Новини Нікопольськoї ОДПІ

Мирослав Продан: На 2018 рік ми маємо амбітні плани і ресурси для їх виконання
Реформування Державної фіскальної служби, резерви по наповненню бюджету у 2018 році та податкові зміни, які чекають платників, стали темою обговорення під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана та представників економічного блоку Посольства США в Україні.
За словами очільника фіскальної служби, ДФС докладе максимум зусиль для виконання індикативних показників, закладених у бюджеті на 2018 рік. Все це - за рахунок заходів з виведення економіки з «тіні», боротьби з контрабандою та мінімізацією податків.
«У виконанні поставлених завдань ми робимо акцент не на тиск на платників податків, а на ефективність заходів з протидії ухилення від оподаткування та розвиток електронних сервісів для спрощення ведення чесного бізнесу. У наступному році ми запровадимо кілька нових сервісів, які унеможливлять ухилення від сплати податків», – розповів Мирослав Продан.
За його словами, розвиток ІТ-складової та впровадження нових сервісів стануть одними з головних завдань ДФС у наступному році. Враховуючи закладений бюджетний ресурс, ДФС у наступному році планує оновити все комп’ютерне забезпечення, яке дозволить впроваджувати нові он-лайн послуги для платників.
Мирослав Продан додав, що сьогодні ДФС фактично завершує роботу і, як і обіцяли, до кінця року планує запустити обновлений Електронний кабінет платника.
«Щомісяця ми додавали нові послуги, які можуть отримати наші платники податків, щоб не мати контакту з Державною фіскальною службою. Мова йде, наприклад, про сервіси для платників ПДВ, акцизного податку. Фізичні особи сьогодні можуть повноцінно здійснювати свою діяльність за рахунок електронного кабінету. Йдеться про проведення електронних перевірок, про сплату податків, подачу звітності, отримання будь-яких інформаційних консультаційних, адміністративних послуг. Найближчим часом ми абсолютно до такого формату доведемо і обслуговування юридичних осіб», - зазначив Мирослав Продан.
Змін у наступному році зазнають і українські митниці. За словами Мирослава Продана, вже у поточному році розпочато реконструкцію пунктів пропуску, зокрема, оснащення їх засобами технічного контролю. У 2018 році роботу з приведення митниць до європейського зразка буде продовжено.
Також у першому півріччі 2018 року планується поширити на всю Україну експеримент щодо взаємодії інформаційних систем ДФС та Державної прикордонної служби на пунктах пропуску, який наразі діє в пункті пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення "Нові Яриловичі». З наступного тижня його планується впроваджувати у пункті пропуску «Кучурган-Первомайськ».
«Ми маємо чіткий план заходів і фінансування на кожний крок. Це робить нас незалежними від інших процесів, а тому впевнений, що всі наші завдання будуть виконані», – наголосив Мирослав Продан.
Очільник ДФС також акцентував увагу американських експертів і на результатах роботи ДФС у поточному році. Зокрема, представники Посольства США в Україні відзначили прогрес у відшкодуванні податку на додану вартість. За їх словами, практично всі американські компанії, які працюють в Україні, отримують бюджетне відшкодування вчасно.
У свою чергу Мирослав Продан підкреслив, що із впровадженням електронного реєстру з відшкодування ПДВ 97% платників отримують заявлені до повернення суми протягом наступного місяця.
Крім того, спостерігається позитивна динаміка щодо декларування податку на прибуток. Так, порівняно з відповідним періодом минулого року у 2017 році вдвічі збільшилися середньоквартальні нарахування цього податку. Якщо у 2016 році цей показник становив 10,5 млрд. грн., то у 2017 році ця сума становить вже понад 18 млрд. гривень.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: Збільшення власних фінансових ресурсів дозволило значно поліпшити ситуацію з реалізацією великомасштабних проектів ЄС
Співпраця України та ЄС у податковій та митній сфері стала основною темою зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з Генеральним директором з питань сусідства і розширення Європейської Комісії, керівником Групи підтримки України в Європейській Комісії Пітером Вагнером 13 грудня у м. Брюссель.
Мирослав Продан висловив вдячність європейським партнерам за підтримку у процесі виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, яка надається як на дво-, так і на багатосторонньому рівнях. Так, зокрема, на початку грудня цього року завершився дворічний проект Твіннінг, який, за оцінками ДФС, є найуспішнішим проектом міжнародної технічної допомоги для митних органів України за останні роки.
Наразі триває активна спільна робота щодо визначення конкретних напрямів взаємодії з податкових та митних питань у рамках Програми ЄС у сфері управління державними фінансами України, основним виконавцем якої з боку ЄС буде Митна та Податкова служба Литви.
Зокрема, Пітер Вагнер зазначив, що протягом найближчих 3 – 4 тижнів планується підписання фінансової частини угоди цього проекту, який включатиме в себе значний компонент підтримки реформ у податковій та митній сферах. Орієнтовний бюджет для ДФС для впровадження реформ у рамках проекту становитиме 28 мільйонів євро.
В.о. Голови ДФС також поінформував про роботу, яка була проведена у рамках реформування ДФС та виконання Угоди про асоціацію у частині, що стосується податкової та митної сфери.
«Наше головне завдання – створити максимально прозорі та комфортні умови для ведення бізнесу в Україні та забезпечити при цьому економічну безпеку України. І одним з пріоритетних напрямів є спрощення та пришвидшення митних процедур», - зазначив Мирослав Продан.
Так, в ДФС працюють над поширенням застосування принципу „Єдиного вікна”, який забезпечує обмін в автоматичному режимі між службами контролю інформацією про вантажі, що переміщуються через кордон України. На сьогодні 30% митних декларацій оформлюються із застосуванням цього принципу, а з 1 лютого 2018 року таким чином мають оформлюватися 100% митних декларацій.
