Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ

ДФС отримала підтримку з боку керівництва Митниці Фінляндії
Заходи фіскальної служби України у напрямі реформування української митниці, зокрема, розбудови інфраструктури митних постів, спрощення процедур митного оформлення та упередження митним правопорушенням були схвально оцінені Генеральним директором Митниці Фінляндії Антті Хартикайненом.
«ДФС значну увагу приділяє налагодженню співробітництва з митними адміністраціями. Всі зміни, які сьогодні відбуваються у митному напрямі спрямовані не лише на покращення виконання митницями своїх функцій, але й на відновлення та посилення взаємовідносин з іноземними колегами. Саме тому міжнародна підтримка наших ідей і розробок та готовність до співпраці є надзвичайно важливими для нас», – наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з Антті Хартикайненом у рамках робочого візиту делегації ДФС до Республіки Фінляндія.
Очільник ДФС зазначив, що відносини між фіскальною службою України та Митницею Фінляндії останнім часом набули конкретики та динамізму.
Зокрема, це стосується роботи у правоохоронній сфері. Так, співробітництво митних органів України та Фінляндії здійснюється шляхом обміну інформацією щодо окремих транзакцій для перевірки законності їх здійснення.
Водночас, за словами Мирослава Продана, враховуючи факти вивезення пасажирами партій тютюнових виробів авіаційним транспортом, які останнім часом почали фіксуватися ДФС, необхідно розглянути можливість спонтанного обміну інформацією у рамках контролю за переміщенням високоліквідних та підакцизних товарів авіатранспортом.
Серед інших перспективних напрямів співробітництва очільник ДФС також назвав досвід Митної адміністрації Фінляндської Республіки з формування структури та повноважень Правоохоронного департаменту.
«Боротьба з контрабандою є важливим напрямом роботи не лише для нас, а й усіх митних органів світу. Тому напрацювання та результативність роботи у цьому напрямі наших колег для нас є надзвичайно актуальним», – підкреслив Мирослав Продан.
Він зазначив, що українським та фінським митникам необхідно розширити співпрацю у напрямі обміну досвідом з виявлення та розкриття схем незаконної торгівлі та переміщення товарів.
Мирослав Продан також відзначив й інший перспективний напрям співпраці – питання пост-митного аудиту. Так, за його словами, потребує розширення співпраця з Європейським агентством з боротьби з шахрайством (OLAF) у частині обміну інформацією про експортно-імпортні операції під час проведення пост-митного аудиту.
Домовилися учасники зустрічі й про активізацію співпраці у напрямі підвищення кваліфікації кадрів за рахунок проведення семінарів та навчальних програм з обміну досвідом.
Довідково:
Обсяг торгівлі між Україною та Фінляндією має тенденцію до неухильного зростання і за 10 місяців 2017 року склав 274 млн. дол.. США. Порівняно з відповідним періодом минулого року фіксується зростання на 21%, або на 48 млн. дол.. США.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Мирослав Продан: Україна та Фінляндія мають гарні перспективи для зміцнення податкової співпраці
Співпраця між податковими органами України та Фінляндії має гарні перспективи до зміцнення та зростання. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з в.о. Генерального директора Податкової адміністрації Фінляндської Республіки Арто Піріненом 23 листопада у м. Гельсінкі.
«На сьогодні перед податковими адміністраціями світу постають нові виклики, пов’язані, зокрема, зі швидким розвитком ІТ технологій. Тому для нас цікавий та важливий досвід Фінляндії, оскільки наші податкові органи мають схожі завдання», - зазначив Мирослав Продан.
Він підкреслив, що оновлення і розвиток ІТ-систем, забезпечення їх надійності та безпеки на сьогодні є одним з пріоритетів розвитку ДФС. Значна увага надається й впровадженню нових сервісів для платників, удосконаленню процедур аудиту.
У свою чергу Арто Піренен поінформував про основні напрями розвитку Податкової адміністрації Фінляндії та досягнення у податковій сфері. Так, відповідно до результатів опитування, 97% громадян Фінляндії вважають сплату податків важливим соціальним обов’язком, а 79% - щасливі платити податки.
За словами в.о. Голови ДФС Мирослава Продана в Україні теж високий показник добровільної сплати податків ¬– 95%. Враховуючи це, ДФС готова перейняти досвід фінських колег щодо підвищення рівня податкової культури в суспільстві та ставлення платників до необхідності сплати податків.
Учасники зустрічі також відзначили пожвавлення торгово-економічних відносин між Україною та Фінляндією, чому у певній мірі сприяє й виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
«Наразі обсяг торгівлі між Україною і Фінляндією має тенденцію до неухильного зростання, і за перші 10 місяців 2017 року склав 274 млн. дол. США. Начебто незначні цифри. Проте ми маємо зростання на 21% або 48 млн. дол. США у порівнянні з попереднім періодом 2016 року», - зауважив Мирослав Продан.
Він також висловив вдячність фінським партнерам за співпрацю щодо обміну податковою інформацією. Зокрема, останнім часом територіальні органи ДФС звертались до фінської сторони із запитами з питань господарської діяльності юридичних осіб, насамперед засновників, учасників та керівників підприємств, виявлення схем ухилення від оподаткування, трансфертного ціноутворення.
(Інформація прес-служби ДФС України).

