Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

Мирослав Продан: Необхідно впровадити жорстку відповідальність за контрабанду і порушення митних правил
Для успішної боротьби з контрабандою та порушенням митних правил необхідно посилити відповідальність за скоєння цих злочинів. Про це наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан 2 грудня у програмі «Фінансовий тиждень» на 5 каналі.
«Я абсолютно підтримую ініціативу як Президента, так і Прем’єр-Міністра України, що внесення змін в законодавство на предмет жорсткої відповідальності за контрабанду та порушення митних правил буде запорукою успіху у боротьбі з цим явищем», – зазначив Мирослав Продан. Необхідність повернення кримінальної відповідальності за контрабанду та порушення митних правил прозвучала на зустрічі президента з бізнесом минулої п‘ятниці.
За словами Мирослава Продана, всі світові країни розпочинали боротьбу з контрабандою саме з підвищення відповідальності, оскільки без цього не можливо досягти успіху у ліквідації цього негативного явища.
«Суб’єкт, який займається порушенням митних правил або супроводжує процеси, пов’язані з контрабандою, має розуміти, що після зупинення цієї діяльності він понесе за це жорстке покарання», – наголосив очільник ДФС.
Водночас, підкреслив Мирослав Продан, на сьогоднішній день боротьба з контрабандою не призводить до суттєвих успіхів, оскільки після вирішення справ в суді, як правило, суб’єкти продовжують займатися тим, чим займалися до цього. Тому підвищення відповідальності дозволить вирішити це питання.
Нагадаємо, відповідальність за контрабанду була декриміналізована в 2012 році.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Мирослав Продан: За 11 місяців цього року ДФС забезпечено до зведеного бюджету 764,5 млрд. гривень
За оперативними даними протягом січня-листопада 2017 року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 764,5 млрд. грн., що на 166,2 млрд. грн., або на 27,8 відс., більше січня-листопада 2016 року. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
За його словами, до державного бюджету забезпечено 592,5 млрд. грн., місцеві бюджети отримали – 172,0 млрд. гривень.
«Динаміка та темп росту надходжень є результатом злагодженої роботи фахівців фіскальної служби та платників податків. Успішний розвиток та впровадження електронних сервісів, таких як електронний реєстр відшкодування податку на додану вартість, система моніторингу оцінки ризиків при реєстрації податкових накладних, електронний кабінет платника податків, та заходи з детінізації економіки – все це у кінцевому результаті і дозволило забезпечити додаткові надходження», – зазначив Мирослав Продан.
Протягом 2017 року до зведеного бюджету спрямовано понад 474,3 млрд. грн. податкових платежів та 291,1 млрд. грн. – митних. Це перевищує надходження за аналогічний період минулого року на 87 млрд. грн. та 79,1 млрд. грн. відповідно.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні-листопаді 2017 року склали 576,7 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 101,3 відс., додатково забезпечено 7,5 млрд. гривень.
З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 108,7 млрд. грн. податку на додану вартість.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Мирослав Продан: На розвиток дорожньої інфраструктури ДФС спрямовано понад 11 млрд. грн.
ДФС докладає максимальні зусилля для допомоги у вирішенні проблематики українських доріг. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
Так, у рамках митного експерименту завдяки перевиконанню індикативів з митних надходжень до бюджету за 11 місяців поточного року ДФС спрямовано на розвиток дорожньої інфраструктури понад 11 млрд. 71 млн. грн.
«Це достатньо велика цифра, ці кошти разом з тими, які виділялися безпосередньо на ремонт доріг, дають можливість сьогодні активно будувати дороги. Планується, що даний експеримент діятиме й у наступному році», - зазначив Мирослав Продан.
Зокрема, за результатами січня – листопада 2017 року серед лідерів по перерахуванню коштів на реконструкцію доріг - Одеська митниця ДФС, яка спрямувала понад 2 млрд. грн., Київська – 1,7 млрд. грн., Львівська – понад 1 млрд. грн., Київська міська – понад 830,6 млн. грн. та Донецька митниця – майже 816 млн. грн.
(Інформація прес-служби ДФС України).

ДФС залучатиме провідний європейський досвід з реформування податкової та митної сфер
Нікопольська ОДПІ інформує.
За повідомленням прес-служби Державної фіскальної служби України співпраця в рамках реалізації програми ЄС та залучення міжнародних експертів до реформування податкової та митної складової фіскальної служби обговорювалися під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з представниками урядових організацій Литовської Республіки та експертами Європейського Союзу.
Зокрема, йшлося про розвиток ІТ-складової служби, сфери управління податковими та митними ризиками, сервісне обслуговування платників податків, міжнародний обмін інформацією з податкових та митних питань, а також стимулювання добровільного дотримання платниками податкового та митного законодавства (комплаєнс).
«Разом з прогресивним європейським досвідом для нас дуже важливі практики країн, які стикались з проблемами, подібними до українських, та успішно їх вирішили. Нам потрібно зібрати найвдаліші та креативні ідеї для створення моделі, яка зможе ефективно функціонувати в Україні», – зазначив Мирослав Продан.
Під час зустрічі сторони також обговорили питання співпраці у напрямі запровадження Інтегрованого митного тарифу, впровадження Нової комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS) та створення транзитної системи у відповідності до Конвенції про єдиний режим транзиту; гармонізацію Митного кодексу України з законодавством ЄС, вдосконалення пост-митного аудиту тощо.
Наразі експертами Європейського Союзу, представниками урядових організацій Литовської Республіки спільно з фахівцями Державної фіскальної служби України визначаються напрями взаємодії у рамках реалізації Програми ЄС з підтримки управління державними фінансами.

