ДФС розпочала консультації з бізнесом щодо змін в СМКОР
Державна фіскальна служба України розпочала
відкритий процес підготовки змін до системи моніторингу ризиків та блокування
податкових накладних. Відповідно до законодавчих змін СМКОР призупиняє дію на
два місяці. За цей час від набрання законом чинності Кабінет Міністрів України
має визначити новий порядок дії системи блокування податкових накладних.
Враховуючи це, ДФС розпочато низку консультацій з
бізнесом та експертами щодо напрацювання пропозицій до удосконалення системи.
«Ми ініціювали проведення консультацій з бізнесом,
експертами, щоб новий порядок роботи СМКОР влаштовував всі сторони – і бізнес,
і державу», - зазначив Мирослав Продан під час першої зустрічі з представниками
бізнесу в ДФС.
Учасники зустрічі обговорили проблематику
підприємств та ДФС у рамках роботи системи і можливі шляхи її вирішення.
На думку бізнесу, потребують розширення критерії
визначення ризиковості операцій, які б забезпечили безперешкодну реєстрацію
податкових накладних чесному бізнесу та блокування схемного кредиту.
«Попереду у нас багато роботи і ми ініціювали ще
до нового року низку зустрічей з бізнесом, експертами, щоб вже починати роботу
по змінах в Податковий кодекс, які були прийняті Верховною Радою», - підкреслив
в.о. Голови ДФС.
(Інформація прес-служби ДФС України).
2018 рік стане роком розбудови фіскальної служби
У наступному році ДФС докладатиме значних зусиль
для забезпечення платежів до бюджету, індикативні показники по яким перевищують
цьогорічні на 123,8 млрд. грн. На цьому наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав
Продан під час апаратної наради з керівниками територіальних органів служби.
«2018 рік стане роком розбудови, підняття і
повернення довіри як суспільства, так і бізнесу до ДФС. У нас все для цього є.
Ресурс, який вдалося нам акумулювати, дозволить підняти ДФС на абсолютно інший
рівень. Більше того, у нас сьогодні є низка напрацювань, пов’язаних зі змінами,
які внесені Законом про бюджет в Податковий та Митний кодекси. Також в
наступному році ми плануємо провести низку функціональних та інституційних
змін. Все це дає нам сьогодні можливість з впевненістю заявляти про виконання
завдань 2018 році у повному обсязі», - зазначив Мирослав Продан.
Зокрема, індикативні показники з надходжень
(сальдо) до державного бюджету у 2018 році для Державної фіскальної служби
України визначені на рівні 771,7 млрд. грн.
Так, сума податкових платежів (сальдо) складає
399,9 млрд. грн., що перевищує показник 2017 року на 35,6 млрд. грн.
Запланований збір митних платежів – 371,8 млрд. грн., який більше 2017 року на
88,2 млрд. гривень.
Показники надходжень з основних податків на 2018
рік: з ПДВ з вироблених в Україні товарів - 84,3 млрд. грн., ПДВ з ввезених в
Україну товарів – 300 млрд. грн., акцизного податку – 124,1 млрд. грн., податку
на прибуток – 81,8 млрд. гривень.
(Інформація прес-служби ДФС України).
ДФС та Офіс технічної допомоги Казначейства США співпрацюють у напрямі
удосконалення податкового законодавства
Про підтримку подальшої співпраці домовилися під
час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослав Продан та постійний радник Офісу
технічної допомоги Казначейства США при ДФС Фаріс Фінк.
Зокрема, йшлося про спільну роботу щодо опрацювань
змін до законодавства у сферах аудиту, примусового стягнення та трансфертного
ціноутворення, необхідних для здійснення ефективного податкового
адміністрування.
За словами Мирослава Продана, ДФС підтримує
більшість пропозицій Офісу технічної допомоги, однак низка питань потребує
більш детального розгляду. Зокрема, це стосується проблемних питань, пов’язаних
з погашенням податкового боргу. Насамперед, мова йде про збанкрутілі банки та
фінансові установи, в яких діє тимчасова адміністрація.
Крім того, очільник ДФС запропонував опрацювати
проблемні питання, які виникають у бізнесу, розташованого на тимчасово
непідконтрольних українській владі територіях. Наразі є низка підприємств,
зареєстрованих у м. Києві та інших містах, активи яких знаходяться у зоні
проведення АТО, і вживати заходи примусового стягнення податкового боргу у
таких випадках фактично неможливо.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: Збір платежів до бюджету порівняно з минулим 2016 роком
зріс на 140,2 млрд. гривень
У 2017 році по платежах, що контролюються
Державною фіскальною службою України, збір до загального фонду державного
бюджету складе 752,9 млрд. грн. Індикативні показники Міністерства фінансів
України будуть перевиконані на 3,7 млрд. грн. Такі прогнози на 2017 рік озвучив
в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час апаратної наради за участі керівників
територіальних органів фіскальної служби.