Також з метою удосконалення митного контролю та процедур планується активне використання ІТ та сучасних засобів митного контролю – скануючих систем, систем зчитування номерів, вагових комплексів, відеофіксація.
Крім того, очільник ДФС повідомив, що для поліпшення ситуації з чергами та збільшення пропускної спроможності пунктів пропуску на кордоні з Польщею, в міжнародному автомобільному пункті пропуску “Ягодин - Дорохуськ” з ІІ кварталу 2018 р. планується запровадження «Інтелектуальної системи керування рухом автомобілів».
«Мета запровадження такої системи на українсько-польському кордоні – максимальна автоматизація контрольних процедур із застосуванням системи відеоконтролю рухом транспортних засобів та Системи електронного талону проходження контрольних процедур», - зазначив Мирослав Продан.
Основною метою реформи у податковій сфері, за словами очільника ДФС, є максимальне зменшення контактів між працівником фіскальної служби та платником податків. І в основі цих перетворень – активне розширення застосування ІТ та запровадження нових електронних сервісів.
У свою чергу Пітер Вагнер позитивно відзначив зміни, впроваджені ДФС. Особливу увагу він приділив системі адміністрування ПДВ та новому механізму моніторингу ризиків при реєстрації податкових накладних. Адже, за його словами, проблема маніпуляцій з ПДВ також актуальна для ЄС і тому досвід України у боротьбі зі скрутками надзвичайно цікавий для європейських партнерів.
Він також повідомив, що у контексті запровадження Поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі між Україною та ЄС ДФС спільно з іншими органами влади України виконано значний обсяг роботи. Зокрема, з 1 січня минулого року митницями ДФС вже видано понад 106,8 тис. сертифікатів з перевезення форми EUR.1. Статус схваленого експортера отримали 154 підприємства, які експортують продукцію до країн ЄС.
Україна також нещодавно приєдналася до Конвенції про правила походження (ПанЄвроМед), що відкриває для українських виробників нові можливості на ринках Європи.
Крім того, розроблені та знаходяться на розгляді відповідних комітетів Верховної Ради України законопроекти про введення інституту Уповноваженого економічного оператора, приєднання до Спільної транзитної системи (NCTS), захист прав інтелектуальної власності, особливостей оподаткування операцій із ввезення на митну територію України.
Очільник ДФС підкреслив, що останніми роками зусилля ДФС були зосереджені на реалізації великомасштабних інфраструктурних проектів, які фінансувалися ЄС в рамках Програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства та партнерства.
«З 2009 року це було єдине джерело фінансування розвитку інфраструктури пунктів пропуску в Україні, але, починаючи з 2017 року, ситуація почала кардинально змінюватися, що дозволяє нам комплексно підходити до питання розвитку інфраструктури пунктів пропуску», - наголосив Мирослав Продан.
Відповідно до рішення Кабінету Міністрів України, яке було підтримано Верховною Радою України, з 1 січня 2017 р. 10% митних надходжень від перевиконання індикативних показників йде на розвиток інфраструктури пунктів пропуску та ІТ складової митних органів України.
Вже визначено 10 пунктів пропуску на кордоні з усіма сусідніми країнами, в яких планується проведення реконструкції та оснащення сучасними засобами митного.
«Збільшення власних фінансових ресурсів дозволило значно поліпшити ситуацію з реалізацією великомасштабних проектів ЄС, які фінансувалися за рахунок ЄС. Зокрема, розроблені дорожні карти реалізації цих проектів до 2018 року з чітким графіком та обсягом робіт, у рамках низки проектів роботи вже виконані на 60-95%. Крім того, в ДФС створено механізм, який дозволяє успішно реалізовувати, за підтримки ЄС, аналогічні проекті на кордоні з Молдовою та Білоруссю», - підкреслив Мирослав Продан.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: Надходження ЄСВ перевищили минулорічний показник на 43,8 млрд. гривень
Державною фіскальною службою України з початку 2017 року забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 160,9 млрд. грн. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
За його словами, цьогорічний показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску за аналогічний період на 43,8 млрд. гривень.
«Станом на 1 грудня індикативний показник, визначений Міністерством фінансів України, виконано у повному обсязі. З урахуванням надходжень грудня додаткові очікувані надходження єдиного внеску за 2017 рік складуть близько 20 млрд. гривень», – зазначив Мирослав Продан.
Він також відзначив, що органами ДФС проводиться цілеспрямована робота зі збору коштів, необхідних для забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальних допомог.
«ДФС вживає всіх необхідних заходів для виконання покладених завдань із забезпечення реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску з метою зростання надходжень єдиного внеску і зменшення дефіциту бюджету Пенсійного фонду України», – підкреслив Мирослав Продан.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Мирослав Продан: Співпраця ДФС та OLAF має бути розширена
Взаємодія між ДФС та OLAF відзначається високою ефективністю та має значні перспективи для розвитку. Про це заявив очільник ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з в.о. Генерального директора Європейського офісу з питань боротьби з шахрайством (OLAF) Ніколасом Ілетом, яка відбулася у Брюсселі 13 грудня.
За словами Мирослава Продана, ДФС використовує всі можливі механізми та формати співпраці з OLAF. Так, здійснюється обмін оперативною інформацією та запитами про надання допомоги. Мова йде про постійний контроль за переміщенням підозрілих партій тютюнових виробів, що прямували з Литви, ОАЄ, Грузії, Білорусі, де ДФС сприяла проведенню розслідування та оперативного супроводження операцій в акваторії Чорного моря.
Крім того, спільно з OLAF проводяться спільні розслідування, пов’язані з порушенням заборон та обмежень імпорту/експорту/транзиту товарів, а також спеціальні міжнародні операції. Так, у 2017 році було проведено декілька таких спецоперацій - «PEGASUS», «SHIELD», «ORBIS» та Thunderbird, спрямованих на виявлення каналів незаконного переміщення сировини, матеріалів та обладнання, що використовуються для незаконного виробництва тютюнових виробів, та на перекриття каналів їх незаконного переміщення, а також збір даних та визначення об’ємів екологічних злочинів та правопорушень у сфері лісового господарства.