Мирослав Продан: Зміни до тендерного законодавства зупинять протиправні дії учасників закупівель
Зміни до тендерного законодавства, ініційовані Президентом та Прем’єр-міністром України під час зустрічі з бізнесом, не дозволятимуть зловживати на процесах закупівель та зупиняти тендери. Про це повідомив в. о. Голови ДФС Мирослав Продан.
За його словами, це питання сьогодні надзвичайно актуальне, оскільки у поточному році ДФС не змогла реалізувати низку тендерних закупівель, які супроводжуються через систему “Прозорро”.
«Суб'єкти господарювання, користуючись своїм правом оскарження тендерних процедур до Антимонопольного комітету та зловживаючи ним, фактично зупиняють будь-які тендерні закупівлі. Наразі ми з цим явищем намагаємось боротись, зокрема, у нас є сьогодні і провадження в суді, де ми доводимо свою правоту. Але оскарження тендерних процедур є системним, воно торкнулося фактично всіх сфер економіки», - зазначив Мирослав Продан.
Очільник ДФС наголосив, що враховуючи це і було запропоновано розробку іншого механізму, за яким суб'єкти господарювання, навіть оскаржуючи тендерні процедури до Антимонопольного комітету, не будуть зупиняти сам тендер.
«Якщо це питання буде оперативно опрацьоване бізнесом, то такі ініціативи будуть реалізовані вже найближчим часом», - зазначив Мирослав Продан.
В.о. Голови ДФС також повідомив, що питання удосконалення тендерних процедур дуже актуальне для фіскальної служби у зв’язку із тривалим процесом закупівлі сканерів для обладнання митниць.
Так, предметом спору, завдяки чому не відбулися закупівлі, стало оскарження тендеру однією з компаній з сумнівною репутацією. Ця компанія, яка була зареєстрована буквально за місяць до запровадження тендерних процедур, оскаржила тендер на закупівлю скануючих систем, в якому брали участь три найбільш відомі виробники. Мова йде про китайський Nuctech Company Limited, європейський Smiths Detection/Heimann і про американський Rapiscan.
«Це основні три виробники у світі, інших немає. Однак компанія, що абсолютно невідома і створена буквально нещодавно, оскаржила низку тендерних процесів. У результаті цього ми зайшли в судові процеси і сьогодні будемо в суді доводити свою правоту», - повідомив Мирослав Продан.
Він висловив сподівання, що найближчим часом ці тендерні процедури будуть розблоковані та доведені до логічного завершення і у пунктах пропуску на державному кордоні будуть встановлені скануючі системи.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Мирослав Продан: У листопаді митні платежі до бюджету перевищили 31,3 млрд. грн.
Митниці ДФС сьогодні демонструють рекордні показники із забезпечення платежів до бюджету. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
Так, за результатами листопада митні відрахування перевищили 31,3 млрд. грн. Це на 3 млрд. грн., або на 10,9% перевищує доведені індикативи. Фактичні надходження порівняно з листопадом 2016 року зросли на 41,1% або на 9 млрд. 134 млн. грн.
За словами Мирослава Продана, середньоденні надходження у листопаді поточного року склали 1 млрд. 425 млн. грн. Порівняно з аналогічним періодом минулого року вони збільшились на 41%, або на 415 млн. грн.
Загалом, з початку року митницями ДФС фактично перераховано до бюджету 284 млрд. 971 млн. грн. митних платежів. Понад індикатив забезпечено 30 млрд. 151 млн. грн. Фактичні надходження порівняно з січнем-листопадом 2016 року зросли на 35,1%, або на 73 млрд. 982 млн. грн.
«Сьогодні ми працюємо над забезпеченням наших митниць в пунктах пропуску самими сучасними технічними засобами контролю з метою ефективної боротьби з контрабандою та виведення української економіки з тіні. Це надасть можливість забезпечити дохідну частину державного бюджету і в наступному році», - наголосив Мирослав Продан.
Очільник ДФС також підкреслив, що встановлення технічних засобів контролю, зокрема, скануючих систем, вагових комплексів, систем GPS-замків, фото- і відеокамер, які забезпечені програмним продуктом щодо зчитування номерних знаків – це заходи, які вже почала та у подальшому буде реалізовувати ДФС з метою боротьби з митними правопорушеннями та контрабандою.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Мирослав Продан: Податок на виведений капітал суттєво спростить ведення обліку та зменшить податковий тиск
Впровадження податку на виведений капітал спростить процедуру ведення як бухгалтерського, так і податкового обліку, а також суттєво знизить податковий тиск на бізнес. Про це повідомив в. о. Голови ДФС Мирослав Продан 2 грудня в програмі «Фінансовий тиждень» на 5 каналі.
«В п'ятницю на зустрічі Президента України і Прем'єр-міністра з бізнесом саме це питання було одним із порядку денного. Сьогодні ще є дискусії на предмет того, коли все ж таки краще його втілювати в життя: це буде друге півріччя 2018 року або з 1 січня 2019 року. Але в принципі запровадження цього податку суттєво спростить як ведення обліку, так і зменшить податковий тиск на бізнес. Однак при його введенні можуть бути суттєві втрати бюджету, тому Президент акцентував увагу на необхідності знайти відповідні компенсатори, оскільки попередні підрахунки при запровадженні податку на виведений капітал протягом року, коли він буде запроваджений, будуть складати на рівні 40 млрд. гривень», – зазначив Мирослав Продан.
Компенсаторними механізмами очільник ДФС назвав боротьбу з тіньовим сектором економіки, незаконним обігом підакцизної групи товарів, боротьбою з контрабандою та порушенням митних правил та інші заходи, які сьогодні здійснюються фіскальною службою.
«Якраз саме ці компенсатори і можуть задовольнити той мінус, який при запровадженні податку на виведений капітал ляже на державний бюджет», – наголосив Мирослав Продан.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління обслуговування платників ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олени Ярової на тему: «Надання адміністративних послуг платникам»
Питання 1. Доброго дня. Які зміни внесені до порядку отримання громадянами довідок про джерела доходів, реєстраційний номер облікової картки платника податків ?
Відповідь. Доброго дня. 21.11.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків» (далі – Наказ №822), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за №1306/31174, згідно з яким втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 №779 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.12.2013 за №2211/24743. Наказом №822 затверджено Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, яке розроблено відповідно до статей 63 та 70 глави 6 розділу II Податкового кодексу України з метою визначення єдиної методики реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.
Наказом внесені зміни до форм заяв, які надаються громадянами до контролюючих органів для отримання довідок про доходи, реєстраційного номеру облікової картки платника податків, розширений перелік інформації, яку громадяни надають для отримання цих документів.
