Новини Волноваської ОДПІ

Новини Волноваської  ОДПІ
Своєчасна сплата єдиного внеску – запорука майбутнього

Загальний борг платників, які повинні сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, по Донецькій області станом на 01.11.2017 складає 2,9 млрд гривень. Слід зазначити, що більша частина заборгованості припадає на підприємства, що знаходяться на непідконтрольній українській владі території, а саме майже 1,6 млрд гривень.

Основними боржниками зі сплати єдиного внеску на Донеччині є підприємства вугільної промисловості, які заборгували понад 1,4 млрд грн, з них понад 495 млн грн боргу обліковується за підприємствами, що знаходяться на неконтрольованій території. Борг підприємств житлово-комунального сектору – майже 285 млн грн, з яких понад 240 млн грн - на непідконтрольній українській владі території. Крім того, фізичні особи-підприємці заборгували 406 млн грн, з яких значна частка – це борги підприємців на неконтрольованій території області – 313 млн гривень.

Єдиний внесок – це основне джерело фінансування державних соціальних виплат для незахищених верств населення. Своєчасна сплата єдиного внеску гарантує громадянам право на соціальний захист на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати. Платники єдиного внеску зобов’язані своєчасно та в повному обсязі його нараховувати і сплачувати.

Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена платниками у строки, визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», обчислена органами доходів i зборів у випадках, передбачених цим Законом, є недоїмкою.

Відповідно до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, орган доходів i зборів надсилає вимогу про її сплату.

При цьому слід наголосити, що вимога вважається належним чином врученою:

- юридичній особі або відокремленому підрозділу, якщо її особисто вручено посадовій особі такого платника під підпис або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення;

- фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному чи уповноваженому представникові чи надіслано рекомендованим листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого її місця проживання з повідомленням про вручення.

Якщо платник на день надсилання йому органом доходів і зборів вимоги не повідомив в установленому порядку про зміну місця проживання, вимога вважається належним чином врученою навіть у разі її повернення як такої, що не знайшла адресата.

У разі, якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня отримання вимоги не сплатив зазначених у вимозі сум недоїмки та штрафів з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгодженої в результаті оскарження

суми недоїмки, орган доходів і зборів протягом десяти робочих днів надсилає до органу державної виконавчої служби вимогу про сплату боргу (недоїмки).

При цьому, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Крім того, сума недоїмки не підлягає списанню, зокрема в разі укладення з платником єдиного внеску мирової угоди відповідно до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно Закону несуть зобов'язання із сплати єдиного внеску.

Головне управління ДФС у Донецькій області звертає увагу всіх роботодавців, що своєчасна та в повному обсязі сплата єдиного внеску – це, перш за все, повага до ваших найманих працівників, прояв реального піклування про них, інвестування в їх майбутні пенсії, фінансова гарантія забезпечення державою соціальних обов’язків та стандартів!

Підприємства Донеччини перерахували понад 711 мільйонів гривень екологічного податку

У даний час шкідливі викиди потребують великої уваги і відповідних дій від держави, спрямованих на зменшення шкоди, що завдається навколишньому середовищу. Один з інструментів державного управління природокористуванням – це екологічний податок. Адже, сплачуючи еко-податок, підприємства частково компенсують негативний вплив на природу різного роду шкідливих та небезпечних факторів, які виникають у процесі ведення господарської діяльності.

У Донецькій області за десять місяців 2017 року понад 1,7 тис. платників екологічного податку перерахували до зведеного бюджету 711,6 млн гривень. При цьому 55%, або 391 млн грн, залишилося в обласному бюджеті, ще 25%, або понад 177 млн грн, поповнили бюджети сіл, селищ, міст та об’єднаних територіальних громад Донеччини.

Згідно з розподілом коштів на відновлення довкілля до спеціальних фондів місцевих бюджетів спрямовується 80% від загальних надходжень еко-податку.

З початку року переважну більшість надходжень екологічного податку до зведеного бюджету забезпечили платники, які обліковуються у Бахмутській ОДПІ (247 млн грн), Мар’їнській ОДПІ (понад 175 млн грн) та Маріупольській ОДПІ (більш ніж 95 млн гривень).

Суб’єкт господарювання реалізує пальне на експорт: чи необхідно реєструватись платником акцизного податку?

Волноваська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області доводить до відома платників, що відповідно до п.п.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Згідно з частиною першою ст.82 глави 15 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI зі змінами та доповненнями експорт (остаточне вивезення) – це митний режим, відповідно до якого українські товари випускаються для вільного обігу за межами митної території України без зобов’язань щодо їх зворотного ввезення.

При цьому згідно з п.п.213.2.1 п.213.2 ст.213 ПКУ операції з вивезення (експорту) підакцизних товарів (продукції) платником податку за межі митної території України віднесено до операцій з підакцизними товарами, які не підлягають оподаткуванню акцизним податком.

Отже, суб’єкт господарювання, що здійснює експорт пального, не повинен реєструватись платником акцизного податку як особа, що реалізує пальне.

Новий Порядок надання узагальнюючих податкових консультацій набув чинності

03.11.2017 (з дня офіційного опублікування, опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 03.11.2017 №86) набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 27.09.2017 №811 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 27.10.2017 за №1266/31134), яким затверджено Порядок надання узагальнюючих податкових консультацій (далі – Порядок №811).

Порядок №811 розроблено відповідно до п.п.192.1.5 п.192.1 ст.192 розділу І та п.52.6 ст.52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями. Порядок №811 визначає процедуру надання Міністерством фінансів України узагальнюючих податкових консультацій.