У рамках співпраці проводяться і спільні тренінги, навчання, конференції, під час яких обговорюються питання протидії незаконному переміщенню товарів.
«Співпраця фіскальної служби та OLAF є надзвичайно актуальною, враховуючи існуючу на сьогодні проблему з контрабандою тютюнових виробів не лише в Україні, але й в інших країнах. Лише спільна взаємодія всіх зацікавлених сторін дозволить перекрити цей канал постачання нелегальної продукції на внутрішній та зовнішній ринки», – зазначив очільник ДФС.
Так, наприклад, лише за рахунок участі українських митниць у посилених заходах контролю за переміщенням тютюнових виробів авіаційним транспортом на територію держав-членів ЄС, координацію яких здійснював OLAF, було затримано понад 350 тис. шт. цигарок, які переміщувалися до Італії, Іспанії, Швеції, Швейцарії та Ізраїлю, узагальнено інформацію про коло осіб-авіакур’єрів.
«Наразі митниці ДФС у режимі реального часу інформують підрозділи митниць в аеропортах держав-членів ЄС про переміщення тютюнових виробів авіакур’єрами. Для максимальної ефективності цих дій було б доцільно налагодити зворотній зв’язок з робочою групою OLAF щодо результатів контрольних заходів по авіакур’єрах, обмін даними про групи осіб, які задіяні у незаконних переміщеннях тютюнових виробів авіатранспортом», – зазначив Мирослав Продан.
Загалом, у 2017 році митницями ДФС виявлено майже 30 тис. фактів порушень митного законодавства щодо незаконного переміщення товарів вартістю понад 50,5 млн. євро., з яких вартістю більш як 20 млн. євро. вилучено.
На думку очільника ДФС, налагодження обміну упереджувальною інформацією про партії тютюнових виробів, а особливо «тютюну для кальянів», які заявлені для експорту в Україну, є перспективним напрямом співпраці між ДФС та OLAF.
«ДФС готова працювати на упередження протиправних дій з переміщення через митний кордон тютюнових виробів. Більше того, ми зацікавлені в участі у спеціальних митних операцій по контролю за переміщенням товарів, які проводяться OLAF. Впевнений, що результативність цих заходів зменшать бюджетні втрати країн-учасниць через контрабанду товарів», – зазначив Мирослав Продан.
Ніколас Ілет зазначив, що OLAF готовий розглянути всі пропозиції ДФС.
Довідково: Європейське бюро з питань боротьби з шахрайством (OLAF) створене відповідно до Рішення Європейської Комісії від 28 квітня 1999 року як орган з незалежним статусом у проведенні розслідувань, пов’язаних із шахрайством, які мають вплив на бюджет ЄС.
(Інформація прес-служби ДФС України).
З початку року казна Дніпропетровської області поповнилась майже на 18,8 мільярдів гривень
«Це на 4 млрд. 62 млн. гривень, або на 27,6 відсотків більше, ніж за січень - листопад 2016 року», - повідомила керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Як і торік, головним джерелом наповнення місцевої казни Дніпропетровщини залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку року цього податку мобілізовано 10 млрд. 51 млн. гривень, або 53,6 відсотків від загальних надходжень.
Від плати за землю надійшло 3 млрд. 635 млн. гривень, що на 542 млн. гривень більше, ніж за одинадцять місяців минулого року.
Представники малого та середнього бізнесу сплатили 1 млрд. 745 млн. гривень єдиного податку. Цей показник на 432 млн. гривень перевищує надходження січня - листопада минулого року.
Податку на прибуток суб’єктами господарювання сплачено 1 млрд. 215 млн. гривень, що на 719 млн. гривень більше фактичних надходжень 2016 року.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Зустріч керівництва фіскальної служби області, представників бізнесу та Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області з випускниками ВУЗів м.Дніпра
Студенти - майбутні випускники, що обирають роботу у Державній фіскальній службі, отримують шанс працювати на державу, яка проходить відповідальний етап реформ, та долучитися до зміцнення економіки України. Про це йшла мова під час неформальної зустрічі Оксани Томчук, очільника ГУ ДФС в області, та представників Громадської ради при ДФС зі студентами вищих навчальних закладів м.Дніпра.
Розпочинаючи зустріч, Оксана Томчук висловила: «Напевно фіскальна служба на сьогодні найбільш зацікавлена бачити в лавах наших співробітників випускників вищих учбових закладів, адже розпочати кар’єрний і професійний зріст з державної служби, це найкращий життєвий досвід».
Оксана Томчук також розповіла, що після навчання сама розпочинала кар’єру на держслужбі, потім створила власний бізнес, стала адвокатом. А минулого року прийшла на відповідальну посаду в держструктурі.
Її підтримав і голова Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександр Молчанов: «Для тих випускників, хто ще не визначився зі своїм майбутнім, не створили для себе «стартапів» - є унікальна можливість отримати старт до професійного злету саме на державній службі».
Можливості для молоді відкриває у майбутньому не лише державна служба. І це, під час зустрічі, підкреслено представниками бізнес-середовища області. «Дефіцит робочої сили є, наприклад, і у банківській справі. Це традиційно, адже банківська справа завжди розвивається швидше, ніж будь які інші технології» - підкреслив у своєму виступі президент Асоціації «Дніпровський Банківський Союз» Володимир Косюга.
Майбутнім фахівцям розповіли про історії успіху молодих спеціалістів, які зараз вже успішно працюють у ДФС в області. Так, податківець юридичного управління Головного управління області Дмитро Коваленко повідав студентам, що прийшов працювати у фіскальну службу відразу після навчання. І зараз вже очолює відповідальний напрям роботи.