Мирослав Продан: Без касових апаратів ми ніколи не переможемо контрабанду
Фахівці ДФС розробили модель портативного пристрою, який сумісний з ноутбуком, смартфоном чи іншим гаджетом та може використовуватися в якості реєстратора розрахункових операцій. Достатньо буде лише встановити програми та мати підключення до Інтернету. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інформаційному агентству «Інтерфакс-Україна».
«Пристрій коштуватиме близько 700 гривень та не потребуватиме додаткового обслуговування. Один раз придбав – і всі твої операції автоматично потрапляють до нашого єдиного реєстру операцій», – зазначив Мирослав Продан.
Очільник ДФС також підкреслив, що Урядом розглядається й ідея придбання касових апаратів за рахунок сплачених податків, що автоматично знімає питання фінансового навантаження. Тобто держава фактично дарує підприємцю апарат, вартість якого потім компенсується з податків, які він сплачує.
Він наголосив, що реєстратори розрахункових операцій – це єдиний механізм з наведення ладу в системі державних фінансів.
«Без касових апаратів ми ніколи не переможемо контрабанду, оскільки роздрібні мережі не зможуть безконтрольно її використовувати та готівкою розраховуватися з контрабандистами. Доки в Україні можна продати цей товар за готівку без контролю, доти й стоятиме питання контрабанди. Якщо ніхто не купуватиме цей товар без супутніх документів, не буде й попиту», – зазначив Мирослав Продан.
(Інформація прес-служби ДФС України).

На Дніпропетровщині товариство завдяки «фіктивним трубам» завдало збитків бюджету на понад 10 млн. гривень
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з місцевою прокуратурою встановлено факти можливої легалізації незаконних доходів одним з товариств з обмеженою відповідальністю м. Дніпра.
Як з’ясувалося, посадові особи зазначеного товариства у червні 2015 року склали первинні документи на придбання у металургійного підприємства труб з нержавіючої сталі та відобразили відповідні операції у податковій звітності.
Однак виявилося, що металургійне підприємство не виробляло та не здійснювало придбання вказаної продукції, задекларованої в податкових зобов’язаннях товариства.
Крім того, посадовими особами товариства в березні 2017 року укладено договір страхування зазначеного товару, але вже у травні 2017 року надали заяву до територіального підрозділу Національної поліцій про викрадення труб з території складу. На підставі цього вони звернулися до страхової компанії для відшкодування отриманих збитків.
Таким чином, посадові особи товариства склали заздалегідь неправдиві документи щодо придбання товару, в подальшому шляхом шахрайських дій заволоділи коштами страхової компанії та легалізували їх в фінансово-господарській діяльності.
Загальна сума незаконно привласнених коштів складає понад 10 млн. гривень.
За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочинів, передбачених статтями 190 та 209 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.
(Інформація прес-служби ДФС України).

У пункті пропуску «Бориспіль» затримано партію високовартісних сильнодіючих медичних препаратів індійського виробництва
Працівниками Управління протидії митним правопорушенням Київської митниці ДФС у співпраці зі Службою безпеки України в пункті пропуску «Бориспіль» попереджено спробу незаконного ввезення на територію України партії сильнодіючих медичних препаратів «Natdac», «Hepcinat», «Leukeran», «Ledifos», «Votrient», «Resof», «Velpanat», «Bendit», «Hepcfix», «Zoldria», «Bleocel», «Tenvir», «Lastet», «Teravir», «Cytoblastin», «Thalix», «Mitomicin», «Temoside», «Daunotec» тощо.
Працівники митниці, згідно з попередньою інформацією, мали достатньо підстав перевірити багаж одного з громадян Індії, який постійно проживає в України і наразі повернувся з Індії транзитом через Казахстан.
Для проходження митного контролю він обрав спрощену систему – «зелений коридор», чим автоматично засвідчив, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України.
На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації громадянин Індії не надав, з приводу декларування до інспекторів митниці не звертався. Рецепту на переміщувані ним препарати, виданого на його ім’я, як і документів, що підтверджують вартість препаратів, громадянин не мав.
З виявлених лікарських засобів громадянину відповідно до Постанови КМУ № 458 від 23.05.2012 року „Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів та спеціального дитячого харчування” було пропущено 5 упаковок кожного найменування. За протоколом про порушення митних правил вилучено 205 упаковок з лікарськими засобами.
Всього з початку року працівниками Київської митниці ДФС складено 12 протоколів про порушення митних правил на загальну суму понад 10 мільйонів гривень, пов’язаних з незаконним переміщенням через митний кордон України лікарських засобів (без врахування протоколів, де предметом порушення митних правил були лікарські засоби, що містять наркотичні засоби та психотропні речовини).
Довідково: ввезення лікарських засобів відповідно до Закону України „Про лікарські засоби” № 123/96-ВР від 04.04.1996р. зі змінами та доповненнями, без відповідних сертифікатів заборонено. Порядок ввезення громадянами лікарських засобів, а також їх обсяги визначено Постановою КМУ № 458 від 23.05.2012 року „Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів та спеціального дитячого харчування”.
Крім того, за даними інтернет-сайтів, вартість лише одного з названих препаратів становить 250 доларів США.
(Інформація прес-служби ДФС України).