За його словами, збір платежів до загального фонду
держбюджету 2017 року збільшився на 140,2 млрд. грн. порівняно з 2016 роком.
«Це дало можливість Уряду, і всім, хто сьогодні
забезпечує фінансову політику держави абсолютно успішно закрити бюджетний рік
без додаткових запозичень, і, не дивлячись на те, що черговий транш, на який
розраховував Уряд наприкінці року від МВФ, ми не отримали. Тобто сьогодні
власними коштами і власними зусиллями забезпечене абсолютне виконання державного
бюджету в частині, доведеної до ДФС», - наголосив Мирослав Продан.
Завдяки значному перевиконанню на майже 32 млрд.
грн. індикативних показників із забезпечення надходжень по митним платежам
вдасться закумулювати фінансові ресурси для оснащення пунктів пропуску
сучасними засобами митного контролю. Загалом, порівняно з минулим роком митні
находження до бюджету зросли майже на 70 млрд. грн.
«Ми в суді довели, що всі процеси з тендерними
процедурами із закупівлі скануючих систем, відбувалися чесно і прозоро, суд
підтримав позицію ДФС. Це нам дає абсолютну впевненість у подальших діях у 2018
році: в усіх ключових пунктах пропуску будуть встановлені стаціонарні скануючі
системи. У нас готова вся тендерна документація, готові всі процеси, пов’язані
з закупівлею, а також є достатнє матеріальне забезпечення», – наголосив в.о.
Голови ДФС Мирослав Продан.
(Інформація прес-служби ДФС України).
ДФС та EUBAM визначили напрями співпраці на 2018 рік
Основні напрями співробітництва у наступному році
обговорили під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослав Продан та новий Глава
Місії ЄС з прикордонної допомоги Україні та Молдові (EUBAM) Славомір Піхор,
якого було призначено на посаду 1 грудня 2017 року.
«З огляду на позитивний досвід нашого
співробітництва у правоохоронній сфері, пріоритетами на 2018 рік ми бачимо
розширення застосування спільного контролю на українсько-молдовському кордоні,
взаємодію щодо протидії митним правопорушенням та контрабанді. У наших планах –
організація спільного контролю на всіх пунктах пропуску, де сьогодні це є можливим», - повідомив Мирослав
Продан.
Він також наголосив на необхідності продовження
практики проведення спільних оперативних заходів і спеціальних операцій за
участі міжнародних організацій (OLAF, SELEC, EUROPOL, FRONTEX), митних адміністрацій
держав-членів ЄС, України, Республіки Молдова, а також посиленні комунікації з
правоохоронними органами європейських країн та обміну оперативною інформацією
щодо можливих незаконних та підозрілих поставках, зокрема, тютюнових виробів та
обладнання для їх виробництва.
Так, під егідою EUBAM спільно з Державною
прикордонною службою України, Митною службою Республіки Молдова та Королівською
податковою та митною службою Великобританії у квітні поточного року було
проведено спецоперацію «ORBIS», спрямовану на виявлення та припинення каналів
незаконного переміщення тютюнових виробів.
За її результатами попереджено 37 випадків
незаконного переміщення через митний кордон України тютюнових виробів у
кількості 494 440 шт. цигарок на суму 465 тис. грн. та вилучено
Також EUBAM було організовано та проведено
спеціальну операцію під кодовою назвою «Навігатор» (з 01.04.2017 по
30.04.2017), спрямовану на виявлення та протидію незаконному переміщенню зброї,
боєприпасів, вибухових речовин, прекурсорів вибухових речовин, хімічних,
біологічних, радіологічних та ядерних матеріалів в Україні та Республіці
Молдова.
У ході проведення операції «Навігатор» Вінницькою,
Волинською, Закарпатською, Івано-Франківською, Львівською, Одеською, Чернівецькою
митницями ДФС вживалися заходи, спрямовані на викриття каналів незаконного
переміщення зброї, боєприпасів, вибухових речовин, прекурсорів, хімічних,
біологічних, радіологічних та ядерних матеріалів. Так, було встановлено 36
таких випадків.
Крім того, EUBAM та ДФС спільно розробили
Стратегію у сфері протидії незаконному виробництву та обігу тютюнових виробів
на період до 2021 року, яка була схвалена Кабінетом Міністрів України у серпні
цього року.
Серед основних положень цієї Стратегії –
удосконалення законодавства у сфері протидії незаконному обігу тютюнових
виробів, запровадження кримінальної відповідальності за незаконне переміщення
тютюнових виробів через кордон України, забезпечення ефективного контролю за
переміщенням тютюнової продукції, сировини та виробничих матеріалів через митну
територію України, посилення співпраці із закордонними та міжнародними
інституціями, об’єднаннями громадян тощо.
Ще один із важливих напрямів співробітництва, за
словами в.о. Голови ДФС, є підвищення кваліфікації працівників митних органів
за участі європейських експертів.