Очільник ГУ ДФС зазначила, що зараз саме Дніпровський регіон є одним з ключових наповнювачів бюджету. І в цьому є велика заслуга ділових кіл, які прагнуть працювати в рамках закону, та фіскальної служби, яка ефективно адмініструє процес збору податків, консультує та допомагає бізнесу. Зібрані ДФС податки - це кошти, завдяки яким держава може вправно функціонувати, забезпечувати обороноздатність та безпеку, розвиток інфраструктури, соціальний захист та багато інших напрямків, підкреслила Оксана Томчук.
Зустріч випускників ВУЗів з податківцями та бізнесом не будувалася лише на настановах. Проведено бліц-опитування за заданими темами та під час бізнес-гри самостійно складено резюме максимально зрозуміле роботодавцю.
Саме під час бізнес-гри найкраще проявили себе студентський розум, запал і навіть студентський гумор. Під час підведення підсумків гри керівник фіскальної служби області Оксана Томчук вручила нагороду за перше місце команді переможці гри та пам’ятні грамоти і підвела риску зустрічі: «Саме студенти, на мою думку, здатні зробити те, що поки що не змогли ми - змінити країну на краще».
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Проведено відеоселекторну зустріч голови Громадської ради при ДФС України з головами громадських рад в областях
12 грудня поточного року відбулася відеоселекторна зустріч керівництва Громадської ради при ДФС України з головами громадських рад при ГУ ДФС в областях, м. Києві.
Від Дніпропетровського регіону в заході прийняли участь в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук, голова Громадської Ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександр Молчанов та його заступники.
В ході зустрічі голова Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександр Молчанов висловив окрему думку щодо нових підходів в подальшій співпраці.
На зустрічі розглянуто проект постанови Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до постанови КМУ від 03.11.10 №996 в частині змін до Типового положення про громадську раду, обговорено механізми взаємодії Громадської ради при ДФС України та громадських рад в областях, а також питання реалізації податкової політики та митної справи тощо.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
З початку поточного року мешканці Дніпропетровщини скористалися сервісом «Пульс» 195 разів
Впродовж січня – листопада 2017 року на телефонний номер сервісу ДФС України «Пульс» від громадян Дніпропетровської області надійшло 195 звернень, які розглянуті вчасно та вирішені позитивно.
Наразі більше половини мешканців регіону цікавлять питання щодо подання звітності та реєстрації накладних (114 звернень). Крім того, 29 платників порушили питання щодо організації роботи органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області, 28 дзвінків стосувались роботи системи електронного адміністрування ПДВ тощо.
«Головний принцип роботи сервісу «Пульс» – зворотній зв’язок та оперативне вирішення питань платників. Ефектом такого зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва області. Працівники Державної фіскальної служби не тільки приймають повідомлення від громадян, а й інформують заявників про результати розгляду звернень та вжиті заходи», – нагадала перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олега Басана на тему: «Питання супроводження судових спорів у справах загальної юрисдикції та правового забезпечення діяльності органів ДФС»
Питання 1. Доброго дня. Будь ласка, скажіть, хто саме (покупець чи продавець) повинен надати пояснення та/або копії документів, зазначені в п. п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, якщо покупцем отримано квитанцію про зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної, який передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг?
Відповідь. Доброго дня. У разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) платник податку має право подати на розгляд комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у п. п. «в» п. п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями з повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених податкових накладних/розрахунках коригування за встановленою формою J(F)1312602 (далі – Повідомлення).
Табличну частину Повідомлення необхідно заповнювати відповідно до табличної частини податкової накладної/розрахунку коригування (з відповідними знаками).
У разі зупинення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов’язань Повідомлення подається платником податків – продавцем, що зазначений в розрахунку коригування та податковій накладній, яка коригується.
Питання 2. Хочу запитати, коли реєструється податкова накладна/розрахунок коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі подання платником податку скарги на рішення про відмову у її/його реєстрації?
Відповідь. Податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
Якщо мотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом 10 календарних днів з дня отримання скарги ДФС, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
Задоволення скарги є підставою для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог п. 200 прим. 1.3 ст. 200 прим. 1 Податкового кодексу України.
Питання 3. Чи нараховуються податкові зобов’язання на дебіторську заборгованість за оплаченими, але не отриманими товарами/послугами, необоротними активами на момент анулювання реєстрації особи як платника ПДВ?
Відповідь. Відповідно до п. 184.7 ст. 184 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону.
Отже, платник податку, у якого на дату анулювання реєстрації як платника ПДВ обліковується дебіторська заборгованість за оплаченими але не отриманими товарами/послугами, необоротними активами, за якими суми ПДВ було включено до податкового кредиту, повинен не пізніше такої дати нарахувати податкові зобов’язання за такими товарами/послугами, необоротними активами виходячи з їх звичайної ціни, визначеної на момент такого нарахування.
Питання 4. В мене таке питання: чи обкладаються ПДВ операції ломбарду з реалізації заставного майна фізичної особи?
Відповідь. Відповідно до ст. 19 Закону України від 02 жовтня 1992 року № 2654-XII «Про заставу» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2654) за рахунок заставленого майна заставодержатель має право задовольнити свої вимоги в повному обсязі, що визначається на момент фактичного задоволення, включаючи проценти, відшкодування збитків, завданих прострочкою виконання (а у випадках, передбачених законом чи договором, - неустойку), необхідні витрати на утримання заставленого майна, а також витрати на здійснення забезпеченої заставою вимоги, якщо інше не передбачено договором застави. Таке майно може бути реалізоване в порядку, передбаченому Законом № 2654.