У пункті пропуску «Бориспіль» знову зафіксували незаконне переміщення валюти
Незаконне переміщення валюти через митний кордон України найчастіше фіксується працівниками Київської митниці ДФС на «зеленому коридорі», яким передбачено, зокрема, наявність у кожного громадянина для безперешкодного переміщення готівки у сумі, що не перевищує 10 000 євро (чи еквівалент цієї суми в іншій валюті).
Загалом з початку року митниками Київської митниці ДФС складено 224 протоколи про порушення митних правил, де фігурувала валюта, на загальну суму 33,5 мільйона гривень.
У двох останніх випадках незаконного переміщення валюти на «зеленому коридорі», зафіксованих працівниками митниці, дозволену для безперешкодного переміщення суму готівки було перевищено в кілька разів.
У першому випадку – 36700 доларів США та 800 євро намагався вивезти до ОАЕ громадянин України.
Після перетину пасажиром «білої лінії», яка позначає закінчення зони спрощеного митного контролю «зелений коридор», митники поцікавилися у нього наявністю готівки, на що він відповів, що має приблизно 12 000 євро. Після цього пасажиру було запропоновано пред`явити всю готівку. Громадянином було видано готівку в розмірі 36700 доларів США та 800 євро, які знаходились у відкритому поліетиленовому пакеті, що знаходився у одному з відділень валізи пасажира (ручній поклажі).
З виявленої суми пасажиру було пропущено 11 700 доларів США. За протоколом про порушення митних правил вилучено до винесення судом рішення у справі 25000 доларів США та 800 євро.
У другому випадку 41 855 доларів США та 24 200 гривень намагалося вивезти до Катару подружжя українців.
Після перетину пасажирами «білої лінії», яка позначає закінчення зони спрощеного митного контролю «зелений коридор», митники поцікавилися у них наявністю готівкових коштів. На це пасажири відповіли, що мають при собі 20 000 доларів США. Після цього їх було запрошено до службового приміщення митниці, де ними була видана готівка в розмірі 41 855 доларів США та 24 200 гривень. Готівка знаходилась у відділенні жіночої сумочки пасажирки та в одному з відділень рюкзака пасажира.
Пасажирці було пропущено 11 745 доларів США (еквівалент 10 000 євро станом на день порушення, згідно з курсом НБУ), з виявленої суми її чоловіку пропущено 11 000 доларів США та 19 700 гривень. За протоколом про порушення митних правил у громадянина до винесення судом рішення у справі вилучено 19 110 доларів США та 4 500 гривень.
В обох випадках на момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації та дозвільних документів на право вивезення готівки пасажири не надали, до моменту перетину ними «білої лінії» до інспекторів митниці з приводу декларування готівки не зверталися.
Довідково: відповідно до Постанови Правління НБУ № 148 від 27.05.2008 р. переміщення через митний кордон України громадянами готівки на суму, яка перевищує 10 000 євро, для резидентів України передбачає обов’язкове письмове декларування у повному обсязі з поданням на «червоному коридорі» банківських документів про зняття готівки з рахунку.
(Інформація прес-служби ДФС України).

У 2017 році місцеві податки і збори поповнили бюджет Дніпропетровської області майже на 16,5 млрд. грн.
За десять місяців 2017 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 16 млрд. 494 млн. грн. податків та зборів. Це на 3 млрд. 593 млн. грн. більше фактичних надходжень аналогічного періоду минулого року.
Істотного зростання досягнуто з податку на доходи фізичних осіб, плати за землю та єдиного податку. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб склали 9 млрд. 30,9 млн. грн., що на 2 млрд. 396,4 млн. грн. більше ніж у відповідному періоді минулого року. Від землевласників та землекористувачів надійшло 3 млрд. 316,7 млн. грн. плати за землю, що на 498,9 млн. грн. більше ніж у січні – жовтні 2016 року. Спрощенці сплатили 1 млрд. 517,0 млн. грн. єдиного податку грн., що на 379,8 млн. грн. більше минулорічних надходжень.
«Повнота та своєчасність надходжень до місцевих бюджетів має велике значення, адже казна Дніпропетровської області – це безпосереднє джерело видатків на потреби громади регіону. Тому від рівня бюджетної дисципліни суб’єктів господарювання Дніпропетровщини залежить й фінансова самодостатність регіону», – відзначає керівник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Застосування РРО при продажу технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту
24 листопада у прес-центрі ІА «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція за участі фахівця управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадія Мажаєва на тему: «Застосування РРО при продажу технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту».
Він зазначив, що з 01.01.2017 відповідно до п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) не застосовуються платниками єдиного податку:
першої групи;
другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн. застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування реєстратора розрахункових операцій починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, і триває в наступних податкових періодах протягом реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку. Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту.
«Таким чином, з 01.01.2017 фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку другої та третьої груп, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту, зобов'язані застосовувати РРО при проведенні розрахункових операцій», - повідомив Геннадій Мажаєв.
Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та / або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Керівництво Дніпропетровської митниці ДФС з робочим візитом відвідало компанію «ІНТЕРПАЙП»
17 листопада 2017 року з метою налагодження ефективного діалогу та розширення співпраці митниці з представниками бізнес-спільноти виконуючий обов’язки начальника Дніпропетровської митниці ДФС Сергій Сличко з робочим візитом відвідав одну з найкрупніших компаній регіону та України - «ІНТЕРПАЙП».
В ході візиту Сергій Сличко разом із директором по економіці та фінансам Денисом Морозовим відвідали металургійний завод «ІНТЕРПАЙП СТАЛЬ» та «ІНТЕРПАЙП НТЗ», що входять до складу компанії, де змогли спостерігати весь процес виробництва - від плавки металобрухту до виготовлення сталевих безшовних труб та залізничних коліс.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