«Можливості Департаменту спеціалізованої
підготовки та кінологічного забезпечення ДФС у Хмельницькій області, на базі
якого було відкрито Регіональний кінологічний навчальний центр Всесвітньої митної
організації, можуть бути використані для навчання та практичних занять
українських митників та їх іноземних колег, а також представників інших
правоохоронних органів», - повідомив очільник ДФС.
Мирослав Продан відзначив значну інформаційну
підтримку та практичну допомогу Місії EUBAM, зокрема, щодо нещодавнього запуску
спільного контролю на пункті пропуску «Паланка» на українсько-молдовському
кордоні, а також активну участь Місії EUBAM у реалізації проектів з
реконструкції пунктів пропуску «Рені» і «Кучурган».
У свою чергу Глава Місії ЄС з прикордонної
допомоги Україні та Молдові Славомір Піхор повідомив, що визначені ДФС напрями
співробітництва співпадають з програмою EUBAM на наступний рік. Він також
високо оцінив запроваджений обмін інформацією та взаємодію між українськими
митною та прикордонною службами та висловив підтримку щодо проведення
оперативних заходів та спеціальних операцій з протидії контрабанді наркотиків,
незаконному переміщенню зброї та підвищенню безпеки.
Крім того, за словами Славоміра Піхора, значна
увага EUBAM буде зосереджена на
придністровській ділянці українсько-молдовського кордону та ситуації довкола
врегулювання придністровського питання. У зв’язку з цим актуальним стає також
запровадження проведення спільного митного та прикордонного контролю під час
руху залізничного транспорту, зокрема, потягу сполученням «Одеса – Кишинів».
(Інформація прес-служби ДФС України).
Олександр Івашкович: ДФС впроваджено нові можливості в систему «Єдине
вікно»
Державна фіскальна служба докладає та докладатиме
максимальні зусилля для сприяння комфортному веденню зовнішньоекономічної
діяльності бізнес-спільноти.
Так, на виконання Постанови КМУ «Деякі питання
реалізації принципу «Єдиного вікна» під час здійснення митного,
санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного,
екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю» ДФС в найкоротші терміни було доопрацьовано
програмно-інформаційні комплекси, які задіяні в системі «Єдиного вікна», для
того, щоб заздалегідь підготуватись та відтестувати всі механізми та системи
для успішного впровадження їх у життя. Про це повідомив в.о. директора
Департаменту інформаційних технологій ДФС Олександр Івашкович.
Основні нововведення, передбачені новою редакцією
Постанови Кабінету Міністрів, вже запущені у дію.
Так, в системі «Єдине вікно» тепер можна
створювати заяви на основі декларації, яка ще не подавалася до митного
оформлення, однак відомості про товари та транспортні засоби вже відомі.
«Наприклад, до морського порту прибуватиме вантаж,
і декларант, який згодом подаватиме декларацію ІМ АА (тобто ЕЕ нема), матиме
можливість створення заяви в «Єдине вікно» з чернетки цієї декларації з
вказанням інформації про товари та контейнери. Тобто, ще до прибуття товарів у
порт заява в «Єдиному вікні» вже буде створена, і відповідні види контролю
можуть бути пройдені заздалегідь до початку митного оформлення. Аналогічно
можна подавати заяву при експорті», – пояснив Олександр Івашкович.
Враховуючи те, що найбільше нарікань з боку
платників було на необхідність надсилання сканованих документів, то наразі ця
проблема частково вирішена. Якщо скан документу вже подавався в «Єдине вікно»,
то декларант тепер може лише вказати код, номер, дату документа та номер
справи, до якої прикріплявся цей скан, і він буде доступним в системі для
контролюючих органів.
«Наприкінці поточного року ДФС вже отримала і
вводить в експлуатацію нове серверне обладнання, яке закуповувалося за
тендерними процедурами протягом другого півріччя 2017 року. Так що, навіть без
цих оптимізацій потужностей серверів нам по митній частині вистачить років на
3-4», – підкреслив Олександр Івашкович.
Запроваджено також функцію відправки працівником
митниці до адміністратора контролюючого органу повідомлення про відсутність
представника цього органу на проведенні огляду вантажу в узгоджений час. Це
дозволить дисциплінувати представників органів виконавчої влади при здійснені
своїх функції.
Крім того, додано відправку контактних даних
працівника митниці декларантам при узгодженні часу огляду (інспекції), що
надасть можливість останнім заздалегідь уточнити всі деталі та нюанси при
проведенні огляду.
На наступному тижні для працівників контролюючих
органів буде додано можливість пошуку справи за номером контейнеру. Список
контейнерів вже додано в заяву.
Також для зменшення плутанини, яка виникає в
деяких випадках, до причин успішного завершення процедури «Єдиного вікна»
додано "Товар не підлягає відповідному виду державного контролю".
За інформацією Олександра Івашковича, у січні ДФС
здійснюватиме розробку специфічного механізму для транзиту по книжках МДП.