Питання 2. Хочу отримати відповідь на таке питання. Як на теперішній час у контролюючих органах впорядкований електронний документообіг?
Відповідь. 15.11.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі – Наказ №557), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за №959/30827, згідно з яким втратив чинність наказ ДПА України від 10.04.2008 №233 «Про подання електронної податкової звітності».
Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений Наказом №557 (далі – Порядок), розроблений відповідно до Податкового кодексу України, Цивільного кодексу України, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», «Про інформацію», «Про захист інформації в інформаційно - телекомунікаційних системах», «Про телекомунікації», визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб’єктами електронного документообігу. Зокрема, Порядком визначено, що електронний документообіг – це сукупність процесів створення, подання, приймання, ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів. Електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі договору про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу. Крім цього, Порядком передбачено нові форми: заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів; повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису; заяви про припинення дії договору про визнання електронних документів; повідомлення про припинення дії договору про визнання електронних документів. Договори про визнання електронних документів, що на день набрання чинності Наказом №557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених пунктом 14 розділу III Порядку.
Питання 3. Які зміни очікують платників податків у зв’язку звнесенням наказом Мінфіну від 06.10.2017 №839 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» змін до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588?
Відповідь. По-перше, внесено зміни в процедуру взяття на облік платників податків.
Платники податків, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон №755) та які не подали до відповідних контролюючих органів заяв та/або документів для взяття їх на облік за основним або неосновним місцем обліку, можуть бути взяті на облік у контролюючих органах з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік». При цьому органи фіскальної служби повідомляють про це безпосередньо платника, запропоновуючи надати відповідні документи.
По-друге, змінено порядок обліку фізичних осіб - підприємців у разі зміни місцезнаходження: у разі зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання - платника податків (відповідно до Господарського кодексу України суб’єктами господарювання є юридичні особи та фізичні особи – підприємці) сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду:
у такому випадку одночасно із зняттям з обліку юридичної особи (крім юридичних осіб, які включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій) або фізичної особи - підприємця за основним місцем обліку здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку без подання заяви платником податків;
до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року;
у контролюючому органі за неосновним місцем обліку платник податків сплачує всі податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватись на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає неосновному місцю обліку, щодо таких податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов'язки платника податків, а контролюючий орган стосовно платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління погашення боргу ГУ ДФС у Дніпропетровській області Яни Бабець на тему: «Організація роботи щодо стягнення податкового боргу»
Питання 1. Доброго дня. Коли суми податків і зборів вважаються сплаченими?
Відповідь. Доброго дня. Кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені Податковим кодексом України (далі - Кодекс) податки та збори, платником яких вона є згідно з Кодексом (пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Кодексу).
Відповідно до ст. 43 Бюджетного кодексу України (далі - Бюджетний кодекс) при виконанні державного та місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, відкритого у Національному банку України.
Частиною п'ятою ст. 45 Бюджетного кодексу встановлено, що податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування коштів на єдиний казначейський рахунок державного бюджету України.
Аналогічно частиною п'ятою ст. 78 Бюджетного кодексу встановлено, що податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету визнаються зарахованими до місцевого бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Питання 2. Підкажіть, будь – ласка, що є джерелом погашення податкового боргу?
Відповідь. Відповідно до ст.87 Кодексу джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Джерелом самостійної сплати грошових зобов’язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. У разі сплати податкових зобов’язань, що виникли до 1 липня 2015 року, та/або погашення податкового боргу за податковими зобов’язаннями, що виникли до 1 липня 2015 року, перерахування коштів до бюджету здійснюється безпосередньо з поточних рахунків платника податків, відкритих у банках.
Сплату грошових зобов’язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснено також:
а) за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника);
б) за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів з урахуванням особливостей, визначених у пункті 43.4-1 статті 43 цього Кодексу;
в) за рахунок суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість (на підставі відповідної заяви платника) до Державного бюджету України".
Крім того, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених Податковим кодексом України, а також іншими законодавчими актами.
У разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків.
Така дебіторська заборгованість продовжує залишатися активом платника податків, що має податковий борг, про що зазначається в договорі між платником податків і контролюючим органом, та повинна бути відповідним чином розкрита в примітках до фінансової звітності.
У разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов'язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов'язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з цим Кодексом.
Додатково джерелом погашення податкового боргу банків, небанківських фінансових установ, у тому числі страхових організацій, можуть бути кошти, незалежно від джерел їх походження та без застосування обмежень, визначених у підпунктах 87.3.4 та 87.3.8 пункту 87.3 Податкового кодексу України, у сумі, яка не перевищує суму їх власного капіталу (без урахування страхових та прирівняних до них обов'язкових резервів, сформованих відповідно до закону). Визначення розміру власного капіталу здійснюється відповідно до законодавства України.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