Порядок оподаткування спадщини
Про зміни у порядку оподаткування спадщині нагадав під час брифінгу перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
25 березня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» від 23.02.2017 року № 1910-VIII (опублікований в газеті «Голос України» № 54 від 24.03.2017).
Норми Закону застосовуються до доходів, отриманих починаючи з 1 січня 2017 року у вигляді спадщини/дарунка.
Оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї другого ступеня споріднення.
Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.
У разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.
Також не проводиться оцінка об’єктів, подарованих платнику податку, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за нульовою ставкою.
При цьому, доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених Податковим кодексом України для оподаткування додаткового блага, тобто за ставкою 18%.
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ, за результатами декларування доходів громадян, отриманих у 2016 році до Нікопольської ОДПІ подано 3682 декларації про майновий стан і доходи. З них 445 громадян подали декларації та задекларували доходи від отримання спадщини.
Загальна сума задекларованих доходів склала понад 166,5 млн гривен, до бюджету надійшло 6,2 млн гривень ПДФО та 1,1 млн гривень військового збору.
Крім того, з початку 2017 року 1188 громадянина подали декларацію про майновий стан і доходи з метою скористатися правом на податкову знижку. Зазначеній категорії громадян буде повернуто з бюджету 1,7 млн грн податку на доходи з фізичних осіб.
Звертаємо вашу увагу, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Дії особи при втраті ключів електронного цифрового підпису
Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька звертає увагу усіх осіб, які користуються послугами електронного цифрового підпису на порядок дій у випадку втрати (пошкодження) особистого ключа або помилок при використанні паролю захисту особистого ключа.
У перелічених випадках підписувач повинен звернутись до представництва Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі - АЦСК ІДД), в якому отримував послугу електронного цифрового підпису. Необхідно повторно пройти процедуру реєстрації з одночасним поданням заяви на скасування посиленого сертифіката та пакету реєстраційних документів для відповідної категорії платника податків.
Перелік документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів, наведено в розділі «Підготовка документів та реєстрація», який розміщено на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД acskidd.gov.ua/головна/«Реєстрація користувачів».

Стан розгляду звернень громадян за січень - жовтень 2017 року
З початку року до Нікопольської ОДПІ надійшло 6 письмових звернень громадян, що на 10 звернень менше, ніж за відповідний період 2016 року (16). Про це повідомила заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька.
Найчастіше у зверненнях громадяни порушували наступні питання:
- відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків;
- інформування про ухилення від сплати податків;
На всі звернення громадян було надано ґрунтовні відповіді без порушень термінів чинного законодавства.

У Центрах обслуговування платників Нікопольського регіону отримали адміністративні та інші послуги понад 305 тисяч платників
Як повідомила начальник управління обслуговування платників Нікопольської ОДПІ Наталія Міщенко, за січень - жовтень 2017 року до Центрів обслуговування платників податків Нікопольського регіону за наданням адміністративних та інших послуг звернулось майже 305 тисяч платників. Найчастіше громадяни відвідують ЦОП для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (9485). Також зареєстровано 1148 платників єдиного податку, надано 1774 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстровано 1631 книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат суб’єктів господарювання, зареєстровано 1211 книг обліку розрахункових операцій.
Центр обслуговування платників працює за принципом оперативного та якісного обслуговування бізнесу та громадян. Тут видаються довідки, приймається звітність від суб’єктів господарювання, забезпечується швидкий доступ до інформації.

Про оголошення конкурсу
ГУ ДФС у Дніпропетровській області оголошує конкурс з визначення суб’єктів господарювання, які у 2018 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави (далі – Єдиний реєстр).
Заява для участі у конкурсі приймається ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
Інформація про документи, які необхідно подати на розгляд комісії для участі у конкурсі розміщено на субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» посиланням http://dp.sfs.gov.ua/.

Увага! ГУ ДФС у Дніпропетровській області попереджає про дії телефонних шахраїв
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує про дії телефонних шахраїв – невідомих осіб від імені керівництва ГУ ДФС з вимогою неправомірної вигоди.
Наполегливо радимо громадянам бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно перевіряти інформацію.
У разі отримання такої інформації та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати ГУ ДФС у Дніпропетровській області за номерами телефонів: (056) 374-31-64, (0562) 47-59-49, а також особисто звертатись за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 109 перевірок
Протягом січня - жовтня 2017 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 109 перевірок в територіальних підрозділах ГУ.
За результатами перевірок управлінням внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області з початку року винесено 33 подання керівникам ДПІ (ОДПІ) для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 26 працівників ГУ ДФС області та Дніпропетровської митниці ДФС; оголошено 17 підозр працівникам фіскальної служби; до суду скеровано 16 обвинувальних актів.
З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у поточному році перевірено 860 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 16-ти претендентам відмовлено у прийомі на службу.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

ДФС: Роботу СМКОР удосконалено
Державна фіскальна служба України постійно працює над вдосконаленням СМКОР.
Так, 17 листопада 2017 року набули чинності зміни до критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (наказ Міністерства фінансів України від 09.11.2017 №926).
Відповідно до змін запроваджується автоматичне прийняття таблиці платника для підприємств із податковим навантаженням більше 2 відс. та градація рівня ризикового товару в залежності від податкового навантаження.
Під градацією рівня ризикового товару мається на увазі, що в залежності від податкового навантаження платники мають відповідний відсотковий рівень ризикового товару. Тобто, при збільшенні значення податкового навантаження рівень ризикового товару також збільшується.
Наприклад, якщо у платника податку значення податкового навантаження становить 0,03, то його допустимий відсотковий рівень ризикового товару повинен бути не більше 75 відс., для платника податків з податковим навантаження 0,01 такий допустимий рівень становить не більше 40 відсотків. У разі перевищення відсоткового рівня ризикового товару податкова накладна потрапляє в зону ризику, і як результат – реєстрація якої може бути зупинена відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України.
Наказом №926 також передбачено зупинку реєстрації розрахунків коригування на зміну вартості товарів більше ніж у два рази та/або зміну номенклатури товарів/послуг.
Такі зміни значно зменшать кількість зупинених податкових накладних сумлінним платникам податків та унеможливлять реєстрацію схемного кредиту за рахунок маніпуляції з товарами.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