Згідно з п.п. «а» п. 185.1 ст. 185 розд.V Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об’єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об’єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Відповідно до п. 197.12 ст. 197 розд. V ПКУ звільняються від оподаткування операції банків та інших фінансових установ з постачання (продажу, відчуження іншим способом) майна, що передане фізичними особами, а також суб’єктами підприємницької діяльності - приватними підприємцями та іншими особами, які не є платниками податку, у заставу, у тому числі іпотеку, та на яке було звернено стягнення.
Звільняються від оподаткування операції банків та інших фінансових установ з постачання майна, набутого ними у власність внаслідок звернення стягнення на таке майно. Звільнення від оподаткування стосується тієї частини вартості майна, за якою воно було набуте у власність в рахунок погашення зобов’язань за договором кредиту (позики).
З урахуванням викладеного, операції платника ПДВ – ломбарду з постачання заставленого майна звільняються від оподаткування ПДВ, за умови, що таке майно, на яке було звернено стягнення, передане у заставу (іпотеку), особами, які не є платниками ПДВ.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» фахівця управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадія Мажаєва на тему: «Застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
Питання 1. Доброго дня. Хочу запитати, яким чином правильно здійснити повернення готівки, яка була перерахована юридичній особі в безготівковій формі?
Відповідь. Положеннями Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів або наданні послуг у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому режимі РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках передбачених Законом та видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Разом з тим, згідно з нормами Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року №22 безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.
Таким чином, якщо передоплата за товар чи послуги здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів за не отриманий товар або не надану послугу здійснюється у безготівковій формі через установу банку або у разі готівкової форми розрахунків чи застосування банківської платіжної картки – із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа.
Питання 2. Будь ласка, скажіть, чи будуть застосовуватися до суб’єкта господарювання штрафні санкції, якщо розрахунки проводились через РРО з роздрукуванням фіскальних чеків, але записи здійснювались в незареєстрованій книзі обліку розрахункових операцій?
Відповідь. Згідно з чинними нормами Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням розрахункових книжок оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО або даних РК.
Відповідно до норм Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, книга обліку розрахункових операцій на РРО перед її використанням повинна бути належним чином зареєстрована в контролюючому органі.
Враховуючи те, що у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО, то не зареєстрована належним чином КОРО є порушенням чинного законодавства та отримана виручка вважається не оприбутковуванню.
Пунктом 1 Указу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм по регулюванню обігу готівки» із змінами та доповненнями, у разі порушення суб’єктами підприємницької діяльності норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Питання 3. В мене таке питання: чи всі платники єдиного податку зобов’язані застосовувати РРО при реалізації технічно складних побутових товарів?
Відповідь. 8 травня 2017 року набрала чинності постанова КМУ від 16.03.2017 р. №231. А отже, з цього часу підприємці – платники єдиного податку 1, 2 та 3 груп, які продають технічно складні побутові товари, визначені переліком, зобов’язані проводити розрахунки за такі товари через зареєстровані належним чином РРО. Слід зазначити наступне,-, змінами в законодавстві (Закон №1791-VIII) передбачено, що платники єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, повинні застосовувати РРО незалежно від обсягу отриманого доходу від продажу.
Водночас, згідно з п. 6 ст. 9 Закону про РРО при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які належать відповідно до Податкового кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО, не застосовуються РРО та розрахункові книжки.
Застосовувати РРО в разі продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, повинні як платники єдиного податку першої групи, які провадять діяльність на ринках, так і платники другої та третьої груп незалежно від обсягу річного доходу. Для них визначальною умовою для застосовування РРО є реалізація відповідного виду товарів, а саме - технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
При цьому термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту», для цілей Закону про РРО вживається у значенні, наведеному в Законі України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. № 1023-XII. Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 231 "Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій".
Тож, "єдинники" – першої, другої та третьої груп, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, повинні застосовувати РРО в обов’язковому порядку незалежно від обсягу отриманого доходу.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Електромобілі для українців стануть ще більш доступними
З 1 січня 2018 року парламент запропонував звільнити від сплати ПДВ та акцизного податку операції із ввезення на митну територію України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами. Крім того, податкова пільга буде розповсюджуватися і на операції з подальшого постачання на митній території України електрокарів. Наразі очікується підписання відповідного законопроекту Президентом України.
Норма діятиме протягом 2018 року. Відповідні зміни до Податкового кодексу були прийняті 7 грудня.
Нагадаємо, імпорт електроавтомобілів з 2016 року вже був звільнений від сплати ввізного мита. У 2016 році обсяги ввезення таких транспортних засобів склали 2274 штук. Протягом 11 місяців 2017 року імпорт збільшився на понад 13% - до 2676 штук. До бюджету було сплачено 82,37 млн грн та 115,6 млн грн відповідно (ПДВ, акциз).
Так, наприклад, якщо зараз при ввезенні бюджетного електрокару Nissan Leaf 2016 року випуску бувшого у використанні, оформленого ДФС по вартості 5600 доларів, імпортером було сплачено понад 34,3 тис. грн, то з нового року імпортери зекономлять понад 20% коштів за рахунок відсутності митних платежів. З нової Tesla S, мінімальна митна вартість якої складає 103,6 тис. доларів зараз необхідно сплатити майже 566,5 тис. грн. митних платежів.
(Інформація прес-служби ДФС України).
В Україні діяльність з використанням реєстраторів розрахункових операцій здійснюють 120 тис. суб’єктів господарювання
В Україні (станом на 1 грудня 2017 року) 120 тис. суб’єктів господарювання зареєстрували майже 280 тис. реєстраторів розрахункових операцій на 260 тис. господарських об’єктів.
За 11 місяців поточного року через РРО при продажу товарів (послуг) проведено розрахункові операції майже на 800 млрд. гривень.
Нагадаємо, що для спрощення подачі звітності РРО в Україні успішно працює система збору і збереження даних реєстраторів розрахункових операцій, функціонування якої передбачено чинним законодавством.