За 11 місяців показники місцевих бюджетів Нікопольського регіону виконано на 105,4 відсотка
Надходження до місцевих бюджетів за січень – листопад 2017 року Нікопольського регіону склали 992 млн 566 тис. грн, додатково від планових показників отримано 51,0 млн гривень. Відносно аналогічного періоду 2016 року надходження зросли на 225,2 млн грн, темп росту склав 129,3 відсотки. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.
Основним джерелом надходжень до бюджетів громад є податок на доходи фізичних осіб. За січень-листопад 2017 року фактично надійшло майже 626,8 млн грн цього податку, що складає 63,1 відсоток від загальних надходжень до місцевого бюджету. У порівнянні до аналогічного періоду минулого року надходження зросли на 174,9 млн гривень.
Крім того, за 11 місяців поточного року до місцевих бюджетів платники Нікопольського регіону перерахували майже 190,7 млн грн земельного податку та орендної плати, що на 23,3 млн грн більше ніж минулоріч.
Позитивна динаміка надходжень сум єдиного податку. Так, якщо у січні-листопаді 2016 року було сплачено 65,9 млн грн, то у цьому році надходження від користування землею за 11 місяців склали майже 93,8 млн гривень.

Бізнес Нікопольського регіону сплатив до держбюджету 552,8 мільйонів гривень
Платники податків Нікопольського регіону з початку року направили до державного бюджету понад 552,8 мільйонів гривень. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун. Він зазначив, що рівень минулорічної сплати перевищено на 125,7 млн гривень.
Із загальної суми майже 214,9 млн грн – це надходження з податку на додану вартість, що на 49,6 мільйона більше, ніж торік. Також, держбюджет отримав 208,9 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Порівняно з січнем-листопадом 2016 року зростання склало 58,3 мільйони. Крім того, підприємства регіону направили близько 63,9 млн грн рентної плати за користування надрами, що перевищує минулорічну суму майже на 19,0 млн гривень.
Більша частина податкових надходжень забезпечена завдяки сумлінній сплаті податків. Бізнес Нікопольського регіону своєчасно виконує свої податкові зобов'язання. У свою чергу, фіскальна служба продовжує розвивати сервіси для платників, передусім, електронний формат взаємодії. Це дозволяє удосконалювати сервісну складову для потреб суб'єктів підприємництва і громадян, – підкреслив Володимир Джавун.

З початку року платники Нікопольщини поповнили бюджет країни майже на 34,6 млн грн військового збору
За одинадцять місяців поточного року платниками податків Нікопольського регіону до бюджету сплачено майже 34,6 млн грн військового збору, або 6,3 відсотки від загальної суми надходжень податків, зборів та інших платежів від суб’єктів господарювання Нікопольського регіону до державного бюджету у 2017 році. Зокрема, надходження мобілізовано платниками Нікопольської ОДПІ (м. Нікополь та Нікопольського району) – майже 22,1 млн грн, Томаківського відділення – майже 4,9 млн грн, Покровського відділення – понад 3,8 млн грн. Марганецького відділення – майже 3,8 млн гривень. Про це повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Нагадаємо, платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Військовий збір, який перераховують на модернізацію та реформування української армії, сплачується у розмірі 1,5% від об’єкта оподаткування, що визначений статтею 163 Податкового кодексу України.
Крім заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються чи виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, до об’єктів оподаткування відносяться і ряд інших. Зокрема – це орендна плата, виграші в державній або недержавній грошовій лотереї, купівля-продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини тощо.
Відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.

Стан розгляду звернень громадян за січень - листопад 2017 року
З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 6 письмових звернень громадян, що на 17 звернень менше, ніж за відповідний період 2016 року (23). Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Найчастіше у зверненнях громадяни порушували наступні питання:
- відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків;
- інформування про ухилення від сплати податків;
На всі звернення громадян було надано ґрунтовні відповіді без порушень термінів чинного законодавства.

У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні та інші послуги понад 333 тисячі платників
Як повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Наталія Міщенко, за січень - листопад 2017 року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних та інших послуг звернулось майже 333 тисячі платників. Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (10647). Також зареєстровано 1219 платників єдиного податку, надано 1912 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 1753 книги обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 1306 книг обліку розрахункових операцій.
Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.