За господарські операції з ризиковими контрагентами дніпровське підприємство сплатило до бюджету 928 тис. грн.
За матеріалами перевірки підприємства ТОВ «Д», яке займається оптовою торгівлею господарчими товарами, працівники ГУ ДФС у Дніпропетровській області донарахували 928 тисяч гривень податкових зобов’язань разом із штрафною санкцією.
Перевіркою встановлено господарські операції з ризиковими контрагентами, за рахунок чого підприємством було завищені витрати та податковий кредит з податку на додану вартість.
Так, сумнівні контрагенти знаходились на обліку в податкових органах м. Києва, та були зареєстровані в реєстрі СФП (Реєстр облікових карток суб’єктів фіктивного підприємництва) за ознаками фіктивності ще з 2015 року.
В ході перевірки підприємством не надано документи, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій з цими контрагентами.
За результатами перевірки підприємство ТОВ «Д» сплатило до бюджету всю донараховану суму - 928 тисяч гривень.
(Офіційний портал ГУ ДФС у Дніпропетровській області).

На Дніпропетровщині товариство завдяки «фіктивним трубам» завдало збитків бюджету на понад 10 млн. гривень
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з місцевою прокуратурою встановлено факти можливої легалізації незаконних доходів одним з товариств з обмеженою відповідальністю м. Дніпра.
Як з’ясувалося, посадові особи зазначеного товариства у червні 2015 року склали первинні документи на придбання у металургійного підприємства труб з нержавіючої сталі та відобразили відповідні операції у податковій звітності.
Однак виявилося, що металургійне підприємство не виробляло та не здійснювало придбання вказаної продукції, задекларованої в податкових зобов’язаннях товариства.
Крім того, посадовими особами товариства в березні 2017 року укладено договір страхування зазначеного товару, але вже у травні 2017 року надали заяву до територіального підрозділу Національної поліцій про викрадення труб з території складу. На підставі цього вони звернулися до страхової компанії для відшкодування отриманих збитків.
Таким чином, посадові особи товариства склали заздалегідь неправдиві документи щодо придбання товару, в подальшому шляхом шахрайських дій заволоділи коштами страхової компанії та легалізували їх в фінансово-господарській діяльності.
Загальна сума незаконно привласнених коштів складає понад 10 млн. гривень.
За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочинів, передбачених статтями 190 та 209 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.
(Інформація прес-служби ДФС України).

До уваги платників! Національний агрофорум!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з метою роз’яснення суб’єктам господарювання основних аспектів практичного застосування норм податкового законодавства, офіційне видання ДФС України Інформаційно-аналітичний журнал «Вісник. Право знати все про податки і збори» організовує 7 грудня 2017 року у м. Києві Національний агрофорум для платників податків на тему: «Податки. Фінанси. Право».
Інформація щодо Національного агрофоруму розміщена за посиланням http://www.visnuk.com.ua/forum/

До уваги платників! Внесено зміни до програмного забезпечення!
Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (версія 1.25.25.0) (станом на 14.11.2017).
Нові версії документів:
З метою обміну електронними документами з контролюючими органами за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» додано нові документи:
- F/J 1391103 – Повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису;
- F/J 1391401 – Заява про припинення дії договору про визнання електронних документів;
- F/J 1392001 – Заява про приєднання до договору про визнання електронних документів;
- F/J 1491401 – Повідомлення про припинення дії договору про визнання електронних документів.
У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України додано нові версії документів (тільки форми вводу):
- S0400117 – Структурне обстеження підприємства (№ 1-підприємництво (річна));
- S0403418 – Структурне обстеження підприємства (№ 1-підприємництво (коротка) (річна));
- S0500909 – Звіт про експорт (імпорт) послуг № 9-ЗЕЗ (квартальна).
Нові версії документів розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Щодо надання витягів з реєстру страхувальників
ДФС інформує, що платники єдиного внеску та/або застраховані особи можуть отримати інформацію з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у формі витягу.
Порядок надання інформації з реєстру страхувальників затверджений наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 № 651, постановою Правління Пенсійного фонду України від 21.07.2017 № 16-1 «Про затвердження Порядку надання інформації з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування» та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.08.2017 за № 1017/30885.
ДФС щоденно оприлюднює на власному офіційному веб-порталі дані з реєстру страхувальників про взяття на облік/зняття з обліку платника єдиного внеску.
Якщо платнику єдиного внеску та/або застрахованій особі необхідна більш повна інформація з реєстру страхувальників про платника єдиного внеску, ніж оприлюднена на офіційному веб-порталі ДФС, або необхідне документальне підтвердження даних реєстру страхувальників, то у такому разі платник єдиного внеску та/або застрахована особа може отримати витяг з реєстру страхувальників.
Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників (за ф. № 1-ЗРС) подається одним із таких способів:
особисто платником єдиного внеску та/або застрахованою особою чи уповноваженою на це особою до територіального органу ДФС;
надсилається поштою;
в електронній формі засобами електронного зв’язку.
При цьому, запит може бути поданий як до контролюючого органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску, так і до іншого контролюючого органу.
Витяг з реєстру страхувальників формується залежно від категорії платників та містить відомості з реєстру страхувальників, які є актуальними на дату формування витягу.
Якщо в реєстрі страхувальників відсутня інформація, то заявнику видається довідка з реєстру страхувальників (ф. № 1-ДРС).
Звертаємо увагу, що тільки у разі особистого звернення фізичної особи надається:
інформація про встановлення з реєстрі страхувальників ознаки «пенсіонер за віком» (із зазначенням дати встановлення пенсії за віком) або «особа з інвалідністю» (із зазначенням дати встановлення пенсії по інвалідності або соціальної допомоги та дати закінчення терміну, до якого встановлена інвалідність), яка зазначається у витягу з реєстру страхувальників (ф. № 2-ВРС);
витяг з реєстру страхувальників щодо фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (ф. № 3-ВРС).