Плануються невеликі зміни в інтерфейсі для контролюючих органів та значне
доопрацювання Журналу пункту пропуску.
«Ми готові до конструктивної співпраці з усіма
зацікавленими особами. Зокрема, якщо у когось є пропозиції по заміні сканів на
XML, ви видаєте дозвільні документи з можливістю надавати нам їх електронні
копії в цьому форматі - давайте обговорювати. Адже розвиток «Єдиного вікна»
залежить від усіх сторін, які ним користуються», – підкреслив Олександр
Івашкович.
(Інформація прес-служби ДФС України).
З початку 2017 року підприємці Дніпропетровщини отримали 13 тисяч 376
ліцензій на право роздрібної торгівлі алкоголем та тютюном
Всього на території Дніпропетровської області
станом на 01.12.2017 діє 13255 ліцензій на право роздрібної торгівлі
алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 7252 ліцензії на алкогольні
напої та 6003 - на тютюнові вироби по 4976 суб’єктам господарської діяльності.
Про це повідомила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській
області Вікторія Каліногорська.
«В той же час в області призупинено дію 2282
ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 2331 ліцензію, в
тому числі за фактом продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам,
які не досягли 18 років – 87 ліцензій», - зазначила Вікторія Каліногорська.
До казни Дніпропетровщини протягом січня –
листопада поточного року надійшло 77,7 млн. грн. плати за ліцензії на право
оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. Цей
показник перевищує рівень надходжень аналогічного періоду 2016 року на 4,4 млн.
грн.
(Офіційний портал ГУ ДФС
у Дніпропетровській області).
Інтернет-конференція начальника управління організації роботи ГУ ДФС у
Дніпропетровській області Манушак Осипової з питань декларування доходів
фізичними особами
Питання 1. Доброго дня! Скажіть, будь ласка, коли
громадянину обов’язково необхідно подати податкову декларацію про майновий стан
і доходи (далі – Декларація)?
Відповідь. Доброго дня!
Обов’язок щодо подання Декларації у платників
податків виникає:
- при отриманні доходів не від податкових агентів,
тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи, тобто
які не є підприємцями або не провадять незалежну професійну діяльність;
- при отриманні від податкових агентів доходів,
які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від
оподаткування;
- при отриманні іноземних доходів;
- в інших випадках, передбачених законодавством,
наприклад, при:
► отриманні у власність майна за рішенням суду про
зміну власника та перехід права власності на таке майно;
► отриманні доходів від продажу власної
сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва), що вирощена,
відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або
перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, що перевищує 2
гектари, при умові отримання таких доходів від інших фізичних осіб, які не
зареєстровані як самозайняті особи.
Питання 2. За якою ставкою податку на доходи
фізичних осіб оподатковуються іноземні доходи?
Відповідь. Особливості оподаткування податком на
доходи фізичних осіб іноземних доходів викладені у пункті 170.11 статті 170
Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та
доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до підпункту 170.11.1 пункту 170.11
статті 170 ПКУ у разі, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є
іноземним, сума такого доходу включається до загального річного
оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати
річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою, визначеною пунктом
167.1 статті 167 ПКУ, тобто 18 відсотків.
Доходи, визначені підпунктом 167.5.4 пункту 167.5
статті 167 ПКУ, тобто доходи у вигляді дивідендів по акціях та/або
інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами,
інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є
платниками податку на прибуток, оподатковуються у половинному розмірі ставки,
визначеної підпунктом 167.5.4 пункту 167.5 статті 167 ПКУ, тобто 9 відсотків.
Питання 3. За яких умов громадянин має право на
податкову знижку?
Відповідь. Згідно з положеннями статті 166
Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку на доходи фізичних
осіб (далі – ПДФО) мають право на податкову знижку за наслідками звітного
податкового року.
У разі реалізації права на податкову знижку
громадяни можуть повернути частину ПДФО, сплаченого ними із заробітної плати.
Для реалізації права на податкову знижку за 2016
рік платнику податку необхідно заповнити та подати декларацію про майновий стан
і доходи (далі – Декларація) до 31 грудня 2017 року.
Підпунктом 14.1.170 пункту 14.1 статті 14 ПКУ
визначено, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами
господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника
податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів
– фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється
зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за
наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках,
визначених ПКУ.
Розрахунок суми ПДФО, на яку зменшуються податкові
зобов’язання з ПДФО у зв’язку з використанням права на податкову знижку.
відображається платником податків у розділі V Декларації.
Загальна сума податкової знижки, нарахована
платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного
загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна
плата.
До податкової знижки включаються фактично
здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати,
підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема
квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами,
копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх
покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути
відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу
(виконання, надання).
Нагадуємо, що відповідно до підпункту 166.4.3
пункту 166.4 статті 166 ПКУ, якщо платник податку до кінця року, наступного за
звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками
звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не
переноситься.
Отже правом на податкову знижку за 2016 рік
необхідно скористатися до кінця 2017 року.