Державною фіскальною службою України оголошено конкурс з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі
У зв’язку із проведенням чергового конкурсу з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі, згідно з вимогами наказу Міністерства фінансів України від 30.06.2017 № 611 «Про затвердження Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.07.2017 за №908/30776, Державною фіскальною службою України оголошено конкурс з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі.
Оголошення про проведення конкурсу розміщено в газеті «Урядовий кур’єр» від 22.11.2017 № 220 (6089) та на офіційному веб-порталі ДФС.
Для організації і проведення конкурсу Державною фіскальною службою України утворено конкурсну комісію, склад якої затверджено наказом ДФС від 09.11.2017 №746.
Засідання конкурсної комісії відбудеться 28 грудня 2017 року.
Кінцевий термін надання документів для участі у конкурсі - 26 грудня 2017 року.
Для участі у конкурсі біржа-претендент повинна надати до ДФС такі документи:
1. Заяву про участь у конкурсі із зазначенням найменування претендента, який виявив бажання брати участь у конкурсі, реквізитів (місцезнаходження, телефон), складу керівництва (прізвища, ініціали, посади), чисельності працівників;
2. Засвідчені в установленому порядку копії установчих документів;
3. Копії балансу та звіту про фінансові результати за попередній рік з відповідним підтвердженням їх прийняття органом статистики;
4. Правила біржової торгівлі та витяг з протоколу загальних зборів про їх затвердження, завірені підписом керівника, скріпленим печаткою біржі;
5. Обґрунтовану інформацію про технічні можливості для забезпечення організації продажу майна, що перебуває у податковій заставі, та виконання взятих зобов'язань щодо його реалізації (підтверджується довідкою у довільній формі), у тому числі:
- про кількість договорів, укладених за результатами біржових торгів та аукціонів протягом останнього року, та про обсяги реалізованого майна, які не повинні бути меншими за 2,5 млн гривень;
- про наявність відокремленого приміщення для персоналу біржі, який забезпечує її функціонування, площею не менше ніж 40 м 2 та приміщення для проведення торгів площею не менше ніж 100 м 2, обладнаного електронним табло або іншими засобами оперативного висвітлення біржової інформації;
- про наявність не менше 5 ліній міського та міжміського телефонного зв'язку;
- про наявність електронної пошти та власної сторінки (веб-сайту) біржі у глобальній мережі Інтернет (із зазначенням адреси веб-сайту);
- про наявність у штаті біржі підготовлених фахівців, у тому числі не менше двох експертів-оцінювачів та двох фахівців з відчуження об'єктів державної власності та продажу майна в процесі приватизації (підтверджується фотокопіями кваліфікаційних сертифікатів, виданих Фондом державного майна України, засвідченими в установленому порядку);
- про наявність договору про організацію продажу майна, що перебуває у державній власності, укладеного з Фондом державного майна України (підтверджується фотокопією документа, засвідченою в установленому порядку);
- про наявність не менше 10 брокерських контор, зареєстрованих на біржі (із зазначенням їх місцезнаходження та спеціалізації біржових операцій);
- про розмір плати за користування послугами біржі за останній рік у відсотках до вартості біржового контракту (угоди);
6. Письмове зобов'язання (гарантійний лист) щодо надання біржею Адміністратору Єдиної інформаційної системи з обліку, зберігання та оцінки майна, яке реалізується за рішеннями органів виконавчої влади, інформації про майно суб'єктів господарювання державного сектору економіки, що реалізується як об'єкт податкової застави, та про відрахування частини комісійної винагороди за реалізацію майна, інформацію про яке включено до цієї інформаційної системи, згідно з установленим розміром відповідно до договорів, укладених з контролюючими органами;
7. Довідку про обліковий ідентифікатор, який присвоєно внесеній до Єдиної інформаційної системи інформації щодо взяття на облік суб'єкта первинного фінансового моніторингу за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 08 червня 2015 року N 542, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 червня 2015 року за N 749/27194.
Заяви для участі у конкурсі приймаються за адресою: 04655, м.Київ-53, Львівська площа, 8, Державна фіскальна служба України, Департамент погашення боргу, кімната 202/8 К-Х. Контактні телефони для довідок з питань проведення конкурсу (044) 247-81-37, 247-35-62, 247-36-41.

Чергову партію з 59 мобільних телефонів «Apple» затримали у пункті пропуску «Бориспіль»
Чергову спробу незаконного переміщення через митний кордон України в пункті пропуску «Бориспіль» партії сучасних мобільних телефонів в комплекті попереджено працівниками Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС у співпраці з ГУ СБУ у м. Києві та Київській області.
59 нових та вживаних мобільних телефонів «IPhone Х Silver» (моделі А 1901, А 1885) на 256 GB, «IPhone 7», «IPhone 7 Plus», «IPhone 6 Plus», «Samsung S 8 Plus» та «IPhone 6 S Plus» намагався ввезти на територію України з порушенням митних правил іноземець, який прилетів авіарейсом з Нью-Йорку.
Мобільні телефони, що їх перевозив пасажир у власних кишенях та дорожніх валізах, було виявлено на рентген-апараті митниці після перетину «білої лінії». Усі вживані мобільні телефони переміщувались без коробки виробника і були упаковані кожний окремо у поліетиленову прозору плівку без ознак приховування.
Із зазначених телефонів пасажиру було пропущено два вживаних мобільних телефони «IPhone 6 S Plus» та «Samsung S 8 Plus» як його особисті речі.
За протоколом про порушення митних правил до винесення судом рішення у справі затримано 2 нових мобільних телефона «IPhone Х Silver» (моделі А 1901, А 1885) на 256 GB торгової марки « Apple Inc. та 55 вживаних мобільних телефонів - «IPhone 7», «IPhone 7 Plus», «IPhone 6 Plus» та «IPhone 6 S Plus» та 18 гарнітур – навушників до мобільних телефонів, 8 USB кабелів.
Загалом протягом 11 місяців Київською митницею ДФС складено 9 протоколів про порушення митних правил, де фігурували мобільні телефони, на загальну суму близько 2 мільйонів гривень.
Довідково: товари, ввезення яких здійснив громадянин США, належать до категорії товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України -- згідно з Постановою КМУ від 21.05.2012 № 436 «Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України», мобільні телефони підлягають оцінці відповідності згідно з вимогами технічних регламентів (додаток 12),
Також, відповідно до ч.1 ст. 25 та ч. 12 ст. 26 Закону України «Про радіочастотний ресурс України», умовами застосування радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на території України є документальне підтвердження їх відповідності технічним регламентам (декларація про відповідність). Внесення до реєстру радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України у смугах радіочастот спеціального користування, типів радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв є однією з підстав для присвоєння радіочастот, надання висновків щодо електромагнітної сумісності, дозволів на експлуатацію, а також дозволів на ввезення з-за кордону радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв спеціального призначення.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Внесено зміни до регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС
Для удосконалення процедур ідентифікації та автентифікації клієнтів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС) під час надання послуг електронного цифрового підпису внесено зміни до регламенту АЦСК ІДД ДФС.
Ознайомитись зі змінами до регламенту АЦСК ІДД ДФС можна на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС у розділі регламент роботи http://acskidd.gov.ua/reglament.
Зміни до регламенту АЦСК ІДД ДФС набудуть чинності через десять календарних днів з дня їх розміщення (публікації) на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (з 11.12.2017), після чого інформаційне наповнення ресурсу буде приведено у відповідність до цих змін.
Крім цього, повідомляємо, що наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.11.2017 №150 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису» затверджено нові форми реєстраційних документів:
Договір про надання послуг електронного цифрового підпису;
Реєстраційна картка (для фізичної особи);
Реєстраційна картка (для юридичної особи);
Додаток до Реєстраційної картки;
Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;
Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 11 грудня 2017 року.
Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 08 грудня 2017 року включно.
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС у розділі «Реєстрація користувачів».

