо за перше півріччя 2017 року нарахування з ПДВ у середньому становили 13,6 млрд. грн., то за друге півріччя - коли СМКОР запрацював у автоматичному режимі – 16,7 млрд. грн.

«Тому я і кажу: будь ласка, давайте разом – підприємці, ДФС, законодавці, експерти – приходити до узгодженого рішення. Це потрібно не ДФС, це потрібно країні. Тому що втрачає державний бюджет, і втрачає мільярди», – наголосив очільник ДФС.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Мирослав Продан: У січні 2018 року в Україну ввезено у шість разів більше електрокарів, ніж у січні минулого року

У минулому році в Україну було імпортовано 2,7 тис. електромобілів. Про це розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інтернет-виданню «Економічна правда».

За його словами, питома вага електрокарів в імпорті усіх транспортних засобів надзвичайно мала. Адже загалом протягом 2017 року було ввезено 80,5 тис. нових авто та майже 73 тис. уживаних.

«Але я переконаний, що кількість електрокарів зростатиме щороку – громадяни почнуть переходити на екологічні авто. Збільшення попиту ми бачимо вже по січню. Увезено 793 електромобілі, що у 6 разів більше, ніж у січні минулого року», - підкреслив Мирослав Продан.

Він зазначив, що у багатьох європейських країнах, таких як Фінляндія, Норвегія, Данія, держава виплачує дотації своїм громадянам, які купують електрокари. Це має велике значення для захисту екології та здоров’я людей. Багато країн планують у найближчі роки повністю відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння.

«Для України це ще й можливість знизити залежність від імпортних нафтопродуктів. До речі, з 2016 року імпорт електрокарів уже був звільнений від сплати ввізного мита. І завдяки цьому обсяги ввезення збільшилися на 13%. З цього року економія при імпорті електрокарів складе, як мінімум, 20%», - наголосив Мирослав Продан.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Протягом 2017 року було зареєстровано 264 тис. фізичних осіб-підприємців

Протягом минулого року кількість фізичних осіб, які зареєструвалися підприємцями і розпочали свою діяльність, склала 264 тис. осіб. Натомість закрилося 129 тис. працюючих фізичних осіб-підприємців. Про це розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інтернет-виданню «Економічна правда».

«Я вважаю всі ФОПи, що були відкриті торік, працюючими, адже вони обов’язково сплачують ЄСВ, а для цього необхідно працювати та отримувати прибуток», – наголосив Мирослав Продан.

Він також зазначив, що з грудня 2016 року підприємницьку діяльність припинили 515,2 тис. ФОПів. Із них таких, що реально працюють, було лише 129 тис., тобто 25%.

«Решта - це підприємці, які протягом останніх років не здійснювали господарську діяльність, не декларували доходи, не сплачували податки. Здавали «нульові» звіти раз на рік - ось і вся діяльність», – пояснив очільник ДФС.

Мирослав Продан також зазначив, що на мотивацію підприємців працювати та сплачувати податки не вплинуло підвищення мінімальної заробітної плати, а відповідно і збільшення ЄСВ.

«Звичайно, «фактор 3200» спрацював. 2017 року надходження ПДФО зросли на 42%, ЄСВ – на понад 37%. Але потенціал, звичайно, ще надвеликий. Проблема зарплат у «конвертах» залишається, і її лише підвищенням «мінімалки» чи штрафами не вирішити», – підкреслив Мирослав Продан.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Павло Дроняк: Платники зобов’язані подати декларацію, якщо отримували доходи без податкових агентів

Якщо у 2017 році платник податків отримував доходи лише за участі податкових агентів, подавати декларацію про доходи йому не потрібно. Якщо ж такі доходи він отримав без податкових агентів або отримав доходи, при отриманні яких особа зобов’язана подати декларацію, то така особа за результатами 2017 року повинна подати декларацію про доходи до 2 травня 2018 року. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк в інтерв’ю виданню «Факти».