Інформація, яка міститься в зазначеній системі, дає можливість контролюючому органу переглядати фіскальні денні звіти у розрізі суб’єктів господарювання та РРО. Крім того, отримана інформація використовується для аналізу поточної діяльності платників податків, при формуванні плану-графіка документальних перевірок, попередження фактів невідображення в обсягах продажу з ПДВ роздрібних виторгів тощо.
Так, зокрема, лише під час перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію пального через мережу АЗС, за допомогою отриманої з системи інформації донараховано податків та застосовано штрафних санкцій на суму близько 3 млрд. гривень.
Враховуючи важливість застосування реєстраторів розрахункових операцій як один з елементів боротьби з тіньовою економікою, ДФС бере активну участь у напрацюванні змін до діючого законодавства для спрощення системи функціонування та обслуговування РРО.
Удосконалення системи збору і збереження даних реєстраторів розрахункових операцій в перспективі дозволить забезпечити дієвий громадський контроль за недопущенням порушень вимог чинного законодавства суб’єктами господарювання у сфері застосування РРО.
Так, наприклад, громадяни матимуть можливість перевірити на веб-порталі ДФС наявність того чи іншого розрахункового документу, а також поєднати відображений у системі розрахунковий документ з гарантійним талоном на придбаний товар.
Пропонується також запровадження мотивації у вигляді компенсації вартості покупки для тих споживачів, які виявлять порушенні порядку проведення розрахунків при придбанні товарів (послуг).
(Інформація прес-служби ДФС України).
У пункті пропуску «Бориспіль» затримано чергову партію високовартісних сильнодіючих медичних препаратів індійського виробництва
Працівниками Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС у пункті пропуску «Бориспіль» вкотре попереджено спробу незаконного ввезення на територію України партії сильнодіючих медичних препаратів, таких як «Cytoblastin», «Tenvir», «Lastet», «Bleocel», «Hepcinat», «Alkazeic», «Velpanat», «Natdac» тощо на загальну суму біля 70 тисяч доларів США.
Загалом понад 700 упаковок лікарських засобів були виявлені під час вибіркової перевірки у багажі в дорожніх валізах у двох громадян Індії, які постійно проживають в Україні та повернулися в нашу країну з Індії транзитом через Казахстан.
Вони обрали для проходження митного контролю спрощену систему – «зелений коридор», чим автоматично засвідчили, що переміщувані ними через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України.
На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації громадяни Індії не надавали, з приводу декларування до інспекторів митниці не зверталися. Рецепту на переміщувані ними препарати, виданого на їх ім’я, як і документів, що підтверджують вартість препаратів громадяни не мали.
З виявлених лікарських засобів відповідно до Постанови КМУ № 458 від 23.05.2012 року „Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів та спеціального дитячого харчування” кожному з громадян було пропущено по 5 упаковок кожного найменування. За протоколом про порушення митних правил вилучено загалом 711 упаковок з лікарськими засобами.
Всього з початку року працівниками Київської митниці ДФС складено 14 протоколів про порушення митних правил на загальну суму близько 12 мільйонів гривень, пов’язаних з незаконним переміщенням через митний кордон України лікарських засобів (без врахування протоколів, де предметом порушення митних правил були лікарські засоби, що містять наркотичні засоби та психотропні речовини). Вартість ще по трьом справам визначається.
Довідково: ввезення лікарських засобів відповідно до Закону України „Про лікарські засоби” № 123/96-ВР від 04.04.1996р. зі змінами та доповненнями, без відповідних сертифікатів заборонено. Порядок ввезення громадянами лікарських засобів, а також їх обсяги визначено Постановою КМУ № 458 від 23.05.2012 року „Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів та спеціального дитячого харчування”.
(Інформація прес-служби ДФС України).
За матеріалами ГУВБ ДФС розпочато 431 кримінальне провадження відносно співробітників фіскальної служби
Протягом 11 місяців 2017 року за матеріалами підрозділів Головного управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України розпочато 431 кримінальне провадження за фактами вчинення посадовими особами органів ДФС злочинів у сфері службової діяльності. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість скоротилася на 7%, тоді вона складала – 464.
За результатами оперативного супроводження досудового розслідування кримінальних проваджень, розпочатих за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки, у поточному році вже оголошено 168 повідомлень про підозру, у тому числі 52 – за одержання неправомірної вигоди. У минулому році ці показники складали 172 і 74 відповідно.
До суду надіслано 108 обвинувальних актів (у січні-листопаді
2016 року - 104), 27 осіб судом вже визнані винними у скоєнні злочинів (січень-листопад 2016 року - 23).
Водночас, підрозділами внутрішньої безпеки ефективно застосовуються заходи щодо протидії правопорушенням, пов’язаним з корупцією. З початку поточного року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки складено та направлено до суду 128 протоколів, що майже втричі більше, ніж за відповідний період минулого року. Тоді їх кількість складала 41. До адміністративної відповідальності судом притягнуто 34 особи (січень-листопад 2016 року - 17).
Підрозділами внутрішньої безпеки для з’ясування причин і обставин вчинення посадовими особами фіскальної служби правопорушень у сфері службової діяльності проведено 2,4 тис. службових розслідувань та перевірок (січень-листопад 2016 року – 2,9 тис.). За їх результатами до дисциплінарної відповідальності притягнуто 380 осіб, за відповідний період минулого року їх кількість складала - 483.
Так, у поточному році підрозділами внутрішньої безпеки ДФС, вже відкрито 19 кримінальних проваджень стосовно осіб, які підбурювали працівників органів доходів і зборів до корупційних дій. Відомості про такі протиправні наміри надійшли до підрозділів внутрішньої безпеки саме від співробітників служби. У січні-листопаді 2016 року цей показник був трохи меншим – 14.
Такі результати є ознакою поступової зміни свідомості співробітників ДФС. Формування підходу нетерпимості до корупції і є кінцевим і головним очікуваним результатом, адже повністю здолати корупцію спроможна лише активна і правильна громадянська позиція усього суспільства.