Особливості захисту прав робітників у відносинах з роботодавцями в частині отримання легальної заробітної плати
У наш час однією з найбільших проблем у відносинах працедавців та найманих працівників на сьогодні є виплата заробітної плати у „конвертах”, нелегальне працевлаштування, відсутність записів у трудовій книжці та реалізація гарантій оплати праці.
Контроль за дотриманням законодавства про працю покладається на Державну службу України з питань праці, органи Державної фіскальної служби та органи виконавчої влади та місцевого самоврядування.
В разі виявлення факту нелегального працевлаштування, особа може звернутися до контролюючого органу з заявою про проведення перевірки.
Зокрема, Податковим кодексом України визначено, що у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації, працівниками податкового органу здійснюється фактична перевірка без попередження платника податків (особи).
Одним із дієвих механізмів легалізації трудових відносин є обстеження суб’єктів підприємницької діяльності щодо встановлення факту використання найманої праці без належного оформлення трудових відносин, проведення співбесід з роботодавцями та влаштування різноманітних заходів щодо легального працевлаштування та отримання офіційної заробітної плати.
Отримання працівником офіційної заробітної плати та відрахування єдиного соціального внеску є гарантією зарахування трудового стажу для отримання в майбутньому пенсії по віку, що в світлі останніх реформ є вкрай важливим.
Не варто також забувати, що офіційне оформлення на роботу гарантує право на отримання відпустки, права не працювати у вихідний та святковий день, а також легальне працевлаштування унеможливлює звільнення такого працівника в будь-який час, без жодних компенсацій.
Згідно норм Кодексу законів про працю забороняється звільняти з ініціативи роботодавця офіційно працевлаштованих вагітних жінок, жінок , які мають дітей віком до 3 років, одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років. Держава забезпечує обов'язкове працевлаштування зазначених жінок у випадках їх звільнення після закінчення строкового трудового договору.
Контролюючі органи в разі виявлення факту нелегального працевлаштування та виплати заробітної плати без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування та податків мають право застосовувати штраф у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника (на даний час - 96 000 тис. грн).
Окрім суми штрафу також законодавством передбачається адміністративна відповідальність, яку сплатить підприємство чи фірма. На його керівника чи підприємця-порушника очікує адміністративний штраф в розмірі від 500 до 1000 неоподаткованих мінімумів громадян (а це від 8 500 до 17 000 тис. грн.).
Отже, посилення відповідальності до роботодавців за неофіційне працевлаштування є важливим кроком в усуненні нелегальної заробітної плати а виплата офіційних достойних зарплат – пріоритетний напрямок державної політики європейської України.

Увага! ГУ ДФС у Дніпропетровській області попереджає про дії телефонних шахраїв
Нікопольська ОДПІ інформує про дії телефонних шахраїв – невідомих осіб від імені керівництва ГУ ДФС з вимогою неправомірної вигоди.
Наполегливо радимо громадянам бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно перевіряти інформацію.
У разі отримання такої інформації та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати ГУ ДФС у Дніпропетровській області за номерами телефонів: (056) 374-31-64, (0562) 47-59-49, а також особисто звертатись за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.

Щодо розділу «Ставки податків і зборів»
Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі діє розділ «Ставки податків і зборів», де можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

Актуально для платників податків!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу idd@sfs.gov.ua з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.
Про це повідомила Державна фіскальна служба України на офіційному веб-порталі (електронний сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Необхідно знати»).

У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
Нікопольська ОДПІ інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») функціонує розділ «Електронний цифровий підпис».
Цей розділ містить:
- актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
- інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
- місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
- можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Податкова знижка: термін повернення фізичній особі ПДФО
Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до п.179.8 ст.179 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) сума податку на доходи фізичних осіб, що має бути повернена платнику цього податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.
Нагадуємо, що для отримання податкової знижки за 2016 рік у громадян залишилось менше місяця!
Відповідно до п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

До уваги платників податку на додану вартість!
Нікопольська ОДПІ інформує, що за повідомленням ДФС України, якщо після отримання попередньої оплати та складання податкової накладної, яка була зареєстрована в ЄРПН, відбувається зміна номенклатури товарів/послуг в межах отриманої суми (тобто ні товари/послуги, ні кошти не повертаються), постачальник (продавець) складає два розрахунки коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання попередньої оплати:
- у першому зі знаком «–» зазначаються показники щодо товарів/послуг, номенклатура яких виправляється; такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем (отримувачем) товарів/послуг;
- у другому зі знаком «+» зазначаються показники щодо товарів/послуг, які фактично постачаються; такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником товарів/послуг
При цьому у графі 2 обох розрахунків коригування зазначається причина коригування – «зміна номенклатури».