За його словами, до податкових агентів належать усі підприємства, підприємці, а також особи, які займаються незалежною професійною діяльністю, які нараховують та виплачують фізичним особам доходи у вигляді зарплатні, гонорарів, винагород за разову роботу, дивідендів, премій тощо. Саме такі податкові агенти відповідно до Податкового кодексу несуть відповідальність за нарахування та сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

Без участі податкових агентів можна отримати винагороди які виплачуються людям, що працюють за наймом у приватних осіб. Це – хатні робітниці, садівники, няні, гувернантки, будівельники тощо. Крім того, до таких доходів належать і кошти, які отримують люди від здачі свого житла в оренду.

При цьому податок сплачується не тільки при здачі в оренду житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок, а також при наданні в оренду транспортних засобів.

«Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа-підприємець, то податковим агентом є саме орендатор. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%. Якщо майно здається в оренду фізичній особі, то податок та військовий збір сплачує орендодавець», – пояснив Павло Дроняк.

Він також наголосив, що не потрібно декларувати доходи тим громадянам, які протягом року продали не більше одного житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, дачного будинку, а також земельної ділянки у розмірі, передбаченому для безкоштовної приватизації. При цьому таке майно має бути у володінні особи більше трьох років.  Також не оподатковується дохід, отриманий від продажу успадкованого майна.

Якщо ж людина продає другу квартиру за рік, то вона сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.

Не підлягають оподаткуванню також операції з продажу (обміну) протягом року одного легкового автомобіля та/або мотоцикла та/або мопеда. Разом з тим, продаж таких транспортних засобів більше ніж один раз на рік або продаж інших видів транспортних засобів підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

При цьому згідно з Податковим кодексом, нотаріус зобов’язаний перевіряти сплати податку перед тим, як завірити угоду купівлі-продажу. Після цього податок вважається сплаченим і подавати декларацію громадянам не потрібно.

(Інформація прес-служби ДФС України).

 

Протягом січня підприємці Дніпропетровщини отримали майже тисячу ліцензій на право торгівлі алкоголем та тютюном

За словами начальника управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Дениса Дегтярьова станом на 01.02.2018 в області діє 13235 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 7231 ліцензія на алкогольні напої та 6004 – на тютюнові вироби по 4696 суб’єктах господарської діяльності.

У січні 2018 року суб’єктам господарювання області видано 998 ліцензій, з них 543 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 455 – тютюновими виробами.

Разом з тим, у першому місяці цього року призупинено дію 300 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 156 ліцензій.

Загалом, до місцевих бюджетів Дніпропетровської області впродовж січня поточного року надійшло майже 9 млн. грн. плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

На соціальні потреби мешканці Нікопольського регіону направили 43,0 млн грн. ЄСВ

Протягом першого місяця 2018 року платники регіону сплатили 43,0 млн грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Вказана сума перевищила минулорічні надходження на 10,8 млн грн. Доведений індикативний показник виконано на 110,3 відсотки. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

Звертаємо увагу, що з 01.01.2018 ФОП звільнятимуться від сплати єдиного внеску за себе, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ ВИКЛЮЧНО за умови їх ДОБРОВІЛЬНОЇ участі у системі.

Також з 01.01.2018 змінено розмір мінімального страхового внеску для платників єдиного податку першої групи. Відтепер сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. Сплачувати за січень 2018 року потрібно вже з врахуванням змін (819,6 грн.)

 

На підтримку армії перераховано майже 3,0 мільйони гривень військового збору

За січень 2018 року платники Нікопольського регіону сплатили до Державного бюджету майже 3,0 млн грн військового збору, або 5,1 відсоток від загальної суми надходжень до державного бюджету, що на 616,8 тис. грн, або на 26,1 відс. більше, ніж у січні минулого року. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. Посадовець нагадав, що це свідчить про високу відповідальність і сумлінність  платників податків, які зобов’язані перераховувати з доходів фізичних осіб 1,5% військового збору на потреби армії, підтримання обороноздатності держави та встановлення миру.