У поточному році Державна фіскальна служба оновила роботу антикорупційної гарячої лінії «Пульс» для повідомлень про можливі випадки корупції.
Для зручності громадян надання інформації здійснюється за певними напрямами. За одним напрямом громадяни та суб’єкти господарювання повідомляють про можливі неправомірні дії з боку працівників органів ДФС, за другим – свої повідомлення надають працівники ДФС про порушення вимог антикорупційного законодавства іншими співробітниками.
Також заявники можуть надати інформацію про можливі протиправні дії службових осіб ДФС на електронну пошту (idd@sfs.gov.ua).
Загалом, на сьогодні боротьба з корупцією є одним з головних завдань фіскальної служби, виконання якого перебуває під особливим контролем керівництва ДФС. Реформування ДФС у напрямі протидії корупції здійснюється за двома векторами.
Перший – це створення дієвої та комплексної системи запобігання корупції через організаційні та дисциплінарні процедури. Новацією у цьому є залучення до цієї роботи усіх без винятку керівників будь-якого рівня. Тобто, кожен керівник будь-якого напряму – податкового чи митного, відповідатиме за стан боротьби з корупцією у своєму підрозділі.
Другий вектор передбачає посилення функціональних можливостей та ефективності діяльності підрозділів Головного управління внутрішньої безпеки ДФС щодо виявлення корупційних проявів і притягнення винних осіб до відповідальності.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Кількість звернень на сервіс «Пульс» по Дніпропетровській митниці ДФС зменшилась майже в три рази
За січень-листопад 2017 року на сервіс ДФС України «Пульс» по Дніпропетровській митниці ДФС надійшло 5 звернень. Всі звернення стосувалися затримок у митному оформленні товарів. Отримані звернення розглянуті та вирішені працівниками митниці у встановлений термін. У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року кількість звернень зменшилась 8 одиниць.
Нагадуємо, що розгляд звернень, що надійшли на антикорупційний сервіс «Пульс» у 2017 році проводиться відповідно до вимог нового Порядку опрацювання інформації, яка надходить на антикорупційний сервіс «Пульс», затвердженого наказом ДФС України № 475 від 12.07.2017 року.
Номер телефону сервісу ДФС України «Пульс» 0800-501-007 (напрямок «4»). Лінія працює цілодобово.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
До уваги платників! Оновлення програмного забезпечення
Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що з 08.12.2017 вийшло оновлення «Єдиного вікна (EDZV)» 1.25.27.0.
Дане програмне забезпечення використовується виключно для оновлення «Єдиного вікна» починаючи з версії версії 1.25 та вище.
Перелік змін та доповнень (версія 1.25.27.0) (станом на 08.12.2017)
Нові версії документів:
1. Згідно наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (у редакції наказу МФУ від 17 березня 2017 року № 369) додано нову версію документа:
F0103404 – «Податкова декларація платника єдиного податку фізичної особи - підприємця (річна)».
2. У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України, додано нові версії 9-и документів.
Інформація щодо вищевказаних змін розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
Документи, які необхідно надати фізичній особі для отримання ЕЦП
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що для отримання послуг електронного цифрового підпису (ЕЦП) фізичній особі необхідно:
- надати Реєстраційну картку, заповнену відповідно до зразка (у двох примірниках) та оформити необхідні документи за списком, наведеним на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС acskidd.gov.ua(«Розділ «Реєстрація користувачів»), а саме:
● надати копію паспорта підписувача (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток) та сторінку з відміткою про реєстрацію місця проживання) або копію паспорта підписувача виготовленого у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (копії лицьового та зворотного боку та копія паперового витягу з Єдиного державного демографічного реєстру про адресу реєстрації місця проживання, або копія Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи), або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі, засвідчена підписом власника;
● надати копію посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання, засвідчену підписом власника, або паспорта громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову (для іноземних громадян);
● надати копію картки платника податків*, засвідчену підписом власника. За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків, замість копії картки платника податків, може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову.
* - у разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, копія картки платника податків не подається.
Більш детальна інформація розміщена на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС за посиланням:https://acskidd.gov.ua/fiz_osoba
Чергову партію бурштину – близько 15 кг - двоє іноземців намагалися незаконно вивезти за межі України
Працівниками Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС у пункті пропуску «Бориспіль» у співпраці з ГУ КЗЕ СБ України та працівниками оперативно-розшукового відділу з МД ОКПП «Київ» попереджено чергову спробу незаконного вивезення за межі України бурштину.
Близько15 кгобробленого високоякісного бурштину намагалися з порушенням митних правил вивезти за межі України двоє громадян Туреччини, які відлітали на батьківщину, повернувшись зі
Львова.
Для проходження митного контролю обидва чоловіки обрали спрощену систему – «зелений коридор». Однак під час перевірки їх дорожніх валіз на рентген-апараті у багажному відділенні терміналу було виявлено пакети з непрозорої плівки з бурштином загальною кількістю близько 15 кг.
Складено протоколи про порушення митних правил. Бурштин вилучено до винесення судом рішення у справах.
Довідково: всього з початку 2017 року працівниками Київської митниці ДФС складено 5 протоколів про порушення митних правил, де предметами порушення був бурштин, загальною вагою близько60 кг і загальною вартістю понад 4,6 млн.грн.
(Інформація прес-служби ДФС України).
Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила найбільші цього року надходження до держбюджету
У листопаді цього року Дніпропетровська митниця ДФС забезпечила надходження до Державного бюджету України податків у сумі 2015,6 млн. грн., що є найкращим результатом діяльності митниці у 2017 році. Ця сума на 41,3%, або 589 млн.грн. більша, ніж у листопаді 2016 року (та на 7,5%, або на 141,4 млн.грн. більша, ніж у жовтні 2017 року).