До уваги релігійних організацій!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що релігійним неприбутковим організаціям термін для приведення установчих документів відповідно до вимог Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) і подання копій таких документів до контролюючого органу продовжено до 1 січня 2018 року.
Неприбуткові релігійні організації, які до 1 січня 2018 року не приведуть свої установчі документи у відповідність до вимогам ПКУ та не нададуть копії таких документів контролюючому органу, після 1 січня 2018 року будуть виключені з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Тобто, з 1 січня 2018 року такі релігійні організації втратять статус неприбуткових і будуть вважатись платниками податку на прибуток на загальних підставах з відповідним оподаткуванням.
Зазначена норма передбачена п.35 підрозділу 4 розділу XX ПКУ.

Набув чинності Порядок застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 05.12.2017 набрав чинності Порядок застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Порядок), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2017 №861 «Про затвердження Порядку застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.11.2017 за №1373/31241 (далі – Наказ №861).
Порядок розроблено відповідно до п.102.8 ст.102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Порядок визначає:
- механізм продовження граничних строків для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань (далі – граничні строки) відповідно до норм ПКУ;
- вимоги до змісту заяви платника податків про продовження граничних строків та порядок її подання;
- порядок та строки розгляду контролюючим органом заяви платника податків про продовження граничних строків.
Наказ №861 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 05.12.2017 №95.
При цьому, втратив чинність наказ Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 №1044 «Про затвердження Порядку застосування норм пунктів 102.6 – 102.7 статті 102 Податкового кодексу України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.01.2011 за №84/18822.

Про рентну плату за спеціальне використання лісових ресурсів
Державна фіскальна служба України на численні запити платників рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (далі – Рентна плата) щодо практичного застосування норми п.257.5 ст.257 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у частині визначення термінів виникнення податкових зобов’язань з Рентної плати у разі отримання у 2017 році дозволів на використання лісових ресурсів у 2018 році повідомила наступне.
Основні елементи оподаткування Рентною платою врегульовано ст.256 ПКУ.
Законом від 21.12.2016 №1797-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» п.257.5 ст.257 ПКУ доповнено абзацем другим наступного змісту:
«Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році, крім сум рентної плати, сплачених відповідно до підпунктів «а» і «б» п.п.256.11.6 п.256.1 ст.256 ПКУ».
Порядок видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 №761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів» (далі – Порядок). При цьому формою Лісорубного квитка, який є Додатком 1 до Порядку, передбачено відображення строків внесення плати за деревину та закінчення заготівлі.
Таким чином, у разі отримання лісокористувачем спеціального дозволу (Лісорубного квитка) у поточному році, наприклад у грудні 2017 року, із наданням права використання лісових ресурсів у наступному звітному (податковому) періоді, наприклад у 2018 році, податкові зобов’язання з Рентної плати у лісокористувача виникатимуть з початку періоду, на який отримано такий дозвіл, а саме з 01 січня 2018 року.

Новий Порядок справляння плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 05.12.2017, з дня офіційного опублікування (опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 05.12.2017 №95) набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.10.2017 №862 (далі – Наказ №862), яким затверджено Порядок справляння плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них (далі – Порядок). Наказ №862 зареєстровано у Міністерстві юстиції України 14.11.2017 за №1385/31253.
Порядок розроблено відповідно до частин сьомої та восьмої ст.247 глави 39 розділу VIII Митного кодексу України.
Зазначений Порядок регулює питання прийняття органами доходів і зборів рішень на підставі письмового звернення декларанта або уповноваженої ним особи про виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них, а також нарахування та внесення плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них.
Звертаємо увагу, що наказ Міністерства доходів і зборів України від 16.12.2013 року №804 «Про затвердження Порядку справляння плати за виконання митних формальностей органами доходів і зборів поза місцем розташування цих органів або поза робочим часом, установленим для них», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.01.2014 за №11/24788, визнано таким, що втратив чинність.

Підстави для відмови контролюючим органом у реєстрації платником ПДВ
Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що згідно із п.183.8 ст.183 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) контролюючий орган відмовляє в реєстрації особи як платника податку на додану вартість, якщо за результатами розгляду реєстраційної заяви та/або поданих документів встановлено, що особа або не відповідає вимогам, визначеним ст.180, п.181.1 ст.181, п.182.1 ст.182 та п.183.7 ст.183 ПКУ, або якщо існують обставини, які є підставою для анулювання реєстрації згідно із ст.184 ПКУ, а також якщо при поданні реєстраційної заяви чи визначенні бажаного (запланованого) дня реєстрації не дотримано порядок та строки (терміни), встановлені п.п.183.1, 183.3 – 183.7 ст.183 ПКУ.