Як в інтегрованій картці платника та системі електронного адміністрування ПДВ враховуються показники уточнюючого розрахунку до податкової декларації ПДВ, в якому зменшено суму бюджетного відшкодування?
Після рознесення до інтегрованої картки платника (далі – ІКП) інформації про суму відшкодування ПДВ на рахунок платника або зменшення такої суми за уточненим розрахунком, поданим до раніше поданої звітності, в ІКП платника зменшується залишок бюджетного відшкодування за відповідний звітний (податковий) період, а у разі його недостатності відбувається зменшення позитивного сальдо розрахунків платника з бюджетом в календарній черговості його виникнення, при відсутності позитивного сальдо виникає податковий борг.
При поданні уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ, за результатами подання якого зменшено суму бюджетного відшкодування, на суму такого зменшення збільшується сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс (категорія 101.17).

Удосконалено процедуру реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків
Державна фіскальна служби України (далі – ДФС) продовжує вдосконалювати сервіси та процедури реєстрації платників податків.
Так, з 21 листопада 2017 року скорочено строк реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) з 5 до 3 днів з дня подання заяви. Крім того, громадяни України, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, мають можливість подати документи для реєстрації або внесення змін до ДРФО через будь-який контролюючий орган.
Також удосконалено процедуру отримання фізичними особами відомостей з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків. Заява може бути подана до контролюючого органу у паперовому вигляді або засобами електронного зв’язку в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису. За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.
Отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО можна й у приватній частині (особистий кабінет) сервісу «Електронний кабінет платника». Цей електронний сервіс надає можливість громадянам отримувати відомості про себе з ДРФО в електронному вигляді, не звертаючись до органу ДФС.
Інформацію щодо електронного сервісу можна отримати на веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді за посиланням:http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

Набули чинності зміни до порядку обліку платників ЄСВ
З 10 листопада 2017 року набули чинності зміни до порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціального страхування, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 25.09.2017 № 803.
Документом врегульовано порядок дій та обліку платників єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755), у разі ухилення від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік.
Зокрема, встановлено, що якщо юридична особа, відокремлений підрозділ юридичної особи, фізична особа – підприємець, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, має стан такої, що провадить діяльність та при цьому не перебуває на обліку чи знята з обліку у відповідному контролюючому органі, то таким органом проводяться заходи щодо отримання відповідних відомостей від державного реєстратора або подання заяв платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону №755, для взяття її на облік як платників єдиного внеску. При цьому, такі фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, обліковується в реєстрі страхувальників з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік».
Слід звернути увагу, що згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» обов’язки платників єдиного внеску виникають:
у осіб, на яких поширюється дія Закону № 755, – з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону № 755;
у осіб, на яких не поширюється дія Закону № 755, у тому числі фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, – з початку провадження відповідної діяльності.
Також, зазначеним наказом уточнюються повноваження головних управлінь ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС (далі – ГУ), державних податкових інспекцій у районах, містах (крім міста Києва), районах у містах, об’єднаних державних податкових інспекцій (далі – ДПІ) в частині реалізації процедур обліку платників єдиного внеску відповідно до функцій, визначених статтями 191 та 193 Податкового кодексу України.
Передбачено, що ДПІ здійснюють ті процедури обліку платників єдиного внеску, які не передбачають одночасного виконання або завершення яких можливе без виконання інших процедур або функцій, що належать до повноважень ГУ.
Реєстр страхувальників ведеться централізовано. У теперішній час на обліку в органах ДФС перебуває 4,2 млн. платників єдиного внеску, з них: 1,4 млн. юридичних осіб та 2,8 млн. фізичних осіб. Дані з реєстру страхувальників оприлюднюються на офіційному веб-сайті ДФС (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx).
З наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 «Про затвердження Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціального страхування та Положення про реєстр страхувальників» із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 25.09.2017 № 803 можна ознайомитись за посиланнями:
http://sfs.gov.ua/yuridichnim-osobam/derjavna-reestratsiya-ta-obl/normativno-pravovi-akti/67819.html,
http://sfs.gov.ua/samozaynyatim-osobam/derjavna-reestratsiya-ta-obl/normativno-pravovi-akti/67819.html.

Бартерні операції у ФОП, який знаходиться на загальній системі оподаткування
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.п.14.1.10 п.14.1 ст.14 розділу І Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) бартерна (товарообмінна) операція – господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.
Згідно зі статтями 715 та 716 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV зі змінами та доповненнями за договором міни (бартеру) кожна із сторін зобов’язується передати другій стороні у власність один товар в обмін на інший товар. Кожна із сторін договору міни є продавцем того товару, який він передає в обмін, і покупцем товару, який він одержує взамін. До договору міни застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, договір контрактації або інші договори, елементи яких містяться в договорі міни, якщо це не суперечить суті зобов’язання.
Відповідно до п.177.2 ст.177 ПКУ об’єктом оподаткування у фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручкою у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами.
Обмежень щодо здійснення бартерних операцій (взаємозаліків) ФОП, які знаходяться на загальній системі оподаткування законодавством України не передбачено. Тобто, ФОП на загальній системі оподаткування має право здійснювати бартерні операції.