Питання 4. Хочу запитати, чи має право фізична
особа подати уточнюючу декларацію про майновий стан і доходи для того, щоб
скористатися правом на податкову знижку, якщо було виявлено документально
підтверджені суми, що не були враховані у вже поданій декларації?
Відповідь. Підпунктом 166.1.1 пункту 166.1 статті
166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що платник податку на
доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного
податкового року.
Підстави для нарахування податкової знижки із
зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій
декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним
податкового року (п.п.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ).
Якщо платник податку не скористався правом на
нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке
право на наступні податкові роки не переноситься (п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166
ПКУ).
Отже, якщо були виявлені документально
підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної податкової
декларації про майновий стан і доходи, для реалізації свого права на податкову
знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно
наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку
надається лише за наслідками звітного податкового року.
Питання 5. Що потрібно для подання податкової
деклараціїпро майновий стан і доходи в електронному вигляді?
Відповідь Для подання податкових декларацій в
електронній формі платнику податків потрібно:
- отримати електронний цифровий підпис (далі –
ЕЦП), який безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів
Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (далі
– АЦСК ІДД ДФС);
- авторизуватися за допомогою особистого
електронного ключа.
Детально про подання звітності в електронному
вигляді можна дізнатися на веб-порталі ДФС за посиланням sfs.gov/ua або на
офіційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС за посиланням acskidd.gov.ua.
Звертаю увагу, що отримати безкоштовно ключі ЕЦП
можна у пунктах реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів
при ГУ ДФС у Дніпропетровській області Управління (центру) сертифікації ключів
ІДД ДФС:
► у місті Дніпро за адресами:
- проспект Слобожанський, буд.95а, Центр
обслуговування платників;
- проспект Богдана Хмельницького, буд.25, вікна
реєстрації користувачів ЕЦП №21 та №22;
► у місті Кривий Ріг за адресою проспект Героїв –
підпільників, буд. 42, кабінет 112а.
(Офіційний портал ГУ ДФС
у Дніпропетровській області).
Організація роботи Центрів обслуговування платників Дніпропетровської
області
26 грудня поточного року в інформаційному
агентстві «МОСТ-Днепр» відбулась прес-конференція на тему: «Організація роботи
Центрів обслуговування платників Дніпропетровської області» за участі
начальника відділу організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг,
розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації управління
обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Євгена Суднікова.
Він зазначив, що в органах ГУ ДФС у Дніпропетровській
області на кінець квітня 2017 року створено та працюють 36 Центрів
обслуговування платників: 14 у головних офісах ДПІ та 22 у відділеннях ОДПІ
області.
Діяльність центрів обслуговування платників у
Дніпропетровській області забезпечує 179 працівників структурних підрозділів,
задіяних у роботі ЦОП.
Вони обслуговують понад 256 тис. платників
податків Дніпропетровської області, з них 106 тис. юридичних осіб та 150 тис.
фізичних осіб. Також в Центрах обслуговування платників обслуговуються близько
3 млн. фізичних осіб - громадян України, які зареєстровані на території
Дніпропетровської області. Послуги також надаються і громадянам іноземних
держав.
В центрах обслуговування платників ГУ ДФС у
Дніпропетровській області платники податків мають можливість отримати широкий
спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.
Центрами обслуговування платників надається 31 вид
адміністративних послуг.
Загалом працівниками ЦОП у Дніпропетровській
області за січень-листопад 2017 року прийнято майже 3,5 млн. звернень у сфері
надання адміністративних та інших послуг.
«Для зручності відвідувачів, кожний з Центрів
обслуговування платників обладнано безкоштовним доступом до мережі Інтернет,
працює комп’ютер з якого можна надати електронну звітність або опрацювати
необхідні документи», - відмітив Євген Судніков.
(Офіційний портал ГУ ДФС
у Дніпропетровській області).
Шановні жителі Нікополя та Нікопольського регіону!
Прийміть сердечні вітання з Новим роком та Різдвом
Христовим!
Нехай прекрасні зимові свята принесуть мир, спокій
і злагоду, впевненість у майбутньому.
Зичу Вам міцного здоров’я, успіхів, родинного
щастя, достатку і благополуччя!
Бажаю гарного настрою і любові, нехай у Вашому
житті панують гармонія та вдача!
З повагою
Начальник Нікопольської ОДПІ
Володимир Джавун
Митники України та США посилять співпрацю у напрямі виявлення та
мінімізації терористичних загроз
У рамках багаторічної та ефективної співпраці ДФС
з Програмою з експортного контролю та безпеки кордонів (EXBS), яка фінансується
Державним Департаментом США, співробітники ДФС разом з колегами з
Держприкордонслужби у грудні взяли участь у Міжнародній програмі з обміну
досвідом в США в сфері націлювання (таргетингу) та управління митними ризиками
з метою виявлення та мінімізації терористичних загроз.