У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України з 08.12.2017 необхідно подати до контролюючого органу оновлене повідомлення за формою №20-ОПП
Нікопольська ОДПІ нагадує, що 28.11.2017 у бюлетені «Офіційний вісник України» №93 опубліковано наказ Міністерства фінансів України від 06.10.2017 №839 «Про затвердження змін до порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Наказ №839).
Наказ №839 набирає чинності 08.12.2017.
Зокрема, Наказом №839 уточнюється порядок подання та заповнення повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП (далі – Повідомлення за ф.№20-ОПП) у разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України.
Так, встановлено, що Повідомлення за ф.№20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи у паперовому вигляді. У такому випадку розділ 3 повідомлення за ф.№20-ОПП заповнюється з урахуванням наступного:
¨ у графі 6 зазначається код країни місцезнаходження такого підрозділу;
¨ у графі 8 – повне місцезнаходження в країні за межами України;
¨ графа 7 не заповнюється.
Також, розділ 3 Повідомлення за ф.№20-ОПП доповнено новою графою 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)», яка заповнюється у разі реєстрації об’єкта оподаткування у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, таким номером є кадастровий номер – для земельної ділянки).
Слід зазначити, що, крім того, Наказом №839 вносяться зміни до довідок, повідомлень, відомостей, що формуються та видаються контролюючими органами, та встановлюється що, такі документи можуть бути підписані не тільки керівником або заступником керівника, але і уповноваженою особою контролюючого органу.

Ставка податку за об’єкт нерухомості «нуль»: чи необхідно юридичній особі подавати декларацію?
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно з п.п.266.7.5 п.266.2 ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ)платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок) – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація), за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, зокрема, у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ, подавати податкові декларації щодо окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків (п.49.2 ст.49 ПКУ).
Форма Декларації, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №408, передбачає відображення ставки податку у графі 4 Декларації.
Отже, якщо об’єкт нерухомості оподатковується за нульовою ставкою, то Декларація до контролюючого органу подається на загальних підставах.

Фізична особа з метою використання права на податкову знижку зобов’язана разом с декларацією надати контролюючому органу довідку про отримані у звітному році доходи
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.п.«в» п.176.1 ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ)платники податків зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи за встановленою формою.
На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.
Отже, фізична особа, яка зобов’язана подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи, відповідно до вимог Податкового кодексу України, або має право скористатися податковою знижкою, повинна на вимогу контролюючого органу надати разом із такою декларацією довідку про отримані у звітному році доходи.
При цьому, п.п.«в» п.176.2 ст.176 ПКУ передбачено, що особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого ПДФО.

Врахування приватним нотаріусом у складі витрат сплачених сум єдиного внеску
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.178.3 ст.178 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями оподатковуваним доходом, отриманим фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності. У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.
Відповідно до положень Закону України від 02.03.1993 №3425-XII «Про нотаріат» та з метою встановлення єдиного переліку витрат, пов’язаних з організацією роботи приватних нотаріусів, Міністерством юстиції України видано лист від 02.02.2006 №31-35/20 «Щодо єдиного переліку витрат, пов’язаних з організацією роботи приватних нотаріусів». У зазначеному листі наведено перелік витрат, які приватні нотаріуси мають право враховувати при обчисленні загального річного оподатковуваного доходу, зокрема, сплату нотаріусами внесків, у тому числі на користь найманих працівників та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Отже, сплата приватними нотаріусами єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, у тому числі на користь найманих працівників, за попередній звітний рік, що фактично сплачена згідно остаточного розрахунку у поточному році, може бути включена до складу витрат при обчисленні оподатковуваного доходу за звітний рік.

Про право громадян на доступ до публічної інформації
Нікопольська ОДПІ звертає увагу громадян, що Закон України від 13.01.2011 №2939-VI «Про доступ до публічної інформації» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2939) визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом №2939, та інформації, що становить суспільний інтерес.
Відповідно до п.1 ст.2. Закону №2939 метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб’єктів владних повноважень та створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, у тому числі і до публічної інформації про діяльність органів Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України).
Так, згідно із п.4.1 розділу IV наказу Міністерства фінансів України від 20.11.2014 №1154 «Про затвердження Типового порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при розгляді запитів на отримання публічної інформації» зі змінами та доповненнями, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 08.12.2014 за №1573/26350, доступ до публічної інформації про діяльність органів ДФС України забезпечується шляхом:
1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації:
• в офіційних друкованих виданнях;
• на офіційному веб-порталі ДФС України, субсайтах територіальних органів ДФС України;
• на інформаційних стендах у приміщеннях органів ДФС України;
• будь-яким іншим способом;
2) надання інформації за запитами на інформацію.
Нагадуємо, що відповідно до п.1 ст.20 Закону №2939 розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

Юридична особа скріплює податкову звітність у паперовій формі печаткою за її наявності
Нікопольська ОДПІ інформує, що відповідно до абзацу першого п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ)податкова декларація, розрахунок, звіт (далі – податкова декларація) – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених ПКУ) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов’язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору (абзац другий п.48.1 ст.48 ПКУ).
Одним з обов’язкових реквізитів податкової декларації є, зокрема, підписи посадових осіб платника податку, визначених ПКУ, засвідчені печаткою платника податку (за наявності) (п.48.3 ст.48 ПКУ).
Враховуючи наведене, підписи посадових осіб юридичної особи у податковій звітності, яка надається у паперовій формі скріплюються печаткою за її наявності у такої юридичної особи.

Набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України»
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 03.12.2017 набрав чинності Закон України від 09.11.2017 №2198-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України» (далі – Закон №2198).
Законом №2198 визначено, що тимчасово, до 1 липня 2018 року, не застосовуються штрафи, передбачені ст.120-1 Податкового кодексу Україн

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

08.12.2017 16:37