Так, Порядком №811 обумовлено, що узагальнюючі податкові консультації (далі – УПК) надаються:

• за результатами періодичного узагальнення індивідуальних податкових консультацій, наданих контролюючими органами платникам податків;

• у разі наявності обставин, що свідчать про неоднозначність окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

У разі скасування судом наказу Міністерства фінансів України про затвердження узагальнюючої податкової консультації буде надана нова податкова консультація з урахуванням висновків суду.

Відповідно до Порядку №811 узагальнюючі податкові консультації затверджуються наказами Міністерства фінансів України і оприлюднюються на офіційному веб-сайті протягом 5 календарних днів з дня їх надання.

Узагальнюючі податкові консультації не є нормативно-правовими актами.

Надходження транспортного податку на Донеччині перевищили 3 мільйони гривень

З початку року власники дорогих автомобілів – юридичні та фізичні особи сплатили до місцевих бюджетів Донецької області майже 3 мільйони 150 тисяч гривень транспортного податку. Зазначимо, що лише у жовтні 2017 року автовласники перерахували 481 тис. гривень.

Понад 1,7 млн грн транспортного податку перерахували фізичні особи. До трійці найпопулярніших марок автомобілів, за які мешканці Донеччини сплатили податок, належать LAND ROVER, PORSCHE та LEXUS.

Внесок юридичних осіб, у власності яких є VIP-авто, дорівнює 1,3 млн гривень.

За даними Головного управління ДФС у Донецькій області у регіоні налічується 440 власників елітних автомобілів, котрі зобов’язані сплачувати транспортний податок (з них 401 – фізичні особи, 39 – юридичні особи). А загалом під оподаткування потрапляє 459 легкових автомобілів, переважна більшість з яких перебуває у власності мешканців області (408 автівок). Саме тому фахівці підрозділів доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Донецькій області своєчасно подбали про те, щоб їх власники отримали повідомлення-рішення про нараховані суми транспортного податку.

Нагадуємо, що об’єктом оподаткування транспортним податком є транспортні засоби, з року випуску яких минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати (у 2017 році - 1 мільйон 200 тис. гривень). Ставка транспортного податку становить 25 тисяч гривень на рік.

З більш детальною інформацією щодо правильності визначення платників транспортного податку та механізму нарахування зазначеного податку можна ознайомитись за посиланням http://10.80.31.32/data/files/193089.jpg.

Внески до статутного капіталу платника єдиного податку- юридичної особи не включаються до складу доходу

До складу доходу платника юридичної особи-єдиного податку не включаються суми коштів та вартість майна, внесені засновниками або учасниками платника єдиного податку до статутного капіталу такого платника.

При цьому необхідно враховувати, що не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.

Зазначена норма передбачена пп. 291.5.5 ст. 291, п. 292.11 ст. 292 Податкового кодексу України.

У 2017 році оподаткування спадщини та подарунків змінено

З 25 березня набрав чинності Закон Українивід 23 лютого 2017 року № 1910-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини». Даним Законом № 1910-VIII внесено зміни до Податкового кодексу України щодо визначення членів сім’ї фізичної особи першого та другого ступенів споріднення, а також щодо оподаткування спадщини за нульовою ставкою у разі успадкування майна цими категоріями осіб.Застосовуються ці норм з 1 січня 2017 року.

Тепер згідно з підпунктом 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями, членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

Тобто за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб тепер оподатковується спадщина, успадкована членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення: батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені, рідні брати та сестри, бабуся та дідусь, онуки.

Щодо інших категорій то залишено без змін. Фізичні особи - резиденти, які отримують спадщину (подарунок) від фізичної особи - резидента, але не відносяться до членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, сплачують податок на доходи фізичнихосіб за ставкою 5 відс. від вартості будь-якої спадщини (подарунку).

Такий самий порядок оподаткування стосується і подарунків - оподатковуються згідно з правилами, встановленими для оподаткування спадщини. Подарунки від родичів першого та другого ступеня споріднення - за нульовою ставкою. Від інших - 5 відсотків, від нерезидентів- 18 відсотків.

Цими змінами також скасовано необхідність оцінки майна у разіспадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою та дарування об’єктів, які оподатковуються за нульовою ставкою.

В інших випадках отримання доходів у вигляді об’єктів спадщини/дарунків об’єктом оподаткування є оціночна вартість таких об’єктів

спадщини/дарунків, визначена згідно із законом. Вартість будь-якого об’єкта спадщини (подарунку), що успадковуються спадкоємцем від спадкодавця – нерезидента оподатковується за ставкою 18 відсотків.

Cплата єсв у витратах підприємця

Волноваська ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області нагадує, що порядок оподаткування доходів фізичних осіб - підприємців визначено ст. 177 ПКУ(далі – Кодекс). Згідно з п. 177.2 ст. 177 Кодексу об'єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю фізичної особи - підприємця. Перелік витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем, встановлено п. 177.4 ст. 177 Кодексу.

До зазначених витрат, зокрема, належать суми податків, зборів, які пов'язані з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи - підприємця (крім податку на додану вартість для фізичноі особи - підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на майно); суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірах і порядку, встановлених законом; платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою - підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов'язані з господарською діяльністю фізичної особи - підприємця (пп. 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 Кодексу).

Відповідно до п. 2 розділу III Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. N 435, із змінами та доповненнями (далі - Порядок N 435), фізична особа - підприємець, без використання праці найманих працівників, формує та подає звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) сама за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік.

Абзацом третім частини восьмої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року N 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування", зі змінами та доповненнями, визначено, що фізичні особи - підприємці зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік на підставі даних річної податкової декларації, до 10 лютого наступного року.

Тобто, фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування зобов'язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за звітний рік до 10 лютого наступного року після подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску, тому суму сплаченого єдиного внеску за звітний рік відносять до складу витрат наступного року.

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Волновахи

15.11.2017 11:42