Під час візиту українські митники мали змогу
ознайомитись з останніми досягненнями Митно-прикордонної служби США (СВР) у
сфері протидії терористичним загрозам, інструментами та ресурсами, які
використовує СВР для аналізу попередньої інформації, методами профілювання,
механізмами координації на національному та локальному рівні, порядком
реагування на спрацювання системи аналізу ризиків.
Багато уваги під час візиту було приділено роботі
Національного Таргетинг Центру СВР, основним завданням якого є виявлення та
локалізація загроз національній безпеці під час переміщення осіб, товарів та
транспортних засобів через митний кордон.
Окремо обговорювались питання функціонування
системи ATS (Automated Targeting System – Автоматизована система націлювання на
основі аналізу попередньої інформації про пасажирів, що переміщуються
авіатранспортом) та розгортання міжнародної версії цієї системи (ATS-G) в
Україні. Також розглядалися основні питання та положення підготовленого ДФС
проекту Меморандуму про співробітництво між CBP та ДФС стосовно співпраці з
використання інформації про пасажирів, який планується підписати як один з
етапів розгортання ATS-G в Україні. Згідно з положеннями проекту Меморандуму
передбачена можливість приєднання до нього інших зацікавлених міністерств та
відомств України, зокрема, Держприкордонслужби, що передбачає надання доступу
до технічних засобів обробки інформації, а саме – системи ATS-G.
Система ATS-G надасть можливість ключовим агенціям
в сфері протидії терористичним загрозам здійснювати аналіз даних та нівелювати
ризики вчинення протиправних дій.
Варто відмітити, що робота щодо розгортання в
Україні ATS-G здійснюється в рамках виконання рекомендацій СВР з питань митної
реформи, які підтримані Урядом України.
Користуючись нагодою, ДФС висловлює подяку СВР та
EXBS за вклад у розвиток національної митної справи та сподівання на подальшу
плідну співпрацю у сфері націлювання та управління митними ризиками.
(Інформація прес-служби ДФС України).
В 2017 році слідчі ДФС Дніпропетровщини повернули до бюджету майже 19 млн.
грн.
Протягом січня – листопада 2017 року у слідчих
Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перебувало 406
кримінальних проваджень.
Досудове розслідування закінчено з 144
кримінальних проваджень, з яких до суду направлено 49. З обвинувальним актом до
суду направлено 41 cправа. Також, 8 кримінальних проваджень слідчими направлено
до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності.
Крім того, за одинадцять місяців поточного року за
підслідністю скеровано 68 кримінальних провадження, приєднано до інших
проваджень – 50.
Тож, завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС
Дніпропетровщини з січня по листопад 2017 року збитки, нанесені державі,
відшкодовані у розмірі 18 млн. 950 тис. грн.
(Офіційний портал ГУ ДФС
у Дніпропетровській області).
У 2017 році до органів ДФС надіслано близько 300 млн. електронних
документів
Близько 300 млн. електронних документів надіслано
платниками податків до органів ДФС з початку 2017 року. Це складає 94% від
загальної кількості документів, які надходять до фіскальної служби. Понад 86
млн. надісланих документів – це сервісні запити від платників.
Крім того, протягом року органами ДФС надано
близько 5 млн. адміністративних послуг. Значною популярністю користується і
call-центр ДФС, кожним працівником якого щоденно опрацьовується понад 100
звернень від платників, які стосуються подання звітності в електронному
вигляді, реєстрації податкових та акцизних накладних та роботи електронних
сервісів.
Загалом впровадження нових електронних сервісів
для платників є одним із пріоритетних завдань фіскальної служби. Так,
найпопулярніший сервіс – Електронний кабінет платника – на сьогодні забезпечує
95% послуг для більшості категорій платників податків. Майже 100% активних
платників використовують кабінет та отримують сервіси та послуги фіскальної
служби он-лайну його приватній частині в електронному вигляді.
Враховуючи потреби користувачів, тільки протягом
поточного року функціональні можливості Електронного кабінету було розширено
вдвічі шляхом впровадження нових сервісів, зокрема,доступу до даних Єдиного
реєстру податкових накладних, отримання довідки про відсутність заборгованості
тощо.
Удосконалено і діючі послуги, такі як подання
звітності, сервіси систем електронного адміністрування, доступ до реєстраційних
та облікових даних та інші.
Загалом завдяки цьому сервісу забезпечено
електронну взаємодію з контролюючими органами, надано можливість платникам
отримувати значну кількість послуг (частина з яких надається без ідентифікації
користувача), не відвідуючи центрів
обслуговування платників, створювати та надсилати електронні документи,
отримувати в режимі реального часу цілодобовий доступ до інформації з реєстрів
та електронних систем без створення та направлення окремих запитів. Це значно
економить час для реалізації платниками своїх прав та обов’язків згідно з
нормами чинного законодавства.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Порушення сільгосппідприємств у сфері готівкового обігу
Державною фіскальною службою України проведено
аналіз діяльності суб’єктів господарювання у сфері сільськогосподарського
виробництва.