Повернення неплатником ПДВ неоплаченого товару: коригування податкових зобов’язань
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.192.2 ст.192 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) зменшення суми податкових зобов’язань платника податку – постачальника в разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками цього податку на дату такого постачання, дозволяється лише при поверненні раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості, у тому числі при перегляді цін, пов’язаних з гарантійною заміною товарів або низькоякісних товарів відповідно до закону або договору.
Податкові накладні (далі – ПН), які не надаються покупцю, а також ПН, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) (п.201.10 ст.201 ПКУ).
Відповідно до п.9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 зі змінами і доповненнями, розрахунки коригування (далі – РК) до ПН, складених, зокрема до ПН, які не видаються отримувачу (покупцю) – платнику податку (за наявності законодавчих підстав для складення таких розрахунків коригування), підлягають реєстрації постачальником (продавцем).
У випадку повернення неплатником ПДВ неоплаченого товару постачальник – платник ПДВ має право скласти РК до ПН, складеної при здійсненні операцій з постачання такого товару, та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ після реєстрації РК в ЄРПН.

Порядок взаємодії Міністерства фінансів України з ДФС та Казначейством в процесі формування Реєстру заяв про відшкодування ПДВ зазнав змін
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 17.11.2017 набрав чинності Наказ Міністерства фінансів України від 09.11.2017 №927 (далі – Наказ №927), яким затверджено зміни до Порядку інформаційної взаємодії Міністерства фінансів України з Державною фіскальною службою України та Державною казначейською службою України в процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Порядок), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.11.2017 за №1378/31246.
Порядок розроблено відповідно до ст.200 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями та Порядку ведення Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26.
Відтепер, ДФС України до 12-ї години (крім вихідних, святкових та неробочих днів) вносить до Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – Реєстр) інформацію за попередній робочий день.
Міністерство фінансів України до 13-ї години забезпечує автоматичну обробку інформації, отриманої від ДФС України, та щоденне оприлюднення (крім вихідних, святкових та неробочих днів) Реєстру на своєму офіційному веб-сайті.
Також Порядком встановлено норми, згідно з якими ДФС України формує повідомлення з уточненими платіжними реквізитами, необхідними для перерахування сум бюджетного відшкодування.
Наказ №927 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.11.2017 №90.

При зміні номенклатури товарів/послуг, постачання яких неплатнику ПДВ ще не відбулось, розрахунок коригування до податкової накладної не складається
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зменшення суми податкових зобов’язань платника податку – постачальника в разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками цього податку на дату такого постачання, дозволяється лише при поверненні раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості, у тому числі при перегляді цін, пов’язаних з гарантійною заміною товарів або низькоякісних товарів відповідно до закону або договору (п.192.2 ст.192 ПКУ).
Отже, якщо товари/послуги неплатнику ПДВ поставлені не були, то у разі зміни номенклатури таких товарів/послуг постачальник розрахунок коригування не складає.

Особливості оподаткування доходів від надання нерухомості в оренду
Нікопольська ОДПІ нагадує, що дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Особливості оподаткування доходів від надання нерухомості в оренду регламентуються п.170.1 ст. 170 Податкового кодексу України, відповідно до якого податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.
При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
Отже, юридична особа (орендар) при нарахуванні (виплаті) фізичній особі (орендодавцю) доходу у вигляді орендної плати повинна утримати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотка.

Чи має право аспірант, який працює та отримує заробітну плату на підвищений розмір податкової соціальної пільги?
Відповідно до п.п. «г» п.п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями , з урахуванням норм абзацу першого п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ аспірант має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п. 169.1 ст. 169 ПКУ.
При цьому п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ передбачено, що податкова соціальна пільга не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.
Отже, якщо аспірант отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується, якщо аспірант, який не отримує стипендію або отримує спонсорську стипендію і одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату то такий студент має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150% при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує у 2017 році – 2240 гривень.
При цьому він повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу або наукової установи про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.

На який розмір податкової соціальної пільги мають право батьки, які утримують двох і більше дітей до 18 років?
Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100відс. суми пільги, яка визначена п.п.169.1.1 п. 169.1 ст.169 Податкового кодексу України, у розрахунку на кожну таку дитину (у 2017 році цей розмір складає 800 гривень).

Як оподатковується ПДФО дохід у вигляді спадщини (подарунку), отриманий платником податку від членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення - резидентів у 2017 році?
Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями (обдарованими) від членів першої, другої ступенів споріднення, оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб (п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).
Фізичні особи - резиденти, які отримують спадщину (подарунок) від фізичної особи - резидента, які не відносяться до членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5відс. від вартості будь-якої спадщини (подарунку) та військовий збір за ставкою 1,5%.

Як проводиться оцінка вартості об’єктів нерухомого майна для розрахунку ПДФО при отриманні фізичною особою спадщини (подарунку) від родичів першого та другого ступеня споріднення?
У разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.
В інших випадках отримання доходів у вигляді об’єктів спадщини/дарунків об’єктом оподаткування є оціночна вартість таких об’єктів спадщини/дарунків, визначена згідно із законом. При цьому, питання оцінки вартості об’єктів спадщини (подарунку) відноситься до компетенції Фонду державного майна України.