Доведений індикативний показник доходів загального та спеціального фондів Державного бюджету України на листопад 2017 року у сумі 1972 млн. грн. митниця виконала на 102,2%. Перевиконання становить 43,6 млн.грн., що дозволить залучити на ремонт доріг 21,8 млн. гривень.
У листопаді цього року середньоденні надходження митних платежів до Державного бюджету становлять 91,6 млн.грн., що на 41,3%, або 26,8 млн.грн. більше від середньоденних надходжень листопада 2016 року.
Наведені данні свідчать передусім про створення митницею сприятливих умов для розвитку зовнішньоекономічної діяльності в регіоні, вільних конкурентних умов для ведення бізнесу. А бізнес-середовище на покращення реагує нарощуванням обсягів експортно-імпортних операцій.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).
Увага! ГУ ДФС у Дніпропетровській області попереджає про дії телефонних шахраїв
Нікопольська ОДПІ інформує про дії телефонних шахраїв – невідомих осіб від імені керівництва ГУ ДФС з вимогою неправомірної вигоди.
Наполегливо радимо громадянам бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно перевіряти інформацію.
У разі отримання такої інформації та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати ГУ ДФС у Дніпропетровській області за номерами телефонів: (056) 374-31-64, (0562) 47-59-49, а також особисто звертатись за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
Актуально для платників податків!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.
Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).
У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».
Цей розділ містить:
- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.
Для реєстрації платником ПДВ правильно враховуємо обсяг операцій
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.181.1 ст.181 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 мільйон гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст.183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи.
Згідно із п.182.1 ст.182 ПКУ якщо особа, яка відповідно до п.181.1 ст.181 ПКУ не є платником податку у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник ПДВ, така реєстрація здійснюється за її заявою.
При розрахунку загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з ПКУ, для визначення необхідності обов’язкової реєстрації та можливості добровільної реєстрації платником ПДВ потрібно враховувати визначення термінів «постачання товарів та «постачання послуг» і приймати до уваги обсяги такого постачання протягом останніх 12 календарних місяців.
Якщо у періоді, за який визначається встановлений для реєстрації обсяг постачання товарів/послуг, продавцю було повернуто раніше поставленні ним товари/послуги, або при поверненні продавцем суми попередньої оплати за такі товари/послуги, то обсяги повернення вираховуються із загального обсягу постачання товарів/послуг, що встановлений для реєстрації.
Зворотня тара: відображаємо у податковій накладній
Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п.16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 таблична частина податкової накладної складається з двох розділів: А і Б.
До розділу А податкової накладної (рядки I-X) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна, зокрема:
- у рядку I зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ;
- у рядку Х зазначаються дані щодо зворотної (заставної) тари.
Вартість тари визначається у договорі (контракті) як зворотна (заставна) і не включається до бази оподаткування, а зазначається в рядку Х розділу А податкової накладної як загальна сума коштів, що підлягають сплаті.
Податок на прибуток: чи враховується при коригуванні фінансового результату до оподаткування вартість товарів, придбаних у платників єдиного податку?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.137.1 ст.137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податок на прибуток підприємств нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною ст.136 ПКУ, від бази оподаткування, визначеної згідно зі ст.135 ПКУ.
Базою оподаткування є грошове вираження об’єкту оподаткування, визначеного згідно із ст.134 ПКУ з урахуванням положень ПКУ (п.135.1 ст.135 ПКУ).
Підпунктом 134.1.1 п.134.1 ст.134 ПКУ визначено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
Відповідно до норм ПКУ при коригуванні (збільшенні або зменшенні) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку) вартість товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у платників єдиного податку, не враховується.
За порушення порядку взяття на облік платника податків у контролюючому органі Податковим кодексом України передбачені штрафні санкції
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно із п.117.1 ст.117 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ,
- тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 170 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 510 гривень.
У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення,
- тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 1020 гривень.
Іпотечний кредит: коли виникає право на податкову знижку?
Нікопольська ОДПІ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на те, що згідно із пп.166.3.1 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді частини суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до ст.75 ПКУ.
Право на податкову знижку у платника податків виникає у разі, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла. (п. 175.1 ст. 175 ПКУ).
При цьому, відповідно до пп.166.2.1 п.166.2 ст.166 ПКУ, до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними розрахунковими документами зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Відповідно до п.175.4 ст.175 ПКУ право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі ст.175 ПКУ, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:
• об’єкт житлової іпотеки придбавається;
• збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.
У разі, якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.
Нагадуємо, що останній термін подання до контролюючого органу податкової декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки за 2016 рік – 31 грудня 2017 року.
Оподаткування ПДВ в області кінематографії зазнало змін
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 03.12.2017 набрали чинності Закони України від 07.11.2017 №2176-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні» (далі – Закон №2176) та від 07.11.2017 №2177-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні» (далі – Закон №2177).
Внесеними Законом №2176 змінами, тимчасово, до 1 січня 2023 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операції:
1)з постачання національних фільмів, визначених Законом України від 13.01.1998 №9/98-ВР «Про кінематографію» зі змінами та доповненнями виробниками, демонстраторами та розповсюджувачами національних фільмів, а також з постачання робіт та послуг з виробництва національних фільмів, а також з постачання робіт та послуг з виготовлення архівного комплекту вихідних матеріалів національних фільмів та фільмів, створених на території України, з постачання робіт та послуг з тиражування національних фільмів та іноземних фільмів, дубльованих, озвучених державною мовою на території України, а також з постачання робіт та послуг з дублювання, озвучення державною мовою іноземних фільмів на території України, з постачання робіт та послуг із збереження, відновлення та реставрації національної кінематографічної спадщини;
2) з постачання послуг з демонстрування, розповсюдження та/або публічного сповіщення національних філ
Джерело: guru.ua
Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя
19.12.2017 10:29