Так, в одній з областей протягом вересня-листопада
2017 року (після збору врожаю) проведено 198 фактичних перевірок суб’єктів
господарювання, які здійснюють діяльність у сфері сільськогосподарського
виробництва. За результатами перевірок донараховано 6,3 млн. грн. штрафних
(фінансових) санкцій, з яких узгоджено понад 4,8 млн. грн. (76,6 відсотка). До
бюджету вже сплачено майже 2,8 млн. грн., або 57,3 відсотка від узгодженої суми
фінансових санкцій.
Фактичними перевірками було встановлено:
36 випадків порушення вимог пп. 1, 2 ст. 3 Закону
№ 265 щодо проведення розрахункових операцій із застосуванням реєстраторів
розрахункових операцій та видачі розрахункового документа встановленої форми на
повну суму проведеної операції, за які до суб’єктів господарювання застосовано
штрафних санкцій на загальну суму 36 грн., як за порушення, вчинені вперше;
155 випадків неоприбуткування
(неповного/несвоєчасного оприбуткування) готівкових коштів, чим порушено вимоги
п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні,
затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня
2004 року № 637, – застосовано штрафних санкцій на загальну суму понад 5 млн.
грн., як за порушення, вчинені вперше;
34 випадки перевищення встановленого ліміту
залишку готівки в касі підприємства та видачі готівкових коштів під звіт без
звітування працівником у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми
готівки – застосовано штрафних санкцій на загальну суму 1,2 млн. гривень.
Так, наприклад, під час проведення фактичної
перевірки каси ТОВ «Д» було встановлено не підтвердженість відповідними
первинними документами (прибутковим касовим ордером) надходження 74,04 тис.
грн. готівкових коштів до каси підприємства. За результатами перевірки до
суб’єкта господарювання застосовано 370,2 тис. грн. штрафних (фінансових)
санкцій.
Порушення при наданні послуг (оранка землі, оренда
приміщення) населенню за готівку було встановлено і при перевірці каси
підприємства СТОВ «Я». Так, з’ясувалося, що суб’єкт господарювання проводив
розрахункові операції без застосування реєстратора розрахункових операцій.
Також встановлено прийняття 27,3 тис. грн. готівки до каси підприємства без
оформлення прибуткових касових ордерів.
За результатами перевірки застосовано штрафні
(фінансові) санкції на загальну суму 136,5 тис. грн., які суб’єктом
господарювання сплачено в повному обсязі.
При проведенні перевірки каси підприємства ТОВ «П»
встановлено надання суб’єктом господарювання за готівкові кошти послуги з
оренди приміщення та водопостачання без застосування реєстратора розрахункових операцій.
Виплату готівки за оренду землі на загальну суму
10,74 тис. грн. не оформлено у встановленому порядку видатковими касовими
ордерами та не відображено у касовій книзі. Також у касовій книзі відсутні
облікові записи щодо прибуткового касового ордеру на суму 8,16 тис. гривень.
Окрім того, встановлено перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі
підприємства на загальну суму 8,2 тис. грн., а також в касі підприємства
знаходились 3,56 тис. грн. готівкових коштів, які не підтверджено відповідними
прибутковими документами.
За результатами перевірки застосовано штрафні
(фінансові) на загальну суму 128,7 тис. грн., які сплачено в повному обсязі.
Досвід проведення вказаних перевірок у подальшому
буде використано органами ДФС при організації контрольно-перевірочної роботи.
Звертаємо увагу керівників сільськогосподарських
підприємств на необхідності дотримуватись вимог законодавства у сфері
готівкового обігу.
(Інформація прес-служби ДФС України).
До уваги платників податків: режим роботи ЦОПів у святкові та вихідні дні!
Нікопольська ОДПІ інформує про режим роботи
Центрів обслуговування платників (далі – ЦОП) у святкові та вихідні дні грудня
2017 року та січня 2018 року:
► 30 грудня 2017 року – робочий день відповідно до
затверджених графіків роботи ЦОП;
► 6 січня 2018 року – відповідно до законодавства
про працю робочий день скорочено на одну годину;
► 1 та 8 січня 2018 року – вихідні дні.
Інформаційний матеріал стосовно Проекту щодо сприяння дотриманню платниками
законодавства України
На базі головних управлінь ДФС у Вінницькій та
Дніпропетровській областях протягом ІІ кварталу 2017 року ДФС реалізовано
Проект щодо сприяння дотриманню платниками законодавства України про єдиний
внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податок на
доходи з фізичних осіб, розроблений спільно з експертом Департаменту з
бюджетних питань Міжнародного валютного фонду Брюсом Квіґлі.
Проект мав на меті підвищення рівня добровільного
дотримання платниками законодавства України єдиний внесок на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування (далі - ЄСВ) і податок на доходи фізичних осіб
(далі - ПДФО), визначення найбільш ефективної форми взаємодії органів ДФС з
платниками в цій сфері та підвищення суспільної довіри до ДФС.