Нагадаємо, що усі доходи громадян, з яких сплачується ПДФО, підлягають оподаткуванню військовим збором. Платниками збору також є фізичні особи – підприємці, крім тих, що обрали спрощену систему оподаткування.

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» першого заступника начальника Нікопольської ОДПІ Володимира Малиновського на тему: «Декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році»

Питання 1. В які терміни громадянам необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи?

Відповідь: Для громадян, які зобов’язані згідно з ПКУ подати податкову декларацію, і осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, що настає за звітним.

Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Громадяни, які мають право на податкову знижку, можуть скористатися цим правом протягом року до 31.12.2018 (включно).

Питання 2. Хто може скористатися правом на податкову знижку?

Відповідь: Згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України, скористатися податковою знижкою мають право:

Резиденти України, громадяни України або особи з іноземним громадянством, які перебувають на території нашої країни більше, ніж 183 дні протягом усього року;

Особи, які понесли певні витрати, пов'язані з придбанням товарів, послуг або оплатою робіт резидента (фізичної або юридичної особи), що мають документально зафіксовані підтвердження. Якщо ви оплатили навчання своєї дитини в закордонний учбовий заклад, права на податкову знижку ви не маєте;

Особи, які отримують офіційну заробітну плату або працюють за договорами цивільно-правового характеру, які платять податок з доходів фізичних осіб. Якщо ви є фізичною особою підприємцем (ФОП), ви також не маєте права на податкову знижку, оскільки не платите податок з доходів фізичних осіб.

Питання 3. Підкажіть, будь ласка, які документи потрібні для оформлення податкової знижки на навчання?

Відповідь: Згідно з пп. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова знижка на навчання для фізичної особи, яка не є суб'єктом господарювання —  це сума, підтверджена відповідними документами про витрати платника податку, які він поніс у минулому звітному році на оплату навчання в середньо-спеціальних та вищих навчальних закладах.

Дану суму може отримати сам студент або його родич першої лінії споріднення, який отримує офіційну заробітну плату і є платником податків.

Перелік документів для оформлення податкової знижки на навчання:

- копія паспорта (1, 2 і сторінка реєстрації);

- копія ІПН;

- копія свідоцтва про вступ у шлюб / копія свідоцтва про народження дитини в тому випадку,  якщо податкова декларація подається чоловіком або родичами;

- довідку від навчального закладу з відомостями, з яких слідують дані про період навчання студента;

- копія всіх квитанцій, які свідчать про сплату внесків / платежів;

- довідку про доходи (оригінал) за звітний рік за спеціальною формою для оформлення податкової знижки. Якщо платник працював у звітному році в декількох компаніях (одночасно або в різні періоди), то довідки про доходи необхідно взяти в кожній з них;

- номер поточного рахунку в банку (номер картки);

- декларацію про доходи та майновий стан разом з розрахунком суми податкової знижки (додаток №6 до декларації).

Питання 4. Яким чином фізична особа має право скористатися розстроченням податкових зобов’язань протягом трьох років при декларуванні доходів, отриманих у вигляді анульованої частини боргу за кредитом на придбання житла (іпотечним кредитом)?

Відповідь: Законом України від 21.12.2016 р. №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до Кодексу внесено зміни, згідно з якими, зокрема, за кредитом, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит), платник податку має право на сплату суми податкового зобов'язання, нарахованої на суму боргу (кредиту та/або відсотків), прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності, протягом трьох років починаючи з року, в якому задекларовано суму такого податкового зобов'язання  (п.п.«д» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ).

Під розстрочення податкових зобов'язань на 3 роки підпадають доходи, отримані у вигляді анулювання (прощення) основної частини боргу по кредиту, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит), якщо таке анулювання (прощення) відбулось починаючи з 01 січня 2017 року.