Які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи, має подати платник податку до контролюючого органу щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки, щодо суми коштів, сплачених за навчання?
Відповідно до ст.166 ПКУ платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено п. 166.3 ст. 166 ПКУ.
Отже, фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання, на вимогу контролюючого органу, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; договір з навчальним закладом; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення); тощо.
Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до контролюючого органу копії зазначених документів.

Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків набрало чинності
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 21.11.2017 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за №1306/31174 (далі – Наказ №822), яким затверджено Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Положення).
Положення розроблено відповідно до статей 41, 63, 70 глави 6 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) з метою визначення єдиної методики реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр).
Державний реєстр створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які зобов’язані сплачувати податки, збори у порядку та на умовах, що визначаються ПКУ та іншими нормативно-правовими актами України, з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Положення регулює відносини, що виникають при реєстрації фізичних осіб, які є громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Положенням визначаються порядок та процедура реєстрації фізичних осіб – платників податків у Державному реєстрі і форми документів, які подаються фізичними особами – платниками податків для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру.
Наказом №822 визнано, що втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 №779 «Про затвердження положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків».
Наказ №822 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.11.2017 №91.

Інвентаризація у зоні АТО
Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що стосовно підприємств, які знаходяться на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції (далі – АТО) (або якщо їх структурні підрозділи (відокремлене майно) знаходяться на цих територіях) діють особливі правила для інветаризації.
Згідно з п.8 розділу І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 №879, зі змінами та доповненнями (далі – Положення №879) і п.12 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 28.02.2000 №419, зі змінами та доповненнями (далі – Порядок №419) такі підприємства проводять інвентаризацію у випадках, обов’язкових для проведення (визначені ч.1 ст.2 Закону України від 16.07.1999 №996 зі змінами та доповненнями і п.2 р.І Положення №879), тоді, коли стане можливо гарантувати безпечний і безперешкодний доступ уповноважених осіб до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, в яких відображені зобов’язання та власний капітал цих підприємств.
Зазначені підприємства зобов’язані провести інвентаризацію станом на 01 число місяця, що настає за місяцем, в якому зникли перешкоди доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, і відобразити результати інвентаризації у відповідному звітному періоді. До цієї дати інформацію про активи, до яких неможливо забезпечити надійний і безперешкодний доступ, зобов’язання та власний капітал, які не можна документально підтвердити через відсутність доступу до відповідних первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, у річній фінзвітності потрібно відображати за даними бухгалтерського обліку відповідного звітного періоду (п.12 Порядку №419).

Туристичний збір: коли ФОП є податковим агентом?
Нікопольська ОДПІ інформує, що справляння туристичного збору проводиться відповідно до ст.268 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Так, відповідно до п.п.268.2.1 п.268.2 ст.268 ПКУ особи, що прибувають на територію населеного пункту, де діє рішення ради про встановлення туристичного збору, та отримують надані послуги з тимчасового проживання або ночівлі із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк, є платниками туристичного збору.
Якщо видами діяльності фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) є види діяльності, які передбачають надання житла в гостьових кімнатах або номерах люкс та в окремих ізольованих приміщеннях, таких як мебльовані кімнати з кухонним приладдям або повністю обладнаними кухнями, для переважно короткострокового проживання гостей та відвідувачів, то такий ФОП відповідно до п.п.«в» п.п.268.5.1 п.268.5 ст.268 ПКУ є податковим агентом щодо справляння туристичного збору під час надання послуг, пов’язаних із тимчасовим проживанням (ночівлею).

Кошти після оподаткування переведені з рахунку юридичної особи – платника єдиного податку ІІІ групи на рахунок цього ж платника в іншому банку: чи виникає дохід?
Відповідно до п.п.2 п.292.1 ст.292 Податкового кодексу України 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п.292.3 ст.292 ПКУ.
Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку ІІІ групи, який є платником податку на додану вартість, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.
Для юридичної особи – платника єдиного податку ІІІ групи датою отримання доходу також є дата відвантаження товарів (виконання робіт, надання послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених ПКУ (п.292.6 ст.292 ПКУ).
Отже, оподатковані кошти є прибутком підприємства, тобто власними коштами платника єдиного податку третьої групи – юридичної особи, які залишаються у розпорядженні підприємства.
Враховуючи вищевикладене, кошти, які після оподаткування переведені з рахунку платника єдиного податку ІІІ групи – юридичної особи на рахунок цього ж платника в іншому банку, не підлягають повторному оподаткуванню єдиним податком.

Ліцензія на виробництво спирту, алкогольних напоїв або тютюнових виробів видається не пізніше 30 календарних днів с дня отримання заяви
Нікопольська ОДПІ доводить до відома платників, що відповідно до ст.3 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №481) ліцензія на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів або рішення про відмову у її видачі видається заявнику органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України, не пізніше 30 календарних днів з дня одержання від суб’єкта господарювання заяви та зазначених у ст.3 Закону №481 документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови.

В який термін самозайняті особи зобов’язані подавати до контролюючих органів за місцем свого обліку відомості про зміну облікових даних?
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.65.9 ст.65 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями самозайняті особи зобов’язані подавати до контролюючих органів за місцем свого обліку відомості про зміну облікових даних протягом місяця з дня виникнення таких змін.
Слід зауважити, що зміни до відомостей про самозайняту особу, які містяться у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, набирають чинності з дня внесення відповідного запису до такого реєстру.

Застосування податкової соціальної пільги
Отримання (застосування) податкової соціальної пільги (далі – ПСП) платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) регулюється статтею 169 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
З урахуванням норм ст.169 ПКУ платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподаткованого доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

27.11.2017 14:01