Так, в рамках реалізації Проекту було визначено
чотири цільові групи платників (загалом 200 платників):
І цільова група (50 платників), платники якої були
відібрані та включені до планів-графіків проведення документальних планових
перевірок платників податків на ІІ квартал 2017 року;
ІІ цільова група (50 платників), платникам якої
були направлені листи з метою роз’яснення наслідків недотримання законодавства
України про ЄСВ і ПДФО;
ІІІ цільова група (50 платників), платникам якої
були надані усні консультації з метою роз’яснення наслідків недотримання
законодавства України про ЄСВ і ПДФО;
ІV цільова група (50 платників) – контрольна,
відносно якої жодні заходи не вживалися.
Для аналізу результатів Проекту використовувалися
показники: фонду оплати праці, кількості найманих працівників, обсягів
реалізації товарів (робіт, послуг), середньої заробітної плати, а також темпів
росту фонду оплати праці, кількості працівників, обсягів реалізації товарів
(робіт, послуг) та питомої ваги фонду оплати праці в обсязі реалізації товарів
(робіт, послуг).
За підсумками реалізації Проекту Департаментом
проведено аналіз динаміки зазначених показників у ІІІ кварталі 2017 році у
порівнянні з аналогічними показниками до початку реалізації Проекту.
Результати проведеного аналізу показали, що більш
дієвими заходами дотримання платниками законодавства України про ЄСВ і ПДФО є
проведення контрольно-перевірочної роботи та направлення листів платникам з
метою роз’яснення наслідків недотримання законодавства України про ЄСВ та ПДФО.
Отже, отримані позитивні результати будуть
використані у подальшій роботі підпорядкованих структурних підрозділів, зокрема
апробовані методи ризикоорієнтованого відбору об’єктів контролю та форми
взаємодії органів ДФС з платниками, які позитивно вплинули на їх поведінку та
сприяли підвищенню рівня дотримання платниками законодавства України про ЄСВ та
ПДФО.
(Офіційний портал ГУ ДФС
у Дніпропетровській області).
Майже 290 тисяч адміністративних послуг отримали в ЦОПах платники Дніпропетровщини
У роботі тридцяти шести Центрів обслуговування
платників, що працюють у Дніпропетровській області, задіяні 179 працівників,
які надають кваліфіковані адміністративні послуги. Зокрема, найбільш
популярними залишаються послуги видачі картки платника податків та внесення до
паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки.
Так, з початку 2017 року мешканцям регіону видано понад 133 тисяч реєстраційних
номерів.
Також значну кількість послуг надано з реєстрації
книг обліку розрахункових операцій – майже 27 тисяч; з надання витягу з реєстру
платників єдиного податку – майже 25 тисяч та з реєстрації книги обліку доходів
та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – понад 22 тисяч.
З переліком безоплатних адміністративних послуг,
що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними
картками адмінпослуг можна ознайомитись на субсайті ГУ ДФС у Дніпропетровській
області в розділі «Адміністративні послуги» та у Центрах обслуговування платників
області.
(Офіційний портал ГУ ДФС
у Дніпропетровській області).
Ви отримуєте зарплату «в конверті»? Задумайтесь!
На жаль, проблема незадекларованої праці, тобто
оплачуваної діяльності (роботи) працівника, яка офіційно не оформлена або не
повністю оформлена відповідно до чинного законодавства, залишається вкрай
негативною тенденцією в країні. Останнім часом все частіше доводиться
зустрічатися з таким ганебним явищем, як використання найманої праці громадян
без оформлення трудових відносин. Чимало працівників живуть днем нинішнім,
віддаючи перевагу тимчасовій вигоді.
Конституція України гарантує кожному громадянину
право заробляти собі на життя працею та отримувати за це винагороду у вигляді
заробітної плати, не нижчої від визначеної законом. Мінімальна заробітна плата
є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для
підприємств усіх форм власності і господарювання.
Проте деякі роботодавці ігнорують зазначені
конституційні норми і змушують робітників працювати без оформлення трудових
відносин, видають працівникам зарплату «у конвертах».
Основна причина виникнення цієї проблеми - не
вміння громадян користуватися правами, закріпленими у Конституції України,
недостатній рівень правової освіти, відсутність правосвідомості та поваги до
Закону, як у найманих працівників, так і у роботодавців.
Від неналежного оформлення трудових відносин, перш
за все, страждає особа, яка погоджується на таку працю. Більшість найманих
працівників не розуміють, що відсутність правового регулювання трудових
відносин робить громадянина незалежної держави рабом.
Використання найманої праці без оформлення
трудових відносин призводить до позбавлення працівника:
- гарантованого розміру заробітної плати;
- права на відпустку, у тому числі додаткову й без
збереження зарплати;
- права на оплату лікарняного;
guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
03.01.2018 11:28