Для розстрочення такої суми податкового зобов’язання платник податку разом із декларацією подає заяву у довільній формі, що має містити:

- фактичні дані про суму прощеного (анульованого) кредитором боргу, підтверджену відповідними документами кредитора (повідомлення про анулювання боргу, кредитний договір, іпотечний договір, додаткова угода до договору, тощо);

- коротке пояснення обставин, що призвели до виникнення необхідності здійснення розстрочення задекларованої суми податкового зобов’язання;

- розрахунок сум розстрочення таких зобов’язань з визначенням строків (від 4 квартальних періодів (1 рік) до 12 квартальних періодів (3 роки))  та визначенням сум, які погашатимуться платником рівними частинами;

- дату та підпис заявника.

Такі доповнення до податкової декларації, складені за довільною формою, вважаються невід’ємною її частиною.

При цьому відомості щодо подання такої заяви обов’язково повинні бути зазначені у розділі «Доповнення до податкової декларації» (подається відповідно до підпункту «д» підпункту 164.2.17 пункту 164.2 статті 164 розділу ІV ПКУ)» декларації.

Разом з тим, в розділі ІІ декларації про майновий стан і доходи в рядку 10.9.1, відображаються дохід та податкові зобов’язання, які розстрочуються платником відповідно до п.п.«д» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ.

Суми розстрочених податкових зобов’язань платник погашатиме рівними частинами кожного календарного кварталу до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня, до 20 жовтня, до 20 січня), починаючи з кварталу, що настає за тим кварталом, в якому до контролюючого органу подано декларацію з зазначеною заявою.

Питання 5. Чи має право на податкову знижку за витратами, понесеними у 2017 році на користь закладу освіти, батько (матір) працюючого студента, який (яка) фактично здійснював (здійснювала) оплату за його навчання?

Відповідь: 01 січня 2017 року набрав чинності Закон України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким внесено зміни, зокрема до п.п.166.3.3 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до яких фізична особа - платник податку має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п.п.14.1.263 п.14.1 ст.14 ПКУ).

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п.п.166.2.1 п.166.2 ст.166 ПКУ).

Тобто, з 01 січня 2017 року скасовано обмеження щодо суми коштів, сплачених за навчання, та враховуватимуться фактично понесені платником податку витрати. При цьому загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ.

Крім того, за результатами 2017 року платник податку може скористатись правом на отримання податкової знижки, пов’язаної з навчанням члена сім’ї першого ступеня споріднення, незалежно від того, чи одержує такий член сім’ї заробітну плату.

Отже, з метою використання права на податкову знижку за витратами, понесеними у 2017 році на користь закладу освіти, батько (матір) працюючого студента може включити до податкової знижки на навчання з урахуванням п.166.4 ст.166 ПКУ лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідними розрахунковими документами (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в яких зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається.

 

До уваги державних службовців!

Нікопольська ОДПІ інформує, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) розміщено «Рекомендації суб’єктам декларування до чергового етапу електронного декларування в Україні».

Так, з метою підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні, який розпочався з 01.01.2018, декларантам необхідно виконати такі дії:

1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.comтощо).

Якщо електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail необхідно перейти за посиланням у листі, повторно здійснити вхід у персональний кабінет та перевірити вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

2. Перевірити термін дії та працездатність ЕЦП для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому отримано ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавали електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: «АЦСК».

Після отримання нового ЕЦП необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладанні ЕЦП виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який видав ЕЦП.

Також на офіційному веб-сайті НАЗК https://nazk.gov.ua у розділі «Декларування» можна ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром.

Інформацію розміщено на офіційному сайті НАЗК за посиланням: https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-do-chergovogo-etapu-elektronnogo-deklaruvannya

(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

 

Можливості «Електронного кабінету платника»

Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України повідомила про можливість подання податкової звітності за допомогою «Електронного кабінету платника», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua з використанням електронно-цифрового підпису Акредитованого центру сертифікації ключів.

Подання податкової звітності в електронному вигляді, має багато переваг як для платників податків, так і для податкової служби, зокрема платники податків отримують:

- економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів;

- уникнення витрачання часу у чергах до податкового інспектора або „вікна” прийому звітності при поданні звітності,

- гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок;

- оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв’язку;

- конфіденційність інформ

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

19.02.2018 16:20